Clomittaret 2013

YAW
Kääk! Mulla on clomipäivä nro 3 menossa tätä ekaa clomikiertoa. Vuoto on päällä vielä ihan täpöllä. Tein tuossa ovistestiä ja näyttäsin reagoivan clomeihin aika voimallisesti.. mikäli tuota tikkua tulkitsen oikein, sanoisin että ovis on ihan muutaman päivän sisään :D eli... ihan liian aikaisin. Olin varannut jo kp 12 folliultran ja hätäpäissäni nyt siirsin sen perjantaille joka on kp 9, voi olla että sekin pitää muutta jos hymynaamaa pukkaa :D
Epätodennäköistä että tulisin raskaaksi (pessimisti :D ) mutta uskaltaako tässä nyt puksutella yhtään jos ovis tulee kohtapian, ennenku pääsen ultraan asti?! Jos siellä onkin useampi folli??
Vai kyttäänkö mä nyt vain hymynaamaa ja yritän saada jonnekin ultra-ajan nopeasti?!

Apuuva, onpa tyhmä olo! Mitä miä teen!? :D
 
Viimeksi muokattu:
YAW linkitin pari sivua sitten sellaisen artikkelin (eng), jossa kerrottiin, että Clomit saa ovistestin näyttämään plussaa SYÖNTIPÄIVINÄ. Mulla ainakin näin näytti, sillä syöntipäivänä tikutin plussan, folliultra normaalisti kp 11, joka näytti nätit johtofollit, jotka taas johtivat ovisplussaan muutaman päivän päästä. Eli syöntipäivän päivän plussa ei pitänyt paikkaansa :)
 
YAW, jos plussaa pukkaa ennen ultraa, niin soita heti lääkärillesi ja kysy pääsisitkö ultraan samana päivänä. Mulle on annettu ohjeeksi tikutella aamuisin ja soittaa heti klinikalle, jos plussa pärähtää. :) Hyvä se on eka tarkistaa ultralla, että ei ole liian montaa follia kasvamassa. Lisäys. Tikutteluun kantsii ryhtyä vasta kuurin loputtua. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tässä vielä lainaus:
Clomid can cause an OPK to register a false positive. This will happen if the OPK is used too soon after finishing the prescription for Clomid. OPK manufacturers recommend that you should wait at least three days after stopping Clomid before using an OPK. Thus, if you take Clomid on days 3-7 of your cycle, you can begin to use the OPK on day 10. If you take Clomid on days 5-9, then you should wait until day 12 to use the OPK. Because Clomid causes the release of LH into the bloodstream, the ovulation predictor test will often notice this LH and give you a false positive result.

Ihan järkeenkäypää minun mielestä..
 
YAW
Ihanaa, kiitos tiedosta toooosi paljon! :) Eli jätän noi tikkuset nyt pariksi päiväksi rauhaan ton lääkkeen aikana :) Dänkiu! Juuh, no mää oon niin tottunut tikutteleen välillä tosi aikaisin kun tää kierto on pituudeltaan mitä on ja sen perusteella yleensä kp 7 rupean kalasteleen viivoja :) joskus tulee ovis aiemmin, joskus tosi myöhään ja joskus: ei ollenkaan =) Mutta kiitos paljon :heart:
 
Arvatkaapa tytöt mitä!!!??? :kieh: <- tuo kertoo jo varmaa kaiken!!!! Eli, ei mitään, YHTÄÄN mitään...tai oli 2kpl 5mm folleja tai niitten aihioita...mitä se setä nyt selittikää! Limis 6mm (kp10)...nyt huono, viimeeks 7mm kp12 oli hyvä! Ota näistä nyt selvää! :| Mutta, piikit jatkuu nyt 3pv annoksella 75IU/pv ja torstaina uus ultra! :stick: Setä yritti viritellä toiveita et meil olis tuon annostuksen ansiosta perjantaina inssi...meinasin revetä nauruu, mut tyydyin toteamaan: Ainahan sitä saa kuvitella! :D Mut, jotenki mie tiesin et täs käy taas näin! Ja onneks tää ei jää tähä niiku clomien kanssa olis jääny vaan tätä pystyy vielä jatkamaa! Kiehuttaa ehkä enemmä nyt tää kropan toimimattomuus ku se et ei ollu järkeviä folleja! Ja se p***eleen PCO virnisteli vissii kans siellä muutaman pienen rakkulan voimin! Muttapa..tällä mennää sit ku muutakaan ei saada!

Hipsunpöpsylle hirmuisen paljon onnea plussasta!!!! :heart: Laitammako plussauspäiväksi nyt tän päivän? =)
 
Viimeksi muokattu:
Ansku, voi harmi! :( Mutta ei muuta kuin lisää piikkejä ja uutta ultraa kohti. Pistosten kanssa on aina tuollaista hakemista kuulemma. Mutkin ultrattiin tässä kierrossa neljä kertaa, mutta lopulta sinne inssiin asti päästiin. :) Mun mielestä tuo 6 mm limis on tosi hyvä, kerta kun isoja folleja ei vielä ollut. Se kyllä varmasti kasvaa vielä follien mukana. :) Tsemppiä. :hug:
 
Hipsunpöpsy Paljon onnea :heart:

Ansku Eikä :( Toivotaan et ne vielä innostus kasvupyrähdykseen ja pääsisit inssii :hug: Minustakin limis on hyvä.

ON: Tänään oli ultra (kp11) ja löyty kolme follia ja joku epämääränen "möykky". Lääkäri eipäili sen olevan puhjennut folli(?) joka oli täyttynyt verellä :confused: mut ei kuulemma oo haitallinen... No mut kaks folleista oli 17mm ja yks oli 9mm ja limis oli 8mm. Eli ihan hyvältä näytti, huomena olis sit inssi.
 
Ansku, EIKÄÄÄ!!! Miksi se ei ollut purassut kunnolla? Ihan perseestä!! No onneksi nostivat annosta ja torstaina siellä saa sitten luvan olla kunnon limis ja isot follit. :) Vaikka eihän tuo varmaan huono limis ole noille päiville se kerkee kasvaa siellä vielä. Voiskohan greippimehusta olla hyötyy, eiks se siihen pitäis vaikuttaa? Himskatti soikoon kun harmittaa sun puolesta? Pidän peukkuja torstain ultralle! Haitko jo uuden kynän?

Hipsunpöpsylleonnea hirtmusti plussasta!!! Ihanaa!:heart:


Täällä omatilanne ennallaan, eilen laitoin ekan pistoksen - ei ollut paha. Yöllä sattui omituinen juttu kun heräsin pahanolon tunteeseen ja kun menin vessaa menisi tullu yrjö, mut lopuks tulikin vain toisesta päästä - sitten tuli horkka. Luulin, et iski mahatauti, mut se loppukin siihen. Mietin olisiko tollane oire voinut tulla pistoksesta vaikka se on niin pieni määrä. Saikohan mun kroppa siitä jo tarpeekseen ja kero mielipiteensä.:LOL: tai sitten vaan söin jotain mikä mulle ei vaan sopinut, tosin en syönyt illalla mitään erityistä.

Kaikille hirmuisesti tsemppiä joko oviksen odotteluun tai loppukieroon. Tuntuu, et elämä kulkee aina kahden viikon sykleissä, ihan hullua!: /
 
Hipsunpöpsylle paljon onnea plussasta!!!!

Ja Jenni_nooralle: Pahoittelut.

Ansku: Voihan harmi. Mullakin on limiksen paksuus vaihdellut kierroissa. Mutta mulla ei ole ikinä ollut edes noin hyvä mitä sulla on (paitsi.. no kerron kohta) Toivottavasti pääsette inssiin!

Hyd: Tsemppiä piinailuun <3 Onko sulla millä annostuksella luget? Jotenkin kun on lukenut, niin tuntuu että just luget aiheuttaa kaiken maailman vaivoja...

Omaa napaa: Pää on ihan sekaisin. Olin niin onnellinen, kun lääkäri kertoi tämän päivän ultrassa mun limiksen olevan 9 millinen -> WHAAT?? MUN??? :LOL: Mutta kyllä. Puregon on tehnyt tehtävänsä.
Mutta sitten lääkäri päätti tiputtaa mut pilvilinnoista ja kertoi, että punktioon mennään viidellä (siis viidellä!!!) follikelilla. Tarkoitu oli vissiin saada ainakin tosta tuplamäärä... Eli saldo iha per*eestä.
Mutta keskiviikkona se sitten tapahtuu. Se, mitä oon tämän kolmen vuoden lapsettomuusajan pelännyt: punktio.
 
Ansku pahoittelut ultrakuulumisista:( Mutta kuten sanoit, onneks pistoksia voi aina jatkaa ja annosta säätää! Pidän peukkuja että seuraavassa ultrassa tulis hyviä uutisia, limis ainakin kuulostaa mun mielestä tosi hyvältä!

skorppari onko ovista näkynyt, peukut pystyssä täällä!

Hydrangea toivottavasti lugejen kans on mennyt hyvin!

hanzku onnea inssiin!!

Neppu Hieno limis! Sanoko se lääkäri että paljon niitä yleensä kasvaa, riippuuko se annostuksesta jne? Toivottavasti sinne on ilmaantunut keskiviikkona muutama lisää! Tai sitten toivottavasti kaikki viis saadaan onnistuneesti talteen ja hedelmöitettyä!
Kauheesti tsemppiä keskiviikkoon, tiiän että varmasti pelottaa, itekin oon sitä usein miettinyt:/ Tuntuu että siinä on niin paljon eroja miltä se kestäkin tuntuu, jotkut ei tunne yhtään kipua. Toivottavasti saat hyvät lääkkeet ja se menee superhyvin <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neppu_
NiQ




Tiistai 16.4

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta


*miimuli87........68/28............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
Heipa…...........32/18-56……...ya11/11......4.cx2...............ovl,2.lapsi,32v
Hydrangea..32/31-44...yk13/ya1/12...4.ax2+mp+p+1.ins+l..pco,1.lapsi,26v
Miyaka.........32/26-27..........ya06.............1.c+m.........pcos,1.lapsi,34v
Anne Elliot......31/26-32........yk14........................................1.lapsi
Kazu87..........25/28.............ya6/10...........4.c.................selitm,1.lapsi
TTT...............25/28.............ya4/2012......tk(3.c)..................1.lapsi,29v
Enna_.............23/31-35........yk8............tk(2.c)...................pk,ovl
skorppari82..21/??..............yv2.............hoitotauko........pco,1.lapsi
Stiina............19/??............yk12/ya 03/12...1.c+t...........pco,1.lapsi,24v.
Karamelli81.....19/28.............ya4/12..........tk.....................2.lapsi
inessa_........19/??............yv6....... .2.t....... ....pco, keliakia..2.lapsi,27v
Syystuuli74....18/28-30.......ya7/2011......3.c.....................2.lapsi,38
Vauva haaveissa..kp 17/28-30.. ya 4/13... 1. c+m.. pco/ovl. 2. lapsi, 27v
hanzku_91........12/29..........ya1/11.........7.c.3ins.3pr.......selitm,1.lapsi
Seemi............12/28-41.......ya11/09......tk.(4.c).....pco(1/2),1.lapsi,31v
Ansku83..11/26-28..yv2,5..1pu+pr+m+ins..(pco:3/13 häv.)ovl,1.lapsi,29v
Malla84......10/30-? .......ya3/13.............2.c..............pco,1.lapsi,29v
NiQ.................8/30............yk13..........5.c+m+pr.........2.lapsi,27v
Mimmuskainen_..8/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
kaathy..........6/33..........ya?...............2.c+t...........pcos,1.lapsi,26v
tarana......6/27........yk14....................1.c..........pco,1.lapsi, 25v
YAW.................6/22-26............yk16..............1.c .....5.lapsi(1.yht),35v
Niian.....5/27-28......yk10,ya4/2011....1.pu+pr+2.ins...selitm.,1.lapsi,26v
dots..........4/26-32.......ya6/12...........tk......pco,endo,1.lapsi,29v
jenni_noora....4/27............ya10/11........tk(11.t).................1.lapsi
Hipsunpöpsy....2/32.............yk18............tk.................2.lapsi
Slartibart........2/30...........yk7.................tk........pco,1.lapsi,25v



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pri=primolut pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
Neppu_......../28(34-59)..ya2010.....ivf.....pco,1.lapsi,27v
Matti Katikainen..?/24-30...yk8.............2.c+t...................pco,2.lapsi
Poca..............?/34..............................tauko........................pco
Meri__............?/28............yk4..............1.c....................pco,1.lapsi
apsu...............?/30+.........ya 01/12.......1.m+g+irr.......2.lapsi,pco,30v
syksytyttö....?/28-?...........ya3/12........tk(2.c+t)...........pco,26v,1.lapsi



Piinailijat

Hydrangea dpo 5
*Stiina dpo 5




:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c...........2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82............16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v





Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:NiQ, Ansku83 (ja Neppu_)


 
Viimeksi muokattu:
Luna: Kiitos. <3 Viestisi sai mut hymyilemään! :)
Lääkäri taisi sanoa, että 20 on jo paljon ja tuo mun 5 oli vähän, että justjust kannattaa edes lähteä punktioon. Ne 5 oli kuitenkin niin isoja, ettei voi antaa enää kasvaa. Ja riippuu joo lääkityksestä, mutta mulle sitä ei uskallettu nostaa (kiitos pco) mahdollisen hyperin takia. Valitettavasti ne loput eivät enää kasva, koska "kasvatuslääkkeet" nyt lopetettiin niiden isojen mollukoien takia.
Mutta toivon hartaasti, että sieltä tulisi edes yksi täydellinen munasolu, joka hedelmöittyisi ja tulisi meille syliin asti. :,)
Kauheesti on vielä jännitettävää edessä.

Hipsunpöpsy: :x Jospa se olisi kuitenkin harmitonta?! Eikö täälläkin ole plussanneilla tullut verta? Pidän peukut pystyssä, että kaikki olisi hyvin!!! :hug:
 
Karamellin fiilikset ovat niin tuttuja! Viikottain tulee kommentteja toisesta lapsesta, tänään viimeksi kehotettiin "tekemään toinen". Toivottavasti aurinko tuo mukanaan keveitä ajatuksia ja positiivisia tuulia :)

Hipsunpöpsy, peukut ja varpaat pystyssä että vuoto on harmitonta! :hug:

Nepulla on jännät paikat, huh! Paljon tsemppiä punktioon ja kerro sitten miten meni!

Anskulle pahoittelut follien pienuudesta, toivottavasti ensi ultrassa on parempia uutisia.

Oikein paljon plussaonnea kaikille piikittelijöille ja pillerinsyöjille ja muillekin jännääjille! Mä myötäelän teidän piinailuissanne, kun oma napa vaan odottelee parempia aikoja. Voisin periaatteessa aloittaa jo terot, mutta me lähdetään reissuun reilun viikon päästä, joten kun kerran "saan" itse päättää menkkojen aikataulun, niin käytetään se nyt hyväksi :p
 
Kiitos kaikille!!! :heart: Kyllä hieman katoin sitä lekuria kieroon kun kysyttyäni limiksestä setä sano: No ei tää oo ku 6mm, eikä se kyl vois paksumpi ollakkaa ku ei oo noita folleja kasvanu!....melkee sanoin sille et eiks toi nyt näille kiertopäiville oo iha hyvä, mut empä kehannu! :D Tuntuu vaan et tää johtuu siitä ku kroppa on ollu toimimaton tuon oviksen suhteen hyvin pitkää ni iha mitkää (miun tapauksessa) "lastenannokset" :D ei auta sitä herättämää!

Niian Muistin jopa kysyy siit IVF jutusta, mut näytti vähä siltä ku se ukkeli olis repiny pipostaa ne vastaukset! En oikee selville saanu et oisko se mahollista jos on liikaa folleja inssii, siirtyä siitä kierrosta IVFää vai ei, mut ilmeisesti ei oo mahollista! o_O Kun meillä täällä LPRssä julkisella puolella inssi tehään LPRn Felicitaksella, mut sit taas IVFää pitää mennä Helsinkii (en tiiä onko seki sit Felicitas vai joku muu paikka)! o_O En vaan käsitä miks sitäki ei tehä sit täällä!? :confused: No...toivossa on hyvä elää et IVFää asti ei tartte mennä! :) Ainii, ja apteekissa kysyin ku hain uuden ampullin, et onks nois yhtää enempää ku esim tuo 300IU, ni hänen mielestä ei ole yhtää ylimäärästä! Mut kohtaha se nähää ku pistetää tuosta ekasta ampullista se jäljellä oleva 50IU ens...! :D

Hipsunpöpsy Oivoi! :( Toivottavasti se ei ollu sitä, vaan vain harmitonta! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Hipsunpöpsy, toivotaan ettei vuoto enteile mitään ikävää.

Pahoittelut Ansku, ihan tyhmää, mutta onneksi pistoksia voi jatkaa ja annosta nostaa, joten eiköhän sieltä vielä johtofolli saada! :) Tsemppiä!

Kiitos kysymästä luna, valitettavasti ei ole ovisestit plussaa näyttänyt, taitaa mennä harakoille tämä kierto :(

Tsemppiä hantzku inssiin! :)

Neppu, sulla vasta jännät paikat on! Peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin!

Itellä tosiaan ei mitään uutta, turhauttaa. Ajattelin etten aloittaisi teroja kuitenkaan vaan katsoisin "huvikseni" kuinka pitkä kierto tulee.. jos nyt maltan.
 
skorppari Kiitos! :heart:

Niian Kylläpä...sano se neiti apteekintäti mitä tahtojaa ni kyl mie ainaki sain tuosta vielä sen koko 75IU ja vielä siihe jäi, et varpilla on 350IU ampullissa...ainaki tossa oli! :D Kirveleeks siulla se aine? Miul kirveli tänää, muina päivinä ei!! o_O
 
Ansku, luin jostain muualtakin et apteekki oli sanonut ettei ampullissa voi olla enempää lääkettä. Pyh ja pah. Niin monessa paikassa lukee, että on ollut ylimääräitä niin mä uskon kyllä, et ne laittaa kaikkiin vähän extraa ja onhan tollasta nestettä hankala tipalleen laittaa juuri oikeaa määrää. Kiva siis, et oli ylimääräistä, toivotaan et olis mullakin jos käyttöä on. Ei oo kyllä kirvellyt, mutta oletin että se olisi voinut hieman kirvellä. Neulakin on niin pieni, että juuri ja juuri tuntee kun lävistää. Ja siis hyvä niin. Ja aika jänään, että on noin eri käytännöt, mä käyn siis turussa hoidoissa, mutta en nyt kanssa usko et tässä mihinkään ivf ollaan menossa. :) Toivottavasti olisi nyt edes muutama folli siellä tai yksikin hyvä riittäis. :)
 
Ansku, kiitos tsempistä, sitä mäkin niin kovin toivon. Ja sulle myös hyvää ultra tulosta torstaille. Toivottavasti isompi annos laittaa sun folleille nyt kunnon kirin päälle. Mun lekurin sanoin piiskaa niitä..:LOL:
 
hanzku, hienoa! Tsemppiä inssiin. :)

Neppu, onnittelut upeasta limiksestä. :) Harmi, että saldo ei ole tuon parempi. :( Mutta muista, että se yksikin top-alkio riittää. Tsemppiä punktioon! :) Mä oon yhdistänyt juurikin nuo luget mahakipuihin, kun ne alkaa aina hetki niiden laiton jälkeen. Onneksi ei kuitenkaan ihan joka kerta niitä tule. Oon kanssa kuullut, että luget voisi juurikin aiheuttaa kaikenmaailman oireita.

skorppari :hug:

luna, kiitos kysymästä, ihan hyvin oon pärjäillyt. Ehkä hieman ällöä hommaa, kun tuntuu että sitä töhnää on joka paikassa.

Hipsunpöpsy, toivottavasti vuoto olisi vaaratonta. :hug:
 
Niian Kiitän ja pitää piiskata! :D Kävin sit ostaa ovistestejä piiiitkästä aikaa! :D Kai ne vähä suuntaa antaa rupeeks tuo nyt toimii vai ei! Tänään oli hyvinkin hailakka viiva, kuten olettaa saattoi, katotaa mitä se sanoo huomena! :D
 
Ansku, mä oon varma et se ovis sieltä saadaan aikaseksi. Toivotaan, et viivat alkas hiljalleen lähestyä toisiaan. :) Vitsit näin viime yönä unta, et päätin itse pistää isomman annoksen puregonia ja sit siinä unessa laitoinkin vahingossa väärästä kynästä ja laitoin irrotuspiikin.:LOL: eihän se irrotuspiikki edes ole kynä, mut oli kyl hassu uni.

Täällä oltiin tänään ensin hammaslääkärissä, josta saatiin kehija, ei vieläkään yhtään reikää (mulla ei oo koskaan siis ollut), tosin hammaskiviä taas ja käskivät ahkerammin käyttää hammaslankaa jatkossa. Tämän jälkeen menin sitten sinne vyöhyketerapiaan, oli tosi rentouttava kokemus, vaikka kyllä siltä aika makeitakin kohtia löyty ja nyt on kyllä rento fiilis, tosin hieman tuli myös nyytunut olo. Käski juoda paljon vettä tänään, jotta kuona-aineet lähtisivät liikkeelle. Puhuttiin jonkun verran lapsettomuudesta, hän oli ihana ja ymmärtäväinen, käytiin läpi tärkeimpiä vitamiineja ja ruokavalion tärkeyttä. Ajattelin mennä vielä kokeilemaan. Lisäksi hän ehdotti minulle tressinhoitoon meditaatiota joka myös kiinnostaisi. Hyvä fiilis siis kaiken kaikkiaan. :) ja aurinkokin taas paistaa kyllä tämä tästä. :)
 

Yhteistyössä