Clomifen

Heippa taas! En oo ehtiny käymään täällä kun oon ollu lomalla, mutta tulin nyt kattelemaan ja tänne olikin tullut paljon kirjotuksia =)

Surullisia tarinoita on paljon :'( Haluaisin olla teidän kaikkien tukena! Toivonkin että tästä eteenpääin mentäisiin vain ylöspäin!

Elikkä mulla ei eka clomi kuurilla tärpännyt. Menkat tulivat ja paha mieli kesti pitkään. Kerkesin jo luulla että raskauduin.. :'( Mulla oli rinnat tosi arat ja turvonneet. Oksetti ja paha olo! Johtunee niistä clomeista. Kierto piteni vähän ja senkin takia meinasin jo testin ostaa, mutta sitten ne menkat alkoivatkin :( Tuntuu niiiin pahalta! Eli mulla ilman clomeja kierto oli 27 (terolutin kanssa) nyt sitte terot lopetettu ja pelkkä clomifen 1tabl. Eka seuranta ultrassa 17mm follikeli!

No nyt sitte toinen clomi kuuri popsittu. En oo koskaan käyttäny ovis testiä. Pitäisi varmaan?! Mulla on vaan niin pitkään ollut epäsäännölliset menkat (sekin lienee hoitamattomasta kilpirauhasen vajaatoiminnasta), ettei oo jaksanu ees kokeilla.
Osaako teistä kukaan sanoa milloin ovis yleensä on. Siis kierto mulla viimeksi oli 29. Nyt 11 kiertopäivä menossa..

Ajatelkaa viimeksi seuranta ultrassa oli menossa 10 kiertopäivä ja ultraava lääkäri sanoi että ovulaatio pitäisi olla muutaman päivän sisällä... Voiskohan olla niin aikasin?? Pupuiltiin kyllä, mutta ehei tärpänny :( Oikeasti menetän kohta toivon!

Tiedän kyllä että monet ovat kokeneet paljon pahempaa ja meilläkin voi olla vaikka mitä vielä edessä, mutta jotenkin mulla oli tämän clomifenin kanssa niin korkealla odotukset. Se lääkärikin oli jotenkin semmonen että tämä auttaa melkeen kaikilla!! no onneksi on vielä 3 kiertoa jälellä. Sitte pistokset!

Jaksamista ja voimia kaikille! Nautitaan tästä kesästä kaikki!! :heart:
 
Sandraana87: Harmi ettei tärpänny ekalla mutta älä lannistu kuitenkaan :hug:

No jos siula on suunnilleen 29 päivän kierto, niin mie alkaisin testailemaan varmaan tänään, eli siula siis kp12. Koska eikös sanota että oviksesta on noin 14-16 päivää menkkoihin, jos ei tärppää, eli ovis olis suunnilleen kp13-15 siun kierrossa.

Korjatkaa viisaammat jos olen pahasti väärässä.

Miulla on kanssa aika isot odotukset tän ekan kierron suhteen mutta kovasti yritän olla enää yhtään enempää kasvattelematta toiveita...
 
Kipinäkenkä
Kiitos vastauksestasi =) Yritän olla lannistumatta. Pitää jatkaa yrittämistä. Vielä en luovuta! No yritämme pupuilla kp 13-15 !! :D Toivottavasti nyt tärppää, ja jos ei, niin seukki kierrossa alan ovista metsästään sitten niitten tikkujen avulla. Enää en viitsi käydä ostamassa kun ovis on varmaan melkeen päällä.

Toisaalta sitte jos tikkutelee ja stressaa hulluna niin sänkyhommat menee pakkopullaksi. Sekin on huono! Lääkäri sanoi että kannattaa jättää mielestä ne vauvahaaveet, sitten monesti tärppääkin, jos ei kokoajan mieti! Tietenkin tuo on helpommin sanottu kuin tehty :)

Osaatteko kukaan sanoa että mistä saa halvimmillaan ovistestejä? Neuvotaanko testeissä tarkat ohjeet ja päivät, että millon testataan?!

Kipinäkenkä, onnea sulle oikein kovasti! Pidän peukkuja pystyssä että tärppäisi! Olisi niin ihana kuulla onnistumisista :heart:

Voimia kaikille tähän taisteluun ja paljon +++++ !!! :heart:
 
Pitää taas itsekin tulla tänne välillä ilmoittelemaan itsestään B)

Viimeksi, kun rutisin ettei ovista näy eikä kuulu vaikka oli kp 17 menossa, niin tietysti se plussa napsahti ovistestiin heti seuraavana aamuna :LOL:

Sandraana87
: suosittelen käyttämään niitä kalliita digitestejä, jos haluat ovista tikutella! Itsellä oli tosiaan viime kierto 30pvää ja silloin ovis oli kp15, mutta nyt on kierto näemmä venynyt pidemmäksi.

Tällä hetkellä on menossa pp7 eikä ole mitään oireita siihen suuntaan, että olisi tälläkään kerralla tärpännyt :( Ja ikäväksi seuraava kierto tulee olemaan taukoa, koska loppukuusta menen loop-hoitoon.. Tämä odottelu on oikeesti niin syvältä!! :kieh:

Toivottavasti edes jollain teistä olisi positiivista kerrottavaa!! =)

Paljon plussa onnea kaikille!! :hug:
 
Mizze77 Miksi niitä kalliita? Eikö halvat ole hyviä? Paljonko ne kalliit digitestit maksaa? Apteekistako niitä saa. Oon yhtenä kysymysmerkkinä! Voiko samalla testillä tikuttaa monta kertaa vai miten. Ainako pitää ostaa uus?

Voi toivon sulle onnea!!
 
Nopsaan Sandraanalle vastaan ennenkuin nukkumatti tulee kylään...

Mammaksi.fi esimerkiksi, sieltä saa halvalla testejä. Googleta ovulaatiotestit niin vaihtoehtoja kyllä löytyy ja ohjeet on kyllä mukana, osaat varmasti sitten testata jos siihen tulee tarvetta :)

Mie jostain luin, että halvat testit ei välttämättä näytä LH-piikkiä, kun taas samaan aikaan testattu digitesti on ollu positiivinen. Ja tuo digitesti on siinäkin mielessä yksinkertaisempi, se joko on positiivinen tai sitten negatiivinen, ei tarvitse pähkäillä haamujen kanssa että mitähän tää nyt meinaa...

Clearbluen digitaalinen "vehje" maksaa noin 30-35? ( voi tilata netistä) ja siinä on 6 testiliuskaa. Ja siis yksi liuska aina yhtä testaamista kohden :) Ite ajattelin hommata tuon seuraava kiertoa varten, jos tartten. Nyt tilaan jotain halpoja liuskatestejä, kattoo tuleeko niihin mitään. Aiomme kuitenkin pupuilla tässä ahkerasti :LOL:

 
Joo mä ootan tämän kierron vielä ja jos tämäkään ei tärppää, niin ostan testin. Pitää miettiä tota digi testiä jos se kerta on paljon parempi ja yksinkertaisempi. Kiitos taas kipinäkenkä neuvoista :heart: On tämä paikka semmonen kullan arvonen kun saa niin nopeasti ja helposti tietoa kaikesta. Kiitos!

Mulla varmaan nyt ovulaatio päälle. Viime yönä pupiltiin ja sitä edellisenäkin. Pitäs vielä tämä ja ens yö :LOL: KOhta tietenkin jo mies kyllästyy kun oon niin yliinnokas :kieh: ..

Osaatteko ystävät hyvät sanoa, että kestääkö ovulaatio yleensä vain päivän?! vai enemmänkin?

Tsemppiä kipinäkenkä ja muut! Toivottavasti ei tartte ostaa sitä kallista digitestiä ja alettas kumpikin oottamaan tässä kierrossa! Voi sitä onnea jos niin tapahtuisi :heart:

Palaillaan!
 
Munasolu taitaa elää 12-24h irtoamisen jälkeen, joten hyvä on pupuilla etukäteen oletettua ovista =) Siittiöt elävät kuitenkin hyvällä tuurilla useita päiviä.
Ahkeraa peittojen heiluttelua oviksen molemmin puolin, ja sitten eikun jännäämään!

Pidän peukkuja siule Sandraana jotta tärppäis
=)
 
Onneksi kipinäkenkä on kerinnyt vastaamaan sandraanalle =)
Itse juuri tuon helpon tulkittavuuden takia suosin noita digitestejä! Joskus olen kokeillut niillä halvoilla testitikuilla, mutta en onnistunut tulkitsemaan niistä mitään ja niitä meni se pari pakettia, joten ei se hinta enään paljoa vaikuta..

Minullekin lääkäri sanoi, että kannattaa kokoajan olla "satsit" varastossa, kun h-hetkeä odottelee :D
 
Onko Clomit saanu teillä kellään loppukierrossa aikaan raskausoireiden tyyppisiä sivuoireita?? Nyt kp 26, monta päivää väsyttäny aivan mielettömästi, rinnat on arat, selkää särkee, tupakkaa ei oo tehny viikkoon mieli.. jotenkin ihan varma olo,että olis raskaana..kuitenkin oon satavarma,että nää on jotain clomeista johtuvia sivuoireita, tai sit vaan ihan jotain keltarauhas-oireiluja..
 
SAndraana Ite oon ovistestejä tilannu mammaks.fi:ltä, liuskoja, eikä mulla ollut vaikeuksia niitä tulkita. Haamut on negoja ja tasavahva viiva/vahvempi on plussa. Mulla ainkain oviskierrossa hieno plussa pärähti ruutuun. Voithan ostaa digitestin ja liuskoja, kun liuksan viiva alkaa tummuun, niin otat sitten digitestin käyttöön. Ei mee kovin paljoa turhaan niitä kalliita testejä :)

Ite söin taamikuussa yhden clomikierron 1tbl/pv, sillon ei ovista tullu. Sit seuraavassa kierrossa annos nostettiin 2tbl/pv ja heti tuli ovis, josta sitten tärppäsikin, tämä meni kuitenkin kesken.. :( Nyt keskenmenon ja tyhjennykse jälkeen söin clomeja taas 2tbl/annostuksella eikä ovista siltikään tullu :eek: Nyt kokeilen vielä kerran tuota 2tablettia/pv.. Onko kellään muulla käyny näin ettei ois yht'äkkiä auttanutkaan?
 
Murmelin Mulla oli ekalla clomikiekalla justiinsa kuvaamiasi oireita, ja huimasikin aivan kamalasti. Multa otettiin kp 20 verinayte josta katsottiin hormoniarvot, ja keltarauhashormonit oli tosiaan ihan pilvissa, vastasivat raskaana olevan naisen tasoja.

Gygyni oli ymmallaan verikokeen tuloksista (kuulema tosi harvinaista) ja oli soittanut jollekin spesialistille asiasta. Spesialisti-seta oli sanonut etta keltarauhashormonin normaalia korkeampi taso johtuu vaan siita etta mun kropallani on "voimakas hormoonitoiminta" ja clomien takia sitten rupeaa heittamaan normaalista. Kuitenkin se oli vakuuttanut, etta silla ei ole mitaan vaikutusta hoidon onnistumisen kannalta, ja siksi siis jatkoin taas uuden kierroksen. Toivottavasti seta tiesi mista puhui, itsestani tuntuu vahan oudolta etta hedelmoitys voisi onnistua jos kroppa jo kuvittelee olevansa raskaana...

Nyt ei kylla ole talla tokalla kiekalla ollut laheskaan niin voimakkaita oireita. Ehka kroppa on jo vahan tottunut niihin clomeihin. Kavin nyt taas kontrollissa muutama paiva sitten ja siella oli taas nakyvilla 3 follia :D

Terkkuja kaikille ja paljon plussaonnea !!!!
 
Mie oon, täytyy myöntää, hieman katkera noista seurantaultrista, joissa teistä osa käy. Ihanko julkisellako puolella käytte?

Mie oon nyt tikuttanut monta päivää ja eilen kp14 testiviiva vahvistui edellisen päivän tosi heikosta haamusta aika lailla, mutta eihän se yhtä tumma ole vieläkään kuin se kontrolliviiva. Tänään sitten viiva oli eilistä haaleampi.

Hermo näiden liuskojen kanssa menee. Kaduttaa aika lailla että en ostanut sitä digitaalista testeriä... Mutta seuraavassa kierrossa taidan sen hankkia.

Ollaan ne joka tapauksessa ahkerasti hommailtu, ihan kaiken varalta. En nimittäin silloin tm-raskaudessakaan saanut ovistesteihin haamua kummempaa vaikka testasin vaikka kuinka kauan ja olihan se silti tärpännyt.

Plussaonnea täältäkin ja tännekin pliis :whistle:
 
Kipinäkenkä: Olen itsekin ihmetellyt näitä hoitojen eroja!Olen julkisella hoidossa ja minulla ekasta clomikierrosta folli ultra ja vielä prog verikoe kp21. Sen jälkeen olenkin ollut "omillani", kun kerran annostus on kuulemma hyvä ja nyt kesätauko klinikalla...
Olen kyllä ollut ihan tyytyväinen saamaani palveluun vaikka aikojen saaminen onkin välillä todella vaikeaa, kun mahdollisuus soittaa on päivässä vaan vajaa tunti!!!

Eilen mietittiin miehen kanssa, että mikä on seuraava vaihe, jos ei clomeilla tärppää.. Kun sain ensimmäisen reseptin, niin samalla kerralla kirjotettiin nimet papereihin, että siirrytään sitten insseihin jos ei tulosta synny. En vaan muista oliko puhetta missä vaiheessa niihin siirrytään!

Tietääkö kukaan, säilyykö clomien vaikutus elimistössä vaikka pitäisikin välillä taukoa?? Minulle on ensi kiertoon tosiaan tulossa pakostikin taukoa ja aloin miettiä, että mahtaako kierto pysyä samana eli tuleeko menkkoja vai katoaako ne taas..

Ihan liian paljon mietittävää taas, ärsyttää :headwall:

Toivottelen kaikesta ärsytyksestä huolimatta kaikille kohtalotovereille hirmusesti plussaonnea!! :hug:
 
Mizze mä oon jostain lukenu, että clomit saattaa kertyä jonkin verran elimistöön ja joskus vaikuttaa vaikka taukoo pitäisikin. Mä kans pidän nyt tän kierron taukoo, tänään alko kaikista ihanista oireista huolimatta menkat.. mutta kun noita oireita kuitenkin oli, niin voisin vaikka kuvitella, että ovis tosiaan saatto tapahtua tässä kierrossa. Syksyllä sitten taas starttaan clomikierrokset käyntiin, jos koittais unohtaa tän kaiken nyt hetkeks..

Plussatkaa te nyt ahkerasti!!! :wave:
 
Murmelin Mulla ihan samanlaiset oireet oli eka kierrolla. Olin aivan varma että oon raskaana. Menkatkin myöhästy pari päivää. Ja sitte ne kuitenkin alko. Oli tosi rankkaa.. Itketti hirveästi! Nyt toka kierto menossa ja parin viikon päästä menkat pitäs alkaa ( toivottavasti ei ala) :D Mutta tosiaan nyt tässä toka kierrossa ei juurikaan oireita.. Mulla on enää tämä kierto ja sit kaks kiertoa ja sit järeämpiin keinoihin. Toivoisin niin että tämä auttaisi! En käsitä mikähän mulla on ku nämä ei näytä tepsivän.. Ihan kauhean paha olla välillä..
Miten te muut jaksatte?? Toivon teille plussia ja jaksamisia :heart:
Mäkin yritän sitte kolmanteen kiertoon ottaa sen ovistestin avuksi. se varmaan kannattaa..
 
Miulla pessimistillä on koko ajan sellanen olo, että ei näistä meille mitään apuja oo. Yhtään en uskalla elätellä toiveita, kun pelkään niin sitä pettymystä. Koitan nyt keksiä tän parin viikon ajaks jotain muuta ajateltavaa ja yleensähän se tarkoittaa miula kodin laittamista, sisustusjuttuja. Huomenna meinasin lähtee maalikaupoille :) Pelkään että alan liikaa kelaamaan näitä asioita päässäni ja tarkastelen kehoni tuntemuksia ja kohta kuvittelen sitten olevani raskaana...

Miestä oon joutunu toppuuttelemaan kovastikin. Rassukka kuvittelee että heti tärppää kun ollaan niin kovasti peittoja heiluteltu :heart: Ihan sääliks käy toista kun menkat sitten alkaa...

 
No niin, tulihan se täti sitten taas eilen vaikka mielestäni olin sopinut ettei enään tulisi :'(

Olis oikeesti kiva kuulla, että nää hoidot auttais edes jonkun meistä raskautumaan!! Pelottaa, että miten sitten käy, jos pitää siirtyä seuraavaan vaiheeseen... Saako niitä aikoja vai tartteeko aina siirtää kk eteenpäin vai vaihtaa yksityiselle???
Miljoonat kysymykset ja jatkuva pähkäily :headwall:
 
Mizze77 Sama täällä. Painin samojen asioiden kanssa. Että mitä kun tämä ei auta? On tämäkin jo aika raskasta niin mites sitte jaksaa?! Haluais välillä miettiä jotaki muuta, mutta ei sitä voi. Mulla ainakin joka päivä tämä mielessä. Iltasin kun menee nukkumaan.. Ja eilen mä pullistin mahaa ja katoin että miltä näyttäisin raskaana :eek: OIkeasti tämä on ahistavaa ja pelottavaa. Miksi meille ei sitä vauvaa suoda? Ollaanko ikuisesti lapsettomia? Pelottaa.. :'(
 
Mulle ei oikeastaan apua clomifenista ollu. Vissiin 7 tai 8 kiertoa olen niitä popsinu, joista 1. yhellä tabletilla, 2. kahdella ja loput kolmella tabletilla. Kolme tablettia sai jonkinnäköisen oviksen aikaseksi, kasvatti kuitenki hitaasti, joten sanoisin että heikko vaste. Ei raskautta niillä. Ei ollu mitään sivuoireita. Limis oli kyllä ohuenlainen...mut en tiedä oliko liian ohut, 4mm joskus kp 12 kieppeillä...ei ainakaan kukaan sanonu että ois liian ohut mut itestä kyllä tuntus.

Yks raskaus saatiin alkuun muutaman kilon painonpudotuksella ja 3kk vyöhyketerapialla. Se meni kesken... nyt pitäis taas pudottaa kiloja kun on noussu liikaa.
 
Heippa!

Tulisin mielelläni jakamaan kanssanne ajatuksia clomeista. Aloitan ne ensi kierrossa, eli ihan pian, koska menkat näyttäisi alkavan huomenna.

Meillä toivotaan pikkukakkosta, esikko on jo 4v. Tämä alkava kierto on periaatteessa yk 17, raskauduin huhtikuussa yk 14:sta lääkekoktaililla menopur+pregnyl+lugesteron, mutta se meni kesken rv 7+3.

Nyt kokeillaan clomeja, koska nuo pistoshoidot on paljon kallimpia; lääkkeet maksaa kauheesti ja kontrolliultria piti käydä useita, koska pitkään näytti että tulisi kolme johtofollia. Lopulta kaksi irtosi ja toinen kiinnittyi. Sääli ettei saanut jatkua.

Käyn kontrolliultrassa sitten kp 10-12 jossain tavallisella gynellä. Ollaan käyty lapsettomuusklinikalla tähän asti, mutta se on nyt kesätauolla ja muutenkin aateltiin vaihtaa halvempaan. Alkaa kipukynnys lähentyä maksujen suhteen...

Pelkona clomeissa omalla kohdallani on, että tulee enemmän kuin yksi johtofolli, koska silloin me keskeytetään yritys siltä kertaa. Mies ei halua vahingossakaan kaksosia... Mä en ole ihan samaa mieltä, mutta kompomisseja pitää tehdä. Eli jännityksellä odotetaan ultran tuloksia, että miten mun kroppa clomeihin suhtautuu!
 
Heippa! Tervetuloa joukkoon! :hug: Tuuhan ilmottelemaan että mitä ultrassa näkyi =) Toivottavasti clomit auttaa sinulla !

Mulla 2 päivää kierto myöhässä. Eli toka clomikierto menossa.. Eka kerralla mulla myöhästy pari päivää ja kp oli 28. nyt kp 30 eikä menkkoja näy ??!?? Mutta menkkaoireet on. Tuntuu että kohta ne alkaa.. Eipä alkas. En uskalla vielä raskaustestiä tehä.. Mitä sanotte kokeneemmat että voiko menkat myöhästyä enää toisella clomikierrolla? Mua jännittää. Oispa tämä nyt meidän onni! Mä niin toivon :heart: pitäkää peukut pystyssä. Jos huomenna ei oo alkanu nii sit taijan tehä testin.. Vataahan joku mahd. pian!!
 
En kyllä osaa sinnuu sandraana87 tuossa asiassa auttaa... Joku viisaampi?

ON: Ei tärpännyt meilläkään. Olo alavatsassa ja selässä yhdistettynä rusehtavaan vuotoon enteilee hyvin vahvasti että menkat alkaa tän vkl:n aikana.

Miehen sanoin; uusia simppoja voidaan laittaa matkaan jo parin viikon päästä ;)

Iloinen oon siitä että kierto tulee olemaan erittäin hyvän pituinen ja voisko siitä päätellä että oisin ovuloinutkin, kuka tietää...?

Peukkuja Sandraanalle aivan mielettömästi, toivottavasti menkat on poissa siitä yhdestä syystä, jota niin toivot :heart:

Harmittaa kyllä edelleen se että miulla ei noita seurantaultria oo, vaan mennään tällä samalla annostuksella koko kesä ilman että tiedetään onko tästä sitten hyötyä vai ei.
 
Kiitos Sandraana tervetulotoivotuksesta! Sulla toooosi jännä tilanne, testaa ihmeessä huomenna ja heti tänne sitten kertomaan! Peukut ja varpaat pystyssä plussan puolesta! Mäkään en osaa auttaa sun kysymyksessä, mulla vasta eka clomikierto aluillaan... :/

Kipinä mistä sait clomireseptin, siis missä olet ollut hoidettavana? Anteeksi, en ehdi selata ketjua taaksepäin, olet varmasti tämän jo selostanut :ashamed: Voithan sä mennä itsenäisesti jollekin gynelle tarkistuttamaan mitä ne clomit sulle tekee. Tuohan kuulostaa aika turhauttavalta syödä lääkettä ilman tietoa onko siitä mitään hyötyä! :hug:

Olikos Mizzellä nyt taukoa clomeista? Minkäs takia sen olikaan? Tsempit kuitenkin sinnekin!

Huomenna viimeinen clomi, ja tiistaina seurantaultra. Saas nähdä mitä siellä on tapahtunut, vai onko tapahtunut mitään/liikaa.

Hyvää viikonloppua kaikille!
UniUnna
 
UniUnna: Sain reseptin keskussairaalan lapsettomuuspolilta. Tarkoitus oli että kesä mennään näin kevyellä hormonihoidolla (lääkärin sanat) ja syksyllä katellaan onko tarvetta alkaa tutkimaan tarkemmin.

Tässä meiän kaupungissa on yksityinen lääkäriasema jossa käy tuo keskussairaalan gyne silloin tällöin, joten sinne voi olla hankalaa saada aikaa just tiettynä aikana kiertoa. Yks vaihtoehto ois tietysti ajaa 70km päähän isompaan kaupunkiin. Syksyllähän se polikin tietystiaukeaa, että odottaisko nyt kuitenkin sinne ja koittas jaksaa elää tän epätietoisuuden kanssa.
 

Yhteistyössä