Eipä tullut joulua tänäkään vuonna..

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
Niinpä niin, näin taas kävi tänäkin vuonna. Viimejouluna oli aika köyhä joulu kun piti lapsille hankkia lahjaksi jotain alekorista ja lasten kirjakerhoon liittymällä sai ilmaislahjat.. Ajattelin että tänä vuonna lapsille kunnon lahjat kun veron palautukset tulee vaan toisin kävi, ulosotto vie senkin pienen rahatulon mikä olisi joulun pelastanut.Ei saa edes joulukinkkua..Joskus aikoinaan mennyt nimi hometalon vuoksi ja nyt siitä saa kärsiä ties miten kauan. Ihan itku meinaa tulla. Ja varmasti itkenkin vielä tämän asian vuoksi monet kerrat itseni uneen. Joulu kun on yksi tärkeimmistä juhlista eikä lapsi ymmärrä miksei saakaan pukilta mitään mitä toivoi niin kovasti. Kellään vastaavaa tilannetta tai ratkaisua asiaan?
 
tiedän
tarvitsijoille.Soita sinne ja selitäppä tilanne niin eiköhän apua löydy.Samoin soita seurakuntaa...Myös helluntaiseurakunta jakaa ruoka avustusta vaikkei heihin kuuluisikaan.Ja kinkut on aattona usein jo tarjouksessa että suuntaa kauppaan vasta aatto aamuna ja laita uuniin niin on joulupäivälle kinkku...
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Sukulaisia auttamassa? Seurakunta? Sosku?
sossu ei auta. sukulaisilta varmaan lapset saa lahjat(isovanhemmat, kummit, ehkä tädit ja sedät jos hyvin käy) olis vaaan kiva ostaa myös itse lahjat lapsille ja kummilapsille.tää on oikeesti ihan hirveetä, aluksi oman kodin onni muuttuikin monivuotiseksi piinaksi ja kärsimykseksi eikä kukaan enempää auta.. miehen tulot katotaan et mukaa tienaa paljon, laskis vaan miten paljon se paska talo syö edelleen tilistä..
 
enkeleitä teillekin
Sukulaiset, joulupuukeräys, sossu, MLL, diakoniatoimisto.
Ilmoitat perheenne joka ikiseen tollaseen paikkaan niin lapsillekin tulee lahjoja.

Ja pyydät vaikka kaikilta sukulaisilta jotka lahjan aikovat ostaa, vaikka rahalahkjoituksen niin että lapsi voiitse valita oikeasti mieluisen lahjan.

Toivottavasti saatte kivan joulun!

Mites huutonetti? Oisko mitään myytävää siellä, jos tekisit itse jotain vaikka jos mahdollista? Kaikki keinot kehiin vaikka alkaakin jo masentaa. Varmasti jo kaikkesi yritätkin! =)
 
Pellervo
Kyllä se siitä! Ei joulu kaipaa sen kummempaa, makaroonilaatikkojoulukin voi olla hurjan kiva ja tunnelmallinen... nautitte vaan yhdessä olosta, kaivat jostain pari kynttilää ja tonttuja ikkunaan ja varastatte jostain kuusen johon ripustatte vaikka haarukoita ja lusikoita niinko Viiru ja Pesonen.

Onnellisuus on kiinni paljon muusta kuin kinkusta... vaikka toki se auttaa jos ei tarvitse aina rahasta murehtia.
 
enkeleitä teillekin
Niin ja käyt tonkimassa Tiimarissa sun muissa kaikki alekorit, ostat papereita muutamalla sentillä ym ja askartelette lasten kanssa joulukoristeita, mikä sen ihanampaa! Jos vielä löytyy rahaa piparitaikinaan!!!

Jos askarteluvinkkejä haluat, sano niin keksin edullisia!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Sukulaisia auttamassa? Seurakunta? Sosku?
sossu ei auta. sukulaisilta varmaan lapset saa lahjat(isovanhemmat, kummit, ehkä tädit ja sedät jos hyvin käy) olis vaaan kiva ostaa myös itse lahjat lapsille ja kummilapsille.tää on oikeesti ihan hirveetä, aluksi oman kodin onni muuttuikin monivuotiseksi piinaksi ja kärsimykseksi eikä kukaan enempää auta.. miehen tulot katotaan et mukaa tienaa paljon, laskis vaan miten paljon se paska talo syö edelleen tilistä..

Anteeksi uteluni,mutta miten teille noin kävi?myittekö jonkun talon ja asukkaat valittivat?miten paljo tuli maksua?kiinnostaa ja jänskättää omasta puolesta kun on se 5v vastuussa.toki ei pitäis olla mitää,mutta..
 
online
Kysy sossusta, ainakin jonkun avustuksen voitte saada. Mut mä en ymmärrä? mä oon viiden lapsen minimillä elävä yh ja mulla on varaa jouluun. Ainoastaan yhden isomman alle 100e (keskimäärin 50e ) maksavan lahjan ostan jokaiselle lapselle ja sit pari-kolme halpaa, esim joku vaate joka muutenkin pitäisi ostaa ja joku askartelu juttu tai legoja tms. Ja ei meillä hirveesti eri ruokalajeja ole, kinkku, laatikot, rosolli ym. perusjutut ja piparkakkuja leivotaan. ja pieni lapsi ei ymmärrä lahjan arvoa, jos sinulla on 20e ylimääräistä osta sillä joku mahdollisimman mieluinen lahja.
 
enkeleitä
Unohda kummilasten lahjat tuossa tilanteessa! Askartelette vaikka niilekin lahjat, jos eivät osaa arvostaa niin ajattele miten hienosti teidän lapset osaavat tulevaisuudessa varsinkin arvostaa pieniäkin asioita!
 
online
ja viimevuonna ihmiset osti lahjoja joita sossu ja ilmeisesti mll jakoivat vähävaraisille perheille. että soitto sossuun voi olla ratkaisu jos tilanne todella on toivoton.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tonttu:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotinatsi:
Onko mahdollista saada esim seurakunnalta ruoka-avustusta jouluksi?
voi olla että ehkä saakin..pitänee käydä kysäisemässä. pelottaa vaan saako edes joulun tunnelmaa..
Vaan ihan muusta...
On toi toisaalta totta, mut kyllä sitä rahaa vaan tänäpäivänä tarttee...toivottavasti saatte asioita järjestykseen :)
 
Cilla79
Riippuu tietenkin minkä ikäisiä lapsia sulla on mutta kuvittelisin että jos vaikka yhden yhteisen lahjan pystyt hankkimaan niin lapsille se riittää.
Tehkää vaikka eväsretki aattona jonnekkin tai tehkää muuta mukavaa yhdessä.
Meidänkin neidin parhaat muistot on jouluista ne kun sai touhuta vanhempien kanssa kaikkea kivaa. Yöllinen kävely retki lyhdyn kanssa oli kuulemma kaikista kivointa=)
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Sukulaisia auttamassa? Seurakunta? Sosku?
sossu ei auta. sukulaisilta varmaan lapset saa lahjat(isovanhemmat, kummit, ehkä tädit ja sedät jos hyvin käy) olis vaaan kiva ostaa myös itse lahjat lapsille ja kummilapsille.tää on oikeesti ihan hirveetä, aluksi oman kodin onni muuttuikin monivuotiseksi piinaksi ja kärsimykseksi eikä kukaan enempää auta.. miehen tulot katotaan et mukaa tienaa paljon, laskis vaan miten paljon se paska talo syö edelleen tilistä..

Anteeksi uteluni,mutta miten teille noin kävi?myittekö jonkun talon ja asukkaat valittivat?miten paljo tuli maksua?kiinnostaa ja jänskättää omasta puolesta kun on se 5v vastuussa.toki ei pitäis olla mitää,mutta..
ostettiin talo 2004 joka osoittautu 5kk päästä home. ja lahovaurioiseksi. nyt vasta joulukuus käräjäoikeuden päätöksestä kauppa purettiin. meillä tehtiin silloin ku ostettiin niin pintapuolinen mittaus ja jossain vaihees myyjät oli tehny keittiöön lattiaan reiän ja kaikki piti olla papereiden mukaan kunnos ja kuivaa vaan totuus olikin ihan muuta, eli tutkimukset oli kehnot/huijattiin en sitten tiedä. jos myyjä olis heti tullut vastaan ei olis koskaan tarvinnut käräjöidä eikä meidän kärsiä monta vuotta vaan asiat olis hyvin. vaan myyjä ei halunnut edes keskustella asiasta. väitti ettei haluttu vaan asua siinä vaikka talo oli meille unelma.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Sukulaisia auttamassa? Seurakunta? Sosku?
sossu ei auta. sukulaisilta varmaan lapset saa lahjat(isovanhemmat, kummit, ehkä tädit ja sedät jos hyvin käy) olis vaaan kiva ostaa myös itse lahjat lapsille ja kummilapsille.tää on oikeesti ihan hirveetä, aluksi oman kodin onni muuttuikin monivuotiseksi piinaksi ja kärsimykseksi eikä kukaan enempää auta.. miehen tulot katotaan et mukaa tienaa paljon, laskis vaan miten paljon se paska talo syö edelleen tilistä..

Anteeksi uteluni,mutta miten teille noin kävi?myittekö jonkun talon ja asukkaat valittivat?miten paljo tuli maksua?kiinnostaa ja jänskättää omasta puolesta kun on se 5v vastuussa.toki ei pitäis olla mitää,mutta..
ostettiin talo 2004 joka osoittautu 5kk päästä home. ja lahovaurioiseksi. nyt vasta joulukuus käräjäoikeuden päätöksestä kauppa purettiin. meillä tehtiin silloin ku ostettiin niin pintapuolinen mittaus ja jossain vaihees myyjät oli tehny keittiöön lattiaan reiän ja kaikki piti olla papereiden mukaan kunnos ja kuivaa vaan totuus olikin ihan muuta, eli tutkimukset oli kehnot/huijattiin en sitten tiedä. jos myyjä olis heti tullut vastaan ei olis koskaan tarvinnut käräjöidä eikä meidän kärsiä monta vuotta vaan asiat olis hyvin. vaan myyjä ei halunnut edes keskustella asiasta. väitti ettei haluttu vaan asua siinä vaikka talo oli meille unelma.

öh,siis noin päin?ilmeisesti ratkes myyjän eduksi? tuliko teille sitte muutaki maksua ku oikeusmaksut?taloa ei saatu korjattua?
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja online:
Kysy sossusta, ainakin jonkun avustuksen voitte saada. Mut mä en ymmärrä? mä oon viiden lapsen minimillä elävä yh ja mulla on varaa jouluun. Ainoastaan yhden isomman alle 100e (keskimäärin 50e ) maksavan lahjan ostan jokaiselle lapselle ja sit pari-kolme halpaa, esim joku vaate joka muutenkin pitäisi ostaa ja joku askartelu juttu tai legoja tms. Ja ei meillä hirveesti eri ruokalajeja ole, kinkku, laatikot, rosolli ym. perusjutut ja piparkakkuja leivotaan. ja pieni lapsi ei ymmärrä lahjan arvoa, jos sinulla on 20e ylimääräistä osta sillä joku mahdollisimman mieluinen lahja.
Juu tuota asiaa ei ymmärrä yksikään joka ei henk. koht. ole kokenut. kun ulosotto vie suuren osan tilistä, lisäksi kaksi lainaa maksella + muut laskut, eläminen, autot että voi edes käydä töissä. vaikka talokauppa purettu niin edelleen rasitteena. ajattelin et ihanaa, tulee veronpalautusta edes vähän, mut näin kävi. ei viitsis jättää laskuja maksamatta kun sit siitä kärsii myöhemmin. mut tuossa tuli muutama mahtava idea, miten voi nauttia joulusta muutenkin. meillä vaan poika kovasti lahjoja odottelee.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja online:
Kysy sossusta, ainakin jonkun avustuksen voitte saada. Mut mä en ymmärrä? mä oon viiden lapsen minimillä elävä yh ja mulla on varaa jouluun. Ainoastaan yhden isomman alle 100e (keskimäärin 50e ) maksavan lahjan ostan jokaiselle lapselle ja sit pari-kolme halpaa, esim joku vaate joka muutenkin pitäisi ostaa ja joku askartelu juttu tai legoja tms. Ja ei meillä hirveesti eri ruokalajeja ole, kinkku, laatikot, rosolli ym. perusjutut ja piparkakkuja leivotaan. ja pieni lapsi ei ymmärrä lahjan arvoa, jos sinulla on 20e ylimääräistä osta sillä joku mahdollisimman mieluinen lahja.
Juu tuota asiaa ei ymmärrä yksikään joka ei henk. koht. ole kokenut. kun ulosotto vie suuren osan tilistä, lisäksi kaksi lainaa maksella + muut laskut, eläminen, autot että voi edes käydä töissä. vaikka talokauppa purettu niin edelleen rasitteena. ajattelin et ihanaa, tulee veronpalautusta edes vähän, mut näin kävi. ei viitsis jättää laskuja maksamatta kun sit siitä kärsii myöhemmin. mut tuossa tuli muutama mahtava idea, miten voi nauttia joulusta muutenkin. meillä vaan poika kovasti lahjoja odottelee.

mitä se sitte tarkottaa kun talokauppa on purettu?ettekö saa mitää hyvitystä...menikö teidän rahat taivaan tuuliin?
 

Yhteistyössä