Eipä tullut joulua tänäkään vuonna..

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
v
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa köyhääkin:
Miten sinne voi kirjautua????
Missä se on?


Alkuperäinen kirjoittaja HYVÄ SYDÄN- kerho:
TEHDÄÄN TAAS SE HYVÄ SYDÄN AUTTAMISKETJU MIKÄ VIIME VUONNAKIN...OLI JUURI JOULUN AIKAAN. Kirjaudu ja mene katsomaan HYVÄ SYDÄN -kerhoon (palstan KERHOT osio) siellä varmasti jollakin on lahjoitettavaa yms. sinun lapsillesi!!!!!
Keittiönoita on perustaja, kysy salasana häneltä!
 
surullinen
miten voin laittaa yksityisviestiä kun en oikein vielä hallitse tuota hommaa? ootteko oikeasti ihan tosissaan?? voiko jossain todella olla noin ihania ihmisiä? olisi oikea joulun pelastus!
 
äiti minäkin
Mene kiertelemään ahkerasti jouluun saakka kirpputoreja, sieltä tekee näin joulun alla kivoja ja myös edullisia löytöjä, joita voit laittaa lahjaksi.
siellä on usein myös ihan uusia leluja ja vaatteita ihan pilkkahintaan.
Voin kertoa, ettet löydä kirpputorilta mitään, jos käyt siellä vain kerran viikkoon, ahkera käynti myös palkitaan ja saat pojallesi hyvänmielen myös käytetyillä leluilla.
Minulla on samanikäinen poika kuin sinulla ja ei hän ymmärrä onko lelu uusi vai käytetty, hyvän mielen hän saa joka kerta leluista.
Itse olen ostanut kirpputorilta jo pukin konttiin mm. kirjoja, legoja, pussilakana pakkauksen, autoja yms.
Voimia päiviisi, kyllä se joulu vielä lapsesi silmät saa loistamaan, vaikka kaikki ei olisikaan niin hienoa ja uutta.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Sukulaisia auttamassa? Seurakunta? Sosku?
sossu ei auta. sukulaisilta varmaan lapset saa lahjat(isovanhemmat, kummit, ehkä tädit ja sedät jos hyvin käy) olis vaaan kiva ostaa myös itse lahjat lapsille ja kummilapsille.tää on oikeesti ihan hirveetä, aluksi oman kodin onni muuttuikin monivuotiseksi piinaksi ja kärsimykseksi eikä kukaan enempää auta.. miehen tulot katotaan et mukaa tienaa paljon, laskis vaan miten paljon se paska talo syö edelleen tilistä..

Anteeksi uteluni,mutta miten teille noin kävi?myittekö jonkun talon ja asukkaat valittivat?miten paljo tuli maksua?kiinnostaa ja jänskättää omasta puolesta kun on se 5v vastuussa.toki ei pitäis olla mitää,mutta..
ostettiin talo 2004 joka osoittautu 5kk päästä home. ja lahovaurioiseksi. nyt vasta joulukuus käräjäoikeuden päätöksestä kauppa purettiin. meillä tehtiin silloin ku ostettiin niin pintapuolinen mittaus ja jossain vaihees myyjät oli tehny keittiöön lattiaan reiän ja kaikki piti olla papereiden mukaan kunnos ja kuivaa vaan totuus olikin ihan muuta, eli tutkimukset oli kehnot/huijattiin en sitten tiedä. jos myyjä olis heti tullut vastaan ei olis koskaan tarvinnut käräjöidä eikä meidän kärsiä monta vuotta vaan asiat olis hyvin. vaan myyjä ei halunnut edes keskustella asiasta. väitti ettei haluttu vaan asua siinä vaikka talo oli meille unelma.
Mun kaverin perheellä on sama tilanne :(. Odottavat nyt käräjiä. Ja paljon on muitakin vastoinkäymisiä ollut heillä. Toisia elämä potkii päähän ihan urakalla!

 
v
Alkuperäinen kirjoittaja joannamk:
nyt lopettelen tältä päivältä ja huomenna katsomaan josko viestiä tullut :wave: sanni82 ja Soraya: mulle voi laittaa viestiä neitoperhonen_86@hotmail.com jonka kautta voin laittaa mailina takaisin osoitteen jos todella olitte tosissanne. toivon etten saa ylimääräisiä tai pilaviestejä keneltäkään kun julkisesti ilmoitan s.postiosoitteeni! kiitokset kaikille vinkeistä ja neuvoista! :hug:

Oletko sä ap? Siis tuo surullinen?
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja joannamk:
nyt lopettelen tältä päivältä ja huomenna katsomaan josko viestiä tullut :wave: sanni82 ja Soraya: mulle voi laittaa viestiä neitoperhonen_86@hotmail.com jonka kautta voin laittaa mailina takaisin osoitteen jos todella olitte tosissanne. toivon etten saa ylimääräisiä tai pilaviestejä keneltäkään kun julkisesti ilmoitan s.postiosoitteeni! kiitokset kaikille vinkeistä ja neuvoista! :hug:

Oletko sä ap? Siis tuo surullinen?
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja joannamk:
nyt lopettelen tältä päivältä ja huomenna katsomaan josko viestiä tullut :wave: sanni82 ja Soraya: mulle voi laittaa viestiä neitoperhonen_86@hotmail.com jonka kautta voin laittaa mailina takaisin osoitteen jos todella olitte tosissanne. toivon etten saa ylimääräisiä tai pilaviestejä keneltäkään kun julkisesti ilmoitan s.postiosoitteeni! kiitokset kaikille vinkeistä ja neuvoista! :hug:

Oletko sä ap? Siis tuo surullinen?
olen juu...
 
vieras
No valitettavasti se vouti ottaa omansa pois, ei kannata kuvitella että jonkin ylimääräisen rahan saa itellä pitää niin kauan kun olet siihen suuntaan velkaa. Laskeppa veroprosenttisi uudelleen ja säästä ne rahat ens jouluksi ihan ite ettei tule yllätyksiä negatiivisessa mielessä jälleen.
 
harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Unna S:
Ja eihän kyseessä ole kuin joulu; väitetty Jeesuksen syntymäpäivä. Jos ei moista uskoa tunnusta, niin ei luulis olevan merkitystä? Tai jos uskoo, niin ei pitäs materian niin merkitä.. :whistle:


Ja kissanviikset jeesuksen kanssa...
Joulua on vietetty jo kauan ennenkuin koko hemmosta on edes kuultu;
Ennen kristinuskoa on talvipäivänseisauksen aikoihin vietetty sydäntalven juhlaa. Suomen kielen sana joulu on skandinaavinen lainasana ja tulee alun perin talvipäivänseisaus-juhlan nimestä.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
otatko yhteyttä ihmisiin jotka apua tarjoavat? täällä voisi olla yksi sellainen.....
(jos mua tarkoitit)otan kyllä yhteyttä jos joku todella haluaa auttaa. Itse auttaisin samalla tavalla jos siihen olisi mahdollisuus mutta tällä hetkellä autan muulla tavalla, kuuntelemalla ja olemalla tukena, antamalla neuvot niihin kysymyksiin mihin voin vastata. tuossa ylempänä oli mun s.postiosoite, sinne voi laittaa viestiä jos tosissaan on. Kiitos kaikille <3
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No valitettavasti se vouti ottaa omansa pois, ei kannata kuvitella että jonkin ylimääräisen rahan saa itellä pitää niin kauan kun olet siihen suuntaan velkaa. Laskeppa veroprosenttisi uudelleen ja säästä ne rahat ens jouluksi ihan ite ettei tule yllätyksiä negatiivisessa mielessä jälleen.
vaan eipä muistanut ulosottovirkailija että automaattisesti pitäisi 2kk maksuvapaata tulla vuodessa/vuoden jälkeen. pitää sitäkin itsekin kysellä jopa asianajajalta...sellainen täällä touhu..
 
Minä
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Unna S:
Ja eihän kyseessä ole kuin joulu; väitetty Jeesuksen syntymäpäivä. Jos ei moista uskoa tunnusta, niin ei luulis olevan merkitystä? Tai jos uskoo, niin ei pitäs materian niin merkitä.. :whistle:


Ja kissanviikset jeesuksen kanssa...
Joulua on vietetty jo kauan ennenkuin koko hemmosta on edes kuultu;
Ennen kristinuskoa on talvipäivänseisauksen aikoihin vietetty sydäntalven juhlaa. Suomen kielen sana joulu on skandinaavinen lainasana ja tulee alun perin talvipäivänseisaus-juhlan nimestä.
Voi jeesus sanon ma :D Tuossa on kyllä melko selkeästi taidettu koko lause irroittaa asiayhteydestä :D:D Eli tällä tavalla päästäänkin ihan eri aihetta käsittelemään;)
Sisälukutaitoa kehittämään ystävä hyvä! Tolla meiningillä saadaan kyllä sota syttymään asiasta kun asiasta, jos me aletaan vielä historian kulusta vääntämään :D
 
siiri
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
otatko yhteyttä ihmisiin jotka apua tarjoavat? täällä voisi olla yksi sellainen.....
(jos mua tarkoitit)otan kyllä yhteyttä jos joku todella haluaa auttaa. Itse auttaisin samalla tavalla jos siihen olisi mahdollisuus mutta tällä hetkellä autan muulla tavalla, kuuntelemalla ja olemalla tukena, antamalla neuvot niihin kysymyksiin mihin voin vastata. tuossa ylempänä oli mun s.postiosoite, sinne voi laittaa viestiä jos tosissaan on. Kiitos kaikille <3
no, niin olikin....... otan sinuun yhteyttä marraskuun aikana. Lapsesi iät oli?
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
otatko yhteyttä ihmisiin jotka apua tarjoavat? täällä voisi olla yksi sellainen.....
(jos mua tarkoitit)otan kyllä yhteyttä jos joku todella haluaa auttaa. Itse auttaisin samalla tavalla jos siihen olisi mahdollisuus mutta tällä hetkellä autan muulla tavalla, kuuntelemalla ja olemalla tukena, antamalla neuvot niihin kysymyksiin mihin voin vastata. tuossa ylempänä oli mun s.postiosoite, sinne voi laittaa viestiä jos tosissaan on. Kiitos kaikille <3
no, niin olikin....... otan sinuun yhteyttä marraskuun aikana. Lapsesi iät oli?
tyttö 1v ja poika 3,8v
 
Kokemusta on
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja online:
Kysy sossusta, ainakin jonkun avustuksen voitte saada. Mut mä en ymmärrä? mä oon viiden lapsen minimillä elävä yh ja mulla on varaa jouluun. Ainoastaan yhden isomman alle 100e (keskimäärin 50e ) maksavan lahjan ostan jokaiselle lapselle ja sit pari-kolme halpaa, esim joku vaate joka muutenkin pitäisi ostaa ja joku askartelu juttu tai legoja tms. Ja ei meillä hirveesti eri ruokalajeja ole, kinkku, laatikot, rosolli ym. perusjutut ja piparkakkuja leivotaan. ja pieni lapsi ei ymmärrä lahjan arvoa, jos sinulla on 20e ylimääräistä osta sillä joku mahdollisimman mieluinen lahja.
Juu tuota asiaa ei ymmärrä yksikään joka ei henk. koht. ole kokenut. kun ulosotto vie suuren osan tilistä, lisäksi kaksi lainaa maksella + muut laskut, eläminen, autot että voi edes käydä töissä. vaikka talokauppa purettu niin edelleen rasitteena. ajattelin et ihanaa, tulee veronpalautusta edes vähän, mut näin kävi. ei viitsis jättää laskuja maksamatta kun sit siitä kärsii myöhemmin. mut tuossa tuli muutama mahtava idea, miten voi nauttia joulusta muutenkin. meillä vaan poika kovasti lahjoja odottelee.

Ulosotostakin voi saada maksuvapaata anomalla esim. jouluksi. :)
vaan kun ei saanut. selvitin jo senkin..täällä kai erilainen systeemi, se akka kyhäilee tyytyväisyydessään kun kertoo että olisi joulun halunnut järjestää..(huomas heti puheesta...)

Ketjun lukeneena, olisin myös mielelläni kuullut paljonko ap:n perheelle jää rahaa käyttöön, kun tuntuu olevan niin tiukkaa. Suhteellinen käsitys, ja toisilla on tiukkaa jos jää 1500e, ja toiset pärjää vaikka 200 eurolla koko kuun!

Ja sitten tosta ulosotosta. Se on LAKISÄÄTEINEN juttu, et velallisella on oikeus kahteen lyhennysvapaaseen kuukauteen kalenterivuoden aikana. Sitä ei ykskään ulosoton ukko tai akka pysty ittekseen kyhäileen ja päättään, vaan takana seisoo laki.
 
Alkuperäinen kirjoittaja online:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja online:
Kysy sossusta, ainakin jonkun avustuksen voitte saada. Mut mä en ymmärrä? mä oon viiden lapsen minimillä elävä yh ja mulla on varaa jouluun. Ainoastaan yhden isomman alle 100e (keskimäärin 50e ) maksavan lahjan ostan jokaiselle lapselle ja sit pari-kolme halpaa, esim joku vaate joka muutenkin pitäisi ostaa ja joku askartelu juttu tai legoja tms. Ja ei meillä hirveesti eri ruokalajeja ole, kinkku, laatikot, rosolli ym. perusjutut ja piparkakkuja leivotaan. ja pieni lapsi ei ymmärrä lahjan arvoa, jos sinulla on 20e ylimääräistä osta sillä joku mahdollisimman mieluinen lahja.
Juu tuota asiaa ei ymmärrä yksikään joka ei henk. koht. ole kokenut. kun ulosotto vie suuren osan tilistä, lisäksi kaksi lainaa maksella + muut laskut, eläminen, autot että voi edes käydä töissä. vaikka talokauppa purettu niin edelleen rasitteena. ajattelin et ihanaa, tulee veronpalautusta edes vähän, mut näin kävi. ei viitsis jättää laskuja maksamatta kun sit siitä kärsii myöhemmin. mut tuossa tuli muutama mahtava idea, miten voi nauttia joulusta muutenkin. meillä vaan poika kovasti lahjoja odottelee.

Ulosotostakin voi saada maksuvapaata anomalla esim. jouluksi. :)
vaan kun ei saanut. selvitin jo senkin..täällä kai erilainen systeemi, se akka kyhäilee tyytyväisyydessään kun kertoo että olisi joulun halunnut järjestää..(huomas heti puheesta...)

Teidän perheeseenkö kuuluu isä, äiti ja lapsi. Saanko kysyä paljonko teille sit oikeesti jää laskujen jälkeen kun on niin tiukkaa ettei mitään voi ostaa. Ei jouluun edes niin paljon rahaa välttämättä mene. Mä en usko että te ihan ilman rahaa elätte. Mun mielestä on ihan asenteesta nyt kiinni vaan. Mulle ja mun viidelle lapselle jää kuussa vuokran ja lääkkeiden ja muiden pakollisten kulujen jälkeen (mm. työnantajakuluja hoitajasta kun opiskelen ja ulosottoon maksan myös ) n.800-900e. ja kyllä meille tulee joulu ja tulee lahjojakin.
Etkö oikeasti ymmärrä kuinka paljon tuo on rahaa jos pakollisten jälkeen jää 800-900? ???
Minulle, miehelleni ja neljälle lapselle jää noin puolet tuosta. Että siinä sulle asennetta. En voi mitenkään ymmärtää että suurin osa porukasta täällä on elänyt aina niin rikkaasti että ei ymmärrä sitä tunnetta kun jouluna kävelee kaupoissa ihania juttuja katsellen lasten kanssa, lapset esittävät toiveitaan ja tietää että mitään ei voi ostaa. Kirpputoreilta meillekin ostettiin lasten lahjoja viime vuonna ja barbit ovat onneksi halpoja nykyään.
Tunnelma jouluun tulee jostain muusta kuin rahasta, mutta kyllä sitä toivoisi että edes kerran vuodessa saisi unohtaa rahahuolet ja sitä rahaa olisi lahjoihin edes se 100? käytettävissä. Meidän lapsilla ei ole köyhä joulu, kun on paljon sukulaisia, mutta se ei tarkoita sitä ettei minulla itsellä surettaisi kun en itse voi heille ostaa jotain ihanaa.
 

Yhteistyössä