Edessä ensimmäinen IVF

Heidh, mä kävin Ovumiassa lapsettomuuslääkärin vastaanotolla (AR, varmasti osaa asiansa mut muuten oli vähän outo..) että en minä tiiä kai se ihan oikee kysta on, 3cm. Vaarattomiahan nuo on, hyvinkin kivuliaasti voivat puhjeta tosin. Harmittaa vähän kun joillakin näämmä aloitettu hoidot silti vaikka kysta, olis vaan mullakin aloitettu. Sanoi että pitäis mielellään ottaa varman päälle, että koitetaan eka saada se pois. Mut turhauttaa joo.

Barbapörrö ja marr, pahoittelut :(
KeTe ONNEA!
 
Nelli Onpa hienoa kuulla, että pahin pettymys alkaa helpottamaan. Kyllä noista teidän huurunenistä ihan hyvät mahdollisuudet raskaudelle on. Samoilla linjoilla illusian kaa olen, eli valmista kesän ajan kroppa ja mieli vastaanottamaan pikkuinen :heart: Mulla on myös epätodellinen olo. En ole käynyt veritestissä, enkä tehnyt uutta testiä. Eka ultra on 1.6, siihen asti pitäis jännittää... Mielessä on pelkoja, mutta yritän vaimentaa niitä. Rinnat on edelleen tosi kipeet ja vähän turvonneet, väsyttää ja välillä etova olo (jos ehtii tällä nälkä).

Barbapörrö :hug: Tiedän tunteen, munki eka hoito meni ihan penkin alle. Vaan yks solu tuli ja sekin oli epäkypsä. Tosi ihanaa, että pääset kuitenkin niin pian uuteen hoitoon! Tsemppiä siihen ihan hirveesti!

marr Pahoittelut menkoista :hug: Yritä nyt tosiaan levätä ja hyvä, että pääsitte juttelamaan asioista. On varmaan hyvä työstää pettymykset pois kunnolla ennen kuin menee uuteen hoitoon. Tsemppiä!

Halleb Toivottavasti olo on jo helpottanut? Pikkuiselle tarrasukkia kovasti :heart:

Tsemppiä vielä kaikille!
 
Nelli kiva et sulla on parempi mieli, ja hienoa että pääsette niin pian siirtoon.

Itsestä ei voi sanoa samaa.. ajatukset on jotenki jääny pyörimään siihen p**kaan oloon. Yks hyvä ystävä sai esikoisensa samana päivänä kun ilmoitin klinikalle negasta. Jotenki päällimmäisenä fiilis et miks elämä on niin epäreilua, mun pitäis kans iloita alkaneesta raskaudesta, mutta ei. Totuus iskee silmille kun märkä rätti! Kaikki se odotus ja jännitys palkittiin vaan tällä paskalla. Ei jaksais uskoa mihinkään, kun se pettymys sieltä tulee kuitenki. Kaikista pahinta on just se hetki kun tajuaa että kaikki toivominen ja harras odotus on ollu täysin turhaa. Melkein vit**aa sekin että se yks alkio on pakkasessa, pitää odottaa taas monta kk ennen siirtoa ja kun se menee pieleen niin uutta hoitoa tuskin ehtii tälle vuodelle, että pystyis hyödyntään lääkekattoa. Anteeksi avautuminen :ashamed:

Mutta te muut älkää menettäkö toivoa! toivon teille sitä kaikkein parhainta tulosta hoidosta ja jaksamista jos hoito ei onnistunutkaan.

Halleb Tsemppiä piinistelyyn

KeTe onnittelut
 
Kiitos kaikille...Onhan tää ollu yhtä vuoristorataa,välillä oottaa hurjana uuden hoidon alkamista ja välillä todellisuus iskee,et entäpä jos tulos on sama :(
Mut pitäs vaan yrittää nyt nauttia kesästä ja antaa kropan huilata hetki näistä hoidoista,takana kuitenkin rankka alkuvuosi,kolme inssiä ja nyt tämä mut silti ne ajatukset vaan harhailee jo tulevassa :attn:

Kaikille jakselemisia ja mukavaa kesää...tai sen odotusta,nythän nää helteet vissiin loppuu :whistle:
 
KeTe oi ihanaa! Onnea :flower: :heart: sul ei tainnu olla kauheesti ennakoivia oireita?

barbapörrö :hug: voi pee.. :/ Onneks saitte kuitenki uuden hoidon suht pian! :)

marrr :hug: olen pahoillani..onneksi kuitenki aina on toivoa ja hyvä, kun pääsette juttelemaan :)

tuulia ompa ärsyttävää, ku se vuoto häiritsee piinailua.. :( mä kans luulen, et siellä on joku paikka vähän rikkoontunut ja se vuotaa

scrap mä meinasin testata sunnuntaina! Toivotaan oireettomuudesta huolimatta plussaa! :heart:

Nelli mä toivon, et saatte niistä huurunenistä vauvan/vauvoja :heart:

Milli voima :hug:

illusia ja kaikki muutkin ihanat, jotka on tsempannu ja kyselly: oireita ei oo mihinkään suuntaan. flunssa alkaa helpottaa, mutta vaikeeta oli olla töissä tähän päivään asti. Nyt alko loma B). Joka ilta ollu 37.3-37.4 lämpöä johtuen siis flunssasta. Juoksevaa valkovuotoa lorahtelee vähän väliä niin, että menee suojasta läpi, mutta taitaa johtua lugeista? Onko ollu näin muillakin? Luget ja flunssa huimaa ihan hitosti.. Täs muutaman päivän aikana on alkanu toiveet hiipumaan tärpin suhteen..oon jo luovuttanu vaik testiä en oo tehnykkään..ärsyttää koko testin teko :/ ajattelin, et jos tärppi ois käyny, ni hyperin oireet ois palannu, mut eipä oo, joten..
nyt pp 9
 
Hei :wave: Nyt se sitten on ihan totta... Meille tuli tänään hoitosuunnitelma ja IVF-
hoidot alkaisi syksyllä!!! Jee!! =) Punktio suunniteltu lokakuun alkuun. Kylläpäs kuulkas helpotti heti oloa,kun näin kirjeen muun postin joukossa. Nyt ei tarvi enää stressata ja voidaan nauttia kesästä B)

HalleB voihan noi sinun oireet nimenomaan olla sitä itseään,siis että oisit raskaana :)
KeTelle onnea :flower:
Ja halaus :hug: kaikille,joilla ei ollut yhtä hyviä tarrasukkia tälläkertaa matkassa
 
Kiitos HalleB ja Milli :) Juu, ei mulla ollu hirveesti oireita. Toisaalta myös pakotin itteni oleen tutkiskelematta mitään, koska kyllä mä niitä "raskausoireita" oon osannu ittelleni psyykata ja pettyä :| Ainoa, et rinnat on ollu turvoksis jo ihan Puregonien alotuksesta lähtien ja mies sano viime viikon loppupuolella, et oon varmaa raskaana, ku oon niin väsyny...
En tiedä voiko tämä oireettomuuskin olla huono merkki, aika näyttää. Yritys kuitenkin olla stressaamatta, niin tapahtuu, ku on tarkoitettu...

Paljon onnea kaikille jatkoon ja suurin osa meistä varmasti sen vauvan saa :heart: :heart: Yritetään kaikki nauttia ihanasta kesästä rankoista hoidosta huolimatta! Olette kaikki mahtavia ja me kaikki uskomattoman vahvoja! :hug: :hug:
 
HalleB, sullahan on jo tosi lähellä testipäivä :whistle: Hienosti olet malttanut odottaa! Eipä niitä oireita mullakaan ollut plussatessa, eli hyvät on mahkut sullakin saada plussa =) Ja joo, luget valuu päivän mittaan pois, sidettä saa pitää.. Kurjaa et oot ollu flunssassa, sul on varmaan niin paljon hää-stressiäkin et sairastuit . Mua kanssa huimaa varsinkin sängystä noustessa ja jos käännyn nopeasti. Toivotaan sormet ja varpaat ristissä, että teet positiivisen testin ja voit tulla tuonne piinailijoista ekaan ultraan -ketjuun :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mörkötys:
dreamer1 Zoladex kapseli laitetaan ihon alle n. 3viikkoa menkoista, vaihtoehto nenäsumutteelle. Ei hajuakaan millä perusteella valitaan onko sumut vai kapseli...
Okei. Minulla takana ensimmäinen (eilinen) puregon pistos. 125 yksikköä. Vielä ei ainakaan tunnu missään. Hirvittää, mitähän tästä tulee :/ tiistaina ensimmäinen ultra..
 
Katjuska hienoa, et teillä on suunnitelmat selvät!

illusia tulisin kyllä erittäin mielelläni, mutta näyttää siltä, että en tule.. :'(

dreamer tsemppiä pistämisiin! :)

MiukuMau :hug: koita vielä jaksaa! Toivotaan, et on tärpänny! :heart:

on: Kyllä on surullinen olo, ku tänään alko vaalean ruskea tuhruvuoto, lievät menkkakivut, veetutus ja koko ajan tunne, et kohta ne alkaa kunnolla..mä en ala.. :'(
 
Halleb Voi kurja et sulla tuhruttaa. Toivotaan kuitenkin et se olis jotain vaaratonta. Vielä on kuitenkin toivoa. Tsemppiä hirmuisesti :hug:

MiukuMau Tsemppiä loppupiinailuun!

Katjuska hienoa että saitte vihdoin aikataulut. Aina helpompaa odotella kun tietää millon pääsee tositoimiin


Huh, olo on alkanu vihdoin helpottaa. Puhuttiin miehen kans ja sain purkaa tuntojani.
Eihän tässä auta muu kuin katsoa eteenpäin. Ajattelin hoitaa itseäni kesän aikana et elokuussa kaikki olis hyvällä mallilla ja se ainokainen alkio selviää sulatuksesta ja pysyy masussa sen 9kk.
En varmaan kirjoittele tässä pinossa enää kauheesti, lueskelen kuitenkin

Tsemppiä kaikille, Toivon että IVF tuottaa halutun tuloksen :heart:
 
MiukuMau :hug: :'(

on: pp11 nega ja ruskea vuoto jatkuu..pakkasessa ei mitään, joten marras-joulukuulle menee seuraava yritys.. :'( tän viikon alkuun oli hyvin vahva tunne, et onnistutaan ja sit se tunne yht`äkkiä hävis, ni tajusin, et tää on tässä..jatkan kuitneki varmuuden vuoksi lugeja torstaille jolloin kuullaan veritestin tulos
Kiitos kuitenki illusia, Milli ja Paiju tsempeistä :hug:
 
HalleB, piti tulla heti aamusta katsomaa miten sun testauksen kävi :hug:
Olen tosi pahoillani, että näytti negaa :ashamed: Olen kyllä samaa mieltä, että kannattaa käyttää lujeja veritestin tulokseen asti JOS nyt kuitenkin olisitkin raskaana eikä se vielä näy kotitestissä.

MiukuMaulle myös :hug:
 
MiukuMau :hug: Voi ei, voimia suruun :hug:

HalleB Voi ei, pahoitteluni negasta :( Samaa mieltä kuin illusiakin, älä lopeta lugeja vielä. Tosi ikävää, jos pikkuinen ei sitten jaksanut kulkea matkassa :'( Voimia teille suruunne! Onneksi teillä on häät tulossa, toivottavasti se auttaa edes vähän tässä surussa.
 
Hei kaikillle! :wave:

Mahtuuko mukaan yksi koeputkihoitoja aloitteleva? Olen lukenut kirjoittelujanne ja moni mieltä askarruttanut asia onkin niistä selvinny, tosin täälä on niin hirveesti sivuja että en ihan kaikkea ole viel kerenny lukea :D Olen vaan pistäny merkille että ilmeisesti kovinkaan monille vielä eka ivf-hoito ei vielä toivottua tulosta ole suonut :(

Vähän omaa taustaa: yritysrä takana 2,5 v, mulla pco ja olen clomeja syöny, nyt sitten selvisi kun tehtiin munarakkuloiden vähennysleikkausta että endometrioosityyppisiä kiinnikkeitä ja molemmat tuubat tukossa. Syksyllä sitten edessä ensimmäinen ivf. Harmittaa vietävästi kun turhaan syöny noita clomeja ja tikuttanu ovista ja yrittäny kaikkia mahollissia poppakonsteja että raskaaksi tulis kun nyt sitte selvis että ei ole ollu pienintäkään mahoollisuutta että ois raskaaksi voinu tulla. Mulle tehtiin munatorvienaukiolotutkimus normaaliin tapaan ennen clomien alotusta ja sillon lekuri sano että auki näyttäsivät olevan. Vaan eivätpä sitte oikeesti oolleetkaan :kieh: olen myös aina valittanu kk-kipuja, mutta eivät niitäkään vakavasti ole ottaneet mutta nyt sitte löyty nuo kiinnikkeet. No kaikesta huolimatta nyt jotenki tosi helpottunu fiilis kun tietää ettei raskaaksi tulis kotikonstein vaikka mitä tekis ja tietää nyt mikä se vika oikeesti on. Miehen kans just jutskailtiinki että ihanaa kun tästä lähtien saa seksia harrastaa aina vaan huvin vuoksi eikä tarvi miettiä mikä päivä, asento jne... ;) käviskö tähän sanonta että jokaisella pilvellä on hopeareunuksensa.

Anteeksi oma napaisuuteni näin alkuun, yritän päästä kärryille ja toivottavasti saan teitä kysymyksillä vaivata =)
 
HalleB Voi ei, olen tosi pahoillani sun puolesta, kuten myös muiden (MiukuMau & co.) tässä ketjussa pettyneiden puolesta. On se vaan aina niin tosi surullista, kun joutuu pettymään kerta toisensa jälkeen. Hoitojen aikana on kuitenkin yleensä positiivisella mielellä, ainakin itse olin tämän ekan ICSI:n aikana, inseminaatioista en niinkään. Mä en malttanut olla testaamatta jo perjantaiaamuna (pp9), ja "ei raskaana" sieltä pamahti hyvin odotetusti. Oli kauhea aamu kyllä, pettymys ja suru alkoi tulla pintaan junassa matkalla töihin, ja oli tosi vaikeaa pitää itsensä kasassa. En ole vielä yhtään ehtinyt "työstää" tuota surua, kun on ollut yövieraita kylässä. Tänään yksin kotona. Voimia nyt meille kaikillle!
 
Mites se muuten täst ny etenee taas sit???
Meillä kun jäi pakkaseen ainakin se kolme oottamaan...
Jos luomuyritystä ni ootetaanko täs ny sit tää vuoto loppuu ja uudet menkat alkaa...eli millään ennen kesätaukoa ei toivookaan vaan siirtyy syksyyn? Vai miten itsekullakin on ekat menkat tullu?
Entä jos sit taas otetaan käyttöön lääkkeet...
Miks aina vkolopun aikana tarttee tapahtua :ashamed: No toisaalta hyvä silleen et näillä punasilmillä ei kyl kehtaa ihmiste ilmoil mennä
:'(
 
Voi ei,taas huonoja uutisia :'( Kauheesti lähetän voimia,vaik eihän se oloa helpota :hug:
Olin niin varma,et saadaan edes välillä tännekkin jotain positiivisia uutisia,kun moni teistä piinaili yhtä aikaa,mut ei...on se vaan elämä helvetin julmaa!!!

Koittakaa silti jaksaa,vaikka varmasti on vaikeaa...
 
Elli82: Jotenkin samanlaisia ajatuksia oli täälläkin kun saatiin tietää että miehellä on niin heikko siittiötilanne että kotikonstein ei tule raskaaksi tulo onnistumaan, nyt saa nauttia seksistä ilman paineita raskautumisesta eikä tarvi enää laskea kiertopäiviä ja yrityskiertoja jne.

Voimahalit kaikille neganneille :hug: itselläkin on vielä tuoreessa muistissa minkälaiset oli fiilikset kun oli hinannut toiveet korkealle hoidon onnistumisen suhteen ja sieltä tultiinkin ryminällä alas.

MiukuMau: Mulla katos ICSI hoidon jälkeen menkat totaalisesti, ei alkanut vuoto ees terolutien avulla, jouduin syömään e-pillereitä, joilla vuoto sitten saatiin vihdoin ja viimein alkamaan ja vasta siis hoidon jälkeisten menkkojen jälkeen oli mahdollista päästä seuraavaan yritykseen. Eli siis se vuoto kun negasin ja siitä seuraavien menkkojen jälkeen. Mulla noitten kadonneitten menkkojen vuoksi päätettiin että PASsit tehdään lääkkeellisinä. Meillä oli hoito helmikuussa ja nyt siis huomenna on vasta ensimmäinen huurunenän siirto, mikäli siellä on sulatuksen jälkeen siirrettävää.

Huomenna tosiaan olisi tarkoitus PAS tehdä jos joku/jotkut viidestä huurunenästä selviää sulatuksesta. Kolme alkioista oli hidasta ja niitä ihmeteltiin pakastetaanko ne vaiko ei ja siis pakastettiin. Jännittää mitenhän tälläkertaa tulee käymään.
 

Yhteistyössä