Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:Mullakin toi toinen kätilö oli tosi jees, mulla meinaan jopa ton vajaa tunnin aikana ehti se vaihtua
Tarjos vaihtoehtosesti palloa ym mut totes kyllä heti perään et kohdunsuu auki 9cm et ei tässä palloja enää oteta ja 3min sen jälkeen syntyi poika...![]()
Mul vaitu ekan 20 min aikanaEn tiedä hokasko ne että meillä ei synkkaa vai tulikohan sille sit oikeasti kiire muualle.
Mä pompin pallon päällä ja halasin säkkityynyä, ne voisin ottaa mukaan ens kerrallakinsamoin se kuumavesipullo avautumisvaiheessa. Ponnistus meni tän kanssa ihan ku itestään, mieluiten olisin kyykkiny yksin jossain, olisit nähny lapsen isän ilmeen ku tönin kaikki ympäriltäni veks ja rupesin repii vaatteita pois päältäni
Sisko sentään kässäs, että ihan normaalia synnyttävän naisen toimintaa. Hää oli ite turvautunu kiroilemaan kovaan ääneen ponnistaessa
![]()
No mä turvauduin myös voimasanoihin
Ja siitä kruunusta, mä en halua et muhun laitetaan mitään mikä saattaa hidastaa synnytystä tai saattaa olla haitaksi vauvalle.
Ei siinä ole kyse mistään kilpailusta tai että koittaisi nostaa itseään jalustalle vaan omasta valinnasta minkä kokee lapselle parhaaksi.
En mä paasaa et niin pitäis kaikkien tehdä.