Volvo V70 AWD turbo-nelivedosta kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Kellään kokemusta Volvo V70 2.5 AWD :sta?
Kyse bensamallista.
Vuosimalli 1999-2000, eli siis vielä se vanhempikorinen.
Kokemuksia saa laittaa myös uudemmista...
Kuinka paljon vie bensaa? Maantie ja kaupunki?
Tekeekö tuolla nelivedolla oikeasti mitään, vai onko se vaan joku lelu?
Minkälainen ajaa maantiellä?
Suosittelisitko?

mulla on ollut tuommonen mutta vm 2001, ajoin 75000...180000km

-bensaa meni maantiellä 9 ja kaupungissa 14
-neliveto on viskokytkimellä ja ns. avustava neliveto
-hyvää ajaa maantiellä ja erinomainen ergonomia, erinomainen kone erityisesti BSR:n softalla virkistettynä
-mulla meni paljon rahaa remontteihin, mm. takaiskarit oli 600e/kpl

Meillä oli r-mallin auto aikoinaan ja kyllä se melkoinen bensarosvo oli verrattuna moneen muuhun. Mutta ei niin isoruokainen ettei sillä ajaa olisi pystynyt.
Nelivetoa oli hyvä ajaa kelillä kuin kelillä mutta ei sekään ihmeisiin pystynyt.
Ihan normi auto mutta toki ohitukset oli helppoja :D
Mies rakasti tuota autoa mutta toki kirosi joka kerta kun piti viedä huoltoon, tuosta r-mallista johtuen se piti aina huoltaa vain Volvolla kun tarvitsi jotkut omat systeemit.

-
Mulla on ollut joskus 2000-luvun alussa tuosta se vanhempi malli, eli Volvo 850, vuosimalli oli -96, se oli ihan sieltä mallisarjan loppupäästä..
Oli turbolla ja nelivedolla varustettu, mutta se vei kyllä bensaa paljon enemmän, kun Ruutiukon mainitsemat lukemat.
Maantiellä vei muistaakseni n. 13 L /100 km ja kaupungissa lähemmäs 20 L /100 km.
Tosin mulla sekä vaimolla, on molemmilla aika roima ajotyyli.
Vaimo tykkäsi tuosta, mutta oli pakko vaihtaa dieseliin, kun tuli ajoa niin paljon.
Voin suositella ainakin 850 kokemuksen perusteella.
Nykyään meillä on kakkosautona Volvo V70 -00, mutta ilman sitä nelivetoa ja sitäkin voin suositella!

Yhteistyössä