Edessä ensimmäinen IVF

Moi!

Vaapeli yleensä Synarela alotetaan kp21 tai luteaalivaiheen puolessa välissä, mulla alotettiin jo kp18, ku kierrot ollu välillä niin lyhkäsiä
Toivottavasti saatte pian rahat kokoon ja pääsette hoitoihin! :heart:

Pieni tiikeri :hug: :hug:

marrr :hug: kamalan punktion takia! Onneksi saitte kuitenki noin hyvän saaliin! Tsemppiä siirtoon b:)d

KeTe ompa teillä ollu hyvä hedelmöittymisprosentti! Toivottavasti meilläkin :p

tuulia :hug: meillekkin lääkäri meinas eka, et tiistaina olis punktio, et pienet ennättäis kasvaa.. Sit kysyin, et kerkeekö se isoin sit karata, ni sano, et joo!
Lääkäri kuitenkin päätti, että isoin säästetään, koska se saattaa olla se paraslaatuisin, ni korotettiin viimeinen Puregon annos ja maanataina vasta 11:30 punktio, eikä ihan aamusta..nyt vaan toivotaan, että se oli oikea ratkaisu!
Tsemppiä Pregnylin pistoon ja punktioon!:)

Nemi :hug: :heart: oi varovaiset onnittelut haamusta! Toivon niin kovasti, että se siitä lähtee tummumaan ja vuoto pysyy poissa:)

Tsemppiä piinailijoille ja kaikille muillekkin mikä vaihe onkaa menossa

on: kiitos kommenteista!:heart:
Eilen ne sit haki mut töistä polttareihin :eek: ihan yllätys! oli kyllä ihanaa lukuunottamatta yhden osanottajan esittelemiä vauvan 1v.kuvia.. Sit vaan tokasin kahvipöydässä, et ihan hyvän päivän valitsitte, et tänään on lapsettomien lauantai..naurahtivat vaivautuneesti.. :/
Sit mua jännitti ihan kamalasti se Pregnylin pistäminen, ku se piti tehä äitiltä salassa wc:ssä klo:23.30. Mun syke oli varmaan 200, kädet tärisi ja maha meni sekaisin..tuntu, et oksennan just! Sit ihan pokkana seurueen sekaan piston jälkeen ja tuli tosi kumma olo..surullinen mieli oli/on äitienpäivän takia.. toisaalta hyvä, et oli ihan muuta ajateltavaa, ku tää hoito ja lapsettomuus, mutta niin ihanaa ja onnellista asiaa varjosti kyllä suuri tumma pilvi..on tää vaan ristiriitaista.. Huomenna punktio ja oon ihan kipsissä + itkettää..
töissä kyselivät eilen, et miks oon töissä ja ensviikolle on jo valmiiks merkattu sairasloma..olin hiljaa..
 
Halleb Kiitos, niin toivon minäkin! En ole vielä uskaltanut soittaa miehelle, se on aamuvuorossa. Sanon sitten, kun se tulee kotiin. Jännittää kyllä ihan hirveästi, että haalistuuko haamu ja vuoto alkaa. Testaan varmaan seuraavan kerran torstaina, ellei kunnon vuoto ala ennen sitä.

Olipas mukavaa,että sait tollasen mukavan yllätyksen tässä kaiken keskellä =) Onneksi selviydyit pregnylin pistämisestä! Kuulostaa kyllä tosi vaikealta tilanteelta :$ On tässä kyllä mukana ihan hirveesti ristiriitaisia tunteita. Tsemppiä huomiseen punktioon! Toivottavasti kaikki on niin kuin pitääkin ja saatte hyvälaatuisia kypsiä muniksia! Kyllä siitä punktiosta selviää, koita ajatella minkä asian eteen se tehdään =) Onpa ikävää, että työkaverit kyseli sulta sairaslomasta! Eihän se niille oikeastaan kuulu, voihan ihmisillä olla vaikka minkälaisia toimenpiteitä, joista saa sairaslomaa...
 
Miimiihienoa että muutto on vihdoin ohi ja toivotaan että remonttikin valmistuu
pian. Kaikki tietenkin reagoi eritavalla lääkkeisiin ja itse pelkäsin myös sivuoireita, mutta niitä tuli yllättävän vähän. Toivotaan että ehtisitte aloittaa hoidon piakkoin

MiukuMau, tsemppiä huomiseen puktioon.Toivotaan että saatte monta hyvää solua!

Marr, ikävä punktio kokemus sinulla, mutta hieno saalis tuli.

Vaapeli
, toivotaan että mieskin heltyy hoitohin ja pääsisitte pian aloittamaan
Tsemppiä odotteluun.

Pieni tiikeri, harmi että hoidot siirtyvät, tsemppiä odotteluun

tuulia Eiköhän kaikki ole hyvin ja tsemppiä punktioon

Nemille myös täällä varovaiset onnittelut

Halleb
Kivan kuuloiset polttarit sulla, lukuunottamatta kuvien esittelyä
ja onneks selvisit pregnylistä. Hirmuisesti tsemppiä huomiseen, hyvin se menee
mullaki jännitti ihan sikana, mut diapami sitten rentoutti :D Ja muista ettei se kestä kauaa.
Inhottavaa kun töissä kyselevät, jospa ymmärtäisivät hiljaisuudesta ettet halua puhua siitä.

Nelli Niinpä kyllä tää on sanansa mukaisesti piinaavaa aikaa, tuntuu ettei mistään voi oikeen päätellä mitään kun kaikki oireet voi olla ihan kumpaa vaan.

on: eilen ja tänään on menkkamaiset juilinnat lisäntyneet ja tuntuvat kipeämmiltä, ainakun vessaa menee niin pelottaa jos näkyykin punaista, melkein tutkin suurennuslasilla vessapaperia. :ashamed: Meille tosiaan sanottiin et testailla ens viikonloppuna, mulla tekis mieli tehdä halpisliuska testi jo torstaina, kaippa sillon pitäis jotain näkyä, mutta mies on sitä mieltä ettei testata ennen vkl. ääh :eek:
 
Nemin tilanne jännittää! Kovasti toivon, että viiva lähtee tummumaan :)!!

MiukuMaulle ja Hallelle oikein paljon tsemppiä huomiseen punktioon!
Tulkaa sitten kertomaan kuulumiset, kun pystytte!

Milli muistelin, että säkin jouduit menemään aikaisemmin OYS:iin endon takia. Minkälaiset kipulääkkeet ne pisti? Oliko ko. paikassa muuten mukava henkilökunta?

Äsken otin viimeisen suihkeen ja iltaisella sitten viimeinen piikki massuun. Ihanaa huomenna välipäivä kaikista lääkkeistä. Odotan tiistaita kuin kuuta nousevaa :D.
 
Tuulia Joo, menin 1h ja vartti ennen punktio aikaa, aluksi annettiin 2xparasetamolia ja 2x jotain voltarenia ja diapami, sitten hoitsu alkoi laittaa tippaa ja antibiootti pudoteltiin suoneen, mies kävi tällä aikaa antamassa näytteen. sitten punktiossa laitettiin suoraan kanyyliin jotain aika tujua kipu lääkettä joka sai kattopalkit heilumaan silmissä, sitä sai lisää pyydettäessä lisää jos alkoi tuntumaan kipua, mä sain sitä pari kertaa. Itse punktion aikana en tuntenut missään vaiheessa kauheeta kipua, ainoastaa jonkinverran menkkamaisia vihlaisuja sekä paineen tunnetta. itse toimenpide kesti vain noin 10min. sen jälkeen makoillaan heräämössä ja sitten kun saa käytyä pissalla niin pääsee kotia. Henkilökunta oli oikein mukavaa ja lääkäri oli tosi kannustava. Meillä oli sama lääkäri myös siirrossa ja siinä olikin sitten hankaluuksia katetrin saamisessa perille, niin siinäki lääkäri mainitsi monta kertaa että hienoa miten rentona pystyin olemaan. Olin kyllä tosi tyytyväinen.
Tsemppiä tiistaille!
 
Milli81: aika paljon sai teillä lääkettä ennen punktiota! Mä sain vaan yhden grammasen panadolin ja sitten sen kanyylin mutta sieltäkään ei kyllä paljoa lääkettä laitettu. Ihmekös tuo, että sattui niin kamalasti :( Sanoivat kyllä, et kuuluukin sattua jonkinverran.

Huominen alkion siirto jännittää. Mitä siinä tapahtuu? :)
 
marrr no eipä tosiaan ihme jos sulla sattui.
Googlasin tuota voltarenia, sekin näköjään jonkilainen kipulääke, joten aika vahvat lääkitykset ollu. Vaihtelee vissiin aika paljon nuo lääkintäsysteemit paikkakunnittain.

Alkion siirto on yleensä nopea ja helppo toimenpide, mulla sattui olemaan mutka kohdun kaulassa joten siirron kanssa jouduttiin säätämään aika kauan, jonkun verran hetkittäin vihloi kun reittiä katetrille haettiin mutta ei paha. Tsemppiä siirtoon!
 
Alkuperäinen kirjoittaja marrr:
Milli81: aika paljon sai teillä lääkettä ennen punktiota! Mä sain vaan yhden grammasen panadolin ja sitten sen kanyylin mutta sieltäkään ei kyllä paljoa lääkettä laitettu. Ihmekös tuo, että sattui niin kamalasti :( Sanoivat kyllä, et kuuluukin sattua jonkinverran.

Huominen alkion siirto jännittää. Mitä siinä tapahtuu? :)
marrr Alkionsiirrossa riisut housut ja menet toimenpidehuoneeseen. Laborantti tuo katetrin lääkärille ja hoitaja painaa ultrakapulaa vatsallasi, jotta lääkäri näkee toimenpiteen ruudulta. Mulla kesti pari minuuttia koko homma ja toimenpiteen jälkeen laborantti tarkisti, ettei alkio vaan jäänyt katetriin. Ainoa ikävä asia oli se, kun rakko pitää olla täysi ja se oli kamalaa odotella kauheassa pissahädässä vuoroaan :eek:
 
Nemi jeee, toihan kuulostaa hienolta! :) Voin kuvitella että sun ensi viikon päivät tuntuu superpitkiltä nyt kun tiedät että haamu on tullut...

HalleB huh, sullapas on ollut tapahtumarikas ja tunteikaskin viikonloppu, tossa loppuvaiheessa on jo kyllä tunteet pinnassa että ei ihme jos on vähän surullinenkin olo ollut äitienpäivän takia. Hyvä että sait oikeassa paikassa sanottua lapsettomien lauantaista kun yksi esittelee lapsen kuvia. Ja ansaitset pointsit Pregnylin reippaasta pistämisestä! :)

Milli tiedän myös ton tunteen tosi hyvin tällä hetkellä kun melkein pelkää mennä vessaan ja katsoa paperia onko punaista :D Meillä mies ennemmin haluaisi testata ennen perjantaita mutta mä yritän järkeillä.. saa nähdä.

marrr joo voi olla tuosta vähäisestä lääkemäärästä että tuntui punktio kivuliaalta. Mun mielestä toi on turhaa lääkäreiltä että "kuuluukin sattua jonkin verran"... miksi ihmeessä meidän pitäisi kärsiä kivuista kun tämä kaikki on muutenkin raskasta. Siirto ei ainakaan mulla tuntunut missään enkä sitä edes jännittänyt. Siinä vaan tosiaan katetri sisään, alkio omaan kotiin ja katetri pois :)

ON: Olen aistivinani että rinnat tosiaan ovat vähemmän kovat ja myöskään menkkakipuja ei ole ollut tänään että en tiedä tosiaan "oireista" että mitä on vatsassa meneillään.. :( Mitä mieltä olette noista testien varmuuksista, sain klinikalta jonkun yksinkertaisen näköisen raskaustestin ja lääkäri sanoi että kahden vkon päästä siirrosta voi testata eli 14.5. perjantaina. Itse mietin vaan että näyttäisikö esim. jo torstaina tulosta jos on näyttääkseen?
 
TuuliaOnnea punktioon!!Ja varmasti kaikki on vielä tallella, jos pistät Orgalutrania. Mulla oli vikassa ultrassa useammat rakkulat yli 20mm (perjantai) ja maanantaina punktio. Kysyin lääkäriltä, et voiks ne puhkee ennen punktioo, ni sano, et Orgalutran estää sen. Hyvin pieni todennäköisyys, et puhkeis. Ja kaikki oli hyvin tallella :)
HalleBKiva, että oli onnistuneet polttarit! Nyt jännittämään hoitojen jatkoja ja tulevia häitä =) Ja onnea sekä rauhallista mieltä huomiseen punktioon! Sitten taas "yksi askel" takana! Mullaki töissä sanottii, et oon aika ammattilainen, ku osaan etukäteen ilmottaa omat sl:t...kommentoin vaan, et en mä niitä päätä, vaan lääkäri...Mul on töis aika paljon miehii, ja välil tekis mieli sanoo todellinen tilanne ja aiheuttaa niille vaivautunut olo :)
Ja Nemille varovaiset onnittelut myös täältä! :heart:
 
Nemille onnea ja Nellille ja muille voimia odottamiseen! Mä en haluais olla pahanilmanlintu ja pilata hyviä fiiliksiä keneltäkään, mutta PAKKO päästä avautumaan edes johonkin!! :'( Pähkäilen ja vatvon mielessäni asoita, itken enkä saa nukuttua.

Ei näy vaan oikein missään mitään toivoa. Ei vaan pysty kestämään enkä hyväksymään sitä ajatusta mitä meille tapahtu. Se on täysin sietämätön ja mahdoton asia sulattaa saati hyväksyä. Tässä ei oo mitään järkee eikä tarkoitusta. Miksi mulle tehtiin vielä tämäkin, onko tää opetus? Olinko mä liian kypsymätön ja lapsellinen, vai enkö mä muka tarpeeksi arvostanut terveyttä ja jo olemassa olevaa ihanaa lastani, vai mikä tää juttu voi olla?? Mä 100% varmasti arvostin tota kaikkee jo valmiiksi, se on ihan tasan varma!! Miks ne hokee sitä samaa v*ttumaista fraasia että 'kaikella on tarkoituksensa'???? Mikä helvetin tarkoitus sillä voi olla että jonkun oma pieni lapsi vaikka sairastuu syöpään ja kuolee?? Mitä helvettiä? Sekö siis on loppupeleissä HYVÄ juttu, sitten monen vuoden päästä ajateltuna?? Että oma lapsi kuoli?? Mä en voi tajuta, enkä hyväksyä, mitään. Mä oon loppuelämäni vihanen ja katkera ja surullinen siitä mitä tapahtu ja mitä meiltä vietiin pois. Me ei saada enää IKINÄ yrittää kaksin, niinku sen pitäis ja kuuluis mennä. ME, virallisen köyhyysrajan alapuolella (kuitenkin pärjättäisiin näin) elävät ihmiset, joudutaan nyt maksamaan monta tuhatta euroa jokaisesta YRITYKSESTÄ. Ja tilastollisesti noin joka 3. yritys tuottaa raskauden. Ja siis tilastollisesti, eli voi mennä paaaaljon pitempäänkin. Eikä se taas vielä takaa lasta tietenkään, keskenmenot on todella yleisiä. Mitä järkee missään on? Edes yrittää. Todella epätoivoista, ja hullua. Lisäksi kun se miehen näytekin oli todella toivoton. Pieni toivo elää, että se olis joku tilapäinen juttu kun tausta on hyvä. Mutta en minä mihinkään hyvään kyllä totta puhuen enää usko. Odotan pelkkiä huonoja uutisia, se on se meijän juttu.

Sitäpaitsi ajatellu nyt tässä että en minä varmaan mitään lasta ansaitsekaan eikä ole oikeutta toivoa. Oon varmasti pilannu jo tyttönikin huutamalla ja paiskomalla tavaroita ja puhumalla sille rumasti. Kohta kai se jo pelkää mua, omaa äitiänsä. Mulla ei oo hermoja eikä kärsivällisyyttä, ei tämmösen ihmisen kuuluis olla äiti. Mähän tiesin sen jo vauva-aikana, että niitten kanssa pärjään ja oon hyvä ja se kaikki oli ihanaa, mutta isompien kanssa en vaan pysty enkä osaa. Mä olin oikeessa.

Mä aion ehkä kertoo kaiken tän seuraavassa tytön 1,5v neuvolassa ens vkolla.. Jos ne osais sanoo jotain oikeita juttuja. Ku jotenkin tuntuu että ei oikein jaksa.

Anteeksi kaikille, tää kuulostaa todella hirvittävältä. Varsinkin täysin lapsettomien korvissa, uskoisin. Mä oon niin pahoillani :'( Kun ei voi kenellekään puhua edes oikein.
 
Voi miimii-75 :'( Mä en taida nyt ihan edes tietää mitä on tapahtunut,mutta lähetän voimia ihan hurjasti!!! Ja uskon ettet sinä huono äiti ole,noi huutamiset ja karjumiset kyl kuuluu varmasti jokaisen äidin oikeuksiin,välillä saakin mennä hermot,niin menee ainakin mulla!

Toivottavasti asiat vielä kääntyy parhainpäin ja elämä hymyilee,sen olet varmasti ansainnut :hug:
 
Moikka!

Nemi mitäs mies sano siitä haamusta? Toivottavasti torstaina tulos on jo paljon vakuuttavampi! :heart:

Piinailijat Milli, illusia, Nelli ja KeTe olikohan vielä muita..Toivottavasti kaikille tulee pian hyviä uutisia! :)
Kiitos kaikille kommenteista! Ootte kyl ihania :heart:

marrr toivottavasti siirto on mennyt hyvin!

Miimii :hug: varmasti ihan luonnollisia tunteita..vaikee löytää sanoja jotka lohduttais..

En nyt jaksa kauheesti kommentoida..sori jos unohin jonku

on:
Punktio meni niin hyvin, että ihan itketti helpotuksesta sen jälkeen.. tottahan toki se neula tuntu inhottavalta ja se, kun kanyloivat mut ihan reijille, kun vasta neljännellä kerralla onnistu..mut henkilökunta oli aivan mahtavaa ja mies oli ihana tuki :heart: (hän ei kyllä ollu itse toimenpiteen aikana paikalla)
Kuudesta follista neljästä löyty solu :) Nyt vaan lepäilen ja jännitetään huomista soittoa, kunka ovat hedelmöittyneet..vuotoa tulee aika paljon ja oon täs ottanu 1g Panadolia, ku alavatsaa ja selkään koskee..
Eilen itkin koko päivän (liekkö johtu Pregnylistä?) ja tärsisin jännityksestä..tänään olen ollut kuin viilipytty
 
Hienoa HalleB että punktio onnistui, vaikka kuulostaa kyllä kivuliaalta. Noh kaiken sitä on valmis kärsimään.

Itsellä menossa kai ovisaika, vaikka tikkuun plussaa ei tullutkaan. Ostin CB:n kalliin digisatsin toista kertaa ja testi on ollut viallinen (ei suostu näyttä kuin niitä virhekoodeja), mutta miten sitä jaksaisi valittaa eteenpäin. Ottaa vaan päähän kun on niin kallis. Olen tehnyt sillä ensimmäisen satsin testerilla nuo luennat, mutta ei suostunut näyttämään hymynaamaa sekään. Mutta eilen ja tänään on ollut niin kovat oviskivut, että ei ole epäselvää mikä aika on menossa. Ollaan yritetty hyödyntää ajankohtaa, muttakun ei se ole koskaan ennenkään auttanut. Olenkin välillä miettinyt noiden kipujen määrän perusteella, että olisiko ovis sittenkin vain harvoin. Olen ollut näin kipeä oviksen aikaan vain pari kertaa vuodessa. Höh, turhia haaveita kuvittelen.

Tsemppia kaikille piinailijoille, joku taisi saada jo plussankin. Ihan lukea onnistumisista, muuten tätä ei enää jaksaiskaan.
 
Miimii :hug: Ehkä sun kannattais puhua neuvolassa asiasta, vois ehkä helpottaa olo jos pääsis avautuu vaikka jollekkin terapeutille. Tsemppiä!

Halleb Kivastihan se punktio meni, ja mukavasti soluja, tuostahan voisi saada pakkaseenkin!
Koitahan lepäillä ja huomenna sitten pikkuinen pääsee takasin "kotiin" :heart:

Vaapeli, harmi testikin oli viallinen, laita ihmeessä valitus siitä, jospa saisit muutaman ylimääräisen testi korvaukseksi. Tsemppiä teille!

Nelli mä en oikeen ymmärrä miks nuo testauspäivät vaihtelee sen pp12-16 välillä eripaikoissa. mut itse ajattelen et kaippa sen haamun pitäis näkyä jo pp12. toisaalta sitten voi olla myöhäisempi kiinnittyminen tai sitten hormonia erittyy hitaasti virtsaan jne..
Perkule miksei tääkään voi olla yhtään helpompaa :headwall:

on: musta tuntuu etta melkein kaikki "oireet" on kadonnu paitsi mahan nippailu ja välillä usko loppuu ihan kokonaan, toisena hetkenä sitten uskoo vielä onnistumiseen. Kaippa näitä viimeisiä piinapäiviä vois kutsua sekopäiviksi, musta ainaki tuntuu että pälli leviää :headwall: :headwall:
Mulla on tosiaan jotain halpis liuska testejä ja pari digitaalista kaapissa odottamassa.
En oikein tiiä pitäskö tehä liuska testi to tai pe? vai jaksaisko kärsivällisesti odottaa lauantaihin. :x :D
 
Nelli79 Kyllä, päivät ovat tosi pitkiä! Töissä aika menee helpommin, mutta kotona ollessa tarkkailen koko ajan kroppaa ja pelkään mennä vessaan. Kyllä se testi, jonka klinikalta sait on varmaan ihan luotettava. Kyllä varmasti näkyy jo torstaina. Niin itekin aion tehdä varmistuksen torstaina, ellei vuoto ala aiemmin... Tsemppiä viimeisiin päiviin!

Mimii-75 :hug: :hug: , voimia sinulle! Noita tunteita varmaan meistä jokainen käy välillä läpi jossain muodossa :'( Kyllä sulla hermot saa mennä, jokaisella äidillä saa! Hyvä, että saat täällä purkaa itseäsi. Täällä kyllä ymmärretään. Toivottavasti olosi helpottaa mahdollisimman pian!

Halleb Kyllähän se helpottui, mutta tyypilliseen tapaan otti asian aika rauhallisesti =) Sanoi, että hienoa, että tuli haamu ja et ootellaan rauhassa torstaihin, mitä testi sanoo. Moitti se mua siitä, etten sais heti olla heittämässä kirvestä kaivoon, kun vähän verta näkyy. Ymmärtää se tietenki, että tunteet on pinnassa, mutta sano, että koita ottaa rauhallisesti. Se tuntee mut niin hyvin :heart: Tämmönen hermoilija ja stressaaja kun olen :ashamed:
Hienoa, että sun punktio onnistui hyvin! Toivottavasti hedelmöittymisprosentti on hyvä ja pääsette siirtoon ja jäis mahdollisesti huuruneniäkin! Tsemppiä paranteluun ja puhelun odotteluun :heart:

Vaapeli Mainitse viallisista testeistä apteekissa tai katso löytyskö nettisivuilta vaikka sähköpostia, johon vois valittaa. Kyllähän ne niin kalliita testejä on, että pitäis toimia! Toivottavasti saatte nyt oviksen hyödynnettyä oikein kunnolla ja tuloksia syntyis =)
 
Milli81 Mustakin tuntuu, että oireet ois helpottanu. Tai en tiiä. Ainakaan alavatsalla ei ole ollu kiputiloja eilisen ja tän päivän aikana, mitä nyt lämmön tunnetta ja nippailua. Pelottaa! Mullakin on niitä halpistestejä, mutta mietin, että jos ei vuoto ala, niin käyn ostamassa myös digitestin torstaiksi.
 
Maha ollut tänään kireen tuntuinen ja pregnylin pistämiskohta aika arka. Huomenna onkin aikainen herätys, klo 3. Neljän aikoihin pitää olla jo menossa kohti sairaalaa ja punktiota. Vähän alkaa jännittää!
 
Hellou

Tänään sit oltiin Manses imus.
Mulle ei kyllä jäänyt millään tavalla sellanen olo et tahtoisin ikinäkään mennä uusiks :ashamed: (siis tänään on sellane olo, ehkä, ja kyllä, se mieli siitä sit muuttuu)
Sattu iha vietävästi :(
Ensmäisenä kun pääsin toimenpidehuoneeseen niin alko paniikki-itku ja tärinät ja tutinat. Koko alakroppa tärisi iha holtittomasti. Sanoki hoitsu siin et jos toinen kerta tulee ni pyydä pameja sit etukäteen...

Ei muutako puudutusta peliin ja kipulääkettä suoneen...toka kipulääke anto pientä helpotusta kestää loppuun asti.
Rakkuloita kun oli runsaasti, osa pieniä ja osa isoja, ja solujakin saatiin 15 kerättyä, laadustahan ny ei sit tiiä.
Ainavaa lekuri totesi et täällähän on vielä ja vieläkin...
Pariin otteeseen sain kipulääkettä, mut se todelline jymäys tuli kun kaik piti ol ohi ja piti lähtee pois.
Paineet laski alas (mulla muutenkin alhane verenpaine) ja aivan hirmu kaamee kylmähiki iski ja tuntu et silmät pyörii pääs.
Ei muutako takas makuulta ja jalat taivasta kohti.
Loppujen lopuks mut nostettii sänkyyn porukalla ja ruodattii sängyllä pois huoneesta lepohuoneeseen.
Sit nesteytystä(tai se siis alotettiin jo toimenpidehuoneessa) ja kipulääkettä tippana lisää. Pari tuntia meni kunnes pää alko selvii.
Olo on ollu ko julmettujen menkkakipujen kans kera massiivisen krapulan pienellä merisairaudella höystettynä :$
Tietty tähä kaikkee vaikutti se et pelkää kovasti ja sit koko kroppa on jo jännitystilassa etukäteen. Osaisikin rentoutua, niin se varmasti helpottaisi kovasti.

Nyt pikkasen Panadolia naukkailtuna ja kotimatka nukuttuna, olo alkaa helpottamaan.
Pientä nipistelyä on ollu. Täytyy vaan ottaa tosi rauhallisesti.
Illalla Luget sit kehiin. Se resepti saatiin vast Tampereelta pois lähteissä kun sitä ei meille ollu etukätee kirjotettu omas lääkäris.

Mieskin sai sentään pikkasen "kärsiä" :p
Kahteen kertaan joutu käymään antaas omat näytteet ;)
Meillä kun tuo neste puoli tahtoo olla tosi heikkoa...

Noh, mut ny jännätää sit huomiseen, et onko reissu Treelle eessä ja jos, ni se olis sit keskiviikkona tai perjantaina... :/
 
Kamala päivä taas takana... No 8 munasolua olivat kypsiä. 4 hedelmöittyi. Yksi siirrettiin ja tksi pakkaseen :( loput kaksi olivat niin hitaita,että jäivät seurantaan. Harmittaa, että pakkaseen ei saatu kuin yksi. Tämä, joka siirretään ei ole huippu yksilö mutta kuulema erittäin nätti ja oikein hyvä alkio. Pakkaseen laitettu on heikompi. No ei tässä kaikki. En ole vieläkään toipunut punktiosta. Vatsa kivut ovat vaan menneet pahempaan suuntaan ja Tampereella sanoivat, että omaan sairaalaan päivystykseen suoraan. Ottivat pissanäytteet ja verikokeet. Niissä ei mitään niin erikoista mutta ultratessa vatsasta löytyi ylimääräistä nestettä. Huomenna täytyy soitella naistenpolille, että saan keskiviikoksi kontrolliajan. Meinasivat sairaalaan sisään ottaa. Lääkäri sanoi, että on mahdollista että saan jonkunmoisen jälki hypersimulaation. Tarkoittaako tämä sitä, että uudestaan punktio, mitä alkiolle tapahtuu? :( - paljon kysymyksiä. Kaikenlisäksi päivystävä lääkäri luki lapsettomuus lääkärin kirjoittaneen,että minulla pco??? Ikinä ei ole sellaisesta mitään puhuttu ja aina on vaan sanottu, että vika on miehessä. Lääkäri puhui vähän huonoa suomea, joten vaikea sanoa varman päälle että mitä tarkoitti :( Nyt sitten vain jännäillään. Sekavaa tekstiä varmasti. Sitä on olokin.



Huomasin äsken, että maha on kuin potkupallo. Turvotusta ihan kauheasti :eek:
 
Piti rekisteröityä ihan vain siksi että suututtaa sairaasti se, että naisiin suhtaudutaan niin ylimalkaisesti ettei kivunlievitystäkään viitsitä hoitaa asianmukaisesti! Puoskarimaista sanoa että punktion kuuluukin sattua! (Eikä täällä näemmä edes ole raivohymiötä :headwall: ) . Saako kysyä missä marr ja miukumauku käytte hoidoissa?
 
Piti viel laittaa...
Jos ei ol tänää ollu onnea Treen reissul ni on kyl ollu onnea ko tultiin kotiin.
Olllaan lähdetty kotoa jo eilen sunnuntaina puolen päivän jälkeen ja tosiaan tuos viiden jälkeen tänään palattiin takaisin.
Olin sit "onnellisesti" unohtanut eilen aamulla keitettyäni kahvit ni PANNUN PÄÄLLE!!!
Pikkase oli mustaa palanutta kaffetta pannun pohjalla! :snotty:
...on kai ollu jotain muuta mieles...
Kiitos, mille ikinäkin, ettei syttyny palaa :ashamed:
...ja muutenkin on ollu tosi hajamielistä aikaa...
 

Yhteistyössä