Clomifen

Jeps jeps... Ne mensut loppu kun seinään ekaan clomiin...... Mitäs hemmettiä se sitten tarkottaapi ja onko se nyt kovin hyvä asia että sinne jää vanhat mömmöt pohjalle uuteen kiertoon?

Perjantaina seurantaultraan ja kattotaan mitä siellä näkyy... varmaan 5 keltarauhasta ja kunnon monikkoraskaus... Haaahaa... ns. ojasta allikkoon
 
Toissapäivänä siis testasin eka kerran haaleen haamun. Eilen sit uusiks ja oli tummunu edellisestä. Ei tarvinnu kuitenkaan tihrailla tai väännellä ja käännellä,vaikkei vahva ollukaan vielä. Jotenkin on kyllä pessimistinen meininki,että onko tää nyt muka totta ja heti tulee epäiltyä testin luotettavuutta..Aion vielä tänään tai huomenna testata ja todella toivon että selkee plussa tulee nyt!

Plussaonnea naiset!!!
 
Heippa, täällä jotain kp 24 ja ei kyllä tunnu ollenkaan miltään, ainakaan siltä, että olisi raskaana :( Tein malttamattomana tänään jo testin ja tietty puhdas nega. Tää on hyvä tapa valmistaa itseään kuukautisten tuloon. Mitenkäs muilla, saako Tipetsua jo onnitella..?!
 
Ai ai ai ai mua sattttttuuuuu!! En tiedä voinko laittaa näiden pillereiden piikkiin mutta mieleen kyllä tuli. Alaselkäni on tulessa! Selkärangassa on varmasti joku nikama luiskahtanut paikaltaan ja koko alaselän kaikki lihat on ihan umpijuntturassa.

Siinä olikin sitten kaikki mitä clomit mulle on ehkä aiheuttanut. Ei mitään tuntemuksia... Ei tissit sekoilleet, ei mitään huonoja oloja tai muutakaan (ehkä vähän silmät toisena päivänä suhmurtelivat mutta sekin voi olla jotain muuta) Huomenissa olisi ultra ja jännittää kyllä kovasti kuinkakohan monta sieltä on lähdössä ja koska... Mä jotenkin pelkään että siellä on liikaa palluroita ja menee taas tääkin yritys mönkään...
 
Moikka taasen. Mitenkäs muilla sujuu clomikierrot? Onko Tipetsun viiva vahvistunut? Onko verona81 tehnyt jo uutta testiä?

Täällä kp24 ja fertilityfriendin mukaan dpo 8. Alavatsassa on paineen tunnetta, mutta se voi taas merkitä mitä vaan. Lämmöt kohosi hitaasti mutta varmasti sinne 36,7 ovulaation jälkeen. Huomenna pitäisi taas alkaa tuhruvuoto jos tämä kierto seuraa edellisten mallia, toivon mukaan pysyisi poissa!! Sunnuntaina tai alkuviikosta voisi sitten jo testailla ellei kuukautiset ala.

Tsemppiä!
 
Perun edelliset sanani... Tajusin nyt että tää jatkuva järkky hikoilu joka vaan yltyy on muuten näistä nappuloista kotoisin. Juon ihan tolkuttomasti ja jatkuvasti on ihan SAIRAS jano. Hikoilen yöt ja päivät joka ikisestä ihohuokosestani.

Ultrassa oli 3 munasolua 10mm (neljäs oli vähän vajaa 10mm) koossa kp9 ja nyt sitten uus kierros utrausta huomenna jotta tiedetään voiko ollenkaan kuksia tässä kuussa... Eli arvasin sen kyllä ihan oikein että niitä tulee liikaa... :(
 
Tämä ketju hiljeni kokonaan :) Mites muilla menee?

kp27 dpo11 ja taas tuhruttaa. On tää kyllä todella masentavaa. Tuskimpa siellä siis tälläkään kertaan kukaan tarraa kiinni. Josko ne nyt vaihtaisivat kaikki lääkkeet tai antaisivat jotain edes luteaalin tueksi!

Tsemppiä muille!
 
Juu oli kuivuneet muut pois ja taas vasemmassa munasarjassa oli yksi johtaja kasvamassa.... Eli meni aika nappiin... Oli muutoinkin todella paljon kivempi lääkäri kuin mitä meidän oma oli (tää oli siis vaan ultraamassa kun omalla ei ollu työvuoroja niille päiville) Tämä täti selitti kaiken selkeästi ja oli aidon empaattinen ja kiinnostunut. Oli selvästi eteenpäin pyrkivä toisinkuin tämä meidän oma narisija (yksityisellä... uskomatonta mutta totta)

Ei auttanut clomit meillä ainakaan aikaistamaan ovulaatiota ja tämä lääkäri sanoi että harvoin aikaistaakaan vaan voi jopa myöhäistää kun clomeilla saattaa kuulemma kasvaa rakkula isommaksi ennen ovulaatiota. Parantaa vaan laatua jos on parannettavaa...?

Julkiselle mennään nyt sitten ja toivottavasti päästäisiin insseihin sitten pikapuoliin. Tai edes jotain... Hemmetti kun ei ole mitään mitä vastaan tappelis....
 
Jou,

kai se vaan nyt on uskottava negatestejä ja hyväksyttävä tosiasia. Mulla taitaa nyt olla melko huonosti asiat kun clomit ei näytä toimivan. Nyt siis kp 34 ja nega edelleen tänä aamuna, mutta kuukautisia ei näy eikä kuulu. Valkkaria tulee melkoisen paljon - pari kertaa päivässä tuntee, et nyt tulee tavaraa, ja sit pitää juosta vessaan.. tai käyttää pientä sidettä. Outoa, eikä kovin normaalia. Ehkä oviksen aikaan vois tulla näin paljon limaa, mutta se kestäisi yhden päivän vaan.. Mutta tosiaan, keskiviikkona kävin ultrassa ja gyne oli sitä mieltä, että mulla on ovulaatio! Tämän johtopäätöksen se teki heti, kun veti jonkun työkalunsa ulos, jonka mukana tuli kunnon limat. Tosi yököttävää tekstiä..:ashamed: Mutta joo, sitten hän löysi follikkelin, 22mm, ja limakalvon paksuus oli sentin. Sanoi pitemmittä tutkimuksitta, että selvä homma, sulla on ovis. Kysyin, että miten se on mahdollista, koska vajaa kolme viikkoa sitten ultrassa havaittiin 17mm follikkeli. Se ei osannut sanoa. Pääteltiin siinä, että todennäköisesti tuo on tyhjä follikkeli, ei siis munasolua. Päästyäni kadulle vuodatin siinä sitten ihan rehellisesti pitkästä aikaa kunnon itkut. Tää tarkoittaa siis sitä, että clomit ei mulla toimi ja joku hormoni puuttuu, joka irrottaa munasolun ja kuljettaa eteenpäin. Tosi ahdistavaa. No, tuntui, että tarvitsen lisää selityksiä, eihän mulla ole edes minkäänlaisia oviskipuja, kuten aiemmin clomikierroissa, kun on havaittu noin suuri folli. Sitten soitin samantien lapsettomuuteen erikoistuneelle lääkärille Femedaan, jolla sattui just olemaan puhelinaika. Hän kyseenalaisti koko tilanteen, ja sanoi, että follikkeli saattoi hyvinkin olla keltarauhanen!!! Tätä teoriaa tukisi se, että jälkeenpäin muistin, että follikkeleja näkyi ultrassa tasan se yksi. Aiemmin on ollut joku pieni kylkiäinen mukana.. Ensin pudotetaan pohjalle ja sitten annetaan toivoa. Olin aivan hajalla. No, hän sanoi, että testaa nyt vielä parin kolmen päivän päästä (eli tänään). Ja odottele sitten vaan kuukautisia - jos limakalvo on noin paksu, niin se tulee sieltä kyllä pois. JA PRKL edelleen nega!

Nyt sitten soitan maanantaina lapsettomuusklinikalle ja varaan ensikäynnin ajan. Umpikujaan päädyttiin clomien kanssa. Mun kroppa ei vaan v***u toimi! :'( Tää tarkoittaa sitä, että ihan hetkeen ei täällä plussailla, kun siihen rumbaan lähdetään. Seuraavaksi mennään selvityksiin jne jne.... Kuukausia valuu hukkaan.

Toivottavasti teitä onnistaa paremmin! :(
 
Viimeksi muokattu:
verona81 :hug: Aivan sairaan perseestä tollanen. Mua itteäni aina ottaa päähän kun kaikki lääkärit ja kätilöt tuntuvat olevan erimieltä mun hoidoista ja miten niitä pitäisi jatkaa. Mullahan clomit kanssa lakkas pienemmällä annoksella toimimasta. Nyt kaks ovista tullu isommalla annoksella. Suuren suuret tsempit!

Täällä kp29 ja dpo13 ja tuhrua ei eilisen aamun enään tullutkaan. Ihme juttu sekin. Kätilö ja lääkärikin vain sanoivat että kattellaan tämä kierto loppuun ja palataan sitten asiaan. Eli voi olla minullakin viimeinen kierto clomeja...Ei suostunut mitään sanoa hoidon jatkosta ennen kuin kuukautiset kunnolla alkaa.

(Vale)raskausoireita on vaikka muille jakaa ja vaikka sitä järjellä itelleen selittää ettei nämä välttis raskausoireita ole niin silti sitä vaan jaksaa toivoa... Alavatsa on nyt viikon verran ollut tosi kipeä, aamulla jo mietin että saleen vielä PCOn lisäksi mulla on endo tai vaihtoehtoisesti kohtutulehdus. Tuntuu että alavatsan lihakset on aivan hapoilla. Sen lisäksi paleltaa ja rinnat on herkkänä, joskin niin ne ovat joka kierrossa. Lämmöt on vähän normaalia oviksen jälkeistä aikaa korkeammalla ja kurkku vähän kipeä. Voihan olla että sitä on tulossa kipeäksi. Testipäivä olisi FFn mukaan tiistai. Jaksaakohan sitä odottaa vai alkavatkohan ne menkat sitä ennen.
 
Hei,
Sain eilen neljäksi kierroksi clomit. Yksi lapsi on saatu alulle clomeilla, joten nyt sitten halusin ne taas kun ei raskautta kuulu vuoden yrityksen jälkeen. Mutta, gyne tunnusteli kohdun ja munasarjat, ja sanoi, että vasemmalla munasarjassa olisi kysta, puhkeamaton munarakkula. Hän ei sanonut mitään etten voisi aloittaa clomeja heti tästä kierrosta, ja olenkin nyt ihmeissäni, että voinko tosiaan aloittaa clomit kun kysta munasarjassa? Eilen siis alkoi uusi kierto juurikin gynekäynnin aikana, mutta en kyllä uskalla aloittaa tähän kiertoon clomeja. Onko kellään kokemusta kystista? Voiko niiden aikana tulla raskaaksi?
 
Äidilläni oli minua odottaessa kysta munasarjoissa ja oli kuulemma jeekelin kipeä... Eikä sitä saatu puhkaistua vaikka neulalla tonkivat...

Meillä täällä ovisteltu viikonloppu ja ensimmäistä kertaa mun elämässä nännit kipeenä oviksessa :D Ja muutakin clomit saanu aikaan... ei nimittäin tihku maitoa enää olleskaan... Taas nousee vähän toivonkipinää ilmaan....
 
Hei!
Kävin jo aijemin kirjottelemassa, mutta nyt on gynellä käyty ja parille kierrolle ois clomit varattu. Ja ne siis mahdolliseen endoon, lapariskopiassa en oo käynny, mutta muiden oireiden perusteella oon aika varma endo tapaus. Meillä siis pikkukakkosen haaveilu menossa, esikko tärppäs toisesta clomi kierrosta.
apsulle varovaiset onnittelut:flower: haamusta!
 
Heippa, Apsulle onnitteluja.. Haamukin tuntuu taas täällä eeeerittäin kaukaiselta. Ei menkkoja, äsken lääkärillä ja en ole ovuloinut. Nyt lapsettomuusselvitykseen ja teroilla menkat päälle. Elämä on. Ei aina saa sitä mitä tilaa. Katkerasti pettynyt olen clomeihin. Kolme tabua vois vielä toimia viimeisenä oljenkortena..

Missä tilanteessa voidaan munasolu irrottaa jollain piikillä?? Mulla tilanne on tosiaan se, että follikkeli kasvaa hienosti clomeilla, samoin limakalvo, mutta ovis ei tapahdu. Auttaisitteko viisaammat..!! Kiitos.

Pidän täällä pienempää profiilia jatkossa, kun on pakko ottaa aikalisä ja työntää raskaustoive taka-alalle - kuitenkaan ei aivan nopeasti sitä plussaa ole odotettavissa. Onnea matkaan!
 
kiitos tyty ja verona. Haamu vahvistui selkeäksi plussaksi tänään aamulla. Nyt vain sormet (ja jalat) ristissä että kaikki menee hyvin. Ultra olisi 1.12.

Toivottavasti tyty saatte pikkukakkosenki alulle clomeilla endosta huolimatta! Muistan sut tuolta vauvakuume puolelta sillon kun me alottettiin yrittäminenvajaa kolme vuotta sitten. Onnea kovasti esikosta näin jälkikäteen ja onnea tulevaan!

Mä muistelen lukeneeni, että Clomien kanssa, jotku käyttää sitä irrotuspiikkiä. Sun kannattaa varmaan vaikka tuolta palstan felitas osastolta kysellä millon niitä määrätään.
 
apsulle vielä suuren suuret onnittelut kunnon plussasta:heart:ihanaa..vihdoin teidän yritys palkittiin. Hämärästi minäkin sinut muistan..tuntuu välillä pahalta huomata, että ne joiden kanssa kuumeilin aijemmin esikkoa ovat siirtyneet tänne lapsettomuus puolella ja kuumeilevat vieläkin:(elämä osaa olla todella epäreilua toisinaa..
Verona ellen väärin muista, taitaa olla pregnyl ainakin mitä käytetään munasolun irrotus piikkinä..voi olla että muista nyt ihan väärin..viisaammat korjatkaa..=)
 
ihanaa kuulla et joku plussaa clomeilla ONNEA apsu:heart:

On siis jotain toivoa...kp1 ja kp3 aloitan clomit...niitä syödään sit niin kauan kai ku eka inssi...varmaan tammi-helmikuussa...

Tässä vaiheessa en vielä osaa sanoa mitään, mutta neuvoja otan vastaan kokeneemmilta clomisteilta...

Vuoto on kyllä vielä ihmeen vähäistä, eli jos ei kunnolla ala aamuun mennessä taidan varmuuden vuoks testailla vielä...

Onko kenenkään mies saanut clomeja? Luin vaan että ne auttaa miehilläkin siittiötiheyteen!!! Kellään tälläisiä kokemuksia?
 
Apsulle isot onnittelut!!!

ON: Mä olin jo toiveikas. Kierto oli täysin poikkeava entisistä. Ovis oli selvä, kipuineen ja nippailuineen ja testilläkin sen sain näkyiviin. n. Dpo 5-6 alkoi aaltoileva kuvotus iltaisin. Sen jälkeen myös öisin. Heräsin aaltoilevaan pahaanoloon. Rinnat turposi sitte selkeesti, myös mies huomasi tämän. Nännit on mulla tummat mut mun mielestä (?) tummemmat ja näppyjä täynnä. Kuvotusta alko olla myös päivisin sekä lämmöt pysy reilusti ylhäällä. Hajut ällötti, itketti, kiukutti. Alamaha täynnä nippailuja. Päätä särki ajoittain. Perinteinen punaviinilasi maistu viinalle ja jäi kahteen hörppyyn (ja oli kallista ja hyvää merkkiä mikä ennen oli lemppari) Menkkojen norm alkupäivänä tein testin herkällä, nega. Ei ees roskishaamuja, ei mitään. Menkat myöhässä 3pv, nega. Sieltähän ne alko, 4pv myöhässä.

Joten. Mitä opin. En ees kuulostele oireita jatkossa. Hemmetti.

MUOKS unohdin mainita vielä ne "hankalimmat" oireet: Loppukiertoa kohti paheneva väsy 24/7 joka ei menny ees nukkumalla. Muutaman kerran meinasin nukahtaa rattiin (joka on todella poikkeuksellista, ajan autoa PALJON) ja muutenki haukottelin ja torkuin jatkuvasti. Ja imelä/suklaa tökki todella voimakkaasti, vaikka olen sairaalloinen sokerihiiri. Muuten syötättikin taas ihan sikana, olen alipainon rajoilla, ja paino nousi kilon verran loppukierrossa..
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki,

kävin pitkästä aikaa kurkkimassa täällä, ja piti tulla kommentoimaan Veronalle että ilman muuta voi pregnyliä käyttää munasolun irroituksessa clomien kanssa. Pregnylillä voi irrottaa munasolun jopa luomukierrossa. Mulla oli ennen esikoista luomukierroissa ongelmana, että follikkeliultrista löytyi hyvissä ajoin n. 20 mm follikkeli, mutta sitten ovistestiplussaa vaan ei kuulunut eikä kuulunut (jotain pientä viivan vahvistumista tapahtui ihan loppukierrosta vasta), eli munasolun irtoamisessa jotain ongelmaa. Pregnylillä ovis saatiin tapahtumaan. Otettiin kuitenkin vielä clomitkin mukaan, ja clomien kanssa käytettiin välillä pregnyliä ja välillä ei - clomikierroissa ovis näyttä tapahtuvan normiaikaan ilmankin pregnyliä, mutta lääkäri sanoi ettei pregnylistä silti haittaakaan ole. Pistin pregnylin yleensä kun follikkeli oli reilun 20 mm kokoinen. Raskaus alkoi kuitenkin sellaisessa clomi-kierrossa, jossa en käyttänyt pregnyliä, mikä oli varmaan ihan sattumaa. Kannattaisko sunkin siis kokeilla irrotuspiikkiä, kun kerran follikkelit muuten kasvaa hyvin?

Paljon onnea plussanneille :flower:

Mulla on menossa rv 13+0. Raskaus on mennyt ihan ok ja kaikki oli normaalia np-ultrassa ja yhdistelmäseulassa. Olen vielä TYKSissä kontrollissa mahaontelosta löytyneen kasvaimen takia, jota tällä hetkellä epäillään onneksi endometrioosipesäkkeeksi eikä sen vakavammaksi. Paljon plussaonnea kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki pitkästä aikaa!

Kuumeilin täällä viimeksi kesällä, kun takana oli jo neljä clomi-kiertoa, joissa kaikissa ovulaatio, muttei kuitenkaan toivottua tulosta. Elokuussa kävin munajohdinten aukiolotutkimuksessa ja kaikki oli ok. Elo-syyskuiseen kiertoon otin vielä clomit mukaan (2 tabl/kp3-7) ja tarkoituksena oli siirtyä syyskuussa piikityksiin. 5. clomikierto toi kuitenkin ensimmäisen positiivisen lopputuloksen, joka tällä hetkellä vastaa viikkoja 12+1 ja kaikki on ultrissa ja tutkimuksissa toistaiseksi ollut normaalisti ja raskaus muutenkin sujunut fyysisesti hyvin, mutta huoli on kuitenkin ollut melkoinen...

Haluaisin siten luoda uskoa, että useammankin clomikierron jälkeen voi onnistua, vaikka olisi ovuloinut kaikissa eikä muuta "vikaa" oisi löytynyt. Itselläni vielä melko myöhäinen ovulaatio vaihdelle kp19-25. Tässä plussakierrossa kävin aukilolotutkimuksessa kp10 ja samalla tarkistettiin munarakkulatilanne. Lääkäri oli sitä mieltä, että ovulaatio ei tule tapahtumaan, kun ovat niin pieniä. Kuitenkin ovisplussa kp18 ja haalea plussa jo dpo 10.

Plussatuulia ja onnea kovasti kaikille toivottelen! :)
 
Kiitokset Calypsolle ja Kirsikka09:lle toitte juuri toivomaani positiivisuutta clomeista :) Onnittelut onnistumisistanne :flower: :heart:

Tänään nappasin ekan clomin :) Ja varasin pitkän vkl:ppu loman kylpylään mulle ja miehelleni (sopivasti ovis aikaan)... mutta voiko lääkäri kieltää pupuilun? Missä tapauksessa ja miksi? Tai siis et jos siel näkyy vaikka 2 isoa follia niin haittaako se? Mikä riski on monikko raskaudessa? Eikö lääkäri suostu siis kaksosiin? Voiko ottaa riskin ja pupuilla silti? Eihän se ole selvää että ne kaikki hedelmöittyy...

Tää asia on mulle vielä niin uus että toivoisin vastauksia kokeneemmilta :ashamed:
 

Yhteistyössä