Clomifen

Ibu
kysymys progesteroniarvoista: Osaako joku sanoa mitä arvo 98,7 kp 21 kertoo? Hoitaja sanoi että olen ovuloinut hyvinkin, mutta lähinnä mietin että tarkoittaako korkea arvo jotain muutakin? Elättelen toiveita..
 
Olen lueskellut tätä palstaa jonkun aikaa ja nyt tuntuu, että pitää päästä itse mukaan kirjoittamaan ja jakamaan kokemuksia - ts. tuulettamaan päätään :)

Taustaa sen verran, että lasta on yritetty nyt 1½v tuloksetta. Joulukuussa hakeuduimme tutkimuksiin yksityiselle puolelle. Minulla todettiin pco, muuten kaikki ok. Ovuloivattomuuteen aloitettiin joulukuussa clomit, annostus vain ½tbl, koska olen lääkärin mukaan sen verran hoikka, ettei uskalla isompaa annostusta alkuun kirjoittaa. Ekassa clomi-kierrossa ei ollu kontrolliultraa, eikä myöskään tulosta syntynyt.

Nyt on menossa toinen clomi-kierto, annostus sama. Lisäksi käyttöön otettiin pregnyl-piikki sekä estradot-laastarit, sillä kohdun limakalvo oli melkoisen ohut. Nyt pregnylin pistämisestä on 6 päivää, reilu viikko pitäisi vielä odotella ennen kuin selviää, miten tällä kertaa käy...

Angel08: Kysyit kohdun limakalvon paksuudesta. Mulla oli paksuus kans vain 5mm ja lääkäri sanoi, että se on liian ohut, eikä kiinnittymistä näin ollen pääsisi tapahtumaan, vaikka munasolu hedelmöittyisikin. Tämän takia määräsi minulle estradot-laastari, jolla saadaan limakalvo paksuuntumaan. Mulla näkyi ultrassa kans 19mm kokoinen follikkeli ja siihen lääkäri oli oikein tyytyväinen :D

Odottavan aika on pitkä... päivät tuntuvat matavan todella hitaasti kierron puolesta välistä asti |O

Plussatuulia kaikille palstalaisille :heart:
 
Kiitos Riepu tiedoista. en ole tuollaisista laastareista kuullutkaan ja onko tuo pregnyl piikki juuri se joka irrottaa munasolun ? Mun oma lääkäri oli ultrasta juuri sinä päivänä pois ja tilalla joku toinen joka oli huono, tai siis en mä saanut siltä mihinkää mitään vastausta =(
Ärsyttääkin että tällaisten asioiden takia joutuu odottelemaan kuukaudesta toiseen...
Eli onko sinulla juurikin tässä kierrossa ollu limakalvo ohut ja sait samantien sen laastarin? millos sitte tuon piikin sait? Onnea vaan ihan hulluna tähän kiertoon :heart:

Ibu, enpä osaa sen tarkemmin sanoa noista arvoista kuin sen että itselläni arvo oli 1.3 =en ovuloi !
Viite arvot menevät laboratoriotutkimuksen mukaan näin:
Follikkelivaihe alle 3.4 nmol/l
Ovulaatiovaihe 2.7-5.2 nmol/l
Luteaalivaihe 12-69 nmol/l
ja mulle tehtiin s-prog verikoe kp 27

Eiköhän tossa tärkeintä ole se että ovuloit =)

Täällä odotus jatkuu ja seksiäkin pitäs harrastaa..
 
Juu, pregnyl on juuri se, mikä sen munasolun irroittaa. Pistin sen tasan viikko sitten (pe) ja lauantaina alkoi kamalat oviskivut. Lääkäri sanoikin, että viimeistään sunnuntaina munasolu irtoaa. Joten peittoa heiluteltiin perjantaista asti ahkeraan - kiva kun sattui viikonlopulle ja molemmilla oli aikaa :D

Mulla ei edellisessä kierrossa tehty ultraa ollenkaan, mutta tähän kiertoon lääkäri halusi sen tehdä, että nähdään missä mennään. Eli juuri tässä kierrossa totesi tuon limakalvon ohuuden ja kirjoitti sitten heti sen pregnylin ja laastarit. Laastarit aloitin tämän viikon tiistaina ja niitä vaihdetaan joka toinen päivä aina siihen asti, kunnes teen positiivisen raskaustestin (jonka jälkeen saan lopettamisohjeet) tai kuukautiset alkavat.

Lääkäri sanoi, että tuota estrogeenilaastarihoitoa (onpas pitkä sana) käytetään yleensä IVF-hoidoissa limakalvon paksuuden varmistamiseksi, mutta on kuulema kokeillut hyvin tuloksin myös clomi+pregnyl- yhdistelmän yhteydessä. En sitten tiedä, että onko tuo joku mun lääkärin kokeilu vai yleinen käytäntö :) Mutta itsestäni kuulosti ihan loogiselta, että ohutta limakalvoa paksuunnetaan lääkkellä, jos se ohuuttaan estäisi raskaantumisen. Kannattaa varmaan kysyä lääkäriltä asiasta!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ibu:
kysymys progesteroniarvoista: Osaako joku sanoa mitä arvo 98,7 kp 21 kertoo? Hoitaja sanoi että olen ovuloinut hyvinkin, mutta lähinnä mietin että tarkoittaako korkea arvo jotain muutakin? Elättelen toiveita..
Korkea progesteroniarvo voi tarkoittaa, että siinä kierrossa on irronnut kaksi munasolua (tai vaikka useampi, joskus), sanoi muistaakseni minulle lääkäri kun oma arvo oli 90-ja jotain. Siinä kierrossa ei ultrattu joten en osaa sanoa oliko sitten siitä kysymys vai ei.
 
Tervis vaan,

Tännepä minäkin nyt aloittelen kirjoittamaan. Tähän saakka olen kirjoitellut tuolla vauvakuumepuolella höpöhöpöjuttuja ja saanut siitä tosi paljon irti. Nyt on kuitenkin luomukierrot takana ja edessä apujoukkoihin siirtyminen. Luin läpi muutaman sivun ketjusta erilaisia clomikokemuksia. Näköjään näitä on sekä hyviä että huonoja...

Meillä on nyt takana reilu vuosi odotuksen odotusta. Mulla on ollu pitkät kierrot 32-51 d, jotka on kuitenkin nyt viime kuukausina tasaantuneet 33-38 d. Menkat on alkaneet aina 14-15 päivää ovulaatiosta tai lämmönnoususta. Omien tuntemusten, satunnaisten o-tikutusten ja lämmönnousun perusteella siis ovuloin.

Perustutkimukset on meille tehty. Verikokeet alku- ja loppukierrossa, ultrat, aukiolotutkimus ja spermanäyte. Kaiken pitäisi ajoituksia myöten olla kunnossa, mutta kierto toisensa jälkeen alkaa vaan alusta uudestaan. Sain clomireseptin pitkien kiertojen tasaamiseen ja ovulaation varmistamiseen. Tänään on kp 1, joten maanantaina pitäisi kuuri hakea ja aloittaa.

Hiukan vielä askarruttaa, että kuinkahan pahoja sivuoireita clomit aiheuttaa? Joitain tässä lueskellessa on tullutkin esille, mutta silti ne painaa mieltä. Toisaalta mietin, että kannattaako mun lähteä koko leikkiin kun tuntuu, että ovuloin muutenkin ennen pitkää...

On kiva, että täällä on muitakin, jotka on samassa tilanteessa. Live-elämässä tuntuu, että kaikki ystävät on joko viriilissä sinkku-baari-yhdenillanjuttuelämässä tai raskaana tai tuoreita vanhempia. Siksi on kyllä erityisen mukavaa, että samassa tilanteessa eläviä löytyy jostain ja on mahdollisuus saada tietoa ja kokemuksia tällaisesta "arastakin" aiheesta.

Kiitos myös sinulle, että olet täällä lukemassa, kirjoittamassa ja jakamassa tuntemuksia. :)
 
Heippaus kaikille.
Minulla nyt viimeinen clomitabletti aamulla otettu
Sivuoireina oli joinain aamuina lämpöaaltoja, mutta ei öisin. Tänään aamulla lievää päänsärkyä, mutta en tiedä johtuuko clomeista.
Yhtenä iltana vatsaan sattui aika lailla noin tunnin ajan, mutta meni levolla ohitse, sitäkään ei tiedä johtuiko clomeista vai ihan jostain muusta?

Ensi viikon lopulla- viikonloppuna ovis ilmaanuu kenties tikutan tällä kerralla jos näkyy kahtena viivana?

Lugesteronit sitten apuna loppukiertoon.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :flower:

mahdotontako :heart:
 
Heipa kaikille!

Paljon olen ketjua lueskellut ja nyt itsekin päätin kirjoittaa. Eli sen verran itsestäni, että viimevuoden toukokuussa jätin pillerit pois. 3kk kului eikä kuukautisia kuulunut. Kävin yksityisellä joka antoi terolut kuurin. Monirakkulaiset munasarjat kuulemma, mutta ei PCO. Kolme kuukautta teroja söin. Silloin kierto säännöllinen 27-28. Kun lopetin ei mitään. Aloitin toisen 3kk kuurin. Sama tilanne. Kierto kyllä säännöllinen, mutta ovista en löytänyt. Tammikuussa uudelleen lääkäriin ja epäili samaa kun itse. En ovuloi. Antoi clomit ja vaihto terot lugeihin. Nyt eka clomi kuuri syöty 7/28. Luget sitten loppukiertoon.

Nyt mietin sitä, kun ultraan en mene vaan verikokeilla katsotaan onko ovulaatiota tapahtunut miten noiden lugejen syönti vaikuttaa tulokseen?? Onko arvo joka tapauksessa korkea lugejen takia vai näkyykö ero jos ovulaatio on tapahtunut?

Itsellä clomeista ei tullut mitään sivuoireita. Pientä painontunnetta alavatsassa, ei muuta.

Hei, mahdotontako... taidetaan mennä aika samalla kierrolla. Ja avuilla (clomit+luget) =)

 
Heips, kiva kun tää ketju on aktiivinen. Pidetäänki se sellaisena vaikka yhtä odotusta tää onkin ja tuntuu ettei asiaa niin omista oloista kauheesti oo..

Cladoceran, Clomithan auttavat myös munasolujen kasvamiseen, eivät pelkästään siihen ovulaatioon. Esim mulla kun ollut nimenomaan ovuloimattomuutta, niin tällä lääkkeellä saatiin munasolut kasvamaan hienosti mutta vielä ei ole tietoa ovuloinko siltikään.. Nämä kaksi asiaa kun eivät kulje käsikkäin =(
Joten ihmeessä, suosittelen sinulle Clomeja kokeiluun. Ei niistä haittakaan varmasti kohdallasi ole. Ja mitä tulee noihin sivuoireisiin, niin mulla ei tullu kuin limakalvojen kuivuutta (mikä näkyi ultrassakin) eli huulet kuivu ja samoin piilareita ei pystynyt pitää kuin muutaman tunnin kerrallaan. Nämä oireet olivat kuitenkin vain kp7-11 about, eli ei montaa päivää!

Inhottavinta näissä clomeissa on omasta mielestäni tämä jatkuva päivien seuraaminen, oviksen tikuttaminen jne.. Sekstailu on jokatoinen päivä. Nyt kp 16 eikä ovulaatiota ainakaa vielä ole tikussa näkynyt, saatikka sitte oloissa tuntunut (viime kierrossa ku tunsin ihan selvästi) Mut toivotaan että lähipäivinä olis havaittavissa. Varmisteltu kuitenkin jo kp 8 lähtien =)

Riepu, kiitos tyhjentävistä vastauksista. Tuon perusteella pisti pikkasen vihaksi oma lääkärini, että miksi hän ei voinut laastareita mulle sitten määrätä... Näköjään kaikki pitää itse ensin selvittää ennenku saa apua. Itsehän näitä Clomejankin lääkärille ehdotin ja kuitenkin käydään arvostetetulla yksityisellä Turussa! Noh.. toivottavasti pian ottavat meidät vakavasti =)

Omassa elämässä on tää kuntoilu/painonpudotus lähtenyt niin kivasti liikkeelle että onneksi juuri se antaa muuta ajateltavaa ! Päätinkin jo, että mikäli täti tulee taas kylään, niin ensi kierto pidetään väliä ja koitetaa luomusti. Otan Xtravaganzan täysvauhdin 3viikoksi ja keskityn täysillä siihen! Täysvauhdilla kun raskaus on lähes mahdotonta... Asia siis kerrallaan =)

Mut nyt täytyy mennä tuota pikkulikkaa komentamaan, ku nukkumatti ei meinaa tulla millään ...

Mukavaa vlopun jatkoa kaikille =)
 
Kiitos angel08! Kyllä mä luulen, että tällä jahkailulla päädyn aloittamaan kuurin. Katsotaan sitten kuinka naisen käy.

Mies sanoi "että ei se haittaa jos susta tulee vähän äkänen..." Tosin se ehdotti, että jos aloittaisin vasta sitten kun ollaan oltu talvilomareissulla, joka on siis pääsiäisen jälkeen. Raasu taitaa ajatella, että mä oon sitten yks perkeleen vaihdevuosiakka ekasta pilleristä hamaan tulevaisuuteen... :LOL: Tai sitten se vaan taktikoi, kun sanoi jo vuosi sitten, että haluaisi mielummin alkuvuoden vauvan (niillä on kuulemma hyvät eväät elämään). Sillä taitaa olla kova usko clomien tehoon.

ei oo miestenkään elämä helppoa aina. :D
 
Moiks!

Cladoceran (kauheeko sul on vaikee nikki ;) )
Mä uskon vakaasti siihen, et ken niitä oireita ittelleen tekee, niin niitä myös osakseensa saa !
Eli unohat koko pillerien syömisen konkrettisesti, niin eipä niitä oireitakaa tuu. Jos sä mietit kokoajan et "onkohan tää nyt oire" tai tää nyt oire.. ni kyl niit oireita sitte on =)
Ja kellään ei tietääkseni ne "oireet" jatku ku pari päivää korkeintaan eli sillon ku ne pillerit nappasee suuhunsa ! Enpä muuten tullut ajatelleeksi tuota loppuvuoden, alkuvuoden vauvaa.. tässä jo yritystä niin pitkään takana et tokkopa tolla syntymä ajankohdalla enää väliä oo ! Mut jos tästä kierrosta tärppää, ni pidän yhden kierron clomitauon ! Sitte seuraava kierto menis jo joulukuun lopulle ;) Mun kummityttö synty väenväkisin 31.12 klo 23.45 Vuosi sitten ! siin ei auttanu pidättely, ku se vaan tuli 2vrk synnyttämisen jälkeen ;) Ei niin maailman paras päivä syntyä vuoden viimeisenä ! =)

 
cladoksi mua on ruvettu kutsumaan tuolla kummepuolella, johtuiskohan tosta kirjotusasusta?? ;)

Joo se on kyllä tullu huomattua, että oireiden kehittely on kyllä tuottoisaa hommaa. :D Lukemattomia kertoja oon ollu niiiiiin varma että nyt on tärppi käynyt, mutta testiin asti se ei ole sitten kuitenkaan kantanut... Mitenköhän elämä sujuisi, jos pystyisi olemaan kokonaan ajattelematta asiaa??

Ja ei mullekaan tod merkitse se, milloin vauva tulee, kunhan tulee. Ollaan miehen kanssa molemmat helmikuun lapsia ja joskus todettu, että se on ollut hyvä aika syntyä. Miehellä se päättelyketju näyttää kantaneen aika kauas.

Aika roisi syntymäaika kummitytölläsi! Saa ainakin aina komeat synttärijuhlat! :heart:
 
Ibu
kp 1 eli täti tuli paikalle just kuin nakutettu, eli silloinkun kierron mukaan pitikin. Kyllä sitä niin varma aina on, että ois raskautunut.. tosin ei mulla oireita ollut, vaan muuten oli sellanen olo. Clomeista mulle ei ole tullut mitään oireita ja kaksi kiertoa niitä olen nyt syönyt. Kyllä on taas niin pettynyt olo.. eikö ikinä saa kokea sitä onnen tunnetta kun testiin piirtyisi kaksi viivaa?
 
Ibu, voihän kökkö :hug:

Mut ei auta ku nostaa pää pystyyn ja uuden kierron kimppuun ! aivan varmasti saat kokea vielä kaksi viivaa, raskauden ja oman vauvan sylissä !! Rentoutta ja positiivista mieltä tarvitaan, niin mä ainakin yritän parhaan kykyni mukaan ajatella ! :heart:

Clado, mä oon ite syntyny huhtikuus, samoiten ku tuo esikoinen joten eipä oo itelläkää ollu traumoja synttäreistä ;)

Mulla menee tänään kp 17 ja tiistaista asti tikuttanu aamuisin. Ei näy ovulaatiota, saman vahvuinen testi päivästä toiseen.. Eipä oo kyl ollu tuntuvia oireitakaan =(
Viime kierros ovis oli kp 18, toivottavasti siis tulis huome! Ainaki pitää peiton alla varmistella =) Pitemmälle ei sais kyl venyy, ku sit saattaa luteenivaihe (kirjotetaanko noin) jäädä liian lyhyeksi..
Kaikista kurjinta tässä olis se etten ovulois ! Mikäs sitte apuun? Tietääkö joku?

Sunnuntai illan jatkoja kaikille !!
 
Ibu, harmittaa sun puolesta :hug: Mutta luotetaan, että kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu!!

Mulla on nyt toinen clomikierros menossa ja tähän on lisätty se pregnyl + estradot. Vielä pitäis reilu viikko kärvistellä ennen ku tietää, miten käy... pitkää, liian pitkää pinnaa tarvitsisi.
Mä oon onnistunut taas kehittelemään itselleni kaikki mahdolliset raskausoireet, kuten joka ikinen kuukausi jo 1½ vuoden ajan. Nyt on rinnat arat, etova olo jatkunut viime viikon mahataudin jälkeen (sehän ei voi enää johtua siitä mahataudista, vaan TIETENKIN mä oon raskaana :kieh: ), alavatsaa nipistelee (milloinkapa ei nipistelis) ja väsyttää. Nuo oireet voivat kyllä olla ihan todellisiakin ja johtua estradotista, mutta mä vähän epäilen, että pää pimenee taas, kuten aina tähän aikaan kuusta :LOL:

Onpas ollut ihana, kun tänne on kirjoiteltu näinkin aktiivisesti! Helpottaa paljon omaa oloa jo se, kun saapi lukea kohtalotovereiden ajatuksia! Kiitos kaikille, jotka (joudutte) tänne kirjoittelemaan! Toisiamme tukien ja vaikeuksien kautta voittoon :heart:

Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!!
 
Ibu
Minullakin viime kierrossa nipisteli mahaa ja olin ihan varma että jotain on tapahtumassa.. mutta kai sitä niin paljon toivoo, että mielikuvitus teettää oireita.

Kiitos kaikille tsempeistä ja haleista! Kierron alusta alkaminen on aina kaikkein raskainta aikaa.. jotenkin toivo vaan sit aina jaksaa nostaa päätään ovisajankohdan aikaan. Hyvä niin.

Sellaista mietin, että aloitatteko laskemaan kiertoa jos on tiputteluvuotoa vai vasta kun kunnolla hanat aukeaa? Minulla ei sitten eilen tullutkaan kuin tuhrua, mutta yöllä on alkanut ihan kunnolla vuotamaan, joten mietin aloittaisinko laskemaan clomi ajankohtaa eilisestä vaiko vasta tästä päivästä ..?? Ymmärsitekköhän. Eli mistä tiedän lasketaanko eilinen kp 1 vaiko vasta tämä päivä?
 
Ibu, mietin ihan samaa, että miten lasken, kun vuoto alkoi la-su yöllä vasta kunnolla. Tiputteli vaan lauantaina. Ajattelin, että lasken eilisen ykköseksi, kun ne clomiohjeet on joillakin kp 3-7 ja joillain kp 5-9... Siitä sitten nerokkaasti päättelin, että on pienempi paha aloittaa päivä myöhässä, kun päivä aikaisessa...

Tänään marssin apteekkiin hakemaan clomit. Huomenna sitten ihkaeka tabu. Jännää... :eek:

Ja... nuo kuvitellut, mutta täyttä totta olevat oireet on täälläkin niiiin tuttuja. Ehkä ihminen ei olekaan niin oppivainen eläin kun toivoisi. :saint:
 
Heips!

Mä olin tänään jo tuntevinani oloja oviksesta, mut testi näytti kuitenkin aamulla negaa.. Joten varmisteltiin taas miehen kans ja huomenna jo kp 19 .. ei hyvältä kyl näytä! Uskon et käyn loppukierrosta verikokeissa varmistamassa tuon ovulaation mahdollisuuden mikäli sitä en tunne eikä testi positiivista näytä =(

Mulla oli kans nyt ekasta clomi kierrosta eka tuhrupv sellanen, et aina pyyhittäes tuli veriviiru, mut siteeseen ei kokopäivänä mitään.. toka päivä meni lähes samoin ja vasta tokan ja kolmannen välis yönä alkoi kunnolla joten laskin sen kolmannen vrk kp2. ymmärsittekö? en siis ottanu laskuihin vielä ekaa tuhrua! Tuskin on päivän päälle ja uskon et aika moni tätä samaa pähkäilee.. Se mikä oli muutosta menkkoihin, niin en tuntenu ollenkaan niitä perinteisiä menkkojen alkukipuja eikä muutoinkaan ollu oireita! outooko? viime kierrosta mul oli näihin aikoihin tissit ihan super kipeät, mut ei tässä kierrossa... outoo siis seki!

Ei saa liikaa miettii, ei oireita eikä oireilla ;) Muuten tulee hulluksi. Mä ainakin keksityn nyt liikuntaan, se on jees !! Zumbaa ja Nia-tanssia, niihin oon hurahtanu =D

Pidetäänki tämä palsta aktiivisena, ni ehkä tänne eksyy joku muukin =)

Kiitos että ootte olemassa !
 
joo mekin käytiin miehen kanssa väestöliitolla ja sinne meni kertaheitolla ensin 350 e, kun tehtiin samalla keikauksella spermanäyte ja aukiolotutkimus... eipä tässä kai auta ruveta laskemaan...

Onko teillä käynyt niin, että ootte alkuun olleet yksityisellä ja siirtyneet sitten julkisiin? Meillä kävi niin, että mentiin spermanäytettä varten sinne VL:eek:on, kun tk-lääkäri sanoi, etteivät tk:ssa sitä ota. Varattiin samalla lääkäriaika, että saatiin kysyttyä kaikenlaista. Sinne kun sitten mentiin, oltiin otettu molemmille vapaapäivät (lomapäivät) töistä ja päädyttiin sitten siellä tutkimaan se mitä pystyttiin.

Nyt on sitten se tilanne, että sain sieltä VL:sta nuo clomit, mutta mielelläni jatkaisin tästä julkisella... kävin omassa tk:ssa antamassa viikko sitten loppukierron verinäytteet viime viikolla ja niiden tuloksia soittelen huomenna. Kyselen sit samalla, että pääsenkö seurantaultraan julkiselle.

Vähän kimuranttia, mutta aattelin, jos jollain ois ollu samanlaista osa julkisella - osa yksityisellä -hoitoa??

Angel toivotaan, että ovis sieltä tulisi! :)
 
Argh :kieh: taas menee hermo, nyt kolmas clomikuuri syöty (ekassa tosin liian pieni annostus), tokassa kuurissa ovis oli kp19, nyt jo kp 21 ja ei merkiäkään oviksesta! Miten voi olla mahollista että ovistestissä alko testi viiva tummumaan ja oli jo aika tumma kp 18,19 ja 20 mut sitte tänään hyvä ku sitä testi viivaa ees erotti. En usko että sitä ovista missasin ku viime kierrossa oli ihan törkeen kipee maha päivä sen jälkeen ku testi näytti plussaa, eikä täsä kierrossa oo ollu vielä. Onko kokemuksia tälläsestä? Angel ootko tikuttanu ovista? mitä sulla on testi näyttäny? Mulla kyllä PCO joka voi sotkea testejä, mutta kun viime kierrossa näytti oviksen ja selvät oireet oli.
 
Moiks kaikille taas tähän päivään!

Kirjoittelen nopsaa ennenku pitää lähtee Zumbaan =)

Clado, me asutaan Raisiossa ja täällä on mahdotonta päästä TK:n kautta hoitoihin vaikka mun oma lääkäri on, sama lääkäri mikä mul oli neuvolalääkärinä, eli tietää nää jutut. Siksi me hakeuduttiin suoraa yksityiselle. MUTTA mä oon hyödyntäny tätä kunnallista puolta sillälailla et oon käyny ottaa kaikki tarvittavat verikokeet aika TK:ssa jolloin ne ei maksa mitään!
Esim. tänään just soitin AVA-klikalle kysyäkseni et tarvisko mennä loppukierrosta ovis verikokeisiin, ku ei sitä ei tikuttamalla näy. Noh, saan sen vastauksen huomenna mut varuiksi soitin jo omalle TK:n lääkärille soittoajan huomiseksi jolloin saan puhelimesta suoraan tilattua lähetteen verikokeisiin ja täytyy resepti uusii nellan ihottumaan myös =)
Iso Kiitos tästä omalle lääkärilleni TK:hon, en ihan tiedä onko tämä yleinen käytäntö mut meidän osalta erittäinkin toimiva ja edullinen ;)
Ja meinaan tämän hyödyn käyttää jatkossakin !
Uskon, että ette pääse seuranta ultriin clomien aikaan kyl kunnalliselle puolelle ihan vaan resurssipulan takia. Näin aikaki oon kuullu tosi usein.. Eli ultrissa (89e) meki ollaan käyty Avassa. Tietääkseni, jos meet kunnallisesta ylipäänsä pyytää lapsettomuuteen apua, ne käännyttää sut yksityiselle tai väestöliittoon.. oon myös kuullu et puskista (siis mitään tutkimatta) lyödää 6kk clomit kouraan ja sanotaan et tuu puolenvuodenpäästä uudestaan jos ei oo vauvaa näkyny ! Korjatkaa jos oon väärässä, näin mä oon kuullu ja tiedänkin tapahtuneen! tietenkin on täysin paikkakuntakohtasta ! Huippua jos säki voit julkisella/yksityisellä poukkoilla, säästäähän siinä selvää rahaa! ja ainakin meillä tuolla Avassa se on ihan ok, et noin tekee!

elli, mä oon tikuttanu ovista kp 11 lähtien eli nyt 8pvää.. ei näy eikä kuulu. Mä en oo kyl saanu ovista ikinä tikuilla näkyviin joten paha sanoo.. enkä mä oo kyl ovuloinnukkaa verikokeiden perusteella mut tämähän ei välttis oo joka kierros sama juttu =(
Ja nuo testit näyttää aina samaa haaleaa viivaa testiviivan kohdalla, ei muutosta päivistä suuntaan tai toiseen. (jopa epäillytkin että toimiiko ne ollenkaan..) Siksi varmisteltu peittojen alla jokatoinen päivä !! Mä olin ihan täysin varma et viime clomeista tunsin oviksen enemmän ku selvästi, mut nyt ei oo minkään moisia kipuja/oloja ei ees tissit kipeet mitä yleensä on jo pari viikkoo ennen menkkojen alkua !

Mä tosiaan soitin tänään AVA klinikalle missä siis ollaan hoidoissa ja kysyin et tarviiko mun mennä sinne verikoikeisin loppukierrosta et näkee varmuudella oonko ovuloinnu. Lähinnä epäilen, et jos ovuloinkin oireettomasti, eikä tikut toimi !??! Varmempi vaihtoehto on kyl se etten oikeesti ovuloi, mut ku tahtois tän tietää varmasti !! Mun oma lääkäri soittaa mul huomenna, jonka kans sitte keskustelen asiasta ! Täytyy ottaa myös puheeksi mahdollinen seuraava kierto et mitä tehään... jatkanko pelkkii clomeja vai voisko ne laastarit ottaa limakalvojen paksuuntumiseen mukaan ??

Elli, oottehan te kuitenkin varmistellu peittojen alla, vaik ovista ei oo ollukaan ?

Nyt Zumbaa, sillä saa ajatuksen lämpimiin maihin =D
 
Ibu
Minulla viime kierrossa oli se "todella hyvä" ovulaatio, kun arvo oli niin korkea, mutta en silti saanut tikkuun hailakkaa viivaa lukuunottamatta mitään. KYSistä sanoivat, ettei ovistestit kaikilla toimi ja pitäisi kokeilla monia eri merkkejä. Minä olen kokeillut ainakin kolmea eri merkkiä, mutta aina sama juttu. Tosin en ovuloi joka kierto, ainakaan ilman clomeja.

Meillä ei ainakaan paikallinen tk anna välttämättä labralähetteitä ihan vain asiakkaan pyynnöstä, vaan pitää olla joko epikriisi johon vedota tai tk:n lääkärin määräämiä labroja. Koska kuntahan on se joka ne labrat kustantaa, ei ne ilmasia joka tapauksessa ole, niin ei ne ihan jokaisen pyynnöstä ota labroja eli jos ajattelisin et nyt haluisin otettavaksi tuon labran ja soitan tk:n pyyntöä.. en tiedä selitinkö liian vaikeasti.

Me ollaan hoidossa julkisella ja meillä hommat on pelannut tosi hyvin ja melko lailla nopsaan.

Soitin tänään KYSiin, koska ovuloin mutta kahteen clomikiertoon ei ole kuitenkaan muuta tapahatunut, että voiko ottaa jotain muita apuja clomien rinnalle kun on turhauttavaa syödä vielä kaksi clomi kuuria, kun on hyvin todennäköistä että kiinnittymisessä on jotain häikkää. Sain lääkärin luo ajan ja aloitetaan pistoshoidot clomien rinnalle stimuloimaan munasarjoja ja kohdun limakalvon parantamisen vuoksi. Hoitaja sanoi, että laitetaan asia yhtä askelta eteenpäin jo nyt!

Olen niin tyytyväinen, ettei tarvitse pelkillä clomeilla odotella vielä kahta kuukautta! Ihan yllätyin, että antoivat ensi viikolle ajan ja että mennään nyt askel eteenpäin hoidoissa. Kaikkea en muista mitä hoitaja sanoi..

Ihanaa! :D :flower:
 
heippa taas kaikille.. siitä onkin jo taas aikaa, kun olen täällä käynyt kirjottelemassa.. hmm.. ei oo vielä meijän tilanteessa mitään tapahtunu. vauvaa ei vaan näy eikä kuulu. Mulla olis pitänyt menkat alkaa kaiken järjen mukaan tossa tammikuun 11-15 päivä, mutta ei niitäkään ole sitte näkynyt. Tänään kävin tk:ssa tekemässä pissatestin, mutta ei siinäkään ollu positiivista tulosta :(
Nyt todennäköisesti alotan huomenna uudestaan ne Terolutit, jos ne vaikka sais TAAS ne menkat säännölliseks, niinku ne sillon jo syys-loka- ja marraskuussakin oli. Ostin sillon tammikuun alussa jo ne Clomifen tabut, ja odotin tosi paljon menkkojen alkamista mut ei ni ei.. surkeeta tää tällanen odottaminen, ja vielä turhaan! Jos nyt sit kävis niinkin hyvä tuuri et ku syön niitä terolutteja sen 10 päivää, ni sit menkkojen pitäis alkaa, sitte vuodon 5:nä päivänä tarttis alottaa ne Clomifenit. Hmm. aika sähläämistä on kyllä noitten tablettien kanssa :p Sitte tossa ku viimeks kirjoittelin, ni moni kysy multa et onko mulla todettu PCO, ni tänään soitin sinne Medisonariin ja varmistin asian. Noh, mulla on kuulemma todettu PCO. Eikös se nyt tarkoita etten ovuloi? Vai tarkoittaako se sitä monirakkula hommaa? Meinaan, ku mulla on monirakkulaiset munasarjat! Auttakaa!
 

Yhteistyössä