cupsolo paulig kapselikeitin kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos cupsolo keittimenne kastelee pöydän se johtuu siitä kun säiliö johon tyhjät kapselit tipahtaa, niin siellä on vaikka edes muutama käytetty kapseli, niihin kertynyt vesi alkaa kuivumaan pois kapseleista ja se kerää nestettä säiliöön, jonnka täyttyessä se tulee pöydälle...

Alkuperäinen kirjoittaja Hyvän kahvin nautiskelija;28558184:
No niin kuin ylemmällä kerroin - vaihtoehtoja Cupsololle. Löytyy montakin eriominaisuuksilla konetta ja ennen päätöksentekoa esittely ja tutustumisen mahdollisuus. Ota vaan rohkeasti yhteyttä - priit@finestwellness.eu - ja sovitaan aika.

Kyllä cupsolo aina zinzinon ylihintasen masiinan voittaa, totahan myytiin ainakin jossain vaiheessa 69euron hintaan.

Meillä on ollut tuo kone nyt vuoden ja itse olen tyytyväinen! Alkuun tosiaaan lirautteli vettä pöydälle mutta nyt tyhjennän tyhjien kapseleiden säiliön joka keiton jälkeen ja ongelma on hävinnyt. Yleensä käytetään moccamasteria jos juojia on enemmän mutta arkiaamuisin lähden yksin töihin (mies lähtee aiemmin ja juo kahvit vasta töissä) ja cupsolo on mun arkiaamujen pelatus. Hain tulusta pahvimukeja, keitän juhlamokat siihen ja otan linkkiin (työmatka kestää sillä noin 15 min.) Ko koneesta en luopuisi mistään hinnasta!

Cupsolo kastelee pöydän tekee vinkkienne mukaan mitä vain - ei auta. Ensimmäisen koneeni kapseli livahti suoraa läpi säiliöön, Sain uuden koneen joka myöskin kastelee alleen ja muutaman kuukauden toimittuaan kohtuullisesti, ei kahva pysy alhaalla vaan sinkoaa voimalla auki niin,että kahvit roiskuu seinille - paine on niin kova että vaatii voimia jos aikoo käsivoimin pitää väkisin kahvaa kiinni saadakseen kupin kahvia - lähdempä Sokokseen jälleen palauttamaan Cupsoloa enkä aio huolia enää uutta konetta.

Ei se kone huono ole, itselläni nyt ollut jo pari kuukautta kyseinen kone:) Hyvää kahvia sillä saa^^ ainut vaan että noita tazza kaakaoita ei meinaa mistään saada. Ja ei se kone yli kuse vaikka olisi montakin kapselia säiliössä, toki se kannattaa kyllä tyhjentää, sillä ne kapselit alkaa vuotaa jonkun ajan kuluttua, ja vesi valuu säiliön pohjalle... Ja se haju joka niistä kermakapseleista tulee ei ole mikään miellyttävä jonkun ajan päästä siitä kun kapselit ovat pari päivää esimerkiksi olleet koneessa sisällä. Plus on tosi hankala puhdistaa kun se maitojauhe tai mikä onkaan kuivuu...

Joulupukki toi meille Cupsolo -keittimen ja ollaan koko perhe jo aivan koukussa kyseiseen masiinaa. Yllä kuvailtuja ongelmia ei ainakaan vielä ole näkynyt ja masiinan käyttö onkin superhelppoa.

Tavallisista kahveista ollaan kokeiltu vasta Juhlamokkaa: mies tykkää tosi paljon, minä en. Ei siis korvaa myöskään määränsä vuoksi Moccamasterilla keitettyjä aamukahveja.

Itse olen avian rakastunut espresso -kapseleihin. Suosittelen myös käyttämään cappuccinoissa ym oikeaa maitoa niin tulee paljon parempaa kuin valmiista cappuccin- tai latte -kapselista. Aidossa maidossa ei ole myöskään turhaa, lisättyä sokeria. Myös moccachino tulee paremmin niin että lämmittää ensiksi pienen määrän maitoa mikrossa, sen jälkeen kuppi kuppisooloon ja perään yksi kapseli kaakaota ja yksi kapseli espressoa, naminam!

Seuraavaksi olisi ostoslistalla teekapselit, saas nähdä miten niiden kanssa käy.

siis sähän voit tehä vaikka latte kahvit tolla masiinalla, kaakaoo yms. Ei tolla oo tarkotus edes tehdä perus "juhlamokka" kuppia.. Laite on kehitetty kahvi nautinnon maximointiin. Tazzan kaakao on parasta ja sitä saa 6 euron hintaan 16 kupillista tällä koneella. Mene vain kahvilaan hakee tazzaa 3e kuppi. GG.
Suosittelen jos on löysää massia taskun pohjalla tollanen vajaa 100 euroa. Latet ja capiccinot maistuu talven pakkasil paremmin ku perus kahvi. btw perus kahvia saa töissä.

Ostin Cupsolon ja petyin. Juhlamokkapaketista saa sentään 365 kupillista hintaan 0,07 €/kuppi, voi että! Tällähän ei saa kunnon nokipannukahviakaan. Ruikki pukunikin pilalle ja matot menivät pesuun. On sitten vielä tosi vaarallinenkin. Kissani meinasi hukkua vesisäiliöön. Pakkasessa ei toimi ollenkaan ja kun yritin auton akusta vetää siihen piuhoja, suli koko värkki käsiin. Muijan serkut (12 kpl) tulivat kylään ja kun oikein kiirettä piti, niin viimeinen sai sumppinsa iltahämärissä pois lähtiessä. Moittivat, että tällä tehty kahvi olisi maultaan lattea. En kyllä toista kertaa tarjoa, jos nyt kyläänkään otan enää. Vieköön muija paariin.

[QUOTE="Amanda";29426634]Ei se kone huono ole, itselläni nyt ollut jo pari kuukautta kyseinen kone:) Hyvää kahvia sillä saa^^ ainut vaan että noita tazza kaakaoita ei meinaa mistään saada. Ja ei se kone yli kuse vaikka olisi montakin kapselia säiliössä, toki se kannattaa kyllä tyhjentää, sillä ne kapselit alkaa vuotaa jonkun ajan kuluttua, ja vesi valuu säiliön pohjalle... Ja se haju joka niistä kermakapseleista tulee ei ole mikään miellyttävä jonkun ajan päästä siitä kun kapselit ovat pari päivää esimerkiksi olleet koneessa sisällä. Plus on tosi hankala puhdistaa kun se maitojauhe tai mikä onkaan kuivuu...[/QUOTE]

Maitojauhe????

Huh, kerropa lisää.
Mundo- kahviin lisään aina luomutäysmaitoa. Selaistako ei voi tehdä noilla masiinoilla? Braunin kahvinkeiton 30 vuoden takaa toimii vieläkin ja hyvää tulee. Mut missä on tuoteselosteet noille jauheille? Onko paakkuuntumisenestoainetta?

No, Mundoa siihen ei varmaan voi laittaa ollenkaan?

Eihän nämä ole aina makuasiota, mut perustiedot haluan ennen ostoa.
Turun koulu- ja päiväkotikeittiöissä suositaan luomua - Kotimaa - Turun Sanomat

Viime jouluna sisko perheineen hankki Cupsolo-keittimen ja tämän vuoden ajan olen kokeillut laitetta ja maistellut juomia. En itse juo kahvia, teetä kuluu päivittäin paljon. Mutta cupsolon avulla olen ihastunut moccachino-kahviin, kaakao on ollut hyvää!! Usein miettinyt kannattaako yksin asuvana ostaa kyseistä laitetta kun käyttö jäisi varmasti melko pienelle mutta houkutus voitti ja nyt laite ollut pari päivää. Suosittelen lämpimästi!!

Thai latte kuulostaa erikoiselta mutta on erittäin hyvää, juomana tuoksuu suorastaan pahalle mutta maku taianomainen: kanelia sopivasti. Huomasin myös että kaakaosta on tullut minttu-versio. Yritän sen metsästää jostain, on varmasti hyvää.

Joo-o tuleehan kupille hintaa mutta toisaalta pieni herkkuhetki silloin tällöin ei kukkaroa paljoa kevennä. Vuoto-ongelmat katoaa kun muistaa puhdistaa laitteen päivittäin sekä käyttää puhdistus-kapselia parin kuukauden välein, puhdistaa laitteen sisältä tehokkaasti sinne kertyneestä liasta.

Hyvää joulun odotusta kaikille ja makoisia kahvi/ tee hetkiä!!!!!

onko kellään kokemuksia tästä keittimestä? meinaisin perheellemme joululahjaksi. olemme todellisia kahvin ystäviä. onko se siis niin että tuosta yhdestä kapselista ei saa kun kupin kahvia? sittenhän se on aika kallis kahvihetki.kaikki kokemukset kelpaisivat.=)
Muuten hyvä laite ja helppo käyttää mutta siihen tarkoitettua kalkinpoistoainetta ei saa mistään. Pauligin nettikaupassa myytiin ennen sitä mutta ei enää. Suosittelivat sieltä jotain muuta ainetta joka ei kuitenkaan toiminut. Taidan ostaa Dolge Guston . Siinä kalkinpoisto kuulemma helppoa.

Keitin ei enää "kuse alleen" kun teet siihen itse sen säiliön kapseleille. Eli ostat kaupasta plastex mehun säilömiseen tarkoitetun muovipullon. (Googleta Plastex jääsydän-pullo 1l).
Leikkaat siitä oikean korkuisen ja yhdelle reunalle yläosaan sokerinpalan kokoinen lovi jotta säiliö istuu paikoilleen. Ja valmis. Ei valu enää kapseleiden nesteet pöydälle.

Keitin ei enää "kuse alleen" kun teet siihen itse sen säiliön kapseleille. Eli ostat kaupasta plastex mehun säilömiseen tarkoitetun muovipullon. (Googleta Plastex jääsydän-pullo 1l).
Leikkaat siitä oikean korkuisen ja yhdelle reunalle yläosaan sokerinpalan kokoinen lovi jotta säiliö istuu paikoilleen. Ja valmis. Ei valu enää kapseleiden nesteet pöydälle.

[QUOTE="Amanda";29426634]Ei se kone huono ole, itselläni nyt ollut jo pari kuukautta kyseinen kone:) Hyvää kahvia sillä saa^^ ainut vaan että noita tazza kaakaoita ei meinaa mistään saada. Ja ei se kone yli kuse vaikka olisi montakin kapselia säiliössä, toki se kannattaa kyllä tyhjentää, sillä ne kapselit alkaa vuotaa jonkun ajan kuluttua, ja vesi valuu säiliön pohjalle... Ja se haju joka niistä kermakapseleista tulee ei ole mikään miellyttävä jonkun ajan päästä siitä kun kapselit ovat pari päivää esimerkiksi olleet koneessa sisällä. Plus on tosi hankala puhdistaa kun se maitojauhe tai mikä onkaan kuivuu...

Maitojauhe????

Huh, kerropa lisää.
Mundo- kahviin lisään aina luomutäysmaitoa. Selaistako ei voi tehdä noilla masiinoilla? Braunin kahvinkeiton 30 vuoden takaa toimii vieläkin ja hyvää tulee. Mut missä on tuoteselosteet noille jauheille? Onko paakkuuntumisenestoainetta?

No, Mundoa siihen ei varmaan voi laittaa ollenkaan?

Eihän nämä ole aina makuasiota, mut perustiedot haluan ennen ostoa.
Turun koulu- ja päiväkotikeittiöissä suositaan luomua - Kotimaa - Turun Sanomat[/QUOTE]

Aivan totta, minulta on mennyt pöydän kansi huonoon kuntoon siis levy kostunut ja turvonnut... Onkohan kyse tyyppiviasta ja korvaako takuu? Miten saisi sen selville? Olisin osatanut myös työpaikalle mutta en uskalla koska tammipöytä olisi kärvinyt moisesta valutuksesta. Jos saavat korjattua tulevissa uusissa laitteissa niin on lyömätön laite.

Yhteistyössä