Edessä ensimmäinen IVF

:hug: kaikille pettyneille.. :'(

ja kiitos kaikille lohdutuksista!

Purkaus: Mua ärsyttää nyt ihan kunnolla.. Mulla on ollu se hiton flunssa jo viikon. Yskä ja nuha alkaa jo helpottamaan, mut koko viikon ollu pientä lämpöä. Nytkii lämpöä( 37,4 normaali 36,6 ), joka vie kaikki voimat ja päätä särkee. Oon lomalla, mut en jaksa tehä mitään..väsyttää..tiedän, että noi luget aiheuttaa ton lämmön nousun ja väsymyksen. Eilen tuli illalla jo menkkakipujen kanssa punaista vuotoa, mut yön jälkeen ei taas oo tullu mitään. Tekis niin mieli lopettaa noi luget, ni pääsisin jatkamaa elämääni ja lomaani. Ajattelin huomenna soittaa polille ja kysyä saanko jo lopettaa ne. Anteeksi omanapaisuus..ketuttaa vaan niin vietävästi( seki johtuu lugeista ) :kieh:
 
Halle jaksamista, ärsyttävimmät päivät menossa! Ne kyllä siellä polilla varmaan sanoo, että jatka viralliseen testipäivään asti, vuotoa voi tulla vaikka olisitkin raskaana, mikä tietysti on totta. Parin päivän päästä se helpottaa joka tapauksessa suuntaan tai toiseen. :hug:
 
Ensimmäinen PAS tehty. Kyytiin sain seittemänsoluisen kolmosluokan alkion, lääkärin sanojen mukaan keskitasoa huonomman. Olisin halunnut kaksi kyytiläistä, mutta muut pakkasessa odottelevat alkiot on kuulemma niin hitaita että ne olis kuulunu sulattaa jo edellisenä päivänä, joten ei ollut kun yksi alkio mahdollista sulattaa ja siirtää tänään. Onneksi se yksi sentäs selvisi sulatuksesta. Jos ei nytkään onnistu niin seuraavat yritykset menee syksyyn. Pakkaseen jäi neljä hidasta alkiota.
 
Käytiin Tampereen avalla juttelemassa lääkärin ja psykologin kanssa :) Meidän yksi ainokainen pakasteessa oleva voidaan siirtää taysista avalle ja avalla ehtisivät siirtää sen jo nyt alkaneen kierron aikana luomusti! :) Luomukierrossa toki se mahdollisuus, että ovis menee ohi mutta toivotaan ettei.

:hug: kaikille pettyneille ja sitä muuten vain tarvitseville! Piinailijoille plussa onnea sylin täydeltä :) :heart:
 
Paiju oot ihana, ku jaksat lohduttaa :hug:

Mansikkainen toivotaan, et tarraa!:)

marrr toivotaan, et pas onnistuu :)

on: eilisen viestin jälkeen vuoto ylty ja on välillä punasta ja välillä ruskeeta..tänään pp13 nega edelleen.. luget sekottaa mun pääkoppaa ja pahasti..ei meinaa tulla häiden järjestelyistä mitään..eikä mistään muustakaan..voisko joku tulla siivoomaan meille :attn:
 
MiukuMau kiitos tarjouksesta :D sain onneks siivottua eilen, ku porukat tulee tänään käymään

Blaahh..mä soitin eilen sinne polille ja hoitaja anto luvan lopettaa luget, mut käski kuitenki käymään tänään siinä veritestissä, ni ei jää mitään epäselvää, "ku on kuitenki elävä alkio laitettu kohtuun".. Kävin sitte tos reilu tunti sitte labrassa ja saatan saada tuloksen jo tänään iltapäivällä.. Tiedän kyllä mikä se on..
Mä taidan jättää tän pinon, ku nyt on "edessä toinen ICSI", joten otsikko "edessä ensimmäinen IVF" ei oo enää sopiva..

HalleB kiittää, kuittaa ja kumartaa :wave: olitte mahtavaa seuraa! Toivon kaikille vielä tämän vuoden puolella plussa-uutisia :heart: Hyvää kesää B)
 
HalleB Monet, monet halaukset :hug: Aurinkoista kesää myös sulle ja Onnea tuleviin häihin!!Toivottavasti "nähdään" jossain ketjussa...vaikka 15 vuoden päästä, kun kamppaillaan "kuinka selvitä murrosikäisen kanssa" :D Olet ihana tsemppaaja, paljon lämpöisiä ajatuksia täältä sinulle !!
 
Moi pitkästä aikaa!
Olen seuraillut taustalta teitä. Onnea plussanneille ja tsemppiä muille :hug:
Me käytiin alkuviikosta "tuomiolla". Lääkäri oli vähän sitä mieltä et mun ikä 35v. vaikuttaa muniksiin heikentävästi :/
Heinäkuussa olis tarkoitus kokeilla vielä tällä kertaa pitkällä kaavalla. Katsotaan olisko sillä vaikutusta laatuun. Nyt vaan odotellaan et menkat alkaisi, olisi jo pitänyt alkaa mut ei mitään ennakoivia oireita ole viä. Hermot tässä pian menee :kieh:
 
olen seuraillut taustalla, mutta nyt on itselläkin konkretisoitunu hoidot ja aattelin osallistua, kun moni asia ihmetyttää. Aikamoisia sankarinaisia täällä olette :)
Suprecureja on nuuhkittu 2vkoa ja eilen alotin fostimonin. Onko teillä tietoa, että kun miehellä on heikot simpat kaikilla osa-alueilla, niin olisko hänen sitteki pitäny koko ajan popsia clomifenia, kun liikkuvuus sillä parani (määrä ja laatu ei)? Käsitettiin lääkäriltä joskus niin, että clomeja kannattaa syödä luomuraskauden toivossa, mutta ettei sillä olis IVF:n osalta merkitystä, kun kuitenkin jonkin verran ok simppoja ja niistä valitaan. Hermostuttaa, että jos tää ny meneeki metsään sen takia ja mulla on ikää sen verran, ettei useampaa rumbaa julkisella puolella tehdä.
Niin ja tapaako vatsaa turvotella heti piikityksen alusta? Olen kyllä nestettä nauttinut vähintään sen pari litraa päivässä?
 
Hope-75!Mäkin olen 35 ,ei kannata masentua,voit onnistua iästä huolimatta!Mullakaan ei kasvanu kuin 14 kypsää follia lyhellä kaavalla joista löytyi 9 solua, joista 6 hedelmöittyi ja 3 edelleen jakaantui.Eihän tarvita kuin se 1 joka siirretään!TSEMPPIÄ :heart:
 
Moi kaikille! Oon lueskellu taustalla näitä keskusteluja, ja ajattelin nyt uskaltautua ekaa kertaa kirjottamaan tänne, ja kysellä vähän neuvoja tuon IVF:n suhteen... =) Eli mulla nyt neljäs inssi takana ilman mitään tuloksia ( no, vielä tästä viimeisimmästä tulosta ootellaan, mut huonolta näyttää... :( ), ja syksyllä joskus sitten pitäis olla toi IVF-info... Mut oon täs lueskellu teijän juttuja noista jonoista, eli voiko siinä siis mennä kauanki ennen kun tekevät sitä IVF:ää vaikka info oiski syksyllä?? Ei mulle oo nimittäin mistää jonosta mitää puhuttu...
Niin, ja sitten noista lääkkeistä ja niiden hinnoista... eli mitä ne tulee suurinpiirtein maksamaan, ja tarviiko kaikki kaikkia lääkkeitä vai miten?? Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sera2010:
Moi kaikille! Oon lueskellu taustalla näitä keskusteluja, ja ajattelin nyt uskaltautua ekaa kertaa kirjottamaan tänne, ja kysellä vähän neuvoja tuon IVF:n suhteen... =) Eli mulla nyt neljäs inssi takana ilman mitään tuloksia ( no, vielä tästä viimeisimmästä tulosta ootellaan, mut huonolta näyttää... :( ), ja syksyllä joskus sitten pitäis olla toi IVF-info... Mut oon täs lueskellu teijän juttuja noista jonoista, eli voiko siinä siis mennä kauanki ennen kun tekevät sitä IVF:ää vaikka info oiski syksyllä?? Ei mulle oo nimittäin mistää jonosta mitää puhuttu...
Niin, ja sitten noista lääkkeistä ja niiden hinnoista... eli mitä ne tulee suurinpiirtein maksamaan, ja tarviiko kaikki kaikkia lääkkeitä vai miten?? Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla =)
Hei!

Jos menet yksityiselle, niin pääset varmaan vaikka heti hoitoihin. Kunnallisen puolen jonot riippuu ihan hoitavasta sairaalastasi. Itse olin hoidoissa Kanta-Hämeessä/Taysissa kunnallisella, eikä ollut mitään jonoja. Sain itseasiassa 2 pitkän kaavan hoitoa tälle kevättalvelle.

Ekassa hoidossa ei mulla mennyt lääkekatto (olikos se 670e) rikki. Toiseen hoitoon ehdin ostaa synarela suihkeet ja menopurit sainkin sitten jo 1,50e hinnalla. Eli kyllä se lääkkeisiin on varattava sellainen 700 euroa ja sitten sulle tulee Kelasta ilmoitus että maksukatto on täynnä ja saat paperin jolla voit ostaa loppuvuoden kelakorvattavat lääkkeet kappalehintaan 1,50e. Sun kannattaa alottaa hoidot alkuvuonna, jotta saat tarvittaessa useamman hoidon lääkkeet samalle vuodelle 1,50 euron hintaan..

Lääkäri katsoo jokaiselle henk.koht. tuon lääkityksen. Itselläni kokemusta vain pitkästä kaavasta kun kunnallisella yleensä tehdään siten. Eli ensin jokin "jarru" jolla lamaannutetaan kehon oma hormonitoiminta. Sitten pistetään hormonia jolla folleja kasvatetaan. Ennen punktiota vielä pregnyl irrotuspiikki. Ja punktion jälkeen vielä lugesteronia..
 
Kiitos illusia76 vastauksesta =) Kunnallisella puolella mäkin olen hoidoissa ollut, eikä tosiaan ole mistään jonoista ollut puhetta, toivottavasti ei olekkaan... Toivoisin kovasti että heti syksyllä alkais tuo homma, ei millään jaksais enää odottaa... =)
Kuulostaapa hurjan hankalalta noi kaikki lääkejutut, huh!! Mun ku ei oo tarvinnu noita inssejä varten syödä kuin clomifeniä... no, kaipa ne siellä infossa sitte neuvoo mua =)
Ja onnea, sulla on ilmeisesti tärpänny tolla IVF:llä? =) :flower:
 
Juu, toinen ivf tuotti tuloksen eli raskaana ollaan rv:lla 6+0 =)
Usein eka ivf ei onnistu sen takia, että lääkeyhdistelmä ei välttämättä ole oikea. Mulla Synarela + Puregon ei kasvattanut follikkeleita, mutta toisella kertaa vaihdettiin Puregon Menopuriin niin johan sujui paremmin :)

Niin ja lääkkeiden käyttö on ihan helppoa, sulle annetaan ultra-aikoja useampi jolloin follien kasvua seurataan ja voi kysyä samalla lääkäriltä jos on jotain kysyttävää. Toivottavasti tulevat hoidot tärppää =)
 
sera2010 follikkelien määrä on täysin yksilöllistä ja se yksikin voi riittää. Toisilla niitä kehittyy vain muutama, toisilla taas kymmenittäin, kai tavoite olisi n, 10kpl. itselläni tuli ensimmäisessä hoidossa 29 ja toisessa 24.
PAS= pakaste alkion siirto, eli kun folleja kasvatellaan ja jos niitä saadaan hedelmöittymään useampia, 1-2 alkiota siirretään tuoreeltaan ja loput pakastetaan myöhempää käyttöä varten, jos raskaus ei ole alkanut. pas tehdään siis ovulaatio aikaan, joko tikutat kotona oviksen ja käyt hakemassa kyytiläiset matkaan, tai ovis aikaansaadaan lääkkeillä.
 
HalleB :hug: Tosi kurjia sun negauutiset :( Mutta tsemppiä hirveästi seuraavaan kierrokseen ja erityisesti onnea häiden johdosta :)

ON: Mä taidan vetäytyä myös tästä ihanasta ketjusta johonkin PAS-aiheiseen ketjuun koska ensimmäinen ICSI on nyt ohi ;) Kiitos kaikille ihanille tsemppaajille! :heart:
 
Leiska: Sen verran korjaisin että, tossa lääkkeellisessä PASsissa ei kyllä ole tarkotuskaan saada aikaan ovulaatiota vaan nimenomaan sitä ei toivota siirtokierrossa tapahtuvan, mulla oli oikein synarela sen takia käytössä ettei ovista tapahdu. Limakalvot siis kasvatellaan lääkkeillä, mulla oli käytössä Zumenon 2mg 3tbl päivässä ja Zumenoneja jatketaan edelleen, ennen alkionsiirtoa lopetettiin synarela ja aloitettiin lisäksi Lugesteronit 100mg 2 palleroa 3 kertaa päivässä. Jos sellanen ihme tapahtuisi että raskaaksi tulisin Zumenoneja ja Lugesteroneja jatkettaisiin vähintään raskausviikolle 8 saakka, just sen takia kun ovulaatiota ei ole tapahtunut ja alkanut raskaus menisi kesken jos lääkkeet lopettaisiin. Onko sulla muuten Leiska mitään oireita?

ON: Ihan jo luovuttanut olo onnistumisen suhteen. Ensiviikkolla taas testaillaan kuitenkin negaa. Rinnatkaan ei ole edes lääkkeiden vaikutuksesta yhtään kipeät tai mitenkään erituntuiset kuin normaalisti.

Tuulialle lohdutushalaus :hug: .
 
Kiitos kaikille vastauksista! Aika heprealta kuulostaa kyllä edelleen mulle kaikki noi lääkkeet ja muut :D Mut kai se siitä selviää sitten, kun sinne asti päästään (tai joudutaan), vielä ootellaan tän neljännen inssin tulosta, vaikka pahasti oireet viittaa siihen, ettei vieläkään tärpänny... :'( Ja onhan tässä sitte kesä aikaa yrittää ihan luomuplussaa...hah! :/
 

Yhteistyössä