Clomittaret 2013

Mut voi ottaa pois piinailijoista ja vaihtaa tilalle kp1. Seuraava kierto on siis 3.c. ja lugesteron lisänä!. Nääkin menkat alko 3 päivän tiputtelulla, joten aikallailla hupeni raskaustoiveet edeltävän kierron suhteen jo alkuviikosta. Mut ei auta muu ku uutta yritystä..
 
Clomi-kierroista: Ensimmäisessä kierrossa söin clomit 5.-9. päivinä, pregnyl pistettiin kp 11 ja inssi kp12. Silloin kasvoi 2 follia, n.18mm. Kierto oli mulle tosi lyhyt ja mahassa tuntui selkeästi kaikenlaista nippailua. Ensimmäistä kertaa ikinä tunsin oviksestakin jotain ja vatsaa turvotti loppukierrosta, joka loppui sitten seinään n. päivä ennen menkkoja.

Toisessa kierrossa eli parhaillaan menossa söin clomit 3.-7. folleja oli yksi, kp 11 vielä sen kokoinen että sai kasvaa. Kp 14, joilloin inssi tehtiin oli 23mm. Tämä kierto on ollut normaalimpi, mitä nyt kaikenlaista kuvittelen tässä piinapäivien ratoksi. Eli mun kohdalla tarkoittaa hyvin vähäisiä tuntemuksia alavatsalla, jos ollenkaan.

Joskus joku sanoi, että aiemmin syödyt clomit tuottais tuloksena enemmän folleja ja myöhemmin syödyt kooltaan suurempia - mutta mun kohdalla meni ainakin ihan päin vastoin. Ja niin, se annos on/oli 50mg.

Ja sitten vielä dpo 9 piinapäivän oireita - aamulla paleltaa, nenä tukossa... ehkä jotain nipistelyä munasarjoissa?
 
Tosi hyvä kun näistä erilaisista lapsettomuuksista nousi keskustelua! En ollut osannut ajatella, sitä miten kovasti se ainokainenkin lapsi voi kaivata sitä vauvaa... :ashamed: Oikein sydäntä riipaisi kun noita teidän tekstejä luki! Itselläkin kun on kaksi sisarusta, niin haluaisin toki useamman kuin yhden lapsen. Itselläni olisi haaveissa kaksi. Mies on edelleen sitä mieltä että yksi riittää, mutta ei hänkään toista lasta täysin tyrmännyt ole. Ja miten voisikaan, kun se asia ei ole edes ajankohtainen. :D
Pumppeli: Mulla ainakin clomit aikaisti ovista eli jos luteaalivaihe pysyy samana kuin ennen, niin kierto on pikkuisen normaalia lyhempi...
 
Oon käyttänyt nyt Lugeja väärällä annoksella! :headwall: Ihmettelinkin, miksi lääkäri määräsi nyt vain yhden päivässä, kun aiemmin ollut kaksi. No, nää aiemmat on ollut 100 mg ja nyt reseptissä luki 200 mg. Tämän tietenkin tajusin tarkistaa vasta tänään aamulla ja oon nyt käyttänyt niitä 100 mg, kun niitä on jäljellä, kun viime kierrossa niille ei tullutkaan tarvetta. Tyhmä minä! :mad: Alan todellakin olla loman tarpeessa. Nostan sitten illalla annoksen. Toivottavasti siitä ei ole haittaa...
 
Voi ei hydra! :O Huonoa tuuria... Tuo on just sellasta, mitä mullekin vois sattua!
Omaa: Mulle tuli eilen lääkäristä selostus viime käynnistä, ne on kyllä hyviä kun mulle lääkäri ei esim. kerro siellä käynnillä mitään mittoja tms. Mutta nyt papereissa luki että limis on 12mm. Tiedän että se on oikein hyvä, mutta nyt en löydä mistään tietoa, että mikä on sellainen "haarukka" minkä paksuinen limakalvon tulisi olla? Jäi hämäämään...
 
Onpa täällä ollut hieno keskustelu lapsettomuudesta, todella samalaisia ajatuksia, kuin itselläkin.

Itsellä myös yksi suurimmista esiinnousevista ajatuksista on se, kuinka mun haaveet elämältä ja tulevaisuudelta on aina olleet niin tavallisia ja maanläheisiä. Sitten iskee epätoivo ja suru siitä, etteivät ne sellaisetkaan toiveet toteudu. :(

Hydra voi änkeröinen.. :hug: ehditkö jo monta käyttään?

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille! :hug:
 
Piinapäivät senkun kiusaa mua: pissattaa, painon tunne alavatsalla, väsyttää, tissejä pistelee...eilen meinasi autossa iskeä huono-olo, vaikka olin itse ratin takana. Kolkutteleekohan täti vai oonko tulossa kipeäksi eilisen parin tunnin ulkoilun jäljiltä? Huomenna testiä. Dpo 9.
 
Tsemppiä ja jaksamista Hydra! Toivottavasti toisenlainen lääkecocktail tuo teille hyviä uutisia. Mulle kokeiltiin Anatzorolia vain yhteen kiertoon. Toinen lääkäri vaihtoi hoidon heti intensiivisemmäksi ja lääkkeen pistoksiin. Nyt toiveet taas korkealla...

Kp4 aloitin pistämään gonal-f 50 yksikköä. Eilen, eli kp8 oli eka seuranta ultra. Yksi johtofolli löytyi, mutta se oli mitättömät 10mm ja limis aivan olematon. Kaikki vastasi kuitenkin kiertoa. Sain ohjeeksi jatkaa pistoksia, ts. sain rseptin hakea sitä sikakallista lääkettä lisää... Huomenna eli kp10 olis taas ultra ja inssiä suunnitellaan tiistaille :rolleyes:

Kilpparilääkkeet alkaa vaikuttamaan ainakin vointiin. Iltaisin paljon energisempi ja virkeämpi olo. Lääkäri määräsi lisäksi vasta-ainekokeet ja keliakiakokeeseen. Kuulema autoimmuunisairaudet saattavat liittyä toinen toisiinsa ja vaikuttaa lapsettomuuteen. Jos vasta-aineita löytyy, lääkäri harkitsee kortisonia ja keliakiaan vaikuttaa ruokavalio... Monimutkaisia juttua, mutta onneksi on hyvissä käsissä!!
 
Grill: Miusta on kans huippista, että tuli erilaisia näkemyksiä lapsettomuudesta. Tai ylipäätänsä aiheesta kun aiheesta, mikkään asia kun ei ole täysin mustavalkonen :)

Voi ei, Hydra :hug:

maria: Hyvä, että kilpparilääkityksestä on apua ainakin vointiin! Toivottavasti siulla ei kuitenkaan ole näitä ärsyttäviä vasta-aineita tai keliakiaa, pietän peukkuja :) Kävinkin tuolla kilppariketjun puolella tilittämässä viime yönä uusimmat jutut omien kilppariasioiden tiimoilta.

No niin, nyt varsinaiseen aiheeseen eli clomeihin. Oon ihmetelly et miksi ne määrätään eri kiertopäiville? Elikkä joko kp 3-7 vai 5-9?
 
Mä oon miettinyt myös, että millä perusteella määrätään kp3-7 tai kp5-7. Nyt ei jaksa ruveta googlettaa...
Joka paikassa vaan lukee että jompikumpi, lääkärin ohjeen mukaan. Eli onko lääkäreillä eri tyylit määrätä niitä? Mikä on oikea peruste määrätä eri päiville? Liittyykö kierron pituus tähän? Syönkö mahdollisesti itse väärinä päivinä?
 
Ajattelin tulla täältä kysymään sellaista, että moniko käyttää ehkäisyä ennen seurantaultraa? Minulla on alkamassa ensimmäinen kuuri Clomeja ja kun ei tiedä, miten munasarjat reagoi, niin pitää varmaan ottaa kumit käyttöön ennen sitä ultraa, eikö? Tää on varmaan tyhmä kysymys, mutta en lötänyt mistään tietoa, miten muut on toimineet? Kiitti!
 
mavli, tiistai aamuna aloitin ja torstai aamuun asti käytin väärällä annoksella. :(

maria080, mulla on nyt aiemmin ollut Anazolit aina alkukierrossa ja siitä jatkettu pistoksin. Eka Menopurilla, seuraavassa kierrossa Puregonilla ja nyt taas Menopurilla. Ens kiertoon Gonal-F kp 3 alkaen 37,5 iu.

StellaI ja Pumppeli, yleensä kp 3-7 valitaan, jos luomuovis tulee noin kp 14 tienoilla tai ovista halutaan aikaistaa. Muuten sitten kp 5-9. Toi kp 3-7 taitaa olla se yleisempi.
 
Luis Ei meillekään ole neuvottu, että ehkäisyä pitäisi käyttää.

Minä oon monesti miettinyt tätä asiaa kun osa täällä toivoo pikkuista kakkosta ja suurin osa sitä ensimmäistä, en vaan ole halunnut siitä kauheesti puhua, koska en halua pahoittaa kenenkään mieltä. Ja kyllä meilläkin oli aluksi haave 2-3 lapsesta, mutta tämän vuosien yrittämisen jälkeen ollaan tultu siihen tulokseen, että kun saataisiin edes se yksi lapsi, tottakai edelleen haluttais enemmän lapsia kuin 1, mutta kun edes saatais se yksi, en kestä ajatusta, että oltais loppuelämä kahdestaan ilman lasta/lapsia. Mutta mistäs tuota tietää vaikka ensimmäinen antaa odotuttaa niin mitenkä käy jos toisesta alkaa sitten haaveilemaan. Tiedän erään pariskunnan jolla kesti ensimmäistä saadessa kauan ja eivät ottaneet ehkäisyä sitten käyttöön kun ajattelivat, että toinenkin antaa odotuttaa, no lapsilla on hieman yli vuoden ikäero.

Onhan siitä sisaruksesta tietenkin seuraa, mutta itselle tuo ajatus toisesta tuntuu hyvin kaukaiselta kun ei ole sitä ensimmäistäkään.

No ensi viikolla taas selviää mitenkä jatkossa toimitaan, oli muuten kiva huomata, että Kuopiossa ainakin kunnallisella toimii puhelinajatkin kesäsin joka päivä, ovat vaan hieman lyhentäneet soittoaikoja, mutta kumminkin on joka päivä mahdollisuus sinne soittaa :)
Kätilö puhelimessa hieman kyseli, että tuleeko mies mukaan jos täytyy jotain papereita allekirjoittaa, no mies tuskin mukaan pääsee, mutta riittäisköhän niihin valtakirja, tietääkö kukaan? Tai pystyykö ne jättämään ne paperit siihen ilmoittautumisluukulle, jossa ukko vois sitten käydä nimen laittamassa alle?
 
hiulu Pitää kysyä jos sellasia tarvitaan, että jos voi kotiin ne ottaa. Kun sanoivat puhelimessa, että ivf-hoitoihin tarvitaan mieheltä suostumus :D jotenkin tuntuu naurettavalta, että pitää suostumus olla, ei kai se mies näissä hoidoissa ja tutkimuksissa kävis jos ei siihen suostuis :D
 
Mimmuskainen, mä oon joko saanut edellisellä käynnillä paperit kotiin allekirjoitettavaksi tai ne on lähetetty postilla. Tyhmältähän se toisaalta kuulostaa suostumuksia kysellä, mutta laissa taitaa olla joku sellainen pykälä...
 
Hydrangea No pääasia, että jotain nyt tehtäis eikä vaan mietittäis vuosikausia, että mitäs tässä vois tehdä vai tehdäänkö mitään =/ Huoh...

Onko kukaan miehen kanssa keskustellut, että miten mies kokee nää lapsettomuushoidot?
 
Mimmuskainen: No vähän ollaan puhuttu, mutta ei kai mies tätä niin rankasti ota kuin mitä minä. Just pari päivää sitten, kun sain ne ultrakäynnin paperit postissa ja mies sitten vielä kyseli, että mitä siellä tarkalleen mulle sanottiin, niin mies vaan totesi että on meillä nyt vielä asiat ihan hyvin, kun käytännössä ei mitään vikaa ole kummassakaan.
 
Mimmuskainen, ihme, jos teidän lapsettomuutta ei ole vielä otettu tosissaan, kun teillä jo noin pitkä yritys takana. :( Pysy tiukkana ja vaadi hoitoa! Vaikka tässä vaiheessa mitään syytä lapsettomuudelle ei ehkä ole löydetty, niin IVF-hoidoissa kun asiaa päästään tarkastelemaan solutasolla, niin jotain saattaa löytyäkin ja päästään paremmin hoitamaan juuri sitä oikeaa asiaa. Tsemppiä! :hug:
 
Tällä tarkoitti siis sitä, että mullakin endosta huolimatta molemmat munikset pelaa ja lääkkeellä saatin hyvä vaste jne. Samana iltana kerroin miehelle myös suunnitelmastani lisätä alkuvuonna ottamaani tatuointiin se päiväys, jolloin teen postitiivisen raskaustestin. Hänen mielestä se oli tosi kiva idea. Tatuointi kuvaa minulle kahta asiaa, joista toinen on tämä lapsettomuus. Joten se päiväys ikäänkuin "päättäisi" sen tunteen, mitä kuva kuvastaa. Diipadaapa, menipä jaaritteluksi. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Mimmuskainen, niin, piti vielä vastata tohon kysymykseen... Meillä miehelle nämä hoidot ei ole mikään ongelma. Suurinosa hoidoistahan tehdään naiselle ja nainen ne lääkkeet käyttää. Miehen täytyy vaan korkeintaa käydä veivaamassa kuppiin. Itse olen taas ottanut nämä asiat rankemmin. Mies sensijaan jaksaa pysyä koko ajan aika optimistisena. Mutta kai silläkin alkaa usko olla vähitellen koetuksella, kun ei nyt kahdessa peräkkäisessä kierrossa olla edes inssiin päästy... :(
 

Yhteistyössä