Eipä tullut joulua tänäkään vuonna..

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Unna S:
Jos sulla on ulosotossa jotain, niin ei kai se voinu yllätyksenä tulla että palautukset menee sinne??
Ja kunnon lahjat.. Tavarako on jotenkin huonompaa jos sen hinta on laskettu ja sen ostaa alekorista?
Toisekseen jouluun on vielä 2 kuukautta, joten kyllä siinä kinkkurahat ainakin saa säästettyä. Jos ei, niin kyllä luulen että sossun piiriin kuulusitte?
Sori nyt, mutta jotenkin ei heru myötätuntoa. On täällä muitakin jotka on asiansa sössineet, mutta voi voi, elämä jatkuu ja joistain asioista on vain luovutava jos niihin ei rahat riitä. Ja eihän kyseessä ole kuin joulu; väitetty Jeesuksen syntymäpäivä. Jos ei moista uskoa tunnusta, niin ei luulis olevan merkitystä? Tai jos uskoo, niin ei pitäs materian niin merkitä.. :whistle:
sinäpä tunnut olevan vallan negatiivinen ihminen, ainakin tuon viestin perusteella muutenhan en sua tunne. joillekkin joulu on tärkeä, en ole uskonnollinen mutta lähellä olo ja tunnelma tärkeitä. kun puhuin kunnon lahjoita, sanoinko jotain hinnasta?? halvallakin saa mutta tällä kertaa en halua lasten joululahjoja lasten kirjakerhon tervetulopaketista vaan kaupasta suoraan. ja itse asiansa sössineestä? oletko lukenut mitään muita vistejä tässä ketjussa? en voinut itse vaikuttaa asiaan että talo jonka mieheni kanssa ostimme kodiksi, olikin asumiskelvoton! jotkut eivät synny kultalusikka suussa. ja jostain vain luovuttava?? eikö riitä että luovuimme kodistamme? kaikesta matkoista ja raissuista perheen kanssa, ylellisyydestä? hyvä että rahat riittävät pakolliseen. mutta ethän sinä voisi mitenkään ymmärtää millaista se on ollut kun et ole itse sitä ehkäpä kokenut, kun en voi sitäkään tietää. jos sulla on rahaa rutkasti niin olisit edes ajatuksinesi itseksesi etkä tulisi tänne muita syyllistämään.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja kalissa:
Lisään vielä, että meillä vaikka olisi varaa ostaa kaikenmaailman uusimmat härvelit lahjaksi, niin emme ostaneet esim viime vuonna pienimmälle oikeastaan mitään.
Hän saa pakettia kummeilta ym muilta ja varmasti ei pahoittanut mieltään.
Enkä halua opettaa vanhemmillekaan, että kaikkea saa.
Olenkin sanonut, että me ostetaan vain yksi lahja..
Tosin ostan kuitenkin lisääkin, mutta sehän sitten on joulun yllätys.
juu ei meilläkään tarkoitus ole lahjoja ostella satasien edestä jos vaikka rahaa olisikin. mutta jos pari toivomaansa saisi ja kummeilta ym. loput niin sitten varmasti hyvä. täältä olen saanut jo tod. hyviä ajatuksia. mieleni helpottunut..
 
HYVÄ SYDÄN- kerho
TEHDÄÄN TAAS SE HYVÄ SYDÄN AUTTAMISKETJU MIKÄ VIIME VUONNAKIN...OLI JUURI JOULUN AIKAAN. Kirjaudu ja mene katsomaan HYVÄ SYDÄN -kerhoon (palstan KERHOT osio) siellä varmasti jollakin on lahjoitettavaa yms. sinun lapsillesi!!!!!
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Unna S:
No "onpa kyllä porukkaa" munkin mielestäni ;) Mä en vain ymmärrä tuota ahneutta "jokaiselle lapselle pari lahjaa" kun "kummit ja muut ei ehkä osta just sitä mitä tahtovat". Luulen, ettei ole kyseessä ainoa köyhä perhe mailmassa, eikä edes Suomessa. Ikävää, mutta helpottaa jos vähän omaa asennetta koittaa muokata :whistle: Ehkä niille lapsille olis just nyt oikea hetki opettaa ettei mitään saa ilmaseks, eikä raha kasva puussa ja että onnellinen voi olla vaikkei pukki toiskaan sitä mitä ehkä toivoo?[/quote

3,5vuotiaalle on aika vaikea opettaa ettei mitään saa ilmaiseksi. ei minusta ahneutta jos toivon että lapseni saa edes osan toivomastaan. olet varmasti itsekin ollut joskus lapsi?? kuten minäkin. kummien ei ole pakko ostaa mitä lapsi toivoo mutta ainahan voin ehdottaa että "hei, tällaista olis pojalla toiveena jollette ole vielä hankkineet". minä ainakin kysyn kummilapseni vanhemmilta mistä olisi tarvetta tai mitä lapsi toivoo. näin tiedän mitä ostaa.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Unna S:
No "onpa kyllä porukkaa" munkin mielestäni ;) Mä en vain ymmärrä tuota ahneutta "jokaiselle lapselle pari lahjaa" kun "kummit ja muut ei ehkä osta just sitä mitä tahtovat". Luulen, ettei ole kyseessä ainoa köyhä perhe mailmassa, eikä edes Suomessa. Ikävää, mutta helpottaa jos vähän omaa asennetta koittaa muokata :whistle: Ehkä niille lapsille olis just nyt oikea hetki opettaa ettei mitään saa ilmaseks, eikä raha kasva puussa ja että onnellinen voi olla vaikkei pukki toiskaan sitä mitä ehkä toivoo?
3,5vuotiaalle on aika vaikea opettaa ettei mitään saa ilmaiseksi. ei minusta ahneutta jos toivon että lapseni saa edes osan toivomastaan. olet varmasti itsekin ollut joskus lapsi?? kuten minäkin. kummien ei ole pakko ostaa mitä lapsi toivoo mutta ainahan voin ehdottaa että "hei, tällaista olis pojalla toiveena jollette ole vielä hankkineet". minä ainakin kysyn kummilapseni vanhemmilta mistä olisi tarvetta tai mitä lapsi toivoo. näin tiedän mitä ostaa.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja tiu tau tulkku:
:hug: En osaa edes kuvitella, kuinka raskas tuollainen tilanne on :/ Anteeksi, en osaa neuvoa, mutta toivon todella, että jostain saatte apua ja mukavan joulun perheellenne.
kiitos! ei kukaan, joka ei ole samaa kokenut, voi kuvitella. moni ajattelee vain että ku on noin hyvä tili miehellä niin miten ei muka pärjää. kiitos tuesta <3
 
miimi
Haleja aivan valtavasti sinne :hug:

Tuli aivan valtavan pahamieli kirjoituksistasi ja varsinkin ihmisten ilkeilyistä, en voi käsittää miten joku voi vielä "kiusata" ihmistä joka on menettänyt kotinsa ja jolle jää vielä velka taakkaa niskaan :(

Voi kunpa voisin jotenkin auttaa sinua, todella toivon että kaikki järjestyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Unna S:
Jos sulla on ulosotossa jotain, niin ei kai se voinu yllätyksenä tulla että palautukset menee sinne??
Ja kunnon lahjat.. Tavarako on jotenkin huonompaa jos sen hinta on laskettu ja sen ostaa alekorista?
Toisekseen jouluun on vielä 2 kuukautta, joten kyllä siinä kinkkurahat ainakin saa säästettyä. Jos ei, niin kyllä luulen että sossun piiriin kuulusitte?
Sori nyt, mutta jotenkin ei heru myötätuntoa. On täällä muitakin jotka on asiansa sössineet, mutta voi voi, elämä jatkuu ja joistain asioista on vain luovutava jos niihin ei rahat riitä. Ja eihän kyseessä ole kuin joulu; väitetty Jeesuksen syntymäpäivä. Jos ei moista uskoa tunnusta, niin ei luulis olevan merkitystä? Tai jos uskoo, niin ei pitäs materian niin merkitä.. :whistle:
sinäpä tunnut olevan vallan negatiivinen ihminen, ainakin tuon viestin perusteella muutenhan en sua tunne. joillekkin joulu on tärkeä, en ole uskonnollinen mutta lähellä olo ja tunnelma tärkeitä. kun puhuin kunnon lahjoita, sanoinko jotain hinnasta?? halvallakin saa mutta tällä kertaa en halua lasten joululahjoja lasten kirjakerhon tervetulopaketista vaan kaupasta suoraan. ja itse asiansa sössineestä? oletko lukenut mitään muita vistejä tässä ketjussa? en voinut itse vaikuttaa asiaan että talo jonka mieheni kanssa ostimme kodiksi, olikin asumiskelvoton! jotkut eivät synny kultalusikka suussa. ja jostain vain luovuttava?? eikö riitä että luovuimme kodistamme? kaikesta matkoista ja raissuista perheen kanssa, ylellisyydestä? hyvä että rahat riittävät pakolliseen. mutta ethän sinä voisi mitenkään ymmärtää millaista se on ollut kun et ole itse sitä ehkäpä kokenut, kun en voi sitäkään tietää. jos sulla on rahaa rutkasti niin olisit edes ajatuksinesi itseksesi etkä tulisi tänne muita syyllistämään.
En ole negatiivinen ihminen, päinvastoin. Mutta marttyyriasennetta en kestä.
Kyllä, puhuit hinnasta kun alelaatikoista mainitsit.
Kun puhuin "asiansa sössineistä", en tiennyt mistä oli kyse. Anteeksi siitä.
Aika harva syntyy kultalusikka suussa :/
Mä en tiedä reissuista ja ylellisyyksistä, eipä ole koskaan ollut varaa sellaisiin.
Joulutunnelman voi saavuttaa ihan muulla kuin lahjoilla. Ja jos 3,5-vuotias lapsi oikein jotain osaa toivoa, niin taitaa olla itseopetettua? Meillä tietää kaikki 2-vuotiaasta koululaisiin , että aina ei voi saada sitä mitä toivoo.
En ole rikas, mutta olen ollut köyhempikin. Olen ollut asunnoton joskus, että revi siitä. Teillä lienee katto pään päällä nyt?
En ole ilkeä, oikeasti toivon, että saatte joulunne ja hyvän sellaisen! Mutta jos on tiukkaa, niin oikeastiko lasten lahjat on tärkeysjärjestyksessä ensimmäisinä? Vaikkei ollu rahaa edes siihen kinkkuun.. Lämpöä ja läheisyyttä saa ilman rahaakin.
 
Ap:lle suuren suuri :hug:! Kuunteletteko joulumusiikkia? Itselleni tulee lapsuuden joulun muistot mieleen, kuunnellesani joululauluja. Olen ostanut kirpputoreilta tavallisia kasetteja, joilla soi juuri ne ihanat laulut, joita lapsena sai kuulla. Tonttuja ikkunaan joulukuun alusta ja leivotte pipareita, niin kyllä tunnelmaa tulee. :) Tuo ehdotettu lyhty-kävely pimeässä oli ihana!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Just luin yhdestä tapauksessa, jossa käräjöinti päättyi ostajien hyväksi MUTTA kun myyjä oli jo käyttänyt talorahat niin ostaja ei niitä saanut. Sen sijaan jäi vielä itselle oikeudenkäyntikulut jne siitä huolimatta. =(
Niin ja se laina. Sitten vielä vuokralle ja joka kuukausi vuokra + asuntolaina hometalosta.
me onneksi saatiin talosta rahat takas mutta pankkihan ne vei. lainaa jäi vielä mutta kyllä se talous tästä helpottuu jossain vaiheessa.
me oltiin aluksi 6kk "heitteillä". asuttiin milloin mun vanhempien luona ja miloin mieheni vanhempien luona kunnes saatiin vuokra-asunto. vaan olipa hankalaa maksaa laina 400e + vuokra 500e + sähköt kummastakin ja kaikki muu. siinä se talous sitten kaatuikin. nämä on todella vaikeita tapauksia eikä monikaan usko miten ahtaalle voi perhe joutua.

Ymmärrän sinua täysin, meillä melkein samanlainen tilanne. Joudutaan maksamaan lainankorkoja yli 600 e ja vuokraa 450 e. Ja tietysti kummankin sähköt. ja tulee vielä kiinteistövero tontista. Tähän asti ollaan pärjätty (puoli vuotta). Nyt vain toivotaan että ei mene kaupanpurku käräjille, niin ei pitkity liiaksi. Meillä kun oli talossa muutakin kuin hometta...
Mutta voimia teille :)
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja online:
Kysy sossusta, ainakin jonkun avustuksen voitte saada. Mut mä en ymmärrä? mä oon viiden lapsen minimillä elävä yh ja mulla on varaa jouluun. Ainoastaan yhden isomman alle 100e (keskimäärin 50e ) maksavan lahjan ostan jokaiselle lapselle ja sit pari-kolme halpaa, esim joku vaate joka muutenkin pitäisi ostaa ja joku askartelu juttu tai legoja tms. Ja ei meillä hirveesti eri ruokalajeja ole, kinkku, laatikot, rosolli ym. perusjutut ja piparkakkuja leivotaan. ja pieni lapsi ei ymmärrä lahjan arvoa, jos sinulla on 20e ylimääräistä osta sillä joku mahdollisimman mieluinen lahja.
Juu tuota asiaa ei ymmärrä yksikään joka ei henk. koht. ole kokenut. kun ulosotto vie suuren osan tilistä, lisäksi kaksi lainaa maksella + muut laskut, eläminen, autot että voi edes käydä töissä. vaikka talokauppa purettu niin edelleen rasitteena. ajattelin et ihanaa, tulee veronpalautusta edes vähän, mut näin kävi. ei viitsis jättää laskuja maksamatta kun sit siitä kärsii myöhemmin. mut tuossa tuli muutama mahtava idea, miten voi nauttia joulusta muutenkin. meillä vaan poika kovasti lahjoja odottelee.

Ulosotostakin voi saada maksuvapaata anomalla esim. jouluksi. :)
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Unna S:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Unna S:
Jos sulla on ulosotossa jotain, niin ei kai se voinu yllätyksenä tulla että palautukset menee sinne??
Ja kunnon lahjat.. Tavarako on jotenkin huonompaa jos sen hinta on laskettu ja sen ostaa alekorista?
Toisekseen jouluun on vielä 2 kuukautta, joten kyllä siinä kinkkurahat ainakin saa säästettyä. Jos ei, niin kyllä luulen että sossun piiriin kuulusitte?
Sori nyt, mutta jotenkin ei heru myötätuntoa. On täällä muitakin jotka on asiansa sössineet, mutta voi voi, elämä jatkuu ja joistain asioista on vain luovutava jos niihin ei rahat riitä. Ja eihän kyseessä ole kuin joulu; väitetty Jeesuksen syntymäpäivä. Jos ei moista uskoa tunnusta, niin ei luulis olevan merkitystä? Tai jos uskoo, niin ei pitäs materian niin merkitä.. :whistle:
sinäpä tunnut olevan vallan negatiivinen ihminen, ainakin tuon viestin perusteella muutenhan en sua tunne. joillekkin joulu on tärkeä, en ole uskonnollinen mutta lähellä olo ja tunnelma tärkeitä. kun puhuin kunnon lahjoita, sanoinko jotain hinnasta?? halvallakin saa mutta tällä kertaa en halua lasten joululahjoja lasten kirjakerhon tervetulopaketista vaan kaupasta suoraan. ja itse asiansa sössineestä? oletko lukenut mitään muita vistejä tässä ketjussa? en voinut itse vaikuttaa asiaan että talo jonka mieheni kanssa ostimme kodiksi, olikin asumiskelvoton! jotkut eivät synny kultalusikka suussa. ja jostain vain luovuttava?? eikö riitä että luovuimme kodistamme? kaikesta matkoista ja raissuista perheen kanssa, ylellisyydestä? hyvä että rahat riittävät pakolliseen. mutta ethän sinä voisi mitenkään ymmärtää millaista se on ollut kun et ole itse sitä ehkäpä kokenut, kun en voi sitäkään tietää. jos sulla on rahaa rutkasti niin olisit edes ajatuksinesi itseksesi etkä tulisi tänne muita syyllistämään.
En ole negatiivinen ihminen, päinvastoin. Mutta marttyyriasennetta en kestä.
Kyllä, puhuit hinnasta kun alelaatikoista mainitsit.
Kun puhuin "asiansa sössineistä", en tiennyt mistä oli kyse. Anteeksi siitä.
Aika harva syntyy kultalusikka suussa :/
Mä en tiedä reissuista ja ylellisyyksistä, eipä ole koskaan ollut varaa sellaisiin.
Joulutunnelman voi saavuttaa ihan muulla kuin lahjoilla. Ja jos 3,5-vuotias lapsi oikein jotain osaa toivoa, niin taitaa olla itseopetettua? Meillä tietää kaikki 2-vuotiaasta koululaisiin , että aina ei voi saada sitä mitä toivoo.
En ole rikas, mutta olen ollut köyhempikin. Olen ollut asunnoton joskus, että revi siitä. Teillä lienee katto pään päällä nyt?
En ole ilkeä, oikeasti toivon, että saatte joulunne ja hyvän sellaisen! Mutta jos on tiukkaa, niin oikeastiko lasten lahjat on tärkeysjärjestyksessä ensimmäisinä? Vaikkei ollu rahaa edes siihen kinkkuun.. Lämpöä ja läheisyyttä saa ilman rahaakin.
kuten jo aikaisemmissa viesteissä täällä olen maininnut, olen saanut hyviä vinkkejä ja neuvoja. entä jos ei pystytä lapselle lahjoja ostamaan? miten sen selittää? ollaan mekin oltu asunnottomia kun piti talosta evakkoon lähteä 6kk pojan kanssa. ei ollut helppoa ei. en mielestäni marttyyri jos kysyn neuvoa miten selvitä joulusta niin, että saisi lapselle lahjat ym. joulutunnelman. mutta tiedänkin jo. kyse ei todellakaan ole pelkästä kinkusta. ..tärkeintä on nähdä se onni lapsen kasvoilta jouluna. kerrohan jos keksit miten muuten sen saa kuin lahjoilla, joulupukilla, kuusella ja jouluruoalla? mielestäni se ei ole VAIN joulu vaan paljon enemmän.vain kerran vuodessa olevan läheisyyden ja lämmön juhla, antamisen ilo. mutta se siitä. en halua enempää kinastella tällaisesta. en halua itse tuomita ketään periaatteidensa vuoksi enkä halua itsekään tulla tuomituksi kun haluan lapsille lahjoja ja joulun.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja miimi:
Haleja aivan valtavasti sinne :hug:

Tuli aivan valtavan pahamieli kirjoituksistasi ja varsinkin ihmisten ilkeilyistä, en voi käsittää miten joku voi vielä "kiusata" ihmistä joka on menettänyt kotinsa ja jolle jää vielä velka taakkaa niskaan :(

Voi kunpa voisin jotenkin auttaa sinua, todella toivon että kaikki järjestyy.
kiitos! haleja myös sinulle. kyllä kaikki järjestyy, täytyy vaan ajatella positiivisesti vaikkei yhtään näytä positiiviselta. onneksi on suku lähellä, tapana käydä sukuloimassa jouluna ja nauttia ajasta yhdessä.

 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Just luin yhdestä tapauksessa, jossa käräjöinti päättyi ostajien hyväksi MUTTA kun myyjä oli jo käyttänyt talorahat niin ostaja ei niitä saanut. Sen sijaan jäi vielä itselle oikeudenkäyntikulut jne siitä huolimatta. =(
Niin ja se laina. Sitten vielä vuokralle ja joka kuukausi vuokra + asuntolaina hometalosta.
me onneksi saatiin talosta rahat takas mutta pankkihan ne vei. lainaa jäi vielä mutta kyllä se talous tästä helpottuu jossain vaiheessa.
me oltiin aluksi 6kk "heitteillä". asuttiin milloin mun vanhempien luona ja miloin mieheni vanhempien luona kunnes saatiin vuokra-asunto. vaan olipa hankalaa maksaa laina 400e + vuokra 500e + sähköt kummastakin ja kaikki muu. siinä se talous sitten kaatuikin. nämä on todella vaikeita tapauksia eikä monikaan usko miten ahtaalle voi perhe joutua.

Ymmärrän sinua täysin, meillä melkein samanlainen tilanne. Joudutaan maksamaan lainankorkoja yli 600 e ja vuokraa 450 e. Ja tietysti kummankin sähköt. ja tulee vielä kiinteistövero tontista. Tähän asti ollaan pärjätty (puoli vuotta). Nyt vain toivotaan että ei mene kaupanpurku käräjille, niin ei pitkity liiaksi. Meillä kun oli talossa muutakin kuin hometta...
Mutta voimia teille :)
voi jaksamisia myös teille! tuo on niin tuttua. silloin kun meillä selvis ongelmat niin olin itse vielä äitiyspäivärahalla joka oli minimi. koittakaa pärjätä ja yrittäkää saada myyjä keskustelemaan ja selvittämään asiaa kanssanne. haleja!
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja online:
Kysy sossusta, ainakin jonkun avustuksen voitte saada. Mut mä en ymmärrä? mä oon viiden lapsen minimillä elävä yh ja mulla on varaa jouluun. Ainoastaan yhden isomman alle 100e (keskimäärin 50e ) maksavan lahjan ostan jokaiselle lapselle ja sit pari-kolme halpaa, esim joku vaate joka muutenkin pitäisi ostaa ja joku askartelu juttu tai legoja tms. Ja ei meillä hirveesti eri ruokalajeja ole, kinkku, laatikot, rosolli ym. perusjutut ja piparkakkuja leivotaan. ja pieni lapsi ei ymmärrä lahjan arvoa, jos sinulla on 20e ylimääräistä osta sillä joku mahdollisimman mieluinen lahja.
Juu tuota asiaa ei ymmärrä yksikään joka ei henk. koht. ole kokenut. kun ulosotto vie suuren osan tilistä, lisäksi kaksi lainaa maksella + muut laskut, eläminen, autot että voi edes käydä töissä. vaikka talokauppa purettu niin edelleen rasitteena. ajattelin et ihanaa, tulee veronpalautusta edes vähän, mut näin kävi. ei viitsis jättää laskuja maksamatta kun sit siitä kärsii myöhemmin. mut tuossa tuli muutama mahtava idea, miten voi nauttia joulusta muutenkin. meillä vaan poika kovasti lahjoja odottelee.

Ulosotostakin voi saada maksuvapaata anomalla esim. jouluksi. :)
vaan kun ei saanut. selvitin jo senkin..täällä kai erilainen systeemi, se akka kyhäilee tyytyväisyydessään kun kertoo että olisi joulun halunnut järjestää..(huomas heti puheesta...)
 
köyhä
mä oon kahden pienen lapsen yh.
mulla ei ole varaa kalliisiin lahjoihin, mut tiiätkö mitä?!?
se joulu tulee meille ilman niitä lahjojakin :)
lanttulaatikot olen tehnyt pakkaseen, kynttilät ei paljoo maksa ja sit jos pienen kinkun ja pipareita hommais.
meille se joulu on lähinnä yhdessä oloa ja rauhoittumista.
 
Salama McQueen
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja online:
Kysy sossusta, ainakin jonkun avustuksen voitte saada. Mut mä en ymmärrä? mä oon viiden lapsen minimillä elävä yh ja mulla on varaa jouluun. Ainoastaan yhden isomman alle 100e (keskimäärin 50e ) maksavan lahjan ostan jokaiselle lapselle ja sit pari-kolme halpaa, esim joku vaate joka muutenkin pitäisi ostaa ja joku askartelu juttu tai legoja tms. Ja ei meillä hirveesti eri ruokalajeja ole, kinkku, laatikot, rosolli ym. perusjutut ja piparkakkuja leivotaan. ja pieni lapsi ei ymmärrä lahjan arvoa, jos sinulla on 20e ylimääräistä osta sillä joku mahdollisimman mieluinen lahja.
Juu tuota asiaa ei ymmärrä yksikään joka ei henk. koht. ole kokenut. kun ulosotto vie suuren osan tilistä, lisäksi kaksi lainaa maksella + muut laskut, eläminen, autot että voi edes käydä töissä. vaikka talokauppa purettu niin edelleen rasitteena. ajattelin et ihanaa, tulee veronpalautusta edes vähän, mut näin kävi. ei viitsis jättää laskuja maksamatta kun sit siitä kärsii myöhemmin. mut tuossa tuli muutama mahtava idea, miten voi nauttia joulusta muutenkin. meillä vaan poika kovasti lahjoja odottelee.

Ulosotostakin voi saada maksuvapaata anomalla esim. jouluksi. :)
vaan kun ei saanut. selvitin jo senkin..täällä kai erilainen systeemi, se akka kyhäilee tyytyväisyydessään kun kertoo että olisi joulun halunnut järjestää..(huomas heti puheesta...)

Hmm...Mun mielestä se pitää jollain lomakkeella anoa eikä sitä kai yksi suoraan päätä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni82harmaana:
Minä voisin muistaa lastasi jollakin pienellä paketilla. Esim. palapelillä ja pienellä autolla. Olisihan siinä edes jotain pientä joulun kunniaksi.

Tässä vielä rekkautuneena.

Eli jos haluat, että muistan poikaasi pienellä paketilla niin laitahan yv:llä pieni viesti jossa kerrot mistä poikasi pitää sekä osoite johon paketin voin joulun alla lähettää.

Mielelläni pienelle lahjoittaisin joulumieltä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Ulosotostakin voi saada maksuvapaata anomalla esim. jouluksi. :)
vaan kun ei saanut. selvitin jo senkin..täällä kai erilainen systeemi, se akka kyhäilee tyytyväisyydessään kun kertoo että olisi joulun halunnut järjestää..(huomas heti puheesta...)
Ikävää. Tuosta tuli mieleeni, että anopilla kun oli konkurssin jälkeinen suuri velkataakka, niin pankista soittivat syntymäpäivänään ja antoivat "lahjaksi" maksuvapaan kuukauden. Näyttää olevan niin erilaisia systeemejä ja erilaisia virkailijoita. Toisilla on sydän paikallaan, toiset kylmiä lieroja.

 
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja online:
Kysy sossusta, ainakin jonkun avustuksen voitte saada. Mut mä en ymmärrä? mä oon viiden lapsen minimillä elävä yh ja mulla on varaa jouluun. Ainoastaan yhden isomman alle 100e (keskimäärin 50e ) maksavan lahjan ostan jokaiselle lapselle ja sit pari-kolme halpaa, esim joku vaate joka muutenkin pitäisi ostaa ja joku askartelu juttu tai legoja tms. Ja ei meillä hirveesti eri ruokalajeja ole, kinkku, laatikot, rosolli ym. perusjutut ja piparkakkuja leivotaan. ja pieni lapsi ei ymmärrä lahjan arvoa, jos sinulla on 20e ylimääräistä osta sillä joku mahdollisimman mieluinen lahja.
Juu tuota asiaa ei ymmärrä yksikään joka ei henk. koht. ole kokenut. kun ulosotto vie suuren osan tilistä, lisäksi kaksi lainaa maksella + muut laskut, eläminen, autot että voi edes käydä töissä. vaikka talokauppa purettu niin edelleen rasitteena. ajattelin et ihanaa, tulee veronpalautusta edes vähän, mut näin kävi. ei viitsis jättää laskuja maksamatta kun sit siitä kärsii myöhemmin. mut tuossa tuli muutama mahtava idea, miten voi nauttia joulusta muutenkin. meillä vaan poika kovasti lahjoja odottelee.

Ulosotostakin voi saada maksuvapaata anomalla esim. jouluksi. :)
vaan kun ei saanut. selvitin jo senkin..täällä kai erilainen systeemi, se akka kyhäilee tyytyväisyydessään kun kertoo että olisi joulun halunnut järjestää..(huomas heti puheesta...)

Teidän perheeseenkö kuuluu isä, äiti ja lapsi. Saanko kysyä paljonko teille sit oikeesti jää laskujen jälkeen kun on niin tiukkaa ettei mitään voi ostaa. Ei jouluun edes niin paljon rahaa välttämättä mene. Mä en usko että te ihan ilman rahaa elätte. Mun mielestä on ihan asenteesta nyt kiinni vaan. Mulle ja mun viidelle lapselle jää kuussa vuokran ja lääkkeiden ja muiden pakollisten kulujen jälkeen (mm. työnantajakuluja hoitajasta kun opiskelen ja ulosottoon maksan myös ) n.800-900e. ja kyllä meille tulee joulu ja tulee lahjojakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni82:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni82harmaana:
Minä voisin muistaa lastasi jollakin pienellä paketilla. Esim. palapelillä ja pienellä autolla. Olisihan siinä edes jotain pientä joulun kunniaksi.

Tässä vielä rekkautuneena.

Eli jos haluat, että muistan poikaasi pienellä paketilla niin laitahan yv:llä pieni viesti jossa kerrot mistä poikasi pitää sekä osoite johon paketin voin joulun alla lähettää.

Mielelläni pienelle lahjoittaisin joulumieltä....
Jos ap:tä kiinnostaa, niin minä voisin lähettää vaikka piirretyn autokirjan! Nimi taisi olla Iloinen autokirja, näin sen kirjakaupan mainoksessa. Tänne saa laittaa kanssa yksityisviestiä, niin laitan mielelläni postia tulemaan. :)

 
kiinnostaa köyhääkin
Miten sinne voi kirjautua????
Missä se on?


Alkuperäinen kirjoittaja HYVÄ SYDÄN- kerho:
TEHDÄÄN TAAS SE HYVÄ SYDÄN AUTTAMISKETJU MIKÄ VIIME VUONNAKIN...OLI JUURI JOULUN AIKAAN. Kirjaudu ja mene katsomaan HYVÄ SYDÄN -kerhoon (palstan KERHOT osio) siellä varmasti jollakin on lahjoitettavaa yms. sinun lapsillesi!!!!!
 

Yhteistyössä