Clomittaret 2013

Hyy2 onnea hyvistä uutisista :flower:

Hydra Pahoittelut, tosi inhottavia uutisia. Voimia :hug:

Mimmuskainen mä kans, oliko viime kierros mittailin öö kp7 lähtien ja viiva näky tummeni ja sit ei ollu ollenkaa mut kuitenki alko uudestaa tummuu ja muistaakseni kp 15 tuli hymynaama.

tervetuloa uusille :wave:
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Ootte niin ihania kun jaksatte kannustaa. :heart: Rupes ihan itkettään uudestaan.

skorppari, en mä tiiä miks pitäis odottaa. Kai toi oli enemmänkin sellainen heitto, että jos kierto venyy kahden kuukauden mittaiseksi, niin silloin viimeistään olisi hyvä ottaa terot kehiin. Ite suunnittelin, jos jaksais odottaa taas sinne kp 40 asti, niin kuin mulle pari kertaa aiemmin on annettu ohjeeksi, ja sitten alottais.

Neppu, kiitos rohkaisevista sanoista. Mä niin toivon, että siellä olisi kyytiläinen jo matkassa. Olisit sen ansainnut.

luna, hienoa, että sait jatko-ohjeita. :) On toi vaan niin rasittavaa itse yrittää saada omasta kropasta selkoa, että osaisi ottaa lääkkeet oikeaan aikaan tai jättää ottamatta. Mutta jos menkat tuntuu vähänkin normaaleilta, niin etköhän sitten voi aloittaa anazolit hyvin mielen. Toivottavasti ne tepsis sulla. Mulla ne toimi hienosti ekassa kierrossa, vaikka ovis tulikin myöhään (kp 20), mutta toka (ovis kp 25) ja tää kolmas kierto on aiheuttanut vähän harmaita hiuksia. Tarjakin oli sitä mieltä, että pistokset yleensä toimii varmuudella ja ne myös paksuntaa limistä.

).( Miehen kanssa on nyt keskusteltu ja ajateltiin, että jos lääkäri on sitä mieltä, niin sitten inssiin ensi kierrossa. Mies tulee seuraavaan folliultraan mukaan, niin voidaan asiasta vielä keskustella lääkärinkin kanssa. Jotenkin olisin vaan niin toivonut, että OI-lääkitys ja kotihommat olisi riittänyt. Harmittaa niin. Kun eihän meillä tavallaan ollut kuin se yksi onnistunut kierto ja kierto missä mun ei pitänyt ovuloida aikaa yrittää... Ajattelin odottaa sinne kp 40 asti menkkoja (mitään kahden kuukauden kiertoa en kyllä jää odottaan!) ja aloitan sitten terot. Toisaalta tekis kyllä mieli aloittaa ne samantien, mutta kai mun täytyy sen verran sääliä tuota mun limisparkaa.
 
Hydrangea joo itellä vähän sama tunne että eihän mun munasoluilla oo ollu vasta kun kaks kertaa mahis hedelmöittyä. Ja muilla joilla ei oo ovulaatio-ongelmia on vuodessa 12 kertaa mahis ja mulla ollu nää kaks. Jos aattelis että normaalisti onnistumisprosentti ois jotain 10% (ihan heitetty arvo) niin pitäs viä 8 kertaa saada ovis aikaan että vois miettiä samaa prosenttia, eli josko yks kerta kymmenestä onnistuis. No joo välillä tuntuu että mitä noilla todennäkösyyksillä tekee kun se onnistuu kun onnistuu :/ :)
Mullekin Tarja sano että miehen pitää tulla sit mukaan jos pistoksiin mennään että kai joka tapauksessa juteltava ne ivf-jutut valmiiks. Ja munkin mielestä toi 2kk kuulostaa paljolta, itestä tuntunu että jos oottaa sen ajan mitä oma kierto on (mulla se 34-35 niiden kahden oviksen perusteella:) ) niin se riittää, mutta kai se limikselle just hyvä on ettei aloita heti kun voisi (kp15).
Kun itellä oli tää kierto näin outo niin toisaalta oisin tahtonu viä kokeilla clomeilla kun pari kertaa ne on hyvin toiminu. Mutta toivottavasti anazolit toimis. Vähän pessimistinen olo kyllä kun niilläkin voi tulla noin eri tuloksia kuten clomeilla mulla.

dots tervetuloa joukkoon!
 
Hyd: Kiitos itsellesi! :hug:

Oma napa ja ällövaroitus: Taisi tarttua paperiin jo jotain (oli kyl ruskeaa ja tosi miniminivähä, mut sitä pelättyä taitaa olla...) :ashamed:
No säästyypähä se 6 euronen taas.
voi vi*** ***** *****.


Niin ja Dots, tervetuloa!
 
Tervetuloa uudet palstailijat!

Näin viime yönä unta, että vuoto alkoi, tai se oli outoa ja ajattelin, että se on nyt sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa. H-i-e-m-a-n pyörii aihepiiri päässä.

Ja fiilis on enemmän kuin pessimistinen, tästä mitään taaskaan tuu.

Mies kyseli kaksi päivää sitten, että osuuko meillä edes ajoitus kohdalleen. Sanoin, että sen näkee sitten ja parempi, ettet tiedä, niin ei tuu suorituspaineita. Olen siis ollut ovulaatioista ja muista ihan hissukseen. Sitten se oli sitä mieltä, että minä aloitan sänkyhommat liian aikaisin (?), ja kun olisi optimiaika, niin sille alkaa jo tulla turnausväsymystä (?). Whaat, luulis olevan tyytyväinen vaan, kun saa usein. Lupasin pihdata ensi kierrossa ensimmäisen puolitoista viikkoa, niin katsotaan sitten mikä on homman nimi. On tämäkin.

Ekassa raskaudessa ei ollut mitään oireita vasta kun joskus viiikolla 8, ainoa mikä oli vähän hassusti oli se, että oli nälkä. Ja tämäkin alkoi vasta joskus kp 28. Eli ei mitään merkkejä edes odotettavissa tulevalla viikolla. Tärppäis nyt prkl.
 
luna, mun kaks aiempaa kiertoa anazoleilla on ollut 31 ja 35 päivää. Ehkä ainakin sinne asti olisi hyvä odotella. Katsotaan nyt kuinka kauan jaksan. Sinne kp 40 asti on kuitenkin vielä lähes 3 viikkoa, huoh... Eilen kun Tarja ultras, niin se sanoi että tuplataan sitten ens kiertoon annos. Se ei muistanut, että mulla oli tupla-annos jo tässä kierrossa ja yllätty kun asian korjasi. Oli siis hieman ihmeissään kun tupla-annoksella ei mitään tapahdu. Itekin oon käsittänyt, että anazolien pitäisi toimia tasaisemmin. Toivottavasti sulla näin on ja hyvä että sulla lähdetään koittaan niitä hieman korotetulla annoksella. Mulla sitten ens kiertoon taas tuplattuna ja pidennettynä. Aloitatko sitten tänään anazolit?

Neppu, en tiedä mitä sanoa. Olen niin pahoillani. Yritä jaksaa. :hug:
 
Huomenta!

Tervetuloa uudet! Ja pahoittelut Neppu.

Täällä aamu on alkanut masentavissa merkeissä. Eilen testasin liuskatestillä negan ja huomenna ajattelun testata vielä apteekin omalla, koska ohjeen mukaan Luget ja Zumenonit lopetan huomiseen jos nega. Ne oireet jotka oli aika voimakkaita noin viikko sitten on hävinneet...ei oo paljon enää vatsaa nippaillut eikä nännitkään arista ;( vaikka on jo kohta kolme vuotta joutunu pettymään ni jotenkin tässä kierrossa heräsi toive kun oviksen aikaan saatiin talletuksia ja oli noita "oireitakin". Mietityttää myös se, että kun lääkäri puhui Menopurista ensi kiertoon. Mulla kun on ovulaatio saatu ja hyvä follikkeli aina nyt tällä 2tabl annostuksella Clomeja ni mitä muuta se Menopurkaan tekisi? Limiksellehän se on parempi mut siihen oon syönyt Zumenonia. Mulla on selkeesti jotai muuta häikkää ja ärsyttää kun ei tiedä mitä!!! Follit kasvaa,ovis tulee,keltarauhashormoni on loppukierron tukena ja limistäkin oli mietitty tässä kierrossa... Missä vika?!? Mua ahdistaa joka päivä koota itsensä ja yrittää jaksaa olla positiivinen ja käydä töissä kun tuntuu että voimat loppuu.

Anteeksi omanapaisuus. Onneksi täällä on tälle vuodelle muutama plussa. Se että se osuisi omalle kohdalle tuntuu tällä hetkellä todella utopiselta...
 
Neppu :hug:

Hempukkainen Samanlaiset on fillikset :(

).( Nii se sitten dpo 14 vaihtui kp 1 :kieh:
Mä en ymmärrä tuota lämpöjuttua ollenkaan. ku menkkoja kohen pitäs lämpötila laskea, no eilen se laski 36,9:stä 36,4 ja tänä aamuna se oli 36,8 :confused: Ja mittaan suusta ennen nousemista ja samaa aikaa ja silti ei mee niinku pitäs :stick:
 
hanzku -91 Ne lämmöthän on silleen epävarma keino ja siksi niitä ei enään nykysin lääkäri suosittelekkaan, kun esimerkiksi huoneen lämpötila voi vaikuttaa 0,5 astetta suuntaan tai toiseen. Siksihän siellä fertilityfriendsissä ovulaationkin tapahtumiseen se ottaa vasta kolmannesta kohonneesta päivästä sen, kun yhden päivän heitot on ihan normaaleja. Mullakin ne välillä vähän heitteli, mutta kun puolisen vuotta niitä mittailin niin se peruskaava selkiytyi itelle.

luna ja hyd juttelivat tuosta, kun ovikset ei vaan tapahdu ja koko ajan hoitotulos heittelee. Mullakin viime vuonna oli yksi ovulaatio koko vuonna...clomeja söin 4 kiertoa. On kyllä mahti meininki. Sekin, että silloinkin kun olen hoitojen kanssa ovuloinut niin ovis on vasta kp18 korvilla, joten kierrot peruskiertoa pidemmät silloinkin, sekin tarkoittaa odottelemista enempi, joka ikinen kuukausi. Mulla kanssa sillon peloteltiin pistoksista varsinkin ennen esikkoa. Onneksi ne nyt toimivat ilmeisesti hyvin ja niissä on se kiva, että samassa kierrossa on mahdollista nostaa annosta, että ei tartte niitä teroja popsia ja odotella menkkoja välissä.

Julkisesta hoidostakin täällä oli jossain vaiheessa puhe. Itse haluaisin, että olisi yksityiseen varaa, mutta siihen ei ole mahdollisuuksia. Välillä julkinen puoli toimii hyvin välillä olen saanu itkuraivareita vastaanotolla ja sitä kautta vasta palvelua. Suurin murhe on se lääkärien vaihtuminen. Inhottavaa, kun jokainen on erimieltä hoidoista ja niiden jatkoista. Ei ole kiva aina koittaa puolustella omia kantojaan. Pahinta oli naikkarin alkukäynneissä se, että siellä oli aina joku erikoistuva lääkäri ultraamassa, jolla ei ollut valtuuksia päättää hoitojen jatkosta vaan aina aamulla oli juteltu jo valmiiksi erikoislääkärin kanssa hoitosuunnitelma. Oli pirun masentavaa, kun lääkäri vaan voivotteli ettei hän pysty mitään tekemään. Onneksi sanoin ääneen tunteeni ja itkin avoimesti, niin aina sille toiselle lääkärille soiteltiin ja lopulta sain luvatut hoidon aloitukset. Noh mutta se täytyy myös sanoa, että onhan tämä uskomattoman edullista, paitsi lääkkeet ja on ne jo kerran minut raskaaksi saattaneet!
 
Karamelli81, meillä mies taas kyselee aina koska on ne hyvät päivät ja sille aina ilmoitan, koska ovistesti on näyttänyt plussaa. Joten meillä siis peitot heiluu vain näinä päivinä, huoh... Mutta ei kai sitä voi toista pakottaakaan...

Hempukkainen, pahoittelut negoista. :hug:

hanzku, pahoittelut uudesta kierrosta. :hug: Yksittäisestä korkeasta mittaustuloksesta ei kannata huolestua. Vasta kolme peräkkäistä samaa tulosta kertoo totuuden. Mullakin on välillä noita poikkeamia normaalista, tosin mä kyllä mittaan koska sattuu ja kainalosta.

apsu, mä en ovuloi ollenkaan luomusti ja luomukierrot ollut jopa 4 kk mittaisia. Anazoleillakin ovikset ollu vasta kp 20 ja 25. Onneks ne sentään on hieman lyhentänyt kiertoja. Mä oon ainakin ollut erittäin tyytyväinen hoitoon yksityisellä. Lähes aina oon saanut ajan samalle haluamalleni lääkärille. Mielelläni siellä jatkan ja varmaan nyt ainakin inssit pystytään siellä tekeen. Niitä täytyy nyt vielä hetki odottaa, koska mun ohuen limiksen kanssa ei kannata hötkyillä terojen kanssa. Ei mua kyllä täysin kiellettykään niitä heti aloittamasta. Koska mun luomu- ja onnistuneet anazolkierrot on ollut aika pitkiä, niin kannattaa mielellään kuitenkin yrittää pysyä suurinpiirtein siinä kierronpituudessa. Julkiselle siirrytään sitten IVF-hoitoihin, mutta niihin on Tampereella 6 kk jono. :(
 
Karamelli itse olen ainakin kertonut koska ovis on. Siinä on aina eri kutkutus ja tunnelma silloin. Muulloinkin kyllä harrastellaan, mutta oviksen aikaan useammin. Sanos miehelle, että siittiöiden laatu laskee, jos pitää pihdata. Sinkki kuulemma (ilmeisesti tutkitustikkin?) lisää simppojen määrää/laatua. Meillä mies syö sitäkin ihan oma-alotteisesti.
 
Halauksia neppu, hempukkainen ja hanzku.. :(

Mä soittelin eilen klinikalle, kun inssi meni sivu suun. Samalla kyselin, että kannattaisko loppukiertoon ottaa tukilääkkeet kun tiputtelee aina ennen menkkoja. Sain sitten reseptin lutinus-nimiseen keltarauhashormooniin, onko kellään käytössä? Niitä nyt sitten emättimeen aamuin ja illoin ja lopetus jos menkat alkaa.. Mietin vaan että alkaako ne menkat lainkaan jos käyttää keltarauhashormoonia? Eikös menkat ala sitten kun progesteronitaso romahtaa..? Onko kokemuksia?
 
hyd mielenkiintosta toi limakalvon säästäminen tolla kierronpituuden pitämisellä. En ole asiasta koskaan kuullut tai sitä pohtinutkaan. Mulla ei vaan teroillakaan meinaa alkaa menkat, jos ne syön "liian aikaisin" et kai se kroppa jotain itse osaa säädellä. Saattaa siis mennä yli sen 10 päivää, että vuoto alkaa kuurin loppumisesta. Mullakaan ei ole oviksia luomusti ollenkaan. Menkat ei esmes imettämisestä alkanu itekseen ollenkaan.

Meillä kanssa mies tietää kun plussa tulee testiin ja ei ole toistaiseksi suorituspaineita valitellut. Mäkin olen lukenut, että panttaaminen vaikuttaa siittiöiden laatuun, eli kanttaisi puuhailla oviksenkin ulkopuolen. Meille annettiin lääkäriltä ohjeet, että ma yhdyntä kun pe oli oletettu ovis ja sitten tietty sillon pe. Ilmeisesti maanantaina jotain esivalmisteluja :)
 
apsu, mulle viime kierron folliultrassa eräs toinen lääkäri sanoi, kun se tuurasi omaani, että teroilla voisi olla haittaa seuraavassa kierrossa limakalvoon (vastaanottavuuteen tms.) ja siksi suositteli niiden aloitusta vasta kp 40 alkaen. Mulla vuoto alkaa aina 2-3 päivää niiden jälkeen, kerran alkoi kesken kuurin. En kyllä tiedä jaksanko odottaa tuonne kp 40 asti, kun tekis jo kovasti mieli aloittaa ne heti. : / Tuntuu, että kaikilla muilla on aina ollut lupa aloittaa ne heti, että onko niistä oikeasti sitten niin paljon haittaa, vai onko tää mun tapaus vaan eri juttu, kun limis yleensä vaan sen noin 3 mm... Vaikeita päätöksiä...

Rakkaat siskot, mä alan lipsua ja tekis mieli aloittaa terot jo heti. Millaisia ohjeita teille muille on annettu ovuloimattomissa kierroissa terojen/primojen aloitukselle? Uskaltaisinko aloittaa ne jo? Tänään kp 20 ja eilen uusinta folliultrassa epäiltiin, että en ovuloi tässä kierrossa, kun limis ja follit ei ollut kasvanut yhtään kp 14 ultrasta. Ovikset mulla ollut tosin vasta kp 20 ja 25, mutta luulisi että folli olisi nyt jo ollut isompi kuin 7-8 mm.
 
Hyd: Jännä että teille ehdotettiin kuitenkin inssejä. Mulle lääkäri sanoi, että niitä on turha tehdä, jos on limiksen kanssa ongelmia. Mut toivottavast siel tehdään ja se viimeistään tuo teille pikkuisen! Ja noista jonoista, mulle on sanottu että ivf:ään voi hakea vaikka muut hoidot kesken, vähän niinku varalle, niin ei tartte sit jonotella enää. (Meki ollaan sit, jos ollaan, ni menossa Tampereelle, kun täällä ivf:ää ei tehdä)

Mulle lääkäri on aina sanonut ton primolutin aloituksen kp 40, ei aiemmin. En oo ny kolmeen kuukauteen joutunut ottamaankaan, ku menkat alkanu ennen sitä.

Skorppari: En osaa yhtään sanoa. :/



Julkisesta/yksityisestä: Mulla taitaa olla aika hyvä säkä asuinpaikan suhteen. Oon siis julkisella hoidoissa. Siellä on 2 lääkäri (toinen kiva, toinen ei) ja usein oonkin sillä kivalla. Jos on loma-aika, tää toinen (ei kiva) on yksityisellä ja voin käydä siellä. Aikoja tietysti ei saa ku aamupäivästä kolmenä päivänä, ja tietty mä oon aina silloin töis ):
Ketkäs muut olikaan julkisella? Suurin osa taitaa muistini mukaan kyllä olla yksityisel, Hyd ja Luna ainaki.
Miten teidän lääkärit suhtautuu teidän omiin ehdotuksiin lääkityksen suhteen? Kun ajattelin just tota zumeronia kysyä itselleni.

Hempukkainen ja Hanzku
: Pahoitteluni ja halaukset! ):

Tänään KP1. hoitoina: clomit, menopur, ja depot-laastari

Mä tänään pyytelin silmät märkinä mieheltäni anteeksi menkkojen alkua. Ensimmäistä kertaa näin mieheni todellatodella pettyneen uutisesta. Mä itse selviän tästä ja ehkä tulevasta, mutta pelkään että kauanko toi rakas jaksaa... Tää on niiiiiiiiiiiiiiiiiiin epäreilua, taas.

Mut tää tyttö nousee nyt suosta ja aikoo nostaa miehenkin!
 
Neppu_ julkisella oon ja aina saanut ajan, kun tarvinnut. Useita lääkäreitä on ollut, mutta kaikki mukavia ja kaikilla hieman oma näkökulma. Hoitoihin ei ole tarvinnut odottaa kuin omien menkkojen verran, että tutkimukset on saatu tehtyä oikeina kiertopäivinä. Heti Oltais myös päästy inssiin, mutta haluttiin pari kuukautta koittaa pelkillä lääkkeillä. Nyt ens kuussa siis clomeista vaihto femareihin, irrotuspiikki ja inssi. En osaa sitä kyllä sanoa, pitääkö pitkään jonottaa, jos IVF:n tai muihin koviin hoitoihin pitää lähteä... Toivottavasti ei tarvitse! Meillä inssi tehdään siten, että julkinen puoli laittaa lähetteen yksityiselle, sillä meidän sairaalassa ei tehdä kuin seurantoja. Samoin muut järeämmät hoidot. Eli toisinsanoen pääsee halvalla kalliisiin yksityisen hoitoihin käsiksi.
 
Neppu, lääkäri ei ollut niin huolissaan tosta limiksestä, kun ekassa anazol-kierrossa nähtiin ultrassa 15 mm folli, niin limiskin oli 7,4 mm. Nyt kahdessa vikassa kierrossa kun ei olla nähty isoja folleja, niin limis ollut vaan 3 mm. Lääkäri uskoo, että limis kyllä kasvaa, kun follitkin kasvaa. Toivotaan, että asia on sitten näin. Tarvittaessa saan ne pistoksetkin ens kiertoon, jos kp 11 ultrassa ei ole isoja folleja. Niillä kuulemma limiskin kasvaa. Yhtään en tajunnu kysyä, minkä nimiset pistokset on kyseessä (FSH-hormoni pistoksista puhu), kun otti koko tilanne niin paljon päähän ja halusin vaan pian pois. Hyvä idea tuon jonotuksen suhteen, täytyiskin varmaan pyytää jo ens kerralla lähetä julkiselle, niin ei sitten tarvi turhia odotella.
 
Tamperelaiset ja lähiseudun asukkaat, kauan te olette jonottaneet julkiselle hoitoihin? Osaako kukaan sanoa, paljon inssi julkisella maksaa? Katselin noita meidän klinikan hintoja ja alko mietityttään, onko meillä sittenkään varaa... :( Niin nopeeta tuskin julkisellekaan pääsee, että sinne pääsis inssiin jo ens kierrossa... Toisaalta sapettaa niin maksaa tästä, kun kerta mitään ei tapahdu, jos kerta julkisellakin saa hyvää hoitoa ja siellä se on halvempaa. Itse aikanaan lähdin yksityisellä siinä uskossa, että pelkkä OI-lääkitys tuo 1-2 kahden kierron kuluessa sen plussan, kun kerta miehessä ei ole vikaa, mutta koska tässä nyt tuntuukin vierähtävän paljon aikaa, niin jo hukkaan heitetty raha ja tulevaisuudessa hoitoihin menevä raha harmittaa... On tässä jo kertynyt ihan mukava summa pelkille kuukautisille...
 
Hydrangea mä oon saanu alottaa kp 15. Ite vaan päätelly että parempi antaa limiksen kasvaa
vähän kauemmin. Voiko olla että Tarja aatteli että ovis vois viä tulla ja siks pidempi odotus. 2kk
kyllä kuulostas siihenkin pitkältä.
Mulla oli toi 2kk sääntö ennen clomeja, kun koitettiin kattoo tulisko
menkat itestään.

skorppari mulla luget esti menkat, eli kun viä dpo 16 tuli nega niin sain lopettaa luget ja sit
menkat alko. Kyllä joillain menkat alkaa lugeista huolimatta, ja varmaan kaikilla jossain vaiheessa,
mutta turha niitä sit on enää käyttää kun varmaa ettei kiinnittymistä oo tapahtunu.
Mutta siihen on hyvä varautua ettei ne ala, itellä kun toivo ehti herätä kun menkkoja
ei kuulunu. Mutta hyvin ne toimi, ei tullu tiputteluja luteaalivaiheessa.
 

Yhteistyössä