Eikö täällä ole muka vielä keskusteltu siitä mitä luki Hymy-lehdessä...

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin...:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Scarlett - eihän mun väitettä tarvitse kumota, kun en ole missään kohtaa väittänyt että kaikki antaisivat korviketta viihteelle pääsyn takia. Melko yksinkertaista, eikö?

Ja Vieras - mun kaveripiirini henkilöt eivät todellakaan ole sellaisia, jotka antavat korviketta viihteelle pääsyn takia. Esikoisen kummitäti oli, tosin nappaili viiniäkin raskausaikana (ja veti herneen nenään kun luki kritisointiani siitä netistä, vetäisi varmaan tästäkin mutta eipä ole väliksi, kun ei olla nykyään enää väleissä ) ja hänkin tuli valittua kummiksi vain kohteliaisuuden takia, kun oli silloisen avomieheni ja esikoisen isän veljen vaimo..
Ensin kritisoit omakohtaisen kokemuksen kertonutta palstailijaa ja sen jälkeen alat tilittämään suhteestasi kummitätiisi... Jep Jep
Mun tilitys liittyikin aiempaan kommenttiin, niissä oli se sievä ero ;)
 
vieras
Täällä on taas kerran imetysfanaatikot vauhdissa. Mä en vielä tänä päivänäkään ymmärrä, mitä muiden imettäminen/imettämättömyys kuuluu kenellekään. Imettämättömyyteen voi olla monia syitä, oli ne sitten psyykkisiä, fyysisiä tai mitä tahansa. Varmasti hyviä syitä suurin osa. Minkä takia tarvitsee tuomita toisten ratkaisuja? Itse olen ollut korvikevauva ja melkoisen hyvin olen tässä elämässä pärjännyt. Imetys ei todellakaan ole koko elämä.
 
Vieras
Mä olen kyllä Emilynin kanssa samaa mieltä? Ja huom. omanikin ovat korvikettakin saaneet. Toinen kasvoi kokonaan korvikkeella.
Sitä mä ihmettelen, että onko ihmiset oikeasti näin tietämättömiä korvikkeen haittavaikutuksia että ruvetaan haukkumaan tyhmäksi kun toinen laittaa FAKTOJA pöytään.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä olen kyllä Emilynin kanssa samaa mieltä? Ja huom. omanikin ovat korvikettakin saaneet. Toinen kasvoi kokonaan korvikkeella.
Sitä mä ihmettelen, että onko ihmiset oikeasti näin tietämättömiä korvikkeen haittavaikutuksia että ruvetaan haukkumaan tyhmäksi kun toinen laittaa FAKTOJA pöytään.
miks sitten oot tahallaan myrkyttänyt lapses?
 
en imettäisi silikooneilla
Jos mulla olis silikoonia tisseissä niin en taatusti imettäisi ja sillä siisti. Ihmettelen äitiä joka imettäisi silikoonitisseillä kun ei voi varmaksi sanoa että kuinka paljon jos ollenkaan silikoonia menee maitoon :/

Se onkin sitten eri asia kannattaako koko silikoneja laittaa ja riskeerata terveyttänsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mä oon Emilynin kanssa samoilla linjoilla,selityksiä löytyy aina.
Just näitä "imetys on koko elämä"
Mun koko elämäni ei ole esim. ne vauvan ekat 6kk, se on tosi lyhyt aika koko elämästä, sekin on vaikka imettäisi kaksi vuotta :)
Samma här.
Imetys ei ollut koko elämä, vaan osa elämää. Luonnollinen osa, vauvan ruokkimista. Eikä se sitonut mua kotiin 24/7, kuten jotkut luulevat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Täällä on taas korvikefanaatikot vauhdissa :saint:
Ämmät vauhkoontuu ihan hulluiksi, kun kerrotaan ettei ne korvikkeet ole niin täydellisiä kuin kuvitellaan..
ja ei ne imettävät äidit ole sen täydellisempiä kuin korviketta antavat. Tämä vain on tosi asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja en imettäisi silikooneilla:
Jos mulla olis silikoonia tisseissä niin en taatusti imettäisi ja sillä siisti. Ihmettelen äitiä joka imettäisi silikoonitisseillä kun ei voi varmaksi sanoa että kuinka paljon jos ollenkaan silikoonia menee maitoon :/

Se onkin sitten eri asia kannattaako koko silikoneja laittaa ja riskeerata terveyttänsä.
Silikoneista en kyllä tiedä yhtään mitään, mutta puhdas mielikuvani on ollut että ne silikonit eivät liukene minnekään sieltä tisseistä? :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Täällä on taas korvikefanaatikot vauhdissa :saint:
Ämmät vauhkoontuu ihan hulluiksi, kun kerrotaan ettei ne korvikkeet ole niin täydellisiä kuin kuvitellaan..
Kyllä ne fanaatikot on mun mielestä jotkut muut. :whistle: Mä olen antanut likalle korviketta, mutta ikinä missään en ole väheksynyt imetystä enkä ollut sitä mieltä, että se on turhaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Täällä on taas korvikefanaatikot vauhdissa :saint:
Ämmät vauhkoontuu ihan hulluiksi, kun kerrotaan ettei ne korvikkeet ole niin täydellisiä kuin kuvitellaan..
ja ei ne imettävät äidit ole sen täydellisempiä kuin korviketta antavat. Tämä vain on tosi asia.
Mut kun mä olen sekä imettänyt että antanut korviketta, niin olenko siis täydellinen vai epätäydellinen? :saint:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä olen kyllä Emilynin kanssa samaa mieltä? Ja huom. omanikin ovat korvikettakin saaneet. Toinen kasvoi kokonaan korvikkeella.
Sitä mä ihmettelen, että onko ihmiset oikeasti näin tietämättömiä korvikkeen haittavaikutuksia että ruvetaan haukkumaan tyhmäksi kun toinen laittaa FAKTOJA pöytään.
miks sitten oot tahallaan myrkyttänyt lapses?
Myrkyttänyt? Missä mä sanoin, että korvike on myrkkyä? Yritäppä tässä sitten keskustella ihmisen kanssa, joka lukee ihan omiaan...
Olen antanut korviketta, koska maito ei ole noussut kunnolla aluksi ja siksi, että toinen imetys ei onnistunut ollenkaan.
 
vieras
Tästä aiheesta on täällä varmaan keskusteltu ties kuinka monta kertaa ja siksi mua ihmetyttääkin se, että joku vielä laukoo noita biletyskommentteja. Henkilökohtaisesti en tunne tai edes tiedä tai edes koskaan nähnyt keskustelupalstalla kenenkään kertoneen alkaneensa korvikeruokkimaan lastaan siksi, että pääsisi bilettämään. Päinvastoin, kaikki korvikeruokkijat (joita minä tiedän) ovat olleet näitä, joiden imetys on tyssännyt olosuhteisiin ja tilanteisiin esim. synnytyksessä tai ensimmäisissä päivissä synnytyksen jälkeen. Kaikki (jotka minä tiedän) olisivat halunneet täysimettää.

Sen vuoksi se monelle "korvikeäidille" onkin varmasti tosi inhottavaa lukea tuollaisia biletyskommentteja, kun itsekin tietää, että kyllähän se rintamaito olisi sille lapselle parempaa ollut. Mutta kun se imetys ei onnistunut. Ei onnistunut, vaikka sen lapsen kanssa olisi pesinyt yötä päivää, imettänyt myös 24/7, syönyt ja juonut sen minkä ehtii jne jne.

Vähemmästäkin sitten ottaa päästä, kun vihjaillaan, että juhliminen mukamas kiinnostaa enemmän kuin se vauva.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Silikoneista en kyllä tiedä yhtään mitään, mutta puhdas mielikuvani on ollut että ne silikonit eivät liukene minnekään sieltä tisseistä? :xmas:
Ja jos liukenevat, niin liukenevat verenkiertoon = menevät myös sikiöön, joten se siitä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Täällä on taas korvikefanaatikot vauhdissa :saint:
Ämmät vauhkoontuu ihan hulluiksi, kun kerrotaan ettei ne korvikkeet ole niin täydellisiä kuin kuvitellaan..
ja ei ne imettävät äidit ole sen täydellisempiä kuin korviketta antavat. Tämä vain on tosi asia.
Mut kun mä olen sekä imettänyt että antanut korviketta, niin olenko siis täydellinen vai epätäydellinen? :saint:
Jutuista päätellen kummallinen!
 
ASIAA
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tästä aiheesta on täällä varmaan keskusteltu ties kuinka monta kertaa ja siksi mua ihmetyttääkin se, että joku vielä laukoo noita biletyskommentteja. Henkilökohtaisesti en tunne tai edes tiedä tai edes koskaan nähnyt keskustelupalstalla kenenkään kertoneen alkaneensa korvikeruokkimaan lastaan siksi, että pääsisi bilettämään. Päinvastoin, kaikki korvikeruokkijat (joita minä tiedän) ovat olleet näitä, joiden imetys on tyssännyt olosuhteisiin ja tilanteisiin esim. synnytyksessä tai ensimmäisissä päivissä synnytyksen jälkeen. Kaikki (jotka minä tiedän) olisivat halunneet täysimettää.

Sen vuoksi se monelle "korvikeäidille" onkin varmasti tosi inhottavaa lukea tuollaisia biletyskommentteja, kun itsekin tietää, että kyllähän se rintamaito olisi sille lapselle parempaa ollut. Mutta kun se imetys ei onnistunut. Ei onnistunut, vaikka sen lapsen kanssa olisi pesinyt yötä päivää, imettänyt myös 24/7, syönyt ja juonut sen minkä ehtii jne jne.

Vähemmästäkin sitten ottaa päästä, kun vihjaillaan, että juhliminen mukamas kiinnostaa enemmän kuin se vauva.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Täällä on taas korvikefanaatikot vauhdissa :saint:
Ämmät vauhkoontuu ihan hulluiksi, kun kerrotaan ettei ne korvikkeet ole niin täydellisiä kuin kuvitellaan..
Kyllä ne fanaatikot on mun mielestä jotkut muut. :whistle: Mä olen antanut likalle korviketta, mutta ikinä missään en ole väheksynyt imetystä enkä ollut sitä mieltä, että se on turhaa.
Toki sulla saa olla oma mielipide olla. Sitä mä ihmettelen, että miksi sä joka ikisessä keskustelussa tuot esille mitä sinä olet tehnyt. Jos olet asian kanssa sujut niin turhaan selittelet :)
Mä ainakin olen täysin sujut korvikkeen annon kanssa, mutta silti tiedän myös sen haittavaikutukset.
 
Borkku
Mitä korvikkeissa on sitä haitallista?

Voisko joku nyt kertoo sit sen ilman mitään verrantoa tissimaitoon tai mihinkään muuhunkaan.

Mulla ku ei oo tietoa siitä et niissä olis jotain haittallista ainetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä olen kyllä Emilynin kanssa samaa mieltä? Ja huom. omanikin ovat korvikettakin saaneet. Toinen kasvoi kokonaan korvikkeella.
Sitä mä ihmettelen, että onko ihmiset oikeasti näin tietämättömiä korvikkeen haittavaikutuksia että ruvetaan haukkumaan tyhmäksi kun toinen laittaa FAKTOJA pöytään.
miks sitten oot tahallaan myrkyttänyt lapses?
Myrkyttänyt? Missä mä sanoin, että korvike on myrkkyä? Yritäppä tässä sitten keskustella ihmisen kanssa, joka lukee ihan omiaan...
Olen antanut korviketta, koska maito ei ole noussut kunnolla aluksi ja siksi, että toinen imetys ei onnistunut ollenkaan.


:flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sen vuoksi se monelle "korvikeäidille" onkin varmasti tosi inhottavaa lukea tuollaisia biletyskommentteja, kun itsekin tietää, että kyllähän se rintamaito olisi sille lapselle parempaa ollut. Mutta kun se imetys ei onnistunut. Ei onnistunut, vaikka sen lapsen kanssa olisi pesinyt yötä päivää, imettänyt myös 24/7, syönyt ja juonut sen minkä ehtii jne jne.

Vähemmästäkin sitten ottaa päästä, kun vihjaillaan, että juhliminen mukamas kiinnostaa enemmän kuin se vauva.
Tää on totta.
Ja miten paljo helpommalla (ja halvemmallakin) sitä ois päässy, jos ois pystyny imettämään. Muistan vieläkin kun yöllä piti silmät ristissä käydä maitopullo lämmittämässä, sen sijaan että ois vaan napannu vauvan tissille viereen ja jatkanu uniaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tästä aiheesta on täällä varmaan keskusteltu ties kuinka monta kertaa ja siksi mua ihmetyttääkin se, että joku vielä laukoo noita biletyskommentteja. Henkilökohtaisesti en tunne tai edes tiedä tai edes koskaan nähnyt keskustelupalstalla kenenkään kertoneen alkaneensa korvikeruokkimaan lastaan siksi, että pääsisi bilettämään. Päinvastoin, kaikki korvikeruokkijat (joita minä tiedän) ovat olleet näitä, joiden imetys on tyssännyt olosuhteisiin ja tilanteisiin esim. synnytyksessä tai ensimmäisissä päivissä synnytyksen jälkeen. Kaikki (jotka minä tiedän) olisivat halunneet täysimettää.

Sen vuoksi se monelle "korvikeäidille" onkin varmasti tosi inhottavaa lukea tuollaisia biletyskommentteja, kun itsekin tietää, että kyllähän se rintamaito olisi sille lapselle parempaa ollut. Mutta kun se imetys ei onnistunut. Ei onnistunut, vaikka sen lapsen kanssa olisi pesinyt yötä päivää, imettänyt myös 24/7, syönyt ja juonut sen minkä ehtii jne jne.

Vähemmästäkin sitten ottaa päästä, kun vihjaillaan, että juhliminen mukamas kiinnostaa enemmän kuin se vauva.
Mikä siinä on inhottavaa, kun ne kommentit eivät heitä koske, joilla on ollut pakottava syy antaa korviketta? (mukaanlukien itseni)
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sen vuoksi se monelle "korvikeäidille" onkin varmasti tosi inhottavaa lukea tuollaisia biletyskommentteja, kun itsekin tietää, että kyllähän se rintamaito olisi sille lapselle parempaa ollut. Mutta kun se imetys ei onnistunut. Ei onnistunut, vaikka sen lapsen kanssa olisi pesinyt yötä päivää, imettänyt myös 24/7, syönyt ja juonut sen minkä ehtii jne jne.

Vähemmästäkin sitten ottaa päästä, kun vihjaillaan, että juhliminen mukamas kiinnostaa enemmän kuin se vauva.
Tää on totta.
Ja miten paljo helpommalla (ja halvemmallakin) sitä ois päässy, jos ois pystyny imettämään. Muistan vieläkin kun yöllä piti silmät ristissä käydä maitopullo lämmittämässä, sen sijaan että ois vaan napannu vauvan tissille viereen ja jatkanu uniaan...
Niinpä ja mä vielä lypsin ton lämmittämisen lisäks osan aikaa kunnes lopetin sen ja siirryin niihin korvikkeisiin jotka sit ovat haitallisia ilmeisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Täällä on taas korvikefanaatikot vauhdissa :saint:
Ämmät vauhkoontuu ihan hulluiksi, kun kerrotaan ettei ne korvikkeet ole niin täydellisiä kuin kuvitellaan..
Kyllä ne fanaatikot on mun mielestä jotkut muut. :whistle: Mä olen antanut likalle korviketta, mutta ikinä missään en ole väheksynyt imetystä enkä ollut sitä mieltä, että se on turhaa.
Toki sulla saa olla oma mielipide olla. Sitä mä ihmettelen, että miksi sä joka ikisessä keskustelussa tuot esille mitä sinä olet tehnyt. Jos olet asian kanssa sujut niin turhaan selittelet :)
Mä ainakin olen täysin sujut korvikkeen annon kanssa, mutta silti tiedän myös sen haittavaikutukset.
No niin ja TAAS päästiin siihen, että ei saisi kertoa niitä omakohtaisia kokemuksia. Ei varsinkaan jos ne eivät ole sellaisia kuin jotkut luulevat suurimmalla osalla olevan. :eek: :whistle: Mä olen sujut, mutta mä voin silti asioita selittää. Ihan sen takia, että jotkut ymmärtäisivät, että maailma ei ole niin mustavalkoinen kuin he luulevat ja aivan oikiasti on muitakin tapoja kuin se oma tapa.
 

Yhteistyössä