Clomifen

UniUnna: Sain reseptin keskussairaalan lapsettomuuspolilta. Tarkoitus oli että kesä mennään näin kevyellä hormonihoidolla (lääkärin sanat) ja syksyllä katellaan onko tarvetta alkaa tutkimaan tarkemmin.

Tässä meiän kaupungissa on yksityinen lääkäriasema jossa käy tuo keskussairaalan gyne silloin tällöin, joten sinne voi olla hankalaa saada aikaa just tiettynä aikana kiertoa. Yks vaihtoehto ois tietysti ajaa 70km päähän isompaan kaupunkiin. Syksyllähän se polikin tietysti aukeaa, että odottaisko nyt kuitenkin sinne ja koittas jaksaa elää tän epätietoisuuden kanssa.
 
Sandraana: Pidän sulle hirmusesti peukkuja, että täti ei löydä luoksesi tällä kertaa!! =)
Itsellä toka clomikierto piteni muistaakseni 4 päivää ja ehdin silloin jo luulla, että tärppäsi, mutta toisin kävi :(

UniUnna: On tosiaan nyt taukoa yrittelystä seuraavat 3-4 vkoa, koska minulta poistettiin solumuutoksia kohdunsuulta Loop-hoidolla :( Jätin siksi clomit ottamatta tässä kierrossa, koska tuntuu turhalta syödä niitä, kun ei pääse yrittämään! Toivottavasti menkat alkaa suht normisti, ettei ne taas katoa kokonaan!

Nyt peukuttelen teitä kaikkia muita, kun itse olen pupuilukiellossa! :hug:
 
PASKA PASKA PASKA :'( tulihan ne menkat. Mä oon itkeny 2päivää. On niin paha olla! Ja mulla ei koskaan oo ollu tämmösiä menkka kipuja. Nämä on hirveät. En tajua miten tämä kipu on näin kova. Pitää melkeen kaksinkerroin olla kokoajan ja aika niukasti tuota vuotoa tulee. Mutta menkat nämä on selvästi! Mä niin jo luulin. Tuntuu ettei kiinnosta enää mikään. On niin rikkinäinen olo. Lääkäri sillo aikasemmin sano että kokeillaan 4 kieroa ja nyt on jo 2 menny. Ei varmaan nämä clomitkaan auta. Siltä tuntuu.. Ja mä oon aivan varma että jos mulla ei ois näitä clomeja nii mulla ei tulis menkkoja ollenkaan (en olis raskaana, mutta menkat ei tulis) nii mitäköhän mä sitte teen ku clomit pitää lopettaa ja mennä järeämpiin hoitoihin.. Menkat taas alkaa sit heitteleen ja pahasti.. :'( Tää elämä on niiiin nurinkurista. Nytkin oon saanut monelta kuulla, että ovat saaneet "vahinkovauvan" .. tuntuu niin pahalta että ei voi kohta olla mitenkään.. Ja mulla on vielä semmonen työ missä nään päivittäin raskaana olevia ja vastasyntyneitä.. Masentavaa!

Anteeksi tämä kauhea itkuviesti. Jaksakaa te muut yrittää. toivon sydämeni pohjasta että meillä kaikilla on joskus omat kääröt sylissä vaikka se tuntuu täysin uskomattomalta, ainakin meidän kohdalla.

Ei auta ku jaksaa! :kieh:
 
:'( Suuret pahoittelut Sandraana! Tosi kurjaa. :hug: Se on aina kamala hetki kun tajuaa ettei vieläkään onni kohdannut. Erityisen suurelta pettymys tuntuu jos toiveet on päässyt nousemaan korkealle esim. myöhästyneitten menkkojen tai raskausoireilta tuntuvien oireiden takia. Voimia!
 
Kiitos paljon halauksista ja voimien toivottelusta! Olen päättänyt kuitenkin että turhaan tätä asiaa kokoajan suree. onhan tässä vielä 2 kiertoa ja ei kannata vielä menettää toivoa kokonaan kun on vielä monta oljenkortta.! Olen päättänyt alkaa laihduttamaan. Mulla on 15kiloa ylipianoa joten voihan sekin vaikuttaa..

Hyvä tietää että teillä muillakin ollu samanlaisia oireita näitten clomien kanssa. Mulla nyt siis kolmas alkoi ja toivotaan tärppiä! Miten teillä muilla? Montako clomikiertoa teille on määrätty? Mulle tosiaan vain tuo 4 ja tuntuu että riittääkö se ? Mutta toisaalta turhaanhan sitä syö jos se ei auta. Ajattelin ostaa nyt apteekista sen ovistestin jos se auttais. Alanko siis mittaileen sitä kp 12 ? ja siitä eteenpäin?

Tää palsta on niin hyvä!! =)
 
Moi sandraana: Tosiaan, turhaan sitä murehtii ja suree, ei se muuta mitään mutta käytännössä sen asian toteuttaminen on välillä niiiiiin vaikeeta. Tiedän kokemuksesta... Itse varsinkin olen sellainen että helposti ajaudun masentumaan ja siitä paskasta fiiliksestä on tosi vaikee päästä pois. Mutta hienoa, että olet jo muissa tunnelmissa =)

Miulle lääkäri sanoi että kesä mennään kevyellä hormonihoidolla ja syksyllä otan yhteyttä polille jos mitään ei tapahdu. Periaatteessa ehdin syödä kaks clomikiertoa ja sitten poli jo aukeaa. Mutta eiköhän se kolmas mee ainakin vielä sitten...

Paljos siulla nyt tuli kierrolle pituutta? Oli pitempi kuin edellinen? Varmaan ihan hyvä aika alkaa tikuttamaan tuossa kp12, jos vaikka ens kierto onkin lyhyempi tätä.

Miulla on itelle tätä kiertoa varten tilattu ne digitestit. Katotaan saanko niihin mitään...
Ai niin, menmkat ei vieläkään alkaneet, vaikka eka rusehtava vuoto tuli jo perjantaina!!! :/
Negan olen testannut, joten ei ainakaan raskaudesta johdu tää. Tosi rasittavaa.

 
Voi kinpinäkenkä! Oon niin samaa mieltä sun kanssa! Mulla oli nyt kierron pituus 30. eka kerralla oli 28. Joo alan testaileen sillon kp 12 ja mihin asti sitä testataan. anteeksi oon ihan pihalla näistä kun koskaan en oo moisia käyttänyt. Ja sitte että hei, mistä sä tilasit ne digitestit*? ajattelin ostaa suoraan niitö digitestejä kun niitä täällä kehuttiin.

Voihan se olla hyväkin että sulla kesä menee kevyellä hormoonihoidolla! yritä jaksaa, Ehkä ensikuussa jo tärppää! Toivon :heart: ja ehkä nyt kesällä kannattaa jättää mielestä koko asia ja nauttia muista tärkeistä asioista. jos vain osaa! Nautitaan kaikki kesästä!!
 
sandraana87: Bongasin testit täältä, tuolta vauvakuume-osiosta. Jollain oli jäänyt niitä ylimääräiseksi kun olikin tärpännyt heti...

Mie testasin siihen plussaan asti. Tai no jos sitä ei jostain syystä alkais tulla ja kiertopäivät ois jo jossain 18:n paikkeilla, niin kyllä varmaan lopettaisin jo, ainakin noilla kalliimmilla testeillä tikuttamisen.

Ihmeen hyvin oon jaksanut olla näiden clomien aikaan hyvillä mielin. Ehkä se tieto, että kierrot on nyt kohdillaan, sai miun mielen jo rauhallisemmaks. Aiemmin vitutti kun kierrot oli mitä sattuu, niin tuntui että eihän meillä ole edes sitä mahdollisuutta tulla raskaaksi. Nyt olettaisin että se on olemassa.

Kovasti tässä on kyllä koitettukin saada ajatuksia muualle, ja yleensä siihen paras apu on sisustus. Lompakolle se on hallaa mutta olkoon :LOL:

Miulla meni viime kesä vähän piloille henkisesti erittäin raskaan kesätyön takia (stressaannuin...) ja en millään haluais että tääkin kesä menee vaan "ohi" miettiessä jatkuvasti tätä raskaakstuloa. Eli koitetaan nauttia kesästä, me kaikki =)
 
Ovistestaamisesta: mulla on käytössä clearbluen digitaalinen ovistesti, ja se on kyllä hyvä ja selkeä. Viime kierrossa halvat netistä ostetut ovistikut näytti plussaa, mutta digi ei. Ja eihän se ovis sitten tullutkaan. Mä aloitan tikutuksen yleensä kp 9, nyt aloitan huomenna, jolloin kp 11.

Olin tänään clomifenin kontrolliultrassa. Hienoa oli se, että yksi johtofolli sieltä löytyi, eli lääke toimii hyvin ja pääsemme aloittamaan puuhailut. Muuta hienoa käynnissä ei sitten ollutkaan... Lääkäri ei ollut kovin mukava eikä vaikuttanut kauhean perehtyneeltä lapsettomuusasioihin. (No eihän sitä tietysti voi kaikilta odottaakaan, varsinkin kun ollaan tähän asti käyty lapsettomuusklinikalla huippuasiantuntijoilla.)

Huonoa oli myös se, että ei mitannut limakalvon paksuutta, tai ei ainakaan sanonut mitään, enkä mäkään muistanut siitä kysyä. Eli se asia jäi täysin arvoitukseksi; oon käsittänyt että clomit saattaa vaikuttaa heikentävästi limiksen paksuuteen, onko jollain tietoa tästä??

Toiselta puolelta kuin se folli löytyi myös kysta, josta lääkäri ei osannut sanoa mitään. Kerroin sitten hänelle mikä se mun mielestä voi olla, kun mulla on aiemminkin ollut vastaavia...

Pyysin lääkäriltä myös pregnylin reseptin, mutta ei olisi millään halunnut sitä antaa. Suostui sitten lopulta kun yritin kysellä että eihän siitä haittaakaan ole? Onko jollain ollut sekä clomit että pregnyl, kai ne voi ottaa samaan kiertoon?

Kaiken huipuksi käynti maksoi tuolla Mehiläisessä ENEMMÄN kuin laps.klinikalla käynti, vaikka nimenomaan yritettiin etsiä halvempaa paikkaa!! :kieh:

Oon kyllä kauheen pessimistinen tämän kierron suhteen, tuon kystan takia ja kun limiksestä ei ole mitään tietoa. Ja kaiken lisäksi alhaalla tuntuu tosi kuivalta, paljon kuivemmalta kun normaalisti tähän aikaan kierrosta. Aiheuttaako clomit kuivuutta?

Paljon kysymyksiä päässä pyörii, ihana jos joku osaisi jotain johonkin vastata. Ei muuta kuin peitot taas heilumaan ja toivomaan parasta...
 
Sain ovisplussan clearbluen digitaaliseen testiin jo tänään, kp 11. Pregnyl jäi nyt sitten laittamatta, kun olisin saanut reseptin vasta huomenna. Saatan päästä piinailemaan jo huomenna, jos munis nyt irtoaa ilman apuja. Tuo kuivuus mua häiritsee, ja samoin se ettei lääkäri sanonut linakalvon paksuudesta mitään. No, ei auta kuin odotella, taas, mitä tuleman pitää.

Tsemppiä kaikille, missä vaiheissa sitten olettekaan! :wave:
 
Ihanaa seurailla teidän muiden tilanteita vaikka itse mattamattomana odotan hetkeä, että itsekin pääsee taas tositoimiin =)

Niistä digitesteistä.. Olen ostanut niitä apteekista, hinta reilu 30?. Ekassa kierrossa plussasin kp15 ja toka kierto kp18, molemmat kierrot aloin testata kp 12. Tokassa kierrossa meinas usko jo loppua, kun ei mitään kuulunut, mutta sitkeys vei voiton..

Clomeista olen minäkin kuullut, että ohentavat limakalvoa ja siksi niiden käyttöä ei suositella, kun 4-6 kiertoa. Tosin onhan siihenkin sitten olemassa jotain hoitoa, että saadaan limistä paksummaksi.. Toivottavasti ei tarvis niin pitkälle odotella!!

Kyllä olis kiva onnistua seuraavalla yrityksellä, ni ei tarvis näitten menkkojenkaan kanssa tuskailla hetkeen.. Nyt kun vuodan sen toimenpiteen jälkeen vielä ainakin 3 vkoa :x

Heilutelkaa nyt kaikki niitä peittoja minunkin puolesta :p
 
Tänään tuli täältä tilaamani digitestit ja onneksi vaikuttavat yksinkertaisilta käyttää.

Aattelin alkaa testaamaan noilla kp11-12. Viimeksi kierron pituus oli 28 päivää, niin ei kai sitä aikaisempaan tartte...? Kun en kamalan toiveikas ole, niin ois kiva jos tuosta jäis liuskoja seuraavaankin kiertoon. Tää miun pessimisti asenne on varmaan monesta tosi ärsyttävä piirre, mutta minkäs teet, kun en halua antaa itselleni yhtään tilaa alkaa toiveita elättelemään.

UniUnna: Onko tuo Pregnyl sitä mikä irrottaa munasolun?

Eikun tärppionnea kaikille siinä tilanteessa oleville :whistle:
 
Kipinä: sitäpä juuri. Ja luullakseni myös auttaa kypsymään loppuun, ja sitten irtoamaan. Mä aloittaisin testaamisen kyllä ihan viimeistään kp 11; mullakin tuli ovisplussa nyt yllättävän aikaisin, eli juuri tuona kp 11:nä.
 
Mäkin käyn ostamassa tässä piakkoin sen digitestin.. Mikä sen nimi nyt onkaan mitä ootte käyttäny?? Mies sano että harrastellaan useimpina päivinä, niin ei mitää tikuttelua tartte.. otettas kuulemma varman päälle ja jokaisena päivänä.. Huh huh :) :D Katsotaan nyt. Onhan tuo kallis testi!

Mäkin alan testaileen sitte kp 12. Kierron pituus näköjään vaihtelee.. Ei todellakaan oo päivällään säännölliset edes clomien kanssa.

Toivon toivon toivon niin kovasti että nyt meillä kaikilla onnistuu!! Että tämä hoito ois riittävä!
 
Miulla on Clearbluen testit.

Mie ajattelin ihan silläkin testata että nään tuleeko sitä lh-piikkiä tällä annostuksella vai ei. Että on sitten polille "todisteita"... Ilman testejä ois hommailtu varmaan ihan samalla lailla, aloitettu yhtä aikaisin kierron suhteen jne, mutta kyllähän se ovisplussa tois lisäpotkua ja toivoa tähän touhuun.

Kannattaa varmaan sitte miunkin alkaa testailee tosiaan jo kp11, ettei mee ohi... Ois niin ihanaa saada edes tuohon ovistestiin positiivinen tulos :ashamed:

Voi että kun nää Clomit ois tosiaan meille kaikille se mikä sais plussan tikkuun ilmaantumaan... Minnuu jollain lailla pelottaa jos joudutaan lähtemään tutkimuksiin ja muihin hoitoihin. Mutta jos mitään ei nyt tapahdu, niin sinne se meidän tie varmasti vie.

 
Kipinäkenkä: Samaa asennetta on havaittavissa täälläkin, jotenkin välillä tuntuu, että usko loppuu kesken, kun mitään ei tapahdu!! Ja mulla alkaa jo toi ikäkin tulee vastaan, et mitä pidempään kestää, sen vaikeemmaks muuttuu... :'(

Mutta nyt naiset päät pystyyn ja täysillä eteenpäin :wave: Minä uskon, että joku teistä tikuttaa plussan, ennen kun minä pääsen taas jatkamaan omaa projektia! B)
 
Mizze77: Mie oon sinnuu nimimerkistä päätellen 3 vuotta nuorempi, mutta ymmärrän kyllä mietteesi iän suhteen. Kannan nimittäin itsekin jo huolta iästäni... No mistäpä mie en pultteja ottais ja murehtis :|

:hug: ja tsemppejä sinne päin! Nauti kesästä =)
 
Hellou. En jaksanu koko ketuja lukia läpi (olis varmaan pitäny) mut vihree olen. Meillä vaivana ovuloimattomuus. Yks lapsi on ja niin ihana. Tyttö on pian neljä. Hän sai alkunsa aika helposti. Noin puolen vuoden yrityksen jälkeen luomusti. Nyt on sitten takana jos jotain rämmintää ja ovulointiongelma päälimmäisenä. Mun gyne oli todellinen jättipotti. Miks just omalle kohdlle osuu tuollanen, et kaks minuuttia kattoo ja seuraava. Mulla olis ollu kysyttävääkin, mut ei ehtiny vastata :headwall: Anto mulle puolen vuoden clomireseptin. Ei seurantaa ei mitään. Kaks kerralla kierron 3-5 päivinä. Tiputtelua ei oteta lukuun kierrossa. Siis mikä nyt katotaan tiputteluks? Jos vuoto alkaa vaikka illalla kuuden mais, niin sitäkö ei vielä lasketa? Oon ihan hölmönä tässä. Pelottaa hakia jo valmiiks koko tabuja, kun en tiedä mitä haittavaikutuksia niillä on tai mitä jos pukkaa monta munista, niin sittenhän....en pysty ajatella kolmosia esim, kun oon niin pieni kokoinen. Enkä helposti muutenkaan. SEkavaa selostusta, keottakaa kestää.
 
Moi Erjamari: Siulle on tainnu osua yhtä mukava lääkäri kuin miulekin... Resepti kouraan ja ulos, ei mitään seurantaultria. MIstä noita tampioita löytyy :headwall:

Miula ainakin tää eka clomikierto oli 28 päivää, ilman clomeja tyhjennyksen jälkeen 51, 71 ja 45 päivää, että kyllä ne aika lailla lyhensi kiertoa.

Aika jännä tuo että siula on clomit kp3-5, miula kp3-7 ja oon lukenu että toinen yleinen käytäntö kp5-9. Mutta sinuna tikuttaisin esim. alkaen kp10-11.

Ite oon kans ihan vihree näissä, toista kiertoa nyt näitä napsin ja kahteen kiertoon on viel napit purkissa.

Peukkuja että siulla Clomit tepsis ja plussa pärähtää tikkuun :)
 
Tervetuloa mukaan Erjamari :wave: Mua ei lakkaa hämmästyttämästä lääkärit, jotka ei määrää edes ekaan clomikiertoon kontrolliultraa! Ja varsinkin kun sut on määrätty ottamaan heti kaksi tablettia. Tuolla klinikalla missä mä oon käynyt, lääkäri on pitänyt seurantaultraa ihan itsestäänselvyytenä. Siinähän on hyperstimulaationkin vaara. Tai sitten meidän klinikan lääkäri on vaan supervarovainen...

Tiputtelusta: menkat lasketaan alkavaksi siitä päivästä, jolloin kunnon vuoto alkaa ennen klo 18:aa, lääkärini sanoja lainaten :)
 
Heipodei taas! Minähän en sitte raaskinu ostaa sitä ovistestiä vaikka oisin kuinka halunnu, mut rahaa ei nyt yksinkertaisesti ole. Mulla on huomena kp 11. Mitkä päivät ois nyt parasta heilutella peittoa? Tämä kierto on nyt siis kolmas. Eka clomikierto oli 28 ja nyt 30. Millonhan mulla todennäköisesti vois olla ovis? ..

Voi tsemppiä teille kaikille. Jospa meistä joku raskaantuis ja muut tulis sitte perässä!
Tosi outoa ettei kaikilla ole seurantaultraa tossa clomihomman alussa. Mulle se lääkäri itse sitä heti ehdotti. Siinä sitten katottiin samalla että riittääkö lääkitys vai pitääkö nostaa. Vaatikaa naiset ne seurantaultrat! nehän on tärkeitä!
 
Oon uus tällä palstalla. Mulla Pco ja harvojen nivelten reuma, joten lääkeiden kanssa joutuu taiteilemaan. Mulla kaks lasta, jotka alkaneet luomusti 6-8 v sitten. Nyt haaveissa kolmas, mutta menkkoja ei ole oikein viimeaikoina ollut. Eka vaiheessa piti yrittää jättää reumalääkitys pois, se ei onnistunut, sit reumalääkärin kans keskusteltu ja vaihdettiin sellanen lääkitys jota voin käyttää plussaan asti. Sit kävin gynellä, ja alotettiin glomit, eka gynelääkäri sanoi, että voin syödä clomeja jo ne 3 kuukautta kun vaihdan reumalääkeet turvallisimpiin. Sinä aikana ei siis saa tulla raskaaksi, ennekuin eka reumalääke on kokonaan poistunut kropasta. Sanoi, et jospa sit glomit toimii jo täydellä teholla ku olen niitä kolmen kierron ajan jo syönyt.
No, sit kävin toisellä gynellä, et katotaan onko ovulaatiota tapahtunut, ja voimmeko jo neljännellä kierrolla aloittaa yrittämään. Hän oli aivan ihmeissään! Miksi olen syönyt glomeja, jos emme ole edes voineet yrittää lasta. Ei niitä noi voi ottaa. Niiden teho heikkenee, jo niitä syö kovin kauan. Enää voit maksimissaan kaksi kierto yrittää ja sitten pitää pitää ainakin kahden kuukauden tauko. Eli 5 kk saan niitä syödä, josta vaan kaks kiertoa voimme yrittää, yks kierto enää jäljellä. Onko teille sanottu, että miten kauan glomeja voi yhteen menoon käyttää? Harmittaa jos jo heti pitää pitää taukoa ku vasta aloitettiin yritykset.
Mulle kyl tehdään noita ultra-seurantoja. Samaa mieltä ku Sandraana, nehän on se kaikistä tärkein juttu tässä! Tietää mikä tilanne siellä on
Mä jouduin turvautumaan yksityiseen lääkäriin, koska kunnallisen puolelta eivät ollenkaan noteeranneet mun menkattomuutta. Totesivat vaan, et odottele nyt vaan ihan rauhassa, tule vuoden päästä uudestaan, jos ei ole tärpännyt, katotaan sitten mitä tehdään. Vaikka kaikissa mun tiedoissa sielläkin lukee, että mulla on pco.
Mulla pitäs tällä viikolla alkaa menkat, jos ne alkavat. Vähän on kyllä jo merkkejä ilmassa, pientä tihkuvuotoa jo tuli tänään..... No, mut meillä yritykset vasta ihan alkumetreillä!
 

Yhteistyössä