Eipä tullut joulua tänäkään vuonna..

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
Antelias vakkari
Viime joulunakin lähetin kymmenkunta pakettia palstalaisten lapsille. Ei meillä ole hurjat tulot, mutta ihan hyvät kuitenkin ja aika pienet menot, niinpä on ihan mukava jakaa hyvää mieltä. Täksi jouluksikin olen jo lahjoittanut yhteen joulupakeetikeräykseen rahaa, sieltä tiedän pakettien menevän niille, jotka todella tarvitsevat. Voisin hyvin antaa ap:lle sen 30 ? possupeliä varten ja vaikka rahat vielä kinkkuunkin, en siitä konkurssiin menisi, mutta... Pitäisi tuntea ihmiset ja tietää, että raha menee todella tarpeeseen, eikä tämä ole mikään jonkun 21-vuotiaan keksimä jippo ansaita biletysrahaa. Netissä kun ei voi tietää. Miten voin saada varmuuden, että asia on niin kuin ap. sanoo? On todella surullista, että voisi auttaa, mutta kun ei voi tietää varmasti!

Minua ihmetyttää jo muutama asia: Jos ap. on joulukuussa ( niin kuin tuolla luki) saanut asiasta käräjäoikeuden päätöksen, niin siitähän on liki vuosi: miksi hän edelleen maksaa talon sähkölaskua niin kuin sanoi maksavansa 60 ?. Miten vuokra-asunnossa, jossa nyt asuvat, voi olla sähkölasku 150?. Jos vuokralainen joutuu maksamaan lämmityksen, on vuokran oltava melko pieni. Joka tapauksessa tuo on hurja sähkölasku. Meillä on neliöitä n.120 ja sähkölämmitys, eikä lasku ole likikään noin paljon. Miten isossa vuokra-asunnossa oikein ap. asuu?

En ymmärrä myöskään sitä, miten takaisin saatu talon hinta meni kokonaan lainaa. Maksoivathan he ap:n mukaan koko prosessin ajan lainan lyhennyksiä. Pienenihän laina silloin reilussa kahdessa vuodessa huomattavasti! Ja jos oikeus on tuominnut myyjän kaupan purkuun, on tämä kaiketi joutunut maksamaan esim. oikeuskuluja ym!

Näihin asioihin kun saan selvyyden ja todisteet todellisesta rahapulasta, olen valmis antamaan rahat possupeliin ja vähän enemmänkin!

Lainaa
 
just me
Alkuperäinen kirjoittaja Antelias vakkari:
Viime joulunakin lähetin kymmenkunta pakettia palstalaisten lapsille. Ei meillä ole hurjat tulot, mutta ihan hyvät kuitenkin ja aika pienet menot, niinpä on ihan mukava jakaa hyvää mieltä. Täksi jouluksikin olen jo lahjoittanut yhteen joulupakeetikeräykseen rahaa, sieltä tiedän pakettien menevän niille, jotka todella tarvitsevat. Voisin hyvin antaa ap:lle sen 30 ? possupeliä varten ja vaikka rahat vielä kinkkuunkin, en siitä konkurssiin menisi, mutta... Pitäisi tuntea ihmiset ja tietää, että raha menee todella tarpeeseen, eikä tämä ole mikään jonkun 21-vuotiaan keksimä jippo ansaita biletysrahaa. Netissä kun ei voi tietää. Miten voin saada varmuuden, että asia on niin kuin ap. sanoo? On todella surullista, että voisi auttaa, mutta kun ei voi tietää varmasti!

Minua ihmetyttää jo muutama asia: Jos ap. on joulukuussa ( niin kuin tuolla luki) saanut asiasta käräjäoikeuden päätöksen, niin siitähän on liki vuosi: miksi hän edelleen maksaa talon sähkölaskua niin kuin sanoi maksavansa 60 ?. Miten vuokra-asunnossa, jossa nyt asuvat, voi olla sähkölasku 150?. Jos vuokralainen joutuu maksamaan lämmityksen, on vuokran oltava melko pieni. Joka tapauksessa tuo on hurja sähkölasku. Meillä on neliöitä n.120 ja sähkölämmitys, eikä lasku ole likikään noin paljon. Miten isossa vuokra-asunnossa oikein ap. asuu?

En ymmärrä myöskään sitä, miten takaisin saatu talon hinta meni kokonaan lainaa. Maksoivathan he ap:n mukaan koko prosessin ajan lainan lyhennyksiä. Pienenihän laina silloin reilussa kahdessa vuodessa huomattavasti! Ja jos oikeus on tuominnut myyjän kaupan purkuun, on tämä kaiketi joutunut maksamaan esim. oikeuskuluja ym!

Näihin asioihin kun saan selvyyden ja todisteet todellisesta rahapulasta, olen valmis antamaan rahat possupeliin ja vähän enemmänkin!

Lainaa
Meillä rivitalokaksiossa sähkölasku 120e/kk, siis se lämmityssähkö. Olet kyllä kultainen ihminen ku voisit ap:lle lahjottaa joululahjarahaa <3
 
Minni
Mua alkaa pikkuhiljaa sapettamaan tämä ketju. Varmaan ainakin kymmenen palstalaista on nyt tälle ap:lle syytänyt lahjoja tms. Ihan varmasti täällä on paljon muitakin kellä on paljon tiukempaa!! En yhtään vähättele ap:n tilannetta, mutta uskon että täällä on oikeasti paljon enemmän tiukilla olevia ihmisiä. Juttu haiskahtaa muutenkin vähän kummalta. Ehdotan että te jotka haluatte jotain lahjoittaa, perustatte oman ketjun, jonne voi muutkin köyhät ilmoittautua, ei varmaan ole tarkoitus että kaikki laittaa tälle yhdelle paketteja? Itsellä ok tilanne, mieleläni auta Oikeasti apua tarvitsevia.
 
vieras
Meitä on varmaan monta "mammaa" ja perhettä jotka ollaan kiperistä tilanteista selvitty.. Silloin kun on taloudellisesti tiukkaa niin sitä vaan täytyy jostain tinkiä ja selvitä! Ajan mittaan asiat helpottaa. Saisi ap olla kiitollinen kun perhe on kuitenkin hometalosta selvinnyt terveinä ja ilmeisesti perhe on koossa.
Olette nuoria ihmisiä ja teillä on paljon aikaa toteuttaa vielä monta omaa ja lasten haavetta..
Tsemppiä teille!!! "Paistaa se päivä vielä risukasaankin"
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Mua alkaa pikkuhiljaa sapettamaan tämä ketju. Varmaan ainakin kymmenen palstalaista on nyt tälle ap:lle syytänyt lahjoja tms. Ihan varmasti täällä on paljon muitakin kellä on paljon tiukempaa!! En yhtään vähättele ap:n tilannetta, mutta uskon että täällä on oikeasti paljon enemmän tiukilla olevia ihmisiä. Juttu haiskahtaa muutenkin vähän kummalta. Ehdotan että te jotka haluatte jotain lahjoittaa, perustatte oman ketjun, jonne voi muutkin köyhät ilmoittautua, ei varmaan ole tarkoitus että kaikki laittaa tälle yhdelle paketteja? Itsellä ok tilanne, mieleläni auta Oikeasti apua tarvitsevia.
Tuota varten on jo perustettu HYVÄ SYDÄN -kerho =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Mua alkaa pikkuhiljaa sapettamaan tämä ketju. Varmaan ainakin kymmenen palstalaista on nyt tälle ap:lle syytänyt lahjoja tms. Ihan varmasti täällä on paljon muitakin kellä on paljon tiukempaa!! En yhtään vähättele ap:n tilannetta, mutta uskon että täällä on oikeasti paljon enemmän tiukilla olevia ihmisiä. Juttu haiskahtaa muutenkin vähän kummalta. Ehdotan että te jotka haluatte jotain lahjoittaa, perustatte oman ketjun, jonne voi muutkin köyhät ilmoittautua, ei varmaan ole tarkoitus että kaikki laittaa tälle yhdelle paketteja? Itsellä ok tilanne, mieleläni auta Oikeasti apua tarvitsevia.
no voi helevetti sentään!nuinko oot kateellinen??
kaikki vähävaraiset nyt siis pinoon! :kieh: :eek:
 
TheUnforgiven
Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Mua alkaa pikkuhiljaa sapettamaan tämä ketju. Varmaan ainakin kymmenen palstalaista on nyt tälle ap:lle syytänyt lahjoja tms. Ihan varmasti täällä on paljon muitakin kellä on paljon tiukempaa!! En yhtään vähättele ap:n tilannetta, mutta uskon että täällä on oikeasti paljon enemmän tiukilla olevia ihmisiä. Juttu haiskahtaa muutenkin vähän kummalta. Ehdotan että te jotka haluatte jotain lahjoittaa, perustatte oman ketjun, jonne voi muutkin köyhät ilmoittautua, ei varmaan ole tarkoitus että kaikki laittaa tälle yhdelle paketteja? Itsellä ok tilanne, mieleläni auta Oikeasti apua tarvitsevia.
:eek: :eek: :eek:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Mua alkaa pikkuhiljaa sapettamaan tämä ketju. Varmaan ainakin kymmenen palstalaista on nyt tälle ap:lle syytänyt lahjoja tms. Ihan varmasti täällä on paljon muitakin kellä on paljon tiukempaa!! En yhtään vähättele ap:n tilannetta, mutta uskon että täällä on oikeasti paljon enemmän tiukilla olevia ihmisiä. Juttu haiskahtaa muutenkin vähän kummalta. Ehdotan että te jotka haluatte jotain lahjoittaa, perustatte oman ketjun, jonne voi muutkin köyhät ilmoittautua, ei varmaan ole tarkoitus että kaikki laittaa tälle yhdelle paketteja? Itsellä ok tilanne, mieleläni auta Oikeasti apua tarvitsevia.
Vastaanpa tähän vielä muiltakin osin kuin mitä kerroin jo kerhosta.

Kun mä lahjoitan jotakin jollekin, mä en ajattele , että mun pitäisi lahjoittaa sille, joka sitä lahjaa oikeasti eniten tarvitsee, joka olisi omalla toiminnallaan parhaiten lahjani ansainnut tai jolle sen lahjan antaminen olisi muihin nähden oikeudenmukaisinta. Ehei, sellaista toimintaa varten mä maksan veroja ja niitä mun verorahojani taas jakelee oikeudenmukaisesti eniten tarvitseville ja parhaiten ansainneille Vantaan kaupungin sosiaalivirasto. Minä olen yksityishenkilö, en sosiaalivirasto, ja annan lahjoituksia ihan ikiomista rahoistani (joista on ensin annettu ihan reipas osuus sinne Vantaan kaupungin sosiaalitoimellekin). Mä teen lahjoituksia "ihmiseltä ihmiselle", sossun tehtävä on jakaa veromarkkojan oikeudenmukaisesti eniten tarvitseville ja veromarkkani parhaiten ansainneille.

 
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
vähän jo huvittaa. tuossa pitänyt nyt tiliä muille selvitellä :D lukekaa kaikki viestit jos kovasti häiritsee niin kyllä asia selviää tässä vielä.tilanne joulukuu.: n. 600e puolen kuun tili josta menee 350e mätkyihin, lisäksi laina ja vuokra. toinen tili tulee loppukuussa josta pitää maksaa mahdolliset kk:maksut jotka esim. asianajajalle ja talon tutkimuksista, puhelin ja nettilaskut. lapsilisästä menee sähkölasku nykyisestä asunnosta joka 150e/kk ja vanhan tuvan sähköjä 60e että siinäpä se. laskuja on myös muita. ja elämiseen pitäisi jäädä. ei riitä edes kaikki meidän kk tulot kaikkiin maksuihin vaikka miten yrittäisi. ehkä jollain sama tilanne ja ymmärtää tämän mutta ne joilla ei ongelmia talouden kanssa, ei mitenkään voi tätä ymmärtää. tämä nyt ei mielestäni juuri liity aiheeseen...(voiko joku todella olla noin utelias että pitää selvitys tehdä? ne jotka on kyselleet ja ihmetelleet kertokaapa vähän omaa tilannettanne niin voidaan ihan vaikka verrata)

Mä päätin jo etten enää vastaa, mutta.. kun on pakko olla ärsyttävä niin on pakko olla ärsyttävä. :D
Tilanne joulukuu.. opintotuki 200e, menee vuokraan, äippäraha 300e menee työnantajakuluihin (kun on se lastenhoitaja opiskelunaikana ), lapsilisä 848, menee 100e lasten lääkkeisiin. Ja n.200e muihin laskuihin (mm. se ulosotto ). eli jää n. 550. Nih.
ja en mä oo utelias, lähinnä ärsyttävä. :xmas:
 
MLL
Mll jakaa jouluavustuksia niitä tarvitseville. paikallisyhdistykseen voi ottaa itse yhteyttä, jos haluaa/tarvitsee ko. avustuksen. yleensä avustukset jaka kuitenkin mll, sossu tai srk, jotta menevät oikeille tarvitsijoille. mutta päätös saajasta voidaan tehdä mll-yhdistyksessä.
 
lapsi on vähään tyytyväinen,ei lahjan tartte olla mikään 100 euron arvoinen. ostakaa joku peli mitä voitte pelata jne. teette yhdessä kaikkee,leivotte laitatte kuusta. osta vaikka kalkkunarulla kaupasta,käy kinkusta..meillä ei oo ees ollu kinkkua vuosiin.. lämmin ilmapiiri perheessä tekee sen joulun,ei ne kaikki lahjat.
 
jouluihminen
minä toivottelen joulutunnelmaa! sitä kun vielä tänne monelle muullekkin saisi.
itse olen pähkäillyt joulua siinä mielessä että tänävuonna ensimmäinen OMA joulu miehen ja lapsen kanssa- ainakin toivottavasti. rahaa ei ole paljoa mutta kuitenkin enemmän kuin aloittajalla. ja kyllä- kun miettii mitä haluaisi niin kyllä lapset niistä lahjoista välittävät, enemmänkin kuin aikuiset luulevat. varsinkin jos ovat jossain hoidossa niin joulun jälkeen alkaa armoton keskustelu aiheesta...

mutta siis itselle kynttilät, joululaulut, joulukoristelu ja jouluruuat ovat ne tärkein. sekä tietysti lapsen lahjat (muutama, kiva) meillä onneksi myös taapero jolle tärkeintä lahja, ei niinkään se mitä sieltä löytyy.

mutta siis joululahjoista, meillä ainakin se tilanne että sukulaiset ja ystävät asuvat kaukana muualla suomessa, heiltä saadaan lahjat yleensä vasta joulun jälkeen. se ei lasta lämmittäisi jos tietäisi että joulupukki jättänyt lahjan 600 km päähän, oho, siellä se odottaa. ymmärrän siis kovasti että aloittajakin haluaisi antaa jotain itse.

jouluruuista, meillä aina ollut perheessä perinteenä joulupuuro jossa 1 manteli, ja se joka mantelin saa voi toivoa:) halpaa, ja odotettua. luumukiisseli kermavaahdolla tai luumurahka (luumusoseesta) on edullinen jouluherkku. joulun rakkaimmat koristeet ovat minulle itselleni olleet aina kahvipaketin foliosta askarrellut joulutähdet ikkunoihin.

ja käykää kuuntelemassa kauneimpia joululauluja, viemässä haudoille kynttilöitä illalla kun pimeää, laittakaa saunassa lasipurkkeihin vettä ja lämpökynttilöitä ja löylyveteen tervaa tai koivuntuoksua, pyörikää vaikka koko päivä pyjamassa tai viuhahtakaa hangessa tekemässä enkelinkuvia...siispä kannattaa oikeasti miettiä ja listata jotain edullista mitä haluaisi tehdä jouluna niin muistaa oikeasti paremmin suunnitellakin sitä juhlaa!

Hymyä huuleen, kyllä kaikki vielä sujuu hyvin tai ainakin varmasti paremmin kuin aluksi ajattelit!!!
 
Mya
Me ollaan kahden opiskelijan todella vähävarainen perhe, mutta kyllä meillä jouluun on rahaa. Ostetaan pienet lahjat lukuisille lähisukulaisillekkin. Rahaa on aina liian vähän, mutta kun lahjoejn oston aloittaa hyvissä ajoin, ei kaikki rahanmeno osu joulukuulle.
Jouluruuat (laatikot yms) voi tehdä itse niin ei tule kovin paljoa maksamaan. Ja jos ei todellakaan ole varaa mihinkään niin seurakunnat jakavat jouluruokia (niin sanotut leipäjonot), itsekkin olen niissä tiukan paikan tulle joskus seisonut, en kylläkään enää vuosiin. Eikä se ole noloa, jos oikeasti tarvitsee apua.
Minut on ainakin köyhyys tehnyt kekseliääksi. Nälkään ei olla vielä kuoltu, vaikka elämiseen, meillä jää joka kuukausi alle 500 euroa.

Niin ja tosiaan ei se joulu ole pelkkiä lahjoja vaan enemmänkin tunnelma. Ymmärrän kyllä että lapsille lahjatkin ovat tärkeitä, mutta pitääkö niitä lahjoja olla ihan kauhea kasa? Jos sukulaiset kuitenkin osatavat niin heille voi varmasti vihjaista toiveita. ja silloin vanhempien ei tarvitse ostaa kuin 1-2 lahjaa (koska tokihan kiva jotain on ostaa...)
 
vinkki
Tiedätkös, soitappa pankkiin ja sano et voisitteko maksaa VAIN korot parina kuukautena siitä lainasta ja niin saisitte sitten vähän enemmän rahaa käytöön.
Meillä lapset ON OPETETTU siihen että pukki tuo vain muutaman lahjan ja lahjalistasta pukki EI tuo kaikkea vaan se valitsee siitä jotain.
Meillä 7 vuotiaan paras joululahja oli kirjakerhon tutustumis paketissa tullut tietokirja. Vieläkin se jaksaa kiinnostaa toista. Tänä vuonna se kaveri pyysi kannettavaa tietokonetta vaikka tietää että ei tule saamaan sitä. Hän saa mp4 soittimen joka tulee tieteenkuvalehdestä ja hintaa 2 lehtee+ soitin 4.90? o_O

Teveisin kotiäiti kera 3 mukulan ja matalapalkkasen ukon. Ja siitä huolimatta meillä on joulu.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Mua alkaa pikkuhiljaa sapettamaan tämä ketju. Varmaan ainakin kymmenen palstalaista on nyt tälle ap:lle syytänyt lahjoja tms. Ihan varmasti täällä on paljon muitakin kellä on paljon tiukempaa!! En yhtään vähättele ap:n tilannetta, mutta uskon että täällä on oikeasti paljon enemmän tiukilla olevia ihmisiä. Juttu haiskahtaa muutenkin vähän kummalta. Ehdotan että te jotka haluatte jotain lahjoittaa, perustatte oman ketjun, jonne voi muutkin köyhät ilmoittautua, ei varmaan ole tarkoitus että kaikki laittaa tälle yhdelle paketteja? Itsellä ok tilanne, mieleläni auta Oikeasti apua tarvitsevia.
enpä ole mitään pyytänyt..kiitollinen olen kaikille jotka auttavat. mistä tiedät kuka todella apua tarvitsee? ja haittaako sinua jotenkin jos joku haluaa toista auttaa..itse jään valtavaan kiitollisuuden velkaan niitä kohtaan, jotka lahjoittavat jotain vaikka ei tarvitsisi enkä tiedä miten sen heille korvaisin.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Antelias vakkari:
Viime joulunakin lähetin kymmenkunta pakettia palstalaisten lapsille. Ei meillä ole hurjat tulot, mutta ihan hyvät kuitenkin ja aika pienet menot, niinpä on ihan mukava jakaa hyvää mieltä. Täksi jouluksikin olen jo lahjoittanut yhteen joulupakeetikeräykseen rahaa, sieltä tiedän pakettien menevän niille, jotka todella tarvitsevat. Voisin hyvin antaa ap:lle sen 30 ? possupeliä varten ja vaikka rahat vielä kinkkuunkin, en siitä konkurssiin menisi, mutta... Pitäisi tuntea ihmiset ja tietää, että raha menee todella tarpeeseen, eikä tämä ole mikään jonkun 21-vuotiaan keksimä jippo ansaita biletysrahaa. Netissä kun ei voi tietää. Miten voin saada varmuuden, että asia on niin kuin ap. sanoo? On todella surullista, että voisi auttaa, mutta kun ei voi tietää varmasti!

Minua ihmetyttää jo muutama asia: Jos ap. on joulukuussa ( niin kuin tuolla luki) saanut asiasta käräjäoikeuden päätöksen, niin siitähän on liki vuosi: miksi hän edelleen maksaa talon sähkölaskua niin kuin sanoi maksavansa 60 ?. Miten vuokra-asunnossa, jossa nyt asuvat, voi olla sähkölasku 150?. Jos vuokralainen joutuu maksamaan lämmityksen, on vuokran oltava melko pieni. Joka tapauksessa tuo on hurja sähkölasku. Meillä on neliöitä n.120 ja sähkölämmitys, eikä lasku ole likikään noin paljon. Miten isossa vuokra-asunnossa oikein ap. asuu?

En ymmärrä myöskään sitä, miten takaisin saatu talon hinta meni kokonaan lainaa. Maksoivathan he ap:n mukaan koko prosessin ajan lainan lyhennyksiä. Pienenihän laina silloin reilussa kahdessa vuodessa huomattavasti! Ja jos oikeus on tuominnut myyjän kaupan purkuun, on tämä kaiketi joutunut maksamaan esim. oikeuskuluja ym!

Näihin asioihin kun saan selvyyden ja todisteet todellisesta rahapulasta, olen valmis antamaan rahat possupeliin ja vähän enemmänkin!

Lainaa
ihmettelet miten koko raha, mikä saatiin talosta viimekesänä takaisin jolloin myyjä sen maksoi, meni lainaan..jos lainaa on 100000e ja takaisin sai 70 000e ja risat. eipä se juuri riitä lainaan ainakaan omasta mielestä. lyhennyksiä ei maksettu koko aikaa vaan jossain vaiheessa vaihdettiin pelkälle korolle joka sekin oli 350-400ekk. talo missä asumme, on -49 rakennettu suuri 130m2 asunto yläkerrassa ja myös alakerran asunnossa on pidettävä peruslämpö talvella. vuokra ei mikään päätä huimaava ole mutta asumiskustannuksiin menee. ja tuosta tuvan sähköstä. silloin aikanaan ei ollut enää varaa lämmittää tupaa joten laskuja jäi rästiin pitkältä ajalta. yli 1000e ja rakas isoäitini otti lainan puolestamme jota nyt yhä makselemme.sinun vaikea ymmärtää tallaista koska itse et ole vastaavaa kidutusta kokenut.

Vai että 21v keksimä juttu ansaita biletysrahaa..justiin..eipä raskaana juuri juoda tai biletetä eikä kahdelta lapselta muutenkaan pääse juuri koskaan kun toiset isovanhemmat nyt ulkomailla pitkään. voin kyllä meidän perheestä kuvaa laittaa jos niin kovasti epäilet että onko edes perhettä.voin myös laittaa kopion siitä taloasiasta.ja voin myös laittaa kopion siitä miten paljon ulosotossa on.JA EDELLEEN EN TODELLAKAAN OLE MITÄÄN KERJÄNNYT!!!! niin miksi ihmeessä ajattelit että jokin jippo?? kiitollinen olen heille jotka auttaneet ja jään kiitollisuuden velkaan heille.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Mya:
Me ollaan kahden opiskelijan todella vähävarainen perhe, mutta kyllä meillä jouluun on rahaa. Ostetaan pienet lahjat lukuisille lähisukulaisillekkin. Rahaa on aina liian vähän, mutta kun lahjoejn oston aloittaa hyvissä ajoin, ei kaikki rahanmeno osu joulukuulle.
Jouluruuat (laatikot yms) voi tehdä itse niin ei tule kovin paljoa maksamaan. Ja jos ei todellakaan ole varaa mihinkään niin seurakunnat jakavat jouluruokia (niin sanotut leipäjonot), itsekkin olen niissä tiukan paikan tulle joskus seisonut, en kylläkään enää vuosiin. Eikä se ole noloa, jos oikeasti tarvitsee apua.
Minut on ainakin köyhyys tehnyt kekseliääksi. Nälkään ei olla vielä kuoltu, vaikka elämiseen, meillä jää joka kuukausi alle 500 euroa.

Niin ja tosiaan ei se joulu ole pelkkiä lahjoja vaan enemmänkin tunnelma. Ymmärrän kyllä että lapsille lahjatkin ovat tärkeitä, mutta pitääkö niitä lahjoja olla ihan kauhea kasa? Jos sukulaiset kuitenkin osatavat niin heille voi varmasti vihjaista toiveita. ja silloin vanhempien ei tarvitse ostaa kuin 1-2 lahjaa (koska tokihan kiva jotain on ostaa...)
tietenkään joulu ei pelkästään lahjoja!! en kauheaa kasaa tarkoita lapsille vaan kun saisin edes sen yhden ostettua, sen mitä pieni toivoo. 30e kuulostaa jollekkin todella pieneltä summalta mutta entä kun ei sitäkään olisi laittaa lahjaan vaan pitää saada ruokaa kaappiin? tällä kuulla on jokaisesta rahasta, mitä on tullut, jäänyt 20e ja risat.sillä sitten pitänyt saada ruoka ja bensa. isoäitini onneksi auttanut kaikin mahdollisin tavoin vaikka hänelläkin tiukkaa kun asuu vuokralla ja lainaakin hänellä on omaa. sillä pitänyt selvitä. toivon että ensikuu olisi helpompi ja voisin jo ostaa jotain jouluksi. mutta saa nyt nähdä..toivotaan.
 
surullinen
Voi jospa voisin kaiken muuttaa, en koskaan olisi sitä taloa ostanut vaan oltais rakennettu. ei olisi näitä ongelmia nyt vaan kaikki olisi toisin. Asuttais onnellisina omassa kodissa jossa kaikki kunnossa. yli kahden vuoden piina jatkuu vielä ja pakko selvitä. Joku, joka on kokenut saman ymmärtää tunteeni. Kun kaikki unelmat sortuu kun selviää että pitää kodista pois lähteä. Jos pankki olisi nyt antanut meille vähän lisää lainaa siitä rahasta mikä talosta saatiin takaisin, oltais voitu maksaa velat muualle pois ja talous tasaiseksi.mutta tällä mennään, vuoden vaihteessa pankkiin juttelemaan niin kuin sovimme ja toivotaan parasta..
 
kyselen minäkin
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
ihmettelet miten koko raha, mikä saatiin talosta viimekesänä takaisin jolloin myyjä sen maksoi, meni lainaan..jos lainaa on 100000e ja takaisin sai 70 000e ja risat. eipä se juuri riitä lainaan ainakaan omasta mielestä.
Mihin se vajaa 30 000 e sitten alkujaan hävisi? Jos lainaa oli 100 000? Näihin testeihin ja kahden vuoden asumiseen vai mihin? Oletan että otitte remonttilainaa talon päälle, ette kai kuitenkaan remonttia tehnyt siellä?

Nyt minäkin olen utelias, kun en tajunnut ihan koko kuviota :) Anteeksi.

Halauksia lähetän, kurja tilanne kaiken kaikkiaan.

 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja kyselen minäkin:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
ihmettelet miten koko raha, mikä saatiin talosta viimekesänä takaisin jolloin myyjä sen maksoi, meni lainaan..jos lainaa on 100000e ja takaisin sai 70 000e ja risat. eipä se juuri riitä lainaan ainakaan omasta mielestä.
Mihin se vajaa 30 000 e sitten alkujaan hävisi? Jos lainaa oli 100 000? Näihin testeihin ja kahden vuoden asumiseen vai mihin? Oletan että otitte remonttilainaa talon päälle, ette kai kuitenkaan remonttia tehnyt siellä?

Nyt minäkin olen utelias, kun en tajunnut ihan koko kuviota :) Anteeksi.

Halauksia lähetän, kurja tilanne kaiken kaikkiaan.
oli ennestään autolainaa 15000(ja miehen omaa lainaa) ja otettiin lisäksi lainaa häihimme, kylpyhuoneremonttiin joka tehtiin..siinäpä se sitten olikin.lisäksi 6000e piti ottaa lisäksi lainavakuutusta varten.saatiin tietää sekin vasta päivänä jolloin papereita mentiin allekirjoittamaan.
 
tuolla voi käydä katsomassa kuvia ken haluaa.
ehkä joku minut sieltä tunnistaa mutta toivon hänen pitävän sen omana tietonaan.mutta lasten kuvia siellä paljon. http://irc-galleria.net/archive.php?nick=nymphalis-io&album_id=583850&lk=8ec590191788e75fea7d5265215e07206052bd04637601fb
 

Yhteistyössä