Clomittaret 2013

Täällä vielä ihmettelen kiertoani.

Olisi mielenkiintoista kuulla kuinka paljon clomit on teillä lyhentäneet kierron pituutta / aikaistaneet ovulaatiota? Tai onko joillain kierto pysynyt samoissa lukemissa kuin ilman clomeja?
 
dots kai ovulaation jälkeen pitäisi näkyä keltarauhanen? En oo kyl varma mutta näin oon kuvitellut. Että olisko vaan surkastunut tai ultraaja kattonut hassusti.

Tietääkö joku muuten että onko se just toi pregnyl joka antaa väärän positiivisen raskaustestiin jonkunaikaa? Mietin, ku lääkäri ei sanonu mitään mutta muistan kuulleeni. Että koska sitä sitten uskaltaa alkaa testailemaan....
 
NiQ
Mulle voisi päivittää kp1 yk11 ja tauko

Tänään oltiin ensikäynnillä. Hoitaja oli niin elämäänsä kyllästynyt että teki mieli sanoa vähän pahemmin kun mitä sanoin. Lääkäri oli onneksi ihana. Ensi viikolla sitten alkukierron verikokeisiin ja aukiolotutkimukseen. Unohdin vaan lääkäriltä kysyä että lopentako metformiininkin, kun clomit käski jättää nyt tauolle että saadaan tutkimukset kuntoon. Munasarjat oli metformiinin ja painonpudoituksen ansiosta normalisoitunut, limis oli 21mm. Miehen simpat ihan normaalin rajoissa. Aukiolotutkimuksen tuloksesta riippuen nyt tulisi sitten inssi jossakin kohtaa ajankohtaiseksi. Sain siellä ilmoittautumisessa kauheen itkukohtauksenkin, kun jännitti niin kovasti ja itkun laukaisi äitini yhteystietojen näkeminen siellä "lähin omainen" kohdassa. Äitinihän kuoli tuossa syksyllä syöpään. Ja lääkäri löysi vielä mun rinnasta jonkun kyhmyrän, mistä tulee nyt sitten mammografia aika postitse. Enpä olisi ikinä uskonut tuollaisenkaan asiaan törmääväni 26-vuotiaana :( Stressaa ihan hirvittävästi-

Anteeksi omanapainen päivitys. Oon nyt muutenkin koittanut täältä vähän lomailla, lukemassa kyllä olen kaikki jutut käynyt mutta joku turnausväsymys on ilmeisesti tullut kun ei jaksa kommentoida. Ihanaa, kun tuo plussanneiden pino on noin kasvanut. Halauksia ja plussatuulia kaikille kanssasisarille! :heart:
 
Hyy2, mulla ei ole tuosta pregnylistä kokemuksia, mutta niin siitä muistaisin kuulleeni. Kuulemma sen ei pitäis enää noin dpo 9-10 näkyä testissä. Plussaonnea. :)

NiQ, inhottavaa, kun välillä vastaan tuleen täysin väärällä alalla olevia ihmisiä. :( Varsinkin näissä asioissa on mun mielestä tärkeää, että hoitajat ja lääkärit osaa suhtautua fiksusti ja empaattisesti. Onneksi kuitenkin lääkäri oli mukava ja saitte selkeän suunnitelman jatkoa varten. :) Osanottoni äitisi poismenosta. :hug:
 
NiQ, halauksia :hug: Voimia mammografian odotteluun ja osanotot!

Mut voi poistaa piinailijoista :( Sain progesteronitulokset, 1,6 kp20, eli ovis on jälleen jäänyt tulematta, vaikka ultrassa oli yksi hieno johtofolli puhkeamaisillaan :( Ei ovista, ei menkkoja, torstaina puhelinaika gynelle, katsotaan miten jatketaan... Mikä piru mun kroppaa vaivaa :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä on taas asiaa tullut. On mukava aina pitkin päivää käydä lueskelemassa, vaikka oman masikseni kanssa en oo jaksanut kirjoitellakaan. Toisaalta oon yrittänyt pitää ajatuksia lapsettomuudesta taka-alalla, sillä olenhan päättänyt, että tämä kierto on se mun kierto. :saint:

Dots: Mulla clomeillä kierto oli 28pv ja oviksesta mulla ei oo tietoa (kun en koskaanikinä sitä bongaa)

Hyy2: Juuri pregnyl näyttää positiivista jonkun aikaan, olikohan joku 10päivää, jos oikein muistan.

Niq: Ompa kiva kuulla susta! Täälläkin pientä turnausväsymistä havaittavissa. Halauksia. Osanottoni. <3 Ei oo reilua, kun elämässä kohdellaan huonosti. Tuntuu, että jotkut pääsee niin helpolla. Mulla kans ain polilla, heti ilmottautumiskohdalla, nousee luu kurkkuun JOKA KERTA ja oon tosi herkillä. Jaksamista kamalasti ja toivottavasti siellä mammografiassa ei mitään löydy. Eikä varmasti löydykään mitään vakavaa :)

Heipa: Äääää. Voi harmi :( Voikun kropan saisi toimimaan toivomallaan tavalla. huoh.

Sitten, omaa napaa.
Kävin tänään hyvällä ystävälläni pitkästä aikaan. Hän on raskaana ja synnytys noin parin viikon päästä. Hän valitti, valitti ja valitti. Etenkin siitä, kuinka paljon rahaa on mennyt kun joutuu kerran viikossa käymään lekurissa. Voitteko kuvitella? Mä näin niiiiiin punaista. Teki mieli sanoa, että meillä menee rahat poliklinikka käynteihin ja lääkkeisiin huomattavasti enemmän kun sillä, ja me vasta YRITETÄÄN RASKAUTUA. Mä oon niin väsynyt ja jaja... Mut, plaah.

Tänään on laitettu ekaa kertaa laastari massuun limistä kasvattamaan ja kohta ois piikki aika, iik.

Rakkaat, jaksamista ja plussatuulia! <3
 
Viimeksi muokattu:
Miramei onnea ja toivottavasti viiva vahvistuu päivä päivältä!:flower:

NiQ tuli kyynel silmään kun kuvittelinkin tuon tilanteesi ilmoittautumisessa:/ Halaus ja voimia jatkoon kovasti

Heipa pahoittelut huonoista uutisista:/ onko sulle ollu puhetta pregnylistä että saatas varmistettua ovis?

Hydrangea outoo että sulla ne cb:n digit näyttää väärin, oon kuvitellu niiden olevan paras testi:/ Voiko olla että sulla ois ovisplussa tullu jo eilen illalla, vai testasikko? Kyllä mä uskon että meillä on taukokierroissa hyvät mahkut saada ovis myöhäsellä kp:llä, koska "normaalistikin" ovis tulee myöhään. Eli pidän peukkuja että sulla siellä on joku ultran jälkeen heränny kasvaan:)

Mulla itellä ei oo ollu oikein mitään tuntemuksia. Välillä ehkä jotain paineen tunnetta mutta todennäköisesti vaan kuvittelen. Enää muutama päivä seurantaultraan ja aika pelonsekaisin tuntein odotan sinne menoa. Pahat aavistukset. Vaikka koitan olla kyllä optimistinen. Enemmän varmaan pitäs viä toivoa että se ihme rinkula ois kadonnu.
Työkaveri kävi näyttään vauvaansa töissä. Ja puhu että miten tätä nukkumattomuutta ei kerrota etukäteen kun eihän kukaan hankkis lapsia jos tietäs tms. Jep.

Kyllä mä toisaalta tiedän että rankkaa vauvan kanssa voi olla (tai kun on raskaana), en sitä epäile. Ja aina omat murheet on suhteutettuna omiin tietämyksiin eri murheista ja siten ei toisen surua osaa ottaa aina huomioon. Mutta kyllähän se pahalta silti tuntuu, kun se herättää itsessä tunteita että voi kun itsellä olisikin noi murheet, mieluummin kuin nykyiset.
 
NiQ
Hydra, Heipa, Neppu, Luna :hug: Kiitos! Ihania olette!

Kyllä tuo raskaana olevien valittaminen vaan välillä sisäisesti kiukuttaa. Eihän ne tietenkään pahalla, ja saahan sitä omaa oloaan valittaa ja kertoa miltä tuntuu. Mutta ainakin itse lupaan kyllä jatkossa olla paljon varovaisempi näiden kokemuksien jälkeen, kun tietää kuinka paljon se vaan sattuu...
 
Kiitos myötätunnosta :heart: Luna, ei ole ollut puhetta, mutta itse lueskelin siitä eilen... tällä hetkellä tuntuisi kyllä hyvältä vaihtoehdolta. Katsotaan mitä gyne sanoo.

Voi valittavat raskausmahat... kaikki ei osaa ajatella yhtään laajemmin. Sitä tullaan sekunnissa raskaaksi ja hyvä kun on vauva vielä täysiaikainenkaan niin jo toivotaan, että se syntyisi.

Hydrangea, toivottavasti sun ovisplussa oli oikeastikin plussa!

Tsemppiä kaikille kanssakärsijöille...
 
Heippa kaikki, täytyy kommentoida tuohon raskaana olevien ja vauvaa hoitavien valitukseen. Ei se kivalta kuulosta, eikä missään tapauksessa reilulta ja on pahimmillaan tosi loukkaavaa. Väitän kuitenkin, että vaikka olisi kestänyt miten kauan tahansa saada lapsi, ja tapa ja menetelmä olisi mikä tahansa, vaikka adoptio, niin lapsen tai vauvan hoitaminen on pahimmillaan ihan älyttömän rankkaa ja raskaana oleminen samoin. Vaikka olisi kuinka onnellinen lapsesta, valvominen on kaameaa ja saa pään sekaisin. Tämä on tosi kliseistä, mutta näitä juttuja ja kaikkia tunteita mitä asiaan liittyy on hankala kuvitella, jos ei ole ikinä ollut siinä tilanteessa. Melko ristiriitaista. Samoin, jos ei ole tarvinnut kokea lapsettomuutta, tuskin pystyy ymmärtämään, mitä kaikkia tunteita siihen liittyy. Minulle ne asiat ovat pikkuisen vasta raottuneet, enkä ole suostunut antamaan kaikille tunteille (vielä) valtaa.

Ja jotkut on vaan niin tahdittomia...

Ja sitten omaa tilannetta:
Tänään pitäisi kaiken järjen mukaan kuukautisten alkaa, mutta eipä ole ollut merkkiäkään siihen suuntaan. Testasin aamulla. Tuli niin haalean vaalea viiva ja sekin yli minuutin odottelun jälkeen, että en uskalla vielä sanoa mitään. Taidan odotella rauhassa viikonlopun yli ja testata sitten uudelleen. Mutta jotain indikaatiota raskautumisen suhteen saattaisi nyt olla ilmassa. Pitäkää peukkuja!
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja Seemi
luna, oon testannut nyt muutamana päivänä peräkkäin, kun muniksissa on ollut enemmän eloa. Eilen illalla tein PC:n vielä toisen kerran uudestaan ja negaa näytti. Tänään aamulla PC ja CB molemmat negat. : / Tsemppiä ultran odotteluun. :)

Oli sitten jo kolmas väärä plussa CB:llä. Aiemmat kaksi sain kierroissa, jossa ei ollut OI-lääkitystä. Ne kierrot sitten vaan veny, lämmöt ei noussu ja dpot oli lopulta jotain 25, kun viimein aloitin terot. Mäkin oon kuvitellut, että tuohon CB:n testiin olis luottamista, mulla se ei vaan toimi. :( Eilen aamulla kun irroitin tikun CB:n testistä, niin ne viivat ihmetytti silloin. Ohjeessahan lukee, että niitä ei saisi tulkita, mutta testiviiva oli paljon haaleampi kuin kontrolli. Yleensä kun oon saanut PC:lläkin plussan, niin CB:n viiva on ollut kontrollia vahvempi. PC on sen sijaan aina näyttänyt oikein, kun oon nyt oppinut tulkitseen niitä oikein. En vaan ymmärrä, miks mulla noi CB:n testit reagoi noin herkästi vaikka sen ei pitäisi olla herkkä testi. Onkohan mulla vaan sitten PCO:n takia aina LH-hieman koholla, että CB vaan regoi siihen herkemmin, kun taas PC näyttää vasta sen kunnon LH-nousun. Joten eiköhän tää kierto ollut nyt täysin varmasti tässä. Olis ollut vaan niin kiva bongata se ovis, niin olis tiennyt että menkatkin tulis suht varmasti ilman teroja.

Karamelli, pidän peukkuja. Eiköhän siellä joku ole tarttunut matkaan, kerta jos väriäkin oli. :)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ voimia tulevaan ja osanottoni :hug: Toivottavasti kyhmyrä olisi vaan joku harmiton suurentunut rintarauhanen!

Heipa pahoittelut huonoista uutisista :hug:

Karamelli peukut pystyssä! Toivotaan viivan vahvistumista :)

Itsellä tänään taas parempi fiilis :) Kyllä voikin mielialat heittelehtiä...
 
Kirjoittelin tuossa aiemmin, kun mua turhautti ja ärsytti kaverin raskausharmit- ja tuuletukset. En toki tarkoittanut, etteikö hän saisi minulle, ystävälleen valittaa ja varmasti raskaus ja lapsen kanssa on aina rankkaa. En epäile sitä yhtään. Itse en voi muuten sanoa, kuin siskon tyttöni puolesta, joka siis asui meidän kanssamme. (Äitini ja minä siis hoidimme häntä) Kyllä siinä itku monesti tuli kun yritti saada toista nukkumaan.
Eli ymmärrän kyllä häntä, ettei ole helppoa. Tuntui vaan siinä hetkessä niin pahalta, enkä miehelle uskaltanut alkaa tilittää ja tilitin tänne. Mutta kaikillahan meillä taitaa jonkinlaisia murheita olla. :(

Mutta,

Miramei: IHANAA!!! Viivojaviivojaviivoja. Ihan hymyilyttää täällä :hug:
Karamelli: Täälläkin pidetään peukut pystyssä!
Hyd: Olen lueskellut noita sun testausjuttujasi mielenkiinnolla. En osaa niihin mitään sanoa, kun en oo ovistestejä ite käyttänyt. Mutta tuohon pco:hon. Se on syy miksi niitä en käytä. Lääkäri on sanonut, että testit voi olla suuntaa-antavia, mutta ei niin luotettavia, että mun (pco:n takia) kannattaisi käyttää niitä. Kun voi antaa vääriä tuloksia.
 
Oon tätä keskustelua seuraillut aina ajoittain taustalta (kirjoittelin itse täällä muutaman kuukauden syksyllä kun vielä clomeja käytin), mutta oli nyt pakko tulla onnittelemaan Mirameita! :) :flower: Ihan mahtavaa, nyt vaan toivotaan kovasti että tämä onni kestää loppuun asti..Ja kestäähän se! :)

Hydrangealle paljon tsemppiä, sä jaksat aina käydä mua piristämässä kommenteillasi tuolla toisaalla..Inhottavaa jos testeihin ei voi PCO:n takia luottaa! Mut jos tämä kierto tosiaan oli tässä, niin toivotaan kovasti parempaa onnea tulevaan! :heart:

Tietenkin tsemppiä ja plussatuulia myös kaikille muillekin! :)
 




Torstai 21.2.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Sarppa-71.......54/28-30.....ya4/11..........2.c
Nyysy............38/28-29.......yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Meri__............36/28............yk3..............1.c....................pco,1.lapsi
Angela............34/28-32.......yv8..............3.cx2......................2.lapsi
annalii............34/27-28.........................1.c+ins...............1.lapsi
Heipa…...........32/18-41……...ya11/11......3.c.....................2.lapsi,31v
Slartibart........32/28...........yk4/ya3/12...5.c..................pco,1.lapsi,25v
Enna_.............31/35-36........yk6.............1.c..........................pk,ovl
Miramei...........31/?..............ya6/11.........2.c.....................25v,1.lapsi
Karamelli81....30/28.............ya4/12........3.c........................2.lapsi
skorppari82...30/??..............yv2.............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT...............30/28.............ya4/2012......2.c......................1.lapsi,29v
Hydrangea......29/31-44......yk12/ya1/12...3.ax2+l...........pco,1.lapsi,26v
jenni_noora....25/27............ya10/11........11.t. tk.................1.lapsi
Mimmuskainen_..22/28-39...ya2/09.........1...............selitm,1.lapsi,24v
Hyy2..............20/28-34.......ya9/11..........1.c+pr........pco(1/2),2.lapsi,26v
Seemi.............18/28-41.......ya11/09.......4.c.........pco(1/2),1.lapsi,31v
Syystuuli74.....18/28-30.......ya7/2011......1.c............2.lapsi,38
dots...............17/26-32.......ya6/12...........2c........pco, endo, 1.lapsi, 29v
Matti Katikainen..16/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
miimuli87........14/28..............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
luna_82.........12/~34..........ya3/12..........1.a (4.c+l)..........pco,1.lapsi,31v
Neppu_..........10/28(34-59)..ya2010........mp.c.de............pco,1.lapsi,26v
hanzku_91......10/29-30......ya1/2011.........5.c.ins............selitm,1.lapsi
apsu...............7/30+.........ya 01/12......1.m+g+irr........2.lapsi,pco,30v
Poca...............6/34......................c......................pco
Hempukkainen..6/28-32....ya10/10.......tk (4.c+l).............27v
Anne Elliot......4/26-32........yk13..................................1.lapsi
NiQ.............2/33............yk11...........3.c+m+t..tauko....pco(1/2),2.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla


Piinailijat
Meri_ dpo 21
annalii dpo 21
Karamelli81 dpo 16
skorppari82 dpo 11
Miramei dpo 11-12
jenni_noora dpo 10
Hyy2 dpo 7
Matti Katikainen dpo 5

---------------------------------------------------------

:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:luna_82 ja hanzku_91
 
Viimeksi muokattu:
Neppu toivottavasti et mun viestistä saanu kuvaa ettei sais pahoittaa mieltään toisten sanomisista. Tarkoitin kyllä että itellekin niistä tulee paha mieli, vaikka koitan yrittää ajatella että kukaan ei tarkoita sanoillaan satuttaa. Mutta on toki myös niitä hyvin ajattelemattomia ihmisiä, jotka oikeesti voisivat vähän ajatella mitä suustaan päästävät. Mutta siis kyllä ne toisten sanat kirpasee vaikka kuinka ymmärtäskin puhujaa.

Miramei ihanaa!!!:)

Mulla nippaillu tänään aika paljonkin munasarjoja ja siks tein ovistestinkin mutta tosi nega, jopa negampi kuin yleensä. Olihan tää aikastakin, ihanku ovis nyt ois 8 päivää aikastunu, hah. Tuntuu että välillä pakko testata että on jotain tekemistä tän aiheen tiimoilta. Järkevää.
 
luna, mä oon huomannut saman jutun kahdessa edellisessä suht onnistuneessa Anazol-kierrossa. Testit näytti aluksi normaalia negampaa, mutta sitten kun plussa tuli, niin se oli niin räikeä, että kontrolliin ei meinannut riittää väriä.
 
Luna: ei, en pahastunut. Itsekin vaan tunsin niin huonoa omaa tuntoa tunteistani ni purkasin =D

miramei: hih, ihana kuva!!

Hanzku: täälläkin ultra huomenna! Katoin että samoil kiertopäivil taidetaa mennä. Voidaa piinailla yhdes. Tsemppiä huomiseen ja toivotaan, että kummalakin olis kaikki kunnossa!

Mua pelottaa se ultra ): en kestä jos limis on taas huono tai follei ei oo. Huoh.
 
hanzku miten meni ultrassa?

Hydrangea jännä että tommonen "kuoppa" ennen huippua. oishan se kyl ihanaa jos ovis aikastus mutta en semmosta uskalla edes toivoa.
kun nyt joskus tulis:)

Neppu mullakin huomenna ultra! Ja samat pelot. Oon jo varautunu että kotiin
sit suoraan lääkäristä jos huonoja uutisia, vaikkei täyttä työpäivää sit tule.
Ei niihin huonoihin uutisiin vaan totu. Mutta toivotaan että saadaan molemmat
hihkua hyvistä uutisista huomenna:) Peukut pystyssä sulle ultraan!
 
Neppu_ Mulla oli siis ultra tänää ja mun piinailukin alkaa huomenna :) Peukut pystyssä sulle et hyviä uutisia tulis :flower:

(.) Ultrasta löyty 12mm,11mm ja 19mm folli. Lääkäri oli sitä mieltä et inssi pitäs tehä huomenna ettei mene ohi ku on viikonloppu välis, joten huomenna on sitten inssi. Hoitaja laittoi pregnylin joka oli tosi hyvä koska en varmaan olisi uskaltanut laittaa sitä itse. Limis oli kyllä aika pieni 5mm vaan, mut lääkärin mielestä ok. Huh jännittää.
 

Yhteistyössä