Clomittaret 2013





Perjantai 15.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......48/28-30.....ya4/11..........2.c
NiQ................41/33.............yk10.............3.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Nyysy............31/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Poca...............31/34................................c.........................pco
Hempukkainen..31/28-32....ya10/10.......3.c+t.....................27v
Meri__............30/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............28/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............28/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........26/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Anne Elliot......26/26-32........yk12.....................................1.lapsi
Slartibart........26/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............25/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........25/?..............ya6/11.........2.c.....................25v,1.lapsi
Karamelli81....24/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...24/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................24/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......23/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l...........pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....19/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi
Mimmuskainen_..16/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............14/28-34.......ya9/11..........1.c+pr........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi.............12/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Syystuuli74.....12/28-30.......ya7/2011......1.c............2.lapsi,38
dots...............11/26-32.......ya6/12...........2c........pco, endo, 1.lapsi, 29v
Matti Katikainen..10/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........8/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
luna_82.........6/~34..........ya3/12..........1.a (4.c+l)..........pco,1.lapsi,31v
Neppu_..........4/28(34-59)..ya2010........mp.c.de............pco,1.lapsi,26v
hanzku_91......4/29-30......ya1/2011.........5.c.ins............selitm,1.lapsi
apsu...............1/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
fenixlintu dpo 16
Meri_ dpo 15
annalii dpo 15
Heipa dpo 13
Anne Elliot dpo 12
NiQ dpo 10
Karamelli81 dpo 10
skorppari82 dpo 5
Miramei dpo 5-6
jenni_noora dpo 4
Hyy2 dpo 1

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Viimeksi muokattu:
apsu :hug: Voimia!

Hydrangea toivottavasti vuoto ei jatku ja yllätysovis tulis pian tai sit jos sitä ei oo tulossa niin alkas uus kierto pian. Toi ois kuulostanu taas aikas samalta kun mulla jos sulla ois alkanu jo uus kierto, mullakin alko kp 20 jo.

Soitin tänään hoitajalle ja ilmoitin että päädyin anazolien aloittamiseen. Perustelin asiaa varmaan vähän liikaakin:D ja lopulta tajusin ettei ollu ees sama hoitaja jonka kans aiemmin asiasta puhuin:) Mutta siis tänään tuntuu että menkat ohi, eli nyt sit vaan pitäs viikko jaksaa jännittää folleja ja limistä. Ens viikon perjantaille varaan varmaan ultran, se on vasta kp 12, mutta kun ei tiiä miten uudet lääkkeet vaikuttaa. Oon kyllä aika varma että kp 12 on liian aikasta taas...


Ihanaa ystävänpäivää kaikille!
Täällä tulee melkein pidettyä enemmän yhteyttä osan teistä kanssa kuin joidenkin live-ystävien kanssa:)
 
Eile mulla oli se Felicitaksen aika ja siirryn nyt vähäks aikaa taustailijoihin. Edellisestä sektiosta on kuitekii vaan 8kk aikaa ja suositus on, ettei pitäs tulla raskaaks ennen ku on vähintään 1 vuosi sektiosta. Sovittiin lääkärin kanssa, et clomihoito alotetaan huhtikuussa. Eihä siihe onneks oo, ku reilu kuukaus eli ootellaan nyt ihan kiltisti sinne. Iha positiivisella mielellä täs kuitenkii ollaa ja lääkäri oli toiveikas raskauden suhteen, ku edellinekii alko clomeilla niin nopeesti. :) Palailen siis varmaan sit keväämmällä tänne raportoimaan tilannetta. :)

Onnea teille yritykseen! :) Toivottavast siiheks moni ois jo siirtyny plussanneitten joukkoo!
 
Ääh, mitä tämä nyt on!? Eilen myöhään ja tänään aamulla hitusen kirkasta verta..dpo4, että eipä liene toivoa että olisi jotain kiinnittymiseen liittyvää.. :( jos tästä nyt jo jatkuu tiputtelu ja uuteen kiertoon valmistautuminen niin oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta "tukilääkkeitä" loppukiertoon! Voi p***ele, että taas syö naista kun koko ajan joku mättää :(
 
Myöhästynyt ystävänpäivätervehdys täältäkin teille kaikille!

skorppari: Lunaa kannattaa uskoa - hällä on "vaarallisen" tarkkoja etiäisiä... ;-)

apsulle pahoittelut uudesta kierrosta. Ja Hyrangea: sullahan on outoja oireita. Toivottavasti vain superlyhyt kierto.

omaa napaa: Meinasin tänään testata vielä kerran, mutta mites kävikään. Herättyäni painelin suoraan vessaan ja mietin vain, että ompas karmea pissahätä. Siinä kaikessa rauhassa istuessani mietin, että mitäs mun piti muistaa... Kunnes viime tipoilla tajusin, että EIIIIII! Että mä teen sitten varmaan tarkistustestin vasta huomenna.

Nyt on muuten tullut ensimmäisiä oireita, jotka tunnistan raskaustuntemuksiksi. Juilimisia molemmissa munasarjoissa (mitä hittoa, molemmissa?) ja sellaista kohdun puristelufiilistä. Niitä tuntemuksia iltaisella. Päivisin en ole varmaan ehtinyt kuulostella. Mies muisteli, ettei mulla ekassakaan raskaudessa ollut mitään sen kummempia tuntemuksia alkuun, kun monillahan on kovat kuvotukset ja hirveä väsytys. Tissit on hiukan arat, saman tyyppisesti kuin usein ennen menkkojen alkua.

Kirjoitin noita oiretuntemuksia tähän siksi, että tiedän monien samassa tilanteessa olevien lukevan näitä meidän viestejä, vaikka eivät olekaan itse ryhmässä mukana. Ensimmäisinä viikkoina ei siis välttämättä ole mitään sen kummempia tuntemuksia - enkä usko, että sitäkään tarvitsee pelästyä. Tai niitä tuntemuksia ei ole pakko etsiä, kun roppa tekee töitä kaikessa hiljaisuudessa.
 
Kiitos paljon tsempeistä. Vihan suosta on jo hieman noustu. Selvisi, että olin ymmärtänyt ihan oikein, eli minulla ei tarvitse olla niitä välikiertoja. Noh sen sanottuaan hoitaja totesi, mutta nyt sellainen tulee, koska on hiihtoloma viikko ja ultra-aikoja ei saa...Sitten siinä laskeskelin hoitajan kanssa, että seuraava kierto osuukin sitten pääsiäisen tienoille, eli saa taas jännätä tuleeko pakko taukoa.

Sain muuten hyd sen primolut ohjeen taas niin, että kp15 aloitan ja sen 10 päivää syön. Sitä en tiedä onko limakalvoni sitten niin ok, että sitä ei koskaan näissä pohdita. Meitin myös kun aikoinaan söin teroja kierron tasaamiseksi, niin silloinkin aina aloitus oli kp15 jotta kierto saataisiin "normaalin" mittaiseksi.

Vauva haaveissa.. Ihanaa jos maltat nyt rauhassa odotella! Toi on jännä toi keisarinleikkaussuositus. Yksi neuvola hoitaja sanoi silmät kirkkaina, että nyt kaksi vuotta vähintään väliä. Neuvolalääkäriltä sitten asiaa varmistelin, hänkin soitti naikkarille asiaan perehtyneelle gynelle, joka sanoi, että 6kk on se suositus ja sekin on vain suositus, koska raskaudessa menee aikaa kun kohtu taas lähtee venymään. Onhan se järkevää pelata kuitenkin varman päälle ja odotella, että se kohtu pääsee rauhassa palautumaan.

Nyt ajattelin ottaa itteäni ( ja miestä samalla :) ) niskasta kiinni ja kattoa vähän paremmin mitä syön. Viimeksi esikkoa edeltävästi olin n.10 viikkoa sillä Jutta Gustavsbergin suosittelemalla dieetillä. Sehän ei karppausta ole, mutta nopeita hiilareita on rajoitettu selkeästi. Nyt ei painon tarttisi kauheasti pudota, mutta eihän muutamasta kilosta haittaakaan varmasti olisi.
 
Onnea plussanneille <3

ON: Eilen folliultra kp 9. Yksi johtofolli 25mm, mutta limakalvo vain 4mm. Lääkäri sanoi, ettei ole toiveita raskaudesta tässä(kään) kuussa limakalvon vuoksi. Vaikka munasolu hedelmöittyisi, ei se pääse kiinnittymään. Nyt puolitetaan clomit (1/2 tbl kierron päivinä 5-9) ja seurataan limakalvotilannetta uudelleen ja riittääkö clomiannos.

***tuttaa.
 
luna, yritä olla stressaamatta. Pidän sulle peukkuja, että ekassa ultrassa olisi jo komea folli. :) Tuntuu, että täällä monista ihmisistä on tullut tärkeitä ystäviä, vaikka näin virtuaalimaailmassa vaan keskustellaankin. :)

skorppari, eikä! :( Toivottavasti loppuisi pian. Mulla oli ekassa anazol-kierrossa tiputtelua ja niukkaa vuotoa dpo 3-5. Lääkäri epäili, että olisi voinut olla ovulatorista vuotoa tai jotain kiinnittymiseen liittyvää. Toivottavasti sun vuoto olisi vain jotain harmitonta. :hug:

).( Eilen vuoto jäikin sitten vain siihen pariin pieneen pisaraan. Illalla käytiin miehen kanssa syömässä ja ilta kotona meni romanttisissa merkeissä. :heart: Oli piiitkästä aikaa tosi mukava ilta, enkä juurikaan miettinyt vauva-asioita. :) Pitää varmaan jatkossa olla varoivaisempi sen suhteen mitä toivoo. Joku aika sitten toivoin taukoa tähän yritykseen, kun kaikki otti päähän ja oli turnausväsymystä, mutta sitten kun miehen kannustamana päätinkin jatkaa yritystä, niin tulikin tää tauko, kun lääkkeet ei toiminutkaan. No, ehkä tää pieni tauko tekee vaan ihan hyvää mun pääkopalle. Tuntuu, että viikot menee nyt ihan super nopeeta, kun on niin paljon tekemistä, niin eiköhän se kp 40 ole suht pian täällä. Enköhän mä sinne asti nyt odottele, vaikka lääkäri myöntyi ja antoi aloittaa terot muutaman päivän aikasempaan (kp 35). Viime kesänä mulla yhdessä kierrossa menkat tuli ilman teroja, vaikka ei ollut mitään lääkitystä ja silloin kierto oli 37 päivää. Anazol-kierrot on taas ollut 31 ja 35 päivää, joten eiköhän tuo kp 40 aloitus ole ihan hyvä, jos vuoto ei ennen sitä ala. Viime keväänä käytin primoja tasaan kiertoja aina kp 15 alkaen, mutta se taisi olla hieman eri juttu. Joten parempi nyt vaan odotella ja totella lääkäriä.
 
Matti Katikainen, voi ei! Mutta ehtiihän se limis siitä ehkä vielä paksuuntua ennen kiinnittymistä. Kuulemma myös todistettavasti 4 mm limakalvolla koeputkihoidoissa on onnistuttu, mutta eihän se kyllä erityisen hyvä ole. Kuulemma vähintään 6 mm olisi hyvä. Voimia. :hug:
 
Hydrangea naikkarin gynejen ylilääkäri oli määrännyt mulle femarit ensi kiertoon, vaikka mulla oli viimisimmässä ultrassa 7mm limis ja 19mm folli.. Sano ettei se paha tilanne, mutta femareilla saadaan parempi. Se on kuulemma tehokkaampi ja parempi limalavolle ja myös kylläkin kalliimpi. Ovis tapahtui vasta neljä päivää tuon ultran jälkeen, joten limiskin on varmasti ehtinyt paksuuntua tarpeeksi vaan jännä nähä miten käy tässä kierrossa. Ensi kiertoon yhdistetään irroituspiikki ja inssi..
 
Hei, kyssäri: Mulla on tässä eka clomikierrossa eilen kp 11 ja tänään kp 12 ollut jännää jomotuksen tunnetta alavatsassa, samoin kirkasta vuotoa (ovislimaa?). Jomotusta on koko ajan, se ei varsinaisesti ole kipeää, mutta uutta minulle. Onko kyse mahdollisesti lähestyvästä ovulaatiosta ja onko hyvä vai huono merkki?
 
Syystuuli, monesti ovis tuntuu jomotteluna jommalla kummalla puolella, mutta tuntuuko sulla siis koko vatsassa? Ja ovislima on ihan oikeata limaa, mutta ei sitä kyllä aina tule, eli ei tarkoita etteikö tulisi ovista vaikkei tulisi limaa.

Matti Katikainen, onpa sulla toiminut sitten clomit ärhäkästi :/ Toivotaan että olisi kuitenkin joitain mahkuja vielä, ja viimeistään sitten ensi kierrossa :)

Piti tulla tänne tilittämään kun ähhh kun ärsyttää! Kävin lauantaina siinä progesteronitestissä ja oletin, että olisin saanut tulokset tänään, mutta ei. Tulokset menee siis labrasta lääkärille ja lääkäri laittaa tulokset mulle sitten kirjeenä. Yritin äsken soittaakin sinne mutta eipä ollut enää kukaan paikalla. Olisin halunnut tietää onko tässä mitään jännättävää edes, mutta ei sitten :mad:

Eilen oli päivällä tosi huono olo ja tänäänkin ollut vähän outo fiilis, mutta ei nyt millään haluaisi ristiä niitä mahdollisiksi raskausoireiksi, kun voi johtua ihan jostain muustakin. Huomenna on kai dpo14, mutta ahdistaa testin tekeminen... kuten myös ahdistaa tämä odottelu että alkaako menkat vai ei.
 
Onnea muuten minunkin puolestani kaikille plussanneille, tänä vuonna jo noin monta! Jes! Ja tervetuloa uusille näin itsekin uudelta.

Katsoin juuri ylen asiaohjelman kotimaan adoptiosta ja tuli sellainen olo, että ei, toivottavasti ei tuohon kuitenkaan tarvitse mennä! Kuinka moni muuten olisi valmis adoptoimaan vauvan?

Terveisiä täältä hermoromahduksen partaalta muuttolaatikoiden takaa. En ole hirveän toiveikas tämän kierron suhteen, kun en ole varmaan ikinä elämässäni ollut näin stressaantunut ja uupunut. Olen työharjoittelussa hoivakodissa ja yksi aamu aloin itkeä hillittömästi väsymyksestä ja (endo?)kivusta. Mummo ja ulkomaalainen miesohjaaja olivat hiukan ihmeissään. Mun stressihormoonit on varmasti moikaroineet kaikenlaiset hedelmöittymiset jo alkuunsa! Mutta... kaikki on mahdollista, ensi viikollahan tuon nyt sitten tietää.
 
Viimeksi muokattu:




Lauantai 16.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......49/28-30.....ya4/11..........2.c
NiQ................42/33.............yk10.............3.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Nyysy............32/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Poca...............32/34................................c.........................pco
Hempukkainen..32/28-32....ya10/10.......3.c+t.....................27v
Meri__............31/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............29/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............29/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........27/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Anne Elliot......27/26-32........yk12.....................................1.lapsi
Slartibart........27/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............26/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........26/?..............ya6/11.........2.c.....................25v,1.lapsi
Karamelli81....25/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...25/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................25/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......24/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l...........pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....20/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi
Mimmuskainen_..17/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............15/28-34.......ya9/11..........1.c+pr........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi.............13/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Syystuuli74.....13/28-30.......ya7/2011......1.c............2.lapsi,38
dots...............12/26-32.......ya6/12...........2c........pco, endo, 1.lapsi, 29v
Matti Katikainen..11/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........9/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
luna_82.........7/~34..........ya3/12..........1.a (4.c+l)..........pco,1.lapsi,31v
Neppu_..........5/28(34-59)..ya2010........mp.c.de............pco,1.lapsi,26v
hanzku_91......5/29-30......ya1/2011.........5.c.ins............selitm,1.lapsi
apsu...............2/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Meri_ dpo 16
annalii dpo 16
Heipa dpo 14
Anne Elliot dpo 13
NiQ dpo 11
Karamelli81 dpo 11
skorppari82 dpo 6
Miramei dpo 6-7
jenni_noora dpo 5
Hyy2 dpo 2

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
apsu: Tuntuu tosiaan aika kovasti vaihtelevan käsitykset ja suositukset siitä, kuinka nopsaan sais sektion jälkeen tulla uuestaan raskaaks.. No tottelen kiltisti lääkäriä ja oottelen sinne huhtikuuhun. Oishan noita clomeja jo kaapissa valmiiks, mut ootelkoot siellä. :D

Matti Katikainen: Tosi muhkeeks on sun johtofollikkeli jo kasvanu kp9 mennessä! Mulla oli sillon ekassa raskaudessa seurantaultrassa joskus kp13 paikkeilla johtofolli vaan 17mm ja limis vaan sen 4mm ja lääkäri vähä epäili, ettei siitä kierrosta tärppäis, ku limakalvokii oli niin ohut, mut kappas kappas.. Kp19 oli ovis ja tärppi tuli! :) Eli voi 4mm limikselläkii onnistua. Tsemppiä! :)
 
Moni on taas semmosilla dpo:illa että toivottavasti parin päivän sisään saadaan kuulla paljon hyviä uutisia!:)
On noi rankkojakin päiviä, kun on niin hiton lähellä sitä jolloin voisi toiveet toteutua.

Heipa ja Anna Elliot voimia piinailuun!

Mikäs Merin ja annaliin tilanne oli, ootteko testaillu?

skorppari toivottavasti vuoto oli jotain harmitonta, tai kiinnittymiseen liittyvää.

Matti Katikainen sulla toimii kyllä tosi tehokkaasti clomit! Kurjaa että limis ei pysy vauhdissa:( Toivottavasti se siitä viä ampasis kasvuun. Mulla clomien voimasta follit on ollu vasta kp19 tota kokoluokkaa, jos joku ees on kasvanu.
 
  • Tykkää
Reactions: Anne Elliot
Anne Elliot oon mä vähän miettinyt tuota adoptioasiaa. En yhtään tiiä lähtisinkö siihen vai en. Kokishan sitäkin kautta vanhemmuuden ja sen että on oma lapsi. Ehkä mä oisin valmis siihen lähteen jos ilmenis että ei omaa onnistuta saamaan. Miehestä en tiedä, oisko se samaa mieltä. Aika rankka ja vaikea prosessi sekin varmasti on. Ja odottamista. Jos adoptoitais niin toivoisin että onnistuisi adoptoida ihan vauva, että saisi sen ajan kokea:/
 
Nopea päivitys omaa napaa..

Kävin kontrolliultrassa tänään kp11 ja kippas kappas siellähän oli niin monta follia kasvanut, olisiko ollut viisi-seitsemän 9-11mm kokoisia ja yksi 13mm ja kaikki vielä samassa munasarjassa. Toisessa myös rakkuloita mutta pienempiä. Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Limis 5,5mm. Joten yrityskieltoon jouduttiin ainakin maanantaihin asti jolloin menen uudelleen kontrolliin :( Viime clomikierrolla kasvoi myös kolme yli 13mm follia, mutta silloinen lääkäri ei ollut huolissaan. Olin siis uudella lääkärillä joka oli tosin todella asiantunteva ja kuunteli tarkkaan tarinaani. Totesi myös, ettei clomit ehkä sovi minulle kun reagoin näin ärhäkästi ja estrogenipohjaiset lääkkeet eivät kuulemma hyvä endopotilaille ylipäänsä koska saattavat stimuloida tätäkin sairautta. Eli sinänsä hyvä etten saanut aikaa omalle lääkärilleni, päätin siirtyä saman tien tämän uuden hoitoon.

Joten voipi jäädä minulla viimeiseksi clomikierroksi, mutta saanhan roikkua hetken vielä seurassa?
 
Viimeksi muokattu:
dots mä en tiiä mikä se raja on että niiden follikkelien katsotaan lähteneen kasvaan. Mulla kans näkyy aina monia mutta niiden koko on jotain 8-9 tai 8-10mm ja sillon lääkäri on todennu että ei johtofollia oo. Kerran niistä kyllä sit yks viä otti spurtin ja toisessa ultrassa oli jo "täyskokonen". Toivottavasti maanantaina sulla on kasvanu lisää vain se yks joka nyt oli 13mm. Sinänsähän se on tosi hyvä että lääkkeisiin reagoit noin hyvin, mutta harmi että sit mahollisesti liian hyvin. Mutta hyvä että lääkäri osaa reagoida tohon vasteeseen mikä nyt tullu clomeista ja löytyy ehkä sit parempi lääke tai annostus. Peukut pystyssä sulle maanantaille!
Niin ja roiku vaan rauhassa täällä:)
 
dots hauaisin tietää vähä tosta endosta mut ei tarvi vastata jos et halua. ite alkanu epäilee sitä ja ois kiva tietää siitä vähä. eli miten se on sulla oireillu ja miten se on todettu? nii ja missä sitä on? ens kuun alussa tosiaan oon menossa julkiselle ja aattelin vaatia et se tutkittas. siskolla on todettu se lievänä mut silti sai kolmoset(!) luomusti eikä edes oo identtisiä. täytyy myöntää että aluksi oli erittäin ristiriitaisia tunteita ku me oltii jo yritetty jonkin aikaa sit saa kuulla et hänelle tulee kolme. mut saapa olla edes ylpee täti <3
 
Luna - Kiva kuulla ettei tämä ehkä niin vaarallista ole, kiitos kun kerroit omista kokemuksistasi. Ehkä minulla tosiaan on vielä toivoa.

Hanzku - Endoa on monenlaista, mutta käytännössä kohdun limakalvon tyyppistä kudosta kasvaa pesäkkeinä kohdun ulkopuolella aiheuttaen kiinnikkeitä ja todella pahoja kuukautiskipuja, yhdyntäkipuja ym. epämukavaa. Itse pyörtyilin kivusta melkein joka kuukausi ennen kuin leikattiin eli pesäkkeet poistettiin. Huono homma se ettei tautia voi varmentaa ja täysin todeta kuin leikkaamalla. Muina hoitokeinoina e-pillerit jotka ei tietenkään tässä tilanteessa tule kyseeseen, myös raskausajan pitäisi helpottaa vaivoja. Kannattaa selvitellä ja kysellä lääkäriltä lisää, minulla ainakin elämänlaatu parani todella paljon leikkauksen jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Heräsin aamulla migreeniin ja päätin tehdä raskaustestin että tiedän voinko ottaa lääkkeen vai en... nega tuli :( Sanattomaksi vetää... Tupla**tutus, kauhee hedari ja menkkoja odotellessa :( (jotka toivottavasti sitten kanssa alkaa ajoissa!!)
 
Pahoittelut Heipa. Mutta siis, mitäs jos ei vielä r-testissä näy, kai sitä ihmiset voi saada plussia myöhemmilläkin dpo:lla? Vai???

Mä en kyllä aio testata kuin aikaisintaan kp32, koko ajan on muutenkin vaan pidentynyt nämä kierrot. Ainakaan ei tarvitse tuijotella sitä puuttuvaa viivaa. Se tunne on niin paljon kamalampi kuin vain se, että alkaa vuotaa.
 
dots niin en tosiaan onko sulla ne muut sen verran pienempiä että ne 11mm oli selvästi lähteneet kasvaan, mutta toivottavasti tosiaan ei maanantaina enää ois kasvanu kun yks ettei tarviis taukoilla:/ Toi on raskasta toi oikeen lääkkeen ja annostuksen etsintä:/

Heipa Voimia, toivon että kyse ois vain siitä että toinen viiva vaan viivyttelee näkymistään:/
 

Yhteistyössä