Eipä tullut joulua tänäkään vuonna..

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
kiitokset kaikille vaivautuneille vinkeistä! taidanpa jo valmiiksi selvitellä, mistä apua lahjoihin ym. saataisiin. mulle olis niin kovin tärkeää että lapsi ei pety jouluna. toivon ettei tänä jouluna samanlaista kuin viimeksi. silloin ei kellään ollut joulumieltä, poika tosin piti joistakin lahjoistaan kovasti mutta itseä harmitti kun en voinut antaa mitä hän eniten toivoi. mieleeni tuli että annan sukulaisille toivomuslistan, mistä voisivat valita mitä antavat. olisi lapsen toiveet toteutettu mutta toisaalta tuntuu tyhmältä kun kuitenkin pitäisi antaa esim. kummien itse katsoa mitä haluavat antaa. tykkää poika varmasti niistäkin. taidetaan tänä jouluna paljon leipoa ja askarrella. onneksi kuusi ja koristeet jo löytyvät, kaikkea muuta vielä voi tehdä. piristi vähän kun sai vastauksia ja ehdotuksia. vielä siis kiitokset!
 
vieras..
Sillon kun itsellä ei ollut varaa lahjoihin ja halusin muistaa kummilapsia, tein lapsille omintakeiset lahjakortit joissa oli esimerkiksi luvassa kiva päivä pulkkamäessä tms tai sitten lahjakortti miehelle omaan hierontaan tai hellittelyyn ja kaikki ainakin olivat tosi tyytyväisiä ja iloisia ja hintaa tuli sen verran että sai itsekin viettää ihania päiviä yhdessä kummilasten ja miehen kanssa.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Just luin yhdestä tapauksessa, jossa käräjöinti päättyi ostajien hyväksi MUTTA kun myyjä oli jo käyttänyt talorahat niin ostaja ei niitä saanut. Sen sijaan jäi vielä itselle oikeudenkäyntikulut jne siitä huolimatta. =(
Niin ja se laina. Sitten vielä vuokralle ja joka kuukausi vuokra + asuntolaina hometalosta.
me onneksi saatiin talosta rahat takas mutta pankkihan ne vei. lainaa jäi vielä mutta kyllä se talous tästä helpottuu jossain vaiheessa.
me oltiin aluksi 6kk "heitteillä". asuttiin milloin mun vanhempien luona ja miloin mieheni vanhempien luona kunnes saatiin vuokra-asunto. vaan olipa hankalaa maksaa laina 400e + vuokra 500e + sähköt kummastakin ja kaikki muu. siinä se talous sitten kaatuikin. nämä on todella vaikeita tapauksia eikä monikaan usko miten ahtaalle voi perhe joutua.
 
tsemiä aapeelle
meillä on ollut köyhiä jouluja. silti ollaan joulukoristeltu. ruokakin on monasti ollut tyyliä makaroonilaatikko. ollaan satsattu siihen että pukki toisi edes kaks pakettia kullekin. yx suklaakonvehtirasia sekä pehmeä paketti. ollaan sitten nuukailtu ennen joulua, koska sitä lasten pettymystä sitä ei vain kestä. joitain laskuja ollaan myös siirretty. sekä kerätään tota ykkösbonusta joka kivasti ropsahtaa joulun aikaa tilille.
 
Me ostettiin myös hometalo, eikä myyjä suostunut korvaamaan. Oikeuteenhan se juttu on menossa, mutta ei ole paljon helpottanut kun muutama vuosi asuttu remontin keskellä ja joka kuukausi oltu huolissaan rahan riittävyydestä. Mutta jos jotain positiivista hakee asiasta, niin ollaan todella opittu olemaan kiitollisia vähästäkin. Halauksia ja jaksamista, usko pois, tiedän millaista se on :hug:
 
Maisa
Nyt voitaisiin sitten samalla olla viisaampia ja laittaa esim 10-20? joka kuukausi jemmaan odottamaan joulua 2008! Kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Ja sitten ei ole ihan niin puilla paljailla juuri kuukautta ennen joulua. Itse ostan aina joulu/juhannus alesta kaikki seuraavan vuoden lahjat, en näe mitään järkeä ostaa kalliilla juuri ennen juhlaa kerta pystyy jo ennakoimaan.
 
Maisa
Nyt voitaisiin sitten samalla olla viisaampia ja laittaa esim 10-20? joka kuukausi jemmaan odottamaan joulua 2008! Kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Ja sitten ei ole ihan niin puilla paljailla juuri kuukautta ennen joulua. Itse ostan aina joulu/juhannus alesta kaikki seuraavan vuoden lahjat, en näe mitään järkeä ostaa kalliilla juuri ennen juhlaa kerta pystyy jo ennakoimaan.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Sukulaisia auttamassa? Seurakunta? Sosku?
sossu ei auta. sukulaisilta varmaan lapset saa lahjat(isovanhemmat, kummit, ehkä tädit ja sedät jos hyvin käy) olis vaaan kiva ostaa myös itse lahjat lapsille ja kummilapsille.tää on oikeesti ihan hirveetä, aluksi oman kodin onni muuttuikin monivuotiseksi piinaksi ja kärsimykseksi eikä kukaan enempää auta.. miehen tulot katotaan et mukaa tienaa paljon, laskis vaan miten paljon se paska talo syö edelleen tilistä..

Anteeksi uteluni,mutta miten teille noin kävi?myittekö jonkun talon ja asukkaat valittivat?miten paljo tuli maksua?kiinnostaa ja jänskättää omasta puolesta kun on se 5v vastuussa.toki ei pitäis olla mitää,mutta..
ostettiin talo 2004 joka osoittautu 5kk päästä home. ja lahovaurioiseksi. nyt vasta joulukuus käräjäoikeuden päätöksestä kauppa purettiin. meillä tehtiin silloin ku ostettiin niin pintapuolinen mittaus ja jossain vaihees myyjät oli tehny keittiöön lattiaan reiän ja kaikki piti olla papereiden mukaan kunnos ja kuivaa vaan totuus olikin ihan muuta, eli tutkimukset oli kehnot/huijattiin en sitten tiedä. jos myyjä olis heti tullut vastaan ei olis koskaan tarvinnut käräjöidä eikä meidän kärsiä monta vuotta vaan asiat olis hyvin. vaan myyjä ei halunnut edes keskustella asiasta. väitti ettei haluttu vaan asua siinä vaikka talo oli meille unelma.


Kuulostaa tutulta tarinalta! Oliko tämä juttu myös 7 päivää lehdessä taannoin?Meinaa siellä oli vastaavanlainen tapaus ajattelin jos teijän perheestä kysymys?
 
enkeleitä
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
kiitokset kaikille vaivautuneille vinkeistä! taidanpa jo valmiiksi selvitellä, mistä apua lahjoihin ym. saataisiin. mulle olis niin kovin tärkeää että lapsi ei pety jouluna. toivon ettei tänä jouluna samanlaista kuin viimeksi. silloin ei kellään ollut joulumieltä, poika tosin piti joistakin lahjoistaan kovasti mutta itseä harmitti kun en voinut antaa mitä hän eniten toivoi. mieleeni tuli että annan sukulaisille toivomuslistan, mistä voisivat valita mitä antavat. olisi lapsen toiveet toteutettu mutta toisaalta tuntuu tyhmältä kun kuitenkin pitäisi antaa esim. kummien itse katsoa mitä haluavat antaa. tykkää poika varmasti niistäkin. taidetaan tänä jouluna paljon leipoa ja askarrella. onneksi kuusi ja koristeet jo löytyvät, kaikkea muuta vielä voi tehdä. piristi vähän kun sai vastauksia ja ehdotuksia. vielä siis kiitokset!
Heeeiii...

Meillä ovat isovanhemmat ja kummit ikionnellisia kun aikansa kyselevät että mitä ostaisivat ja mitä tarvitaan, kun sitten sanon mitä on toivomuslistalla!

Tottakai ymmärtävät että on parempi ostaa sellaista mitä oikeasti toivotaan kuin vaan jotain mistä ei oikeasti tykätä!!!

Reilusti laitat tekstarilla vaikka kaksi vaihtoehtoa kullekin, ja hyvissä ajoin!

itse sanon vanhemmilleni suoraan mitä ostaa koska säästyvät hekin etsiskelyltä!
 
lue älä keksi omia teoroita
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Mä en ymmärrä että joulussa tärkeintä on antaa jumalaton kasa lahjoja.Mä en jaksa valittaa vaikka sain mätkyjä 700? vaikka olenkin kotiäiti ja mun mies sain yli 15000? meille tulee joulu siitä huolimatta


ei sun tarvi ymmärtääkään. kokonaisuutena tää aloitus oli muutakin kuin jumalaton kasa lahjoja.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Sukulaisia auttamassa? Seurakunta? Sosku?
sossu ei auta. sukulaisilta varmaan lapset saa lahjat(isovanhemmat, kummit, ehkä tädit ja sedät jos hyvin käy) olis vaaan kiva ostaa myös itse lahjat lapsille ja kummilapsille.tää on oikeesti ihan hirveetä, aluksi oman kodin onni muuttuikin monivuotiseksi piinaksi ja kärsimykseksi eikä kukaan enempää auta.. miehen tulot katotaan et mukaa tienaa paljon, laskis vaan miten paljon se paska talo syö edelleen tilistä..

Anteeksi uteluni,mutta miten teille noin kävi?myittekö jonkun talon ja asukkaat valittivat?miten paljo tuli maksua?kiinnostaa ja jänskättää omasta puolesta kun on se 5v vastuussa.toki ei pitäis olla mitää,mutta..
ostettiin talo 2004 joka osoittautu 5kk päästä home. ja lahovaurioiseksi. nyt vasta joulukuus käräjäoikeuden päätöksestä kauppa purettiin. meillä tehtiin silloin ku ostettiin niin pintapuolinen mittaus ja jossain vaihees myyjät oli tehny keittiöön lattiaan reiän ja kaikki piti olla papereiden mukaan kunnos ja kuivaa vaan totuus olikin ihan muuta, eli tutkimukset oli kehnot/huijattiin en sitten tiedä. jos myyjä olis heti tullut vastaan ei olis koskaan tarvinnut käräjöidä eikä meidän kärsiä monta vuotta vaan asiat olis hyvin. vaan myyjä ei halunnut edes keskustella asiasta. väitti ettei haluttu vaan asua siinä vaikka talo oli meille unelma.


Kuulostaa tutulta tarinalta! Oliko tämä juttu myös 7 päivää lehdessä taannoin?Meinaa siellä oli vastaavanlainen tapaus ajattelin jos teijän perheestä kysymys?
ei ollut meidän.. ei olla missään julkisesti oltu esillä.. näitähän on siis tosi paljon, ostajana kannattaa olla tosi tarkka kaikesta. rakenneavaukset ym. kannattaa tehdä jos vähänkään epäilyttää ja muutenkin. ei ainakaa tuu yllätyksiä.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja lue älä keksi omia teoroita:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Mä en ymmärrä että joulussa tärkeintä on antaa jumalaton kasa lahjoja.Mä en jaksa valittaa vaikka sain mätkyjä 700? vaikka olenkin kotiäiti ja mun mies sain yli 15000? meille tulee joulu siitä huolimatta


ei sun tarvi ymmärtääkään. kokonaisuutena tää aloitus oli muutakin kuin jumalaton kasa lahjoja.
aivan.ei mulle ne lahjat tärkeimpiä ole. mutta en halua nähdä lapsen pettyvän. viimejouluna ei ollut tosiaan joulutunnelmaa lainkaan ja nyt sen tahtoisin. näillä vinkeillä, mitä täältä olen saanut, saamme aikaan varmasti hyvän joulun. lapsille jotenkin hankitaan lahjat ja tehdään kaikkea ihanaa yhdessä!tässä oli siis kyse muustakin kuin lahjoista.jos jotain haittaa et kysyn neuvoa muilta niin pitäköön sen omana tietonaan.
 
" mulle olis niin kovin tärkeää että lapsi ei pety jouluna. toivon ettei tänä jouluna samanlaista kuin viimeksi. silloin ei kellään ollut joulumieltä, poika tosin piti joistakin lahjoistaan kovasti mutta itseä harmitti kun en voinut antaa mitä hän eniten toivoi. "

"aivan.ei mulle ne lahjat tärkeimpiä ole. mutta en halua nähdä lapsen pettyvän."

Sinun omia lauseita, hieman ristiriitaisia
 
vieras
Ihanko tosissaan 3 ja 4 vuotiaat osaa toivoa kauheen kasan lahjoja ja pitävät sitä lahjakasaa vielä kaikista tärkeimpänä????

Meillä ei melkein 4v. ainakaan toivo kauheeta lahjakasaa. Viime vuonna sai monta lahjaa kun kummit ja mummit muisti vähän liian monella paketilla. Tärkein juttu oli nukenrattaat (sattikset, makso 8?) ja sen kun avasi niin muita lahjoja ei avannut vaan sanoi aina papalle että sä saat avat taas yhden mun paketin.

Tänä vuonna on katsottu lelukirjaa ja sieltä on esitetty yksi toive. Ja toinen toive oli sellainen minkä äiti voisi tehdä.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu:
" mulle olis niin kovin tärkeää että lapsi ei pety jouluna. toivon ettei tänä jouluna samanlaista kuin viimeksi. silloin ei kellään ollut joulumieltä, poika tosin piti joistakin lahjoistaan kovasti mutta itseä harmitti kun en voinut antaa mitä hän eniten toivoi. "

"aivan.EI MULLE NE LAHJAT TÄRKEIMPIÄ OLE. mutta en halua nähdä lapsen pettyvän."

Sinun omia lauseita, hieman ristiriitaisia
ei mun mielestä ristiriitaisia. ne lahjat ei ole tärkeimpiä mulle mutta toivon että voin pari lahjaa lapselle ostaa. itse en toivo mitään muuta kuin näkeväni onnelisuuden lapseni kasvoilta jouluaattona enkä katkeruuden ja pettymyksen kyyneleitä. siis EI MULLE NE LAHJAT TÄRKEIMPIÄ OLE mutta tiedän että lapselle ne ovat tärkeimmät. ei 4v vielä ymmärrä nauttia muuten joulusta kuin odottaen että pukki tulee ja tuo lahjoja.

 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihanko tosissaan 3 ja 4 vuotiaat osaa toivoa kauheen kasan lahjoja ja pitävät sitä lahjakasaa vielä kaikista tärkeimpänä????

Meillä ei melkein 4v. ainakaan toivo kauheeta lahjakasaa. Viime vuonna sai monta lahjaa kun kummit ja mummit muisti vähän liian monella paketilla. Tärkein juttu oli nukenrattaat (sattikset, makso 8?) ja sen kun avasi niin muita lahjoja ei avannut vaan sanoi aina papalle että sä saat avat taas yhden mun paketin.

Tänä vuonna on katsottu lelukirjaa ja sieltä on esitetty yksi toive. Ja toinen toive oli sellainen minkä äiti voisi tehdä.
muistan vielä omasta lapsuudestani kun itse sain yhden kalliin lahjan ja sisko monta pienempää. miten pettynyt olinkaan kun niin toivoin enemmän lahjoja. ihmettelin silloin miksi toinen saa paljon mutta minä vain yhden. nyt ymmärrän että lahjani oli arvokkaampi kuin siskon pienet nuket.

 
kalissa
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuttu:
" mulle olis niin kovin tärkeää että lapsi ei pety jouluna. toivon ettei tänä jouluna samanlaista kuin viimeksi. silloin ei kellään ollut joulumieltä, poika tosin piti joistakin lahjoistaan kovasti mutta itseä harmitti kun en voinut antaa mitä hän eniten toivoi. "

"aivan.EI MULLE NE LAHJAT TÄRKEIMPIÄ OLE. mutta en halua nähdä lapsen pettyvän."

Sinun omia lauseita, hieman ristiriitaisia
ei mun mielestä ristiriitaisia. ne lahjat ei ole tärkeimpiä mulle mutta toivon että voin pari lahjaa lapselle ostaa. itse en toivo mitään muuta kuin näkeväni onnelisuuden lapseni kasvoilta jouluaattona enkä katkeruuden ja pettymyksen kyyneleitä. siis EI MULLE NE LAHJAT TÄRKEIMPIÄ OLE mutta tiedän että lapselle ne ovat tärkeimmät. ei 4v vielä ymmärrä nauttia muuten joulusta kuin odottaen että pukki tulee ja tuo lahjoja.
Tiedätkö että lapsi ei varmasti ole pettynyt tuossa iässä jouluaattona, kun joulusta tekee mukavan muuten!
Murrosiässä ei sitten enää ihan mikä vaan riitäkään!
 
Jos sulla on ulosotossa jotain, niin ei kai se voinu yllätyksenä tulla että palautukset menee sinne??
Ja kunnon lahjat.. Tavarako on jotenkin huonompaa jos sen hinta on laskettu ja sen ostaa alekorista?
Toisekseen jouluun on vielä 2 kuukautta, joten kyllä siinä kinkkurahat ainakin saa säästettyä. Jos ei, niin kyllä luulen että sossun piiriin kuulusitte?
Sori nyt, mutta jotenkin ei heru myötätuntoa. On täällä muitakin jotka on asiansa sössineet, mutta voi voi, elämä jatkuu ja joistain asioista on vain luovutava jos niihin ei rahat riitä. Ja eihän kyseessä ole kuin joulu; väitetty Jeesuksen syntymäpäivä. Jos ei moista uskoa tunnusta, niin ei luulis olevan merkitystä? Tai jos uskoo, niin ei pitäs materian niin merkitä.. :whistle:
 
Hyvä, että helpottaa jossain vaiheessa. meillä kans vastaava tilanne, mutta tiedettiin että pankki vei myyjän myyntitulot ja me loppujen lopuksi maksettiin sen verran vähän, että ajattelimme kärsiä sen omissa nahoissamme. Kosteusvaurio oli katossa, ei onneksi koko talo. Remppa sitten vähän venyi pidemmäksi kuin piti ja on edelleenkin kesken. Rakennetaan kuin Iisakin kirkkoa. ;) .
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Unna S:
Jos sulla on ulosotossa jotain, niin ei kai se voinu yllätyksenä tulla että palautukset menee sinne??
Ja kunnon lahjat.. Tavarako on jotenkin huonompaa jos sen hinta on laskettu ja sen ostaa alekorista?
Toisekseen jouluun on vielä 2 kuukautta, joten kyllä siinä kinkkurahat ainakin saa säästettyä. Jos ei, niin kyllä luulen että sossun piiriin kuulusitte?
Sori nyt, mutta jotenkin ei heru myötätuntoa. On täällä muitakin jotka on asiansa sössineet, mutta voi voi, elämä jatkuu ja joistain asioista on vain luovutava jos niihin ei rahat riitä. Ja eihän kyseessä ole kuin joulu; väitetty Jeesuksen syntymäpäivä. Jos ei moista uskoa tunnusta, niin ei luulis olevan merkitystä? Tai jos uskoo, niin ei pitäs materian niin merkitä.. :whistle:


No ompa taas porukkaa..huoh.
 
Ikävä kyllä ulosotto vie aina veronpalautukset jos niitä on saamassa. Teillä on kyl ikävä tilanne mut hyviä vinkkejä oot saanu jo. Löytyiskö kaapeista esim vanhoja villapaitoja? Pura ne ja tee villasukkia ja -lapasia ja myyt ne sit muutamalla eurolla.
Ilmottaudu tosiaan joulupuukeräykseen jos paikkakunnalta sellanen löytyy, itte ainakin ajattelin hakee kortin sieltä tänä vuonna.
Voisitteko mennä aatoks jommankumman vanhemmille? Söisitte siellä jouluruuat ja avaisitte lahjat, isommalla porukalla vois mieli pysyy parempana
 
kalissa
Lisään vielä, että meillä vaikka olisi varaa ostaa kaikenmaailman uusimmat härvelit lahjaksi, niin emme ostaneet esim viime vuonna pienimmälle oikeastaan mitään.
Hän saa pakettia kummeilta ym muilta ja varmasti ei pahoittanut mieltään.
Enkä halua opettaa vanhemmillekaan, että kaikkea saa.
Olenkin sanonut, että me ostetaan vain yksi lahja..
Tosin ostan kuitenkin lisääkin, mutta sehän sitten on joulun yllätys.
 
No "onpa kyllä porukkaa" munkin mielestäni ;) Mä en vain ymmärrä tuota ahneutta "jokaiselle lapselle pari lahjaa" kun "kummit ja muut ei ehkä osta just sitä mitä tahtovat". Luulen, ettei ole kyseessä ainoa köyhä perhe mailmassa, eikä edes Suomessa. Ikävää, mutta helpottaa jos vähän omaa asennetta koittaa muokata :whistle: Ehkä niille lapsille olis just nyt oikea hetki opettaa ettei mitään saa ilmaseks, eikä raha kasva puussa ja että onnellinen voi olla vaikkei pukki toiskaan sitä mitä ehkä toivoo?
 

Yhteistyössä