Eipä tullut joulua tänäkään vuonna..

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
kun kerroit että poikasi niitä toivii..tai näin ainakin ymmärsin.
meillä on tuolla kaapissa vaikka kuin paljon niitä n. 20cm pitusia spider ukkeleita ja mielelläni lahjottasin sulle yhen..jos vain kelpuutat käytetyn ottaa... :/
laita mulle sähköpostia niin vastailen sinne kun täällä tuomitaan aika tavalla.. kiitos avusta!
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoit, että lapsi kuitenkin saa lahjoja sukulaisilta. Eikö pojan toivetta voi välittää heille? Meillä ainakin kysellään, mitä lahjatoiveita on. Me syömme jouluna vaatimattomasti ihan omasta halustamme.
olen juuri ajatellut että laittaisin toivomuslistaa sukulaisille jotka lahjoja ostavat. mietin vain onko se soveliasta, jos heillä jo mielessä jotain valmiiksi ja haluaisivat ostaa mitä itse ajattelevat.. pitää miettiä ja kysyä sukulaisilta sopisiko tuollainen heille.. uskon että sopii..
 
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
kun kerroit että poikasi niitä toivii..tai näin ainakin ymmärsin.
meillä on tuolla kaapissa vaikka kuin paljon niitä n. 20cm pitusia spider ukkeleita ja mielelläni lahjottasin sulle yhen..jos vain kelpuutat käytetyn ottaa... :/
laita mulle sähköpostia niin vastailen sinne kun täällä tuomitaan aika tavalla.. kiitos avusta!
siis miten mä laitan ku sulle en voi laittaa yv:tä.. :/
laita sä mulle yv ja sinne sun s-posti osote ni laitan sit sulle s-postia! :D
menikö vaikeeksi.. :)
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ymmärrä, miksi on niin tärkeää, että se pojan toivelahja on ITSELTÄ. Eikö pojalle tule yhtä hyvä mieli, vaikka sen olisi ostanut joku muu??
mutta siis tarkoitan edelleen sitä että haluan itse ostaa pojalleni ja tytölleni jotain. että tiedän sen olevan minulta, poika tietenkin ajattelee sen olevan pukilta mutta.. monen vaikea ymmärtää tätä asiaa..ajattelen asian niin että edes yksi kunnon joulu.tai edes parempi kuin viimevuonna. ajatuksen tässä antamisen ilo, ei saamisen sillä itse en toivo saavani mitään enkä halua. jos joku jotain minulle hankkii tulee vain huono mieli kun ei voinut takaisin ostaa.. mutta näin..
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
kun kerroit että poikasi niitä toivii..tai näin ainakin ymmärsin.
meillä on tuolla kaapissa vaikka kuin paljon niitä n. 20cm pitusia spider ukkeleita ja mielelläni lahjottasin sulle yhen..jos vain kelpuutat käytetyn ottaa... :/
laita mulle sähköpostia niin vastailen sinne kun täällä tuomitaan aika tavalla.. kiitos avusta!
siis miten mä laitan ku sulle en voi laittaa yv:tä.. :/
laita sä mulle yv ja sinne sun s-posti osote ni laitan sit sulle s-postia! :D
menikö vaikeeksi.. :)
en osaa laittaa yksityisviestiä :D mun s.posti on neitoperhonen_86@hotmail.com
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
minusta tuntuu niin samalta..rahaa tarvitaan että saa joulun tuoksun ja tunnelman. ilman rahaa kun ei edes pullataikinaa saa aikaiseksi tai torttuja(kyllä varmaan siihen riittää raha..) mutta kaikki se muu, koristeet, lahjat, kynttilät kaikki. eipä tunnui joululta jos samat siniset verhot, puolityhjä kuusi ja ruokana makaronilaatikko. tekee sitä mieli muutakin. joulu kun on kerran vuodessa ja mulle ollut aina todella tärkeää aikaa. sellaisen ihmisen, jolla on varaa tähän kaikkeen, on vaikea ymmärtää miksi joku jaksaa murehtia tällaisesta asiasta. mutta sen on vaan niin. kyllä tästä selvitään!toivottavasti...
En minä ole vuosiin ostanut jouluverhoja, tai joulukoristeita. Ne kaikki on hankittu aika päiviä sitten. On ihana kaivaa koristeita laatikosta ja laittaa kuusta, ja oikeasti ne kaikkein ihanimmat koristeet ovat itse tehdyt.

Jos ei ole kuuseen varaa, kuusikauppiaalta voi saada havuja ilmaiseksi, joutuvat ne kuitenkin myyntipaikalta siivoamaan ja niitä kun laittaa maljakkoon, tulee niistä joulun tuoksua, niitä oksia voi myös koristella. Kuusi se ei kuitenkaan ole, myönnän.

Piparit ja pullat itseleivottuna eivät myöskään ole kalliita. Monet jouluruuat, kuten esim. laatikot edullisia, varsinkin itsetehtynä, ja kinkku voi olla myös tosi pieni, oman pienin kinkkuni on ollut 1,5 kilonen kinkkurulla.

Minulla varmasti selkeästi eniten menee joulussa rahaa itse lahjoihin ja kukkiin, joita haluan myös kotiin. Mutta nämä olisivat myös ne asiat, joista tinkisin, jos rahaa ei olisi. Ja jos minulla ei olisi rahaa kuuseen, olisi varmaan niitä havuja, tosin luulen, että vanhempani toisivat minulle mökiltään kuusen, jos en haluaisi sitä itse ostaa, koska lapsille on tärkeää se kuusen valinta.

Lisäksi ympäri vuoden hankin lahjoja jo valmiiksi, tavaroita, joita saa ainakin puoleen hintaan ellei halvemmallakin alennusmyynneistä. Pyrin siihen, että saavat jotakin mieluista, siis edes yhden esineen toivomuslistaltaan.

Nyt kun mies pääsi töihin, on oikeasti rahaakin.

Alkuperäistä kehoittaisin laittamaan vaikka lapun kauppaan, että hoitaa lapsia iltaisin. Uskoisin, että pelirahat tuolla tavalla kertyisivät. Tai jos vaikka joku haluaisi siivousapua. Entä mahtaisiko mistään löytyä pulloja, jos niitä lähtisi keräilemään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
kun kerroit että poikasi niitä toivii..tai näin ainakin ymmärsin.
meillä on tuolla kaapissa vaikka kuin paljon niitä n. 20cm pitusia spider ukkeleita ja mielelläni lahjottasin sulle yhen..jos vain kelpuutat käytetyn ottaa... :/
laita mulle sähköpostia niin vastailen sinne kun täällä tuomitaan aika tavalla.. kiitos avusta!
siis miten mä laitan ku sulle en voi laittaa yv:tä.. :/
laita sä mulle yv ja sinne sun s-posti osote ni laitan sit sulle s-postia! :D
menikö vaikeeksi.. :)
ap.n sähkisosoite oli tuol jossain sivul

 
Hometalossa mekin
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Sukulaisia auttamassa? Seurakunta? Sosku?
sossu ei auta. sukulaisilta varmaan lapset saa lahjat(isovanhemmat, kummit, ehkä tädit ja sedät jos hyvin käy) olis vaaan kiva ostaa myös itse lahjat lapsille ja kummilapsille.tää on oikeesti ihan hirveetä, aluksi oman kodin onni muuttuikin monivuotiseksi piinaksi ja kärsimykseksi eikä kukaan enempää auta.. miehen tulot katotaan et mukaa tienaa paljon, laskis vaan miten paljon se paska talo syö edelleen tilistä..

Anteeksi uteluni,mutta miten teille noin kävi?myittekö jonkun talon ja asukkaat valittivat?miten paljo tuli maksua?kiinnostaa ja jänskättää omasta puolesta kun on se 5v vastuussa.toki ei pitäis olla mitää,mutta..
ostettiin talo 2004 joka osoittautu 5kk päästä home. ja lahovaurioiseksi. nyt vasta joulukuus käräjäoikeuden päätöksestä kauppa purettiin. meillä tehtiin silloin ku ostettiin niin pintapuolinen mittaus ja jossain vaihees myyjät oli tehny keittiöön lattiaan reiän ja kaikki piti olla papereiden mukaan kunnos ja kuivaa vaan totuus olikin ihan muuta, eli tutkimukset oli kehnot/huijattiin en sitten tiedä. jos myyjä olis heti tullut vastaan ei olis koskaan tarvinnut käräjöidä eikä meidän kärsiä monta vuotta vaan asiat olis hyvin. vaan myyjä ei halunnut edes keskustella asiasta. väitti ettei haluttu vaan asua siinä vaikka talo oli meille unelma.
Täälläkin samanlainen tilanne, tosin olemme vasta viemässä talon myyjää oikeuteen, talossa vikoja ja meilläkin pintapuolinen mittaus tehtynä.
Ihmeellinen hajusta jotuen tehtiin tutkimuksia (yli tonnin paukku) ja ilmeni ettei kaikki ollutkaan kunnossa.. Kyllä v..tuttaa...
Myyjä oli valmis maksamaan meille VAIN tutkimuksen kulut, mutta ei mitään muuta ja kiisti että tässä talossa olisi jotain.. KELE!!!
Raportissa lukee selvällä suomenkielellä, miten asian laita on!!
Nyt sitten odotellaan, kun terveystarkastaja tulee lomalta, niin saa tulla katsomaan niitä labratuloksia ja antamaan oman mielipiteensä asiasta..



 
Sirkkeli
Kyllähän se rahakin joulun tekee, meillä ainakin. Kyllä tyttäreni olisi todella pettynyt ja saisi varmasti trauman, jos joulun saldo olisi muutama parin euron lahja ja vanhemmat seliteltäisiin vain joulun rauhasta ja kynttilöiden polttamisesta.
Ja kyllä jouluun kannattaa varautua hyvissä ajoin, ettei käy köpelösti...ikinä ei tiedä mitä elämä tuo tullessaan...ja varsinkin jos on vähävarainen, niin kannattaa ajoissa ruveta ostelemaan lahjoja. Tosin jotkut saattaa olla niin köyhiä, ettei sekään onnistu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
kun kerroit että poikasi niitä toivii..tai näin ainakin ymmärsin.
meillä on tuolla kaapissa vaikka kuin paljon niitä n. 20cm pitusia spider ukkeleita ja mielelläni lahjottasin sulle yhen..jos vain kelpuutat käytetyn ottaa... :/
laita mulle sähköpostia niin vastailen sinne kun täällä tuomitaan aika tavalla.. kiitos avusta!
siis miten mä laitan ku sulle en voi laittaa yv:tä.. :/
laita sä mulle yv ja sinne sun s-posti osote ni laitan sit sulle s-postia! :D
menikö vaikeeksi.. :)
en osaa laittaa yksityisviestiä :D mun s.posti on neitoperhonen_86@hotmail.com
kiitti,laitan sulle s-postia hetkisen päästä!
käys kurkkaa kohta! :)
 
vieras
en voi mitään mut hiukan haiskahtaa tuo ap:N touhu!! miten raha-asiansa voi saada tuohon malliin ja yleensä koko touhun!! taitaa olla osa omaa aikaansaannosta, ja jos kerran ootte rahat talosta takas saanu, niin ei oikeen käsitä!! julma tai ei niin makaa kuin petaakin!
ein voi mitään mut ärsyttää tuo ruikutus ja valitus!! kannattais miettiä et mihin rahkeet riittää jos alkaa tommoseen !! sori nyt vaan!!
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Hometalossa mekin:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Sukulaisia auttamassa? Seurakunta? Sosku?
sossu ei auta. sukulaisilta varmaan lapset saa lahjat(isovanhemmat, kummit, ehkä tädit ja sedät jos hyvin käy) olis vaaan kiva ostaa myös itse lahjat lapsille ja kummilapsille.tää on oikeesti ihan hirveetä, aluksi oman kodin onni muuttuikin monivuotiseksi piinaksi ja kärsimykseksi eikä kukaan enempää auta.. miehen tulot katotaan et mukaa tienaa paljon, laskis vaan miten paljon se paska talo syö edelleen tilistä..

Anteeksi uteluni,mutta miten teille noin kävi?myittekö jonkun talon ja asukkaat valittivat?miten paljo tuli maksua?kiinnostaa ja jänskättää omasta puolesta kun on se 5v vastuussa.toki ei pitäis olla mitää,mutta..
ostettiin talo 2004 joka osoittautu 5kk päästä home. ja lahovaurioiseksi. nyt vasta joulukuus käräjäoikeuden päätöksestä kauppa purettiin. meillä tehtiin silloin ku ostettiin niin pintapuolinen mittaus ja jossain vaihees myyjät oli tehny keittiöön lattiaan reiän ja kaikki piti olla papereiden mukaan kunnos ja kuivaa vaan totuus olikin ihan muuta, eli tutkimukset oli kehnot/huijattiin en sitten tiedä. jos myyjä olis heti tullut vastaan ei olis koskaan tarvinnut käräjöidä eikä meidän kärsiä monta vuotta vaan asiat olis hyvin. vaan myyjä ei halunnut edes keskustella asiasta. väitti ettei haluttu vaan asua siinä vaikka talo oli meille unelma.
Täälläkin samanlainen tilanne, tosin olemme vasta viemässä talon myyjää oikeuteen, talossa vikoja ja meilläkin pintapuolinen mittaus tehtynä.
Ihmeellinen hajusta jotuen tehtiin tutkimuksia (yli tonnin paukku) ja ilmeni ettei kaikki ollutkaan kunnossa.. Kyllä v..tuttaa...
Myyjä oli valmis maksamaan meille VAIN tutkimuksen kulut, mutta ei mitään muuta ja kiisti että tässä talossa olisi jotain.. KELE!!!
Raportissa lukee selvällä suomenkielellä, miten asian laita on!!
Nyt sitten odotellaan, kun terveystarkastaja tulee lomalta, niin saa tulla katsomaan niitä labratuloksia ja antamaan oman mielipiteensä asiasta..
meillä myös tuo pintapuolinen mittaus ja lisäksi keittiössä raikä ja kaikki piti olla kunnossa mutta homma toinen.. meille tuli tutkimuksista yh.2000e kun otettiin kaksi eri tutkijaa kun ei myyjä uskonut eikä uskonut sittenkään. jaksamisia ja voimia teille! kyllä kaikki selviää!:hug:
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en voi mitään mut hiukan haiskahtaa tuo ap:N touhu!! miten raha-asiansa voi saada tuohon malliin ja yleensä koko touhun!! taitaa olla osa omaa aikaansaannosta, ja jos kerran ootte rahat talosta takas saanu, niin ei oikeen käsitä!! julma tai ei niin makaa kuin petaakin!
ein voi mitään mut ärsyttää tuo ruikutus ja valitus!! kannattais miettiä et mihin rahkeet riittää jos alkaa tommoseen !! sori nyt vaan!!
niin justiinsa joo aivan. koita itse maksaa talolainaa ja vuokraa ja kaikki muu samaan aikaan, riittääkkö yksi pieni tili ja kun tuota kestää melkein 3v?? kun kaikki kaatuu niskaan..velkakierteeseen kun joutuu on siitä hankala päästä eroon. selviäminen vie jopa vuosia. sellainen ymmärtää mistä kyse joka itse kokenut että turha tulla tuomitsemaan tuollaisen jolla ei ongelmia ole vastaavia! raha saatiin takaisin viime kesänä, pankki vei eikä se raha edes koko lainaan riittänyt.et sinä tiedä mistään mitään, oletko lie edes viestejä tästä lukenu.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Siis lapset saa kyllä lahjoja, mutta se ei riitä, vaan niiden lahjojen täytyy olla nimenomaan ap.n ostamia :eek:

En kehtais kyllä valittaa kun on monia joilla asiat on paljon huonommin :/ :ashamed:
edelleen kyse siitä että saisin edes sen yhden ostettua ja jouluruoan pöytään..
 
surullinen
nyt minä lähden selvittelemään asioita ja mahdollisesti diakonitoimistoon.. toivottavasti asiat selviää ja saisin rauhallisen mielen ettei tarvitsisi murehtia joulusta.. viime jouluna kun melkein tosiaan itku pääsi, niin surkeaa se oli. eihän tässäkään muuten mitään mutta mies sai 700e mätkyjä joista pitää puolet maksaa joulukuussa ja siihen lisäksi laina ja vuokra. ei paljon lämmitä 600e tili.. tuomitkaa te jotka tahdotte, kehotan siinä vaiheessa katsomaan peiliin ja miettimään, onko aihetta tuomita. jaksamisia kaikille joilla vaikeaa aikaa!!
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olet kovasti huolissasi pojan lahjoista mutta ketjua lueskellessani olin jostain lukevinani että sinulla on myös tytär.. Mitenkäs hänen joulunsa..?
tyttö vielä niin kovin pieni ettei ymmärrä lahjasta varmasti yhtään mitään. paketinkun sai 1v päivänä eteensä, hämmentyi että mitäs tämä nyt on ja lahjat piti hänelle avata että uskalsi tutkia mitä sieltä löytyykään.. :)
 
Suoraana sanottuna en ymmärrä tätä jokavuotista "ei joulua tänä vuonna" keskusteluja. En pahalla ap:tä kohtaan, vaan ihan sillä, et joka vuosi juuri ennen joulua näitä avuaksia tulee kuin sieniä sateella :headwall:

Ei meilläkään koskaan ole jouluksi erikseen rahaa, mutta ei meillä joululla sen enempää rahaa menekkään. Jouluruoka on halpaa ja lahjat on ostettu pitkin syksyä alekoreista pikkuhiljalleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Suoraana sanottuna en ymmärrä tätä jokavuotista "ei joulua tänä vuonna" keskusteluja. En pahalla ap:tä kohtaan, vaan ihan sillä, et joka vuosi juuri ennen joulua näitä avuaksia tulee kuin sieniä sateella :headwall:

Ei meilläkään koskaan ole jouluksi erikseen rahaa, mutta ei meillä joululla sen enempää rahaa menekkään. Jouluruoka on halpaa ja lahjat on ostettu pitkin syksyä alekoreista pikkuhiljalleen.
oo ymmärtämättä. hyvä jos asiat on niin ettei tiedä jolloin ei ilmeisesti kykene ymmärtämäänkään. voimia ap:lle toivottavasti saatte hyvän joulun.
 
ihmettelen.
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
nyt minä lähden selvittelemään asioita ja mahdollisesti diakonitoimistoon.. toivottavasti asiat selviää ja saisin rauhallisen mielen ettei tarvitsisi murehtia joulusta.. viime jouluna kun melkein tosiaan itku pääsi, niin surkeaa se oli. eihän tässäkään muuten mitään mutta mies sai 700e mätkyjä joista pitää puolet maksaa joulukuussa ja siihen lisäksi laina ja vuokra. ei paljon lämmitä 600e tili.. tuomitkaa te jotka tahdotte, kehotan siinä vaiheessa katsomaan peiliin ja miettimään, onko aihetta tuomita. jaksamisia kaikille joilla vaikeaa aikaa!!
600e tili jää siis laskujen jälkeen + lapsilisät kahdesta 210,50 + sun kotihoidontuki ilmeisesti... eli mitäs se on minimissään 320e.. teille siis jää neljälle hengelle 1130e rahaa.. eipäs oo ihmekkään ettette sossusta saa rahaa. Vai tarkoititko että koko kuun tili on 600 e josta pitää maksaa 700 mätkyjä vuokra omavastuu ja laina.. Mitä se mies työkseen tekee jos noin huono palkka?
 
vierailija
Mekin luultiin et kerrankin saadaan tehtyä joulu ja ostettua lapsille "paremmat" lahjat, mut toisin kävi. Taitaa tulla ulosottomies ennemmin kuin joulupukki. Eli se siitä joulusta.Ei sellaista tarvitsisi edes olla.
 

Yhteistyössä