Edessä ensimmäinen IVF

Tiu83 kuinkas kävi sinulle?

Itse testasin viime viikon maanantaina negan ja keskiviikon veritesti vahvisti asian, että se siitä sitten... Viime viikolla meni muutama ilta itkiessä, mutta nyt alkaa jo elämä voittamaan - onneksi.

Elokuussa kun klinikka taas aukeaa tehdään sitten eka pas, jos kaikki menee hyvin. Nyt yritän parhaani mukaan nauttia kesästä ja jättää lapsettomuusasiat taka-alalle. Olen yrittänyt ajatella, että kyllä me se lapsi tavalla tai toisella saadaan. Jos ei muuten, niin adoption kautta luulisi ainakin onnistuvan, vaikka se on kyllä varmasti pitkä ja kivinen tie..

Miimii-75 mulla alkoi piikittelyt tuntumaan varmaan viidennen piikkipäivän aikoihin (eli vasta ekan ultran jälkeen). Viimeiset päivät ennen punktiota oli aika turvahtanut olo ja kaikki tärinä teki pahaa. Toisaalta tunne oli "hyvä", kun teisi, että jotain tapahtuu.. :) Mulla annostus oli melkein koko ajan sama, viimeinen piikki laitettiin vähän isommalla annostuksella. Tsemppiä ekaan ultraan!
 
Tiuvi Mulla sama homma, keskiviikkona alkoi haaleaa vuotoa ja perjantaina tein kuitenkin testin aamulla niin ei mennyt kauaa kun alkoi kuukautiset. Me jatketaan kans sitten elokuussa uudella onnella mutta harmi kun ei saatu kuin yksi alkio pakkaseen. Olinpas muuten viisi päivää sairaalassakin punktion ja siirron jälkeen kun tulin aivan valtavan kipeäksi, epäilivät hyperiä mutta se se ei ollut vaikka munasarjat oli tosi kookkaat, tulehdusarvot oli koholla joten olin sitten tiputuksessa. Nautitaan nyt tästä kesästä ja toivotaan hyvää onnea sitten elokuulle =)
 
Miimii, mä oon kans ihan kusipää-armoton-surkupussi. Ja osuit naulankantaan...välillä jopa roskien vieminen tai pyykkien pesu tuntuu ihan uskomattoman rankalta, -jo pelkästään ajatustasolla! Jos joku suostuu ottamaan tilauksen vastaan kokovartalolääkityksestä, laita mulle kans :kieh:
 
No niin, vihdoinkin jotain konkreettista. enää yksi piikki Procrenia ja sitten 18.8 olis varsinaisen hoidon aloitus. Hyvällä tuurilla punktio on syyskuun ekalla viikolla. Nyt nautitaan rauhassa heinäkuusta! oikein hauskaa kesää kaikille!
 
Kopsaan kympin hoidoista kiireissäni ja laiskuuttani: :)

Kävin tänään Tampereella ultrassa, jotta saisin sieltä tarvittaessa Puregonia lisää. Ja sitähän tarvittiin! Hyviä muniksia oli 5kpl ja pienempiä 9kpl, jotka eivät varmaankaan ehdi isompien mukaan. Annostusta nostettiin taas, että ehtii ensi keskiviikoksi kun Ovumia menee tosiaan kiinni perjantaina 2 viikoksi. Nyt siis vielä 3pv Puregon 250 IU + Orgalutran ja vielä ma aamuna 150 IU, ja sitten ma iltana 19.30 Pregnyl ja ke 7.7. punktio klo 7.30 ja 9.7. siirto 12.30. Joudumme näin ollen yöpymään Tampereella ennen punktiota kun ei junat kulje niin aikaisin täältä. Luojan lykky että tätini asuu siellä ja voimme olla hänen luonaan! Lapsenhoitojärjestelyt vaan nyt stressaa ja huolettaa kovasti.

Rankkoja päiviä nää.. ihan työpäivän pituinen keikka kun käväisee ultrassa :/ Kymmeneltä aamulla lähdin kotoa ja viideltä olin takaisin. Ei noi juna- ja bussiaikataulut aina oikein natsaa.. :( Kävellyt taas kilometritolkulla. Oireita ei edelleenkään juurikaan ole, mitä nyt vähän kivistelee.

Mukavaa kesää Pieni tiikeri ja kiva että tiedossa tositoimia! :)
 

Yhteistyössä