Moiks kaikille taas tähän päivään!
Kirjoittelen nopsaa ennenku pitää lähtee Zumbaan =)
Clado, me asutaan Raisiossa ja täällä on mahdotonta päästä TK:n kautta hoitoihin vaikka mun oma lääkäri on, sama lääkäri mikä mul oli neuvolalääkärinä, eli tietää nää jutut. Siksi me hakeuduttiin suoraa yksityiselle. MUTTA mä oon hyödyntäny tätä kunnallista puolta sillälailla et oon käyny ottaa kaikki tarvittavat verikokeet aika TK:ssa jolloin ne ei maksa mitään!
Esim. tänään just soitin AVA-klikalle kysyäkseni et tarvisko mennä loppukierrosta ovis verikokeisiin, ku ei sitä ei tikuttamalla näy. Noh, saan sen vastauksen huomenna mut varuiksi soitin jo omalle TK:n lääkärille soittoajan huomiseksi jolloin saan puhelimesta suoraan tilattua lähetteen verikokeisiin ja täytyy resepti uusii nellan ihottumaan myös =)
Iso Kiitos tästä omalle lääkärilleni TK:hon, en ihan tiedä onko tämä yleinen käytäntö mut meidän osalta erittäinkin toimiva ja edullinen
Ja meinaan tämän hyödyn käyttää jatkossakin !
Uskon, että ette pääse seuranta ultriin clomien aikaan kyl kunnalliselle puolelle ihan vaan resurssipulan takia. Näin aikaki oon kuullu tosi usein.. Eli ultrissa (89e) meki ollaan käyty Avassa. Tietääkseni, jos meet kunnallisesta ylipäänsä pyytää lapsettomuuteen apua, ne käännyttää sut yksityiselle tai väestöliittoon.. oon myös kuullu et puskista (siis mitään tutkimatta) lyödää 6kk clomit kouraan ja sanotaan et tuu puolenvuodenpäästä uudestaan jos ei oo vauvaa näkyny ! Korjatkaa jos oon väärässä, näin mä oon kuullu ja tiedänkin tapahtuneen! tietenkin on täysin paikkakuntakohtasta ! Huippua jos säki voit julkisella/yksityisellä poukkoilla, säästäähän siinä selvää rahaa! ja ainakin meillä tuolla Avassa se on ihan ok, et noin tekee!
elli, mä oon tikuttanu ovista kp 11 lähtien eli nyt 8pvää.. ei näy eikä kuulu. Mä en oo kyl saanu ovista ikinä tikuilla näkyviin joten paha sanoo.. enkä mä oo kyl ovuloinnukkaa verikokeiden perusteella mut tämähän ei välttis oo joka kierros sama juttu =(
Ja nuo testit näyttää aina samaa haaleaa viivaa testiviivan kohdalla, ei muutosta päivistä suuntaan tai toiseen. (jopa epäillytkin että toimiiko ne ollenkaan..) Siksi varmisteltu peittojen alla jokatoinen päivä !! Mä olin ihan täysin varma et viime clomeista tunsin oviksen enemmän ku selvästi, mut nyt ei oo minkään moisia kipuja/oloja ei ees tissit kipeet mitä yleensä on jo pari viikkoo ennen menkkojen alkua !
Mä tosiaan soitin tänään AVA klinikalle missä siis ollaan hoidoissa ja kysyin et tarviiko mun mennä sinne verikoikeisin loppukierrosta et näkee varmuudella oonko ovuloinnu. Lähinnä epäilen, et jos ovuloinkin oireettomasti, eikä tikut toimi !??! Varmempi vaihtoehto on kyl se etten oikeesti ovuloi, mut ku tahtois tän tietää varmasti !! Mun oma lääkäri soittaa mul huomenna, jonka kans sitte keskustelen asiasta ! Täytyy ottaa myös puheeksi mahdollinen seuraava kierto et mitä tehään... jatkanko pelkkii clomeja vai voisko ne laastarit ottaa limakalvojen paksuuntumiseen mukaan ??
Elli, oottehan te kuitenkin varmistellu peittojen alla, vaik ovista ei oo ollukaan ?
Nyt Zumbaa, sillä saa ajatuksen lämpimiin maihin =D