s
juu luin lain, sitä kautta lähdenkin asiaa selvittämään ulosottomiehen kanssa kun hän ei "muistanut" ilmeiseti mainita asiasta kun eilen juteltiin näistä asioista. riittääkö jos sanon ettei rahaa jäisi yhtään jos laskut kaikki maksettaisiin? eikä edes riitä..eli pakko siirtää ja sopia jatkuvasti. toisinaan ei pysty.jos tilistä jää 200e/kk käyttöön, sillä pitää saada ruoka, vaipat, bensat autoon että pääsee töihin joka päivä niin ei hyvältä näytä. kun jäisikin se 1500 mutta edes tili ei ole noin paljoa.Alkuperäinen kirjoittaja Kokemusta on:Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:vaan kun ei saanut. selvitin jo senkin..täällä kai erilainen systeemi, se akka kyhäilee tyytyväisyydessään kun kertoo että olisi joulun halunnut järjestää..(huomas heti puheesta...)Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:Juu tuota asiaa ei ymmärrä yksikään joka ei henk. koht. ole kokenut. kun ulosotto vie suuren osan tilistä, lisäksi kaksi lainaa maksella + muut laskut, eläminen, autot että voi edes käydä töissä. vaikka talokauppa purettu niin edelleen rasitteena. ajattelin et ihanaa, tulee veronpalautusta edes vähän, mut näin kävi. ei viitsis jättää laskuja maksamatta kun sit siitä kärsii myöhemmin. mut tuossa tuli muutama mahtava idea, miten voi nauttia joulusta muutenkin. meillä vaan poika kovasti lahjoja odottelee.Alkuperäinen kirjoittaja online:Kysy sossusta, ainakin jonkun avustuksen voitte saada. Mut mä en ymmärrä? mä oon viiden lapsen minimillä elävä yh ja mulla on varaa jouluun. Ainoastaan yhden isomman alle 100e (keskimäärin 50e ) maksavan lahjan ostan jokaiselle lapselle ja sit pari-kolme halpaa, esim joku vaate joka muutenkin pitäisi ostaa ja joku askartelu juttu tai legoja tms. Ja ei meillä hirveesti eri ruokalajeja ole, kinkku, laatikot, rosolli ym. perusjutut ja piparkakkuja leivotaan. ja pieni lapsi ei ymmärrä lahjan arvoa, jos sinulla on 20e ylimääräistä osta sillä joku mahdollisimman mieluinen lahja.
Ulosotostakin voi saada maksuvapaata anomalla esim. jouluksi.
Ketjun lukeneena, olisin myös mielelläni kuullut paljonko ap:n perheelle jää rahaa käyttöön, kun tuntuu olevan niin tiukkaa. Suhteellinen käsitys, ja toisilla on tiukkaa jos jää 1500e, ja toiset pärjää vaikka 200 eurolla koko kuun!
Ja sitten tosta ulosotosta. Se on LAKISÄÄTEINEN juttu, et velallisella on oikeus kahteen lyhennysvapaaseen kuukauteen kalenterivuoden aikana. Sitä ei ykskään ulosoton ukko tai akka pysty ittekseen kyhäileen ja päättään, vaan takana seisoo laki.