Clomittaret 2013

lunalle ovisttsemppeja! Toivottavasti täällä tullaan omanapaisesti pian perässä ja parin viikon päästä tulis sitten niitä r-testiplussiakin! :D

Mä oon ihan onnellisen tietämätön oikeastana kaikesta - ovis oloja alkaa olla, mutta en oikeastaan edes tiedä mikä kp- on menossa.. Ensimmäinen kierto vissiin sitten yrityksen alun :) Päivät kuluu töissä ja koiranpennun kanssa, niin ei ehdi eikä jaksa stressata lapsiasioista :)

Mun tietoja vois päivittää tonne jos hydra tai joku muu kerkiää..
eli ya ois 10/10 ja tauolla mennään.. taukoillaan tässä nyt jonkinaikaa ja katsotaan mihin tie vie ja missä vaiheessa.

Mun mielestä on myös kiva, että tässä ryhmässä on uusia, ja "konkareita". Monihan jotka ei clomeista apuja saa tuntuu siirtyvät toisiin pinoihin, mutta itsekkääsit ajateltuna eipä ole OI-pinoa kotikonstein muualla :)


Eipä mulla muuta, painun taas vauvapalstoilta koirapalstoille.. ihanan vapauttavaa kun ei oikeasti ole minkäänasteista yritysstressiä havaittavissa ! :)
 
Tännehän on tullut paljon tekstiä.. Itellä ollut niin kiireistä ettei oo täällä kerenny vierailee. Nopeasti luin läpi, muutama tais olla plussannut, onnea niistä :heart: sekä myös ovisplussista onnittelut!

Ymmärrän hyvin täällä pitkään yrittäneitä ja heidän tunteita. Koska itsekin myös pitkään ollut ilman ehkäisyä ja lapsi on ollut tervetullut ja erittäin toivottu. Itsellä takana vuosien kivinen tie, niin lapsettomuuden kannalta kuin muutenkin elämässä. Joka kuukaus piinailu ja pettymys, kerta toisensa jälkeen :'( henkisesti aivan liian rankkaa. lisäksi kuunnella kavereiden ja tuttujen raskautumisuutisia ja miettiä miksi ite ei onnistu. Monet itkut on itketty. On kuunneltu sukulaisten töksäytykset ja kommentoinnit asiaan josta heillä ei oo pientäkään tietoa faktoista, se satuttaa. Jossain vaiheessa tulee katkeruus väkisinkin. Niin se on tullut itsellekin ja toivo siitä että onnistuisi on laskenu aika minimaaliseen. Kuitenkin toivon kaikille plussia, omista tunteista huolimatta. Se luo jokseenki toivoa omaan tilanteeseen että ehkä joskus :)

Itsellä ovis osui kp12, ainakin omista tuntemuksista päätellen, sekä myös lääkäri arvioi silloin ultratessa kp9 että ovis ajoittuu kp11 / kp12. Nyt siis piinailen ens viikon puolille välin. Odottelen menkkoja alkavaks kp26 (eli 19.9). Peittoa ollaan heiluteltu joka päivä, eli vastassa on ainakin kaverit ollu =)
Clomeja en ole vielä hakenut, mutta ens kiertoon ne olis tarkoitus aloittaa.

Onko täällä monella normaalisti ovuloivalla clomit kasvattanu useampia folleja?? mua edelleenki mietityttää juuri tuo. Siis niin että on tärähtäny yrityskielto päälle?
 
Mun on pakko myös ottaa osaa tähän keskusteluun.
Me jouduttiin suoraan ivf-hoitoihin -09, koska lääkärin mukaan molemmat tuubat täysin tukossa, eikä näin ollen mitään mahdollisuuksia muutoin raskautua.
Ensimmäisen ivf:n koittaessa toiveet olivat todella korkealla ja kun pakkaseenkin saatiin reilusti alkioita, kuvittelin, että jokin niistä on just se. Jokaisen siirron jälkeen olin toiveikas, mutta mitä useampia siirtoja tehtiin, sitä katkerammaksi muutuin. Itkin katkerasti aina, kun joku kertoi olevansa raskaana.
Tunsin itseni todella huonoksi ihmiseksi, kun kroppani ei suostunut toimimaan, kuten toivoin.

2. ivf:n sumuttelujen alkaessa ihmettelin menkkojen puuttumista. Tein raskaustestin, vaikka lääkäri oli sanonut, että pelkoa raskaudesta ei ole. Testi näytti plussaa.
Varhaisultrassa todettiin kehityksen pysähtyneen heti alkuunsa ja jouduttiin tekemään muutaman viikon päästä tästä lääkkeellinen tyhjennys. Olin aivan sekaisin, katkera, enkä halunnut nähdä ketään, joka oli raskaana.
Myöhemmin pääsimme uusiksi aloittamaan toisen ivf:n. En tuntenut minkäänlaista toivoa hoitojen onnistumisen suhteen ja negaa paukkui, kuten aina ennenkin.

Vuosi sitten elokuussa sain testiin plussan, jo toinen luomuplussa, vaikka sen ei pitänyt olla mahdollista.
Ajattelin, että voiko salama iskeä kahdesti samaan paikkaan, että ei kai nyt voi käydä samoin kuin edellisellä kerralla. Varhaisultrassa selvisi jälleen, että kehitys on pysähtynyt ja taas oli lääkkeellinen
tyhjennys edessä...

Tuo viime elokuinen tapaus oli niin rankka, että jouduin hakeutumaan terapiaan. Koin itseni
arvottomaksi ihmiseksi ja velloin pohjamudissa. Olin katkera kaikkia kohtaan, jotka olivat raskaana tai joilla oli vauva. Pahimpina aikoina toivoin jopa keskenmenoa ystävilleni, jotka raskautuivat..
Pakko oli ottaa aikalisä ja hoitaa oma pääkoppa kuntoon. Melkeen vuosi siihen meni, mutta kannatti.

Tällä hetkellä en osaa enää olla katkera niitä kohtaan, jotka plussaavat, vaan olen oikeasti onnellinen heidän puolestaan. Jotenkin olen oppinut hyväksymään sen, että kroppani ei toimi kuin pitäisi. Alkioitai on siirretty jo 16 (vai 18), eikä yhtään plussaa niistä. Eilen illalla jopa vitsailimme miehen kanssa, kun hän kertoi
kaverinsa ostaneen kondomeja. Totesin, että ehkä sunkin olis kannattanut ostaa, kun olen niin helposti raskautuvaa sorttia. :LOL:

Tsemppiä ja voimia toivon teille kaikille. :hug:
 
En ole ketjussa ollut aktiivinen viikkoa enempää mutta kuitenkin saannut tämän viikon aikana enemmän tukea kuin 1,5vuoteen. Se että täällä sanotaan tunteet suoraan on myös hyvä asia, omien ystävien kanssa keskusteltaessa he tipsuttelevat asian ympärillä samaan aikaan tekisi mieli huutaa että ymmärrystä ei varmasti voi olla jos itsellä pupuilut toi plussan 2:a yrityksellä.

Nämä asiat ovat vaikeita juuri sen takia että tunteita on mukana ja samalla oma elämä tuo haasteita joita kukaan ei voi ymmärtää. Tärkeintä on mielestäni se että täällä kummiskin jaetaan, niin hyvät kuin huonot asiat. Jos ei muuta niin olemmehan ainakin sitten avarakatseisempia ja ymmärtäväisempiä erillaisuutta kohtaan lapsenyritys asioissa.

totuudenmukaisuus on ainut keino käsitellä tätä asiaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea ja Niian
Siiri: Kukaan muu ei muistaakseni ole maininnut clomien aiheuttaneet liikaa vastetta --> yrityskielto. Olen kuitenkin siinä käsityksessä että suuurinosa käyttää clomeja nimenomaan ovulaatiohäiriöön, joten me jotka olemme ns. normaalisti ovuloivia olemme vähemmistö. Clomeilla kuitenkin julkisella puolella taidetaan aina aloittaa nämä "hoidot" - porukka pistetään samasta putkesta läpi, oli vaiva sitten mikä hyvänsä... Ilmeisesti clomit ovat kuitenkin joitakin selittämättömästi lapsettomiakin auttaneet (täälläkin muutama kannustava esimerkki), joten siksi julkisella puolella ilmeisesti halutaan aina aloittaa tästä heille paljon halvemmasta hoidosta (vrt. inssi/ivf). Itse olin tietysti hurjan pettynyt että meille tuli clomeista ainakin näin aluksi vain takapakkia, mutta ei auta itkut markkinoilla. Yksityisellä puolella olisivat aloittaneet meillä insseillä, mutta ajattelimme katsoa nyt aluksi tämän julkisen puolen tarjoaman tien loppuun.

Luna: En ole pahastunut nimenomaisesti sinun kommenteistasi tuolla enkelinkosketuksessa, vaan ylipäätään turhauduin roikkumaan siellä kuumeilulistoilla loputtomiin. Eihän se ole kauhean kannustavaa, kun toiset pelkäävät joutuvansa minun tilanteeseeni. Vastaavasti muilla kuumeilupalstoilla pelätään lapsettomuutta kun on jo yk 2, eihän sekään oikeasti lapsettomasta kannustavalta tunnu (eikä sille myöskään jaksa nauraa kerta toisensa jälkeen). Lisäksi minusta täällä lapsettomuuspuolella on kiva että ei tarvitse yrittää samaistua niihin, jotka yrittävät kolmatta tai peräti kuudetta lasta - itse haaveena olisi se yksikin lapsi.

Olette keskustelleet paljon lapsettomuuden herättämistä tunteista ja siitähän riittäisi juttua loputtomiin (lapsettomuudeksi minä tulkitsen yli vuoden tuloksettoman yrittämisen ja lapsettomuusdiagnoosin). Jokainen lapseton tietää miltä tuntuu rypeä toisinaan pohjamudissa kauheassa itsesäälissä, jostain syystä ihmismieli on niin ihmeellinen että aina tulee päiviä jolloin sieltä myös noustaan. Lapsettomuus herättää myös varmasti suurimmalla osalla jossain vaiheessa katkeruuden tunteita, enkä minä ainakaan ole jaksanut niistä potea huonoa omaatuntoa (tällä hetkellä esim. ketuttaa nämä Ruotsin prinsessat, joista kirjoitellaan joka puolella). Mieheni tosin vihaa näitä katkeruuden purkauksiani - eihän muiden onni ole meiltä pois... Asia ei kuitenkaan ole aivan niin yksinkertainen - meiltä on jo viety yksi lapsi pois, se oli meiltä pois. Uskallan myös tunnustaa toivoneeni UnelmaSirpaLeenankin tapaan muille keskenmenoja.

Minulla tulee olemaan edessä tällä saralla koettelemusten vuosi, sillä pikkusiskoni yrittää hyvin todennäköisesti raskautua seuraavan vuoden kuluessa. En vielä osaa sanoa, miten tähän raskausuutiseen sitten aikanaan suhtaudun. Voi olla että nuo katkeruuden tunteet eivät oman siskon kohdalla herääkään vaan vauvaa odottaisi yhtä mattamattomana, mutta aivan yhtä hyvin voi käydä niin että katkaisen välit häneen kokonaan - mahdotonta sanoa miten asiaan reagoi, ennen kuin on tuossa tilanteessa. Miten te muut olette suhtautuneet sisarusten vauvauutisiin?
 
Mun veljellä on lapsi ja olin aluksi kiukkuinen siitä, kun hän nuorempana sai ennemmin kokea vanhemmuuden. Tämä meni nopeasti ohi ja poika on nyt meidän lellikki... Toki aina toivon, että itselläkin olisi...

Omasta taustasta ajattelin vielä kertoa sen, että mulla ei tosiaan tiedetä vielä syytä. Huhtikuussa ultrattiin ja todettiin pco-munasarjat ja tätä diagnoosia on tosiaan väläytelty jo 18-vuotiaana... Teroja syön siis siksi, että kierto alkoi venymään ihan kohtuuttomaksi ja tuolloin huhtikuussa oltiin jo oli 40 päivän menossa ja näkyi silloin 3 follia toisella puolella, joista epäili mahdollisesti yhden irtoavan, jos MAHTUU niiltä kahdelta muulta isolta ulos... Terot aloitin heti seuraavassa kierrossa. Kesällä pidin tauon ja se oli vikatikki. Kierto oli heinäkuun lopussa jo lähellä 50 päivää ja ultrassa näkyi kaksi follia. Epäili, että menkat lähestyivät ja mahdollisesti olisi irronnut silloin yksi. Mulla on epäilys, että on jotain vikaa nyt jossakin irtoamisen jälkeisissä jutuissa. Toivon siksi, että pian tutkisivat. Kai ne nuo clomit myös irrottaa hyvin follit, joten jos oli kolme jo ilman lääkkeitä, mitenhän monta on lääkkeiden kanssa? Ikäni puolesta pääsen kyllä nopeasti jonoissa eteenpäin ja ei katsella kauaa pelkillä clomeilla. Lääkäri on kyllä kokenein täällä, mutta en tiedä miten pitkät jonot hänelle on sitten polilla...
 
Mä voisin kanssa siirtyä taustalle. Oon käynyt lukemassa, mutta ei oo innostusta kommentoida. Jotenkin oon niin väsynyt tähän. Ja clomitarhan en oo ollu enää aikoihin enkä edes OI-hoidoissa. Ivf-hoitokin siirtyy ja siirtyy, luulin että päästään seuraavassa kierrossa hoitoon, mutta lääkäri sanoikin, että lyhyellä kaavalla mennään ja vasta seuraavasta seuraavassa kierrossa lääkitys. Koska mulla ei ole ovista tullut edelleenkään niin en tiedä kuinka pitkäksi kierto ja seuraava kierto venyy, että ehtiikö edes tämän vuoden puolella. Masentaa ja turhauttaa. Ja olen nyt niin katkeroitumisvaiheessa, etten koe pystyäni antamaan tukea muille. Kolme vuotta yritystä kohta takana, monta ovulaatiota lääkkeillä ja ilman muttei yhtään edes haamulaista r-testeissä.

Tsemppiä ja kiitos kaikille vertaistuesta! :heart:
 
skorppari :hug: Toivottavasti kiertoja voidaan lyhentää teroilla jos ne alkavat venyä:/ Pistä joskus yksärillä kuulumisia jos jaksat, olisi kiva kuulla kuulumisiasi jatkossakin..:heart: Kovasti teille oon plussaa toivonut, sieltä asti kun clomittariin tulin ekan kerran ja jatkan toivomista.
 
Skorppari: Ompa todella turhauttavaa että aloittavat vasta seuraavaan kiertoon pistokset. :( Ihan hirmuisesti jaksamista sinne ja toivotaan,että se seuraava kierto tulisi pian! Toivon todella, että ivf tuo teille sen liian pitkään toivotun plussan :heart:

Luna: Mä itse tykkäsin hirmuisesti PC:n liuskoista, aina ovat itsellä näyttäneet oviksen. Tuntuu silti olevan tosi yksilöllistä.

Esikko: minulla on vain vanhemmilla sisaruksilla lapsia, ne eivät tunnu pahalta ja jopa tykkään hoitaa niitä, tänäänkin olin yhden kanssa leikki puistossa ja ei tuntunut yhtään pahalta, päinvastoin. Tunnen itseni hieman normaaliksi kun saan touhuta heidän kanssa ja he välittävät. Mutta ikävä kyllä ystävien lapset eivät samaa tunnetta herätä. :( Ja en tiedä miten suhtautuisin jos pikkuveljeni ilmoittasi tulevasta perheelisäyksestä, tosin se tulisi kyllä niin isona yllätyksenä että voi olla että menisin ihan sekaisin ja tuskin onnesta. Toivon, että saisin olla meidän sisaruskatraasta se seuraava, toivon samaa sinne! Tuntuisi varmasi raskaalta jos oma pikkusisko alkoisi odottamaan, koska luonnollisesti se ei mene niin, mutta uskon että siitäkin ylipääsisi. :) Ja valitettavasti olen itsekkin joskus huomannut toivovani muille keskenmenoja tai koliikkivauvaa yms. Ihan kauheeta, mutta kyllä joskus on niin pohjalla käyty että tie ei ole ollut kuin ylöspäin. Ja minä määrittelen lapsettomuuden samoin kuin sinä ja lapsettomuutta on mielestäni turha pelätä etukäteen, oikeastaan itsekkin toivon että olisin tajunnu hieman myöhemmin että tässä voi todella näin käydä. :(
 
sansu86: Onnittelut ovisplussasta! Teilläkin varmaan ainakin ne kolme follia ehti kehittyä. Eikös ne ollut silloin 5. päivä 13-17mm? Samoin tuo sun silloinen limis 4,4 mm on varmaan tässä mukavasti kasvanut. En enää muista että oliko sulla taustalla ovulaatiohäiriöitä vai olitko sinäkin selittämättömästi lapseton? Onkos tämä toinen clomikierto ollut oireiltaan samanlainen kuin ekakin.

Skorppari: Milloinkas te pääsitte jonottamaan ivf-hoitoihin ja kuinka kauan oli jonotusaika? Onko niin että jonottaessa ollaan täysin ilman mitään hoitoja - ei syödä edes clomeja? Olen ymmärtänyt että pääkaudunkiseudulla jonotusaika on puolisen vuotta, niin siinä on kyllä aikamoinen kiusaus käydä kokeilemassa jo yksityisellä... Tsemppiä odotuksen odotukseen. Tässä on pakko ajatella että sitä on kuukausi kuukaudelta lähempänä ratkaisua (oli se sitten onnistuminen tai päätös lopettaa hoidot).

Kyselin jo aiemmin tuosta lapsettomuuslääkkeiden KELA-korvattavuudesta. Silloin ei tainnut tulla vastauksia. Ilmeisetsi clomeista ei KELA-korvausta koskaan saa, mutta mitenkäs nuö pistoshoidot yms?
 
Esikko83 Letrozolista mitä minä söin niin sai kelakorvauksen kun määrättiin se 100 tabletin paketti, mutta pienemmästä paketista ei olis saanut. Joku 25€ makso 100 tablettia kun se pienempi paketti olis maksanu yli 100€ ja siinä olis ollu vaan 30tablettia. Mutta varmaan riippuu lääkäristäkin, että minkä kokosen paketin määrää.

Harmi kun lääkkeitä ei saa antaa eteenpäin, minä en syöny ku yhessä kierrossa clomeja kun aiheuttivat niin paljon haittavaikutuksia. Tyhmältä tuntuu aina kantaa noita lääkkeitä apteekkiin kun ei niillä mitään tee.
 
esikko83 Meillä vasta eka clomikierto. ja ultrassa kp13 oli oikealla 11mm folli ja vasemmalla kaksi 16mm follia. toivon et limiskin ois kasvanut kans.Kai minulla jonkinlainen ovulaatio häiriö on.. jokainen kolme lääkäriä sanonut etten ovuloi välttist ollenkaan et tää viimeisin sano ettei ne irtoo vaikka kasvaiskin.. en sit tiedä.
 
en mä tiedä auttaako se irrottamaan... kai noi clomit auttaa sitä kypsymään oikein ja myös kypsettyään irtoamaan myös. kai... jos mul ei normisti ovis tapahdu kun munis ei kypsy niin ei se varmaan irtoakaan sit... tai sit oon ihan hakoteilla :D
 
Joo, itsekin vaikka olen nuori ja hoitojen kanssa täysin untuvikko, niin toivottu ja petytty on täälläkin 1,5 vuotta..

tulin myös hakemaan täältä ryhmästä nimenomaan vertaistukea clomien käytön kanssa, mutta tottakai on mukavaa että on monenlaista porukkaa jakamassa kokemussaan, ilojaan ja surujaan :) Ja kaikilla meillä täällä on kuitenkin enemmän yhdistäviä tekijöitä toistemme kanssa, ja kaikki olemme varmasti joutuneet jo kokemaan jotain mitä kaikki eivät "normaaleilla kuumeilupalstoilla" ole joutuneet kestämään, nimittäin Lapsettomuutta :'(

Sisarusten lapsista
ison veljeni lasten kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa, se on jotenkin luontevaa ja ikäerokin on suuri. pikkuveljeni taas sai jonkun teinitytön raskaaksi ja tämä oli aika vaikea paikka minulle. Tyttö päätyi kuitenkin tekemään abortin, joka taas lisäsi ristiriitaisia tunteita. mutta ei siitä sen enempää, on kuitenkin aika henk. koht. asia :stick:
pikkuveljen vauvauutiset voisivat olla kyllä vaikeampaa kestää nykyäänkin :/

VUODATUSTA: anteeksi :D
miehen kaksi parasta kaveria on molemmat tulossa isiksi, ja tämä on tuonut jo ongelmia suhteeseemme muutenkin, minä kun olen sanonut miehelle, että ei vain yksinkertaisesti pää kestä mitään tuplatreffejä näiden parien kanssa, kun joka toinen lause heidän kanssaan liittyy heidän raskauksiinsa.. ja ovat kaikki vielä sellaisia jotka tietävät meidän tilanteen täysin.. en vaan voi ymmärtää miten kehtaavat silti hehkuttaa ihan täysillä, varsinkin sen toisen kaverin tyttöystävä... argggh, saahan sitä tietysti olla onnellinen, mutta kyllä nyt joku raja puheisiin, kun tietävät että ollaan lapsesta haaveiltu jo kauemmin kun he ovat tunteneet toisensa... mur.

ja toinen asia: terot lopetettu viikko sitten, eikä vieläkään vuotoa!! en siis viekäkäääään pääse clomeja aloittamaan ja jouduin jo perumaan kaikki valmiiksi varatut seuranta ultra ajat :((( (ja r-testi tietenkin nega, jos joku miettii)

kiitos ja anteeksi, ja hyvää yötä kaikille!! pakko mennä jo nukkumaan, väsyttää ja pää on niin jumissa taas kaikesta :D tsemppiä myös taukoilijoille, harmi kun niin moni päättänyt tiputtautua pois, mutta täysin ymmärrettävää, jos välillä tarvitsee taukoa..:wave:
 
tässä clomien toiminta periaate, kun jotkut miettii ;)

"Naiset: Klomifeenin vaikutukset perustuvat sen antiestrogeenisuuteen, minkä vuoksi munasolun irtoamista estävä vaikutus poistuu ja estrogeenieritys lisääntyy. Tämä johtaa osaltaan munasolun irtoamiseen. Klomifeenilla on ilmeisesti myös suora stimuloiva vaikutus munasarjoihin, mutta munasolun irtoamisen aikaansaaminen edellyttää yleensä kohtalaista omaa estrogeenieritystä."
 
Tuon periaatteen tiesinkin. Tää on vaan niin hepreaa koko juttu vielä, että täytynee opiskella. Eikös ovistesti voi näyttää plussaa vaikka mitään ei lopulta irtoakaan? Irtoaminen voi kai epäonnistuakin. Toivottavasti auttaa varmistamaan irtoamisen. Molemmilla puolilla nippailee, ovistesti nyt puhdas nega. Liian aikaista olisikin.
 
Löysin heinäkuun lopun lausunnon. Lausunnossa oli em normaali, 9mm homogeeninen. Mitähän tarkoittaa? Munasarjoista on, että normaalit kooltaan ja rakenteeltaan. Oikea lähellä normaalia, c luteum? vasemmalla oli kaksi 20 mm kystaa. Pco-näkymä himmentynyt. Onko tuo em se kohdun limakalvon paksuus? Onko c luteum se, että olsi juuri ollut ovis? Tämän perusteella ei suurta vikaa näy, mutta mitään kokeita ei ole tehty. Anteeksi, että kyselen.

Kiitos.
 
vauvatoiveinen en oo kuullut että clomit välttämättä vaikuttas irtoamiseen, ne auttaa mun tietääkseni vain follien kasvattamista. Itellä on ollut käytössä sellainen pistos kuin pregnyl (ovitrelle on vastaava) joka varmistaa munasolun irtoamisen. Se on pistetty mulla kahdessa hoitokierrossa, varmistamaan munasolun irtoaminen. Tuo tehtiin vaikka ekassa hoitokierrossa verikokeella saatiin varmistettua että ovis oli tapahtunut, mutta yleensä jos on ongelmia saada folli kasvamaan niin sit kun se kasvaa niin halutaan myös varmistaa että kaikki muutkin asiat tapahtuu ja siksi pregnyl irrottamaan munasolu ja lugesteronit tukemaan keltarauhasen toimintaa.
Noista lääkärin kirjotuksista en kans oikeen mitään tajua:) Munkin lääkärin kirjotelmat on aika hepreaa.
 




Keskiviikko 11.9.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
kinuzki..........50/29-30...ya1/13/yk8......t+c......1.lapsi,PCOS,23v
jomilla.........49/36...........yk 3.............f?...........pco, 2.lapsi, 36v
Kazu87..........35/28.............ya6/10...........?.................selitm,1.lapsi
Melody89....... 33/?........ya 6/12........................pk+ovl., 1.lapsi, 24v
inessa_........32/30............yv6.................mp.....pco,keliakia,2.lapsi,27v
Niian.......21/n.28......yk11/ya4/2011.........1.ivf............selitm.1.lapsi,27v
Päivi1980 ....20/29..............06/10..............lz............3.lapsi,32v
sansu86.....20/30-53.....ya08/11.................2.c...............1.lapsi
Esikko83.....19/25-29......ya 07/2011/ yk 20....1.c.... 1.lapsi, selitm., 30v.
luna_82...19/?................ya 03/2012...........tk.... pco, 31v.
Siiri84........18/25-32..................clomien aloitus seuraavassa kierrossa
Grill..............16/30-32.......ya9/11 yk24......4.c......endo 1.lapsi 23v
Miyaka..........16/32-34.........ya06.......6.c+m........pcos,1.lapsi,34v
Ambrosia85 ....15/28-32..............yk 4/ya 10/10.........t....................
deseo..........14/28........ya1/2011.....g,s,lutinus..1.ivf......selit m,1.lapsi
Minnikko.....11/33-35..........ya01/2011.....c..........1.lapsi
Vauvatoiveinen...11/27-29....ya 08/2012...m+t+c, 1.c..1.lapsi, pcos,37v.
Seemi..........10/28-41.......ya11/09......5.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
USL......7/25-33........ya 2009.........tk.........selitt. 2.lapsi
-minävain-.....6/30............yk8..............c.............1lapsi
lotta1............5/?... ...........ya 4/13.........1.c.
SuAnn..........5/30.......ya 06/2012......3.c .......1. lapsi, 31v
dots..............2/29.......ya6/12................tk.....endo,1.lapsi,29v

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, jenninoora, StellaI, Basilika2, marianna87, Emiliaani, Vauva haaveissa, Malla84, Hydrangea, skorppari82


Piinailijat
Niian pp 7
Grill dpo 2

dpo=day(s) past ovulation, dpo-1=plussa ovistestiin, dpo0=ovispäivä, dpo1=päivä oviksen jälkeen jne.



:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82....16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v(rk:'()
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:
takkuapina......14.6....29/30-40..........ya2/12....3.c........pco,1.lapsi,26v

heinäkuu:

elokuu:
Pumppeli.....5.8.....33/31-42........ya01/11........2.c.......pco,2.lapsi,30v
Mimmuskainen_..8.8...29/28-33.....ya2/09..1.Letrozol..selitm,1.lapsi,24v
Hipsunpöpsy...8.8......28/32-33.....ya11/11..........tk........2.lapsi, 34v.

syyskuu:
plitsis.......1.9.2013......29/28......ya 11/11...3c....selitm, 1.lapsi, 26 v
hiulu........7.9.2013......25/27-32......yk 5......3.c.......selit., 2.lapsi



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Grill, skorppari82 ja (Niian)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä