Ekat raskaus oireet??

Mulla tuli tosi niukka vuoto lopulta ja lääkärissäkin sanottiin, että jo pelkästään kuukautisten/tyhjennysvuodon ajankohdan muutokset aiheuttavat raskausoireiden kaltaisia oireita, kuten edellä joku mainitsi vatsan turvotusta, vatsakipua, nännien kipuilua ym. Huomasin saman itsekin. Tein yhden testin tk:ssa ja se oli negatiivinen, joten uskoakseni vauvaa ei ole tulossa.

Ihmisellä on hassu taito saada ajatuksen voimalla kaikki mahdolliset fyysiset oireet, kun oikein kovasti jotakin asiaa toivoo. :|
 
juu oireita kehiin kun kerran pyydellään, neuvolassa en ole vielä kertaakaan käynyt.. Nyt 7 viikko menossa : tissit on kasvanu varmaan 2 numeroa, mahaa vihloo, koko ajan kuumottaa ja välillä on tosi kylmä, hiki tulee pienestäkin, päätä särkee, selkä on kipee.. Pissalla joutuu käymään koko ajan ja vatta on sekasin.. kuumetta 37- 37. 3.. Kaikki haisee pahalle ja välillä on tosi kova nälkä ja välillä ei tee mitään mieli :D ei kovin kivoja juttuja :D
 
heippa!

Mulla on nyt muutaman päivän ollu ihmeellisiä oireita ehkä kuvittelen että liittyis raskauteen salaa toivoen mutta en ole varma.
Mulla ei oo mitään tietoa että koska ois ollu ovulaatio..

Ekana huomasin närästyksen joka alko ihan yhtä äkkiä, seuraavana ammuna oli hurjaa alavatsakipua ja nyt alaselkää juimii, haju herkkä oon ollu jo pitkään.
Viimisistä kuukautisista ei oo vielä kun reilu 3 viikkoa... :O se vähän ihmetyttää

onko kellää vastaavia kokemuksia
 
Heips, mäkin kuvittelen tässä kovasti raskausoireita. Noin viikko on mullakin vielä, ennenkuin menkkojen pitäisi alkaa, mutta ehkä ne jääpi tällä kertaa väliin :D

Ihan ekaks ilmestyi väsymys, olin tosi väsynyt,.. on kyllä edelleenkin, välillä tuntuu, että voisin nukahtaa ihan mihin paikkaan tahansa. Toisekseen välillä on kuumaa ja välillä taas paleltaa, pissattaa ja janottaa, lämpöä on ollut päivittäin noin 37,2, vatsassa on ihan outo olo, tosi levoton, purskahdan itkuun, jopa piirrettyjä katsellessa,.. ja tänään tuli uutena oireena tuo tissikipu, josta monet on puhunut :D

Malttais ees odottaa viikon verran, niin näkis alkaako menkat vai ei, sit vois tehdä r-testin.
 
Tässä vimeisimmässä raskaudessa tunsin kp 24/28 semmoista menkkamaista jomotusta mahassa. Tiesin, että menkat eivät mitenkään voi alkaa vielä niin aikaisin, joten arvasin, että jotain mahassa tapahtuu. Muutaman kerran oli noihin aikoihin myös lieviä repäisykipuja äkkiliikkeitä tehdessä. Lievää pahoinvointia oli myös muta arvelin sen johtuvan mahataudista, joka oli meidän koko perheessä. Hajuaistini on myös kuin ajokoiralla (ellei parempi ,hehe!) Sitten tein testin kp 28 ja sieltä tuli selkeä plussa :D
 
no mulla ekana alkoi
- seksi etomaan jo varmaan viikko jälk ovulaation
- äkäisempi
- nippailut alamahassa
- alaselkä kivut! nyt alkaa hellittää pikkasen,alkaa 5 rv
- rinnat pikkasen arastaa
- hajut voimistuivat ja sitten tein plussatestin 4+3 rv
nyt jännityksellä seurataan,kestääkö pieni sisällä...tässä muutama km takana,n 1 v yritystä takana.
 
Mulla tuli oireet esikoisesta kp30/29-31. Ekana oli närästys / etova olo, hajujen ärsyttävyys ja rintojen normaalia voimakkaampi arkuus. Sitten alkoi runsas vetinen valkovuoto, vessassa pissalla ramppaaminen, alavatsan repivät kivut, hiostuksen ja palelun vuorottelu, tavallista voimakkaammat kiukkukohtaukset ja alavatsan turvotus. Plussasin haamun kp33 apteekin testillä. Nuo mainitsemani oireet tulivat viikon sisällä ekoista oireista. Myöskään tupakka ja alkoholi eivät maistuneet (lopetinkin tupakoinnin plussaan ja tietysti myös alkoholin käytön) ja janokin taisi ollanormaalia enemmän.

Nyt oireita (kp32. Kierto epäsäännöllinen, mutta ovis vaikutti olevan noin 2 viikkoa sitten):
- hiostus ja palelu vuorottelee
- tavallista voimakkaammat kiukkukohtaukset
- mielialan voimakkaat vaihtelut, alakuloisuus ja itkuherkkyys
- närästys/närästyksen tyyppinen tunne, lisääntynyt viikonlopusta
- tupakka ei maistu (harmittaa, että sorruin alottamaan uudestaan :ashamed: )
- turvottaa
- repivät kivut alavatsalla
- voimakas mieliteko maitotuotteisiin (esikoista odottaessa oli myös)
- hajuaisti on hieman herkistynyt ja jotkut hajut ärsyttää
- tirskuttaa pitkin päivää ja pitkällään menee nenä tukkoon, vaikka flunssaa ei ole.
- väsyttää kovasti, mutta yöllä en meinaa saada nukuttua
- valkovuoto on niukkaa, mutta silti tulee nopeasti "likainen" olo (samanlainen kuin kuukautisten aikaan, jos käyttäisi siteitä)

Mulla on voimakkaat pms-oireet ja pco, joten osa oireista on ihan normaaleja menkkojen edellä ja välillä pitkin kiertoa. Vielä en tiedä johtuuko oireet raskaudesta.

(Lisäsin pari oiretta) Mitä luulette, tuleeko plussa tässä kierrossa vai voisiko noi johtua muista jutuista?
 
Onko kenelläkään ollut ns. napakipua alkuraskaudessa? Eli tuntuu että kipu "lähtee" navasta. Sellaista hmm..kipua, vähän niinkuin painetta ja pientä vihlonnan tapaista. Oikeastaan koko ajan. Iltaa kohden lisääntyy.
Voihan se olla että se vaan tuntuu lähtevän navasta :whistle:

Kuinka usein joudutte pissalla ravaamaan?
 
Mulla dpo11 tänään ja nenä toimii paremmin kuin yleensä ;) eli hajut tuntuvat voimakkaammilta. Esimerkkinä sanottakoon isännän sukat :LOL: tuntuu et kaikki huoneet jois hän on löyhytellyt niiin haisee pahalle :kieh: . Vessa (joka on puhdas) haisee. Kuopuksen kakkavaipat äkkään nyt nopeemmin jo kaukaa. Eli pahat hajut on voimistuneet. mutta siis ei pahaa kuiutenkaan tee...vielä. Tänäänkin oli kahdessa eri testissä selvät haamut (eivätkä olleet herkkiä testejä).
Niin ja välillä viluttaa ihan horkkana.
 
Oireita myös täälläkin suunnassa. Menkat tulivat kaksi päivää myöhässä ja ovat nyt ihan lopussa, mutta eivät olleet mitkään tavalliset kuukautiset (aluksi vaaleanpunaista nestettä, lopuksi veristä vettä, ei hyytymiä, niukkaa normaaliin verrattuna, kestäneet vain 4 päivää, normaalisti 5-8, ei normaaleja kipuja, ei turvotusta). Olen tehnyt testin viime viikolla, mutta se näytti negatiivista. Kaveri sanoi, että se riippuu ihan jokaisen ihmisen hormonitasapainosta, milloin raskaus näkyy testeissä, ja kk:t voivat tietenkin tulla, vaikka olisikin raskaana.

Oireitani:
- Rintojen arkuus, turvotus (noin viikko ennen oletettua kuukautisten alkua)
- Nännien suureminen ja tummuminen, nystyröitä
- Pahoinvointi ja etominen (alkoi viime viikolla, jatkuu yhä "kuukautisten" jälkeenkin)
- Närästys (ennen en moisesta ole kärsinyt)
- Vatsassa nipistelyä ja painon tunnetta, repii välillä oikealta puolelta
- Vatsan turvotus (jopa poikaystäväni huomautti asiasta)
- Kutina (varsinkin iltaisin)
- Kn vetäytynyt
- Kuumia ja kylmiä väreitä (poikaystävä valittaa että olen tulikuuma)
- Kala ei maita enää (ennen maittanut vallan mainiosti)
- Vatsassa tuntuu näläntunnetta jatkuvasti, vaikkei tekisi mieli syödä ja etoo niin paljon ettei edes ruoka maittaisi
- Hikoilu (normaalistikkin kova hikoilemaan, mutta nyt hiki valuu oikein kunnolla)
- Ennen "kuukautisia" valkovuoto niin runsasta, että pikkuhousunsuojia sai vaihtaa muutamaan kertaan päivän aikana (lima suurimmalta osin kirkasta)
- Pissalla juoksua (normaalistikkin juoksen, mutta nyt vielä tiuhempaan ja välillä pienten määrien takia)

Tuossa ainakin jotain. Luuloraskautta en enää epäile, sillä näitä oireita on ollut jo ennen kuin olen tietänyt edes, että sellaisia voisi kuulua raskauteen. Ystäville olen puhunut, että olo on tyyni, ja sen jotenkin tuntee, että olen raskaana :)

Lääkäriin täytyisi aika varata jahka kun vain kerkeisin.
 
Testaappa vaikka tällä viikolla uudemman kerran..odottele muutama päivä vielä..silloin jo on hcg-hormonia sen verta elinmistössä, että näkyy herkällä(10)testillä virtsasta varmasti..tai: käy verikokeessa, siitä saat varmemman vastauksen-hcg näkyy verestä aikaisemmin, kuin mitä r-testit näyttävät.

..yksi, ei niin mukava vaihtoehto myös on: sinulla on kemiallinen keskenmeno ja silloin noita oireita voi hetken ilmaantua..toivon kuitenkin plussan pärähtävän noiden vahvojen oirehien perusteella r-testiin-Onnea testaukseen!!:wave::heart:

mur-mur
 
tässä miettinyt hetken aikaa jo kun viikon verran ollut huonoa oloa/yökkäilyä.oksentamassa kun yrittää käydä ei tule mitään.huimausta esiintynyt.mieskin ihmetellyt sitä ja mun pahaa oloa.myöskin näläntunne on mukamassa koko ajan.ja koskee ylävatsaan koko ajan,närästä,,ihme vuotoo välillä tulee ja myöskin vessassa tiheämmin käynyt kuin ennen.kylmiä ja kuumia väreitä.tosin niitä on ollut ennemminkin.menkat oli ja menikin nopeasti ohi ja nekin tulivat myöhässä 6päivää.ja nyt sitten ajattelin huomen aamulla tehdä testin.toivotaan että olisi plussaa :) =) haamuviivojakin on tullut testeihin.siis tosi himmeitä.
ps.onnea kaikille palstalla olijoille joilla on oireita kanssa =)



MUOKS!! negatiivinen tuli :( :'(
 
Tänään sitten rekisteröidyin tänne ja ajattelin tulla mukaan juttelemaan raskausoireista ;)

Nyt on siis itsellä ollut kaikennäköistä hassua tunnetta siitä että olisikohan sitä raskaana :) Tässä niitä:
- nännit ovat kosketusarat
- pissalla on tullut ravattua ehkä useammin ja välillä tulee vain pieni liru
- joskus pieniä vihlasuja alamasussa
- huomattavasti väsyneempi
- huimausta ja tänäänkin tuli autossa ahdistava, oksettava ja heikko olo, piti avata ikkuna että saisi raitista ilmaa ja kaulaliina repiä kaulasta
- janottaa enemmän, mm. jaffa maistuu enemmän kuin ikinä :p
- ikenet vuotaa veta helposti (en tiedä voiko olla raskausoire)

Sunnuntaina olisi kp 28 ja sen jälkeen varmaan testailen uudelleen kun yhden negan olen jo malttamattomana testannut. Kertokaapa miltä kuulostaa.. Pieni käärö olisi täälläpäin toivottu :heart: :heart:
 
palellut olen myös mutta voi johtua toki pakkasistakin ja paino noussut pari kiloa vaikka en normaalia enempää ole syönytkään, masu hieman turvoksissa.. :)

MUOKS: täti tuli eilen... nyt sitten kp2 :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
tänään plussasin. nyt ois rv3+6 menkoista laskettuna.

oireina oli päänsärkyä, uuvutusta (silti valvoin myöhään yöhön), tissit kipuili. eilen alkoi vihloa alamahaa kuin puukolla käänneltäisi ja vähän ällöttää jotkut ruoat. kiukkuinen kuin mikä oon ollut jo jonkun aikaa.

niin ja koko ajan pissattaa ja on sellainen olo kuin uha olisi tulossa.
Onnittelut!! :flower: Minä päätin tehdä testin jouluaattona,mutta en taida malttaa odottaa sinne asti.Jos nyt olen raskaana niin mulla kans menossa rv3+6 =) Luin nuita raskausoireita ja huomasin että mullahan on mitakin oireita kuin tuo viluinen olo,lämmön pikkuinen nousu(37.1 korkeimmillaan),välillä ällöttävä olo ja tosiaan sitä valkovuotoa ei oo nyt tullut jota mulla kans tulee paljon ennen menkkoja..jospa tää nyt ois sitä =)
 
Elikkäs oireina mulla
- väsymys (11-12h yöunet ja siihe päälle vielä parin tunnin päikkärit :)
- rinnat kipeät, normaalisti kipeytyy vaa nännit
- kuvotus
- itkuherkkyys
- menkkamaiset kivut sillon ku menkkojen ois pitäny alkaa
- selkäsärky
- ainainen nälkä mut sit välillä mikää ei maistu

Siinäpä niitä :)

Testasin eka nega 30/28-34 ja sit plussa 35/28-34 :) yk3

Nyt menos rv 5+ ja samat olot jatkuu....

Paras joululahja ikinä <3

Plussaonnea ja Hyvää Joulua kaikille! :)
 
Voi, onnea perhonen! :)

Itsellä ei ole tärpännyt vielä tuo plussa. Kn on ollut jo yli viikon vetäytyneenä, kumppanikin on huomannut sen yhdynnöissä.

Raa an makkaranhaju etoo suuresti. Mahaa nipistelee, vääntelee, polttelee, ja kohtu tuntuu selvästi alavatsaa painellessa (pikemminkin koskettaessa). Kaveri ja kumppani ovat huomanneet, että alavatsa on noussut ylävatsaa korkeammalle... :eek:
Odottelen nyt sitten vielä hetken jahka saan tehtyä uuden testin. :)
 
Ihan pakko kysellä, että onko kenelläkään mies sanonut olevansa _varma_, että nainen on raskaana, vaikka itse on varma, että menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä? Onko positiivinen sitten tullut?

Muokataan nyt, että mulla tosiaan mies on aivan varma, että mä olen raskaana, vaikka sen negatiivisen testinkin tein.

Itsellä nyt ollut
- pari kertaa repäisykipuja
- nenä tukossa aina yön jälkeen
- nännit oli tosi arat, nyt helpottanu vähän, nystyröitä löytyy, verisuonet näkyy tosi selvästi
- menkkamaisia tunteita, mutta menkkoja ei kuulu
- mielihalut (mm. eri limppareihin, lempparina ollu muumi, fanta, aku ankka-mansikkajuoma sekä suklaata vedän aivan älyttömästi, ei mitään rajaa, ylipäätään makea maistuu, myös sellaisiin joita olen aina inhonnut)
- mielestäni käyn tosi useasti vessassa

Nega tuli keskiviikon ja torstain välisenä yönä, nyt mietin kannattaisko uskaltautua tekemään toinen testi pian? Pillerit lopettanu yli kuukausi sitten, luomumenkkoja ei ole välissä tullut. Kp36/?
 
täältäkin...aamulla nenä tukossa ja ihan kamala vessahätä...joskus ajaa öisinkin...ja mie nukun kun tukki, eilenkin nukahdin sohvalle miehen kanssa ku leffaa katsottiin...kiukku meinaa aika ajoin olla pinnassa ja kokoajan on nälkä..myös hiki ja kylmä vuorottelee ja lämpä n 37astetta kokoajan. Rinnat hiukan arat jos väärin koskee =) mutta kaikenkaikkiaan, näitä oireitahan riittää joka kuukaudelle =) muutoksena oli vain tuo nenäntukkoisuus /nuhainen olo....kp 28/30 ja haamun sain testiin...noihin s.merketin omiin, apteekit kun ei ollu auki :LOL: mikä lie vahvuus? testiajan sisällä se siihen ilmestyi, huomiseksi aamuksi vielä toinen odottamassa ...
 
Oireitahan joo.. olen yrittänyt olla ajattelematta koko raskautumista... :) Viime kierrossa ns. "oireita" oli liuta enempi :D mut taisivat olla pms oireita lähinnä. Nyt on kp 22/ 25-28 menossa ja samoja oireita ku Neilalla. Yks yö nukuin 10h putkeen, joka on kyllä jo aikasta paljon :D Rinnat on kipeet ollu (kuten myös ed.kierrossa) ja lämpöilyä. Sellainen todella flunssainen ja nuhainen olotila, ja aivastuttaa. Mut taitaa olla ihan oikea flunssa. En oo testaillu, ja sitä paitsi näitä oireita on vähempi, kuin viime kierrossa. Mutta toivottavasti plussaa olis :) Ja onnea Neila ja muut plussanneet :heart:
 
..mutta kysyn nyt kuitenkin täältä :) että kuinka hyvin teillä on yleensä netin ovulaatiolaskurit pitänyt paikkaansa? tai jos on esim. laskurin mukaan hedelmälliset päivät jonkus 29.12-3.01 niin onkohan kuitenkin toivoa raskautua 26. päivän toimista? siittiöthän muistaakseni elävät n. 5 päivää yhdynnän jälkeen.. tiukillehan se vetää jos ovulaatio olisi 1.1.. huh.. kovasti lasta nyt yritetään mutta ei ole nyt ennen uuttavuotta mahdollisuutta harrastella kun mies ei ole kotona.. :| harmittaa jos menee kuukausi hukkaan tuon takia...
 
ja ovulaatio olisi siis netin laskurin mukaan 1.1.... tikuttanut en ovista ole kun olen lukenut että ne tikkujen tulokset ovat olleet joillakin tosi epäselviä ja epäluotettavia.. hailakoita viivoja..
 

Yhteistyössä