Eipä tullut joulua tänäkään vuonna..

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Nauku:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Nauku:
Mut olihan tuossa kuvia "meidän hotellista" viime heinäkuulta:O Siitähän nyt ei ole aikaa kuin kolmisen kuukautta.
Ja sitten jos nykyisessä asunnossa kovat lämmityskulut, niin muuttakaa kerrostaloon vuokralle. Aika isokin teillä se asunto, ette voi saada siihen edes täyttä asumistukee, joten siksikin pienempään!
Ja lainaa häitä varten??? :O Noi on tollasia juttuja, että pakko jo sanoa että oma moka jos on nesteessä kun lainaa on otettu jokaisia kissanristiäisiä varten.
Ei mene enää läpi, mutta hyvät joulut sinne kuitenkin :D
otahan huomioon että siinä näkyy se päivämäärä, milloin kuva on lisätty irc-galleriaan. romaniassa oltiin 2005 jolloin ei ollut tietoa edes toisesta pienestä. vai että häät kissanristiäiset? mulle se oli erityinen päivä elämässä, toivon mukaan myös ainoa hääpäiväni. minä kun en tahtonut missään maistraatissa vihityksi. toisin joillekkin sillä ei väliä mutta mulle tärkeä päivä. eipä silloin käteisellä osteltu hääpukua saati sitten miehellekkään tai sormusta.otettiin samalla häitä varten lainaa kun talolaina saatiin.
No keksi nyt vielä hyvä selitys sille liian isolle asunnolle (asumistuen ja sähkölaskun kannalta) Meitä kuitenkin asuu viisi henkeä 100 neliön asunnossa, joten perustelekin hyvin.
Ja kyllä, myös minulle hääpäivä oli ihan erityinen päivä, ja kyllä menin naimisiin kirkossa. Ja ei todellakaan olis otettu lainaa, eikä niitä pippaloita maksanu kukaan muu kuin me. Jos ei olis ollu rahaa senkään vertaa, niin häitä olisi siirretty siihen hetkeen että on varaa!
Onko sulla vielä muita erityisiä päiviä häiden ja joulun lisäksi, joiden viettoon tarvitaan kasa rahaa?
Pistähän asioita jonkilaiseen arvojärjestykseen? Mä en ymmärrä ihmisiä jotka ottaa lainaa kun ne vaan haluaa jotain, jotka pukkaa lisää lapsia ennestään hankalaan tilanteeseen, jotka rahojen loppuessa parkuu sitä ettei ole varaa lahjoihin! Ihan tulee itku silmään :D
mun ei tarvi sulle perustella yhtään mitään! meillä pidettiin häät samaan aikaan kun esikoinen kastettiin. sä oot aivan naurettava. pitäiskö tässä sitten olla selibaatissa tai vaikka erota kun on niiin rankka tilanne? meillä liitto kestää ja voi hyvin. silloin kun mentiin vihille, ostettiin samaan aikaan se talo. en todellakaan puhu mistään tuhansien häälainasta vaan otettiin 1500e ylimääräistä että saatiin puvut, sormus ja juhla aikaiseksi. ei silloin ollut sen kummemmin tiukkaa. tilanne on kärjistynyt nimenomaan yllä mainitun talon vuoksi joka oli vaurioitunut. miksikö näin suuri assunto? vuokra on pieni verrattuna rivitaloasuntoon, jossa meifänkokoiselle pitäisi olla vähintään 65m2 ja vuokra täällä 450-500 + sähköt ja vedet. siksi tässä kun tulee halvemmaksi. mutta jos et ole muita lukenut niin anna olla. pukkaa lapsia...?? nämä ihanuudet ollaan saatu. maailman onnellisimmat päivät kun lapsi syntyy, mikään ei sitä tunnetta korvaa kun saa ensimmäistä kertaa lapsensa syliin. minä siis olen nyt syyllinen kun saan lapsia. ootko kateellinen vai mikä v... on kun pitää syyllistää ja tuomita? äh, en viitsi enää edes tällaisiin vastata.
 
Sirkkeli
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Voi jestas sentään näitä ihania äitejä. Mitäpä se teille kuuluu miten toiset asuu ja elää. Ei ap ole täällä kerjännyt. Lukekaa alusta saakka jos pakko on kommentoida. Jokainen saa vaikka paskansa pyyhkiä seteleihin jos ylimääräistä on. Joskus se elämäntilanne vaan muuttuu ja sitä rahaa ei enään ole.
Joo, silloin ei pitäs uusia kakaroita ruveta enää tehtailemaan, kun on aiempiakin vaikee elättää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Voi jestas sentään näitä ihania äitejä. Mitäpä se teille kuuluu miten toiset asuu ja elää. Ei ap ole täällä kerjännyt. Lukekaa alusta saakka jos pakko on kommentoida. Jokainen saa vaikka paskansa pyyhkiä seteleihin jos ylimääräistä on. Joskus se elämäntilanne vaan muuttuu ja sitä rahaa ei enään ole.
Joo, silloin ei pitäs uusia kakaroita ruveta enää tehtailemaan, kun on aiempiakin vaikee elättää.
onks ap sit tehtaillu jos ehkäisy pettää.

 
Nauku
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Voi jestas sentään näitä ihania äitejä. Mitäpä se teille kuuluu miten toiset asuu ja elää. Ei ap ole täällä kerjännyt. Lukekaa alusta saakka jos pakko on kommentoida. Jokainen saa vaikka paskansa pyyhkiä seteleihin jos ylimääräistä on. Joskus se elämäntilanne vaan muuttuu ja sitä rahaa ei enään ole.
Saa toki tehdä mitä tykkää, vaikka pissiä silmään sinisilmäisiä kanssasisariaan.
Mutta kun on niitä joilla on oikeasti huono tilanne, ja sit tulee valittaan sellainen joka omalla asenteellaan huonontaa omaa tilaansa. Kun se on tosiasia että jos ei rahaa ole, niin ei ole. Onko ne lahjat ja hääpäivät velkojen ja itkujen arvoisia? Etenkin kun se joulu tulee joka vuosi, ja lapset niin pieniä, ettei niiden maailma yhteen köyhään jouluun kaadu. Jos ensi vuoden säästäis sitten että vuoden päästä ole sama juttu..
Mä nyt en voi sääliä ap:tä, ikävä kyllä. Tolla asenteella kaivaa omaa kuoppaansa. Sääliks käy ne jotka menee tähän retkuun.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Voi jestas sentään näitä ihania äitejä. Mitäpä se teille kuuluu miten toiset asuu ja elää. Ei ap ole täällä kerjännyt. Lukekaa alusta saakka jos pakko on kommentoida. Jokainen saa vaikka paskansa pyyhkiä seteleihin jos ylimääräistä on. Joskus se elämäntilanne vaan muuttuu ja sitä rahaa ei enään ole.
Joo, silloin ei pitäs uusia kakaroita ruveta enää tehtailemaan, kun on aiempiakin vaikee elättää.
pystyn elättää lapseni. aina on ruoka pöydässä ja puhtaat vaatteet.kirppareilta katsos löytyy hyviäkin ja siasruksiltani jäänyt paljon. nyt ei puhe ollut lasten elättämisestä. neuvot olen saanut jo joulua varten. lahjoituksia en pyydä.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Nauku:
Alkuperäinen kirjoittaja sohvaperuna:
Voi jestas sentään näitä ihania äitejä. Mitäpä se teille kuuluu miten toiset asuu ja elää. Ei ap ole täällä kerjännyt. Lukekaa alusta saakka jos pakko on kommentoida. Jokainen saa vaikka paskansa pyyhkiä seteleihin jos ylimääräistä on. Joskus se elämäntilanne vaan muuttuu ja sitä rahaa ei enään ole.
Saa toki tehdä mitä tykkää, vaikka pissiä silmään sinisilmäisiä kanssasisariaan.
Mutta kun on niitä joilla on oikeasti huono tilanne, ja sit tulee valittaan sellainen joka omalla asenteellaan huonontaa omaa tilaansa. Kun se on tosiasia että jos ei rahaa ole, niin ei ole. Onko ne lahjat ja hääpäivät velkojen ja itkujen arvoisia? Etenkin kun se joulu tulee joka vuosi, ja lapset niin pieniä, ettei niiden maailma yhteen köyhään jouluun kaadu. Jos ensi vuoden säästäis sitten että vuoden päästä ole sama juttu..
Mä nyt en voi sääliä ap:tä, ikävä kyllä. Tolla asenteella kaivaa omaa kuoppaansa. Sääliks käy ne jotka menee tähän retkuun.
siis kun en ole pyytänyt edelleenkään mitään lahjoituksia todellakaan! onko se niin vaikea ymmärtää? silloin kun lainaa otettiin, ei ollut vaikeaa. vaan vaikeaa tuli kuukausien päästä kun selvis että talo olikin homeessa. vuosien taistelu talo tyhjillään mutta pakko silti maksella kaikki kulut siltäkin ajalta. lukisit edes nuo aiemmat viestit niin vois jotain sullekkin selvitä. vuoden päästä voi tilanne olla paaljon parempi.
 
surullinen
kun tästä lähdeskelen niin en taida enää palata.. jatkakaa te juttua jos huvittaa. ei mua loukka muiden ihmisten kommentit, paremmin naurattaa et miten joku ihminen voi olla niin elämäänsä tylsistynyt ettei ole muuta tekemistä kuin pilkata ja tuomita. pitäis sellasen varmaan keksiä jotain muuta tekemistä jos tuollasesta saa nautintoa.
 
Nauku
[quote="surullinen nämä ihanuudet ollaan saatu. maailman onnellisimmat päivät kun lapsi syntyy, mikään ei sitä tunnetta korvaa kun saa ensimmäistä kertaa lapsensa syliin. minä siis olen nyt syyllinen kun saan lapsia. ootko kateellinen vai mikä v... on kun pitää syyllistää ja tuomita? äh, en viitsi enää edes tällaisiin vastata.[/quote]


Voi lässyn lässyn! Mistä kateellinen? Siitä että sulla menee ilmeisesti huonosti?
Mut hauska seurata kun kun naru kaulan ympärillä kiristyy, niin vastaukset muuttuu tunteelliseksi kioskikirjallisuudeksi "mikään ei voi sitä tunnetta korvata" :D Kyllä lapset on ihania, mutta mä pidän vähän hölmönä sitä joka tekee lisää siinä vaiheessa kun elämä on noin tiukkaa. Mutta suon sen toki sinulle, tiedän muitakin kaltaisiasi.
Enkä mä edelleenkään pahalla, musta noi selitykset ei oikein ole uskottavia.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Nauku:
[quote="surullinen nämä ihanuudet ollaan saatu. maailman onnellisimmat päivät kun lapsi syntyy, mikään ei sitä tunnetta korvaa kun saa ensimmäistä kertaa lapsensa syliin. minä siis olen nyt syyllinen kun saan lapsia. ootko kateellinen vai mikä v... on kun pitää syyllistää ja tuomita? äh, en viitsi enää edes tällaisiin vastata.

Voi lässyn lässyn! Mistä kateellinen? Siitä että sulla menee ilmeisesti huonosti?
Mut hauska seurata kun kun naru kaulan ympärillä kiristyy, niin vastaukset muuttuu tunteelliseksi kioskikirjallisuudeksi "mikään ei voi sitä tunnetta korvata" :D Kyllä lapset on ihania, mutta mä pidän vähän hölmönä sitä joka tekee lisää siinä vaiheessa kun elämä on noin tiukkaa. Mutta suon sen toki sinulle, tiedän muitakin kaltaisiasi.
Enkä mä edelleenkään pahalla, musta noi selitykset ei oikein ole uskottavia.[/quote]

mitkä selitykset?
 
fakta homma
Et sä voi etukäteen murehtia ja tietää et riittääkö siitä rahasta lahjoihin. Kirjoitustesi perusteella en usko että sellainen selvännäkijä olisit. Ja lainoille saa jopa vuodeksi helpotusta siten, että maksaa vain korot päältä.

Aikaisemmin jo kirjoitin että varmasti ostat paljon ns. turhaa tavaraa. Jolloin sen tuotteen ei tarvitse olla kuin jokin daily tai pirkkatuote. Samaten voi ostaa ruuassakin jotain halvempaa ja nipistää hieman, tähän pystyvät aikuisetkin. Kuitenkin suosittelen pitämään jonkinlaista päiväkirjaa rahankäytöstä. Sitä ei usko ennenkuin omin silmin näkee, että sitä rahaa voi palaa aivan turhaan. Ja paras oppi minkä anoppi mulle opetti, älä osta turhaa, vain sitä mitä ilman et tule toimeen. Sekä se raha mikä jää laskujen jälkeen, niin se raha pitäisi jakaa niillä päivillä kunnes taaas tulee rahaa. Silloin tietää kuinka paljon talouskassassa on käyttövaraa/päivä.

Ja itse ihmettelen tuota kallista elämäntyyliä. Okei jokainen haluaa olla prinsessa tärkeänä päivänään. Mutta häämekonkin voi saada halvalla. Samoin ehostukset, kampaukset ja tarjoiltavat. Kirkossa voi vihkiintyä, mutta pitääkö kaiken olla viimotteen päällä ja kalliisti hommattua. Koska VIIMISISTÄ rahoista ne yleensä kustannetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fakta homma:
Et sä voi etukäteen murehtia ja tietää et riittääkö siitä rahasta lahjoihin. Kirjoitustesi perusteella en usko että sellainen selvännäkijä olisit. Ja lainoille saa jopa vuodeksi helpotusta siten, että maksaa vain korot päältä.

Aikaisemmin jo kirjoitin että varmasti ostat paljon ns. turhaa tavaraa. Jolloin sen tuotteen ei tarvitse olla kuin jokin daily tai pirkkatuote. Samaten voi ostaa ruuassakin jotain halvempaa ja nipistää hieman, tähän pystyvät aikuisetkin. Kuitenkin suosittelen pitämään jonkinlaista päiväkirjaa rahankäytöstä. Sitä ei usko ennenkuin omin silmin näkee, että sitä rahaa voi palaa aivan turhaan. Ja paras oppi minkä anoppi mulle opetti, älä osta turhaa, vain sitä mitä ilman et tule toimeen. Sekä se raha mikä jää laskujen jälkeen, niin se raha pitäisi jakaa niillä päivillä kunnes taaas tulee rahaa. Silloin tietää kuinka paljon talouskassassa on käyttövaraa/päivä.

Ja itse ihmettelen tuota kallista elämäntyyliä. Okei jokainen haluaa olla prinsessa tärkeänä päivänään. Mutta häämekonkin voi saada halvalla. Samoin ehostukset, kampaukset ja tarjoiltavat. Kirkossa voi vihkiintyä, mutta pitääkö kaiken olla viimotteen päällä ja kalliisti hommattua. Koska VIIMISISTÄ rahoista ne yleensä kustannetaan.
pitäs oikeestaa itekki opetella tuota rahan käyttöä..isä se ruukas aina mulle paapattaa rahan käytöstä ettei tuli perse auki kävellä mutta vieläkää en oo oppinu!enkä varmaa opi!
sillo ku meillä on rahaa ni sillo ostellaa,miks säästellä niitä jos on jotain mitä haluaa ostaa...
tämän opin ku isäni kuoli vuosi sitten,hänki koko elämäsä säästi ja yks kaks yllättäen kuoli ja säästämistään rahoista ei päässy nauttimaan! :'(
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja fakta homma:
Et sä voi etukäteen murehtia ja tietää et riittääkö siitä rahasta lahjoihin. Kirjoitustesi perusteella en usko että sellainen selvännäkijä olisit. Ja lainoille saa jopa vuodeksi helpotusta siten, että maksaa vain korot päältä.

Aikaisemmin jo kirjoitin että varmasti ostat paljon ns. turhaa tavaraa. Jolloin sen tuotteen ei tarvitse olla kuin jokin daily tai pirkkatuote. Samaten voi ostaa ruuassakin jotain halvempaa ja nipistää hieman, tähän pystyvät aikuisetkin. Kuitenkin suosittelen pitämään jonkinlaista päiväkirjaa rahankäytöstä. Sitä ei usko ennenkuin omin silmin näkee, että sitä rahaa voi palaa aivan turhaan. Ja paras oppi minkä anoppi mulle opetti, älä osta turhaa, vain sitä mitä ilman et tule toimeen. Sekä se raha mikä jää laskujen jälkeen, niin se raha pitäisi jakaa niillä päivillä kunnes taaas tulee rahaa. Silloin tietää kuinka paljon talouskassassa on käyttövaraa/päivä.

Ja itse ihmettelen tuota kallista elämäntyyliä. Okei jokainen haluaa olla prinsessa tärkeänä päivänään. Mutta häämekonkin voi saada halvalla. Samoin ehostukset, kampaukset ja tarjoiltavat. Kirkossa voi vihkiintyä, mutta pitääkö kaiken olla viimotteen päällä ja kalliisti hommattua. Koska VIIMISISTÄ rahoista ne yleensä kustannetaan.
siis mitä turhaa tavaraa...??? meillä käytetään nimenomaan pirkkaa ja vastaavia koska ne on halvempia. tiedän, että joskus menee turhaan kuten makeisiin ja elokuviin mutta kai sitä joskus saa elokuvan vuokrata ja viettää aikaa leffan ääressä? jokainen tekee niin. meillä ei voi tehdä budjettia vaikka miten yrittäisi kun ri tili riitä kaikkiin maksuihin.miten kallista elämäntyyliä? omat vaatteeni olen jo pitkään ostanut alesta, kirpparilta ja huuto.netistä koska niin saan paljon halvemmalla. tietenkin haaveilen onlyn vaatteista mutta niihin ei ole varaa. meidän häät oli tosi pienet. pidettiin tässä talossa missä nyt asutaan ja vieraita oli n.50 mutta kaikki syömiset maksoi, samoin puvut ja sormus. hääkuvassa käytiin tietenkin.miten 20e mikä tilistä jää, jaetaan kahdeksi viikoksi? sellaine on tämä kuu ollut.. tässä on paljon sellaista mitä ei voi tämän kautta selittää ja selvittää, jos näkisit vierestä kaiken, ymmärtäisit tilanteen. en voinut silloin aikoinaan ennustaa, että kotimme olisikin asumiskelvoton. niin vain kävi ja käy monelle monelle muulle, ei olla ainoita. sellaisia tapauksia on aivan liikaa..
 
piuku
Kirjoitit makeisista ja leffoista. Jos ei rahat riitä, niin silloin on pakko tinkiä. Ja jos on syy tinkiä, niin se hyvä mieli esim. kun voi lapsille ostaa sitä extraa vaikka joululahjan muodossa. Meillä on kuusihenkinen perhe, ja joskus sitä 20 euroakin on venytelty parikin viikkoa. Käkitty leipäjonoissa ja kiikutettu löytöpulloja kauppaan. Uskomatonta mitä sitä saa 20 eurolla kun on pakko. Silloin säästetään vaikka saippuoissa ja vessapapereissa. Mutta ruokaa on pakko ostaa. Ja lidilistä on monet herkut löydetty ja 50 prossan alennuksella myy lähikauppa. Sämpylät tehdään itse. Ja ruokaakin saa suht halvalla kun vaan viittii nuukailla. Ja ostan aina lähikaupasta ne 50 prossan aletuotteet jos ylimääräistä. Sitten löytyy pakastimesta kun köyhät päivät yllättää. Eli peruselintarvikkeet löytyy aina. Hedelmistä ja muista terveellisestä on köyhyysviikoilla puutetta, mutta maistuu sitä paremmalta esim. omppu tmv. kun taas voi ostaa.
 
vieras
Ainakin tällä ap:lla on aikaa istuskella koneen ääressä tarinaansa kertomassa.. Kolmas päivä alkoi jo!
Paljon hyviä neuvoja täältä saanut joten nyt varmaan kannattais lähtee jo ottamaan selvää asioista ihan konkreettisesti. Kaksi pientä lastakin varmaan tarvii äitiään..
 
toinen vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainakin tällä ap:lla on aikaa istuskella koneen ääressä tarinaansa kertomassa.. Kolmas päivä alkoi jo!
Paljon hyviä neuvoja täältä saanut joten nyt varmaan kannattais lähtee jo ottamaan selvää asioista ihan konkreettisesti. Kaksi pientä lastakin varmaan tarvii äitiään..
Mietin just samaa. Jos ap:llä on aikaa istua koneella voisi tuokin ajan käyttää hyödyllisemmin eli asioiden hoitamiseen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja fakta homma:
Et sä voi etukäteen murehtia ja tietää et riittääkö siitä rahasta lahjoihin. Kirjoitustesi perusteella en usko että sellainen selvännäkijä olisit. Ja lainoille saa jopa vuodeksi helpotusta siten, että maksaa vain korot päältä.

Aikaisemmin jo kirjoitin että varmasti ostat paljon ns. turhaa tavaraa. Jolloin sen tuotteen ei tarvitse olla kuin jokin daily tai pirkkatuote. Samaten voi ostaa ruuassakin jotain halvempaa ja nipistää hieman, tähän pystyvät aikuisetkin. Kuitenkin suosittelen pitämään jonkinlaista päiväkirjaa rahankäytöstä. Sitä ei usko ennenkuin omin silmin näkee, että sitä rahaa voi palaa aivan turhaan. Ja paras oppi minkä anoppi mulle opetti, älä osta turhaa, vain sitä mitä ilman et tule toimeen. Sekä se raha mikä jää laskujen jälkeen, niin se raha pitäisi jakaa niillä päivillä kunnes taaas tulee rahaa. Silloin tietää kuinka paljon talouskassassa on käyttövaraa/päivä.

Ja itse ihmettelen tuota kallista elämäntyyliä. Okei jokainen haluaa olla prinsessa tärkeänä päivänään. Mutta häämekonkin voi saada halvalla. Samoin ehostukset, kampaukset ja tarjoiltavat. Kirkossa voi vihkiintyä, mutta pitääkö kaiken olla viimotteen päällä ja kalliisti hommattua. Koska VIIMISISTÄ rahoista ne yleensä kustannetaan.
siis mitä turhaa tavaraa...??? meillä käytetään nimenomaan pirkkaa ja vastaavia koska ne on halvempia. tiedän, että joskus menee turhaan kuten makeisiin ja elokuviin mutta kai sitä joskus saa elokuvan vuokrata ja viettää aikaa leffan ääressä? jokainen tekee niin. meillä ei voi tehdä budjettia vaikka miten yrittäisi kun ri tili riitä kaikkiin maksuihin.miten kallista elämäntyyliä? omat vaatteeni olen jo pitkään ostanut alesta, kirpparilta ja huuto.netistä koska niin saan paljon halvemmalla. tietenkin haaveilen onlyn vaatteista mutta niihin ei ole varaa. meidän häät oli tosi pienet. pidettiin tässä talossa missä nyt asutaan ja vieraita oli n.50 mutta kaikki syömiset maksoi, samoin puvut ja sormus. hääkuvassa käytiin tietenkin.miten 20e mikä tilistä jää, jaetaan kahdeksi viikoksi? sellaine on tämä kuu ollut.. tässä on paljon sellaista mitä ei voi tämän kautta selittää ja selvittää, jos näkisit vierestä kaiken, ymmärtäisit tilanteen. en voinut silloin aikoinaan ennustaa, että kotimme olisikin asumiskelvoton. niin vain kävi ja käy monelle monelle muulle, ei olla ainoita. sellaisia tapauksia on aivan liikaa..
siis hetkinen..piditte häät talossa JOSSA NYT ASUTTE mutta ostitte sen hometalon naimisiinmenon jälkeen?! Ettehän te enää siinä hometalossa asu?
 
skeptinen
Kuulin tästä ketjusta työpaikalla "kahvipöydässä" ja olihan se sitten pakko lukea ja ihan alusta loppuun ajatuksen kanssa.. Heräsi kyllä pikkuinen epäilys kun kaikki ei ihan täsmää ja joitain aukkoja tarinassa on!
 
skeptinen
Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
Alkuperäinen kirjoittaja skeptinen:
Kuulin tästä ketjusta työpaikalla "kahvipöydässä" ja olihan se sitten pakko lukea ja ihan alusta loppuun ajatuksen kanssa.. Heräsi kyllä pikkuinen epäilys kun kaikki ei ihan täsmää ja joitain aukkoja tarinassa on!
no sullapa oli reilusti luppoaikaa.. :/

Niinpäs olikin!
 

Yhteistyössä