Eikö täällä ole muka vielä keskusteltu siitä mitä luki Hymy-lehdessä...

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja sellaista se:
*huokaus*

Joo no se on jokaisen oma asia, mutta päätöksen pitäisi perustua aitoon tietoon. Silikoneista kun ei mitään liukene ja vaikka vähän jotain liukenisi niin varmasti korvikkeen antaminen on haitallisempaa.

Taitaapi olla vaan tekosyy.
Mitä haitallista korvikkeessa on???????
Eikö monikaan tosiaan käsitä, miten se korvike rasittaa eri tavalla vauvan kehittymätöntä elimistöä (etenkin suolisto), kuin se rintamaito jota vauvan siis luontaisesti kuuluisi juoda. Ei ne tekstit korvikepurkeissa siitä, että rintamaito on parasta ravintoa jne huvikseen siellä ole. Ja on kaikenmaailman tutkimuksia rintamaito vs. korvikemaito, vastustuskykyä yms, ei tarvii hirveästi silmiään siirrellä kun niihin uutisiin törmää. Toki korviketta on parempi antaa, kuin näännyttää lapsi nälkään, mutta ei se todellakaan mitään terveysainetta ole vauvalle. Ja se pointtihan siinä on se, että vauvan elimistö on vielä niin kehittymätön..
Sano että et ole oikeasti NOIN TYHMÄ!
No ite oot. Luuletko oikeesti että VASIKALLE tarkoitettu lehmänmaito on vauvalle hyväksi? Ennen aikaahan (siis tosi kauan sitten) naiset imetti myös toisen lapsia jos joku ei jostain syystä pystynyt imettämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Jep, mutta tuotahan en missään kohtaa ole väittänytkään :)
No millä oikeudella alat määrittelemään, että kuka on sitoutunut vauvaansa ja kuka ei?
Eiköhän sen itse jokainen tiedä, jos se biletys (tms) on tärkeämpää kuin imettäminen? Ja viittaan tällä niihin jotka antavat korviketta siksi, että itse pääsevät viihteelle. Näitä on nähty niin livenä kuin luettuinakin, että ei se mitenkään harvinaista ole.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Jos imettää, pitää lähinnä olla ensi kuukaudet 24/7 vauvassa kiinni, kyllähän sitä monet haluavat antaa korviketta sen takia, että pääsee itse hippaloimaan ja pois vauvan luota.. kuten varmaan joku kyseisen kaltainen julkkismisu on ajatellut..
Monet? En usko. Mä ainakin annoin korviketta sen takia, että maidontuotanto ei pysynyt pumppaamalla vauvan kasvavan nälän vauhdissa.
Sama täällä.. En tasan sen takia antanut korviketta, että haluan "hippaloimaan", vaan siksi, että pumppaamani maito ei vauvalle riittänyt.
Ja ei, en ollut laiska tai muutakaan ja siksi pumpannut, vaan siksi, että vauva saattoi huutaa jopa 2 tuntia rinnalla kun ei vaan suostunut syömään..
:headwall: Ja miten tämä nyyhkytarina tähän liittyi? Hoh hoijakkaa. *lopettaa ajoissa, kun jotkut ei vaan osaa lukea*
Joku kertoo omankohtaisen kokemuksen ja se on nyyhkytarina? :eek: Kuule sulle ihan vain :headwall: :headwall:
En vaan jaksa käsittää, miksi ihmiset kommentoivat aiheeseen kommentilla, joka ei siihen mitenkään liity. Jos kirjoitan, että monet antavat korviketta viihteelle pääsyn takia, niin miksi ihmeessä joittenkin pitää tulla muistuttamaan, että he eivät kyllä ole sen takia antaneet. Itselleen vakuuttaakseen?
Hei oikeesti, kannattaisko sun nyt laittaa vaikka se kone kiinni ja tehdä vaikka jotain hyödyllistä. En haluaisi olla ilkeä, mutta mielestäni kommenttisi ovat tosi tökeröitä :/ Ja jos vielä puuttuisin tuohon "monet antavat korviketta koska haluavat viihteelle" niin kysyisin vaan, että millainen kaveripiiri sinulla oikein on??? Itse en ainakaan tunne ketään, kenen motiivi korvikkeen antamiseen olisi viihteelle pääsy... hohhoijjaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Jos imettää, pitää lähinnä olla ensi kuukaudet 24/7 vauvassa kiinni, kyllähän sitä monet haluavat antaa korviketta sen takia, että pääsee itse hippaloimaan ja pois vauvan luota.. kuten varmaan joku kyseisen kaltainen julkkismisu on ajatellut..
Monet? En usko. Mä ainakin annoin korviketta sen takia, että maidontuotanto ei pysynyt pumppaamalla vauvan kasvavan nälän vauhdissa.
Sama täällä.. En tasan sen takia antanut korviketta, että haluan "hippaloimaan", vaan siksi, että pumppaamani maito ei vauvalle riittänyt.
Ja ei, en ollut laiska tai muutakaan ja siksi pumpannut, vaan siksi, että vauva saattoi huutaa jopa 2 tuntia rinnalla kun ei vaan suostunut syömään..
:headwall: Ja miten tämä nyyhkytarina tähän liittyi? Hoh hoijakkaa. *lopettaa ajoissa, kun jotkut ei vaan osaa lukea*
Joku kertoo omankohtaisen kokemuksen ja se on nyyhkytarina? :eek: Kuule sulle ihan vain :headwall: :headwall:
En vaan jaksa käsittää, miksi ihmiset kommentoivat aiheeseen kommentilla, joka ei siihen mitenkään liity. Jos kirjoitan, että monet antavat korviketta viihteelle pääsyn takia, niin miksi ihmeessä joittenkin pitää tulla muistuttamaan, että he eivät kyllä ole sen takia antaneet. Itselleen vakuuttaakseen?
No ihan vain kertoakseen omakohtaisen kokemuksen ja kumotakseen toisen väitettä, että ei se näin aina mene. Mun ei tarvitte ittelle vakuuttaa yhtään mitään koska mä tiedän tehneeni parhaani, mutta toisten aliarvioiminen ja arvosteleminen ei kyllä kerro hyvää kuvaa susta. Puolustaisit imetystä etkä alkaisi fanaatikoksi. Kyllä jopa imetyksen puolustajan pitäisi nähdä muitakin tapoja kuin se omansa, fanaatikko ei näe kuin oman tapansa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Pitäähän täällä taas olla tietopankki paikalla joka tietää KAIKEN korvikkeista myöten.
Mua vaan ei hetkauta asia yhtään sillä omalla kohdallani ja lapset ovat saaneet laitokselta asti korviketta.

Lisäänpä vielä että annan mielummin korviketta kun tissimaitoa :)
Sama täällä! Ihanaa, onhan tässä maailmassa joku samanlainen... Olispa kiva jutustella sun kanssa :)
 
Jeps
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Jep, mutta tuotahan en missään kohtaa ole väittänytkään :)
No millä oikeudella alat määrittelemään, että kuka on sitoutunut vauvaansa ja kuka ei?
Eiköhän sen itse jokainen tiedä, jos se biletys (tms) on tärkeämpää kuin imettäminen? Ja viittaan tällä niihin jotka antavat korviketta siksi, että itse pääsevät viihteelle. Näitä on nähty niin livenä kuin luettuinakin, että ei se mitenkään harvinaista ole.
On sulla ISOT HUOLET kun kannat huolta toisten asioista tuolla iällä :)

 
Scarlett - eihän mun väitettä tarvitse kumota, kun en ole missään kohtaa väittänyt että kaikki antaisivat korviketta viihteelle pääsyn takia. Melko yksinkertaista, eikö?

Ja Vieras - mun kaveripiirini henkilöt eivät todellakaan ole sellaisia, jotka antavat korviketta viihteelle pääsyn takia. Esikoisen kummitäti oli, tosin nappaili viiniäkin raskausaikana (ja veti herneen nenään kun luki kritisointiani siitä netistä, vetäisi varmaan tästäkin mutta eipä ole väliksi, kun ei olla nykyään enää väleissä ) ja hänkin tuli valittua kummiksi vain kohteliaisuuden takia, kun oli silloisen avomieheni ja esikoisen isän veljen vaimo..
 
hilkka
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Jos imettää, pitää lähinnä olla ensi kuukaudet 24/7 vauvassa kiinni, kyllähän sitä monet haluavat antaa korviketta sen takia, että pääsee itse hippaloimaan ja pois vauvan luota.. kuten varmaan joku kyseisen kaltainen julkkismisu on ajatellut..
Monet? En usko. Mä ainakin annoin korviketta sen takia, että maidontuotanto ei pysynyt pumppaamalla vauvan kasvavan nälän vauhdissa.
mulla ei riittäny maito, heti piti korvikkeita antaa joka toisella aterialla ja 3,5 kk ku poju oli nii korvikkeisii kokonaa ja juu.u korviketta annettii et pääsin hippaloimaan ku poika oli 4kk!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Scarlett - eihän mun väitettä tarvitse kumota, kun en ole missään kohtaa väittänyt että kaikki antaisivat korviketta viihteelle pääsyn takia. Melko yksinkertaista, eikö?
No olisit sitten kirjoittanut loppuun, että ei kiitos mitään omakohtaisia kokemuksia kommentiksi. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Kyllä mun mielestä on raukkamaista olla edes yrittämättä imettää.
Samaa mieltä.
Omassa naiseudessa/äitiydessä on jokin pielessä, jos ei edes halua kokeilla imettämistä. Lääketieteelliset ja fysiologiset seikat on tietty asia erikseen.
 
niinpä niin...
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Scarlett - eihän mun väitettä tarvitse kumota, kun en ole missään kohtaa väittänyt että kaikki antaisivat korviketta viihteelle pääsyn takia. Melko yksinkertaista, eikö?

Ja Vieras - mun kaveripiirini henkilöt eivät todellakaan ole sellaisia, jotka antavat korviketta viihteelle pääsyn takia. Esikoisen kummitäti oli, tosin nappaili viiniäkin raskausaikana (ja veti herneen nenään kun luki kritisointiani siitä netistä, vetäisi varmaan tästäkin mutta eipä ole väliksi, kun ei olla nykyään enää väleissä ) ja hänkin tuli valittua kummiksi vain kohteliaisuuden takia, kun oli silloisen avomieheni ja esikoisen isän veljen vaimo..
Ensin kritisoit omakohtaisen kokemuksen kertonutta palstailijaa ja sen jälkeen alat tilittämään suhteestasi kummitätiisi... Jep Jep
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Kyllä mun mielestä on raukkamaista olla edes yrittämättä imettää.
Samaa mieltä.
Omassa naiseudessa/äitiydessä on jokin pielessä, jos ei edes halua kokeilla imettämistä. Lääketieteelliset ja fysiologiset seikat on tietty asia erikseen.
Mä en tiedä haluanko mä imettää mahdollisia tulevia lapsia. :snotty: Mä en tykkää, että mun rintoihin ja nänneihin koitetaan. Mutta kyllä yrittää kuitenkin aion ja olisihan se hienoa, että imetys kestäisi vuoden ikäiseksi asti.

Pitäisi varmaan kuitenkin ensin olla se raskauskin tiedossa joskus. :xmas:
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja sellaista se:
*huokaus*

Joo no se on jokaisen oma asia, mutta päätöksen pitäisi perustua aitoon tietoon. Silikoneista kun ei mitään liukene ja vaikka vähän jotain liukenisi niin varmasti korvikkeen antaminen on haitallisempaa.

Taitaapi olla vaan tekosyy.
Mitä haitallista korvikkeessa on???????
Eikö monikaan tosiaan käsitä, miten se korvike rasittaa eri tavalla vauvan kehittymätöntä elimistöä (etenkin suolisto), kuin se rintamaito jota vauvan siis luontaisesti kuuluisi juoda. Ei ne tekstit korvikepurkeissa siitä, että rintamaito on parasta ravintoa jne huvikseen siellä ole. Ja on kaikenmaailman tutkimuksia rintamaito vs. korvikemaito, vastustuskykyä yms, ei tarvii hirveästi silmiään siirrellä kun niihin uutisiin törmää. Toki korviketta on parempi antaa, kuin näännyttää lapsi nälkään, mutta ei se todellakaan mitään terveysainetta ole vauvalle. Ja se pointtihan siinä on se, että vauvan elimistö on vielä niin kehittymätön..
Mä vaan en oo tietonen siitä että korvike sisältäisi jotain haitallista siks kysyin.

En verrannut mitään mihinkään.
 
AinaHarmaa
Imetys ei tee ketään autuaaksi. Mun korvike-lapsi ja imetetty ovat ihan yhtä terveitä. Ja silikooneista ( tahallaan väärin kirjotettu ) en tiedä kun ei ole ollut eikä tule olemaan. Mutta vaikee uskoo että imeytyy mitään maidossa lapseen.
Maalaisjärkeä hyvät äidit!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Kyllä mun mielestä on raukkamaista olla edes yrittämättä imettää.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että jos on takana kaks täysin fiaskoa imetystä, niin monennenko kerran jälkeen saa oikeesti antaa jo periks?
Nimim. en välttämättä jaksa sitä enää :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Kyllä mun mielestä on raukkamaista olla edes yrittämättä imettää.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että jos on takana kaks täysin fiaskoa imetystä, niin monennenko kerran jälkeen saa oikeesti antaa jo periks?
Nimim. en välttämättä jaksa sitä enää :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Mun eka imetys oli fiasko, toka sujuikin yllättäen kuin tanssi.

Vauvoja on erilaisia, imetysohjausta on erilaista...siksi mun mielestä kannattaa edes yrittää. Ja jos homma ei toimi, niin olkoon toimimatta: onhan korvikkeetkin keksitty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Kyllä mun mielestä on raukkamaista olla edes yrittämättä imettää.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että jos on takana kaks täysin fiaskoa imetystä, niin monennenko kerran jälkeen saa oikeesti antaa jo periks?
Nimim. en välttämättä jaksa sitä enää :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Miks sulla on sitten ne menneet pieleen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Kyllä mun mielestä on raukkamaista olla edes yrittämättä imettää.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että jos on takana kaks täysin fiaskoa imetystä, niin monennenko kerran jälkeen saa oikeesti antaa jo periks?
Nimim. en välttämättä jaksa sitä enää :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Miks sulla on sitten ne menneet pieleen?
Molemmat saaneet pulloa heti synnyttyään (joutuneet teholle), maitohan ei sit lähteny nousemaan kun jotain 4päivää synnytyksestä, eikä noi enää tissiä huolineet kun oli oppineet että pullosta sai helpommalla. Huudon kanssa siinä sit yritettiin imettää...
Lisäks mulla vialliset tissit, tarvii rintakumia että vauva saa kunnon otteen, ja sehän myöskin huonontaa maidonnousua.
Kuopusta en saanu ilmarinnan takia ees paljon imettää, ettei rasitu liikaa, joten ihan kamalat kokemukset koko touhusta ja oikeesti p.askanen maku jäi. :/
 
Borkku
Mä en imetäny, eikä kyse ollut siitä ettenkö olisi halunnut tai ollut itse valmis imettämään mut juma et mä lypsin ja neiti söi potusta, kunnes mun hermot vaan loppus siihen hiton lypsyyn lämmittämiseen syöttämiseen ku se koko ruljanssi vei hippasen sitä aikaa kokonaisuudessaan ja mä oon ollu nin itsekäs et halusin jotain muutaki tehdä ku vaan noi ja nukkua.


Varmaan mä tuhosin sit joidenki mielestä lapseni elimistön ku sitä saatanallista korviketta syötin
 
kokeneempi

pidäs noi kärkkäät mielipiteesi ominasi äläkä tee tollaista älämölöä, ihan kuin olisit joku asiantuntija. minulla on 5 "korvikevauvaa" ja se on ollut niille hyväksi! eikä ole kellään tullut mahavaivoja, allergioita tms vaikka kuopuskin jo 6v.
 

Yhteistyössä