Clomittaret 2013





Perjantai 22.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......55/28-30.....ya4/11..........2.c
Nyysy............39/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Meri__............37/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............35/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............35/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........33/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Slartibart........33/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............32/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........32/?..............ya6/11.........2.c.....................25v,1.lapsi
Karamelli81....31/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...31/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT...............31/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......30/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l...........pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....26/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi
Mimmuskainen_..23/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............21/28-34.......ya9/11..........1.c+pr........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi.............19/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Syystuuli74.....19/28-30.......ya7/2011......1.c............2.lapsi,38
dots...............18/26-32.......ya6/12...........2c........pco, endo, 1.lapsi, 29v
Matti Katikainen..17/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........15/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
luna_82.........13/~34..........ya3/12..........1.a (4.c+l)..........pco,1.lapsi,31v
Neppu_..........11/28(34-59)..ya2010........mp.c.de............pco,1.lapsi,26v
hanzku_91......11/29-30......ya1/2011.........5.c.ins............selitm,1.lapsi
apsu...............8/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
Poca...............7/34......................c......................pco
Hempukkainen..6/28-32....ya10/10.......tk (4.c+l).............27v
Anne Elliot......5/26-32........yk13..................................1.lapsi
NiQ.............3/33............yk11...........3.c+m+t..tauko....pco(1/2),2.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Meri_ dpo 22
annalii dpo 22
Karamelli81 dpo 17
skorppari82 dpo 12
Miramei dpo 12-13
jenni_noora dpo 11
Hyy2 dpo 8
Matti Katikainen dpo 6

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi


Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Viimeksi muokattu:
hanzku, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja isosti onnea huomiseen inssiin. :)

luna ja Neppu, rutkasti onnea molemmille huomiselle. Pidän peukkuja. :)

luna, ihana kommentti mieheltä. :heart: Voi kun sitä osaiskin ottaa noin rennosti. :)
 
Kyllä minä taidan uskaltautua jo plussanneeksi. Plussatesti tehty ekan kerran siis ovistestien mukaan dpo9, 19.2.2013, ya 6/11, kp29. Enhän malttanut odottaa enää ja tekasin sen digin kaapinpohjalta pölyttymästä! Aijaa.com - vähän lisää hehkutusta..! Digi ei anna tulkinnalle varaa :heart: Nyt vaan toivon, että kestäis. Tulee muuten tälle vauvalle päivälleen sama laskettuaika kuin sille, joka keskeytyi viime keväänä..
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Miramei, hyvältä näyttää!! :)

Kiva, että hanzku oli hyvät näkymät, ja tsemppiä inssiin!

Peukut pystyssä myös luna ja neppu, että huomenna olis hyviä uutisia!

Täällä yks nega testattu, ja kyllästyttää niin tää jatkuva epätoivoinen toivominen ja ainainen pettyminen..
 
Miramei ja Karamelli81 viivanvahvistumista!!! Miramei, ONNEA, se on niin selvä plussa ja oot NIIIIN sen ansainnut!!! :heart::heart::heart::flower::flower::kiss::kiss::kiss:

NiQ Pahoittelut uudesta kierrosta :hug: Toooooosi törttö, tökerö hoitaja :headwall:
Osanotto äitisi poismenosta : / En voi kuvitellakaan miltä susta on tuntunut. Mun äiti on ollu mulle niin suuri tuki kaikessa, on nytkin ainoita jotka tietää koko vauvahaaveista.

hanskulle tsemiä!

Hyd Mä oon käyttäny digiä, näyttäny ok positiivista verraten valkovuotoon. Tosin mulla ei oo vertailupohjaa, kun en oo käyttänyt mitään muuta : /

Muille pahoittelut uudesta kierrosta. Plussanneille onnea :heart: Mulle tod. näk. (99%) tulee uusi kierto johtuen ohuesta limiksestä. :headwall:

Matti Katikainen, dpo 5
 
Heippa kaikki ja tsemppiä!

En ole testaillut uudelleen (jätän suosiolla ensi viikkoon), mutta eipä mitään vuotojakaan ole näkynyt. Tissit kipeät ja enemmän nälkä.

Sain eilen kutsun neuvottelemaan uudesta työpaikasta (jota hain jo ennen joulua), saa nähdä miten käy. Aiheesta raskaus+uusi työ on lukuisia muita ketjuja, joita olen nyt lueskellut. Saas nähdä, miten neuvottelussa käy. Ajoitushan on tietenkin täydellinen...
 
Kiitos kaikille ihanaisille vertaistuesta! :heart: Nyt uutta piinailua ainakin viikolle 12.. (viimeksi tosiaan 11-viikolla meni kesken :( ) Mut tää on nyt uus raskaus, vaikka la onkin sama ;) Tsemppiä myös teille kaikille! Ja pitkää pinnaa hoitoihin. <3
 
Hienoa Miramei. Ihanaa odotusaikaa. :)

skorppari, en osaa sanoa muuta kuin: yritä jaksaa. :hug:

Karamelli, muista, että sun ei tarvitse kertoa raskaudesta tai vastata siihen liittyviin kysymyksiin. Asiasta on kyllä sitten ihan kohteliasta kertoa, jos tulet valituksi ja nimet on laitettu paperiin. Raskaus ei saa vaikuttaa valintapäätökseen. Etusivu | Oikeuttaodottaville
 
Hydra, tänks. Kiitos tuosta linkistä, pitää perehtyä.
Olen myös sitä mieltä, ettei kannata sanoa yhtään mitään vielä pitkään aikaan. Näissä asioissa olen ehdottoman feministi. Mottoni on: tee samalla tavalla kuin miehet. Kukaan mies ei mieti, ottaako uuden työn vastaan, vaikka on lapsi tulossa. Tasa-arvoa ei ole se, että miehiä onnitellaan perheenlisäyksesta ja naiset potevat ja saadaan potemaan syyllisyyttä lasten hankkimisesta huonoon ajankohtaan. Yksinhän me tässä näitä lapsenhankintaprojekteja tehdään.

Vielähän minä en edes virallisesti tiedä olevani raskaana...

Yhdessä kirjassa oli hyvä vinkki: Älä koskaan anna lapsenhankinnan vaikuttaa urasuunnitelmiisi. Näin tekee vain hallaa kaikille muille naisille. Todellinen tasa-arvo on vielä kaukana ja sen eteen pitää taistella.

No niin, olipas siinä propagandaa. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Laala ja Hydrangea
En nyt jaksa kommentoida mitään. Progesterooni tulos tuli, joo 4,3 oli tulos, että jippi ai jee. No vaihtoehdot olivat, että a) en ole ovuloinut tai b) olen ovuloinut myöhään ja liian aikasin kävin verikokeessa, itse epäilen a vaihtoehtoa. No hoitaja nyt sitten kysyy lääkäriltä mitä tehdään ja soittaa takaisin. En jaksa, minua vaan itkettää :( tosin ei kai sitä muutkaan ovuloi joka kuukaus vaikka ns. terveitä ovatkin. Tää on vaan niin perseestä, että ei mitään syytä löydetä ja en tiiä, ahistaa :'(
 
Olen tarkoituksella pitänyt etäisyyttä näihin vauvakeskusteluihin... mutta huonolla menestyksellä: tänään alko menkat eli huomiselle voi päivittää 2/31-36 yk 7 ja 2. clomi. Progesteronikokeen tulos oli 48 eli ovis on tapahtunut, mutta ei se paljon lohduta. Iki-ihana tiputtelu alkoi kuitenkin pari päivää ennen kunnon vuotoa. Ei jaksais yhtään... kuten Mimmuskainen edellä totesikin ahdistaa ja itkettää... :'(

Onnea plussanneille ja tsemppiä meille muille!
 
Huonot uutiset jatkuu, seurantaultrassa käyty, ei johtofollia:(

Yks erottui ehkä hieman mutta se oli vain 8,5mm, ei tarpeeksi selkeä johtofolli.
Muutaman tunnin itkeskeltyäni jaksan jo miettiä hyviäkin uutisia:
Limis oli 6mm ja vasemman munasarjan outo rinkula oli kadonnut!
Kierroissa joissa johtofollia ei ole löytynyt aikaisemmin, on limis ollu jonkun 3,7-4,5 ja kun ollut täysikokoinen folli niin limis ollut n. 7,8mm eli limakalvoasia on parantunut. Lääkäri oikein kehui ja ihasteli limakalvoa ja sitten pettymys olikin suuri kun johtofollia ei löytynyt.
Tuntuu että lääkärikin alkaa hieman turhautua ja haluta tehokkaampia hoitoja. Viimeksi sanoi että nyt kyllä vaihtuu lääke ja nyt jo sit alkoi ehdotti pistoksia ja inseminaatiota.
Vaihtoehdot oli odottaa viikko ja katsoa olisiko joku vielä lähtenyt kasvamaan (limiksen perusteella kai voisi olla mahdollista) tai sitten puregon-pistoksia + kotiyritys tai inseminaatio. Lääkäri oli puregonin ja inseminaation kannalla (jos puregon tehoaa) mutta sanoin että en vaan taida olla vielä valmis:/ ja haluisin että vielä katsotaan kotiyrityksellä. Lääkäri ymmärsi täysin mutta kertoi että kun ikääkin jo 31v niin näissä voitaisiin edetä jos seuraaviin hoitotapoihin.
Huoh, onhan tässä vielä toivoa toki, mutta kun niin toivoin että tänään olisi voinut olla superiloinen ja alkaa odottamaan ovista. Nyt muutama päivä lisää ja mahdollinen ilo tai uusi pettymys. Ja on alettava miettimään inseminaatioita, vaikka oisin vielä halunnut monta kuukautta mennä tällä että tabletit ja kotiyritys. Puoli vuotta hoidoissa ja tää tahti vähän meinaa ahdistaa vähän:/

Ovumiassa kävin opettelemassa piikityksen, mies oli mukana. Onneks semmoinen kynämalli, joten ehkä se onnistuu suuremmitta paniikeitta.

Voimia kaikille huonoja uutisia saaneille:'(
 
Mimmuskainen ja Enna, pahoittelut. Isosti tsemppiä, yrittäkää jaksaa. :hug:

luna, eikä, voihan harmitus! :( Mutta upean paksu sulla oli kyllä limis ja hienoa, että rinkula oli hävinnyt! :) Toivottavasti tuo paksu limis jo tässä vaiheessa tietäisi hyvää ja uusintaultrassa olisi jo komea folli. Hyvin sillä on vielä aikaa kasvaa. :hug:
 
Mimmuskainen, Enna ja Luna: Halauksia sylin täydeltä. En kai osaa sanoa kuin, että yrittäkää (tai yritetään porukalla!) jaksaa ja pitää toivoa yllä! Kyllä meidän aikakin vielä koittaa! Se vaan on niin rankkaa, mutta ei kai muitakaan vaihtoehtoja ole...

Luna: Voi että. Kun itse tulin tänään folliultrasta ja painoin huoneen oven kiinni, niin ajattelin "Mitenhän Lunalla oli mennyt..." Harmi, ettet saanut parempia uutisia. ): Mutta jospa sieltä vielä yksi lähtisi kasvuun!! Saitko uuden ultra-ajan vielä parin päivän päähän?
Jännä, että sulla lääkäri kehui limistä noinkin. Mulla oli kans joku vähän yli 6mm (kuulemma eripaksuinen eri kohdista, HÄH? Tietääkö kukaan?) ja lääkäri oli taas pettynyt siihen. Oliskohan sun lääkäri sanonut mulle, että hyvä se on... Outoa.
Mutta mulla ainaki pistokset auttoi limakalvoon jonkun verran, mutta taas ei tullu johtofollia. Nythän mulla on koktail; clomit kasvattamaan johtofollin ja pistokset (ja laastari) kasvattamaan limakalvon. Jospa ne kehittelis sullekin jonkun koktailin?
Mutta täällä sormet ja varpaat pystyssä, että yks sieltä lähtis viel kasvamaan!

Omanapa: Ensimmäistä kertaa tän lääkäriruljanssien aikana oon saanut jotain positiivista kuultavaa. Ikinä ei kunnon johtofollia, ja limis surkea. Mutta nyt mulla oli 1 johtofolli. WOU. En kyl muista kokoa. Ei oo aiemmin ollut. Ja limiskin oli (mun mielestä hyvä, mutta lääkärin mielestä huono) reilu 6mm. Tänään on sitten pregnylin vuoro.
Niinkuin aiemmin sanoin, että tää on mun THE kierto. Ainakin näyttää jo nyt positiivisemmalta kuin ennen.
Tuntuu jotenkin oudolta vihdoin "hihkua" omaa tilaa, kun toiset on saanu huonompia uutisia tai muuten väsyneitä... Mutta kaikki me vuorollaan ollaan taidettu käydä pohjalla ja taas saatu uusia voimia. Siispä, voimia rakkaat clomittaret!

Mulle voi lisätä tän kierron hoidoiksi lisäksi pr.
Kiitos muuten Luna ja Hanzku kun jaksatte päivitellä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: hanzku_91
Neppu, upeaa, onnittelut johtofollista! :) Varmaan se riippuu hieman kierron vaiheesta ja follin koosta, mikä on hyvä limiksen paksuus siinä kohtaa. Lunalla kun ei vielä ollut selkeää johtofollia, niin toi 6 mm on kyllä superhyvä, kun limis ehtii siinä vielä kasvaa follin kanssa.
 




Lauantai 23.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......56/28-30.....ya4/11..........2.c
Nyysy............40/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Meri__............38/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............36/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............36/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........34/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Slartibart........34/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Karamelli81....32/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...32/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT...............32/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......31/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l...........pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....27/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi
Mimmuskainen_..24/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............22/28-34.......ya9/11..........1.c+pr........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi............20/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Syystuuli74.....20/28-30.......ya7/2011......1.c............2.lapsi,38
dots...............19/26-32.......ya6/12...........2c........pco, endo, 1.lapsi, 29v
Matti Katikainen..18/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........16/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
luna_82.........14/~34..........ya3/12..........1.a (4.c+l)..........pco,1.lapsi,31v
Neppu_..........12/28(34-59)..ya2010........mp.c.de.pr...........pco,1.lapsi,26v
hanzku_91......12/29-30......ya1/2011.........5.c.ins.pr...........selitm,1.lapsi
apsu...............9/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
Poca..............8/34......................c......................pco
Hempukkainen..7/28-32....ya10/10.......tk (4.c+l).............27v
Anne Elliot......6/26-32........yk13..................................1.lapsi
NiQ.............4/33............yk11...........3.c+m+t..tauko....pco(1/2),2.lapsi
Enna_.............2/35-36........yk7............2.c..........................pk,ovl

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Meri_ dpo 23
annalii dpo 23
Karamelli81 dpo 18
skorppari82 dpo 13
jenni_noora dpo 12
Hyy2 dpo 9
Matti Katikainen dpo 7
hanzku_91 dpo 0

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi


Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Viimeksi muokattu:
Mimmuskainen ja Enna Pahoittelut :hug:
Luna Pahoittelut ettei löytynyt johtofollia. :hug: mut hyvä et rinkula oli kadonnut ja limis paksu :)

Neppu_ Onnea johtofollista. Minusta limiksen paksuus on hyvä :)

).( Inssi onnistuneesti takana. Limis oli kasvanu, eilen se oli 5,1 tänää 7,2. Folli oli myös kasvanu 19mm:stä 23mm. Lääkäri sanoi myös että kun folli puhkeaa tulee joku estrogeeni piikki tms. ja limis paksuuntuu lisää.
 
luna, tuota inseminaatiota olen itsekin paljon mielessä pyöritellyt ja tullut siihen tulokseen, että jos se ensi kiertoon vaan onnistuu, niin mennään siihen. Mulla kun näköjään ovulaation aikaansaaminen on vaikeaa, niin sitten kerran kun se natsaa, niin mielestäni olisi hyvä käyttää kaikki aseet. En myöskään jaksa tätä hidasta tahtia ja yrittämistä enää pitkään, joten toivon että siirtyminen hoidoissa eteenpäin voisi tuoda meille sen onnistumisen nopeempaa. Kiva myös kuulla, että piikittely ei tuntunut kauhealta. Sekin asia on pyörinyt mielessä ja viime yönä näin kauheaa painajaista järkyttävän kokoisista neuloista. :D

hanzku, hienoa, että inssi onnistui hyvin! :) Kylläpä tuo limiskin näköjään voi kasvaa nopeeta, hienoa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos, kyllä teiän sanat lohduttaa, kun tulee se olo että ymmärrätte tän kaiken.

Neppu oon tosi ilonen sun puolesta, ja todellakin sillon pitää hihkua kun on hihkuttavaa!:)

Hydrangea Kiitos :heart: Mäkin oon alkanut jo nyt illan aikana miettiin sitä inseminaatiota. Oon vaan kokoajan ajatellu että se on joskus puolen vuoden päästä ajankohtainen tai aikasintaan muutaman kuukauden päästä, niin jotenkin se säikäytti kun lääkäri otti sen puheeks. Mutta sama homma, näköjään mulla saadaan ovis niin harvoin aikaseks että sillon kyllä kannattas tehä asiat niin että kaikki muuttuvat tekijät olisivat parhaimmillaan. Nyt ois hyvä limis ja jos viä folli kasvas niin...
Lääkäri sanoi että inseminaatiossa on se etu että simpoista erotellaan parhaimmat ja nopeimmat ja pistetään pillillä niin pitkälle että siittiöillä on paremmat mahkut kuin jos niiden pitää itse päästä sinne loppuun asti, kun siellä voi olla haastava kulku kohdun limojen vuoksi. Eli kyllä sitä on nyt alettava miettimään vakavasti, ehkä se vaan pelottaa kun tää on tuntunut vielä jotenkin niin turvalliselta tää "pelkät" tabut. Mutta näemmä sitä on tarpeen rohkaistua.

Tiistaina mulla on seuraava ultra. Mies tulee mukaan jos pääsee, lääkäri haluaa puhua riskeistä ja siitä kun mulla on iso riski hyperstimulaatioon, eli siihen että liian monta follia lähtee pistoksilla kasvuun, niin pitää keskustella valmiiks se että onko valmis IVF:ään jos niin käy vai tuleeko taukokierto (seksikielto).
 

Yhteistyössä