Clomittaret 2013

Hydrangea juu, samalta näytti, mutta lisäksi ihmetystä aiheutti:
"Femar-hoidon seuranta

Tätä lääkettä käytetään vain lääkärin tarkassa valvonnassa. Lääkäri seuraa tilaasi säännöllisesti varmistaakseen, että hoito vaikuttaa oikealla tavalla.

Femar voi aiheuttaa luiden ohenemista tai haurastumista (osteoporoosia) elimistön estrogeenipitoisuuden pienenemisen takia. Lääkäri voi mittauttaa luuntiheytesi (osteoporoosin varalta) ennen hoitoa, sen aikana ja sen jälkeen."
 
Täällä onkin väki vaihtunut parin kuukauden aikana, montaa tuttua nimeä ei näy. Onko taisteluväsymystä vai onnellisia plussauksia?

Mutta jotka muistatte mut, niin sen verran kerron terveisiä: Joulukuussa yritimme yhden OI-kierron ja koska se oli nega niin seuraavaksi eteen tuli endometrioosileikkaus. Leikkaus on tehty tähystämällä 8.2. ja se meni hyvin. Yllätykseksi tuli se että endo tukki mun vasemman munatorven suun. Se on nyt avattu. Ja toki endoa poistettiin muualtakin lantion alueelta. Mä olen varmaan raskautunut aina vain oikeasta munasarjasta. Nyt jotenkin tuntuu että mahdollisuudet kasvaa, kunhan folleja kasvatellaan Clomeilla ja muilla hormoneilla. Tosin voi o olla että me tullaan siirtyyn IVF-hoitoon.

Mulla oli jotenkin aina hoidoissa se olo, että kun folli havaittiin vasemmalla niin tiesin jotenkin ettei tästä tule mitään. Ja koskaan ei tullut edes haamua. Mutta nyt se selvisi miksi ei. Olisiko sittenkin kannattanut tehdä mulle aukiolotutkimus jo aiemmin? Luotettiin vain siihen että kun on raskautunut niin auki on...oli joo, mutta vain toinen.

Mukavaa kevään jatkoa kaikille Clomittarille! Meillä hoitojen suunnittelu on kahden viikon päästä. ja sitten nähdään miten me jatketaan. Josko nyt raskaus alkaisi nopeammin ja kestäisi loppuun asti.
 
Titiuu85, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin! Monesti aika synkiltä vaikuttavista tilanteista on sittenkin löytynyt sen pienen sydämen syke ja kaikki on kuitenkin kääntynyt hyvin päin. Toivon kovasti teille hyviä uutisia!

Täällä on punaista tiputtelua silloin tällöin :| viikkoja alkaisi olla 5 +. Odottavalla (no toivottavasti :D) kannalla ollaan. Mutta muutoin olo on ihan jees, ällötystä välillä lievästi ja päänsärkyä. Töissä oli pakko kertoa, koska raskaus vaikuttaa työjärjestelyihin ja ei oikein hurraa huutoja aiheuttanut. Mutta ihan asiallisesti työtoverit suhtautuivat, sama tilanne on ollut joskus aikoinaan heilläkin. Ei kai se ikinä ole hyvä hetki raskautua.
 
Anne Elliot: Munkin menkat on ihan vitsi! Kp1 normaalia vuotoa, kp2 ei mitään ja kp3 tuhruttelua. Eli tää oli tässä? Outoa koska merkit näytti siltä et nyt on tavaraa tulossa kun limistäkin kasvatettiin lääkkeillä... Ei oo varmaan hyvä ettei vuoda kunnolla vai onko mitä kokemuksia/kommentteja lääkäriltä?
 
Titiuu :hug:

Kiitos kaikille tsempeistä. Ärsyttää niin paljon. Limis vaan 4mm ja jo seuraavana päivänä ultrasta oli ovistesti plus. Mulle voi päivittää dpo 2 tälle päivälle ja kp 13
Mutta ei kai tästäkään kierrosta mitään tuu, kun limis oli tosiaan oviksen aikaan niiiiiin ohut ja lääkäri sanoi, ettei tässä kuussa ainakaan kannata paljon toivoa. Ens kierrossa clomien puolitus ja seuranta, että riittääkö mulle ees se puolikas, kun on kuitenkin PCO. :'(
 
Matti Katikainen Eikös täällä ollut jo tullut raskaaks vaikka oli ultrassa ollut ohut limis? Vai muistelenko nyt ihan omiani.

Minua ärsyttää, ei vieläkään ovulaatiotestiin plussaa ja nyt menossa jo kp19 argh, teen nyt perjantaihin asti testejä ja sen jälkeen en enää testaile, kyllä se sitten verikokeessa nähdään onko se ovulaatio jo ollut.
 




Tiistai 19.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......52/28-30.....ya4/11..........2.c
NiQ................45/33.............yk10.............3.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Nyysy............35/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Meri__............34/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............32/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............32/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........30/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Slartibart........30/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............29/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........29/?..............ya6/11.........2.c.....................25v,1.lapsi
Karamelli81....28/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...28/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................28/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......27/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l...........pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....23/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi
Mimmuskainen_..20/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............18/28-34.......ya9/11..........1.c+pr........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi.............16/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Syystuuli74.....16/28-30.......ya7/2011......1.c............2.lapsi,38
dots...............15/26-32.......ya6/12...........2c........pco, endo, 1.lapsi, 29v
Matti Katikainen..14/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........12/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
luna_82.........10/~34..........ya3/12..........1.a (4.c+l)..........pco,1.lapsi,31v
Neppu_..........8/28(34-59)..ya2010........mp.c.de............pco,1.lapsi,26v
hanzku_91......8/29-30......ya1/2011.........5.c.ins............selitm,1.lapsi
apsu...............5/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
Poca...............4/34......................c......................pco
Hempukkainen..4/28-32....ya10/10.......tk (4.c+l).............27v
Anne Elliot......4/26-32........yk13..................................1.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Meri_ dpo 19
annalii dpo 19
Heipa dpo 17
NiQ dpo 14
Karamelli81 dpo 14
skorppari82 dpo 9
Miramei dpo 9-10
jenni_noora dpo 8
Hyy2 dpo 5
Matti Katikainen dpo 3

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Moi toivounelma, kiva kuulla että endo-leikkaus meni hyvin, toivottavasti se nyt merkitsevästi auttaa tuleviin hoitoihin ja niistä nopeesti tärppäis ja kaikki menis hyvin! :) Niin ja täällä on tullut plussanneita mutta joitakin myös taustailee tai lopettaneet palstailun.
 
Hempukkainen, en osaa sanoa tähän mitään, kun en ole vielä sinne lääkäriin asti päässyt, kun joudun muuton takia nyt odottelemaan sitäkin.

Joskus ajattelen, että yhtä odottamista on tämä elämä. Mutta toisaalta odotus on hauska sana, me kaikki ollaan ikään kuin odottavia äitejä, meidän odotusaika kestää vain hiukan pidempään. :)
 
voimia titiuu, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin! :hug:

juu miramei, ei noita kannata lueskella, pakko vaan luottaa, että lääkärit tietää mitä tekee..mulla femar on toiminu ainakin paremmin kuin clomit, että oon ollu tyytyväinen.

Kiva kuulla toivounelma, että leikkaus meni hyvin, toivotaan että nyt raskautuminen käy helpommin!

Mulla täällä on nyt tuhrutellut kohta viikon, en ymmärrä. Yhdistän sen nyt tohon progeteronilääkkeeseen (lutinus), koska koskaan aiemmin ei ole alkanut tuhruttelu jo dpo3, ja nyt kun tuo lääke on käytössä ekaa kertaa niin tällasta. Vaikka sen nimenomaan piti viedä se yleensä viikon myöhemmin alkava tuhruttelu pois..no eipä liene hirveesti jännitettävää :(, mutta kai mä tota lääkettä jatkan tämän viikon ja teen silti testin ennen kuin jätän se pois..
 
Titiuu85 - Täälläkin peukut pystyssä että siellä kaikki hyvin, voimia!

toiveunelma - Hienoa että endoleikkaus onnistui hyvin! Minullakin endo leikattu muutama vuosi sitten ja voi että sitä kivuttomuuden iloa leikkauksen jälkeen! Onko sinulle lääkäri puhunut clomifenin vaaroista endometrioosipotilaille? Minä vaihdoin lääkäriä juuri ja hän sanoi clomien voivan jopa stimuloida endometioosia! Minulla siispä mitä todennäköisemmin viimeinen clomikierto menossa.

(.) Minä kävin tänään kp14 uudessa folliultrssa ja vähän hämmentäviä olivat uuiset. Munarkkuloiden määrä vähentytnyt n. 4 + 2:een ja isoin 13mm rakkula kadonnut. Nyt siis olivat suurimmat 11mm. Limakalvo sama kuin kp11 eli vähän reilut 5mm. Yrityskielto peruttiin, koska lääkärin mukaan monikkoraskausriski ei enää todennäköinen. Jes! Viikon päästä taas uuteen ultraan.

Mutta siis hämmentää todlla miten munarkkulat voivatkin pienentyä tässä vaiheessa kiertoa! Kävi jopa jälkikäteen mielessä voisiko ovulaatio olla tapahtunu jo ennen kp11 ultraa?? Onko kukaan käynyt ultrassa ovulaation jälkeen? Osaatteko sanoa näkyykö silloin vielä pienempiä munarakkuloita?
 
Viimeksi muokattu:
Dots, oikeastaan mun lapsettomuuslääkäri sanoi että kaikki hedelmöityshoidoissa käytetyt lääkket voi lisätä endon kasvutahtia. Ei siis pelkästään Clomit. Ja mullahan oli lääkityksenä Clomit ja Gonal-F. Ja varsinkin Gonal-F lisää mulla limakalvon kasvua. Mutta kiva että jaoit tietosi.
Tämän vuoksi oikeastaan leikkaavalääkäri onkin IVF:n puolesta. Vaikka siinä kerrralla annetaan enemmän hormoneja niin onnistumisprosentit on suuremmat kuin OI:ssa.

Mua ihmetyttää miten sun kohdalla on puhuttu rypäleraskauden (tuossa on linkki) riskistä? Yleensähän jos folleja tulee liikaa niin yrityskielto tulee monikkoraskauden riskin vuoksi. En ole tuollaisesta koskaan kuullut.
Follien määrän väheneminen ja niiden koon pienentymminen vaikuttaisi tällaiselle "kotigynelle" siltä että johto folli on joko ovuloinut tai surkastunut kesken kasvun. Ja kyllä folleja voi jäädä ovuloinnin jälkeen. Varsinkin PCO-potilailla on yleensä aina monen kokoisia folleja ja osa jatkaa kasvua ja osa vaan jää tiettyyn vaiheeseen, kun elimistö ei jaksa niitä kasvattaa.

Mutta aina voi myös olla mittavirhe kyseessä. Oliko lääkäri sama molemmilla kerroilla? Follien kasvuvauhti on noin 1-2 mm/ vrk.

Minullahan näkyy läpi kierron folleja about 5-7 mm kokoisia, koska mulla on PCO. Mutta sitten hoidoilla sinne on saatu yleensä pari kasvamaan isommaksi ja ovulaatio on tapahtunut irrotuspiikin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
toivounelma - Kiitos tarkennuksista ja hyvä tietää että endoa stimuloiva vaikutus muillakin hoidoilla. Taisi minulla mennä termit tuosta rypäleraskausriskistä puhuttaessa sekaisin. Riki oli siis nimenomaan monikkoraskaus kun yli 10mm munarakkuloita oli todella monta. Mutta ilmeisesti oli siis vaan varatoimenpide kun nyt taas saadaan yrittää. Lääkäri oli kyllä sama mutta huone ja siten mitauslaite eri kun viime kerralla. Joten voihan olla että kyse mittausvirheestä.

Kiitos paljon kommenteistasi ja paljon tsemppiä leikkauksen jälkeiseen yritkseen!
 
Viimeksi muokattu:
Miramei. Mulla tuli tärppi Femar-hoidosta, kun ensin oltiin kokeiltu Clomeja muutama kierto tuloksetta. Se on hyvä lääke. Se voi aiheuttaa varmaan noita luusto-oireita, jos sitä käytetään oikeesti siihen syövän hoitoon, koska syövän hoidossa sitä lääkettä syödään joka päivä ja pitkiä aikoja. Tuollainen viiden päivän kuuri kuukaudessa ei vaikuta samalla tavalla, joten ole huoleti.

Femaria on käytetty suhteellisen lyhyt aika vielä lapsettomuushoitona, mutta just jostain Duodecimista luin, että sen tyyppiset lääkkeet saattaa tulevaisuudessa olla vielä enemmän käytettyjä, kuin Clomit, koska niillä on vähemmän sivuvaikutuksia ja ne poistuu elimistöstä nopeammin (Clomeillahan on puoliintumisaika, ja sen takia Clomeja ei saa syödä kuin max 6kk kerrallaan, tällaista rajoitetta ei esim letrotsolivalmisteilla, kuten Femar, tietääkseni ole).

Femar myös ilmeisesti vaikuttaa vähemmän epäsuotuisasti kohdun limakalvoon, kuin Clomit... ja niillä on pienempi monikkoraskausriski.. Mutta tätä toista käyttötarkoitusta ei lue siinä selosteessa, koska se on tosiaan aika uusi juttu, että sitä käytetään lapsettomuuden hoitoon myös. Ihan yleisesti kuitenkin käyttävät.

No mutta, en mä omiani puhele, linkki artikkeliin tässä.
 
Viimeksi muokattu:
Laala ja skorppari kiitos vastauksista! :flower:

Täällä hätähousu testasi haalean vaaleanpunainen selkeä viiva pregcheckillä dpo9.
Tässä kännykkälaatuinen kuva siitä: Aijaa.com - DPO 9 Luonnossa näkyy selkeemmin ja tuli testiajalla. Jotain siellä taitaa tapahtua..toivottavasti jaksaa taistella!

Muoks: tässä vähän kuivahtaneena:
Aijaa.com - kuivahtaneena dpo9
 
Viimeksi muokattu:
Titiuu: Toivottavasti kaikki on hyvin, voimia odotteluun ja epätietoisuuteen.
Miramei: Ihanaa jos tuossa on viiva, onnea. Mä en jostain syystä osaa lukea/tulkita noita liuskatestejä, musta ne on aina epäselviä. Viimeisessä kierrossa kaksi niitä tuli tehtyä ja ensimmäisessä testissä olin näkevinäni haalean (toisen) viivan mutta toisesta en ollut enää varma seuraavana päivänä ja menkat (tai menkan tapaiset) alkoikin sitten siitä parin päivän päästä. Nyt tilasin Raskauskeijusta puikkotestejä (ovis+raskaus) koska en halua menettää järkeäni noiden liuskojen kanssa. Oon varmaan outo kun en tajuu noita, mut parempi varmaan käyttää sellasia mitkä itse tajuaa et ei tarvii arpoa niiden kanssa kun tässä muuten arvotaan niin monen asian kanssa ;)

Mua on alkanu kans kiinnostaa toi Femar ja Anazol. Vaikka eihän mun tarvii tollasia (vielä) miettiä kun on taukokierto jonka jälkeen (vika) Clomikierto + inssi...Huoh.
 
Miramei, sanoisin että dpo 9 päiväksi melkoisen komea viiva siellä jo piirtyy :D Toivottavasti pysyy kyydissä!

Monikkoraskauden riski. Mulle sanottiin että jos folleja on kaksi, jatketaan. Mutta jos folleja on saman kokoisia kolme tai enemmän niin tulee yrityskielto.

Femar ja Clomifen niissä on ainakin lääkeselosteiden mukaan merkittävä ero toiminnassa. Kopioitu suoraan niistä:

Femar pienentää elimistön estrogeenipitoisuutta estämällä erään estrogeenituotantoon osallistuvan entsyymin (aromataasin) toimintaa

Klomifeenin vaikutukset perustuvat sen antiestrogeenisuuteen, minkä vuoksi munasolun irtoamista estävä vaikutus poistuu ja estrogeenieritys lisääntyy.

Ja näistä toimintaeroista johtuen varmaan vaikutus limakalvoihin on erilainen, mutta myös vaikutus/ vaste munarakkuloille voi henkilöittäin vaihdella. Näin mä tämän päättelen.
 
Pahoittelut kaikille uuden kierron aloittaneille! :hug:

titiuu toivotaan, että kaikki on hyvin! Vomia :hug:

Miramei kyllähän tossa viiva näkyy :D Varovaiset onnittelut! :heart:

Matti Katikainen muistelen kanssa lukeneeni, että olis onnistunut ohuemmalakin limiksellä :)

Mulla ollut kummallisen surumielinen olo :( Tuntuu, et vois itkeskellä kokoajan, mut saa nieleskeltyä kyyneeleet. Kaikki tämä toivominen ja haaveilu väsyttää ja tuntuu turhauttavalle! Mitenkähän kauan tätä jaksaa :confused:
Ovistuntemuksia ei ole ollut, mut aamuyöstä heräsin kovaan kipuun alamahalla. Sellanen menkkamainen kipu oli, mut kovempi, säteili häntäluuhun asti? Munasarjoissa ei tuntunut nippailuja eikä jomotuksia...
 




Keskiviikko 20.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......53/28-30.....ya4/11..........2.c
NiQ................46/33.............yk10.............3.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Nyysy............37/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Meri__............35/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............33/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............33/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........31/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Slartibart........31/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............30/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........30/?..............ya6/11.........2.c.....................25v,1.lapsi
Karamelli81....29/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...29/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................29/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......28/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l...........pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....24/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi
Mimmuskainen_..21/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............19/28-34.......ya9/11..........1.c+pr........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi.............17/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Syystuuli74.....17/28-30.......ya7/2011......1.c............2.lapsi,38
dots...............16/26-32.......ya6/12...........2c........pco, endo, 1.lapsi, 29v
Matti Katikainen..15/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........13/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
luna_82.........11/~34..........ya3/12..........1.a (4.c+l)..........pco,1.lapsi,31v
Neppu_..........9/28(34-59)..ya2010........mp.c.de............pco,1.lapsi,26v
hanzku_91......9/29-30......ya1/2011.........5.c.ins............selitm,1.lapsi
apsu...............6/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
Poca...............5/34......................c......................pco
Hempukkainen..5/28-32....ya10/10.......tk (4.c+l).............27v
Anne Elliot......3/26-32........yk13..................................1.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Meri_ dpo 20
annalii dpo 20
Heipa dpo 18
NiQ dpo 15
Karamelli81 dpo 15
skorppari82 dpo 10
Miramei dpo 10-11
jenni_noora dpo 9
Hyy2 dpo 6
Matti Katikainen dpo 4

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Aamulla CB näytti hymynaama. Äsken tein PC:n liuskan 2,5 tunnin pidätyksellä, kun uus satsi oli tullut postilootaan, ja se näytti selkeetä negaa. Ärsyttää, kun aamulla oli PC:n liuskat loppu, niin en voinut niillä testata ja siksi tuhlasin yhden digin. Mulle toi digi on aiemminkin antanut vääriä plussia, joten enemmän luotan tuohon PC:n negaan. Kahden viime kierron kokemusten perusteella mun ovisplussa PC:n liuskassa on erittäin selkeä ja pitkä, joten tuskin se LH-huippu noin nopeeta ohikaan meni. Illalla tai huomenna aamulla voisi tehdä PC:llä kuitenkin vielä varmistuksen. Oon nyt parina päivänä testaillut, kun oikealla on tuntunut vähän voimakkaampaa kipuilua. En tiedä sitten, olisko vaan siitä kystasta johtuvaa kipua. : / Tänään tosiaan jo kp 27 ja folliultrassa, oliko se nyt kp 19, todettiin limiksen olevan ohut 3 mm, eikä johtofollia näkynyt.
 

Yhteistyössä