Clomittaret 2013

JESSS! Mun työkone on armahtanut mut! :D Sain päivitettyä listan. :attn: Yritin parhaani mukaan poimia muutokset, mutta suosittelen tarkistamaan omat tiedot jos ei ole pistänyt listaan haluttavia muutoksia punaisella. :)

Olen ollut vähän hissuksiin pari päivää, pääsyynä oli se että en halunnut työntää nokkaani yhtään enempää tuohon "eri tilanne" -keskusteluun. :ashamed: Olen tosi harmissani että hydra sekä skorppari (oliko teitä vielä joku muukin?) siirtyivät taustajoukkoihin, toivon teille silti kaikkea hyvää ja voimia asioiden käsittelyyn! :heart:

Sen voin sanoa, että mielestäni kenekään kommentit eivät ole olleet loukkaavia, eri asia sitten jos joku "haluaa" ottaa ne loukkaavasti. Meillä on jokaisella niitä huonojakin päiviä! Kaikki ollaan kuitenkin samassa veneessä, eikä kukaan varmastikaan halua kenekään mieltä pahoittaa! Toivon että tämän jokainen pitää mielessään kun toisten kommentteja lukee.
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja RooRoo1
Kiitos luna :heart: kyllä mä varmasti käyn kuulumisia täällä lukemassa ja välillä kertomassa omia, jos jotain tapahtuu. Nyt vaan tuntuu siltä ettei aikoihin tapahdu. Kysyin myös tuota, et voinko ottaa keltarauhaskuurin että kierto ei veny, mutta sanottiin että ei. Lääkäri sanoi, että sillä saataisiin mekaaninen vuoto aikaan, mutta munasarjat voi olla silti jotenkin eri vaiheessa kiertoa ja huono ivf:ää ajatellen. :confused: en oikeen ymmärrä mut pakko vaan uskoa lääkärin sanaan :(
Toivon luna kovasti luomuovista sinulle ja pikaista plussaa ja että saat pikkuisen syliin asti :heart:

Niian kiitos, teillä onkin todella jännät päivät jo edessä! Pidän kovasti peukkuja! :heart:

Esikko me ollaan pk-seudulla ja täällä todella puolen vuoden jono. Maaliskuusta oltu jonossa, ja mulle ei tosiaan annettu mitään lääkkeitä jonoajaksi vaikka olisin halunnut. Käytännöt kait vaihtelee paikkakunnittain paljon. Mäkin yritän ajatella että jokainen päivä vie lähemmäs ratkaisua, mutta se olisi helpompi kestää jos tietäisi kuinka pitkään vielä pitää odottaa. Kiitos kannustuksesta! :)

Grill kiitos :heart: samoin toivon teille pikaista plussaa ja kaikkea hyvää!

En mä maailmasta katoa, käyn varmasti lukemassa teidän kuulumisia ja kertomassa kun itsellä jotain kertomista on :). Nyt vaan on tällainen vaihe ettei taas pitkään aikaan tapahdu mitään niin koitan vähän ottaa aikalisää. Toivon kaikkea hyvää ja paljon plussia! :heart:
 
skorppari kiva kuulla että pysyt vielä jotenkin täällä mukana kuitenkin ja tuut kertoon kuulumisia:)

(.) tänä aamuna vain hailu viiva ovistestiin :( Lämmöt ei oo noussu myöskään. Tuntuu epäreilulta että ultrassa sattu oleen sen kokonen mollukka että se vastas täysin johtofollin kokoa niissä kierroissa missä oon ikinä ovuloinu. Ja viä limis oli kasvanu kp10-kp13. En ymmärrä.
 
Eka clomikierto täälläkin, loppumaisillaan uskon, kiertopäivä 25 tänään joten luultavasti noin 12-18päivää jäljellä. Toivon vaan että mahakiput ois historiaa kohta, vaikka sitten menkkoja tähän väliin, jotain, että tietäis että clomit ei tee pahoja.. Vaikka siltä tuntuu..
 
rooroo mitä tarkoitat pahojen tekemisellä? Nousi jo kylmä hiki.

Hipsunpöpsy jos et saa. Multa yksityisviestiä, ilmoita... Sähläsin, ylläri :)

Ihana kummityttö kävi kylässä. Mä niin tahdon oman vauvan. Nuuhkin ja paijasin.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi päivittää huomiseksi 8/28. ja 5 clomikierto ja 1 inssi. Mulla nyt ekaa kertaa clomit sekoittanut päänupin ihan täysin. Voisin vaan parkua ja kaikki masentaa. Tunne että eihän tästä kuitenkaan mitään tule!
 
vauvatoiveinen mulla sellaiset kivut vatsassa että pää hajoaa, pelkään että siellä jotain mennyt ns "väärin". Vatsaa koskee jo pelkästä hengittämisestä tänään.. Potuttaa että vaikutukset kovat vaikka pillereitten popsimisesta jo nyt monta päivää. Ovis testit on näyttäny vahvoja plussia 4 päivää joten sekin kertoo että jotain tekeillä. Mulle siis annettu lääkeresepti toisiin lääkkeisiin seuraavalle kierrolle joten niillä käyntiin heti kuin täti tulee kylään..
 
nopea päivitys. mut saa laittaa piinailijoihin. tänään aamul testi oli yhtä vahva kontrolli viivan kans ja illast jo haaleni joten joku kun osaa ne kattoo ne päivät niin laittelee.. mä en niit osaa. voin huomen linkata viel kuvan aamun testist.
 




Torstai 12.9.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
kinuzki..........51/29-30...ya1/13/yk8......t+c......1.lapsi,PCOS,23v
jomilla.........50/36...........yk 3.............f?...........pco, 2.lapsi, 36v
Melody89....... 34/?........ya 6/12........................pk+ovl., 1.lapsi, 24v
inessa_........33/30............yv6.................mp.....pco,keliakia,2.lapsi,27v
Niian.......22/n.28......yk11/ya4/2011.........1.ivf............selitm.1.lapsi,27v
Päivi1980 ....21/29..............06/10..............lz............3.lapsi,32v
sansu86.....21/30-53.....ya08/11.................2.c...............1.lapsi
Esikko83.....20/25-29......ya 07/2011/ yk 20....1.c.... 1.lapsi, selitm., 30v.
luna_82...20/?................ya 03/2012...........tk.... pco, 31v.
Siiri84........19/25-32..................clomien aloitus seuraavassa kierrossa
Grill..............17/30-32.......ya9/11 yk24......4.c......endo 1.lapsi 23v
Miyaka..........17/32-34.........ya06.......6.c+m........pcos,1.lapsi,34v
Ambrosia85 ....16/28-32..............yk 4/ya 10/10.........t....................
deseo..........15/28........ya1/2011.....g,s,lutinus..1.ivf......selit m,1.lapsi
Minnikko.....12/33-35..........ya01/2011.....c..........1.lapsi
Vauvatoiveinen...12/27-29....ya 08/2012...m+t+c, 1.c..1.lapsi, pcos,37v.
Seemi..........11/28-41.......ya11/09......5.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
USL......8/25-33........ya 2009.........tk.........selitt. 2.lapsi
Kazu87..........8/28.............ya6/10...........5.c..1.ins........selitm,1.lapsi
-minävain-.....7/30............yk8..............c.............1lapsi
lotta1............6/?... ...........ya 4/13.........1.c.
SuAnn..........6/30.......ya 06/2012......3.c .......1. lapsi, 31v
dots..............3/29.......ya6/12................tk.....endo,1.lapsi,29v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84, Hydrangea, skorppari82


Piinailijat
Niian pp 8
Grill dpo 3
sansu86 dpo 0

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8......28/32-33.....ya11/11..........tk........2.lapsi, 34v.

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill, skorppari82 ja (Niian)
 
Viimeksi muokattu:
Voi olla että noi pregcheckin ovulaatiotestit ei toimi mulla tai oon niiden kans liian optimistinen :/

Tän aamun tulokset:
kp 20, 12092013

Tommonen viiva tuli pc:hen toissapäivänäkin, eilen taas oli hailumpi.
Noi on otettu samasta pissasta, mutta kuvanottohetki oli kyllä testiajan jälkeen, mutta hyvin tumma viiva tuli pc:hen testiajalla, ehkä taas semmonen "melkein tasavahvat". Toi toinen testi on apteekin oma.
Varmaan pc:hen pitää tulla testiajalla räikyvä testiviiva että on plussa? Ja siinä tummenee viiva aika paljon vielä testiajan jälkeen? Apteekin oma kun pysy aika hailuna.

Ärsyttää että toi pc:n testi taas vähän nostattaa toiveita, mutta toi apteekin oma ei kylläkään, huomenna se sitten varmistuu. Lääkäri sanoi että jos ei perjantaina tuu ovisplussaa, voin lopettaa testailun (ja se oli sitten kysta). Sit pitääkin päättää ootanko rauhassa kuun loppuun alkaako menkat vai soittelenko voinko alottaa jo terot. Joudun meneen kierron alettua heti kp 1-3 ultraan (yök) jossa katsotaan onko se kysta siellä edelleen, jotta ei sekoteta hoitokierrossa sitä enää folliin.
 
luna_82 Mullekin lääkäri silloin sano kun kävin, että ovulaatio tulee viimeistään kp14 ja kas kummaa sain vasta kp16 plussan testiin eli ovulaatio oli ehkä kp17. Ja hänen mielestä ei olis tarttenu edes ovulaatiota enää tikuttaa, onneks tikutin, ei ehkä olis hyödynnetty muuten sitä ovista.
 
Mimmuskainen Kiitti kannustuksesta:)
Mut jos se mollukka oli folli niin se ois huomenna jo laskennallisesti 23,5mm :/
(kp 13 oli 11,5mm ja kasvaa 1,5mm päivässä (joskus 2mm))
Mulla on oviplussa tullu yleensä kun folli on 19-24mm. Siks kai lääkäri arveli huomisen olevan viimenen päivä että ovisplussa voi tulla, ellei sit folli ois kasvanu jotenkin ihmeen hitaasti tms:/ Ois se ihanaa jos luomuovis ois ollu totta, mutta alkaa vaan pahasti näyttää siltä että kysta se oli.
 
luna: Kyllä mun mielestä tuo pc:n on selkeä plussa. Ei se testiviiva kaikilla tule vahvemmaksi. Mutta tuo apteekin oma on aika hassu juttu... : / Tosin, eihän kaikki testit toimi kaikilla.

RooRoo: Oivvoi... Kuulostaapa ikävältä. :(
 
Luna plussalta näyttää. Jospa apteekin testi ei sinulla toimi? Tai jos ovis on huomenna ja molemmat testit näyttäisivät huomenna selkeämmin. Pidän peukkuja!

(.) Negaa näyttää täällä. Alkuviikosta oli hailuja, nyt ihan oikeita negoja. Viikonlopun aikana olisi oltava plussa tai sitten en tässä kierrossa ovuloi. Hitto, jos clomit sekoittaakin koko pakan ja häviää ovikset. Ja miehen testikään ei ole vielä selvillä. Kun vain saisi asiaa edes hiukan eteenpäin. Kp 12 menossa nyt ja alavatsaa juilii.
 
Grill: kiitos kun lisäsit piinailijoihin. tänään iski taas sellainen masis et melkein tekis mieli luovuttaa kokonaan. kaikki raskautuu ympärillä meil sitä ei suoda näemä. tai ainakin sellainen olo. kai täkin menee ohi. välttelin työkavereitakin tänään valitsin työt jotka tehään yksin ja en pitänyt edes taukoa.
lunalle tsemppiä oviksen kanssa. RooRoo toivottavasti kivut hellittää pian :)
 
Kiitos sympatiasta ihanat naiset! Tänään on parempi päivä, sain nukuttua jopa 4t mikä on ennätys tälle viikolle.
Luulisin että ovulaatiosta on joko 5 päivää tai sitten 2 päivää..( Plussat tikuissa sekoitti vähän laskennat..) tosin nyt tässä sitten odottelen että keho poistaisi loput clomeista ja sitten odotellaan mitä lääkäri mieltä.

Onko teillä tullut ovu tikkuihin monta päivää niitä plussia vaiko aina lopettaneet ekaan plussaan tikuttamisen? Haaleet viivat ja epäselvyys syy mun tikuttamiseen..
 
Viimeksi muokattu:
Kazu87: Minkäslainen vaste (limis, follit) sinulla on ollut clomeille noissa eri kierroissa?

Luna: Musta noita liuska-/puikkotestejä on aina ollut vaikea tulkita, sillä minulla testiviiva ei yleensä ole vahvempi kuin kontrolliviiva. Siksi olen aina varmistellut CB:n digillä kun viivat ovat alkaneet vahvistua - näin olen saanut ovikset bongattua, eikä ole tarvinnut arpoa että onko LH-huippu vai eikö. Tässä ekassa clomikierrossa nuo liuskatestitkin näyttivät minulla mielestäni tavallista vahvempaa viivaa, mutta onkos tuo ihme kun minulla oli tuo superovulaatio (4 follia) :LOL:

ON: Täällä ei mitään ihmeellistä. Clomien sivuoireita en ole enää havainnut - koputetaan puuta. Tosin yhdynnät ovat olleet TODELLA kivuliaita oviksen jälkeen, mikäli tämä vaiva jatkuu, niin jää meiltä kyllä siementämiset tulevaisuudessa :(...Aivan järkkyjä kipuja kohdun takana ja toisessa munasarjassa.

Varasin gynen tuohon seuraavaan eli välikiertoon. Näkee sitten että onko tullut kystia ja mikä on limakalvon tilanne. Mikäli ei tuolloin näytä hyvältä, niin aion olla yhteydessä klinikalle, jotta laittaisivat tuon ekan inssin tueksi pistoshoidot clomien sijasta. Paljonkohan nuo pistoslääkkeet mahtavat kustantaa?
 
Pahoittelut hiljaiselo. Oon taustalla kyllä lueskellut ja myötäelänyt. Ensin ajattelin, että poistunko äänettömästi, mutta ajattelin vielä kirjoittaa. Halusin vähän kommentoida tota aiempaa keskustelua siitä, kokeeko kerjun omakseen vai ei ja kenellä on ns. vaikeinta. Jokainen meistä katselee maailmaa omin silmin ja kokee oman surunsa pahimpana. Itse koin ekaa yrittäessä tunteiden kaiken kirjon ja muiden tilanteet tuntui aina helpommilta. Kun itse oli kolmevitonen, jonkun parikymppisen suru tuntui vähäpätöiseltä. Kun itse tarpoi hoidoissa, oli vaikea iloita nopeista plussista tai ylipäänsä luomu sellaisista. Kun itse oli kohdunulkoisen jälkeen putketon, tuntui onnekkailta ne yrittäjät, jolla oli kaikki osat tallella. Entä ne, jotka plussan jälkeen sai vauvan syliin - mulla se ainoa plussa juuttui matkalla munatorveen. Miten se toinen ikinä edes löytäisi maailmaan? Tuska oli kamalaa. Sitten meille suotiin se "ihme" jota melkein koko raskauden Toivoksi kutsui peläten pahinta ja toivoen parasta. Mitä jos tämä mahis menetetään, sitten oonkin jo ikäloppu ja solut lisääntymiskyvyttömiä. Pah, kaikki meni hyvin peloista huolimatta.

Koska mulla on se nyytti kotona, siirryn takavasemmalle täältä. Tämä on lapsettomuusketju enkä sellainen ole. Toivon teille kaikille valtavasti onnea ja teidän puolesta uskon plussaan ja vauvaan, vaikka ette itse uskoisi! Hydra, Ambro, Luna, Grill ja kaikki muut. Pitäkää kiinni ilosta elämässä kaiken keskellä. Jakakaa surua jonkun kanssa myös livenä, jos voitte. Ennen kaikkea toivon, että teistä jokainen saisi sen oman lapsen syliinsä.
 
jomilla kyynel tuli silmään lukiessani viestiäsi :heart: Hurjasti onnea sulle jatkoon. Sanoit kauniisti että uskot meidän puolesta (välillä tarvitsen sitä että joku toinen uskoo mun puolesta, kun itse ei jaksa) ja että pitää pitää kiinni ilosta :heart:
Musta on tosi ikävää että täältä jää pois porukkaa, vaikka sen ymmärrän:( En itsekään halua lähteä vertailemaan ihmisten tuskia, täällä ollaan että tuetaan toisiamme kipeinä hetkinä, jokaiselle ne kipeät asiat on omat. Surullista jos joku lähtee jonkun kommentin vuoksi, kun täällä on kuitenkin paljon porukkaa jotka haluaisivat että kaikki pysyisivät ketjussa mukana. Kipeimpinä hetkenä sitä aattelee/sanoo asioita joita ei välttämättä toisena päivänä taas tarkoita. Mutta ymmärrän senkin jos ketju ei tunnu omalta, pitää olla se tunne että saa tukea jne.

Mulla on ollut tosi itkuinen viikko, oon itkeskelly monena päivänä. Mun mies sanoi mulle eilen että "Ajattele niin, että siihen että oot raskaana, on joka päivä yks päivä vähemmän aikaa". Se ajatus kuulosti rauhoittavalta, ja toivon että se pätee meihin kaikkiin. Hiton vaikeeta ja tuskaistahan sitä on odottaa ja toivoa, mutta siihenkin asti jokainen päivä on kokonainen päivä meidän omaa elämää.
 
rooroo mikä olo tänään?

Kauniita ja tuskallisia sanoja täällä luettavissa. Jokaisen tilanne on erilainen, jokaisen suru aito. Osalla aikaa mennyt paljon, toiset vielä alussa. Toisilla ikää vähemmän, toisilla enemmän. Kaikki toivoo samaa. Toisilla aikaa saada haluamansa myös enemmän. Kokemukset erilaisia, toisilla niin tuskallisia, ettei niitä voi ymmärtää kokematta samaa. Kuitenkin jokainen meistä ansaitsee sen lapsen. Menetyksiä kokeneille toivon uskoa ja uskallusta. Jokaiselle toivon plussaa siinä tärkeimmässä testissä. Tuetaan siis toisiamme.
 
Voih luna, kumpa voisin jotenkin lohduttaa sua :heart:. Sun mies sanoi tosi kauniisti ja toivon, että se antaa muillekin voimia :heart: Ja toivon niiiiin paljon, että saatte pian uuden mahdollisuuden.

Itsekin olen seurannut viime päivien keskustelua täällä hiukan hämmentyneenä -kyllä, käyn lukemassa täällä lähes kaikki viestit, sillä toivon ja odotan niiiin kovasti hyviä uutisia luettavaksi. Ja kumpa voisinkin jotenkin vaikuttaa siihen, että teistä jokainen tulisi raskaaksi. Itse kerroin n.vuosi sitten tilanteestamme kahdelle parhaalle ystävälleni ja kadun sitä edelleen. Mieleenpainuvin kommentti pilalle menneen kierron jälkeen viimeisillään raskaana olevalta ystävältä oli, että nauti vapaudesta, että hän ei edes pidä kakaroista. Tarkoitti, että hänen vapautensa oli pian ohi kun meillä sitä oli vielä roppakaupalla edessä! Tämän tarinan tarkoituksena oli sanoa, että sain clomittarista pienessä ajassa paljon enemmän tukea ja voimaa kuin läheisiltäni. Olen siitä ikuisesti kiitollinen ja toivon, että muut voivat tuntea samoin, oli lääkitys, kierto tai toivottu lapsi mones tahansa. Mietin myös, että oma "rivini" näyttää niin heppoiselta moneen muuhun verrattuna. Tämä on tietysti vain puoli totuutta tästä meidän oikeasti pitkästä tiestä. Ensin tuli ajatus, että pyydän poistamaan rivini, mutta kun olen asiaa ajatellut enemmän, niin minusta on ihana, että täällä voi purkaa sydäntään ja kertoa miltä oikeasti tuntuu. Varsinkin jos se edes hiukan helpottaa sitä isoa surua ja epätoivoa sisällä. Tämä on juuri tämän keskusteluryhmän tarkoitus.

Haluan vielä sanoa, että olette kaikki uskomattoman vahvoja naisia ja toivon kaikille paljon energiaa ja onnea! JA PLUSSIA! :hug:
 

Yhteistyössä