Clomifen

Miulla on samanlaista taustaa ku siulakin, hieman PCO-tyyppiset munasarjat ja nivelreuma. Lisänä sitten vielä ykköstyypin diabetes.

Toista clomikiertoa syön ja yritystä meillä takana vuosi, sisältäen yhden tuulimunaraskauden tammikuussa. Lääkkeittä oon ollu viime vuoden huhtikuusta alkaen, satunnaisia paikallishoitoja pistetty mutta that's it. Alkaa olla jo aika kurja olo hetkittäin... Reumalääkärin kautta pääsin tuonne lapsettomuuspolille kun keskenmenon jälkeen menkat tuli miten sattui, pitkillä kierroilla ja reuman kannalta vointi suht huono.

Mie oon ymmärtänyt että 4 kiertoa vois clomeja käyttää yhtä kyytiä, mutta korjatkaa jos oon totaalisesti väärässä. Outoa kyllä miten siula on menny noi clomit.... Ajattelikohan lääkäri että olis kroppa sitten "mahdollisimman" valmis kun saatte alkaa yrittämään lääkkeiden poistuttua elimistöstä tms? Mutta sittenhän tosiaan tulee vastaan tuo että clomeja ei saa käyttää pitkiä aikoja kerrallaan.

Toivottavasti teillä tärppää pian eikä tarvitse laittaa yritystä jäihin jos clomeista olisi jäätävä tauolle :hug:

Näiden sairauksien kanssa on kyllä välillä melkoinen taiteilu, en ois itsekään arvannut silloin reilu vuosi sitten että vuoden päästä ollaan edelleen samassa pisteessä...
 
Kiitoksia tiedoista :heart: No mä soitin jo perhesuunnitteluunkin ja kysyin, et onko toi clomien syönti nyt ihan tuolla määrällä ja noina päivinä niin miten pitäis. No siellä sanottiin, että pakko olla virhe, et 3-7 päivinä pitäis olla ja lupas tarkistaa lääkäriltä. Näin olikin. Ihana "pikkuinen" virhe siis sattunut. Onneks tuli tarkistettua. No, katotaan nyt miten käy. Vuotoa odotellessa... Nyt on menossa kp 26/32(tai jotain mitä millonkin). PMS oireita ilmassa ja mielellään ne muuksi tulkitsisi. Rasittavaa ja niin turhauttavaa!!!
 
Onpa sullekin monta kurjaa vaivaa siunaantunut! Siinä onkin taiteilemista. Toivon sydämeni pohjasta, että teillä jo vihdoin tärppäis :heart:
Ite oon kova stressaamaan ja nyt ehkä isoin stressin aihe on taiteilu työttömyyden/ työnsaannin ja tän lapsiprojektin kanssa. Ajoitin tän Trexanin poisjättämisen ja uuden lääkkeen aloituksen sellaseen aikaan, et jäin just työttömäksi. Pelkäsin, että tauti pukkaa päälle ku jätän trexanin pois, eikä uus lääke ole yhtä tehokas. En ois halunnut olla pitkillä sairaslomilla töistä. Mä sain imurelin käyttööni ja sehän olikin mulle tosi passeli, ei juuri mitään oireita lääkkeiden vaihdon aikoihin, eikä sen jälkeenkään mitään. Huh!! Nyt sit pelottaakin ihan sikana, et jos tulen raskaaksi heti, ku saan jonkun uuden duunipaikan, ja lääkkeet jätettävä veks sitten ku plussaan, ni niveloireet pukkaa päälle ja olen heti yhteen kyytiin monta kuukautta sairaslomalla tai pahimmassa tapauksessa koko raskausajan. Täytyy yrittää olla murehtimatta tulevaa, ku maalaan kuitenkin vaan pahimmat kauhukuvat eteeni.
Mitä reumalääkkeitä sä käytät? Onko sulla mitattu keltarauhashormonin määrää? Mulla ei oo mitattu, ja jos ei pariin kuukauteen tärppään, ni sit kuulema mitataan se.
 
No täällä toinen stressaaja :p Sama homma töiden kanssa. Oon tehny vuosia määräaikasia työsuhteita ja nyt on taas vuodeksi töitä koululla. Oon kytänny vakipaikkaa mutta niitä ei vaan tuu hakuun ja nyt ei voida enää tätä raskausasiaa lykätä ja siirtää siihen että saisin jostain vakipaikan. Täytyy vaan uskoa siihen että jos joskus raskaudun ja saan lapsen, niin tuun saamaan töitä vielä senkin jälkeen.

Jos tuo ensimmäinen raskaus ois ollu ihan oikea raskaus, niin miun reuman osalta vointi ois varmasti ollu ihan ok, ja töissä oisin pystyny sen osalta olemaan. Viime vuonna sairaslomia reuman takia oli keväällä 1,5 viikkoa ja siihen vaikutti kyllä ihan henkinen väsymyskin (lääkäri ois laittanu lähes 1,5kk:n saikulle mutta en halunnu olla töistä pois, kun kuvittelen aina että sairaslomat heikentää miun työnsaantimahdollisuuksia jatkossa...) näiden raskausasioiden takia.

Nyt oon yrittäny mennä päivän kerrallaan ja luottaa siihen että asioilla on tapana järjestyä.

Tällä hetkellä miula ei oo mitään reumalääkkeitä. Aiemmin oli Trexan, Oxiklorin ja Remicade. Salazopyrinia ja Oxiklorinia saisin käyttää mutta ne on ihan tyhjän kanssa, joten niiden ottaminen on kyllä jäänyt :ashamed: Ens viikolla meen polille ja todennäköisesti ranteisiin kortisonia laitettava.

Rauhallista aikaa lääkkeiden lopettamisen jälkeen oli yli puoli vuotta. Sen takia on käyny mielessä sekin että jos laittais yrityksen jäihin ja kävis taas tipassa vaikka vuoden, niin saatais niveltilanne rauhoitettua ja sitten uusi yritys, mutta en taida haluta siihen lähteä kun nyt ollaan jo tuonne polillekin päästy.

Ei oo mitattu keltarauhashormonia. Ultralla lääkäri katto ja teki sisätutkimuksen ja sitten vaan resepti Clomeille kouraan. Jäi vähän sellanen olo että ei otettu tosissaan siel gynen puolella miun tilannetta, kun en saanut edes kierron tasoittamiseksi lääkkeitä. Kiva jos kierto ennen Clomeja ois venyny vaikka edellisen kierron pituiseksi (71 päivää) niin tässä vaiheessa ois vasta eka Clomikierto menossa. Ja polilla kävin kuitenkin jo toukokuussa.

Miten tuo Imurel, onko siinä varoaikoja ollenkaan? Ei oo miulle tuttu lääke muuten kuin, että tuli vastaan monta kertaa netissä vastaan, kun koiran sairastaessa hemolyyttistä anemiaa ja lueskelin aiheesta. Käytetään kyseiseen tautiin lääkkeenä kortisonin tukena.

Tärppionnea vaan sinnekin päin ja kirjoittelehan kuulumisiasi!
 
Kipinäkenkä: Imurelia ei taideta useinkaan käyttää ensisijaisena reumalääkkeenä, tätä käytetään myös elinsiirtopotilailla, että elimistö ei hylkisi siirrettyä elintä. Mä sain luvan käyttää imurelia plussaan saakka. Olin yrittäny pari kertaa jättää trexanin pois, mutta oireet pukkas heti päälle ja sit ku tää pco, eikä hajuakaan miten kauan menee et tulen raskaaksi, ni lääkäri antoi mulle tän Imurelin, että oon kunnossa ainakin plussaan saakka. Mulla oireilee lähinnä polvet, ne turpoavat niin, etten pääse kävelemään. Mulla on kait jokin selkärankareuma-tyyppinen reuma, selästä ei ole löydetty tulehduksia. Mutta muuten kyllä selkä aiheuttaa kokoajan harmaita hiuksia, mutta ovat lihasperäisiä vikoja. En oo saanut pidettyä lihaksia kunnossa. Reumatekijää ei ole, mutta hla-b27 on.

Taitaa toi keltarauhashormonin vähyys kans kuulua pco:hon. Kantsii varmaan sunkin kysästä siitä ku seuraavan kerran käyt gynellä. Kait siihenkin on sitten jokin pilleri, jos sitä on liian vähän.

Ai, niin mainitsempa vielä, ei mullekaan heti ekan tota imurelia ois annettu, eka reumalääkäri sanoi, että oksikloriinia ja salatsopyriiniä saan vaan käyttää ei muita. Sit toka oli kans vaan sitä mieltä et salatsoa vaan. Kävin kolmannellakin ja samaa mieltä ku edellisetkin. Sit neljäs lääkäri, vastavalmistunut, vihdoin antoi tän imurelin. Sekin kävi joltain toiselta reumalääkäriltä konsultoimassa, et mitä mulle voi antaa. Sitkeyteni palkittiin. Ja lääke onneksi toimii mulla täydellisesti.

Mä olin pisimmilläni sairaslomalla töistä pari vuotta sitten pari kuukautta. Mulla oli töitä vain 5-6 kuukautta ja koko loppuajan olin sairaslomalla. Mä sain siitä kait kauheet traumat, ku pomo ei tajunnut yhtään, etten kykene töihin. Aina ku ilmoitin, että sairasloma jatkuu, se tivas vaan, et etkö nyt voi edes muutamaksi tunniksi tulla, kait nyt pari tuntia onnistuu ym... Olin tosi stressaantunut! Nyt pelottaa, et sama toistuu ja tulee joku kakka pomo, jolta ei heru yhtään sympatiaa. Ja mä sit vaan itkeä pillitän vähän väliä. Ja jotenkin ku tuntuu, et nyt tää ois niinku tavallaan itse aiheutettua, ku vartavasten haluan tulla raskaaksi, vaikka tiedän, että sit reumalääkkeet on pakko jättää veks. Plääh.....

No mut onneksi tiedän, että vaikka välillä onkin vaikeaa, sit taas tulee se aika, että kaikki on hyvin, naurattaa ja voi nauttia elämästä täysillä.

 
Miulla yks reumalääkäri lupaili että jos kunto menee tosi huonoksi, niin sitten voidaan Remicadea tiputtaa raskaudenkin aikana. Sitä on annettu Suomessakin Crohnin tautia sairastaville raskausaikana ja gastroenterologia konsultoituaan miun lääkäri sitten lupaili että näin voidaan tarvittaessa toimia. Parempi tietysti jos ei tarvitse mutta mahdollisuus olemassa.

Mie aattelin huomenna alkaa tikuttamaan, kp11 silloin.

Mutta nyt unille, otin just nukahtamislääkkeen niin on painettava pää tyynyyn ettei mee vaikutushuippu ohitse. Palataan :)
 
Auttakaa mua. Olemme miehen kanssa yrittäneet lasta yli neljä vuotta. Menkat mulla ei oo koskaan tulleet säännöllisesti...välillä saattanut olla vuodenki taukoja. Välillä ollut käytössä terolut. Nyt olen syönyt yhden terolut kuurin ja kun menkat tuli söin kp 3-7 clomifen. clomifenin syönnin jälkeen menkat alkoivat kierron 33 päivä. Söin taas uuden kuurin clomifenia mutta nyt ei ole menkat alkaneet. nyt on jo kierron 43 päivä. Olen tehnyt pari raskaustestiä mutta negaa näyttää. Oon ihan onneton kun en tiedä mikä on. Onko teillä tietoa voiko olla että eka kierrossa clomifen auttoikin ja menkat tuli mutta nyt toisessa kierrossa menkat ei tulekkaan clomifenin takia? Vai voiko kierron pituus heitellä paljonkin vaikka on clomifenit käytössä? Ajattelin soittaa gynelle et pitäskö syyä taas terolut kuuri et menkat tulis vai mitä teen?? Toivottavasti joku osaa auttaa...
 
Mä varmaan sinuna soittaisin gynelle ja kysyisin tästä. Ite en osaa sanoa, miksi menkat myöhässä. Mulla itellä niin lyhyt historia clomien kanssa ja kierto ollu niiden kanssa kokoajan sunniilleen sama, 28-31. Soittele vaan, eiköhän gyne osaa heti sanoa, et mitä pitäs tehdä. Tsemppiä!
 
Niin mää aattelinki et pitää heti huomenna soittaa gynelle...tuntuu kerta jotenki kummalta et eka kierrossa olis clomit tepsineet niin hyvin et lääkäriki sano ettei annosta tartte kyllä nostaa eikä tartte teroja syyä et menkat tulis. Sit ku söin clomeja toisen kierron niin menkkoja ei tuukkaan. Mut pitää huomenna soitella ja kattoo mitä ne sieltä sanoo...
 
Tänään kp16 ja ovisplussaa ei ole ovistesteihin tullut, mutta viiva on hieman vahvistunut parin päivän aikana. Testit on loppu ja mietin nyt tässä, että kannattaako laittaa 35? uuteen pakkaukseen, kun tässä tuppukylässä ei halvempiakaan testejä näytä olevan?

Toivo on kyllä menetetty Clomien suhteen tällä annostuksella ja vituttaa koko testaaminen niin hitosti että tekis mieli jättää tää koko homma.

Seuraavan kierron syön varmaan ainakin samalla annostuksella ja miusta tuntuu että se on ihan turhaa... :( :| Sittenpä se onkin kohta pidettävä tauko noista napeista, eikö vaan?

 
Kuinka pitkiä sulla on kierrot ollut clomeilla? Saattaahan se nimittäin vielä olla sieltä tulossa. On kyllä tosi kalliita, cb:n digitestiäkö oot käyttäny? Ajelepa jonnekin lähicityyn ja prismaan, sieltä saa kuulemma jotain hyviä ja halpoja ovis-testejä (olisko fertest-merkkisiä)

Mä en edes jaksanu testata parissa ekassa clomikierrossa, mutta nyt kun menkat kohta alkaa,niin aattelin kyllä alottaa kans tikuttelun. clearbluen -digitestit mulla on kans kaapissa,mutta ajattelin alottaa noilla halvemmilla ensalkuun testaileen (jos nyt saan ajeltua kans tuppukylästä jonnkein lähimpään prismaan...
 
Eka kierto oli 28 päivää. Ilman Clomeja ihan mitä tahansa 45-71 välillä lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, sitä ennen ~30 pv.

Joo, Clearbluen oli nuo. Kyllä harmittaa tosi paljon, kun en eilen Joensuussa käydessä tajunnut katella sieltä noita ovistestejä :headwall: :headwall: :headwall:
Täältä on kuitenkin 75km sinne, niin ei viitsi kyllä lähtee ajelemaan.

Kai se on käytävä kattelemassa kaikki tämän kaupungin mahdolliset paikat läpi, joissa vois ehkä olla jotain halvempia testejä. Mitenhän muuten S-marketit, onkohan niissä? K-supermarketissa on ollu vaan raskaustestejä ja nyt nekin olleet loppu varmaan 2kk. Täytyy toivoa, että miulta on vaan jäänyt huomaamatta nuo testit siellä kaupan hyllyillä.

 
Mulla on clomien kanssa kierto vaihdellut välillä 28-31, ja viimeksi ku tikutin, niin ovis tuli vasta kp 17. Varmaan sullakin ovis tulossa tosi piankin, ku kerta jo vaaleita viivoja näkynyt testissä. Onko sulla aiemminkin testeissä näyttänyt useana päivänä hailakan viivan, ennen kunnollista? Tietty jos et saa testejä hommattua, vois arvailla edellisten testien perusteella, et milloin ois paras hetki. Mut tietty testihän ois varmempi.
Mä kyselin omalta gyneltä, et mitä mieltä on noista halvoista testeistä, mut ei osannut sanoa mitään... Mulla on paketti netistä tilattuja testejä, tosi halpoja sellasia, nimeä en muista. Nyt oon käyttänyt clearblueta. Mut aattelin ens kerralla testata, molemmilla, näen sit et voiko niihin halpoihin luottaa yhtään.
 
Mulla oli kans ekassa kierrossa ovis kp 15 ja tokassa venähti kp 18. Joudun ostaa tosiaan toisen todella edullisen ;) digitestipaketin siihen kiertoon!!

Tielle ketkä tuskailitte reumajuttujen kanssa, voin lohduttaa sen verran, että ystäväni on sairastanut reumaa n.20 vuotiaasta asti (nyt 33v) ja hänellä oli todella huono tuuri lastensaamisen kanssa... Monta tuulimuna raskautta ja muutamat keskenmenot, mutta kaikesta huolimatta hänellä on tällä hetkellä kaksi tervettä tyttöä!! Joten kaikki on mahdollista useista epäonnistumisista huolimatta =)

Itse tässä vielä odottelen pupuilukiellon päättymistä... Nyt ongelmana onkin sitten se, etten teidä koska menkkavuoto alkaa (jos edes alkaa), kun vuodan kokoajan vieläkin siitä toimenpiteestä.. Mistä nyt sitten pystyn päättelemään milloin menkat tulee ja voin aloittaa taas clomit??? Nyt vois kyllä vihdoinkin tulla jotain positiivisia uutisia tänne meidän talouteen, kun jatkuvasti vaan odotellaan ja odotellaan :kieh:
 
Sieltä reumahoitaja soitteli mun verikoetuloksista, leukosyytit ovat liian matalalla, olleet kyllä aina sillon tällön. Ihmetteli miksi mun omassa tk:ssa kukaan lääkäri ei ole niihin aiemmin puuttunut. Enpä tiedä sitä! Nyt arvo oli 2.8, ollut pahimmillaan 2.6 ja parhaimmmillankin vaan 3.4. Mut huomenna mulla aika reumalääkärille Oysiin, katotaan mitä keksii nyt ku arvot liian matalat. Arvaan, et viikon tauko lääkkeissä ja uus verikoe, jatkoa en edes jaksa arvailla... toivottavasti nivelet ei tykkää huonoa tästä.
Ens viikolla pitäs alkaa tikuttaa...kunpa pysyisin kunnossa edes ens viikon vielä!!!!!
Mizze77, hienoa, että ystävälläsi on kuitenkin reumasta huolimatta syntynyt kaks tervettä tyttöä, antaa toivoa muillekin.
Hänellä näyttää olevan hieman samansuuntainen historia kuin mullakin, mäkin sairastuin parikymppisenä ja olen saanut jo kaks tervettä lastakin pco:sta huolimatta, tätä iltatähteä ei vain helpolla meille suoda. Toisaalta tuntuu välillä "väärältäkin" olla täällä, koska mulla on jo lapsia ennestään, en siis ole "lapseton". Eikä tämä kosketa minua niin syvältä kuin niitä joilla ei ole edes sitä ensimmäistäkään. Varmaan luovummekin yrittämästä jos tämä alkaa mennä kovin haasteelliseksi, ollaan onnellisia sitten siitä mitä on tähän mennessä saatu.
 
Kiitti teille kaikille kun autoitte tekemään päätöksen tässä testailuasiassa, ootte ihania! Mie en pysty enää itse tekemään minkäänlaisia päätöksiä, kaikki on niin sekavaa jotenkin.

Taidan laittaa miehen töistä tullessaan apteekkiin testien ostoon, eipähän tarvitse sitten pähkäillä että tuliko sitä ovista tässä kierrossa vai ei. Ei kai meidän talous yhteen testipakettiin kaadu :p

Varsinaista ovisplussaa mie en oo siis saanu ikinä ja viime kierrossa mammaksin testeillä vahvin viiva tuli kp14, ja sen jälkeen tosi heikkoa haamua. Että en tiedä sitten.. Kun ei oo oikein mitään mihin verrata näitä tulleita viivoja.

Tänään tuli vessareissulla paksumpaa, kirkkaampaa vuotoakin ku normaalisti, mutta eihän se tietysti välttämättä mitään tarkota.

Mizzelle tsemppiä, tosi ikävää tuo jatkuva odotus. Tiedän tunteen. Meinasin seota kun odotin menkkoja alkavaks sen tyhjennyksen jälkeen. Joka ilta oli sellanen olo että hitto vie, ei tänäänkään :headwall: :headwall:

Keisari: Peukkuja jotta nivelet ei tykkää kyttyrää mahdollisesta lääketauosta! Mie kävin siel polilla tiistaina ja olipahan taas ihan turha käynti *huoh*

Ensimmäisenä lääkäri sanoo: "Niin mikäs se sinun tilanteesi nyt olikaan? Olet raskaana?" Hitto että alko kierrokset nousta, sanoin aika napakasti että "No enpä OLE!" Meni kyllä lääkäriltä hetkeks jauhot suuhun ja ihan häkeltyi ja alkoi puhumaan ihan niitä näitä.

Sitten alkoi ehdottelemaan että olisihan vielä tällainen lääke kuin Salazopyrin olemassa, siinä on sulfasalatsiinia ja... Katoin sitä lekuria silmiin ja sanoin "Kokeiltu on, teho olematon."
Kortisonia ei tarjonnut, diabeteksen takia ja en kyllä sitä ois ottanutkaan.

Labrat oli ihan ok, senkka muistaakseni jotain 35 ja hemppari 116. Puolen vuoden päähän laittoi kontrolliajan, mutta jos jotain tulee niin "Voit aina soittaa tänne ja tulla käymään!" Niinpä.

Ai niin, piikkejä laitetttiin molempiin ranteisiin. Meni tosi kipeeks oikea ranne sen piikin jälkeen. Ihmeellisesti se lääkäri sitä murjokin pistäessään ja jälkeen :|

Miulla reumavuosia on takana vähän reilut 7, sairastuin 22-vuotiaana. Mutta tosiaan, toivoa kyllä saa noista onnistumisista joista Mizze77 kertoi :) jospa se tulisi joskus omallekin kohdalle!
 
Soittelin sinne gynelle ja se anto ohjeeksi että jos en kerta ole raskaana niin nyt pitää syödä taas teroluteja et saan menkat tulemaan ku kierto on menny niin pitkäksi ja sit taas clomeja. Nyt sit terolut kuuri menossa ja eiköhän ne sit ens viikolla menkat taas ala. gyne käski syyä nyt seuraavan kolmen kierron ajan aina teroja jos näyttää ettei menkkoja kuulu ja sit ne clomit. Aina kuitenkin tietty r-testi pitää tehä ennen ku terot alottaa. Mietin vaan et missähän vaiheessa mää aina nuitten terojen syönnin alotan ku en tiiä ollenkaa kierron pituutta ja ei mitään hajua millon ovis on ku testit ei oo näyttäny oikee mitään..aattelin etten jaksa ees enää ovis testejä tehä. Nyt vielä kolme kiertoa pitäs tuota clomia syyä...tuntuu et ihan turhaan ja sit jos ei raskaaksi oo tullu niin mietitään jotain muuta. Tässä on vaan semmonenki ongelma ettei ne ala mulle muita hoitoja tekemään jos en saa painoa lisää ja ei sitä tunnu tulevan vaikka söisin mitä :(
 
Moikka kaikille,
Olen lukenut palstaa, mutta nyt vasta uskallauduin kirjoittamaan.
Itselläni hoitojen kautta tehty -99 eka lapsi, toinen tuli luomuna -01. Nyt haaveena iltatähti. Kierukka poistettiin 2/09 no sain clomit heti käyttöön kun ikää on jo lähes 40v.
Mulla oli kierto hieman sekaisin ja sitten tuli menkat...clomikierto...mikä ei sitten ollutkaan oikeat menkat...toisista menkoista tulin raskaaksi ja plussasin toukokuussa. rv7+3 ultrassa todettiin "tuulimuna" outo sellainen ja se käynnistettiin cytoteceillä. Täällä vieläkin niitä jäänteitä kierto sekaisin ja mieli myös. Siis menkkoja ei näkynyt eikä kuulunut.
Kävin 5.8 ultrassa ihan yksityisellä lapsettomuusklinikalla, jossa lääkäri ultras ja kaikki oli oikein hienosti. Ma oli ollut ovis ja silloin mulla olikin kovia kipuja. Pupuiltiin niin kuin ohjeissa sanotaan joka toinen päivä olis hyvä jotta siittiöt pysyvät hyvinä ja onnistumismahdollisuus on paras mahdollinen.
Nyt sitten alkoi menkat 7 pv oviksesta, miten voi olla mahdollista?
Aloin kuitenkin clomit 3 pv kierrosta ja olen ihan pihalla taas kaikesta...
Onko kellään vastaavaa tilannetta ollut ?

Nyt sitten vaan yritetään elää taas tämän uuden kierron kanssa.

Kaikille oikein paljon plussa onnea ja lisä tietojakinn kirjoittelen jos joku on halukas niitä kuulemaan.

Tsuba
 
Moi pitkästä aikaa. Olemme palanneet lomilta, jonka aikana en vilkaissutkaan tietokoneeseen, josta syystä en ole myöskään tänne kirjoitellut. Lueskelin juuri kaikki uudet kirjoitukset ja aika lohduton olo tuli. Tosin kuten Sandraana taisi mainita, vielä on monta oljenkortta käyttämättä Clomien jälkeen.

Oma tilanne on todella turhauttava. Nyt on tehty kaikki mahdolliset tutkimukset laparoskopiaa lukuunottamatta ja takana yli kaksi vuotta yritystä ja vuosi hoitoja. Kolme inssiä, joita kaksi clomeilla vahvistettuna. Clomit eivät ole vaikuttaneet millään muulla tavalla, kuin että itkettää herkästi ja menkat ovat lyhentyneet kolmeen päivään (eli loppuvat, kun otan ekan clomin). Kiertoni on aivan täsmällinen ja kaikki arvot täydellisiä. Ovuloin joka kierrosta (olen käyttänyt digitestiä säännöllisesti n. vuoden) ja aina testi näyttää plussaa 13. päivä, oisko kerran ollut 14. päivä. Siis myös ennen clomeja! Ikää on 34 v ja miehellä 38. Simpat kunnossa. En sairasta mitään, eikä minulla ole ylipainoa. Äidilläni tai siskollani ei ole ollut vaikeuksia lapsen saannissa. Ette usko, miten turhauttavaa on vetää noita nappeja "ei mihinkään" ilman mitään vaikutusta. En tiedä ymmärrättekö, mutta välillä tuntuu, että on jopa hankalammassa tilanteessa, kuin sellaiset lapsettomat, joilla on syy. On sentään jotain, mitä yritetään hoitaa tai parantaa! Meillä vaan kokeillaan, odotellaan ja voivotellaan :headwall:

Tulipahan vuodatettua sitten koko kesän patoutumat, sorry. Silti uskon ja toivon tärppejä niin ovisten metsästykseen, kuin siihen kaikkein tärkeimpään.
 
Heipodei! Minäkään en täällä ole käynyt pitkään aikaan.. Ollut aika masentavaa aikaa. Tutut ja ystävät ovat saaneet vauvoja ja monet alkanut odottamaan.. Pelottavaa kun ei jaksa innostua ja iloita. Pelkään katkeroituvani :'( Mulla siis menkat pitäs alkaa maanantaina.. Kolmas clomikierto menossa. kohta siis alkaa neljäs kierto ja viimeinen.. Varppina menkat taas alkaa kun alamahakipua ja rinnat on arat. Vaikka me pupuiltiin kp 12.13.15.16 .. en tiiä mikä tässä hommassa on. Painoakin olen tiputtanut melkeen 5kiloa kun lääkäri niin määräsi. Ei silläkään taida olla vaikutusta.. Mä luulen että tämä clomien syönti on ollu mulle ihan turhaa! Paska olo! mä niin luulin ja uskoin että tästä me apu saataisiin kun lääkärikin oli niin luottavainen ja antoi toivoa :'( Ootan jo melkeen että saan alottaa ne piikitykset, vaikka toivo tosiaan alkaa olla mennyt. Yritystä meillä siis reilu 2 ja puoli vuotta. Tuo aika tuntuu niiiiin pitkältä :'( Luin nuita teijän tekstejä ja haluaisin lohduttaa ja halata teitä kaikkia! Se on vaan niin vaikeaa kun on itselläkin niin paha olla. Meinaa nykyään melkeen kokoajan purskahdella itkuun. En osaa olla onnellinen, vaikka meillä on kaikki muut asiat älyttömän hyvin.. Sitä vaan siltikin tuntuu että jotakin puuttuu .. .. .. Lapsi .. ..

Mutta rakkaat ystävät! Yrittäkää jaksaa! Mä niin toivoin ku tulin tänne lueskelemaan että jollakin ois iloisia uutisia.., mutta ei vieläkään kellään :( Toivon totisesti, että joku teistä onnistuu ja lopulta me kaikki! jaksetaan yhdessä :heart:
 

Yhteistyössä