Clomifen

Moi! Multa otettiin kierrukka pois 01/08, sitä ennen lapsi 10/05 ja keskenmeno. Nyt kierrukan pois oton jälkeen kohdunulkoinen ja keskenmenoja.
Nyt clomeja syöty 12/08 alkaen. Toivo loppuu.. Nyttenkin menkat myöhässä, ei ole kuin vasta päivän, mutta kuitenkin. Taas herää se toivo..joka kääntyy suruksi kuitenkin. Eilen oli pakko tehdä testikin, clearbluen plussalla.. negaa näytti.
Silloin 12/08 kävin gynellä valittamassa tätä lapsettomuutta, tokas vaan että olette nuoria, sussa ei voi olla vikaa kun yksi lapsi, KU ja KM on ollut. :eek: Tyrkkäs vaan clomeja, syö näitä puoli vuotta ja katsotaan sitten että mitä tehdään.
Kävin sitten tuossa muistaakseni 06/09 uudestaan, ultralla katto että kaikki ok, ja TAAS clomeja. Sanoi että sun täytyy syödä näitä 12kk, tai no ainankin 10kk, sitten katsotaan taas. Teki mieli huutaa sille, 1,5v ja syö vaan noita hemmetin clomeja.. |O

Nyt vihdoin ja viimein sain tuonne viereiseen "suureen cityyn" ajan, jos siellä mun ongelma otettaisiin vähän vakavammin ja tutkittais..

Mitähän ne mahtaa tuolla ekalla kerralla tehdä?

Onnea kaikille plussaamiseen, kyllä se toivottavasti joskus :heart:
 
Kyllä tekin vielä onnistutte! Mä oon jotenkin vieläkin ihan onnesta sekaisin. Pelottaa että jos tämä ei pysykkään mukana, mutta haluan luottaa siihen että näin käy. Kahden viikon päästä on ultra. Saa nähdä montako on tulossa :) tämä elämä on aivan ihmeellistä!

Halauksia ja jaksamisia kaikille!
 
Odottelua ja odottelua... loppuviikosta menkat sitten taitaa taas alkaa. Mahaa nipistelee siihen malliin. Ja sit tuleekin tauko clomeissa. No, jos hyviä puolia mietin, niin jospa sitten on se sikainfluessa aalto ohitettu, ku mulla taas suurempi todennäköisyys raskautua. Ei tarttis sitä miettiä.
Ulkona on upee ilma, täytyy nyt nauttia vaikka siitä! =)
 
Tikuttelin aamulla ovista, mutta negaa oli vielä tänään (kp. 12). Huomenna pitäisi todennäköisesti plussata, niinkuin lähes joka kerta tähän asti. Kerran tämän projektin aikana on ollut 12 pvä ja kerran 14. Sitten mennään katsomaan mitä ne pienet purppurapillerit ovat sinne saaneet aikaan! Outoa on se, että eilen oli vihlontaa oikealla puolella, vaikka tässä kierrossa odottelemme jotain tapahtuvan vasemmalla. Eikös ne johtofollit ainakin periaatteessa kehity vuorokierroin kummallekin puolelle? Joka toinen vasemmalle, joka toinen oikealle? Meillä on sattunut tähän mennessä aina niin, että kaikki ne kierrot, joissa on ollut seuranta/iui, ovat olleet oikeanpuoleisia. Nyt olisi ekaa kertaa vasemman vuoro - jospa siellä olisikin vähän laadukkaampaa tavaraa :LOL:

Keisarille vielä peukkuja piinailuun!
 
Sandraanalle oikein paljon onnea plussasta! Ihanaa kun meistä joku viimein onnistui =)

).( *ituttaa taasen. Menkat ei oo edelleenkään alkaneet, kp37 jo tänään. Eikä tasan mitään merkkejä siitä että alkaisivatkaan edes lähipäivinä.

Miten teillä muilla kierronpituudet on olleet? Varsinkin niillä joille seurantaultria ei ole tehty/ovisplussaa ei ole tikkuun saanut?

 
Heippa kipinäkenkä! Mulla nyt kolmas clomikierto meneillään....ekassa kierrossa oli seurantaultra ja kierron pituus oli sit 33 päivää...menkat tuli siis pelkkien clomien avulla. Toisen kerran ku söin clomeja niin menkkoja ei tullutkaan kierto oli jo jotain 45 päivää...en muista tarkallee.soitin sit gynelle ja se käski syömään teroja ku kierto niin pitkä. söin sit kuurin teroja ja menkat tuli ja nyt oon syöny clomeja kolmannen kerran. nyt kierron 11päivä menossa. gyne sano et syyä nyt taas teroja tässä kierrossa jos menkkoja ei kuulu mut en vaa tiiä et millo niitä alan syömään. ohjeessa lukee et kierron 15-24 päivä mut tuntuu et se on liian aikasta ku mulla edelliset kierrotki ollu niin pitkiä niin ei välttis ovista oo kerenny tapahtua. mää oon ihan sekasi jo kaikesta. ja sit ku se gyne sano et tehä aina raskaustesti ennen ku alkaa teroja syömää mut eihän se testi edes vielä tuollon 15 päivä voi näyttää mitään.
Mulla on ihan toivo menny jo koko clomeihin. onneksi ei tartte enää ku kerran niitä syyä ja sit jotakin muuta hoitoa suunnitellaan. jos ne nyt alkaa mitään muuta tekemään ku ei oo painoa tullu tarpeeksi. Mulla ihan hirveet oireet ollu noista clomeista.tosi paljo kuumia aaltoja ja välillä kauheita kipuja mahassa. sit on ollu monta viikkoa aina unettomuutta clomien syönnin jälkeen ettei saa yöllä nukuttua juuri mitään. tuntuu et iha turhaa syö ees koko clomeja. ei tieten sais toivoa menettää mut tältä nyt tuntuu :'( ps..mulla oli vaan siis se yks seuranta ultra ja ovista en oo saanu tikutettua kertaakaan.en kyllä nyt ees taija jaksaa tikuttaa...
 
Soon moro. Ei ovista tikkuun tänäänkään, kp. 13. Alkaa huolestuttaa. Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn, että huomenna aamulla plussais! Jos menee lauantaille, niin inssiä ei tehdä ja luomumahiksetkin vähissä, kun ukko viikonlopun reissussa. Siinä menee clomikierto sit harakoille. Ei oo kivaa syödä turhaan noita, etenkin, kun nuppi on niistä ihan sekaisin.

mikä on: Älä luovuta, tämä on kestävyyslaji, kuten joku näillä palstoilla on sanonut. Kysy aina rohkeasti, jos on jotain epäselvää, niinkuin nyt tuo terojen aloitus. Täällä palstallakin varmasti löytyy kohtalotovereita, jotka voi osata auttaa. Mäkin kyselen välillä moneen kertaan lääkäreiltä ja hoitajilta samojakin asioita ja kyseenalaistan vastauksia, vaikka välillä melkein itteä nolottaa. Mutta sitä varten ne ovat, se on heidän työnsä. Ei meistä kukaan ole syntynyt terot kourassa :p
 
Ihmiset, kertokaapas vähän clomikiertojenne ovisoireiluista? Täällä on ollut omituista vihlomista tuolla alavattan molemmilla puolin. Enemmän oikealla, kuin vasemmalla. Nyt siis kp. 13, aamulla ei siis vielä näyttänyt ovista (eikä eilen). Toivottavasti en alkanut tikuttamaan liian myöhään :eek: Itse en ole oikeastaan juurikaan ovulaatioita ennen tuntenut, joten en edes tiedä, mikä on ns. normaalia. Voivatko ne oireet tulla jo mahdollisesti ennen, kuin ot näyttää plussaa? Vai onko tässä nyt käynyt niin, että aloitin tikuttelun liian myöhään ja siellä nyt sitten irtoillaan jo...?
 
Relish mä alotin tikuttelut kp10 ja siitä asti on enemmän ja vähemmän juilinu mahaa vihloo ja nipistelee ihan molemmin puolin. Ja siitä kp 10 --> aivan puhtaita negoja oon saanu ovistesteihin, että samassa tilanteessa ollaan. Tänään kp 14, testinä clesrbluen digitesti. Tänään kyllä tuntuu hieman enemmän olevan valkkaria,että jospa se sieltä vielä olis tulossa se ovis.. tää on kyllä eka kierto kun testaan oikein testaamalla ovista, vaikka onkin jo kolmas clomikiertoni.. muutamia kertooja oon sillon tällön tikutellu,enkä koskaan oo saanu kunnon viivaa piirtyyn ovistestiin.. Mutta voihan se LH-piikki kai joskus mennäkin niin nopeeta ohi,ettei ehdi pongaan. Hitto että on vaikeeta!!!! :headwall:
 
Relish ja Murmelin mulla oli ekassa clomikierrossa ovis kp15, ( kierto 30pvää ) ja toisessa kierrossa ovis tuli vasta kp18 ( kierto 32pvää ). Eli ei kannata huolestua, jos ei heti testauksen alkupäivinä plussa pärähdä ruutuun =) Itse jouduin ostamaan lisää testejä kun ei sitten yks paketti riittänyt, aloitin testauksen kp11.

Mulla itsellä on nyt Terokuuri lopuillaan, kun ei menkkoja näkyny Loop-hoidon jälkeen.. Toivottavasti menkat alkais kohtapuolin, ni pääsisin aloittamaan kolmannen clomisatsin ja yrittämään raskautta!!
 
Huomenta! :wave: Kiitos Murmelin ja Mizze77 kommenteistanne. Tänään sitten se ovisplussa pärähti =) kp. 14 ja ehditään vielä inseminaatioon enne viikonloppua! Mutta olipahan aamu... ukko oli lähdössä viemään arvokuljetusta klinikalle, niin autosta kumi puhki!!! Siinä sitten äkkiä hakemaan paikkausainetta huoltsikalta ja menoksi. Toivottavasti simeonit ovat sinnikästä laatua ja selviävät kommelluksista huolimatta perille saakka. Ja eikös tuon pitäisi olla ihan lupaava merkki näissä asiayhteyksissä, että kumi puhkeaa :LOL:
 
Relish Onnea ovisplussasta! Peukut pystyssä nyt, että inssi tuottaa tulosta :heart: Rikkinäinen kumi sopii kyllä erittäin hyvin tähän vauvaprojektiin!! :LOL:

Tänään kp 15 ja ovistesti vieläkin nega! Onko teillä muilla kipeytyny tissit oviksen aikoihin clomikierroissa? ennen vai jälkeen? kun mulla muistaakseni kipeytyny joskus jälkeen oletetun oviksen, mutta kun nyt nää on tän päivän aikana tullu tosi aroiks..ei kai se ovis vaan livahtanu ohi testien :/
 
Nostelenpa vähän ketjua, ettei putoa toiselle sivulle. Menkat alkoi. Pöh ja pah!
No, nyt lähiviikkoina kait multa katotaan sit se keltarauhashormooni-pitoisuus, selviääpähän sit sekin, onko nomi vai jotain aivan muuta.
 
Harmitus keisari :( Itse taas iloitsen siitä, että menkat alkoi, niin pääsen kohta aloittamaan kolmannen clomisatsin, jos vaikka kävis yhtä hyvä tuuri, kun sandraanalla... :whistle:
Relish osuva on kyllä teidän kumin puhkeaminen tähän projektiin, toivotaan siis parasta, pidän peukkuja! :hug:
 
Keisarille ja muillekin sitä tarvitseville :hug:

KP18 ja ovistestit vaan negaa :( Nyt loppu toi CB:n digipaketti, tilasin viikonloppuna verkkoapteekista fertestin testejä, tänään ei vielä ollu lähetys saapunu.. Mutta onko mitään järkee enää tässäkierrossa testata?? Viimeks tosiaan kierrot clomeilla 30 ja 29 päivää..

Onko kellään clomeja syövällä kipeytyny tissit ja erityisesti nännit ennen ovista? vai vasta oviksen jälkeen Ku mulla ne kipeyty kp 15 illasta ja aina vaan pahenee... kai tää joku hormoonisivuvaikutus vaan on..
 
Voi Murmelin, ei tässä näin pitänyt käydä. Joskus ovis voi mennä ohi niin nopeasti, ettei ehdi näkyä testeissä. Pitääkö tässä alkaa varmuudeksi testaamaan kaksi kertaa päivässä...? Mulla ei oo ollut koskaan tissioireita oviksen aikoihin, ei clomien aikaan, eikä ennenkään. Ainoastaan tädin kyläillessä ne ovat arat ja turvonneet kauttaaltaan, eikä ole erityisiä tuntemuksia "natsoissa".

Keisari - pahoitteluni :hug:

Kiitos Mizze peukutuksista!

pp4...aika matelee tuskaisen hitaasti...
 
Kylläpäs tämä ketju on tippunut kauas ekalta sivulta ;)

Mikäs täällä on ihmisillä tilanne?? Onko kenelläkään tapahtunut mitään uutta ja mullistavaa? :whistle:
Itsellä nyt kp10 menossa ja parin päivän päästä pääsen taas tikuttelemaan ovista... Voi kun vihdoinkin tästä kierrosta tärppäisi, ku on tota taukoakin ollut ihan riittämiin!!

Aurinkoista syksyä ja odotuksen odottelua kaikille! :heart:
 
Mulla alkoi juuri piinapäivät. Ovistestissä plussa perjantaina kp 14. Viime viikolla ja viikonloppuna innostuttiin touhuamaan oikein kunnolla ja nyt mua huolettaa, että innostuttiinkohan jo vähän liikaakin. Joku on sitä mieltä, että yhdyntätiheydellä ei ole merkistystä siittiöiden laatuun ja joku on sitä mieltä, että tuotantoa pitäisi säästellä kriittisinä hetkinä ja rakastella vaan parin päivän välein.

Täällä nyt sit piinaillaan ja kelaillaan menneitä päiviä ja ajoitusta. Toisaalta löysin vanhan Fertility Friend kaavioni ja ainoassa plussakierrossani touhuttiin joka päivä, kunnes sitten plussa päättyi pettymykseen parin viikon päästä.

No, tänään kp 18 ja viimeinen clomikierto tällä erää menossa. Jos ei nyt tärppää, niin sitten mietitään jatkoja vastaanotolla. Eilen tuli vähän verta pyyhkiessä, liekkö se ovis siellä paukkunut sitten niin voimalla, että vähän vuoteli. Nyt ei mitään tuntemuksia. Onneks viikonloppuna on yhdet häät, että saa vähän muuta mietittävää :)
 
Täällä loppukierto menossa, eikä yhtään kyllä uskoa tärppiin tälläkään kertaa :( tissit ei enää oo kipeet,ku ihan hiukan painellessa.. muutenkin samanlaiset tuntemukset ku ennenkin lähipäivinä ennen menkkoja: pää kipee, väsyttää.. Nyt vaan toivoo,että kierto ei venyis kovin pitkäks.. Tietoo ei siis oo,oliko ovista vai ei, tikut ei ainakaan sitä näyttäny..

Joku kyllä oikeesti sais jo plussata näillä clomeilla! :heart:

+++++++++++++++++++++++ :whistle:
 
heips.. täällä nyt kaksi iltaa olen lueskellut muiden juttuja ja nyt ajattelin liittyä joukon jatkoksi.
Käytiin miehen kanssa viime viikolla tyksissä arviointi käynnillä. Clomifenit määrättiin ja myöhemmin inseminaatiota. Ollaan 7 vuotta yritetty epävirallisesti, käytiin ekan kerran tyksissä 5 vuotta sitten ja sillon oltiin vielä opiskelijoita että jäätiin vielä miettimään hoitoja..nyt on tämä biologinen kello ruvennu tikittämään.. että jos ei nyt pikkuhiljaa niin koskas sitte. Mulle määrättiin sokerirasitustesti ja soittoaika lääkäriin ja jos testin tulokset on ok, niin sitten alotellaan clomit ja inseminaatiot. Meillä taustalla pco ja hieman huonolaatuinen simmaneste. Mut kyllä nämä positiiviset tarinat luovat uskoa että meillekin vielä käärö tulee.. kipuillu olen tämän lapsettomuuden kanssa enemmän ja vähemmän ja hukuttanu hellyyttä kissoihin ja aatellu välillä että tulee jos tulee että näinkin on ihan hyvä mutta viime aikoina ja kuukausina tuntuu aina vaan enemmän siltä että jotain puuttuu..sukulaiset on onneksi lopettaneet utelun kun on sanottu että ei se oo niin helppoo ku luulis.
 
minttumaaria tervetuloa joukkoon ja onnea matkaan :wave:

Murmelin samassa vaiheessa ollaan (täällä pp12/kp26) ja tyypillisiä mielikuvitusoireita vain. Mitä rehellisempi on itselleen, sitä vähemmän oikeesti mitään tuntemuksia on. En uskalla testailla, kun pelkään, että jos tässä vaiheessa tulee nega, niin se on sitten taas siinä eikä muuksi muutu. Kyllä tosiaan saisivat nämä piltsut todistaa tehonsa ja raskauttaa jonkun meistä, niin muillakin usko ja toivo kasvaisi!
 
Moikka moi! :wave:

Vihdoin ja viimein rekisteröidyin tänne, olen monesti käynyt täällä lueskelemassa ihmisten kommentteja ja tarinoita. Olemme tällainen mystinen lapseton pari, eli meidät on kummatkin tutkittu, kaikki kummallakin ok. Miehelläni on aiemmasta liitostaan kaksi lasta. Omaa yhteistä ei vain kuulu.. Nyt odottelen kovasti kuukautisten alkua päästäkseni aloittamaan ekaa kertaa Clomifenit. Nyt tuntuu vain siltä, että kuukautiset ovat tehneet jonkun tempun terävän ja ovat myöhässä.. En meinaan edes muista milloin olisin viimeksi näin kovin kuukautisten alkua odottanut!! :) Kuukautiskipuja on kyllä, että ei tämä kuukautisten myöhästyminen ole raskautta, vieläkään! Ilman ehkäisyä olemme olleet jo kolmatta vuotta, mutta mieheni oli reissuhommissa, eli sitä aikaa ei voida huomioida. Itselläni ikä tulee jo kohta vastaan ja biologinen kello aloitti tikittämisensä hyvin voimakkaasti tuolloin 3 vuotta sitten (olisi tietysti voinut hieman aiemmin itsestään jo ilmoittaa.. ;) ).

Lähiympäristööni on tullut paljon vauvoja viime aikoina, työpaikallakin kaksi naista ovat jäämässä kuukauden välein äitiyslomalle.. Kaupungilla kulkiessa tuntuu, että lähes joka toinen nainen on raskaana..kaikki muut paitsi minä.. Se tuntuu kurjalta, mutta en koe ottaneeni asiasta ongelmaa (ainakaan vielä ;) ). En kuitenkaan vihaa ympärilläni olevia tuoreita tai tulevia äitejä vaan kykenen iloitsemaan heidän onnestaan. :heart: Kuukausi sitten olin 99% varma tärppäämisestä, mutta ei sittenkään. Rinnat olivat pari viikkoa niin kipeät, etten pystynyt makaamaan edes mahallani ja rappusia alas mennessäni jouduin aivan konkreettisesti pitämään rinnoista kiinni! Testin tehdessäni se näytti kuitenkin negaa.. :(

Haluaisin kuulla muiden kommentteja Comifenien sivuvaikutuksista jne. Siis mitä on odotettavissa?

Toivon sydämeni pohjasta jokaiselle meille täällä tahiville plussaa!!! :flower:
 
Haaveena Vauva Tsemppiä clomifenien aloitteluun :flower: Mä olen syöny niitä jo kaiken kaikkiaan 5-kiertoo.. Viime syksynä kaks kiertoo,joista toisesta tärppäs,mutta vauva todettiin tammikuussa kuolleeks np-ultrassa viikolla 12 :( Nyt sitten alkukesästä söin kaks kiertoo, ei mitää, kuukausi loma-taukoo ja nyt taas sitten tälläerää kolmas clomiavusteinen kierto menossa, eikä uskoa tärppiin ole tälläkään kertaa.. Mutta niistä sivuvaikutuksista mulla ainakin on joka kerralla ollut niinä päivinä kun niitä oon ottanu (kp 3-7), kuumia aaltoja: posket tulee välillä ihan punaseks,ja kuumuus niinkun pyyhkäsee ylitse, öisin hikoiluttaa, huimailua oli myös jossain kierroissa ja sellasta heikotusta. Nyt tässäkierrossa on tullu ihan hirveesti inhottavia finnejä, oletetun oviksen aikaan tuntuu,että maha räjähtää, eli ehkä siellä jotain aina tapahtuu,kun tuntemukset on niin voimakkaat, ovista en kuitenkaan oo saanu tikutettua kertaakaan.. Niin,ja mielia-ala on heitelly todella laidasta laitaan..senkin oon clomien piikkiin laittanu..

Eli kuten tästä sepustuksesta sait ehkä selville, sivuvaikutuksia on, mutta kyllä ne kestää, jos ja kun lopputuloksena saattaa olla pieni nyytti :heart: Toivottavasti sä säästyt isoimmilta sivuoireilta ja pääset haluttuun lopputulokseen :heart:
 
tervetuloa mukaan Minttumaaria ja Haaveena Vauva!
Mulla takana vasta yks clomikierto, ja sivuvaikutukset tuli tutuiksi, niitä kuumia aaltoja niinä päivinä ku clomeja otan ja pari pv niiden jälkeenkin. Olo kuin vaihdevuosi-ikäisellä, puna nousee kasvoilla ja hikikarpalot syöksähtää iholle ja yöllä herää ku on aivan hikinen. Mut mulla noi aallot meni kyl aika nopeaa ohi pari- kolme minuuttia kestivät ja päivässä tuli noita ehkäpä 4-6 kertaa. ja Finnejä, finnejä ja finnejä alkoi pukkaamaan, ja ne tuli mulla eritoten niskaan ja selkään. Nolotti, ku niska oli aivan kauhen näköinen, pidin aina ku mahdollista mahdollisimman peittävää puseroa. Muita sivuvaikutuksia ei mulle tullut.
 
Tänään alkoi oviksen tikuttelu :whistle:

Mulle noita sivuvaikutuksia on tullut aika vähän tai sitten en vaan osaa tulkita niitä Clomeihin liittyviksi... Yks yö heräsin ja aloin kiukuttelemaan, että on aivan sairaan kuuma ja vasta aamulla tajusin, että sekin tuska saattoi liittyä pieniin punasiin pillereihin :LOL:

Onko sivuvaikutuksena finnitkin?? Mulla on nyt alkanu naama kukkimaan inhottavasti, toivottavasti pysyvät vaan naaman alueella!!

Eiköhän noi hetkelliset sivuvaikutukset kestä, jos tuska jonain päivänä vielä palkitaan pikku nyytilla :D
 

Yhteistyössä