Edessä ensimmäinen IVF

Ei ala hoito meillä ennen kesää :( Elokuun kierrosta sitten jos kaikki hyvin silloin... Rähmä sentäs. Taas vaan lisää odotusta ja kauhia pelko tietysti tulee että jos sitten elokuussa onkin taas jotain pielessä tmv. miksi hoitoa ei voitaskaan aloittaa.
 
marr tsemppiä punktioon

KeTe Onnea kyytiläisestä, kivasti saitte myös pakkaseen. Tervetuloa piinailemaan

Illusia, mä olin näkevinäni jonkun pisteen siellä ruudulla alkionsiirrossa.
Lääkäri pyysi kuitenkin laboranttia tarkastamaan katetrin, että varmaan ihan normaali t
toimenpide.

Halle ja tuulia, mulla oli kans pistelyn aikaan et aina odotti sitä pistosta ja
ultra käyntejä :D helpottaa kun asiat etenee. Tsemppiä perjantaille!

Nemi Palelu taitaa ollu hyvä merkki =) Tsemppiä loppupiinailuun.

Mörkötys voi harmi sentään. Toivotaan et elokuussa pääsisitte tositoimiin

on: täältä tosiaan lueskellut et tuo palelu olis hyvä merkki ja mulla on tänäänkin ollu
enemmäinkin kuuma ja siitä tietty jo "fiksuna" päättelin et ei tää hoito onnistu
:headwall:
eilen illalla oli kyllä jotain "ihme" kipua vähän aikaa tuolla mahan seudulla, mitään vuotoja ei oo luge mössöä lukuunottamatta.
 
Kiitos kaikille tsempityksestä piinailuun.
Illusia mulla sano se kätilö, että kohta näkyy suihkaus ja nyt siellä näkyy pieni piste. Mä en kyllä nähny mitään, oli kauhee pissahätä ja mun täys rakko veti ruudulla kaiken huomion =) Ja keskityin vaan tohon pissahätään. Näytti lääkäri vielä mihin kohtaan se meni. Luulis kyllä, että ne aina tarkistaa katetrin tai toivottavasti! Mulla ei maininnu kyllä erikseen. Ihanaa, ku ollaan samassa veneessä, ja melkein samalla risteilyllä :) Mä tuun satamaan sit muutama päivä sun jälkeen!
Halle Toivottavasti säryt pysyy siedettävinä. Ehkä sitä asennoituu niihinki myönteisemmin, ku tietää, et ne on "hyvään tarkoitukseen". Paljon, paljon hyviä ajatuksia perjantain ultraan. Oot aika sissi, ku tämän lisäksi jaksat häitäkin järjestellä :heart:
Nemi "enää" siis viikko. Tosin päivät varmaan tuntuu pidemmiltä, mitä lähempänä testipäivää...
Ja nyt vain odottelemaan "wannabe raskaana"-oireita. Kuinkakohan monesti mäki oon omasta mielestäni ollu raskaana "oireiden" mukaan. Voi tätä ihmismieltä :LOL: Ja huomenna töihin, pöh...ei huvita...
Ainiin, vielä kysymys Lugeista. Laitatteko suurin piirtein 12 h:n välein vai illan kapselit vasta nukkumaan mennessä?
 
KeTe, mulla oli sama homma tuon pissahädän kanssa. Oli aivan järkyttävä kiire vessaan ja tunnustan, että jouduin käymään osapissalla 5 minuuttia ennen siirtoa :D Tulipahan testattua, että sellainenkin on mahdollista :LOL: Eli tuskinpa olisin nähnyt mitään pistettä vaikka sellainen olis ruudulla näkynyt..Lääkäri kyllä sanoi, että oli helppo ja onnistunut siirto eli turhaa tässä kait miettii et meniköhän se alkio oikeaan paikkaan. Alkaa vaan mielikuvitus laukkaamaan odotellessa :) Joo kyl me ollaan melkein samalla risteilyllä, mä ehkä jo Tukholman satamassa ja sä lähdössä Helsingistä :LOL:

Mä laitan Lugen aamulla kun herään 8 aikaan ja köllöttelen 15-20 minsaa sen jälkeen. Päivällä otan 15 aikaan ja illalla nukkumaan mennessä.
 
illusia, hehe mulla oli kans siirrossa rakko ihan sika täynnä, mut en uskaltanu mennä "osapissalle" ettei vaan rakko vahingossa sit meniski tyhjäks..
kiva et sulla onnistu :D

KeTe Mä luin tältä pastalta jostain et et luget olis hyvät laittaa 10-14 tunnin haarukkaan jos 2 X päivässä
 
Mörkötys Voi itku :'( , tosi harmi! :hug: :hug:

KeTe10 Mun aikataulut vähän vaihtelee lugejen laiton suhteen, yritän kuitenki huolehtia ettei menis hirveesti yli 12h (tunnin tai pari vaihtelee) välit.

Tsemppiä kaikille! Mua pelottaa tällä hetkellä ihan hirveesti, että menkat alkaa :'( Sen verran kovaa juilintaa on alavatsalla. Ei kai se nyt jo voi olla tässä (viikko siirrosta) ?
 
Voi ei,nukkapallo ja hope,paljon voimia teille :hug: Tulee aina niin surumieli,kun jonkun kohdalla tulee huonoja uutisia :'(

Itse kävin eilen 0-ultrassa ja kaikki oli ok,puregonin pistelyt siis aloitettu ja hyvin meni.Nyt vaan jännätään sit seuraavaa,maanantaiaamun ultraa.

Voimia taas kaikille tasapuolisesti ja tsemppiä piinailuihin,kasvatteluun ja kaikkeen muuhunkin =)
 
Huomenta kaikille!On tämä jännä ja raskasta aikaa samalla.Oman mausteensa" näihin viikkoihin tuo tuo ÄITIENPÄIVÄ joka TAAS kipeällä tavalla muistuttaa siitä mitä mulla/ja monella muulla ei ole.V..kun töissä työkaverit hössöttää lapsistaan ja mitä ostaa äitille ja mitä lapset ostaa yms..
Mua ärsyttää myös lugejen kanssa läträys" 3 x päivässä, sotkuista touhua.vielä kun vois olla varma että niistä on hyötyä.
VOIMAHALI KAIKILLE TÄMÄN KETJUN KIRJOITTAJILLE/LUKIJOILLE :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nemi77:



Tsemppiä kaikille! Mua pelottaa tällä hetkellä ihan hirveesti, että menkat alkaa :'( Sen verran kovaa juilintaa on alavatsalla. Ei kai se nyt jo voi olla tässä (viikko siirrosta) ?


Älä ny heitä kirvestä kaivoon, tuolla plussanneiden oirepinossa monella on ollut menkkamaista kipua vatsassa ja selässä. Ja jos on endometrioosi, niin silloin nuo kivut ainakin on luonnollisia, koska endohan alkaa hävitä raskauden myötä ja aiheuttaa siksi kipuja. Mut siis, häntä pystyyn :hug:
 
Päivää! Vaihdoin sitte nimimerkkiä, eli olen entinen HaLLeBeRRy. Mulle tulee tälleen keväisin uudistumisen tarve :D

tuulia niinpä! Nyt on ollu ihanaa, ku on voinu tehä jotain konkreettisesti tän asia eteen, kuten Nemikin mainitsi. Hyvä, et en oo ainut näin malttamaton :D

Nemi kiitos tsempeistä! elä vaivu epätoivoon (minäki paras sanomaan :ashamed: ) Nyt kaivat vaikka väkisin jostain hyvää mieltä :hug: Toivotaan, että siellä ne tekee pesäänsä:heart: ja harhauttaavat sua menkkaoireilla

Mörkötys ompa tylsää, että ette pääse hoitoon ennen kesää :hug: Toivotaan, että kaikki on hyvin elokuussa ja hoito voidaan aloittaa!

Milli kiitti! "Ihme" kipu johtu siitä, että pieni ihme tarttui kiinni :heart: Voi, että mä toivon, että teki onnistuisitte :hug:

KeTe totta kai mä nää säryt kestän :D viimeyönä töissä oli taas niin voimakasta paineen tunnetta alavatsalla ja selässä, et henkeä ihan salpasi! Lääkäri sano, et toisten munasarjat on herkempiä kipuilemaan kuin toisten, et toisilla kudokset venyy helpommin.. Ja mä nyt oon tällänen mini-nainen, ni heti tuntuu jos jotain ylimäärästä alkaa mahaan tulla :D
Kyllä tässä välillä on miehellä ja itselläki sellanen olo, et pää ei kestä tätä kaikkea hoitoa, häitä, töitä, ystävä-pariskunnan eroa yms kerralla, mut eiköhän tää kohta tästä helpotu!
Tsemppiä sulle piinailuun ja työntekoon! Muakaan ei yhtään huvittais olla nyt töissä..onneks huomenna on vapaa B)

illusia vai, että osapissalla kävit :LOL: Tsemppiä sullekkin piinailuun b:)d

barbapörrö hienoa, että ultrassa kaikki oli hyvin :) tsemppiä pistelyyn ja seuraavan ultran odotteluun!

karmilla :hug: tsemppiä sulle myös piinailuun!

on: olo on tukala..ihan, ku ois golf-palloja tungettu vatsa täyteen..tuli jo tänään mieleen, et miltähän mahtaa tuntua loppuraskaudessa, ku vatsa on iso ja joka paikkaa kiristää? Mut näähän on ihan pikkujuttuja jos palkintona on oma lapsi!:heart:mitä ei äiti tekis oman lapsensa takia? miestä jännittää kovasti ja huomaa miten sil on toiveet korkeella :heart:
 
Hei vaan! Ja voimia piinailijoille ja muillekin! Muutto ohi, remppa vielä kesken.. Kaikki sekaisin. Koneella päässyt käymään välillä mut itellä ei oikein mitään asiaa.. 17.5. vasta Ovumiaan. Toivon että menkat ei ehtisi alkaa siihen mennessä, suuri (epärealistinen?) toive että ehdittäisiin heti siihen kiertoon aloittaa lyhyellä kaavalla.. oonkohan ihan sekasin ja hakoteillä ku moista toivon? Mua kyl pelottaa että mitä ne lääkkeet tekee mulle, kun jo nyt tuntuu että onko mulla vaihedevuodet alkanu vai mitä kun hermot on kireellä, oon vihanen, väsynyt ja ahdistunut ja masentunut ajoittain, ja tosi voimakkaasti. Ihan pelottaa omat raivon ja romahtamisen fiilikset. Vai voiko PMS-oireet voimistua iän myötä? Tuntuu että tukkakin rasvoittuu nopeammin kuin ennen. Sitten tunnen jo muutenkin kierron vaiheet kropassani tosi selvästi mm ovulaation ja munasolun kasvamisen (?), kivistelee ja joskus jopa särkee kunnolla munasarjan kohdalta ja selästäkin voimakkaasti, niin entäs sitten kun siellä kasvaa (mahdollisesti) useampi munasolu??? Pelottaa :/

Onnea plussanneille onnellisille! <3
 
illusia76 Kiitos tsempityksestä! Kipu oli eilen sen verran kovaa, että olin varma menkkojen alkamisesta. Onneksi tänään ollu rauhallisempaa. Varpaillaan olen ja vessassa käydessä kattelen vessapaperia, et näkyykö siinä mitään väriä...

barbapörrö Hienoa, että pääset piikitteleen! Tsemppiä piikityksiin!

Halleb Kiitos, kipu säikäytti kyllä. Toivotaan, että kipu johtuis pesien rakennuksesta, mutta varpaillaan olen... Lupaavaa kyllä noi sun oireet =) Mullaki oli tosi arat munasarjat vaikka, ei ollut oikeella kuin 3 rakkulaa. Ilmeisesti mulla ei sitten ole kovin joustavat munasarjat. Tsemppiä kaikkeen (hää järjestelyyn, hoitoon jne)

Mimii-75 Hienoa, että olette saaneet muutettua! Meilläkin mies alotteli eilen keittiön osittaista remppaa. Laattoja ois tarkotus vaihtaa seinään ja lattiaan. Mullakin on ollut noita samoja fiiliksiä. Johtuu varmaan kaikesta tästä stressistä, jännityksestä, odotuksesta ja pettymyksistä. Minäki olen alkanut tuntea kropassani kaiken paljon selvemmin hoitojen aikana. Varmaan mulla johtuu siitä, että olen tarkkaillut kohta 2 vuotta suurin piirtein jokaista kroppani toimintaa :ashamed: Tsemppiä sulle ja toivottavasti hoitojen aloituksessa käy hyvin :hug:
 
halle, mulla on taas päin vastainen olo. maha tuntuu samanlaiselta kuin muulloinkin. vähän huolettaa, että onkohan siellä rakkuloilla kasvua tapahtunut ollenkaan? huomenna se kuitenkin selviää. tsemppiä huomiseen ultraan!

milli, sähän olit myös oys:ssa hoidoissa? minkälainen sulla on lugeannos? mietin täällä vähän jo etukäteen asioita :kieh:. kovasti tsemppiä piinailuun!
 
TuuliaKiitoksia tsempeistä, juu oysis ollaan. Mulla on luge annos 3palleroa aamuin illoin, 600mg/päivä yhteensä. 4 pakettia siis ostin niitä.

Halleb no toivotaan et se oli "sitä" kipua.

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja hoitojen keskellä oleville sekä hoitoa odottaville.

on: ei juuri mitään ihmeellistä. Väsyttää, rinnat on suurentuneet ja arat ja mahassa välillä menkkamaisia juilimisia. Tod.näk kaikki tulee vaan lugeista.. Toisaalta toivois et viikko menis äkkiä, toisaalta ei. Pelottaa jo valmiiksi jos ei onnistukkaan. :headwall:
 
Hui kun täällä menee kirjoitukset nopeasti kun on pari päivää poissa :) Hyvä niin, pysyy ajatukset poissa omasta vatsasta...
KeTe Onnea hyvästä saaliista ja kyytiläisestä. Toi mitä sanoit että "Positiivinen mieli nosti taas päätään, mutta sisällä oleva realisti muistuttaa, kuinka pienet mahdollisuudet ekalla kerralla onnistua. " niin mulla on ihan sama fiilis, tai oli varsinkin siirron jälkeen, toinen aivopuolisko oli aivan superhyvällä mielellä ja toinen takoi järkeä tyyliin max 30% onnistuu jne...

Illusia mä kävin myös ennen siirtoa osapissalla :LOL: Tuntui että oli pakko käydä ettei rakko räjähdä. Mulla hoitaja sanoi kun näin läntin siinä ultrakuvassa siirron yhteydessä että se on nestettä mitä ruiskutetaan alkion mukana että nähdään sen menevän oikeaan paikkaan. Sitä itse alkiota ei käsittääkseni vielä pysty näkemään. Ja mulla myös katetri tsekattiin, on kuulemma normitapa.

Uudistunut HalleB, sulla on kyllä paljon meneillään kun häätkin vielä tämän raskaan hoitorumban päälle! Tsemppiä huomiseen ultraan! Kuulostaa hyvältä jos tuntuu että on golfpalloja mahassa ;) Toivotaan hyviä uutisia huomenna.

Nemi Mulle lääkäri sanoi myös että voisin testata kotitestillä 14.5. eli kaksi viikkoa siirrosta mutta ehkä voisi vähän kokeilla jo torstaina... Sun oireet kuulostaa mun korviin kyllä hyvältä, eikös toi menkkamainen juilinta voi tarkoittaa just onnistumistakin. Ajattelisi että ei viikko siirron jälkeen vielä menkat voisi olla aluillaan.

karmilla joo kyllä tuo äitienpäivä vaan aina pistää miettimään. Muistan kuinka viime vuonna ajattelin että ehkä ensi vuonna olisin jo äiti... no silloin en vielä tiennyt että ei ihan luomuna onnistuisikaan. Mulla on myös ollut Luget tosi inhottava kokemus, tosin onneksi vaan 2 krt päivässä. Valitettavasti mä laitan niitä vähän oman muistamisen mukaan eli joskus tulee 8 tunnin väli (yö-aamu) ja joskus enemmän.

barbapörrö Kiva että nollaultrassa kaikki hyvin, tsemppiä pistoksiin ja onnea alkuun!

tuulia mulla oli myös ihan normaali vatsa, ihan viimesinä päivinä vasta tuntui että siellä ehkä jotain on mutta melko normaali olo loppuun asti. Mutta silti tuli 14 solua! Eli ennakkoon ei aina tiedä mitä lopulta tulee.

Milli Mulla on osaksi samoja oireita kuin sulla mutta pelkään myös että ne on vaan luge-aikaansaannoksia. Rinnat ovat kipeämmät kuin ikinä ja jotenkin kovat ja arat. Väsymystä ei ole normaalia enempää eikä vatsassakaan juuri mitään tunnu.

On: Niin kuin tuossa ylempänä jo sanoin niin täällä ei juurikaan tunnu mitään missään ja epäonnistumisen pelko on iso. Mutta olen pystynyt olemaan tosi rennosti koko ajan, en juurikaan ajattele koko asiaa ja olen ihan itsekin ihmetellyt että miksi en nyt pyörittele niin paljon ajatuksia kuin pistosvaiheessa, ehkä siinä se hoito oli jotenkin konkreettista. Nythän tämä on vaan normaalia oleilua. No ehkä ensi viikolla voi sitten jo jännittää...:)
 
Siis olisko se järkevämpää laittaa Lugeja esim. 2 tabua illalla ja 1 aamulla sen sijaan et tungen niitä yhden aamulla, yhden päivällä ja yhden illalla? Tai siis järkevämpää varmasti olis, mut voiko niin tehdä..? Mulla siis 600mg annostus. Oliko sulla HalleB sama annostus ja miten teet tuon?
 
Nelli79 Toi 30% tuntuu tässä kohtaa, niin pieneltä :/ Yritän kovasti ettiä jotain positiivisempia onnistumislukuja, mut eipä löydy :D
Illusia76 Varmaa melko yksilöllistä/hoitopaikasta riippuvaa tuo Lugejen annostelu-hässäkkä...hankalampaa varmaa tollai kolmesti. Mul on 100mg/kapseli ja tökin 3 aamulla ja 3 illalla. Tuntuu vaa, et ku menee pissalle, ni siellä ne töhnät on pöntössä ja paperissa :eek: Luin kyl, et imeytyminen on nopeaa ja jo tunnin kuluttua on tutkittu huomattavasti korkeampia pitoisuuksia veressä...Tää pistää mut ihan harhaluuloseks, en varmaan kohta uskalla käydä vessassa, ettei kyytiläinen ui ulos :LOL: Mihin se "järki" välillä katoaa!?!
 
täällä kamalat vatsakivut ja tuntuu, kuin vatsassa olisi jotain ylimääräistä todella paljon. kunnolla ei pysty liikkumaan, pissaaminen sattuu ja kaikenlisäksi kamala yskä ja aina yskiessä tuntuu, kuin ne munasolut siellä irtoaisivat. Huominen punktio pelottaa niin, että saakohan sitä edes nukuttua ensi yönä. Kiitos kaikille kannustuksista! Tsemppiä ja voimia kaikille sitä tarvitseville :)
 
mä näin siirrossa sen alkion, kun ruutu oli mua vastapäätä seinällä.Lääkäri vielä osoitti että tuola se piste" on.Mies oli siinä mukana ja silitteli mua ja sanoin vaan" ei mua tarvii silittää", reppana kun oli ihan hermona koko alkion siirrosta ja se oli mulle eka kerta koko hoidon aikana kun ei jännittäny yhtään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja illusia76:
Siis olisko se järkevämpää laittaa Lugeja esim. 2 tabua illalla ja 1 aamulla sen sijaan et tungen niitä yhden aamulla, yhden päivällä ja yhden illalla? Tai siis järkevämpää varmasti olis, mut voiko niin tehdä..? Mulla siis 600mg annostus. Oliko sulla HalleB sama annostus ja miten teet tuon?
No nyt kun luin tarkemmin lugepaketin pakkausselostetta, niin sieltähän se vastaus löytyi..eli kun mulla on 200mg luget käytössä ja vrk annos yht 600mg, niin mun on otettava 3 kertaa päivässä yks tabu. Ohjeissa sanotaan, et kerta-annos ei saa olla suurempi kuin 200mg. Daa :eek:
 
Aamusella tänään oli ultrassa käynti ja Manseen imuun käyntipäiväks varmistui maanantai.

Rakkuloita kasvanut monia, osa pieniä osa riittävän kokoisia, n16-17mm...illalla yks pistos vielä Gonalia 225IU, joka on ollut annostus koko pistosten ajan. Viiminen pistos saadaan tehdä keräilynä 2-3:sta kynän jämästä :)

Meinas käydä "hassusti" eilen kun illalla menin apteekkiin hakemaan viimistä kynää. Ei ollut oikean kokoista(450) kun olivat myyneet viimeisen sen kokoisen aiemmin päivällä. Muut apteekit olikin jo kiinni kun soittelivat ja olisivat kysyneet jos jossain muualla olis ollu oikean kokoista. Mut onneks heil oli sit pienempi kynä(300), joka olikin parempi vaihtoehto koska tosiaan saadaan noista kahdesta jo käytetystä kynästä jämät ja nyt tuosta eilisestä pienemmästä loput :p
Tulipa siinä sit muutamia kymppejä säästettyä sillä reissulla mut pikkasen ehti sydän pompahtaa apteekin tiskillä et tähänkö tää ny sit jää kun ei ole varastossa :whistle:

Tänään illalla sain lisäks nenusuihkeen, Synarela yks suihkautus toiseen sieraimeen, ja huomenna aamulla ja illalla yks suihkaus samoin vain toiseen sieraimeen.
Apteekissa koitti tavata reseptistä et isompi vai pienempi pullo ni sanoin et mulle riittäis ihan sellane näytepullo kun ainoastaan kolme suhautusta olis tarkotus laittaa :LOL:

Sit viel huomen illalla klo 21 pitää pistää Pregnyl:iä 5000IU:ta.
Sunnuntai vapaapäivä kaikesta =)

 
Moi!

Miimii mukava, että muutto on ohi! Onnea uuteen kotiin!:)
Mä oon tuntenu aina voimakkaasti ovulaation ja pms-veetutus on kamala. Nyt kun mulla on yhden follin sijasta kuusi, niin olo on todella tukala! Toivottavasti pystyvät aloittamaan mahdollisimman nopeasti hoidon. Eihän sitä tiedä, ku kokeilemalla mitä oireita kenellekkin näistä tulee :)

Nemi ja Nelli kiitti! Peukut on täällä teille pystyssä b:)d

tuulia mitäs näky ultrassa? milloin punktio?

marr toivottavasti punktio on mennyt hyvin ja tullut hyvä saalis! :) Kuulumisia odotellaan

illusia hyvä, kun luge-asia selvisi! Tsemppiä piinailuun:)

on: Huh, kolmas ultra takana! Kuudella edelleen mennään. Vasemmalla oli 2 x 14mm ja 2 x 15mm. Oikealla 15mm ja 18mm. Huomenna Pregnyl klo:23.30 ja maanantaina 11.30 punktio.
Mulla on kyllä megasuuret ovulaatiokivut, jo nyt! Miten mä pärjään vielä viikonlopun? Munasarjat näytti ultrassa turvonneilta.. Toisaalta onni, et folleja ei oo enempää, koska sit olo ois varmaan ihan sietämätön.
Tänää pistän jo iltapäivällä( normaalisti klo21 ) Puregonia 150IU, jotta pienet kypsyisivät. Pienen follimäärän takia kaikkiin tehdään kuulema ICSI, mut follien täytyy olla kuulema täysin kypsiä, jotta se voidaan tehdä.

Tsemppi :hug: kaikille!
 
Hei ymmärsinkö oikein että jossakin kierron vaiheessa aletaan käyttämään sitä sumutetta ajamaan oma hormonitoiminta alas ja sitten kun kuukautiset ovat tulleet aletaan kasvattelemaan eri hormoneilla muniksia? Siis pitkällä kaavalla. Lyhyessä vain aletaan kuukautisten jälkeen kasvattelemaan muniksia heti niilla toisilla hormoneilla?

Koska joudumme ykstyiselle hoitoihin, alkaa nyt hirveä säästökuuri rahan takia, jotta sinne joskus on vara mennä. Käytännössä ei ennen syksyä tai talvea hoitoja voida tehdä, mutta jospa hitaasti hyvä tulisi.

Anteeksi omanapaisuus, kaikki pöyrii päässä, kun olin jo ihan varma etten ikinä lupaa hoitoihin saa. Vaikka en siihen usko ennenkuin penkillä olemme.

HalleB ja MiukuMau toivottavasti hoidot menee hyvin. Olikohan teitä muita juuri nyt tositoimissa.

 

Yhteistyössä