cupsolo paulig kapselikeitin kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
onko kellään kokemuksia tästä keittimestä? meinaisin perheellemme joululahjaksi. olemme todellisia kahvin ystäviä. onko se siis niin että tuosta yhdestä kapselista ei saa kun kupin kahvia? sittenhän se on aika kallis kahvihetki.kaikki kokemukset kelpaisivat.=)

Kupillisen vain saa yhdestä kapselista joo. Nuo kapselikeittimet eivät tee erikoisen hyvän makuista kahvia ja on kahvintuottajien hinnakkaiden kapselien varassa, kannattaa käydä katsomassa jossain kaupassa jos saisi maistaa onko oman maun mukaista. Mutta kyllä niille selkeästi tuntuu tilausta olevan kun kaupat ovat niitä täynnä.

Siitä on povattu tämän joulun markkinahittiä, siksi niitä on joka paikassa.

En kyllä suosittele ostamaan. Tulee kahvikupilliselle kova hinta. Ja muistatteko vielä viimejouluisen Dolce Gusto-keittimen, vieläköhän siihen saa kapseleita? Keittimestä tulee hyödytön siinä vaiheessa, kun valmistaja päättää tehdä uuden mallin ja lopettaa kapseleiden valmistamisen vanhoihin malleihin.

Siitä on povattu tämän joulun markkinahittiä, siksi niitä on joka paikassa.

En kyllä suosittele ostamaan. Tulee kahvikupilliselle kova hinta. Ja muistatteko vielä viimejouluisen Dolce Gusto-keittimen, vieläköhän siihen saa kapseleita? Keittimestä tulee hyödytön siinä vaiheessa, kun valmistaja päättää tehdä uuden mallin ja lopettaa kapseleiden valmistamisen vanhoihin malleihin.

Dolce Gustohan on vasta nyt lyönyt kunnolla itsensä läpi, että kyllä siihen saa kapseleita.

Toisin kuin surulliseen suomalaiseen versioon MyCafehen, taisi mennä konkurssiin vuoden toiminnan jälkeen.

Suosittelen. Kahvi on lähes samanmakuista kuin tavallisella keittimellä keitetty, vaikkakin vain yksi kupillinen, mutta voit itse päättää haluatko pienen vai ison kupillisien eli silloin tosiaan saat pienestä kupillisesta vahvempaa kahvia. Kaakaokin on hyvää parempaa kuin Nescafén kaakao. Uskallan suositella. Itse ostin lahjaksi koko perheelle, mutta olen pässyt testamaan ystävän luona.

suosittelen ehdottomasti. jos haluaa nautiskella, kannattaa hankkia. tavallinen kahvinkeitin kannattaa rinnalla kuitenkin olla jos pitää keittää kahvia isommalle porukalle. minä en enää antaisi pois mistää hinnasta. kalliitahan nuo kapselit on mutta jos silloin tällöin haluaa itseään hemmotella ei ole liian kallista.=)

Olen päässyt testaamaan sitä vahvempaa espressoa ja oli kyllä niin maukasta, että tilaukseen pistin masiinan. On sellainen kutina että tämä laite/konsepti lyö itsensä läpi ja tulee syrjäyttämään Dolce Gustot sun muut. Perustelu tälle väitteelle on yksinkertainen: Juhla Mokka-, ja Tumma Presidentti-kapselit. Uppoaa suomalaisiin, kuten minuunkin. Kapselien hinnatkin varmaan tasaantuu tässä pienen ajan sisällä, vaikka tällä hetkellä onkin kyllä ihanan kallista. Penninvenyttäjät älkööt siis vaivautukoot. Kunhan ei kuitenkaan hinnoittelisi tulevia Crema Latte-kapseleita (maitojauhe) samaan hintaan itse kahvien kanssa...

Niin ja sanottakoon vielä, ettei Cupsolon tarkoitus ole yrittääkään syrjäyttää normaalia suodatinkahvinkeitintä, vaan tarkoitus on mahdollisuus kupilliseen kahvia napin painalluksella, kun halu iskee, eikä jaksa keittimellä ruveta vääntämään - laiskaa mutta totta.

-Timo

Juuri lähti palautetta tuosta laitteesta valmistajalle, joka ei vastaa seurauksista jos ohjeita ei lueta tai laitetta käytetään väärin. Niin, muuten ihan hyvä laite, mutta ekalla käyttökerralla tulkitsin ohjeet väärin (koska ne olivat niin huonosti tehty, vesihanan kuva ja kysymysmerkki kuvaa sitä että lisää laitteeseen vettä!??) ja kahvinkeittimeen syntyi mieletön ylipaine ja sen kahva pamahti irti singoten ohitseni. Sain onneksi uuden laitteen rikkoutuneen tilalle.

Tässä on ärsyttävää se, että huuhtelu pitää tehdä joka kerta ennen kahvinkeittoa ja kahvinkeiton jälkeen. Jos unohtaa tehdä, kahvinkeittimeen syntyy mieletön paine.

Kahvit (mitä nyt on myynnissä) ovat kuitenkin hyviä, ja käytän laitetta jatkossakin, tosin varovaisemmin. Ärsyttää vaan kun joutu odottaa n.2 kk että loput kahvit tulee myyntiin VASTA helmikuussa.

Ostin cupsolon työhuoneelleni koska juon kahvia vain silloin tällöin joten siinä mielessä nappi vaihtoehto on hyvä. Kahvi (espresso) on hyvän makuista. Mutta yllätyksenä tuli sen “sotkuisuus”. Tippakaukalo täytyy tosi nopeasti "lika"vedestä joka tulee laitteen sisältä, ja helposti valuu sitten myös pöydälle (ei siis se vesi/kahvi joka valuu hanasta mukiin) - ja jos laite ei ole keittiössä kuten minulla sitten puhdistaminenkin on harmillisen vaivalloista.
Joskus kapseli tippuu suoraan säiliön läpi. Toki sen saa sieltä noukittua ja laitettua uudelleen – mutta jonkin verran sekin on sotkuista. Joten jos kahvin juojia on useampi, en suosittele. Yksittäisille kupposille vielä menee mutta tämän hintaisesta laitteesta olisin odottanut vähän laadukkaampaa.

Mä olen rakastunut tuohon keittimeen. Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia sen kanssa. Ei mitään tuollaisia, että vettä vuotaisi jostain tai että huuhtelua pitäisi tehdä joka väliin.
Käytän keitintä melkein päivittäin. Kaakaota, cappuccinoa, espressoa, lattea.. Ihanaa luksusta arkeen. Onneksi sain joululahjaksi juurikin Cupsolon, Dolce Gustoa en olisi halunnut. Pelkkä ulkonäkökin on halvan oloinen.

Ihana kone, josta saa todella hyvää kaakaota. :p Mä olen ainakin tyytyväinen ja ensikuussa siihen saa vissiin myös lisäksi juhlamokka ja presidentti tummapaahdonkin kapseleita.

Kaakatti on kyl hyvää :9 Mulla on jo juhlamokkakapselit tilattuna netistä ennakkoon, ens kuussa sit tulee :) Eikös crema-kapseleitakin tuu myyntiin jossain vaiheessa? Odotan kyllä, että niitä sais ostettua 16 paketteina. Sais helpommin tehtyä esim. latteja, espresso macchiatoja tai laittaa cremaa vaikka vaan kaakaon sekaan :9

Minä liputan tuon dolce guston puolesta. En juo kahvia lainkaan, siis tavallista suodatinkahvia. Koskaan en ole sitä makua sietänyt, nyt keski-ikäiseksi selvinnyt ilman kahvia. Teetä olen kyllästynyt litkimään ja tutkailin talven varalle muita vaihtoehtoja. Lopulta totesin, että dolce gustolla on suurin valikoima muita kuin perus kahvia ja ostin sen. Enkä ole katunut hetkeäkään, päin vastoin kupposesta chai tea lattea tai chococcinoa on tullut mun päiväni odotetuin huippuhetki, kun viimein tullaan sisään ulkonta ja pienin käy päikkäreille.

Tavallisempia kahvijuomia kuten lattea ja grande intensoa tykkää mies juoda välillä herkuttelumielessä, myös esim. machiato on yhteinen suosikki. Capuccinot ja espressot jää multa väliin, mutta kylmät herkkujuomat kuten icetea ja cappuccino ice maistuvat saunan päälle. Juodaan 1-3 kuppia päivässä, joskus ei keritä nautiskella kunnolla joten ei juoda lainkaan. En usko, että tuollainen laite kestää paljonkaan yli 5v ehjänä ja uskon, että ainakin nettikaupasta saa sen aikaa tarpeeksi noita kapseleita, en siitäkään ole siis huolissani.

Nyt keittämään kuppi chai lattea, se on parasta mitä olen ikinä juonut!!!

lähdössä aamuvuoroon,keitin uudella capsololla aamukahvit.no ei siinä mitään vaikka ääni kuulosti aamusella vähän rankalta.tullessani töistä ja aikaa kun oli niin laitoin harrastuksissani käyttämäni ilmakompressorin käymään,arvatkaa kumpi oli äänekkäämpi.

Tänää maistoin prismassa tavallista juhlamokkaa tolla vekottimella tehtynä ja meille ei kyllä sellaista tule..
Kahvi maistui samalta, kuin usean tunnin pannussa seissyt kahvi. Ei mun makuuni. Tykkään enemmän smoothimman makuisesta kahvista kuin tuollaisesta kitkerästä.

Ihan näppärä laite näin yksinasujan näkökulmasta.Tosin, tazza kaakaon maku oli suuri pettymys. Kaukana siitä millaista tazza kaakao on huoltoasemilla. Toivottavasti kahvit maistuvat paremmalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lievästi pettynyt Cupsoloon;25563275:
Ostin cupsolon työhuoneelleni koska juon kahvia vain silloin tällöin joten siinä mielessä nappi vaihtoehto on hyvä. Kahvi (espresso) on hyvän makuista. Mutta yllätyksenä tuli sen “sotkuisuus”. Tippakaukalo täytyy tosi nopeasti "lika"vedestä joka tulee laitteen sisältä, ja helposti valuu sitten myös pöydälle (ei siis se vesi/kahvi joka valuu hanasta mukiin) - ja jos laite ei ole keittiössä kuten minulla sitten puhdistaminenkin on harmillisen vaivalloista.
Joskus kapseli tippuu suoraan säiliön läpi. Toki sen saa sieltä noukittua ja laitettua uudelleen – mutta jonkin verran sekin on sotkuista. Joten jos kahvin juojia on useampi, en suosittele. Yksittäisille kupposille vielä menee mutta tämän hintaisesta laitteesta olisin odottanut vähän laadukkaampaa.

Aivan totta, minulta on mennyt pöydän kansi huonoon kuntoon siis levy kostunut ja turvonnut... Onkohan kyse tyyppiviasta ja korvaako takuu? Miten saisi sen selville? Olisin osatanut myös työpaikalle mutta en uskalla koska tammipöytä olisi kärvinyt moisesta valutuksesta. Jos saavat korjattua tulevissa uusissa laitteissa niin on lyömätön laite.

Yhteistyössä