Clomifen

Tuomio tuli...äsken folliultrassa kp 11 ei johtofollia, tai mahd. johtofolli alle 10mm....mutta se tuomio tuli mulle limakalvosta joka oli 5mm....ja lekuri hienosti lääkärikielellä kirjoitti mun tuomioon et endometrium 5mm, ei selvästi proferatiivinen. Eli limakalvo ohut, ei kasvava...eli ei kiinnity noin ohueeseen limakalvoon...

En tiedä mitä tästä pitäs ajatella. Tuntuu et on ihan turhaa leipoa mitään pipareita tai opetella tekemään laatikoita tai edes siivota, koska ketä varten mä sitä tekisin...en mä voi mieheltänikään sitä oikeutta lapseen viedä...olisin itsekäs jos toinen haluaa lapsen enkä pysty sitä antamaan...joten taidan joutua luopumaan kaikesta mitä mulla on...ainakin siltä se nyt tuntuu...ja ainut ystävä joka mua lohduttais on raskaana eikä tällä hetkellä kiinnosta nähdä sitäkään...joten masennun yksin täälä kotona....
 
Raksalainen, onko tilanne oikeasti noin huono? Enpä usko että miehesi haluaa sinusta luopua, sä olet varmasti tärkeämpi kuin lapsi, jos sellaisen valinnan eteen edes joudutte. Kyllä varmasti löytyy dropit joilla limakalvoa kasvatetaan?! Voin kuvitella fiiliksiä, kun tuntuu että nyt pahimmasta painajaisesta tuli totta. Mulla sama fiilis kun selvisi, että clomeista huolimatta follikkeli ei irtoa. Mutta seuraavana päivänä huomasin, että tulipas katsottua vähän turhan läheltä ja hätiköiden tuota asiaa. Onhan siihen lääkkeet olemassa. Älä nyt masennu, ei se tilanne ole oikeasti niin paha miltä nyt just tuntuu!

Täälläkin päästiin uuden kierron alkuun, kerrankin menkat oli toivottu ja odotettu, koska tässä kierrossa pääsen tositoimiin, eli pregnylillä olis tarkoitus irrottaa munis! Sovitaan, 83yrittäjä, et TÄÄ ON SE KIERTO! Tästä päivästä laskeskellaan pian laskettua aikaa.. Pakko olla. Tosin nyt kun selvisi, että kilpirauhasarvo on vähän turhan korkea (kolmen pintaan), niin se taas vaikeuttaa raskautumista. Ja ennen kuin olen saanut lääkkeet ja ennen kuin ne tehoaa, niin on jo kesä...! :( Mut pakko uskoa ihmeeseen. : /
 
Huomenta!

Pieni tytöntylleröinen Mun clomit, jotka perjantaina hain, maksoin vähän yli 50e 20tbl:n pakkauksesta. Hintaeroja näköjään siis voi olla reilumminkin eri apteekkien välillä ja kela ei niistä korvaa enää mitään : /

Kiitos vastauksistanne, lisäkysymys piti vielä esittää, että ootteko käyneet/käyttekö follikkeliuä:ssä kierron puolivälissä?

Raksalainen itse oon saanut aina tuomioita tuosta todella säälittävän ohuesta limiksestä, kuitenkin siis kaksi onnistunutta raskautta elämässäni olen onnettomalla limiksella onnistunut saamaan..esikoisesta follikkeliultrassa kp 14 limis oli 6mm ja siis esikoinen sai sillä kierrolla alkunsa. Tuomioitahan noi lekurit jakelee tylysti, ottamatta sen enempää huomioon potilaan tunteita, ei voi tietysti yleistää, mut joskus tuntuu, ettei niiden ihan kaikkea tarvis sanoa tuomioita julistellen, kun näistä asioistakin on niin montaa mielipidettä kun on mielipiteen esittäjääkin..älö nyt lyö hanskoja vielä tiskiin :hug: Montako kiertoa olet clomeja syönyt ja millä annoksella? Mullahan on aina vasta 4. clomikerto 2tbl:n annoksella tuonut tuloksen ja just toi limis on vahvistunut kierto kierrolta aina aloittaessa ollut ihan onnettoman ohut...

Mulla alkaa clomien popsiminen tuossa vuodenvaihteessa, riippuen tietysti siitä että terot saavat aikaan vuodon ajallaan, nyt siis syön niitä, 2 tbl/pvä. Vitamiiniineja oon alkanut popsimaan ja testejäkin tilannut jo netistä, siis ovis testejä :p Joten uusi vuosi ja uudet kujeet meidän perheeseen :LOL:

Mukavaa jouluviikkoa kaikille ja isoooa plussapuhuria kaikille :whistle:

Justiina :wave:
 
Raksalaisen mielentilan jaoin eilen ihan täysin. Mulla kaatu kans maailmassa kaik seinät päälle ja oli sentään jo kp3 menossa. Ihmettelinkin miksei tullu mitään reaktiota kun mensut alko vaikka oli tosi korkeella toiveet ja dpo päiviä tuli ihan julmetusti. Nyt eilen sitten töissä pyyhin silmänurkkia ja purin huulta vähän väliä. Laitoin radion huutamaan täysillä korviin jotta se olis vähän laimentanut niitä päänsisäisiä sodankäyntejä ja mahdollisesti säilyttänyt sen itsesäälin rotan joka nakertaa niitä viimeisiäkin positiivisia ajatuksia mitkä päässä enää on olemassa.

Samat hylkäämisen pelot jyllää varmasti jokaisen päässä kun ollaan tietyillä päivillä ja oikein huonossa jamassa. Alkaa tummumaan ne omatkin lapsuusmuistot ja pikkuhiljaa maalautuu mustaksi mielessä tuo oman talon kuviteltu lastenhuone jota taloa ostaessa sisustin mielessäni kirkkaan vihreällä pörrömatolla... Seinistä piti tulla sinisävyiset ja takanurkkaan ikkunan viereen oli tulossa iso maalattu puu seinälle lintuineen. Eipä ole tulossa lähiaikoina.... Vintin perimmäiseen nurkaan on viety minun ja mieheni lapsuuden pehmolelut, kastemekot, petivaatteet ja muut ryönät. Äidin ompelema lämpöpussi yms yms yms.

Näin jouluna se vaan mustaa mielen niin pahasti kun ostaa siskon ja veljen lapsille joululahjoja ja miettii että eipä ole meidän perheen yhteisjoulut meillä järjestettävänä vielä vuosiin jos koskaan. (nyt siis vuorotellen siskon ja veljen luona koko suku) Joskus tehty päätös siitä että niin kauan lahjoja ostellaan ristiin diilillä minä ostan muille lapsille ja heidän vanhempansa ostavat sitten meille pariskuntana kunnes aletaan lisääntymään ja siirrytään lasten lahjontaan... No eipä ole meitä enää vuosiin lahjottu.... Toki minä ostan kuudelle edelleen....

"Kohti uusia pettymyksiä" kuten mieheni tokaisi kun kerroin alkaneista kuukautisista... pää pystyyn vaan ja häntä koipien väliin...
 
Moi!
Just tulin ultrasta ja ekasta clomikierrosta 4 follikkelia, joista kummallakin puolella kaksi. Vasemmalla tosin toinen johtava, eli toinen hiukan pienempi. Söin clomeja yhden 5-9 päivinä. Limakalvo aika ohut, joten kuulemma yrittämään vaan, vaikka "pienehkö" monikkoraskausriski? Jotenkin se lääkäri vähän epäili, että liekö kuitenkaan oikeita, ku mulla ei oo ollu kuumia aaltoja eikä vielä limoja. Millaisen arvosanan annatte tälle yritykselle? Itse en oikein tiedä, oliko nämä nyt hyviä vai hyvin huonoja uutisia?!
 
MisNis, Mikä kp sulla nyt on? Vaikka oon "konkari-clomisti" niin en oo kuulluukkaan et pitää olla kuumia aaltoja :O..sanoiko mitään noista follien koosta? Itselläni oli juuri esikoisen kanssa samoin pienehkö kaksosriski, mutta ei se mulla ainakaan tuottanut tuplatulosta, vaikka sitä salaa silloin toivoinkin :p
Jos tää oli sun eka clomikierros vain yhdellä clomilla niin sanoisin arvosanaksi hyvä =) Itse alkaisin peittoja heiluttelemaan heti ovisplussan saatuani, samaa suosittelen myös sulle :rolleyes: Onnea matkaan =)
 
Hei Justiina!
Mulla on nyt kp 11 ja nuo follit oli 10-12 mm, mutta ton kalvon paksuutta en muista, kuitenkin aika ohut. Lääkäri sanoi kuitenki, että voi toki vielä paksuuntua, ku ovis menee loppuviikolle. Joo ja kyllä me yritetään tässäkin kierrossa, niinku sadassa aiemmassakin raskautua. :xmas:
Oon vaan niin skeptinen, ku oon mä ovuloinu luomustikin, mutta silti ei tulosta kuulu. Sitä irrotuspiikkiä se ei enää uskaltanu antaa, ku vaste clomeihin oli aika voimakas. Ens kierto mennään siis ilman ja sitä seuraava puolikkaalla clomi tabletilla 5 päivän ajan. Tuota ovista en saa testata, ku siitä kuulemma tulee vaan lisää stressiä! No toki meillä onki takana kohtuun kuollut tyttö ja synnytys, eli mieltä ei varmaan tarvi järkyttää jännittämällä ovistestienkin plussaamista.
Vaikka en luottavaisin mielin tähän clomitouhuun uskokaan, niin kyllä se kummasti vähentää tätä stressiä, että homma on nyt ammattilaisten käsissä ja mun ei sitä enää tarvi niin paljon murehtia. Teen vaan niinku ne siellä käskee! :p
Niin ja kyllähän täällä on aika monella on raskaus clomeilla alkanut!
 
MisNis Jep, kyllähän sulla sit on mun mielestä tosi hyvä tilanne, kun oot kerta syönyt vasta clomit ja nyt oli jo ultrassa tollasia uutisia. Ite syön clomit kp 3-7 ja yleensä folliuä on tehty kp 13-14 ja ovis on ollut vasta noin kp 15-18. Irrotuspiikistä mulla ei oo kokemusta, mutta ei tosiaan varmaan nyt sulle kannata antaa kun noin hyvä vaste sulla on clomeihin, tulee pian nelkut :D
Olen pahoillani menetyksestänne :hug: , onkin hyväksi ettei mitään stressitekijöitä ole liikaa, testit kyllä lisää niitä pahasti tai siis niiden tulkinta ainakin, nim. kokemusta on :xmas:

Tärppionnea sitten vain ja isooo plussapuhuri täältä :whistle:

Justiina
 
Heips clomi-ladyt oisko teillä intoa listautua? Itse voisin, ellei joku muu ole innokas, jonkun näköisen listan meistä tehdä, mihin tulisi monettako yrittää, mitkä avut, yms. Hienoja kuvia en osaa kyllä välttämättä listaan lisäillä.
Jos innokkuutta löytyy niin uuden vuoden kunniaksi vois tehdä uuden aloituksen ja lista ois aina pinon ekalla sivulla..kertokaahan mielipiteitänne :wave:
 
Hienoa, jos justiina jaksat listaa väsätä!
Joo, toivotaan, toivotaan tuon raskautumisen suhteen, vaikka ei kyllä nelosia, kolmosia tai kaksosiakaan...ei enää riskiraskauksia mulle...kiitos! Meidän lääkärin mielipide clomeista muuten on, että kannattaa syödä joka toinen kk, usein raskaus alkaa silloin kuurien välissä. Tsemppiä myös muille yrittäjille!
 
moi teille! joo mulle sopii ainakin tuo lista homma,jos joku vaan viiittii nähdä vaivaa,ite en osaa:ashamed:

tänään kävin sit gynell,ja pco oli tulos,jota itsekin epäilin,ja sain myös terolut reseptin ja clomifen reseptin.
noita clomeja syön ekat 4kk,sillain et otan 3-7 kp:nä,ja sit syön noita teroluteja myös kokoajan,jotta saan menkat tuleen.

mulle gyne sano et jos ei tämän aikana tärppää raskaus niin sit hoidot siirtyy kalliimman puolelle ja vaikeutuu..sanoin siihen et tuskin lähdetään siihen hommaan mukaan,eli jos ei tällä tärppää niin sit ei tärppää.

niin ja jos ei 4kk:n aikana ole tärpännyt niin sit alan syömän 2kk:tta,2 clomia 3-7kp:nä..

gyne sano vielä äet se on 6kk:tta rajana clomien syönnissä,ja juu varoitteli myös kaksosraskauden riskistä.

kuinka teillä muilla muutes on lapsia entuudestaan? ja oliko täällä muita pco:sta kärsiviä?
 
Moikkarallaa!!

En ole pitkilleen käynyt,ei ole ollut mitään uutta. Nyt elellään kp 26/27,mutta luulen että 28 kierron pituus nyt myöhemmän oviksen takia. Testasinkin tuossa herätessä erittäin herkällä testillä ja puhdas nega! Kahdessa aiemmassa tärpissä näkyny supervaalee viiva kp 25/27..Mutta jos menkat ei ala huomenna,testaan vielä aattona. Rinnat oirehtii voimakkaasti..
Ihan surkeeta. Joudun siis siihen kohdun tähystykseen,jos ei nyt tärpänny. Mitenkähän se sit vaikuttaa esim. seuraavaan ovikseen ja tietty mun tuurilla pitää yhet menkat ootella sen tähystyksen jälkeen..Ja kun yks ainoa clomi-kuuri jälellä,sit pistoksiin!!
 
Huomenta!

Juu voin tosiaan jonkun listanpoikasen väsätä, teen uuden aloituksen sitten joulun pyhien jälkeen eli listalle halukkaat laittaisitteko tietoja itsestänne viestinne loppuun eli ikä, monettako yrittää ja avut ( esim. clomit+terot, clomit+pregnyt ym.) ja kuinka pitkään ollut yritystä kokonaisuudessaan Laitan uuden listan linkin sitten viimeiseksi tälle listalle ja pidetään listaa vain siinä aloituksen etusivulla kun täällä epäsäännöllisen säännöllisesti kirjoitellaan ( sen vuoksi ei varmaankaan kannata laittaa kp:ä).

Pieni tytön tylleröinen Hyvä toisaalta, että sait nyt diagnoosin ja avut, vaikka toisaalta tätä pco:n paholaista ei toivoisi kenellekkään, kuten ei mitään muutakaan lapsettomuutta aiheuttavaa :kieh:
Mulla siis pco ja kaksi lasta, molemmat saaneet alkunsa 2 tbl:n annoksella ja vasta 4. clomikierrolla ja v.07 toisella clomikierrolla tuli plussa joka osottautui sitten rv 7+ ultrassa tuulimunaksi, sain silloin lääkkeellisen tyhjennyksen.
Clomeja olen siis historiassa syönyt useita kertoja/kuureja, pisimmät kuurit oli yli 7kk, esikoisen kohdalla, kun aloittivat ensin turhaan mulle yhden tbl:n annoksella liian pitkään, kunnes tajusivat ettei annostus toimi :kieh: Gynet ei vaan koskaan tähän mennessä ole suostuneet mulle mitään muuta tarjoamaan, siis piikkihoita esim. kun niiden mielestä mulla on vaste clomeille kuitenkin hyvä : / no eipä ole tuottanut kuitenkaan meille sitä kolmosta tähän päivään mennessä |O

Nyt oma tilanne on, kp 53, terolut kuurin aloitin viime perjantaina ja hirveet sivuvaikutukset = raskausoireet päällä :headwall: Terojakin olen syönyt historiassa kierron käynnistelyihin, mutta en ennen tällä 2 tbl:n annoksella/vrk ja nyt on kyllä todella kurjat oireet, mitä ei ennen ole ollut :kieh: Huimaa, tissit kipeet/turvonneet/kuin maito nousisi, väsyttää koko ajan ym. muuta kivaa just näin jouluviikolle kun hommaa olis ihan tarpeeksi tehtäväksi täällä kotona :mad: Ja aamu alkoi naurulla kun FF antoi ovispäksi kp 50 :LOL:

Mukavaa jouluviikon loppua kaikille, rentoutukaahan leidit kunnolla :xmas::hug:

Justiina :wave:
 
Tipetsulle vielä , älä nyt vielä lyö hanskoja tiskiin, isooo plussapuhuri täältä :whistle:
Kurjaa, jos joudut tähystykseen, mutta olen kuullut puhuttavan, että siitä olis myös apua raskautumiseen esim. endon takia, kun "putsaavat paikat" ja avaavat putket :confused: tuuthan kertoo miten kävi, onks sulla siis aika jo skopiaan varattuna alkuvuodelle?
 
Heips!
Tipetsulle: älä nyt tosiaan vielä luovuta. Mulla ainakin on sellainen meininki, että tämä clomifen ym. hormonien syöminen on vaan kuoppainen tie kohti IFV/ICSI -landiaa! Eli tää on se marssijärjestys ja jos hyvin käy saadaan lapsi aikaan jo matkalla, mutta kuitenkin viimeistään noilla järeemmillä keinoilla. Minähän ite ehdotin meidän lekurille heti ekalla kerralla, että koska aloitetaan IVF hoidot. Jotenki oon niin kovin skeptinen tähän clomitouhuun, vaikka toivon todella, että näillä tärppäis!
Eli tsemppiä ja malttia!

Justiina, tässä mun tietoja: Ensimmäistä yritetään ja yritystä 1/2010 alkaen, apuna clomifen ja ikää 31 v.
 
Justiina Ei oo vielä aikaa. Tässä masentelenkin jo valmiiks että mitenhän kauas se venyy jne.. Nyt siis pitää vaan ootella joko plussa tai menkat ja sit soitella polille,varmaan sit joulun jälkeen olen viisaampi.
Joo,ihan luottavaisena tähystystä kohtaan kuitenkin. Olen mäkin sitä mieltä että tää vois auttaa kiinnittymiseen. Mulla on siis endo ja laparoskopian jälkeen oli kohtu tulehdus. Ihmettelen kyllä että miten tuo limakalvo on nyt paksuuntunu,mikä siihenki yhtäkkiä syynä. Lokakuisen km:n jälkitarkastuksessa huomattiin tuo omituisen paksu limis ja nyt joulukuun alussa tuo hysteroskopia- tuomio tuli.

En kyllä usko enää plussaan,koska erittäin herkkiä on nuo testit. Tosin,olen kokenut että nämä david-testit on vähä susia..

Ja mun tietoja listaan. 26v,ekaa yritetään. Lapsettomuutta pian 8 vuotta takana. Mies vaihtunu ja uutta yritystä 2/2010 alkaen. Clomit apuna.
 
Olen ollut tuolla "pitkään esikoista yrittäneiden"- ketjussa, mutta asiani liittyy tähän Clomifen-aiheeseen ja täältä varmaan löytyy tietäjiä tai arvailijoita ja on aika aktiivista porukkaa :).

Taustaa. Söin joulukuussa clomifenia 3-7 pv, ultassa näkyi vasemmalla johtofolli, hyvä tilanne lääkärin mukaan, tikuttelin ovista, aikeissa inssi, no ovulaatio oli ja meni, en "luottanut" tikkuun eikä inssiä siis tehty. Mutta ovulaatio siis tulee lääkkeellä, miehen sperma ihan hyvää, mutta ilmeisesti vähän hidasta porukkaa.

Nyt on edessä matka (yli 2 vko Aasia) ja mukaanlähtö miehen työmatkalle (n. 3 kk Aasia). Onko teillä tietoa, että kannattako clomeja syödä kuitenkin vielä se 3 kk, vaikka en inssiin pääse, voiko niitä clomeja syödä uudestaan esim. syksyllä inssin kanssa? Vai kannattako siirtää clomejen syöntiä sitten ihan reilusti sinne aikaan kun reissut on heitetty?
 
Moikka. Käyn täällä kurkkimassa välillä ja halusin vastata kysymykseesi EteleänHetelmä eli,
Meillä on takana 7 clomikiertoa ilman yhtäkään inssiä. Nyt viimisestä kierosta plussa, joka on vielä toivon mukaan matkassa. Meille lääkärit sanoi, ettei inssistä ole näytettyä hyötyä, jos miehen spermassa ei ole vikaa ja yhdyntä onnistuu normaalisti. Tämän takia me emme halunneet inssiin vaan yritettiin vain clomien avulla kotona. Jos tämä kierto ei olisi tuonut plussaa olisimme todennäköisesti menneen inssiin seuraavassa. Ihan vain varmuuden vuoksi. Elikkä jos ultralla(ovistesteillä, verikokeilla) on todettu, että ovuloit clomeilla voit käsittääkseni niitä syödä ja yhtä hyvät mahdollisuudet on raskautua kuin, että menisitte inssiin. Meillä oli tavoitteena
6 ovuloivaa clomifenkiertoa ennen kuin oltaisiin siirrytty toisiin hoitomuotoihin.

Tsemppiä kaikille yritykseen ja oikein hyvää joulua!
 
huomenta,näin aaton aatto aamuna:)
mulla tulisi noi tiedot näin listaan: ikää kohta 26v, kaksi lasta, apuina terolut+clomifen

olisiko tämä ollut myös vaihtoehto,et kun mulla todettiin tuo pco niin olisin sitä "hoitanut" esim.puol vuotta,ja sit alkanut syömään noita clomeja??

näin mulle gyne sano et pco:ta "hoidetaan" e-pillereillä,joillei raskautta halua.

kaikille oikein rauhaisaa joulua!!!
 
Tänne tulikin punainen joulu,kp 1/28 :( Vuoto hyytymäistä ja tummaa,kivutkin aikamoiset,prkl!
Ihan hanurista koko joulu! Ukkokin häipyi kavereineen ryyppäämää. Nyt vaan pitäs sitten maanantaina soitella polille,että saanko jatkaa sen vikan clomi-satsin vai onko tähystys aika kenties jo tiedossa. En tod. halua sinne,mutten haluu kyllä taas uuttaa keskenmenoo saada clomeilla aikaan..:( Anteeksi purkaus..:ashamed:
 
Taas...valkeata joulua....keskellä puitten hankien.. Tai jotain. Biisi saa aivan uusia merkityksiä täällä keskustelupalstoilla :) Punainen joulu.. Sori, pakko alkaa heittää läppää tästä aiheesta, muuten alkaa hajoilla pää.

Ihanaa kun on ollut reissua ja joulua yms, täysin muuta ajateltavaa. Tyttöjen kanssa kunnon biletysristeily runsain kurkunkostukkein oli niiiiin tervetullut tilanteen nollaus. Nyt kun on kp 9 menossa ja limat alkaa taas ilmottelee itestään, muistuu tää hanke mieleen. Torstaina folliultra ja toivon, että tuolloin voi pistää ekan pregnylin! Ei se muuten tunnu irtoavan... Suht optimistinen fiilis nyt, kun saan irtoamiseen lisäapuja. Pelottaa vaan noi piikit.. siksipä en ekassa synnytyksessä halunnut puudutusta. Oli siinäkin taas syy kärvistellä ilokaasulla :)

Mut saa laittaa listaan: 29v, tokan (ja vikan) yritys päällä, nyt mennään eväin Clomit 2tbl + Pregnyl, yritystä 5/2010 alkaen.

Valkeaa joulua! :wave:
 

Yhteistyössä