Edessä ensimmäinen IVF

Nemi, ymmärrän että sulla polttelee jo testin tekeminen. Mitenkähän sitä malttaa odottaa :D

Miukumau voi apua miten pahalta sun punktio kuulostaa! Oot ollut tosi reipas ja saat olla ylpeä itsestäsi :)

marrr harmi että sulla on huono olo, mene ihmeessä heti päivystykseen jos menee pahempaan suuntaan. Onneksi kuitenkin on jotain siirrettävää että ei turhaan tarvi kärsiä.

HalleB, ihana kuulla että sulla meni hyvin punktio :) Ja hyvä saalis oli, toivottavasti kaikki hedelmöittyy!

Milli älä kuitenkaan vaan luovuta vaikka ei oireita olekaan! Mä yritän myös olla luovuttamatta niin ollaan yhdessä ;)

ON: Odottelen menkkoja, ei voi mitään. Tissit edelleen melkein normaalit ja mitään oireita ei ole. Olen karmillan tapaan sillä fiiliksellä että tulisi nyt se nega että saisi miettiä eteenpäin. Nyt just tuntuu että en halua pilata kesää PAS:illa ja kauheella piinailulla ja selittelyllä miksi en yhtä siideriä ota. Ehkä tekisi muutenkin hyvää nollata ajatukset ja rentoutua kun nämä viimeiset pari kuukautta on ollut aika tiukkoja. Itsellä on tämän ICSI:n rinnalla koko ajan mennyt töissä tosi tiivis jakso ja tuon punktion ajan pari poissaolo-päivää ei ainakaan parantanut töissä tilannetta. Että siksi mietiskelen jos lomien jälkeen yrittäisi pakastekavereilla jos he selviävät vaan. :)


 
Miukumau ja marrr ompa teillä ollut ikävät punktiokokemukset!

marrr hyperstimulaatio tarkoittaa sitä että kun vatsaonteloon ja munasarjoihin kertyy punktion jälkeen kudosnestettä, sillon pitäisi muistaa juoda tosi paljon. Joskus se vaatii myös sairaalahoitoa, Mutta se on ohimenevät tila. Jos olo pahenee ja tulee hengitysvaikeuksia niin ehdottomasti päivystykseen.
Alkio köllii siellä kohdussa ihan rauhassa, mutta jos raskaus alkaa niin hyper oireet saattavat palata. Tsemppiä hirmuisesti ja muista juoda paljon.
 
Nelli, okei ei sit luovuteta :D

Omatkin ajatukset harhailee jo PASsissa, mutta oysis et tehdä hoitoa kun vasta 2normaali kuukautiset on tullu :eek: eikä tyhjennysvuoto lasketa :headwall:
Eli sekin menis vasta elokuulle

Miukumau, onneks ei ollu keitin syttyny.
 
Vaapeli "tosi kiva", ku kallis testi eikä edes toimi..kannattaa tehdä reklamaatio! tärppionnea:)

Milli kiitti! Mulla on (toivottavasti) se siirto keskiviikkona..jotenki aivan naurettavaa, mut mulla on huoli niistä mahdollisista vauvantaimista jo nyt ja haluaisin äkkiä edes yhden kohtuni suojiin, ku sinne se kuuluu :heart:
Mä en oo oikee neuvomaan millo kannattaa testata, ku oon joka kierrossa testaillu aina liian aikaseen :ashamed:
Sen oon kyl huomannu, et joka kierrossa oireet on vaihellu laidasta laitaan ja mistään ei voi loppujen lopuks päätellä mitään, vasta testi kertoo totuuden eli älä vielä heitä kiervestä kaivoon! :hug:

Nemi kiitos! Miehes on varmasti ihana tuki sulle, vaikuttaa samanlaiselta kuin omani :heart: pidän peukkuja sulle! :)

tuulia onnea punktioon!

MiukuMau :hug: tosi ikävää, ku punktio ei menny ihan putkeen :/ onneksi kuitenki tuli hyvä saalis ja toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyis! Onneksi kodillenne ei käynyt kuinkaan..huh..

marrr ihanaa, että sait pienen kyytiin ja yhden vielä pakkaseenkin! Toivottavasti huomenna on jo parempi mieli :hug: ja toivottavasti hyperi menee pian ohi :)
Ihan hullua, miten vähän oot saanu kipulääkettä punktiossa :snotty: :hug:

Nelli ääähh..toivottavasti tuntemuksesi osoittautuvat vääriksi.. :hug:
Varmasti ois hyvä idea rentoutua kesä ja jatkaa syksyllä uudella tarmolla:)

on: mulle tuli menkkakipukohtaus sen jälkeen ku siivosin keittiön, joten otin lisää särkylääkettä ja palasin sohvalle..levollisin mielin odottelen huomista soittoa:)
 
Milli hyvä asenne :D ennen ei heitetä kirvestä kaivoon ennen kuin negaa on naaman edessä. Mä taktikoin ja meinaan tehdä testin torstaina että saa koota itsensä sit vapaapäivän aikana... joo tiedän, asenne on aika kauhea mutta en vaan kestä sitä kun elättelen hirveästi toivoa ja sit kopsahdan pilvistä päälleni alas :LOL:
Tota muuten en ole edes ajatellut että voiko PASia edes tehdä melkein heti... en ole yhtään siihen vielä perehtynyt, olin vakaasti sillä mielellä että se on tämä eka ICSI mikä tärppää ;)

HalleB Mars sänkyyn nainen eikä mitään keittiösiivoilua!!! :D Itse otin kaiken irti virallisesta lepokehotuksesta ja makasin punktion jälkeisen päivän kokonaan pyjamassa, katoin vaan leffoja, ahmin lapsettomuus- ja muotiblogeja ja söin herkkuja... En olisi pahemmin edes ollut levon tarpeessa mutta sain helpommin töistä vapaata "oksennustaudilla" enkä siksi viitsinyt mennä punktion ja siirron välisenä päivänä töihin vaikka oisin pystynyt. Tsemppiä Halle siirtoon, sun kyytiläinen siellä jo kuumeisesti odottaa :heart:
 
Hui kuulostaa kauhealta teidän punktiokokemukset. Pelottaa jo etukäteen tuollaiset.

Tein reklamaation sähköpostilla ovitesteistä, mutta pitää kuulemma vielä soittaa Ruotsiin. Välttämättä paikalla ei ole suomenkielentaitoista. Onpa tehty hankalaa tästäkin.

HalleB sinulla taisi olla siirto tänään, toivottavasti siellä odotta hyvä saalis.
marr toivottavasti siirtokaveri oli tosi laadukas ja nappaa kiinni tiukasti.

Minä katoan taustalle lueskelemaan teidän kokemuksia. Jäämme säästämään ja odottamaan meidän hoitojen konkreettista aloitusta. Toivon teille kaikille todelle hedelmällistä kevättä. Plussapuhuria...
 
voi mitä mä menin tekemään,vaikka vannotin itteeni etten tee..Kun mä luin tuolta aiemmista ketjuista siitä pregnylin varoajasta"..mun 5000 iui pregnylin pistämisestä on 13 päivää ja nyt on pp 8, mä tein raskaustestin ja siinä on plussa..TYHMÄ MINÄ!!
 
Täällä tapahtuukin nyt paljon! Kuinka erilaisia punktioita.. hieman hirvittää. Miukumau ja marrr; kuulosti aika kamalalta kyllä, ja sitten taas Hallen kokemus antoi rohkaisua :) Onneksi kaikilla ihan hyvä saalis kuitenkin, sehän se pääasia kai. Ja olikos Tuulialla tänään sama sitten edessä, tsemppiä!!! Ja voi Karmilla ja Verna; Onneaaa!!!

Kunpa joskus itsekin pääsis tuohon asti! Vielä viikko odoteltavaa ja epätietoisuutta milloin edes alkaa koko homma.. Tänään on hieman valoisamman tuntuinen päivä, nukuttiinkin tytön kanssa kahdeksaan, tai minä nousin jopa ensin, ennenkuulumatonta!! Ehkä tämä univajekin vaikuttaa mielialaan..? Tyttö herää itkemään edelleen vähintään kerran yössä. Mut viime yönä ekan kerran puoli kahden maissa ja sitten nukkuikin yhtäsoittoo sinne yli kahdeksaan!

Ihan itku vielä tuli kun luin teidän kommentteja mun kammottavaan purkaukseen, onneksi on tämä paikka. Äidille tai joillekin kun yrittää puhua niin aika helposti tulee tuomitsevaa kommenttia tai vähintään äänensävyä tai katsetta.. :( Mun anoppi, neljän lapsen äiti, joka tuosta noin vaan on pumpsauttanut lapsensa maailmaan, tuntuu olevan sitä mieltä että ei me saatais haluta enää lisää lapsia koska kohtalo on näin päättänyt että kyky meni. Mikä helv.. kohtalo??? Tuntuu todella epäreilulta ja pahalta moinen asenne. Ei se sitä suoraan ole sanonut mutta olen lukevinani rivien välistä. Sitten, nyt kun hoidot alkaa lähestyä oikeesti, huomaan välillä ajattelevani että tää on ihan väärin! Että ei sen näin kuuluis mennä, ja tuntuuko se sitten oikeelta ja pystynkö mä olemaan onnellinen siitä (mahd??) raskaudesta jne jne.... Hulluja ajatuksiahan nää on mut varmaan aika tavallisiakin. Ja eiköhän se samalta tunnu sit JOS päätyy vielä siunattuun tilaan pääsemään, samalla laillahan sitä raskaana ollaan oli se sitten alkunsa saanut millä tavalla hyvänsä.
 
Ihanaa Verna ja karmilla :):) hyviä uutisia tänne kaivataankin! Tuli heti itsellekin mieleen että pitäisikö testata jo huomenna.... :|
miimii :hug: kerrot täällä vaan ajatuksista niin voi edes vähän helpottaa! Inhottava asenne sun anopilla :(
On: ei mitään oireita vieläkään mutta ei vuotoakaan että kai sitä jonkun testin voisi pian tehdä että saisi varmuuden.
 
Moikka taas!

Nelli kiitti! kovasti tekis mieli jotain touhuta, mut kroppa tuntuu olevan toista mieltä, joten oon nyt sit lepäilly sen keittiösiivouksen jälkeen :)

vai semmonen paikka on se TAYS :kieh: :'(

Vaapeli meillä on huomenna (toivottavasti) siirto! Mukavaa ja rentouttavaa kesää sulle! Toivottavasti saan joku päivä lukea sun ilouutisia :heart:

Verna ja karmilla ONNEA! Voi, että miten mahtavaa :heart: :flower: kyllä tuli hyvä mieli :)

Miimii :hug: mua on syvästi järkyttänyt muiden ihmisten empatia-kyvyttömyys tässä asiassa.. tuntuu aina, että lyödään lyötyä :'( voimia sulle ja kaikille muillekkin tän asian kanssa! Onneksi (lähes ) kaikki kohtalotoverit ymmärtävät ja osaavat olla tukena :heart:

Jännittää ihan kamalasti teidän piinailijoiden puolesta, että mikä on tulos..tsemppiä kaikille teille!:)

on: Yksi neljästä munasolusta oli hedelmöittynyt normaalisti. Kahdessa oli kolme tumaa kahden sijasta. Eivät osannu labrasta sanoa, kumman sukusoluissa oli vika. Miehen näyte oli kuulema ollu heikko ja oli vienyt aikaa löytää sieltä hyviä yksilöitä. ICSI oli siis kaikkiin tehty.
Kysyin päästäänkö siirtoo huomenna, ni oli sitä mieltä että päästään, mutta soittaa aamupäivällä, jos jakautumista ei ole tapahtunut.
Yksi näytti siis hyvältä ja TOIVOTTAVASTI huomenna klo:11.45 on siirto. :heart:
Mies oli aluksi aivan raivoissaan ja ahdistunut. Mä oon tyytyväinen, että edes yksi on hyvännäköinen ja päästään mahdollisesti siirtoon. Tämä yksi voi olla se sitkeä sissi :heart:
 
Kiitos Nelli ja Halle! Nellihän se sitten plussaa seuraavaksi ja Hallen yksi sinnikäs ja hieno alkio tarraa kans kiinni!!! :)


(Ärsyttää kun mun teksteihin eksyy aina jostain syystä jotain ihme kysymysmerkkejä! ..että älkää välittäkö jos vaikuttaa olevan hieman oudoissa paikoissa niitä ripoteltu :/ )
 


ENSIKERTALAISET

...................................................................PUNKTIO......SIIRTO
Tavallisen tyttö.........IVF..............lyhyt........22.3.................
Verna........................IVF............. pitkä........26.4
Milli81.......................IVF...............pitkä........28.4.................
Nelli79.......................ICSI............lyhyt.........28.4................
karmilla........................................................29.4.................
Mörkötys..................IVF/ICSI.......................kevät
dreamer1.................IVF/ICSI.......lyhyt.........vko 19
tuulia84....................IVF..............pitkä.........vko 19
HalleB......................ICSI.............pitkä.........10.5......................
barbapörrö13...........IVF..............pitkä.........vko20
Pieni tiikeri...............IVF...............pitkä.........kesäkuu
tiu83........................IVF................................kesäkuu
Miimii-75...................IVF................................kesäkuu


PAS
.....................................................................SIIRTO
Mandalay.................1.PAS............................kevät
Mansikkainen79.......1.PAS............................vko 21


TOISELLA KIERROKSELLA

.....................................................................PUNKTIO.....SIIRTO
nemi77....................pitkä.............................26.4
leiska.......................lyhyt............................vko 20
garfield.........................................................syksy
Wiltsi1974.....................................................heinäkuu


PIINAILIJAT



................................................................SIIRTO........TESTIPÄIVÄ
Hope-75...................................................19.4.......
Nukkapallo.................................................22.4.................6.5





MYÖHEMMIN PLUSSAAVAT:
sadko, peppi1981, hertta1981, Solakka Silakka, MaM2




:heart: PLUSSANNEET :heart:



Helmikuussa: subway, Annabell-77, RouvaPapunen

Maaliskuussa
: alexsandria, Selma123 (luomu+), Silent whisper, hygsy




 
Aika ärsyä ootella ko ei tiiä mittää..........
Ei ainakaa tänää soitettu etteikö tarttis huomenna lähteä istuttelemaan :|
Tai tietty, ehtiihä ne viel aamulla rimpauttaa et älkää lähtekö ajelee turhaa.............
Hohhoijaa, taitaa tul piiiiitkä yö |O

Eiks se ny vuorokaude kulues olis pitäny jo näkyä et tapahtuuko siel mittää vai ei?
 
Halleb Toivotaan että tää yks on se sisukas ja tarraa kiinni!

Verna Onnittelut :flower:

Karmilla varovaiset onnittelut tännekkin pinoon

on: ei taida musta olla plussalistan jatkoksi tänään sellaset mekkakivut että ja lugeja laitettaessa ruskeaa tuhrua, en oikeen jaksa uskoa että tästä enää hyvää tulee.. :'(
Noh ehkäpä pitää suunnata katsetta passiin, joka ehkä syksyllä, jos se ainut alkio selviytyy sulatuksesta. Klinikalta sanottiin että testailla tulevana vkl, mutta teen varmaan testin torstaina ja kun se nega sieltä tulee niin soitan perjantaina ja pyydän luvan lopettaa luget.
Toivoisin kuitenki et vuoto alkais vkl, kun ne kuulema on tavallista runsaammat :ashamed:
 
Vernalle ja karmillalle oikein paljon onnea plussista :heart:!

Punktiosta ollaan selvitty. Ei todellakaan ollut paha kokemus mun kohdalla. Tosi hyvät lääkkeet sain ennen punktioo ja sitten punktion aikana, lisää sain heti kun yhden kerran pyysin. Oli aika tujut lääkkeet, kun katto pyöri silmissä :D. Välillä vähän kurjasti nipisteli oikealta puolelta, mutta ei mitenkään pahasti. 13 munasolua sieltä saatiin. Jos ei huomenna soittoa kuulu, niin punktio perjantaina klo 10. Sairauslomaa sain perjantaihin asti, joten mikäs tässä köllötellessä, kun olokin on hyvä :D.
 
HalleB! Hienoa et edes yksi kunnon alkio tuli ja toivottavasti se riittää :)
Karmilla, Onnea! Mäkin kyllä testaan huomenna jos sääkin :) Meillähän oli samana päivänä punktio eli vapunaattona? Milli, voi harmi jos nyt sulla menkat alkaakin :( Koita jaksella :hug:
Nemi, jokos olet testaillut uudestaa onko viiva vahvistunut?
 
HalleB ihanaa että sulla on yksi muru tulossa kyytiin :heart: onneksi olet noin positiivinen ihminen, itse olisin harmitellut kun oli noita monitumaisia mutta osaat keskittyä olennaiseen eli siihen että se yksi vaan tarvitaan! Hieno asenne!
Miukumau kyllä mulla ainakin punktiosta seuraavana päivänä oli jo tietoa että soluja oli hedelmöittynyt eli klinikalta soitettiin tulokset. Ja luvattiin soittaa jos ei siirtoa tulisi mutta onneksi soittoa ei kuulunut ;)

Milli Voi ei :hug: Tosi kurjaa jos sulla nyt näyttää täti tulevan kylään. Mutta onneksi jo katsot tulevaisuuteenkin jos käy niin huonosti että nega tulee. Tsemppiä sulle!

tuulia hyvä että punktio oli meni hienosti ja ei sattunut älyttömästi! Ja vielä hieno saalis, kuulostaa hyvältä lähtökohdalta. :)

illusia vai meinaat sinäkin testailla, toivotaan isoa plussaa jos päädyt testiin! :)

ON: Mä taistelen itseni kanssa, ajattelin hoidon aikana että en todellakaan tee testiä etukäteen mutta kummasti löydän nyt itseni jostain muusta kun järkitouhusta... Hipelöin testiä ja mietin että pitäisikö. Mulla oli siirto vappuaattona että luulisi mahdollisen plussan jo näkyvän. No mietiskelen vielä jonkin aikaa ja odottelen miestä töistä ja sitten ehkä sorrun tekemään testin :D
 
Onko negaa seuraavat menkat yleensä runsaammat kuin kuin ennen hoitoja? Mulla oli kyl niukemmat kuin yleensä ja hyytymiä ei tullut ollenkaan. Yleensä klönttejä tulee runsaasti ja muutenkin menkat on todella runsaat. Nyt oli ihan iisit eli todella erilaiset.Mies kuittasi asian sillä et sua on ronkittu niin paljon et se vaikuttaa menkkoihinkin. :)
No odotellaan seuraavaa käyntiä klinikalla ja katsotaan sit eteenpäin. Hurjasti tsemppiä muille ja mä pidän peukkuja et te muut plussaatte. :heart: :heart: :heart:
 
raskaustesti positiivinen =) Eilisiltana ja viime yönä oli kovahkoa vatsa ja alaselkäkipua, sellaista menkkamaista. Olin varma, et menkat alkaa. Se on nyt siinä ja siinä et onko pregnyl vielä vaikuttamassa tulokseen, testaan ylihuomenna uudestaan. Silloin ei pitäis ainakaan enää olla vaikutusta pregnylillä. Jännittää!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nelli79:
Onnea Illusia plussasta :)

On: nega tuli Avoniin testiin eilen illalla eli pp11 ja nyt on aika mieli maassa :'(
Lopetan nyt luget varmaan heti koska ei taida olla järkeä niitä enää vetää :(
Voi ei Nelli :hug: Voi kun olis tullut plussa sulle! Kannattaa varmaan soittaa klinikalle ennen kuin lopetat luget?
 

Yhteistyössä