Eikö täällä ole muka vielä keskusteltu siitä mitä luki Hymy-lehdessä...

Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mä en vaan käsitä mistä te noita vihjailuja keksitte, enköhän mä itse tiedä mitä olen kirjoittanut sekä tarkoittanut kun se tässä mustaa valkealla lukee, sen lisäksi että itsekin olen antanut vauvalle korviketta, mua on turha syyttää imetysfanaatikoksi ;)
Sinä kun et ole ainoa ihminen tässä maailmassa joka ajattelee korvikkeiden antamisesta negatiivisesti.
Niitä kommentteja kun tulee ihan IRL.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja kysympä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja "korvikeäiti":
Kerta se äidinmaito on niin parasta niin miksi moni äidinmaitoa saava ovat allergisia monelle ruoka-aineelle, ovat kipeänä vauvana ym?
Aivan....
voiko joku oikeesti väittää kirkkain silmin, että äidinmaito EI olis vauvalle parasta mahdollista ravintoa :eek: ..
mut siis joo. monet raskausaikana tupakoivat käyttää samaa perustelua "terveitä noi on vaikka poltin. naapuri ei polttanut ja lapsella on astma." .
juuh.
Voiko joku väittää kirkkain silmin että korvike on HAITALLISTA?
verrattuna siihen äidinmaitoon ,se on haitallisempaa - koska on kakkosvaihtoehto.rintamaito on se paras vaihtoehto - siitä ei päästä yli tai ympäri.
Miksi vertaat siihen?
Yritätkö ylistää itseäsi kun olet imettänyt/imetät?
ööh? mihin mun pitäis sitä sitten verrata ? ? mä olen esikoiseni kasvattanut pääasiassa korvikkeella, kun olin nuori ja typerä eikä imetys kiinnostanut, joten ei mulla ole mitään tarvetta itseäni ylistää - tai alentaakaan senpuoleen.
voip olla ,että menee vähän OT mun pointti, mutta se oli vaan se, että kyllä se äidinmaito on vauvalle paras ravinnonlähde ja imetystä kannattaa EDES kokeilla ennenkuin sanoo sille ei.
Ota huomioon että kaikki jotka antavat korviketta eivät ole nuoria ja typeriä.
ja tämän pointti siis... ?
 
imettävä/korvikeäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja imettävä/korvikeäiti:
Mutta heti imettävät äidit hyökkäs korvikeäitien kimppuun kuinka pilaa lapsen suoliston ym.
Ehkä kannattis miettiä että mitä sanoo, koska ei tiedä/tunne henkilöä.
Miksi pitää syyllistää kun ei edes tunne?
Imettävät? Hyökkäs? Mistä sä mun imetyksen tiedät? Vaikka en tuntiskaan niin kyllä mä voin sanoa ihan kelle vaan että se on suolistolle huonoksi. Koska niinhän se on, vaikka siitä tulisi kuinka paha mieli.
Kuka sano että kirjoitin juuri SINULLE vieras?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja kysympä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja "korvikeäiti":
Kerta se äidinmaito on niin parasta niin miksi moni äidinmaitoa saava ovat allergisia monelle ruoka-aineelle, ovat kipeänä vauvana ym?
Aivan....
voiko joku oikeesti väittää kirkkain silmin, että äidinmaito EI olis vauvalle parasta mahdollista ravintoa :eek: ..
mut siis joo. monet raskausaikana tupakoivat käyttää samaa perustelua "terveitä noi on vaikka poltin. naapuri ei polttanut ja lapsella on astma." .
juuh.
Voiko joku väittää kirkkain silmin että korvike on HAITALLISTA?
verrattuna siihen äidinmaitoon ,se on haitallisempaa - koska on kakkosvaihtoehto.rintamaito on se paras vaihtoehto - siitä ei päästä yli tai ympäri.
Miksi vertaat siihen?
Yritätkö ylistää itseäsi kun olet imettänyt/imetät?
ööh? mihin mun pitäis sitä sitten verrata ? ? mä olen esikoiseni kasvattanut pääasiassa korvikkeella, kun olin nuori ja typerä eikä imetys kiinnostanut, joten ei mulla ole mitään tarvetta itseäni ylistää - tai alentaakaan senpuoleen.
voip olla ,että menee vähän OT mun pointti, mutta se oli vaan se, että kyllä se äidinmaito on vauvalle paras ravinnonlähde ja imetystä kannattaa EDES kokeilla ennenkuin sanoo sille ei.
Ota huomioon että kaikki jotka antavat korviketta eivät ole nuoria ja typeriä.
ja tämän pointti siis... ?
ÄLÄ VERTAA ITSEÄSI MUIHIN
 
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mä en vaan käsitä mistä te noita vihjailuja keksitte, enköhän mä itse tiedä mitä olen kirjoittanut sekä tarkoittanut kun se tässä mustaa valkealla lukee, sen lisäksi että itsekin olen antanut vauvalle korviketta, mua on turha syyttää imetysfanaatikoksi ;)
Sinä kun et ole ainoa ihminen tässä maailmassa joka ajattelee korvikkeiden antamisesta negatiivisesti.
Niitä kommentteja kun tulee ihan IRL.
mä olen ainakin törmännyt irl enempi siihen taivasteluun että "VIELÄKÖ sä imetä?", " etkö oo opettanut juomaan pullosta?" jne.
ja mun vauva on sentäs vasta 6kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutta:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja kysympä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja "korvikeäiti":
Kerta se äidinmaito on niin parasta niin miksi moni äidinmaitoa saava ovat allergisia monelle ruoka-aineelle, ovat kipeänä vauvana ym?
Aivan....
voiko joku oikeesti väittää kirkkain silmin, että äidinmaito EI olis vauvalle parasta mahdollista ravintoa :eek: ..
mut siis joo. monet raskausaikana tupakoivat käyttää samaa perustelua "terveitä noi on vaikka poltin. naapuri ei polttanut ja lapsella on astma." .
juuh.
Voiko joku väittää kirkkain silmin että korvike on HAITALLISTA?
verrattuna siihen äidinmaitoon ,se on haitallisempaa - koska on kakkosvaihtoehto.rintamaito on se paras vaihtoehto - siitä ei päästä yli tai ympäri.
Miksi vertaat siihen?
Yritätkö ylistää itseäsi kun olet imettänyt/imetät?
ööh? mihin mun pitäis sitä sitten verrata ? ? mä olen esikoiseni kasvattanut pääasiassa korvikkeella, kun olin nuori ja typerä eikä imetys kiinnostanut, joten ei mulla ole mitään tarvetta itseäni ylistää - tai alentaakaan senpuoleen.
voip olla ,että menee vähän OT mun pointti, mutta se oli vaan se, että kyllä se äidinmaito on vauvalle paras ravinnonlähde ja imetystä kannattaa EDES kokeilla ennenkuin sanoo sille ei.
Ota huomioon että kaikki jotka antavat korviketta eivät ole nuoria ja typeriä.
ja tämän pointti siis... ?
ÄLÄ VERTAA ITSEÄSI MUIHIN
käsittääkseni en ole itseäni verrannutkaan. ilmoitin vaan, että tuskin tässä mitään omaa imettelyäni ( huh, mikä sana ) haluan kehua kuten kuvittelit.että on minullakin kokemusta korvikkeista.
 
korvikeäippä
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja imettävä/korvikeäiti:
Mutta heti imettävät äidit hyökkäs korvikeäitien kimppuun kuinka pilaa lapsen suoliston ym.
Ehkä kannattis miettiä että mitä sanoo, koska ei tiedä/tunne henkilöä.
Miksi pitää syyllistää kun ei edes tunne?
Sepä se. Kun MONET kuulemma antavat korviketta, että pääsevät bilettämään. Kumma kyllä mä en tunne ketään sellaasta äitiä vaan korviketta on annettu ihan muista syistä.

Mutta olisi vissiin pitänyt ottaa kehuna tuo kommentti. :xmas: :D
En tunne minäkään sellaista joka olis biletyksen vuoksi antanut.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja imettävä/korvikeäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja imettävä/korvikeäiti:
Mutta heti imettävät äidit hyökkäs korvikeäitien kimppuun kuinka pilaa lapsen suoliston ym.
Ehkä kannattis miettiä että mitä sanoo, koska ei tiedä/tunne henkilöä.
Miksi pitää syyllistää kun ei edes tunne?
Imettävät? Hyökkäs? Mistä sä mun imetyksen tiedät? Vaikka en tuntiskaan niin kyllä mä voin sanoa ihan kelle vaan että se on suolistolle huonoksi. Koska niinhän se on, vaikka siitä tulisi kuinka paha mieli.
Kuka sano että kirjoitin juuri SINULLE vieras?

Kelle sitten? Ei tässä keskustelussa taida muita "hyökkääviä imettäjiä" olla kuin minä ja Emilyn.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä olen ainakin törmännyt irl enempi siihen taivasteluun että "VIELÄKÖ sä imetä?", " etkö oo opettanut juomaan pullosta?" jne.
ja mun vauva on sentäs vasta 6kk.
Mullekaan ei kukaan tullut mussuttamaan mitään, kun annoin pullomaitoa esikoiselle.

Kuopus taas, rintalapsi..."vieläkö sä imetät, eikö olis aika antaa sille jo jotain muutakin kuin tissiä, siis toi imetyshän sitoo ihan kauheesti, kyllä sulla pitäis olla muutakin elämää kuin vauva (kuopus oli parikuinen), ei se opi koskaan syömään kiinteitä jos et jo aloittele", jne.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HarmaaHarakka:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
sanokaas nyt sitten miksi mun keskimmäinen on niin allerginen, kun äidinmaitoa hän on juonut 9kk???
Niin ja miksi mäkin olen allerginen kun kerta olen täysimetetty? :D
Niin ja miksi naapurin pertti on ihan terve lapsi, vaikka äitisä poltti askin päivässä raskausaikana? Ja miksi sinä olet allerginen vaikka olet täysimetetty? Oiskohan ne tilastolliset todennäköisyydet kuitenkin...
On munkin lapset täysin terveitä ( toinen tissi, toinen korvike ) ja silti ymmärrän, että toisinkin voisi olla.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja sellaista se:
*huokaus*

Joo no se on jokaisen oma asia, mutta päätöksen pitäisi perustua aitoon tietoon. Silikoneista kun ei mitään liukene ja vaikka vähän jotain liukenisi niin varmasti korvikkeen antaminen on haitallisempaa.

Taitaapi olla vaan tekosyy.
Mitä haitallista korvikkeessa on???????
Eikö monikaan tosiaan käsitä, miten se korvike rasittaa eri tavalla vauvan kehittymätöntä elimistöä (etenkin suolisto), kuin se rintamaito jota vauvan siis luontaisesti kuuluisi juoda. Ei ne tekstit korvikepurkeissa siitä, että rintamaito on parasta ravintoa jne huvikseen siellä ole. Ja on kaikenmaailman tutkimuksia rintamaito vs. korvikemaito, vastustuskykyä yms, ei tarvii hirveästi silmiään siirrellä kun niihin uutisiin törmää. Toki korviketta on parempi antaa, kuin näännyttää lapsi nälkään, mutta ei se todellakaan mitään terveysainetta ole vauvalle. Ja se pointtihan siinä on se, että vauvan elimistö on vielä niin kehittymätön..
Sano että et ole oikeasti NOIN TYHMÄ!
No ite oot. Luuletko oikeesti että VASIKALLE tarkoitettu lehmänmaito on vauvalle hyväksi? Ennen aikaahan (siis tosi kauan sitten) naiset imetti myös toisen lapsia jos joku ei jostain syystä pystynyt imettämään.
ja jotkut antoivat lehmänmaitoakin
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja HarmaaHarakka:
Alkuperäinen kirjoittaja JUST:
Korvike tai äidinmaito, ihan sama. Pääasia että lapsi saa ruokaa, huolenpitoa, raukkautta, turvallisen kodin jne.
Peesi tähän! Eikö se nyt kuitenkin ole tärkeää, että lapsi saa ravintoa.
Mä olen myös tätä mieltä.

tosin mä en vieläkään tiedä mitä haitallista korvikkeissa olis, vaikka se äidinmaito onkin sitä parasta antia.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Mä en vaan käsitä mistä te noita vihjailuja keksitte, enköhän mä itse tiedä mitä olen kirjoittanut sekä tarkoittanut kun se tässä mustaa valkealla lukee, sen lisäksi että itsekin olen antanut vauvalle korviketta, mua on turha syyttää imetysfanaatikoksi ;)
Sinä kun et ole ainoa ihminen tässä maailmassa joka ajattelee korvikkeiden antamisesta negatiivisesti.
Niitä kommentteja kun tulee ihan IRL.
mä olen ainakin törmännyt irl enempi siihen taivasteluun että "VIELÄKÖ sä imetä?", " etkö oo opettanut juomaan pullosta?" jne.
ja mun vauva on sentäs vasta 6kk.

etkä varmasti ole ainoa joka saa vastaan tollasia kysymyksiä, sekin on aivan faktaa.
 
lapseensa rakastunut joka päivä
Onneks jotkut äidit on niin sitouneita lapsiinsa etteivät roiku täällä samassa ketjussa tappelemassa imetyksestä. Yhtään parempaa äitiä kun se ei kenestäkään tee, vaikka kuinka netissä selittäisi miten hyvä äiti ja imettäjä on ollut, suhde lapseen ei siitä syvene, ei vaikka näppis kuinka sauhuaa.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja lapseensa rakastunut joka päivä:
Onneks jotkut äidit on niin sitouneita lapsiinsa etteivät roiku täällä samassa ketjussa tappelemassa imetyksestä. Yhtään parempaa äitiä kun se ei kenestäkään tee, vaikka kuinka netissä selittäisi miten hyvä äiti ja imettäjä on ollut, suhde lapseen ei siitä syvene, ei vaikka näppis kuinka sauhuaa.
just puhuin lapseni kans puhelimes hän ku on isänsä luona nyt :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tätä mäkin aina jaksan miettiä. Joku vaahtopää aloittanut tämän aivopesuliikkeen, kuinka korvike on haitallista ja lapsen tulee imeä äitinsä tissiä vähintään 5-vuotiaaksi, ja kuitenkin ne rintamaitolapset on sairaampia/allergisempia/herkkävatsaisempia.
Onneksi sinä olet niin fiksu ihminen, että voit haukkua minuaKIN vaahtopääksi. Oliko vielä muuta?
No niin, että herneet nenuun meni ja kiireesti, kuitenkin sopivasti se toinen kappale unohtui :D
Tämä on juuri imetysfanaatikoissa kummallista, kuinka yksinkertaisesti kieltäydytään näkemästä se tosiasia että korvikkeella kasvaa ihan yhtälailla lapsia, joiden ihmisarvo, terveys tai tulevaisuuden mahdollisuudet eivät ole kiinni siitä KUMPAA MAITOA heille on ensimmäisinä kuukausinaan syötetty.
Edelleen tunne siitä että joku ylihysteerinen tarpeeksi vaikutusvaltainen fanaatikko on saanut tässä imetyshysteriassa alulle herätysliikkeen joka vetää vertoja uskonnollisille yhteisöille. Aatteen kannattajat julistavat jatkuvasti imetyksen upeutta, kuinka asioista on jopa mustaa valkoisella. Se että joku on paperille mielipiteensä laittanut, ei tee siitä ainoaa oikeaa.
Yhtälailla minäkin voisin tehdä väitöskirjan korvikkeen paremmuudesta ja jos sattuisin olemaan tarpeeksi hyvässä asemassa, joukko kannattajia alkaisi tekemään yhtä "puolueettomia" tutkimuksia ja ehkä meilläkin olisi vastaava herätysliike kohta puolellamme?

Mitä väliä, oikeasti. Kunhan lapsi ei joudu nälkää näkemään.
 
Onko silikoni tosiaan niin vaarallinen? Ja jos sitä tosiaan liukenee, on varmaan ihan sama onko sitä huulessa, pepussa, rinnassa vai missä ja tosiaan pahin on varmaan jo tapahtunut raskausaikana :/ Onko silikooneja, raskautta ja imetystä tutkittu?
 
Imettäminen ei tee kenestäkään sen parempaa äitiä ja pulloa lapselleen antava äiti on aivan yhtä hyvä kuin imettäväkin. Hyvää äitiyttä on se, että rakastaa ja huolehtii lapsestaan, ei suinkaan se, että onnistuuko imetyksessä vai ei.

Tästä imetys/pullo asiasta jaksetaan aina tapella, enkä kyllä ymmärrä että miksi. Ensin aletaan laukomaan "totuuksia" kuinka korvike on pahasta ja kuinka pulloa antavat ovat laiskoja, sitten pullomammat loukkaantuvat ja tämän jälkeen aletaan paasata, että "taidat tuntea syylllisyyttä kun annat pulloa". Näin tämä keskustelu tuntuu yleensä täällä etenevän.

Varmanakaan moni imettävä ei tahallaan loukkaa pullomammoja, mutta pullomammat kokevat kärkkäät mielipiteet hyvin loukkaavina, koska tässä yhteiskunnassa saa kokea olevansa epäonnistunut jos imetys ei onnistu. Kun kokee olevansa epäonnistunut, kokee samalla toisten harmittomat kommentit loukkaaviksi, vaikka ne ovatkin ehkä tarkoitettu vain harmittomiksi mielipiteiksi.

Mutta tämä on nyt vain minun mielipiteeni asiasta. Ei äidit jakseta tapella tälläisestä asiasta vaan tuetaan toisiamme :flower:
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No niin, että herneet nenuun meni ja kiireesti, kuitenkin sopivasti se toinen kappale unohtui :D
Tämä on juuri imetysfanaatikoissa kummallista, kuinka yksinkertaisesti kieltäydytään näkemästä se tosiasia että korvikkeella kasvaa ihan yhtälailla lapsia, joiden ihmisarvo, terveys tai tulevaisuuden mahdollisuudet eivät ole kiinni siitä KUMPAA MAITOA heille on ensimmäisinä kuukausinaan syötetty.
Edelleen tunne siitä että joku ylihysteerinen tarpeeksi vaikutusvaltainen fanaatikko on saanut tässä imetyshysteriassa alulle herätysliikkeen joka vetää vertoja uskonnollisille yhteisöille. Aatteen kannattajat julistavat jatkuvasti imetyksen upeutta, kuinka asioista on jopa mustaa valkoisella. Se että joku on paperille mielipiteensä laittanut, ei tee siitä ainoaa oikeaa.
Yhtälailla minäkin voisin tehdä väitöskirjan korvikkeen paremmuudesta ja jos sattuisin olemaan tarpeeksi hyvässä asemassa, joukko kannattajia alkaisi tekemään yhtä "puolueettomia" tutkimuksia ja ehkä meilläkin olisi vastaava herätysliike kohta puolellamme?

Mitä väliä, oikeasti. Kunhan lapsi ei joudu nälkää näkemään.
Sehän on upeeta
 

Yhteistyössä