Clomifen

huomenta, mä oon kokenut kans yhen kemiallisen raskauden, eli tuli haamu tikkuun sen jälk.tein sen mis näyttää r.viikot,niin tuli selkeä ei raskaana testi.
tuo kemiallinen raskaus on mielestäni sellainen,että siinä alkio ei ole päässyt kunnolla kiinnittymään,ja vuoto alkaa muutaman päivän kuluessa,niinkun mulla kävi testin kun olin tehnyt.
 
Joo kemiallinenhan on siis alkanut raskaus joka päättyy saman tien. Eli munasolu kiinnittyy tai hipaisee kohtua vähäksi aikaa, raskaushormooni nousee ja testiin tulee plussa/haamu ja parin pv kuluttua alkaa vuoto. Itelläni noita ollu jo kaks..jotain ongelmia vissiin kiinnittymisessä.
 
Ahaa...no mulla on ollut kans kerran vastaava tilanne...apteekin testiin tuli ohut mutta melko vahva viiva ja kaikki raskaus oireet....menkat alkoi seuraavana aamuna kuitenkin erittäin kovilla kivuilla, mullakun ei menkka kipuja normaalisti ole ollenkaan...vähän kyllä huolettaa koska aamulla sekä mammaksi.fi:n ja kaupan testit molemmat puhdasta negaa...

Huolettaa siks et kul pregnyl pistettiin niin mun limakalvo oli vain 5mm...jospa mulla ei tulekkaan menkat tässä kuussa...tissit tai siis nännit on kyl arat vielä ajoittain...jos on rintsikat päällä...plaah ku mun laskujen mukaan mun menkat olis pitäny alkaa lauantai aamuna ku sillon oviksesta olis kulunu se 14 vrk:tta....mut miks se lekuri höpisi itsenäisyyspäivästä....aah mulla hajoo pää :headwall: isäntäki lähtee tänää reisuun taas...ja itte meen seuraavat 3 viikkoo yö vuoroon...olis tosi hyvä tietää raskaudesta ajois ku meil käytetään töissä tosi vaarallisia aineita, mitkä voi olla perimälle haitallisia...tosin kukaan muu siellä ei tunnu kauheesti välittävän siitä, ja itselläni on kaikki mahdolliset suoja vaatteet ja välineet päällä...oon aika ufon näkönen niihin muihin verrattuna mut en haluu et se aiheuttaa meille lisää lapsettomuutta tai mahdollisesti sikiön epämuodostuneusuutta...
 
Raksalainen monilla toi luteaalinen vaihe on 12-16pv, joten ehkä siinä syy, miksi lekuri puhui itsenäisyyspäivästä=) odottavan aika on pitkä,mutta malta vielä pari pv. Voihan olla, että kiinnittyminen on tapahtunut myöhempään..tai sitten vaan ne menkat antaa odottaa itteensä:hug:kurja tilanne!

Täällä on KAI tänään ovis, ainakin kohdunapukkaa tarkkailemalla oon tullu siihen tulokseen..oon sitä jo monta kiertoo tarkkaillu + limoja, niin osaan aika hyvin niidenkin perusteella tunnistaa oviksen.
 
Mä oon ihan sekasin... tai siis mun kroppa on :D
Ensimmäistä kertaa mulla tuli ovulaatio nyt kp 12 vaikka tavallisesti on kp 18 (toinen clomikierto siis.. ekassa oli tuolla kp 18 niinkuin normistikin) No olin tietysti todella onnessani että nyt olen normi ihmisten kirjoissa, mutta kroppa elää muutoin vielä vanhaa aikataulua. Eli kp 12 oli kuivaa eikä mitään muita ovulaation merkkejä kuin riipivä kipu keskellä yötä alamahassa. Ei ovislimoja eikä ollu tissejä eikä mitään. Nyt sitten kun oli tuo perus kp 18 niin kaik oireet oli taas siinä vaan ovistesti tietty vaan enää negaa (ultrassakin näki että ovis tapahtuu siinä kp 12 kinttaalla)

Nyt kysynkin että onko muilla ovulaatio siirtynyt ja miten meni. Toivon todella että tämä olisi meille iso plussa nyt tai edes jossain seuraavista kierroista. :D
 
Niinhän siinä kävi....menkat alko...ovulaation piikityksestä 17 päivää...nyt tuntuu ettei enää jaksa...tää on tosi vaikeaa...eikä vieläkään ole tullut aikaa aukiolotutkimukseen yms verikokeisiin...

taitaa olla mulla ongelmia tuon limakalvon kanssa...koska piikityspäivänä vaan 5mm...mitä teil muil on ultras ollu limakalvon paksuus? Mulla hajoo pää pian...täs yritys aikana on syntyny jo 6 lasta meidän tuttava piiriin ja 2 on raskaana...miks mua koetellaan näin raskaasti joka ikisessä asiassa...en kyl todellakaan oo niitä ihmisiä joilla olis helppo elämä...
 
Heippa!

Liittyisin joukkoonne. Olen 26v, yhden pojan 08/08 äippä Tampereelta ja nyt on menossa ensimmäinen clomikierto kakkosta yrittäessä.

Kakkonen on ollut tervetullut jo vuoden verran, mutta yhtäkään tärppiä ei ole. Yksityisellä kävin ultrissa ja ainakin luteaalivaihe on liian lyhyt. Viimekierrolla oli tukena lugesteronit oviksen jälkeen joka ei tuottanut toivottua tulosta. Tähän tokaan kiertoon otettiin sitten clomifenit 1tbl kp 3-5 mukaan kasvattelemaan munarakkuloita. Kp 10 kävin seurantaultrassa jossa follit 13mm, 14mm ja 11mm. Sain myös reseptin Pregnyliin, jonka pistin Sunnuntaina kp 12. Ovis oli maanantaina kp 13.
Tänään aloitin tueksi lugesteronit ja nyt sitten odotellaan että miten on käynyt.
 
83yrittäjä itellä taas clomit siirti ovista..normisti siis ovis kp15-16 niin nyt oli vasta kp17. Tuntuu ain ikuisuudelta enneku on ovis..teillä muilla mukavan lyhyet kierrot.
Raksalainen:hug:eek:on todella pahoillani että kierto meni noin pyllylleen..ootteko hoidossa julkisella vai yksityisellä jos siulle ei oo viel tullu kutsuu aukiolo tutkimukseen? ite oon menossa 28.12 lekurille tän endon takia. Tai siis tän mahdollisen endon..haluun en se tutkitaan.
Tretyttö tervetuloa:wave:!toivotaan, että dropit tuottas tulosta:p Täällä jännäillään sitten kumpikin tuleeko joululahjaa vai ei..

Itellä siis dpo2 ja kauheet toiveet tän kierron timoilta..ei sais..kun sit joutuu pettyy todella kovasti jos menkat alkaa.
 
Uusvanha "clomisti" liittyisi joukkoonne :wave:

Mulla PCO ja aika pitkä kokemus clomeista...meillä kaksi lasta, nyt jo koululaisia, jotka on molemmat saaneet alkunsa
4. clomikierrolla, annostuksella 2tbl kp 3-7.

Nyt ollaan jo vuosia tahkottu kolmosta, tuloksena tuulimuna ja varhainen km rv 6+....taukoa tässä kolmosprojektissa ollaan pidetty nyt parin vuoden verran, lähinnä mun opiskelujen takia. Nyt tänään kävin yksityisellä gynellä ja maanantaina olisi tarkoitus saada lääkitys, sitä en vaan nyt tiedä mitkä yhdistelmät tällä kertaa tulee..Gyne halus tutkia mun epikriisit kunnallisesta hoidosta ja miettiä clomien oheislääkityksen, ainakin lugesteroni tulee mukaan, koska mun limis on niin ohut ja voi olla et sen aloitan nyt ensin tästä alkavasta kierrosta ja vasta sitten clomit. Ainoa positiivinen juttu, minkä tänään kuulin PCO:sta oli se, et iän myötä luomuoviksen mahdollisuus paranee, päinvastoin kuin terveellä naisella :D Joten on tästä 38 veen iästä sitten jotain hyötyä :LOL:

Olette varmaan jo kertoilleetkin, mutta kyselisin vielä, että mikä syy teillä on clomeille ja onko täällä muita pcolaisia?

Toivottavasti mahdun mukaan joukkoonne:wave:

Justiina
 
justiina mä epäilen itelläni pco:ta,on liika karvoitusta,iho ongelmia,ja ylipainoa + 10kg:|
mut mitenkään sitä ei olla tutkittu vielä,ennen joulua pääsen gynelle yksityiselle ja aion hankkia tuon clomi reseptin.

meilläkin on kaksi lasta jo,mutta tuntuu että sitä kolmatta ei vaan kuulu,ei olla kylläkään ihan kauheen aktiivisesti yritettykään,ollaan menty tyyliin tulee jos on tullakseen,ja ehkäsyä ei ole ollut käytössä vuosiin.

ja mä ite kun haluan sen 3 lapsen kuitenkin vielä,ja ennenkun täytän 30v,koska mulle se on se ikäraja joka tulee vastaan.
 
Justiina, mulla ei periaatteissa Clomien antoon ollut mitään kummallista syytä, sillä ovuloin itse, mutta ovulaatio tapahtuu "liian" myöhään. Eli nyt oon ekan kerran syöny kp 3-7 ja ultrassa hyvän kokoiset munarakkulat ja ovis normaaliin aikaan eli kp 13.

Nyt menossa kp 17/26, eli ensi viikon loppuun pitäisi jännäillä. Mitään oireita/tuntemuksia ei ole.
 
Täällä clomit lähinnä "kokeen vuoksi" kun on ovulaatio niin myöhään ja jää dpo päivät vähiin. Clomikierroissa tuli ekassa tosi hyvin dpo päiviä ja toisessa kierrossa ovulaatio aikaistui kuudella päivällä... Nyt eletään dpo 10 päivää ja johan ahistaa... :D Hirvee jännitys ja toiveet korkeella... Ensiviikon alussa olis tarkoitusta alkaa testailemaan jos tarvetta sitten enää on... Jos olis fiksu niin jättäis testaamisen tasan viikon päähän...
 
Miekin tulen tätä pinoa kurkkimaan ja mahdollisesti joukkoon hyppään mikäli mahtuu:)

Miulla todettiin kans PCO tän kierron alussa molemmilla puolilla munasarjoissa ja lääkäri sanoi että luomuraskaus on melko mahdotonta, ovis tapahtuu ehkä 1-2x vuodessa luomusti jos sitäkään. Clomifenit pitäs aloittaa nyt ens kierrossa (nyt yk6 kp 31/31-38, haaveissa esikoinen) annostuksella 1tbl 3-7pvä kahden kierron ajan ja kolmannella kierrolla 2tbl 3-7pvän ajan. Ultraseurantaa ei tänä aikana ole. Yksityisen kautta kävin gynekologilla ja siellä totesivat tämän. Mulla on ylipainoa BMI 31 ja PCO:lle tyypillistä liikakarvaisuutta.

Vähän kyllä jänskättää toi clomien aloitus, kun ei oo mitään seurantaa. Lääkäri vaan sanoi että mikäli ei tulosta 3kk jälkeen oo tapahtunu ni sit mies tutkimuksiin. Onks teille muille tullu minkälaisia sivuvaikutuksia noista clomeista?
 
Itelläni on clomit tukemassa omaa ovista tän mahdollisen endon takia. Toivon pääseväni tutkimuksiin lähikuukausina, 28.12 olis eka lekuri käynti josta ehkä sit eteenpäin.
Mimmu itelläni clomeista tulee kuumia aaltoja ja kiukkusempi olen ollut. Alkukierrosta myös rinnat turpos. Nyt en tosin tiiä voiko tän hetkiset oireet johtua clomeista vaan mahdollisesta tärpistä. Nyt dpo5, pissittää, palelee, alamahassa painon tunnetta jne. Ja kaikki noi voi olla clomeista.
 
Heippatirallaa pitkästä aikaa!! Täällä sitä vaan kärvistellään.

Kirjoittelin viimeksi marraskuun alun hujakoilla,koettuani jälleen yhden kemiallisen. Silloin tuskailin 5. clomi-kuurin alottamista ja menkkoja odotellessa.
Noh,nyt eletään sitten kp 15/27 ja 5. clomi-kuuri syöty. Kävin naistentautienpolilla ultrassa kp 13 juuri ovisplussan saaneena. Lääkäri sanoikin minun ovuloivan päivän parin sisällä. Sain sitten pregnyl-piikin lähtiessäni. Nytpä sitten kärvistellään todellakin tässä parisen viikkoo,plaah!

Lääkäri oli yllättäen samalla kannalla mun kanssa,että nyt pitää ruveta etenee tän homman. Mä olen kumminkin kohta 8 vuotta odottanu pienokaisen saapumista,mutta tuloksena 2 kemiallista 5 kk aikana. Nyt ei enää pää kestä.
Olin ymmärtävänäni,että saisin jonkun tuki-lääkityksen mikäli plussaan,luget ehkä?
Lääkäri pyysi soittelemaan polille,tuli sitten menkat tai plussa. Mikäli menkat,joudun kohdun tähystykseen. Kohdun limakalvo omituisen paksu ja haluavat varmistaa sen olevan terve,huoh! Ja samalla kromosomi-kokeet miehestä ja minusta,tuloksissa kestää 2kk:tta.. Ja sitten muutetaan hoitoja,eli lääkitykseen muutos: pistokset ilmeisesti ja viimesenä sitten aletaan inssiä suunnitella..
Jumaliste,ehtii helposti 2012 vaihtua jos em . sävelellä joudutaan menee,ennenkun minulla on käärö kainalossa!:headwall:: /

JOS plussa tulee,niin sitten seurantaan hormoni-tasot,progesteroni ainakin. Ja jos siinä häikkää,niiku itse epäilen,luget tms. tueksi. Ensi to on se s-prog. koe,näkee vähän mikä on loppukierron keltarauhashormoni taso,josta varmaan voi päätellä jotain mikä sen suunta olisi,mikäli raskaudun.
No,on ainakin taas kovasti yritetty! :)

Anteeksi omanapaisuus,hiusväri päässä ja nyt suihkuun!!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,

minä loppukierrossa menossa ja syön primolutia että tulis menkat, koska ovis tuskin on tapahtunut ultran perusteella jälleen kerran hyvästä follikkelista ja limiksestä huolimatta kp 13. Eli mun ongelma on, että ei vaan irtoa. Ruotsissa hoitava lääkärini ei halua määrätä pregnyliä, ja nyt kävin hakemassa Felicitasissa toista mielipidettä. Ja ah, marssin ulos pregnyl-resepti kourassa. Ensi kierrossa eli neljännessä clomikierrossa on siis ekaa kertaa edes jotain mahiksia! Nyt taas odotan tulevaa kiertoa uudella innolla, joka tuossa pääsi jo tipahtamaan ekojen clomikiertojen jälkeen.

Joku kyseli, miksi on clomit määrätty ylipäätään. Minulla tilanne on se, että kuukautiskierto on aina ollut pitkä ja epäsäännöllinen, ja ekan raskauden jälkeen ei menkat tunnu tulevan ilman keltarauhaslääkettä. Eli siis ovuloin luonnollisesti satunnaisesti ja harvoin. Siksi clomit. Ei ylipainoa eikä pco:ta.

Ihanaa kun nyt joulun aikaan on niin paljon muuta kivaa mietittävää ja puuhattavaa, että ei jatkuvasti ole tää juttu mielessä. Tsemppiä kaikille ja palaillaan taas kun on jotain kerrottavaa.
 
mimmu1984 Mulle ei tullut clomeista mitään pahoja oireita. Ehkä yksi epätavallinen alavatsakipu ja yksi kuuma aalto, ei sen kummempaa. Itsekin jännitin paljonkin clomifenin aloitusta, mutta eipä tuo kummempaa ollut. Vähän ihmettelen tuota, ettei yhtään ultrata... Itsellä on huomenna ultra kp13 ja katsotaan riittääkö tuo annostus ja onko ovista näkyvissä/menossa/mitä. On kyllä ihan hyvä, koska en halua yhtään kiertoa katsella ja testailla, vaan toivon asioiden edistyvän. Meillä on kyllä inseminaatio vuorossa toisessa clomikierrossa.
 
Heippa. Liityn joukkoon myöskin. Alunperin olin normaaleissa odottajissa mutta tipautin itseni pois sieltä. Meillä on ennestään lapsi 12/08 ja tämä toinen ei tärppääkään. Diagnoosiksi sain endometrioosin ja PCO:n ja clomeilla nyt alottelen. jos ei pariin kiertoon ole tärppiä käynyt niin yksityiseltä sit lähetettä eteenpäin. Mä en ovuloi itse. Teroluteilla pidän kiertoja jotenkin kasassa ettei menkat hukkuis ihan kokonaan.

Ensimmäinen clomifen jakso kohta takana eikä mulla ole oikein mitään toiveita (tässäkään) kierrossa. Mullakaan ei määrätty seurantaultraa eli saa nähdä toimiiko 1 pilleri annostuksena. viimeksi aamulämpöjä mitatessa ei ovulaatiota tapahtunut vaikka hionon cb:n hymynaaman sainkin.
 
Moikka!

Ensimmäinen clomi otettu tänä aamuna. Menkat alkoi taas pitkästä aikaa ihan normaalisti kierto kesti vaan 30päivää. Joten tänään siis kp 3/30-38 yk 7.
Mie sain tuon clomi kuurin yksityisen lääkäriaseman kautta, jossa keskussairaalan gynekologi käy. Täällä tosiaan oon lukenu et useammankin kohdalla on ultraseuranta, joten mietin kyl et miks ei mulla oo. Varasin kyl perhesuunnitteluneuvolan terveydenhoitajalle ajan ja oon menossa sen kanssa keskustelemaan tästä PCO:sta ja vähän kaikesta.

Tyty86: voi jos miullekki tulee kiukkuisuutta ni mies varmaan heittää miut lumihankeen jäähylle :LOL:. oon ollu yks marmattaja viime aikoina ku oon ollu vielä nii stressaantunu ja väsyny töistä, ja muruhan se tietty saa kaiken niskaan kotona..

Tipetsu: kiva kuulla että lääkäri terhistäytyi ton asian suhteen kunnolla, kun teillä on jo niin pitkään yritystä takana! Toivottavasti tuottaa toivottua tulosta =)

Kiva kuulla et noista ei mitään kummempia oireita oo
 
Kiva kun on saatu rinkiin uusia clomisteja! Toivotaan että luonnollinen poistumakin on runsasta..

Sain sen verran uutta tietoa, että kilpirauhasarvo on pikkuisen turhan korkea raskautta yritettäessä, 3,2, ja näin ollen vajaatoiminta saattaa vaikeuttaa raskautumista. Olen aina tiennyt, että näillä kuukautisilla joku hormoniarvo on vinossa alakanttiin, mutta toivottavasti se on nyt tämä ja lievällä lääkityksellä ilmeisesti se on helposti hoidettavissa pois päiväjärjestyksestä. Onko täällä muita saman diagnoosin kanssa liikkeellä? Onko tietoa, kuinka todennäköistä on, että tuo lievä kohonneisuus olisi koko lapsettomuuden taustalla? Ihanaa kun löytyy syitä, ainakin osasyitä! Niitä sitten vaan korjaamaan. Tässä odottelen ekaa pregnyl-kiertoa alkavaksi varsin toiveikkaissa tunnelmissa. Nyt kp jotain yli 30 ja primolutit nautittu. Ovista siis ei ole tapahtunut tässäkään, kolmannessa clomikierrossa. Pettymys on jälleen suuri, jos pregnylkään ei tuota tulosta.. Näin täällä.
 
Täällä testattu nega, joten jään oottaa menkkoja..ja samalla jään taustalle..nyt ei pää kestä tätä rumbaa. Pitää päässä vähän muihin ajatuksiin.Rupeen laihduttaa ja treenaamaa kesää varten tammikuussa=)

Hyvää joulua kaikille:xmas:!
 
Tyty, keräile tovi voimia ja sitten uuteen taistoon, eiks niin! Ihan hyvältä kuulostaa tuo sun suunnitelma. Itsekkin olen pohtinut, että jos en saa vauvamasua niin sitten se sixpackki! ..ja maratoni ensi syksynä. Näillä mennään. Tietty mieluummin se eka vaihtoehto. Aina pitää kuitenkin olla backup valmiina.
 
"kohti uusia pettymyksiä" oli miehen kommentti kun raportoin että mensut alko taas... Se siitä aikaisen ovulaation riemusta sitten. Eilen vielä mietin että tällä kierroksella tulee varmaan tosi suuri romahdus kun mensut alkaa mutta ihmettelen että ei oo vielä iskeny minkäänmoinen. Ihan vaan sellanen "no vi----------ux siinä sitten taaskaan mikään auta" fiilis.

Että toivotaan sitten seuraavaksi että saataisiin edes vuoden 2011 aikana alulle tämä perheen perustaminen....
 
heippa,mulla aika gynelle tiistaina,ja toivon ettei ne menakt kerkee alkaan ennen sitä,ne on nyt siis sen 3kk jäänyt tulematta.
haluan et se ultraa mut ja antaisi sitten tuon clomireseptin,jotta pääsee yrittämään kunnolla,mullakaan ei ovista mielestäni tapahdu en ainakaan sitä tun ne mitenkään.

mutta joo tulen infoon sit ensviikolla kun olen siellä käynyt.
voimia kaikille!
 

Yhteistyössä