Edessä ensimmäinen IVF

Milli81 :hug: :hug: , voi ei :'( Voimia sulle ja miehelles! Tosi kurjaa, että teille kävi näin. Eikös teillä ollu pakkasessa jotain? Jos se vähän lohduttais... Toivottavasti pääsette pian siirtoon!

Nelli79 Sulle ja Millille molemmille: minäkin muistelen, että lääkäri on sanonut ton sulatuksen olevan riskipaikan, mutta sen jälkeen pitäis olla samat mahkut onnistumiselle, kuin tuoresiirrossakin. Tsemppiä molemmille!
 
Nemi, onhan meillä se yks ainokainen pakkasessa. Että saa sitten paniikissa jännittää että selviääkö se sulatuksesta. Melkein olisi toivonu ettei sitä olis, niin olis päästy tälle vuodelle jo toiseen hoitoo ja olis voinu hyödyntää lääkekattoa. Mutta eipä siitäkään oo mitään hyötyä!
Ja siirtokin on sitten ehkä joskus elokuussa jos se yks selviää..

Nelli Mä vähän mietin että pitäskö laittaa lugeja kuiten tää ilta ja huomis aamu, teen vielä huomenna testin, ihan vaan siks et voipahan sanoa hoitsulle et on varmistettu ettei oo raskaana. Kun käskettiin testata vasta vkl, turhaapa sitä sinne asti odottaa..
 
HalleB Toivotaan tosiaan, että meidän tapauksissa laatu korvaa määrän ja nää eilen saadut yksilöt olis niitä sitkeitä sissejä jotka jaksais maaliin asti! Tosi jännää ja piinaavaa seuraavat kaks viikkoa kyllä. Siinä mielessä hyvä, että on aika paljon kiirettä töissä ja vapaallakin, niin aika kuluu nopeemmin eikä ehkä koko ajan pyöri tämä yksi asia päässä. Mitä lähemmäksi testaushetki tulee, sitä hysteerisemmäks sitä yleensä muuttuu, kun tarkkailee ja tulkitsee oireita ja leikittelee ajatukselle, että mitä jos..

Nemi, Illusia ja muut plussaneet: Tosi paljon onnea , aivan ihanaa ja uskoa antavaa, että nää hoidot tuottaa tuloksia. :) :heart:

Mielenkiintoista lukea täältä tuosta PAS-systeemistä. No, itsellenihän ei mitään mennyt pakkaseen, mutta silti. Jos näitä hoitoja vielä joudutaan jatkamaan, niin ehkä sekin on edessä.

ON: Lugeannostus on tällä kertaa aika reipas, 3 palluraa aamuin illoin. Siinä on kuulemma huomioitu se, että osa valuu aina pois. No hyvä, ettei tarvii stressata esim. yöllä, että uskaltaako mennä vessaan, jos (ja kun) hätä iskee. Mites te muut ootte noitten aamuannosten suhteen toimineet? Laitatteko heti herättyänne ja oletteko jääneet joksikin aikaa makoilemaan vai ootteko hoitaneet eka aamutoimet, sit laittaneet pallurat ja sit töihin? Tiedättekö onks noitten lugejen kanssa kuinka tarkkaa se kellonaika, että laittaa a) aina samoihin aikoihin ja b) että annosten välinen aika olis 12 tuntia? Mulla on se käsitys, että ei olisi kovin tarkkaa. Esim. tänään ku oli vapaata, niin tuli laitettua vasta kymmenen maissa, arkisin varmaan 7-8 välillä.
 
Mä oon kanssa laittanu lugeja vähän milloin sattuu,kuitenkin sen 3 x päivässä.ja valuuhan niistä tosi paljon pois,kun ei sitä palloo" saa kovi pitkälle meneen :$ ,pakko käyttää pikkuhousunsuojaa, aika sottaavaahan se on
 
Scrap tervetuloa :flower:
Mä lueskelin jostain että luget olis hyvä laittaa 10-14tunnin välein.
Itse laitoin aamulla noin 45min ennen normaaliherätystä kellon piriseen, kävin vessassa ja pistin luget ja menin nukkumaan vielä hetkeksi. Iltaisella sit makoilin sohvalla sen puolisen tuntia laiton jälkeen.
Joo, mä käytin kans kokoajan phs, olis muuten tullu vähä liikaa pyykkiä.. :ashamed:

Srcap ja Halleb Hirmuisesti tsemppiä piinailuun ja toivotaan et tärppää!
 
Milli joo toi sun luge-suunnitelma kuulostaa hyvältä.

On: Mulla tosiaan ei olisi kannattanut jatkaa Lugeja koska nyt menkat tekee tuloaan, jonkin verran vuotoa jo tullut. Ei tullut enää järkytyksenä, kävin sen surun läpi jo aikaisemmin. Nyt vaan klinikan kanssa sopia PAS-siirto. Ja ehkä joskus taas piinaillaan... Toivottavasti täältä ketjusta ainoana... ;)
 
Vihdoinkin hetki aikaa kirjottaa tänne,olen kyl tiiviisti lukenut teidän kommentit ja kuulumiset,mut aina on niiiiin hoppu :/
Ultrat olis siis takana ja kohta jo viimeset pistoksetkin,on se vaan haikeeta,heh,jotenkin paniikki kun ei ole enää mitään konkreettista mitä itse pystys tekemään.Näin sitä ottaa joka asiasta uuden stressin aiheen :attn: Siis tiistaina olis punktio edessä,hui! Hyvin siellä muniksia kasvaa,toivottavasti vielä tiistaina ovat matkassa mukana.

Ihana lukea täältä näitä onnistumisia,onnee hurjasti kaikille plussanneille ja voimia piinailijoille,toivottavasti olen jo itsekkin niissä mukana ensi viikolla.

Niin ja tietysti kaikille muillekkin voimia tähän rumbaan ja ihanaa aurinkoista viikonloppua!!!
 
Heh, olin jo neljän aikaan yöllä ihan pirteä kun linnut liversi ja aurinko paistoi :whistle:
Tein sitten uudestaan testin ja vahva plussa se oli =) Nyt on alettava uskomaan että raskaana ollaan. Hassua kuinka tuntuu, et täähän kävi helposti, vaikka tän vuoden puolella olen ollut vain yhden kuukautiskierron ilman hormoneja :p Kaksi ivf:ää ja ajattelin jo, et tän hoidon jälkeen haluan normaalit hormonini takaisin. Noh, odotellaan nyt vielä reilut 9kk ainakin niitä "normaalihormoneja" :kieh:
barbapörrölle onnea matkaan punktioon!

*muoks* katotaan nyt miten täs käy...illansuussa alkoi menkkamaiset kivut ja vähän oli tullut vaaleanrusehtavaa vuotoa pikkuhousunsuojaan :(
 
Täällähän on plussia ropissut. Paljon, paljon onnea plussalaisille :heart:
Ja halauksia vuorostaan neganneille, meitsi taitaa jo tilastojen valossakin kuulua tähän ryhmään, ku noita plussanneita on jo niin paljon =) No seuraavaks toiv. meijän vuoro.
Ja tervetuloa uusille :) Kiva, että löysitte tänne ja toisaalta harmi, että olette kans joutunut etsimään tien tänne :/ Tsemppiä hoitoihin!

Aurinko ja helle teki tepposet...jouduin ottaa terdellä muutaman B) No, ei kai se nega negammaks muutu. En tiiä testaisko su...ei mul kyl oo, ku vuoden vanha testi kotona :D Katotaa, kui pää kestää...
 
illusia76 En oo tehny viel testii, negaa vaan veikkaan :/ Tissit on turvoksis, mut nehän on aina ennen menkkoja, muutoin aika normi-fiilis. Oisko olluu pp5-6 menkkamaista oloa ja tässä ajoittain lievää, mut ei muuta. Ja hermot hitusen kireellä...Luget kyllä uppoaa paremmin, ku siirron jälkeen :D Oon laskeskellu jo Pas:n ajankohtaa, katotaan kuin käy. Tuhannet onnittelut sulle, risteily meni sun osalta putkeen :heart: :heart: Seuraava jännitys-etappi...loppuukohan se ennen, ku nyytti on sylissä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja KeTe10:
illusia76 En oo tehny viel testii, negaa vaan veikkaan :/ Tissit on turvoksis, mut nehän on aina ennen menkkoja, muutoin aika normi-fiilis. Oisko olluu pp5-6 menkkamaista oloa ja tässä ajoittain lievää, mut ei muuta. Ja hermot hitusen kireellä...Luget kyllä uppoaa paremmin, ku siirron jälkeen :D Oon laskeskellu jo Pas:n ajankohtaa, katotaan kuin käy. Tuhannet onnittelut sulle, risteily meni sun osalta putkeen :heart: :heart: Seuraava jännitys-etappi...loppuukohan se ennen, ku nyytti on sylissä?
No hyvä ettet oo negaa tehny :) Noh, tuonne jo viimeisintä viestiäni muokkasin kun tuli vähän rusehtavaa vuotoa ja kouristeli vatsaa..toivottavasti ei ole mitään vakavaa :eek: Nyt ainakaan ei enää tullut kun äsken kävin veskissä.
 
Täällä menkkamaista vihlontaa, tissit kipeänä :( piinapäivä numero 6 alkaa olla. Ei kai ne vuodot nyt voi vielä alkaa. Olen aina ennen vuotoja edeltävän päivän todella kiukkuinen ja tänään olen ollut kahta kauheammin pahalla tuulelle :|
 
Nelli ja Milli Juu, kyllä teille passistä plussat tulee ++++ :whistle:

Tuulia84 Onnittelut pikkuisesta ja huurunenistä :heart: Pikkuiselle kovasti tarrasukkia ja sinulle hyvää vointia! Onko sulla noussut kuume? Lääkärini mukaan kuume voi haitata alkion kiinnittymistä, mutta ei välttämättä kuitenkaan sitä estä! Toivottavasti sun pikkuinen tarraa lujasta kiinni!

marr ja KeTe Mullakin oli menkkamaista juilintaa pp11 asti ja olin ihan varma, että menkat alkaa justiinsa! Tuli sieltä ihan vähän vuotoa, mutta ei sen kummempaa. Joten koittakaa olla vielä huolehtimatta juilinnoista liikaa! Juilinta voi olla hyväkin merkki :heart:

illusia76 Tsempitykset sulle tässäkin ketjussa :hug: Muista, että vuotoa voi tulla, eikä se ole aina vaarallista!

Barbapörrö Tsemppiä punktioon ja toivottavasti tulee hyvää saalis hyvänlaatuisia muniksia!
 
marr ja KeTe Piti tulla vielä korjaileen, että ekat kovat menkkajuilinnat oli mulla pp7 ja hätäännyin siitä, että ei kai menkat voi alkaa jo viikko siirrosta. Ja siitä eteenpäin oli juilintaa enempi ja vähempi

Tsemppiä kaikille!
 
Nelli ja Milli :hug: :'( oon pahoillani, ku ei onnistunu..mut seuraavalla kerralla sitten :heart:

scrap Näin uskotaan, et nää on nyt niitä sitkeitä sissejä :heart: mullaki vie pihatyöt ja häiden suunnittelu kaikki voimat ja ajatukset, ni ei kerkee paljoo(vielä ) miettii mitä tuolla masussa tapahtuu..siirtoon asti oli jotenki niin paineessa tän hoidon takia, et en ees pystyny ajattelee/suunnittelee häitä, mut nyt ku paine on ohi, ni viimeyönki näin vaa unia häistä ja päässä pyörii vaan miljoona asiaa mitä on tekemättä, nyt vihoin jaksan keskittyä niihin:)
mulle on määrätty luget 3 kertaa päivässä 1 200mg pallero ja laitan ne klo 5, 13 ja 21. Mulla tuntuu hyvin pysyvän sisällä vaikka laittais kesken töiden. Pari päivää sitte tuli jo tuhrua, ku limakalvo ärtyy tuosta laittamisesta.

barbapörrö tsemppiä punktioon! toivottavasti tulee hyvä saalis:)

tuulia tsemppiä piinapäiviiin! Toivotaan, et pysyt terveenä :)

marrr toivottavasti ne vuodot ei ala..tsemppiä vielä piinapäiviin! :)

on: nää siirron jälkeiset päivät on ollu ihania, ku enää tää homma ei oo enää mun käsissä, vaan jonkun ylemmän..voi vaan nauttia elämästä ja toivoa :heart:

HB pp4
 
Niin just mun tuuria.. Menkat alkoi tänään. Siis tänään! Miten voi olla mahdollista? :( Ja huomenna on se käynti Ovumiassa. Että eipä ehtinyt tähän kiertoon se hoidon aloitus sitten. Tuskin sitä nyt sentään huomenna hetipaikalla pystytään aloittaa sentään. Eikös lyhyellä kaavalla ala pistokset kp2? Taas joutuu sit kuukauden odottaa ja taas uudestaan matkustamaan Tampereelle. Toivottavasti edes Kela korvais matkoja sitte.

Mulla on kierto näköjään nykyään sitten 25pv! :/ Ja vuoto on runsasta. Mähän vuodan kuiviin vielä tässä. Ennen aina kierto oli 28-30pv ja menkat tosi niukat.
 
Miimii-75 :hug: Voi ei, kävipä huono tuuri. Mutta älä heitä vielä kirvestä kaivoon, en nyt muista sun taustoja, uusi kun olen palstalla, mutta jos sulla on taustatutkimukset tehty ja lääkärillä ja teillä selvät sävelet, niin huomennahan kai ehtii vielä mainiosti aloittaa hoidon lyhyellä kaavalla. Sitten joudut vaan pisteleen iltapäivällä/iltasella. Sillä ei kuitenkaan merkitystä, pistääkö aamulla vai illalla, kunhan on mahd. tarkkaan samaan aikaan päivästä. Itse olen kokenut aamupistelyt helpommiksi, ei tarvii stressata töitten jälkeen kotiin kiiruhtamista ja muiden menojen sovittelua.

:hug: niille, joilla ei nyt tärpännyt. Ei parane luovuttaa! Itse mietin, kun nyt piinailen, että jos ei nytkään onnistunut, niin voi tehdä hyvää unohtaa nää hoidot pariks kuukaudeks kesän ajaksi. On kuitenkin ollut suht intensiivinen kevät.

HalleB ja muut piinistelijät Onko ollut mitään oireita? Mulla oli keskiviikon siirron jälkeen to, pe ja la vatsa tosi turvoksissa ja jotenkin vähän kipee, ei kuitenkaan musta sellaista menkkamaista kipua, vaikea sitä on selittää. Rinnat ehkä aavistuksen verran "painavamman" oloiset ja nännin herkemmät. Tänään ei oikein oo tuntunut mitään normaalista poikkeavaa, heti alan näemmä friikkaamaan. Vaikka kuinka olis päättänyt, että tällä kertaa en tarkkaile mitään oireita tai oireettomuutta, niin silti sitä vaan huomaamattaan tekee. Olen viimeisen vuoden vertaillut oireitani/oireettumuuttani 2009 helmikuussa plussanneeseen olotilaani, joka sit loppui aika lyhyeen. Silloin oli jo ennen testiä nännin niin kipeät, että suihkussa käynti sattui. No, kai se on ihan inhimillistä, että vahtaa näitä oireita.

Tunteet vaihtelee päivän sisällä laidasta toiseen, välillä uskaltaa haaveilla siitä, että nyt olis onnistunut, käy katsomassa vau.fi sivun laskurista laskettua aikaa jne. Tänään ostin kaksplus lehdenkin. Sitten toisaalta, kun on olevinaan ihan oireeton olo, miettii todennäköisyyksiä, katsoo palstalta listoilta, kuinka moni on onnistunut ekasta IVF/ICSI:stä, tulee vakuutunut olo, että ei se vieläKÄÄN ollut mun vuoro. Olin tällä viikolla flunssassakin, kun oli punktio ja siirto, ei onneks korkeaa kuumetta, mutta pientä lämpöä, kauhea nuha ja yskä kumminkin. Turha kai näitä on hirveästi analysoida, mut vaikea näitä ajatuksia on häivyttääkään. Huomenna alkaa taas työviikko, kiireinen sellainen, joten päivisin on sitten muutakin tekemistä.
 
^ No nyt mua rupes vähän kyllä jännittämään.. Meillä on juurikin noin, että kaikki tutkimukset on tehty ja julkiselta jopa reseptit taskussa, mutta menemme nyt siis yksityiselle. Mulle taas sopisi paremmin just iltapistelyt, koska miehenikin on silloin kotona, tukena.. Olen melko piikkikammoinen :/ Päivät olen kaksin kotona meidän esikoistytön 1,5v kanssa, joten mitään rauhaa ei juurikaan ole :) Mutta miten lie, onko täällä tuppukaupungin apteekeissa moisia lääkkeitä just huomisillaksi, epäilen syvästi.

Tsemppiä sulle scrap kovasti!
 
pp4. Samankaltaisia oireita myöskin. Turvotusta täälläkin havaittavissa ja alavatsan ja -selän kipuja, melkee ku menkkakivut juu mut ei niin kovat kuitenkaan. Rintamuksia aristaa sivuilta pikkasen.
Ny on hyvä laittaa "turvotusta" tän piikkiin, ruuan/herkkujen syönnillähän ei ole mitään tekemistä asian kanssa :p
 
täällä pp7 ja herätessä pieni veri viiru pyyhkiessä :'( ei kai menkat voi nyt jo tulla... Jotenkin vko:nlopun aikana olin jo sillä asenteella, että tää onnistuu. Kiinnittymisvuotoa ei kai voi olla, eikös se tulisi jo pp 4-5??? Menkkamaista kipua on mutta sitä on ollut koko tämän viikon.

apuva.
 

Yhteistyössä