Ekat raskaus oireet??

Mulla kesti rv4+2 - 4+4 ja nyt tänään on ollut vaa välillä tosi harvoin jomotusta.. Sitä mä tässä mietin että viimeks oli vihlontaa jos nousin nopeesti ylös jostain.. mutta nyt ei viel mitää.. rinnat on kyllä arat jos niihin koskee.. Ei viellä muuta..

tiitu & masuasukki rv4+5
 
Kiitos paljon! :) :heart: Nyt ehkä vähä on tuntemukset hellittäny,mutta viäki kyllä on.Ne on nyt kestänyt 5pvää..mutta hyvä kuulla että ne voi kestää viikkojaki..kaikki kun on aivan uutta:) Tein viä eilen toisen testin kun ei meinaa todeks uskoa,mutta kai se on jo uskottava ku kahdes testis on 2 viivaa,jotenki vaa on pelko et jos en yhtäkkiä ookkaa raskaana..taidan olla ihan pöhkö.. :LOL: Vaikka ei sitä koskaa tiä mitä tapahtuu,täytyy vai toivoa et kaikki menis hyvin loppuun asti ja masuasukki pysyis kyytillä loppuun saakka:)

Tähän ny vois listata vähä oireita:) :
-rinnanpäät arat
-menkkamaisia kipuja,välillä "viiltelyä"
-ummetus
-ajoittain tekee pahaa
-väsy
-vessas saa ravata yhtenään

Ei kai nyt sitte muita...ja tänään ajattelin soitella neuvolaan:) :heart:
 
Jospa kirjotan tänne,kolmatta kuumeilen ja yk2 menossa.Kp mulla tänään 19 ja kovasti on rinnat kipeytyneet,oviksen jälkeen on ollut myös aaltoilevaa etomista.
Kovasti toivon,että tärppi olis käynyt,mutta pahoin pelkään että vuodot alkaa :/
 
Täällä olisi yksi kuumeinen, tossa on nyt jännitelty että tärppääkö v ai no? Kierto on aika epäsäännöllinen ja jne. mutta suht samoihin aioihin kuun lopussa ja ollaan muutama kerta uskallettu ilman ehkäisyä toivoa pikkukakkosta, mutta nyt jo tunnen kaikenmaailman oireita , paineen tunnetta alavatsalla , turvotusta , pissalla juoksemista ja ynnä muuta, tänään tein sii jo testin kun oireita ja toiveita on , mutta negaa näytti! milloin sen näkee varmaksi, voiko joillain näyttää jo ennen kuukautisien alkamisen poisjääntiä?!

kiitos muille kuumeilijoille, esikoinen tuli yhdestä ainosta kerrasta :heart: B)
 
Mulla on ollu seuraavia oireita:
- Väsymys!
- Mahasta nippailee välillä
- Turvotusta koko kropassa
- Auton kyydissä tulee helposti huono olo. Mulla ei ole koskaan ollut matkapahoinvointia. Itse ajaessa ei tule.

Nyt kp 23/29, dpo 8.

Jos testaatte ovistikuilla raskautta, teettekö testin ovistikkujen ohjeen mukaan (päivällä ) vai aamupissasta?
 
tää on hullua, mulla on VALEraskausoireita :LOL: ... oltiin 2 päivää sitten ekaa kertaa ilman ehkäisyä (ovis on nyt) ja nyt jo tänään lämpö on 37,5, huimaa, itkettää, naurattaa, mahaan sattuu ja kurkku on kipeä + vilunväreitä. ja muutenkin sama "ihme olo" kuin ekan raskauden alettua. mutta tiedän, että tuskin nää nyt vielä ovat oikeita oireita. kuitenkaan ovikseen mulla ei tällaisia koskaan oo liittynyt. =) kai ihmisnaisellakin voi olla valeraskausoireita? :p
 
Alavatsan vihlontaa, satunnaisesti aamupahoinvointia ja muutenkin etovaa oloa, huimausta... rinnat niin kipeät että hädintuskin voi koskea! väsymystä ja jos näin voi sanoa niin epäsäännöllistä ruokahalua. Kuukautiset oli 1,5 viikkoa sitten mutta epäsäännöllinen kierto. Tein vklp negan mutta oireidenkin kannustamana tunne että nyt tärppäs! Miten jaksais odottaa seuraavat mahdolliset kuukautiset, iiks! :attn:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsuh:
Mulla on ollu seuraavia oireita:
- Väsymys!
- Mahasta nippailee välillä
- Turvotusta koko kropassa
- Auton kyydissä tulee helposti huono olo. Mulla ei ole koskaan ollut matkapahoinvointia. Itse ajaessa ei tule
Mulla nuo samat oireet ja lisäksi rinnat tosi kipeät jas selkäsärkyä.
Tänään kp25/26-28 ;)
 
Tää kysymys ei ehkä liity tähän ketjuun, mut onko kenelläkään tietoa, vaikuttaako stressi raskautumiseen? Ite oon aika kova stressaaja ja jos kova stressi esim. töissä, menkat on myöhässä siihen asti kunnes stressi helpottaa. Eli mulla stressi vaikuttaa näin. Niin voiko olla että raskautuminen olis vaikeampaa jos stressaa sitä, raskautuuko.. :D vähän on hassusti selitetty..
Ja jotta jotain ketjuun kuuluvaakin niin mua alkoi raskaaksi tultuani etomaan ruoan tuoksut, etenki liharuoka. Ihmettelin kun rintoja aristi ja pakotti, paleli koko ajan. Oi kunpa nuo oireet vielä saisin kokea :heart:
 
täällä ollaa taas, sain kaksi haamua tällä viikolla ma todella todella haalea, tänään jo kaksi selkeää viivaa joista toinen haaleampi ja menkkojen pitäisi alkaa ylihuomenna noin, kierto on todea heitteillä aina välillä :saint:
mutta JEE , yritystä oli siis muutama kerta tässä kuussa ! :heart:
 
Täältä tulee kysymyksiä.

Itsellä on ollut nyt viime aikoina alavatsassa vihlontaa ja välillä tuntuu että jalat lähtisi alta...
Rinnat eivät tosin ole olleet arat mutta nännipihaan on alkanut muodostua jotakin "nystyröitä" jotka ilmestyvät raskauden alkuvaiheessa joilekkin. Onko muilla sitä vai onko tämä vain jotan "vainoharhaisuutta"? :D

Jätin tämän kuun alussa ehkäsyn pois, joten toivottavasti olisi tärpännyt. :)
 
Tein just plussatestin, ja todellakin nyt vasta 4+. Mutta tosiaan, mulla ekat merkit plussasta oli se, että kaikki menkkoja edeltävät mahakivut jäi pois. Ei tullutkaan finnejä ja normaalia migreeniä, joka mulla on aina pari päivää ennen menkkoja. Nyt on sitten jo kuvioissa repäisykivut ja jomotus alavatsalla, sekä semmonen tunne, että mahassa kiertää. Ei varsinaista turvotusta, kuten aiemmissa raskauksissa heti alussa. Niin, ja rinnat herkemmät,ei kipeet, mutta välillä vihloo. Kädet ristiin, että pieni matkassa nyt säilyy:)
 
Ollaan oltu melkein vuoden verran ilman mitään ehkäisyä, mutta ei olla varsinaisesti yritetty raskautta. Kuukautiset on tavallisesti noin joka kuukauden vaihteessa, alkaa ihan loppupäivinä tai viimeistään kuun alussa. Eli kohta pitäis tulla.

Nyt kuitenkin epäilyttää, että mahtaakohan niitä kuulua, vai tuleeko tosi tosi runsaina.

Viikon verran on maha, erityisesti alavatsa tuntunut tosi paksulta. Ihan kuin sisusta olisi paksuuntunut kunnolla. Välillä on vihlonut ja koskenut. Tuntuu turpealta tuo maha. Ja vaikka en olis syöny paljoa niin koko ajan on kauhean täyden oloinen maha, ja huonoryhtisenä istuminen alkaa sattua mahaan. Aika paljon reagoin mahallani kaikkeen, ja tunnistan mahastani monenlaisia tuntemuksia, mutta tämä on jotain ihan uutta.

Ihan hirveä nälkä on koko ajan, mut kuitenkaan ei sitten pysty paljoa syömään, kun tuntuu ettei mahdu.

Lisäksi valkovuotoa on alkanut tulla melko paljon, mitä ei ennen ole tullut lähes ollenkaan.

Pissa tai valkovuoto tai jokin haisee nenään tosi vahvana kun käyn vessassa. Mietin oikein, että haiseekohan tuo muillekin.

8-9 tunnin yöunet ei riitä, päivisin ja iltapäivisin oon todella väsynyt, voisin nukahtaa istualleen töihin.

Finnejä tuli tuossa heinäkuun alussa ja ennen puoliväliä todella paljon, mutta ne on nyt tasoittunu pois.

Tulevalla viikolla pitäisi menkkojen alkaa. Mulla on tosi vahva olo kyllä, että tämä ei ole niinkuin ennen. Mahassa tuntuu oikeasti ihan kummalta!
 
Luulin että nyt se ois saattanut vaikka tärpätäkin.
Kohta 9kk ilman mitään ja olemme sillä mielin että tulloo jos on tullakseen.
Tosi epäsäännölliset on menkat ollunna koko tään ajan, mutta laskeskelin tuossa kuitenkin että viime viikolla ois pitänyt alkaa. Ei ole kuulunut..
Mutta outoja tuntemuksia nassussa ollut jo reilun viikon. Luulin jo että menkat alkaa mutta ei, semmosia menkkamaisia kipuja ollut ja tuntuu just että mahassa kiertäis ja vihlonu välillä.

Testin kuitenkin tein perjantaina ja nega sieltä tuli.. Syytän taas ärsyttäviä hormoonejani siitä että kaikki on taas ihan sekaisin. Pitää siis ootella tätiä tai sit keltahormooni kuurille :|

Voi tätä nais elämän "ihanuutta"

Onnea oikein paljon plussanneille ja kuumeileville tsemppiä !!
Ehkä mä vielä joku päivä saan tänne kirjottaa oireistani ihan olan takaa ja plussan tehneenä :whistle:
 
Mitäköhän oireita mulla on, oon nyt ollu tämän viikon saikulla kun kurkku käheenä ja nyt flunssaoireita pukkaa vahvempana, alkaa nokka vuotaan.. hirmusia kylmän väristyksiä koko ajan ja yrjöttävä olo, vatsa valskaa ja oon kerran oksentanutkin, pari pvää sitten.. :S
Alakerta vuotaa kirkasta jonkin verrann ja maha kipee siis alavatsa.. ja selkääjuilii välillä..
Mutta eihänn ne raskausoireet nyt vielä voi tuntua, nyt vasta kp 13 tai 14 ja en kyl omista kierroistan/oviksistani niin tiiä :whistle:

toivotaan parasta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elinah84:
Tää kysymys ei ehkä liity tähän ketjuun, mut onko kenelläkään tietoa, vaikuttaako stressi raskautumiseen? Ite oon aika kova stressaaja ja jos kova stressi esim. töissä, menkat on myöhässä siihen asti kunnes stressi helpottaa. Eli mulla stressi vaikuttaa näin. Niin voiko olla että raskautuminen olis vaikeampaa jos stressaa sitä, raskautuuko.. :D vähän on hassusti selitetty..
Ja jotta jotain ketjuun kuuluvaakin niin mua alkoi raskaaksi tultuani etomaan ruoan tuoksut, etenki liharuoka. Ihmettelin kun rintoja aristi ja pakotti, paleli koko ajan. Oi kunpa nuo oireet vielä saisin kokea :heart:
On joskus joku viisas sanonut, että stressi on melkein se paras ehkäsykeino (älkää kukaan nyt tosissaan ottako!) eli jos on kova stressi päällä niin ei varmaan tuu raskaaks.. itse esikon kohdalla oikein ressasin ja laskin ja pohdin parhaita päiviä raskautua yms.. 7kk: meni ja asia jätettiin sikseen ja siitä muutaman viikon päästä hokasin olevani paksuna.. eli heti ku ressi helpotti antoi luontoäitikin periksi :D
 
Täällä näyttäisi tällä hetkellä siltä että nyt ruettaisiin odottamaan esikoista =) viikon verran jo menkat myöhässä ja on ollut sellaisia raskaus oireita. Maanantaina ostamaan testi ja vamistamaan asia. :)

Toivottavasti onnistaa :) :heart:
 
Tsemppiä plussaa odottaville! Eilen ekan kerran sai olla vessas yökkimäs ja tänään on koko päivän ollu aika huono päivä.Koko päivän tehny pahaa ja en oo paljoa muuta tehny ku huilannu.Nyt iltaa kohden tuntuu että alkaa olo helpottaa.Ihanaa kun mies teki ruokaa niin sai huilata :heart:
 
täällä kp 28/27-29(viime kierroy tuota luokkaa mut pari kertaa ollu 32-33 paikkeilla.Olin jo melko varma tossa loppuviikosta et täti kurvaa paikalle mut silti ollut yllättävän vähän oireita et tänään vasta outo olo mahassa ja nipistelyä ja perjantaina oli pieni viiru verta. et muuta ei tähä mennessä ole ollut. Joten huomen aamuna testaan jos ei ole alkanut ja jos negaa näyttää nii uudestaan tehtävä varmaa perjantaina.

Niin ja lämpö 36,9 ollut. Joten hyvää yötä ja huomenna sit katotaan mikä tilanne on.
 
Lumikide: superonnitelut ;). Täällä menossa rv 12+1, tänään eka ultra ja kaikki ok. Jouduin viime viikolla jättämään maustetut ruuat ja lihat pois, niin teki pahaa. Etomista on ollut koko ajan, mutta nyt vasta on voimistunut(?).

Näin jälkikäteen ajatellen selkein alkuoire ennen plussausta oli hirmuinen finnitauti ja päänahka oli kuin margariinilla sivelty - koko ajan. Kaksi kertaa päivässä olisi melkein voinut pestä, kun normaalisti joka kolmas tai toinen päivä. Juttelin äidin kanssa ja hänellä oli samat oireet. Oireet siis ehkä periytyvät?

Lykkyä kaikille kuumeilijoille, meillä tärppäsi vasta vuoden yrittämisen jälkeen ja ehdin ekassa lapsettomuustutkimuksessa sekä labrakokeissa jo käydä.
 
äh, ja nyt kun noita oireita lukee, muistuu vielä mieleen margariinioireiden lisäksi:
- elohiiri silmässä (kyllä, muistan sen - todella sitkeä, melkein viikon vaivasi)
- palelu
- rintojen arkuus ja menkkamaiset kivut, mutta yhdistin ne normaaliin kiertoon, ne on aina ennen menkkoja
- painon tunne vatsassa (ihan kuin alavatsan päällä olisi ollut 2 kg jumppapaino)
- ajoittainen supersyömähimo. Iski varsinkin väsyneenä. Ei ollut nälkä, vaan oli pakko tunkea ruokaa kurkusta alas kaksin käsin.

Lämpöä en mitannut...
 

Yhteistyössä