Eipä tullut joulua tänäkään vuonna..

  • Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
Eihän se joulu niistä lahjoista ole kiinni jos ei itse niin halua. Pienellä rahalla saa myös järjestettyä joululahjoja ja ruoka-avustuksiakin saa jos todella tarvitsee.
:hug: ja ole onnellinen siitä että saatte kuitenkin kaikki viettää sen joulun yhdessä.
 
mietteliäs
Ymmärrän sun harmistuksen. Kuitenkin on niin, että saatte olla onnellisia kun voitte viettää joulua yhdessä koko perhe. Tässäkin maassa koetaan monta yksinäistä joulua, tai alkoholistijoulua jne.

Nyt on vasta lokakuu. Sulla on hyvin aikaa säästää muutama euro lasten lahjoihin. Onko teillä s-bonusta tai plussakorttia? Jos niistä tulee yhtään rahaa käytä niitä.

Tuokin mitä joku mainitsi että lapset saa yhden kalliimman lahjan per nuppi 50-100 euroa on meille kallis. Meillä useampia lahjoja, mutta huomattavasti halvempia. Joku kiva lautapeli tai piirretty filmi irtoaa huomattavasti halvemmalla. Ja vaatteet ja muut käyttötavarat hankitte tietysti vasta TAMMIALESTA!

Kinkkua meiän perheen pöydässä ole vielä ollut, 7. joulu tulossa. Ostetaan pieni kalkkunarulla ja syödään enemmän muuta :) Kinkkuakin saa syödä kun poiketaan sukulaisissa. Oisko teillä sitä mahollisuutta, menisitte vaikka tapanina mummolaan tai sisaruksille kylään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitä se sitte tarkottaa kun talokauppa on purettu?ettekö saa mitää hyvitystä...menikö teidän rahat taivaan tuuliin?
Jos käräjöinti päättyi teidän eduksi, niin myyjähän joutuu maksamaan myös teidän oikeudenkäyntikulut eikö? Entä minne ne kaupparahat katosi?
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Sukulaisia auttamassa? Seurakunta? Sosku?
sossu ei auta. sukulaisilta varmaan lapset saa lahjat(isovanhemmat, kummit, ehkä tädit ja sedät jos hyvin käy) olis vaaan kiva ostaa myös itse lahjat lapsille ja kummilapsille.tää on oikeesti ihan hirveetä, aluksi oman kodin onni muuttuikin monivuotiseksi piinaksi ja kärsimykseksi eikä kukaan enempää auta.. miehen tulot katotaan et mukaa tienaa paljon, laskis vaan miten paljon se paska talo syö edelleen tilistä..

Anteeksi uteluni,mutta miten teille noin kävi?myittekö jonkun talon ja asukkaat valittivat?miten paljo tuli maksua?kiinnostaa ja jänskättää omasta puolesta kun on se 5v vastuussa.toki ei pitäis olla mitää,mutta..
ostettiin talo 2004 joka osoittautu 5kk päästä home. ja lahovaurioiseksi. nyt vasta joulukuus käräjäoikeuden päätöksestä kauppa purettiin. meillä tehtiin silloin ku ostettiin niin pintapuolinen mittaus ja jossain vaihees myyjät oli tehny keittiöön lattiaan reiän ja kaikki piti olla papereiden mukaan kunnos ja kuivaa vaan totuus olikin ihan muuta, eli tutkimukset oli kehnot/huijattiin en sitten tiedä. jos myyjä olis heti tullut vastaan ei olis koskaan tarvinnut käräjöidä eikä meidän kärsiä monta vuotta vaan asiat olis hyvin. vaan myyjä ei halunnut edes keskustella asiasta. väitti ettei haluttu vaan asua siinä vaikka talo oli meille unelma.

öh,siis noin päin?ilmeisesti ratkes myyjän eduksi? tuliko teille sitte muutaki maksua ku oikeusmaksut?taloa ei saatu korjattua?
kauppa siis purettiin, meidän eduksi. mutta vuosien murehtiminen ja kärsiminen, sitä se ei koskaan korvannut. talo oli melkein 2v tyhjänä kun asumiskelvoton.koko ajalta laina ja sähköt, tutkimusmaksut, silloisen asunnon vuokrat ja muut kust.. tuossa tosin oli sellanen homma että myyjä ei halunnut ottaa vastuuta kun ei tehnytkään kunnon tarkistuksia vaikka suositeltiin rakenneavauksia ja me sanottiin että saa tehdä. kun eihän me voida mennä toisen taloon tekemään 1mx1m reikää lattiaan jos myyjä ei halua. luotettiin, oltiin liian sinisilmäisiä. kaiken piti olla hyvin. uskon että myyjä tiesi ongelmasta vaan vaikeni siitä kun luuli että ollaan tyhmiä kun ollaan nuoria. eli meitä siis viilattiin linssiin ja kunnolla. jos jossain vaiheessa sulle tulee jotain et asukas ei tyytyväinen niin kannattaa mennä vastaan ja selvittää ostajan kans asiaa yhdessä, voi säästyä monelta ikävyydeltä.ei se monien vuosien selvittely ja riitely ole kummankaan osapuolen hyväksi. Jos silloin myyjä olis tullut vastaan ja tutkinut asiaa meidän kanssa, vois olla että oltais päästy sovintoon ilman muuta apua. vaikkakin remonttikust oli ylki 50000e...

 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja viljaksi:
Mä jäin vaan hieman ihmettelemään että mihinkäs ne talorahat sitten ovat kadonneet jos kauppa kerran purettiin?
mitäs luulet? 100000e laina niin siihenhän tietenkin eikä edes kaikkea kattanut.
oltaiski saatu edes osa itelle niin tässä ei olisi mitään hätää.
 
:hug: Oisko sulla mitään, mitä vois myydä vaikka täällä plussan kirppiksellä? Eihän siitä välttämättä montaa euroo tuu, mut ois rikka rokassa. Askarrelkaa itse joulukoristeita vaikka kahvipussista (siis jos lapset on pieniä) että tulee joulun tunnelmaa. Mä avustaisin teitä mielelläni... :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuulentupa:
siis eiks talon myyjä ole velvollinen korvaan homevaurioista syntyneet kustannukset vielä 10 vuotta myynnin jälkeen.
mitenkä jos asukas on itse aiheuttanu?kyllä 10v aikana saa hometta aikaan..

no mä en tiedä miten sen voi todeta et kuka aiheuttanu mitäkin. ja miten kauan yleensä menee että kehittyy kunnon kosteusvaurioksi asti.
Tiedän tapauksen, että talon myyjä joutui ottaan lainaa, että pystyi kustantaan ostajalle talosta löytyneen kosteusvaurion korjaukset.
ja juuri yksi tuttu osti talon, löytyi kosteusvaurio, otti välittäjään yhteyttä ja tämä oli sanonut vain että laita lasku heille, niin he toimittavat sen myyjälle.
 
online
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja online:
Kysy sossusta, ainakin jonkun avustuksen voitte saada. Mut mä en ymmärrä? mä oon viiden lapsen minimillä elävä yh ja mulla on varaa jouluun. Ainoastaan yhden isomman alle 100e (keskimäärin 50e ) maksavan lahjan ostan jokaiselle lapselle ja sit pari-kolme halpaa, esim joku vaate joka muutenkin pitäisi ostaa ja joku askartelu juttu tai legoja tms. Ja ei meillä hirveesti eri ruokalajeja ole, kinkku, laatikot, rosolli ym. perusjutut ja piparkakkuja leivotaan. ja pieni lapsi ei ymmärrä lahjan arvoa, jos sinulla on 20e ylimääräistä osta sillä joku mahdollisimman mieluinen lahja.
Juu tuota asiaa ei ymmärrä yksikään joka ei henk. koht. ole kokenut. kun ulosotto vie suuren osan tilistä, lisäksi kaksi lainaa maksella + muut laskut, eläminen, autot että voi edes käydä töissä. vaikka talokauppa purettu niin edelleen rasitteena. ajattelin et ihanaa, tulee veronpalautusta edes vähän, mut näin kävi. ei viitsis jättää laskuja maksamatta kun sit siitä kärsii myöhemmin. mut tuossa tuli muutama mahtava idea, miten voi nauttia joulusta muutenkin. meillä vaan poika kovasti lahjoja odottelee.

Mulla muuten ulosotto vie... Ja siksikin eletään minimillä.. Tarkoittaen että kun sossu laskee tulot ja menot niin me jäädään plussalle juuri sen verran kuin se alin mahdollinen normi on. En siis saa sossusta mitään. Mutta teillä ilmeisesti vielä sossun alinta normia vähemmän jää käteen laskujen jälkeen? Tiedän että autokuluja ei lasketa siellä mutta asumiskulut kyllä otetaan huomioon ja tuloiksi lasketaan vain se mitä oikeesti jää käteen. Eli en tarkoita tätä ilkeyttäni, mutta ehkä olis syytä mennä sossuun kysymään saisko sieltä yleensäkin jotain.. 2 aikuista ja 1 lapsi pitäis jäädä asumismenojen jälkeen reilu 800e kuussa. Jos tosta alle jää niin oikeesti kannattaa mennä.
Ja muutenkin voitte saada joululahjan lapselle ja lahjakortin ruokakauppaan.
 
enkeleitä
Yksi ihana joulukoristeidea on kun laittaa kalvolle tai vaikka pingotetulle kelmulle EriKeeper tai vastaavaa liimaa, ja siihen sirottelee hileitä. Kun on kuivunut, se irotaa ja siitä saa ihania kuusenkoristeita tai vaikka ikkunakoristeita!
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni82harmaana:
Minkä ikäinen poika sulla on?
poika pian 4v. hänelle tosin ei lahjan arvo tärkeä vaan se että niitä saa paljon (kuten varmaan kaikilla lapsilla). olis vaan kiva että edes jokin mitä toivoi. jos ostan 30e lahjan, ei rahaa jääkkään mihinkään muuhun..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuulentupa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuulentupa:
siis eiks talon myyjä ole velvollinen korvaan homevaurioista syntyneet kustannukset vielä 10 vuotta myynnin jälkeen.
mitenkä jos asukas on itse aiheuttanu?kyllä 10v aikana saa hometta aikaan..

no mä en tiedä miten sen voi todeta et kuka aiheuttanu mitäkin. ja miten kauan yleensä menee että kehittyy kunnon kosteusvaurioksi asti.
Tiedän tapauksen, että talon myyjä joutui ottaan lainaa, että pystyi kustantaan ostajalle talosta löytyneen kosteusvaurion korjaukset.
ja juuri yksi tuttu osti talon, löytyi kosteusvaurio, otti välittäjään yhteyttä ja tämä oli sanonut vain että laita lasku heille, niin he toimittavat sen myyjälle.

no just.mutta tossa 10v voi sattua mitä vaan.voihan ite aiheuttaa sellasen kosteusvaurion ja väittää ihan muuta jos ei haluakkaa enää asua siinä talossa tai jotain.onneksi meillä tarkistettiin kaikki paikat kunnolla ja perinpohjaisesti ennen myyntiä.
 
enkeleitä
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni82harmaana:
Minkä ikäinen poika sulla on?
poika pian 4v. hänelle tosin ei lahjan arvo tärkeä vaan se että niitä saa paljon (kuten varmaan kaikilla lapsilla). olis vaan kiva että edes jokin mitä toivoi. jos ostan 30e lahjan, ei rahaa jääkkään mihinkään muuhun..
No mitäs ne sukulaiset? Rahalahja etukäteen? Tai pyydät monta pikkupakettia.

Muistan kun mun köyhä äitini oli laittanut yhteen pakettiin monta pikkuista, yhdessä oli aina joku pikkuinen ihana mutta edullinen tavara. Oli aivan tajuttoman ihanaa avata niitä paketteja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
poika pian 4v. hänelle tosin ei lahjan arvo tärkeä vaan se että niitä saa paljon (kuten varmaan kaikilla lapsilla). olis vaan kiva että edes jokin mitä toivoi. jos ostan 30e lahjan, ei rahaa jääkkään mihinkään muuhun..
Meillä ei lapset (6v, 4v ja kohta 2v) ole yhtenäkään vuonna toivoneet suurta lahjakasaa. Joka vuosi on ollut yksi juttu, mitä ovat eniten toivoneet ja sen saatuaan (ei aina ole ollut edes kallis) eivät muista paketeista ole edes välittäneet.
Onko lapsellasi jotain tiettyä juttua, jota kaikista eniten toivoo?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
:hug: Oisko sulla mitään, mitä vois myydä vaikka täällä plussan kirppiksellä? Eihän siitä välttämättä montaa euroo tuu, mut ois rikka rokassa. Askarrelkaa itse joulukoristeita vaikka kahvipussista (siis jos lapset on pieniä) että tulee joulun tunnelmaa. Mä avustaisin teitä mielelläni, jos lapset on pieniä, meiltä vois löytyä jotain lähes uutta ... :hug:


Sorry toi silmäniskuhymiö, ei ollu tarkotus, yritin poistaa, mut ei lähde.
Silmäisku tulee, kun laittaa sulkumerkin perään.Sen saa pois, kun laittaa yhden välilyönnin väliin ja vasta sen jälkeen sulkumerkin.
 
surullinen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuulentupa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuulentupa:
siis eiks talon myyjä ole velvollinen korvaan homevaurioista syntyneet kustannukset vielä 10 vuotta myynnin jälkeen.
mitenkä jos asukas on itse aiheuttanu?kyllä 10v aikana saa hometta aikaan..

no mä en tiedä miten sen voi todeta et kuka aiheuttanu mitäkin. ja miten kauan yleensä menee että kehittyy kunnon kosteusvaurioksi asti.
Tiedän tapauksen, että talon myyjä joutui ottaan lainaa, että pystyi kustantaan ostajalle talosta löytyneen kosteusvaurion korjaukset.
ja juuri yksi tuttu osti talon, löytyi kosteusvaurio, otti välittäjään yhteyttä ja tämä oli sanonut vain että laita lasku heille, niin he toimittavat sen myyjälle.

no just.mutta tossa 10v voi sattua mitä vaan.voihan ite aiheuttaa sellasen kosteusvaurion ja väittää ihan muuta jos ei haluakkaa enää asua siinä talossa tai jotain.onneksi meillä tarkistettiin kaikki paikat kunnolla ja perinpohjaisesti ennen myyntiä.
myyjän vastuu on nykyään 5v. joten jos jotain sinä aikana löytyy on myyjä siinä vastuussa. toki on vastuun rajoituksen ja ostajan velvollisuudet. eli jos esim. kosteusvaurio on ostajan aikana tullut ei myyjä korvaa sitä. näistä saa aika helposti selville miten kauan vauriot on olleet. esim meillä 5kk ehdittiin asumaan kun selvisi ongelmat eikä lahovaurio synny siinä ajassa vaan tarvitseen jopa vuosia että lahoa tulee. kosteutta oli joskus ollut joka oli kuivunut mutta jättänyt jälkeensä pahat home ja mikrobivauriot. saa myös selville olisko myyjä esim yrittänyt peitellä jälkiä ym.monia juttuja..
 
Minä vaan...
Kannattaa kysyä Pelastusarmeijasta, jos teillä on niiden toimipiste jossain lähellä. Me saatiin joskus mun nuoruudessa, kun vie asuin kotona ni sieltä n. 1000mk lashjakortti mun nuorempien sisarusten joululahjoihin + jouluruokiin. En tiedä ovatko vielä yhtä avokätisiä, mutta kannattaa ehkä kokeilla? Toinen, josta joskus saatiin jouluavustus kun meidän talo oli palanut, oli Diakonissa, joka toi meille itse tehtyjä pipareitakin suoraan kotiovelle...

Voimia ja jaksamista sinulle :hug:
 
Vieras
Just luin yhdestä tapauksessa, jossa käräjöinti päättyi ostajien hyväksi MUTTA kun myyjä oli jo käyttänyt talorahat niin ostaja ei niitä saanut. Sen sijaan jäi vielä itselle oikeudenkäyntikulut jne siitä huolimatta. =(
Niin ja se laina. Sitten vielä vuokralle ja joka kuukausi vuokra + asuntolaina hometalosta.
 

Yhteistyössä