Clomittaret 2013

Toivottelen sulle vielä tsempit mimmuskainen! :hug: On kyllä tosiaan uskomatonta, että teidän lapsettomuus on lääkäreille vähän "kakkosluokan juttu". :(
Niin ja jos joku nyt sattuu listaa päivittämään ennen kuin itse ehdin (on muuten tosi ärsyttävää, kun nytkin ehtisin töissä sen päivittää, mutta kun tämä prkleen selain ei toimi kunnolla!:kieh:), niin mulle saa iäksi muuttaa 23v.
 



Perjantai 14.6.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta
skorppari82..42/??..............yv2,5............hoitotauko.......pco,1.lapsi
dots..........32/31.......ya6/12...........tk......pco,endo,1.lapsi,29v
takkuapina.......29/30-40.............ya2/12....3.c...............pco,1.lapsi,26v
Karamelli81.....28/28.............ya4/12..........5.c.....................2.lapsi
Kazu87..........26/28.............ya6/10...........tk.................selitm,1.lapsi
Miyaka.........25/32-34..........ya06...........3.c+m+t........pcos,1.lapsi,34v
Mojito..........25/30-35........ya12/11........1.c+ins.............1.lapsi, 26v.
Emiliaani.........24/29-32.....ya 09/12....2.c......1.lapsi 28v.
hiulu.........24/28-32.........yk 2............2.c + pr..............2.lapsi
Vauva haaveissa... 19/32....ya 4/13.....3. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Hydrangea.19/29-44.ya1/12...6.ax2+mp+pr+(2.ins)+l+m..pco,1.lapsi,27v
inessa_........19/30............yv6....... .2.c+.t........pco, keliakia..2.lapsi,27v
Grill...........18/30-32.......ya9/11 yk21......1.c......endo 1.lapsi 23v
Pumppeli.......16/?.......ya01/11......1.c......pco,2.lapsi,30v
Niian.....14/27-28......yk9/ya4/2011....tk(2.c+1.pu).....selitm.1.lapsi,26v
Seemi............9/28-41.......ya11/09......2.f.....pco(1/2),1.lapsi,32v
apsu............6/30..............ya 01/12......g+irr...............pco,2.lapsi,30v
Hipsunpöpsy...5/32.............yk20............(c+l).................2.lapsi,34v.
plitsis......kp 5/28......ya11/2011......1.c.......1. lapsi, 26v
-minävain-.....5/30..............yk7.........2.t+c?...................1lapsi
Malla84.....4/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
tarana......4/27........yk16..................3.c..........pco,1.lapsi,25v
Mimmuskainen_..3/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
marianna87....2/28-29.....ya 11/12.........2.c+l..............pco ja 26v.

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pri=primolut pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
*Stiina, kaathy, Enna_, mavli, Heipa, Ambrosia85, hanzku_91, jenninoora, StellaI


Piinailijat
Karamelli81 dpo 14
takkuapina dpo 11
hiulu dpo 10
dots dpo 8
Miyaka dpo 6
Grill dpo 5




:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c.....2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82............16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v

toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi
miimuli87........13.5.......?/?............ya2008........tauko.....pco,1.lapsi,26v
RuutuAkka......14.5.....37/33-36.....ya 2012.........1.c+t...........pco,27v
Slartibart.................14.5......29/30.........ya 3/12............tk....pco, 25v.
Sarona.......18.5.....28/31-40.....ya 8/09......1.t+f+pu......pco,1.lapsi,27v
miss_piggy.-..31.5..29/30-70...ya2/12/yk10..1.c....1.lapsi, 31v.(kkm2/13)

kesäkuu:



Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2266091-clomittarien-plussaketju-lapsettomuushoidoista-plussanneet/

vanha ketju: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Niian, Grill (ja Hydrangea)
 
Viimeksi muokattu:
Meni nyt kuitenkin vähän sähläämiseksi, kun en huomannut, että Niian oli päivittänyt keskiviikon listan ja luulin tiistain olevan viimeinen. Sanokaa, jos on korjattavaa.

ON: Tänään vois olla dpo 5-6. Vuotoa ei ole tullut sen maanantain puuhastelun jälkeen. Mahdollisuuksia onnistumiseen ei järjen mukaan ole yhtään, mutta silti mieli elättelee toiveita. Toivottavasti tässä vähitellen alkais onni kääntyä... Olisi kiva päästä sinne inssiin asti sitten kesätauon jälkeen, kun kaksi edellistä yritystä meni perseelleen... Kuinka paljon tää homma voi oikeen vastustaa?!
 
Hydrangea Me ollaan oltu tuolla hoidoissa nyt vasta kohta vuosi, tuntu ettei niitä siellä oikein kiinnostanut tää kauanko ollaan yritetty vaan ihan ku se yritys olis alettua laskea siitä kun ensimmäisen kerran käytiin siellä =/ Reilu vuos sitten lähete saatiin, mutta ei päästy sille ensimmäiselle ajalle ja siirty pari kuukautta eteenpäin silloin.

Juteltiin eilen miehen kanssa, kysyin siltä, että kokeeko se jotenkin epäonnistumisen tunnetta siitä jos joutuu käydä purkkiin veivaamassa etten ns. luomuna tule raskaaksi, ei kuulemma koe. Jotenkin vaan tuntuu ettei se ehkä ole ihan sitä mitä haluais, mutta lasta kumminkin molemmat toivotaan ja ollaan sovittu, että kaikki vaihtoehdot läpi käydään.

Mitä siinä Hydrangea tutkitaan sitten enemmän jos ivf:ään joudutaan? Itsekin oon sitä nimittäin miettinyt, että entä jos meillä ei vaan jotenkin "kemiat" täsmää, mitä sitten tehdään =/ En minä halua uutta miestä sen takia eikä varmastikaan mies halua uutta vaimoa, että lapsen sais. Mutta en sitten kuitenkaan osaa kuvitella ettei meillä olis lapsia kun lapsirakkaita ollaan molemmat. :headwall:
 
Grill Varmaan suurin syy tuohon, että tuntuu ettei ole kiirettä on mun ikä, mutta vois ne vähän miehenkin ikää katsella, en minä halua, että ukko on yli 40v kun lapsi syntyy, etenkään kun eka lapsi syntyy :D No siihen 40 vuoteen on vielä matkaa, mutta tätä menoa sekin lähestyy jo uhkaavasti :( Ja toinen se, että ovuloin, kierto on suht säännöllinen, ei oo vikaa mitä korjata niin on kuulemma hyvät mahdollisuudet tulla ilman apujakin raskaaksi kun ajoittaa yhdynnät oikeeseen ajankohtaan. HUOH...
 
Mimmuskainen, kummallista suhtautumista. Viimeks julkisella lääkäri piti tätä meidän vajaan kahden vuoden yritystä (pillerit jäi 8/2011, mutta itse oon laskenut varsinaisen yrityksen alkaneen vasta 1/2012, kun tuohon alkuun tuli sellainen reilun 120 päivän kierto) jo todella pitkänä aikana. En oo vielä kauheasti perehtynyt tuohon IVF:ään, mutta siinä nyt ainakin nähdään, kuinka munasolut hedelmöittyy ja kuinka hyviä alkioita saadaan aikaiseksi. Jos ei hedelmöity tai alkiot on surkeita, niin sitten kai tehdään lisää tutkimuksia. Jotenkin pelottaa, että kai tässä vielä selviää, että mun munasolut on ihan paskaa tavaraa tuon PCO:n takia, jos sinne IVF:ään joudutaan. :| Mutta onhan sitä aina vaikka hoidot lahjasoluilla mahdollisia, mutta ei se musta ihan sama asia ole. Miehelle ei ole niin väliä, onko lapset biologisia, koska hän on kasvanut isäpuolen kasvattamana sijoituslapsien kanssa.
 
Hydrangea Ei se minustakaan ole sama asia, kyllä minä kovasti tahtoisin oman lapsen, mutta pakko sitä on miettiä muitakin vaihtoehtoja jos ei onnistu :( Miehen kanssa ollaan adoptiostakin puhuttu, mutta mies haluaa ensin hoidot käydä, että voitais se oma saada, mutta tässäkin taas tulee sitten ikä vastaan jos adoptiota haluaa =/
 
Mimmuskainen, mulle lääkäri kanssa sanoi, että onneksi mulle ei ole ikää vielä paljon (27 v.), niin mahdollisuudet on vielä hyvät. Lisäsi kyllä siihen, että ei se kyllä taida paljoa lohduttaa. Ihanasti sanottu. Oli muutenkin tosi asiallinen ja mukava erikoistuva lääkäri. Meillä mies on jo 34 v. joten tuskin hänkään haluaa sinne neljäänkymppiin odottaa isäksi tuloa.
 
Hydrangea Tuolla Kysilläkin on tosi ihana lääkäri, ensimmäisellä käynnillä melkein itkin, joutu hampaita puremaan yhteen ettei olis alkanut kyyneleet valumaan, kun jäätiin hoitajan kanssa tutkimuksen jälkeen juttelemaan ja se sanoi, että kyllä he siellä haluavat auttaa, että saadaan lapsi. Mulle kans iästä on sanottu, että on vielä aikaa, kyllä minä sen tiiän, mutta mies on jo kohta 33 niin eipä kauheesti naurata =/ Voi kunpa tää olis helpompaa, näin luonnollinen asia ja siitäkin voi tulla näin vaikeaa =( Ei tätä ajatellut nuorempana, että ei niitä lapsia ihan tosta noin vaan saakaan :(
 
Mimmuskainen, pikaisella googlaamisella luin, että ikäero lapseen ei saisi olla yli 45 vuotta eikä adoptionhakija saa olla 50 vuotta vanhempi. Onneks meillä tuohon 45 vuoteen on vielä kymmenisen vuotta aikaa. Tosin eipä sekään kauheasti lohduta...
 
Mua niin ärsyttää kun nuoria lapsettomia "väheksytään" iän takia. Käytännössä joo ymmärrän miksi, mutta on meilläkin oikeus päästä hoitoihin ihan samaan tahtiin kuin vanhemmilla! Yleensä nuoremmillakin on joku syy, miksi niitä lapsia halutaan nuorena eikä odoteta sinne 30-ikävuoteen. Ärrrärrr... :stick:
 
  • Tykkää
Reactions: hannuliini
Kiitti tiedosta, Hydra. Voisin kuvitella sitten, että kuulun ite tuohon aikaisempaan ryhmään eli kp 3-7.

Grill ja tarana: Synttärionnet :) Mullakin tulee tänään ikää lisää, tosin "jo" 28v. Silti oon kokenu tuon saman lääkäreiltä: "no mut eihän sulla mikään kiire oo vielä". Ärsyttävää :mad:

Mimmuskainen: Tsemppiä siulle! :hug: Niin hanurista, että lääkärit vähättelee :mad:

Ja miehen suhtautumisesta vielä. Siis joo, on olemassaan optimistisempi eikä ota asiasta niin suurta stressiä, varmaan osittain johtuu myös sukupuolierosta :D Mutta ei sillä oo samalla tavalla "kiire" tulla vanhemmaksi kun on jo. Tosin sanoi, ettei vanhemmuuteen voi olla ikinä valmis. Elikkä jos me saadaan joskus yhteinen lapsi, niin ei kuvittele heti tietävänsä kaikesta kaikkee vaan tiedostaa, että on paljon uutta opittavaa eikä kaikki mee samallai automaattisesti kuin aiemmin. Onhan jokainen lapsi yksilö. Mutta siis on hirveen luottavainen siihen, että me saadaan nuista clomeista tai viimeistään pistoksista apu. Sanoi, että sitten alkaa oikeesti pelkäämään jos niillä ei ole mitään vastetta. Ja tuosta spermanäytteen uusimisesta oli kunnon tinka päällä kun selvisi, että hänen pitääkin se tehdä. Siinä vaiheessa mie räjähin et vittu jos sun osuus on veivata rojut purkkiin ja ite joutuu vielä vaikka minkälaisen ronkinnan kohteeksi ja kestämään hormonilääkkeiden mahdolliset sivuvaikutukset yms. niin sun osuus on aika pientä. Tajus kyllä tuon jälkeen asian. Mutta siis ymmärrän toki et kova paikka sille ja jännittää, että vieläkö on tarpeeksi paukkuja, on kuiteski ”jo” 37v.
 
Kiitos kaikille vastauksista. Ehkä se on tosiaan turhan optimistista alkaa kumia käyttämään :LOL:
Sitä vaan aluksi mietin, kun sain seruantaultran vasta kp 13 ja viime kierrossa luomuovis oli sillä kp:llä. Että jos sitten clomit saakin useita soluja kypsymään ja tulee yrityskielto ja sitten onkin uimareita jo valmiina odottelemassa, niin silloinhan sille ei voi enää mitään. No joo, se olisi ihme, että edes yksi kiinnittyisi, vaikka esim. kaksi hedelmöittyisi. Eli tuskin tarvitsee miten kumeja enää, kun yk 14 on käynnissä :LOL:
Mulla on siis säännöllinen kierto ja oviskin verikokeen mukaan tapahtuu, mutta tiputtelee melkein kaksi viikkoa ennen kuukautisia eli jokin ei ole kohdillaan.

Toivon kovasti clomeista apua. Luget ei ainakaan yksistään auttaneet.
 
Grill oot ilmeisesti ottanut lapsettomuuteen liittyen jonkin tatuoinnin? Minkälaisen? :)

Hydra yllätyin et teillä julkisella lääkäri piti yritystä pitkänä, kun meille ei todennut reilusta kahdesta vuodesta oikein mitään. Mutta niinhän ne on joka lääkäri erilaisia jne..

Hipsunpöpsy niin ymmärrän tuon tunteen! :hug:
 
Joku kyseli "muutama" sivu sitten onko clomit pidentäneet omaa kiertoa. Mulla eka clomikierto oli 31 päivää, jossa annostus 1 tbl/pv, ovis tuli kp 18. Toinen clomikierto samalla annostuksella, huomasin limat kp 17, mutta en testaillu (juu, kyllä jälkeenpäin olen miettinyt että miksen testannut). Eli ovis sillon ollut ehkä ko 19-20, kierto venyi tuolloin 40 päivään.

ON: Olen tosiaan jo viikon alkupuolelta löytänyt kaikkia mahdollisia ja mahdottomia alkuraskauden oireita, kuten palelu, tukkoinen nenä, ummetus.., mutta ei mitään "oikeeta" niinkuin rintojen aristus tai vatsan juilimiset. Dpo 10 testattu puhdas nega. Eilen, meidän vuosipäivänä tuli hailakka plussa apteekin omaan, dpo 13. :heart:
Itsellä epätodellinen olo ja sekavat tunteet. Nyt se pelkääminen vasta alkaakin. Mutta koko tämän kierron olen ollut hyvillä fiiliksillä ja sillä asenteella että tää on se meidän kierto. Toivottavasti saan temmattua muut tähän mukaan :)
 
Grill, tarana ja Stella myöhästyneet synttärionnittelut vielä kesänlapsille! :flower: Itse ikäännyn myöhemmin kesällä perässä... Mutta eikös se viinikin vaan parane vanhetessaan :D

takkuapina Onnea plussasta ja vahvistumisia! :flower:

Muakin ärsyttää suunnattomasti hoidoissa tuo "...olette vielä niin nuoriakin!" :mad:

Tsempit ja jaksuja kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Grill

Yhteistyössä