Clomittaret 2013

skorppari, mä kysyin tuota lämpöasiaa lääkäriltä viime keväänä kun oli primolutit (se vahvempi versio teroista) käytössä. Lääkäri sanoi, että keltarauhashormoni lääkityksellä ei pitäisi olla vaikutusta lämpöihin. En tosin tiedä, miten on sitten noitten alapäähän tungettavien juttujen laita.

).( Kun aamulla soittelin klinikalle, niin kysäsin kätilöltä vielä siitä terojen aloituksesta. Hän ei osannut vastata, mutta sanoi kysyvänsä mun lääkäriltä ja soittavansa takaisin. Se sitten soitteli iltapäivällä ja sanoi, että lääkäri antoi luvan aloittaa terot kp 35. No, samapa tuo vaikka samantien sinne kp 40 astikin odottelisin, kuten jo suunnittelin. Tai täytyy nyt eka laskeskella, koska olisi fiksua ne aloittaa. Laskin tuossa meinaan, että jos odotan sinne kp 40 asti, niin kp 11 folliultra osuisi pääsiäisviikolle. Vähän hirvittää, miten sitten käy tarvittavan uusinta ultran ja inssin kanssa, kun siihen on tulossa pitkä viikonloppu...
 
Viimeksi muokattu:
Kiinnostavaa keskustelua julkisesta puolesta. Mä käyn kans vielä yksityisellä, mutta jos nyt ei mitään näillä lääkkeellisillä konsteilla tapahdu, niin sitten pitää miettiä lähetettä julkiselle. En vaan halua vielä ajatella niin pitkälle...

Apsulle plussaonnea! Ja uusille moi ja tervetuloa :wave:

Hempukkaiselle halit :hug: Ymmärtääkseni clomit kertyvät elimistöön, joten voivat siis vielä vaikuttaa taukokierrossakin. Kaikki on mahdollista! :) Kai se olisi hyvä että taukokierrossa pystyisi antaa mielenkin levätä, mutta helpommin sanottu kuin tehty...

Mulla on nyt (dpo11) kovasti jomotellut oikeata munasarjaa, jossa se iso follikkelikin oli. Ja näppylää puskee naamaan. Toivottavasti kertoo toimivasta keltarauhasesta! Jännityksellä odotan progesteronitestin tuloksia (ja viikonloppua, että alkaako menkat vai ei).
 




Torstai 14.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......47/28-30.....ya4/11..........2.c
NiQ................40/33.............yk10.............3.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
apsu...............32/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
Nyysy............30/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Poca...............30/34................................c.........................pco
Hempukkainen..30/28-32....ya10/10.......3.c+t.....................27v
Meri__............29/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............27/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............27/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........25/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Anne Elliot......25/26-32........yk12.....................................1.lapsi
Slartibart........25/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............24/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........24/?..............ya6/11.........2.c.....................25v,1.lapsi
Karamelli81....23/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...23/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................23/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......22/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l...........pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....18/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi
Mimmuskainen_..15/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............13/28-34.......ya9/11..........1.c+pr........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi.............11/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Syystuuli74.....11/28-30.......ya9/2011......1.c............2.lapsi,38
dots...............10/26-32.......ya6/12...........2c........pco, endo, 1.lapsi, 29v
Matti Katikainen..9/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........7/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
luna_82.........5/~34..........ya3/12..........1.a (4.c+l)..........pco,1.lapsi,31v
Neppu_...........3/28(34-59)..ya2010........mp.c.de............pco,1.lapsi,26v
hanzku_91......3/29-30......ya1/2011.........5.c.ins............selitm,1.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
fenixlintu dpo 15
Meri_ dpo 14
annalii dpo 14
apsu dpo 13
Heipa dpo 12
Anne Elliot dpo 11
NiQ dpo 9
Karamelli81 dpo 9
skorppari82 dpo 4
Miramei dpo 4-5
jenni_noora dpo 3
Hyy2 dpo 0

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa syystuuli ja dots minunkin puolestani!

Hempukkainen: Mullekin gynis on sanonut, että taukokierrossa clomit vaikuttavat edelleen. Eli yrittänyttä ei laiteta...

Mirjami: Mä pidän täällä niin sulle peukkuja!!! Tarrasukkia oikein liisterillä!
 
Tervetuloa uudet! Ja haleja niitä tarvitseville!

Taukokierroissahan on sekin hyvä puoli että kun ei edes usko raskautuvansa ja ehkä ressaa vähemmän niin tärppi voi käydä huomaamatta :) positiivista ajattelua tässä koitan heikosti viljellä :)

).( Mä onnistuin tänään ihan itse piikittämään itselleni pregnylin. Ei se loppujen lopuksi ollut edes kovin paha homma. Eka ajattelin et mies saa pistää, mutta hänen viljeltyä muutaman kädet tärisee ja neula osuu minne sattuu- vitsin, päätin luottaa omaan käteen :) äsken tein huvikseni ovistestin, eikä oo davidin liuska ikinä antanu niin selkeetä plussaa ja vielä ihan hetkessä ilmesty viivat.
Varasin greippimehuakin jääkaappiin loppuviikkoa varten, jos vaikka limis oikeen terästäytyisi vastaanottamaan munista.

Mulle vois siis huomiselle päivittää dpo 0 ja hoitona clomi+pregnyl
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hanzku_91
Hyy sinuna jättäisin greippimehun sikseen.
"Greippimehu ja lääkkeet

Greipissä oleva luonnonaine, naringetiini, voi aiheuttaa yhteisvaikutuksia lääkkeiden kanssa. Naringetiini vaikuttaa maksan entsyymitoimintaan ja voi saada aikaan joko lääkeaineiden pitoisuuksien nousua tai laskua. Yhteisvaikutuksia on havaittu jo useamman lääkevalmisteen kohdalla, joten greipin tai greippimehun nauttimista on syytä välttää lääkkeiden oton yhteydessä."
Lääke ja ravinto - Lääkkeiden yhteisvaikutukset - Lääkitys - Terveysklinikat - Tohtori.fi
Tutkijat varoittavat: Greippi ja lääkkeet jopa hengenvaarallinen yhdistelmä | Terveys | Iltalehti.fi

muoks: BBC: Lääkärit varoittavat greipin ja lääkkeiden vaarallisesta yhdistelmästä - Lääkkeet - Elämä - Helsingin Sanomat
 
Viimeksi muokattu:
Hempukkainen :hug: Mä en ovuloi kun clomeilla mutta taukokierrossa ehkä ovuloin kp 27 eli tästä nyt mitään hyötyä ollu mutta siis voi se olla mahdollista:)

syystuuli tervetuloa!

skorppari Joo se valuminen ei oo kauheen miellyttävää, vaikka pieni juttu siihen jos auttas raskautuun. Kantsii ehkä sit viä lääkäriltä varmistaa millon ne luget saa lopettaa, jos negaa tulee ja menkkoja ei kuulu, mutta mulle antoi tuolloin dpo 16 luvan. Mutta sovitaanko ettei sun tarvii mitään kysyä eikä asiaa miettiä koska plussaat:)
 
  • Tykkää
Reactions: skorppari82
apsu - kiitos kannustavista sanoista!

hempukkainen - Itse en ovuloinut lainkaan ensimmäisestä clomikierrosta vaikka kolme follikkelia lähti kivasti kasvamaan, seuraavalla taukokierrolla taas sain ovisplussan - tosin vasta kp20. Joten taukokierto voi olla ihan hyväkin vaihtoehto!

Greippimehusta - Itsekin sitä tullut litkittyä clomien lomassa.. Onko kukaan kysynyt lääkäriltä onko haittaa juuri hedelmöityshoitolääkkeiden kanssa? Kun käsittääkseni vaarat on liitetty muun tyyppisiin lääkkeisiin.
 
:heart: Hyvää ystävänpäivää Clomittaret! :heart:

apsu, eikä! :( Jaksamista. :hug: Sullahan on ihan loistavan pituinen lutis. Normaalistikin lutiksen pituudessa voi olla ihan pieniä heittoja. Mun lääkäri sanoi, että vasta alle 10 päivän lutiksesta pitää olla huolissaan. Mulla se on ollut 9-11 päivää.

).( Kp 22 ja hitusen punaista vuotoa! Mitäköhän tää nyt on?!
 
Ääh, esitän myötätuntoni apsulle ja muille ei-plussanneille. Erittäin vahva fiilis, että perässä tullaan ja viimeistään ensi viikon alussa alkaa tiputtelemaan. V-tuttaa siis jo valmiiksi. Mitä suuremmaksi kp-luku muutttuu, sitä enemmän ahdistaa. Mutta yritän olla niin, ettei menisi viikonloppu ihan pilalle.

Itketti eilen ratsastushallin romahtaminen. Yleensä en onnettomuuksista itkeskele, mutta nyt tuli kamala olo.
 
apsu :hug:

Ihana katsoa tuota plussanneiden listaa kun niin monta nimeä jo siellä, jospa me muutkin siihen päästäis vielä tän ja ens kuun aikana <3

Soitin eilen naistentautien puolelle ja siellä hoitaja määräs sen progesteroni kokeen mulle, no saanpa ainakin tietää tapahtuko ovulaatio vai ei. Sano, että kannattaa varmaan mennä vasta joskus kp23 tai kp24
Mutta mitä mieltä te ootte käynkö perjantaina kun on kp23 vai jätänkö maanantaille jolloin on jo kp26? =/ Hankalaa...

Toki jos ovulaatiotestiin nyt saan plussan niin sitten lasken siitä, koska meen, mutta jos ei plussaa tuu testiin. =/ Sanoivat, että sitten soittelen tuloksia ja jos näyttää yhtään siltä ettei olis ovulaatiota tapahtunut niin sitten lääkäriltä kysellään jatkoja, muuten voidaan yrittää luomusti pari kiertoa.
 
Oon kyllä ollu niin myrskyn merkki tänään, että harvemmin näin ottaa päähän. Soitin tietty sitten polille niin sieltä tuli tylyn hoitajan vastaus, että vlikierto edessä...Ärsyttää ettei kukaan ole taas minulle kertonut, että näin pistoshoidoissa on. Noh lupasi vielä varmistaa asian lääkäriltä, kun minulle viime käynnillä sanottiin, että pitää soittaa ja nyt sanotaan ettei hoitoja vielä aloteta uusiksi. AAARGH! Kyselin muuten myös millon voin sitten teroja alotella, kun vuotoa joudun muuten odottamaan useammankin kuukauden, niin tämä hoitaja sanoi, että tulihan vuoto nytkin spontaanisti. Todella spontaanisti kera 300e lääkkeitä ja yhden ovulaation. Ilmottelen sitten mitä sanovat terojen aloittamis päiväksi kun hoitaja soittelee.

Parempaa onnea muille ja kiitos tsempeistä!
 
Hyvää ystävänpäivää!! <3

Apsu :hug: voimia!

Onpas hydra outoa, jos nyt tiputtelee. Mutta toisaalta, jos tulis kunnon vuoto niin pääsisit uuteen kiertoon supernopsaa..

Mimmuskainen mä menisin suna perjantaina, jos ei plussaa tuu. Eikös sulla ollu viimeksikin niin ettet saanut ovisplussaa mutta verikoe osoitti oviksen tapahtuneen? Vai muistanko väärin?

Sovitaan luna tosiaan joo, että plussaan! Voi kun se oliskin näistä meidän sopimisista kiinni! :D
 
skorppari, mun kropalle kaikki outo on vissiin normaalia. No, ehdin innostua liian aikaseen, kun vuoto ei jatkunutkaan. Aamulla tuli vain pisara verta. Ei olis kyllä haitannut, vaikka uusi kierto olisi jo alkanut. Mutta katsellaan mihin tää vielä kehittyy...

apsu, no onpa typerä juttu! Isosti voimia taukokiertoon. Toivottavasti siitä tulee sopivan lyhyt, niin pääset pian uuteen yritykseen. :hug:
 
Kyllä minä taidan sitten perjantaina käydä kp23 siellä verikokeessa.

skorppari82 Niin oli viimeksi, en ovistestiin saanut plussaa, mutta verikokeen perusteella olin kuitenkin ovuloinut. Ja aiemmassakin kierrossa oli sama juttu, testiin ei plussaa, mutta verikokeen mukaan kuitenkin ovulaatio tapahtunut.

Toisaalta on hankala kun ei tiiä, koska ovulaatio on kun ei testeihin mitään tuu näkyviin, niin joutuu noita sänkypuuhia melkein koko kierron harrastamaan ettei vahingossakaan jää ovulaatio hyödyntämättä =/
Välillä tuntuu nimittäin aika pakkopullalta tuokin.

Ja ainiin oikein ihanaa ystävänpäivää teille kaikille ihanille naisille <3
 
Hyvää ystävänpäivää :)

Tänään tuli postissa kutsu naistenpolille, ollaan ekalla käynnillä käyty tammikuun alussa ja nyt aika sitten jatkotutkimuksiin, tässä olisi taas miehelle myös kutsu mukana, mies on tutkittu jo monta kertaa, eikä mitää ole löytyny. Onkohan hänen pakko tulla tälläkin kertaa?? Osaako joku neuvoa? Kiitos :)
 
Miramei juu, mä luin kans ton jutun, mutta päättelin että mun clomeista on viikko ja pregnylikin piikittetty eilen eli varsinaisesti sekakäyttöä ei tule kun loppukiertoa kohti mennään.
Mä oon muutenkin sitä mieltä että lasi mehua ei kyllä maksavauriota aiheuta vaikka lääkkeitä käyttäisikin. Vähän sama kun se juttu että pipareissa on kanelia, jossa on kumariinia -> piparit on myrkkyä ja tulee maksavaurio pienille lapsille. Nää on vähän musta semmosia asioita että kohtuus kaikessa ja maalaisjärki kunniaan :)
 

Yhteistyössä