Clomifen

Kyselisin teiltä muilta Clomeja syöneiltä seuraavaa:
Minkä kokosia folleja teillä on ollut sillon seuranta ultrassa kp10-12? Ja mikä kp oli ovulaatio?
ja
Oletteko aina onnistuneet CB-digillä paikantamaan oviksen vai onko vilahtanut ohi? Esimerkiksi verinäyte myöhemmin näyttänyt ovulaation tapahtuneen?

Halon hiuksiani ja pohdin josko oma ovulaatio olisi ultran follista huoliamatta jäänyt tapahtumatta. Tämä on toinen clomifen avusteinen kierto, ensimmäisestä ei saatu mitään aikaan ja nyt 100mg päivä annoksella kp10 oli 13mm johto folli ja vielä nyt kp16 ei digitesti anna positiivistä.

 
apsu mulla oli viime kierrossa kp 13 yksi 12 mm folli ja ovulaatio oli sitten kp 19 (eli positiivisen testituloksen sain kp 18). Ja tosella kipeä maha oli ovulaatio päivänä. Tässä kierrossa ei seurantaa ollu ja en saanu ovista kiinni vaikka viiva kävi jo testissä melko tummana, joko testi ei oo toiminu tai sitte en ovuloinu. Nyt jo kp 32, eli jos maanantaina ei menkat ala, uutta tehokkaampaa hoitoa suunnittelemaan :( Kun soitin lekuriin sano ettei nuo mammaksin testit välttämättä aina tavota sitä ovista ja suositteli cb:n testejä.
 
Heippa.. on kiva kun muilla on tuota plussaa havaittu ovistesteissä, ja vielä mukavampaa on kuulla, että jollain on myös raskautta ollut havaittavissa. Itselläni edelleen tylsä tilanne.. Nyt tänään otin viimeisen tabletin (10:s) Terolut kuuristani ja nyt odottelen menkkoja alkaviksi. Tänään on tullut jo sellaista ihan pientä tuhrua, jota ei varmaan voi laskea ekaksi vuotopäiväksi. Ensi viikolla, tai siis sitten kun olen 5 päivää vuotanut, niin 5:nä päivänä tarttis alottaa ne Clomit. Mutta kysymys kuuluukin: Miten te muut Clomilaiset olette laskeneet nuo päivät? Oletteko tämän Terolut kuurin jälkeen sen "ekan tuhrupäivän" laskenut jo ekaksi vuotopäiväksi? Toivottavasti voitte auttaa.. :)
Yleensä minulla on alkanut menkat noin pari päivää Terolut kuurin loppumisesta, mutta miten nyt sitten? Itse en usko kyllä, että tätä päivää kannattaa laskea ekaksi päiväksi, koska sitä tulee ihan tosi tosi tosi vähän, sellaista hailakan punaista.. Miten te muut olette tehneet? Kiitos jo etukäteen niille ketkä viitsivät vastata..
 
Heidi eikös eka vuotopäivä oo yhtä kun eka runsaan vuodon päivä?? Mulle on ainakin ohjeistettu sillai laskemaan... eli jos tänään tuhruttaa, huomenna vuotaa, niin maanantai on sitten kp 3, jolloin otetaan eka clomi (jos siis ohje on sulla kp 3-7)

Ja apsu mulle kävi ekan kerran viime kierrossa niin, että testasin samasta näytteestä mammaksin testillä hailakan viivan ja CB:n digitestillä plussan. Nyt sitten on eka clomikierto menossa ja nippailujen perusteella testasin tänään (kp13) taas sekä mammaksin liuskalla (nega, melkein tasavahvat viivat) ja CB:n digillä plussa. :eek: En siis aio enää tilata niitä liuskoja, kun ei kerran näytä totta. Voin leikkiä noilla lopuilla ja tehdä näitä kokeita, että millon ne näyttää ja mitä. :LOL:

Huomenna vasta on ensimmäinen clomien seurantaultra. Panokiellon uhallakin aiotaan tänään jumpata, kun kerran tuli o-plussa. :D :heart: Vähän jänskättää, että mikä tuomio sieltä tulee! Ainakin clomit näyttää toimivan niin, että ovis tuli yli viikkoa aiemmin, kun mitä luomusti (silloin kun olen oviksen havainnut).

Tietääkö kukaan muuten ketään, joka olisi 50 mg:n annoksella saanut hyperstimulaation ja pankieltoa seurantaultrassa???

Elli minä päivänä sulla oli se tumma viiva o-testissä? Oisko se voinut olla sitten plussa?
 
heidz666 minä olen kanssa sanut sellaiset ohjeet että ei tuhruilusta vielä aloteta laskuja vaan vasta kunnon vuodosta. mulla vuoto alkanu teroista 1-14 päivän päästä, että voi olla vaihtelua aika paljonkin.

cladoceran Oliko sinulla monirakkulaisuutta munasarjoissa? Kun mietin vaan että ilmeisesti sillon voi nuo herkemmät testit näyttää ovista vaikka ei todellisuudessa oliskaan. Siksi itse olenkin pitäytyny noissa halpistesteissä ettei tule turhia plussia ja pystyy ite seuraamaan viivan tummumista. Nyt tummenpi viiva oli parin päivän ajan ja just tuosa kp 18 ja kp 19, mutta kun ei ollut mitään ovis oireitakaan niinku edellisessä kierrossa kun oli todella kipeä maha.

Onko kokemusta voivatko nuo ovis tuntemuksetki vaihdella eri kuukausina? En ilmeisesti luomuna ovuloi ollenkaan tai tosi harvoin niin ei ole oikeen kokemusta. Tänä aamuna tein cb:n raskaustestin ja negaa näytti taas ylläri, ylläri :( ei kai se auta kun maanantaina soittaa lekuriin että mitä sitten tehään. Ei haluttaisi vielä inseminaationkaan alkaa. Jospa ne nostavat annostusta 3 tbl/päivään ja tekevät seurantaultrat. Apua, enää 2 kuuria clomeja ja sitte pakko siirtyä järeämmillä keinoilla yrittää. Tuleekohan tästä koskaan mitään, nyt tuntuu että ei vaan kestä tätä :'(
 
Elli älä masennu! :hug: Mulla ovis tuntemukset on ehkä kaks kertaa (13:sta) olleet sellaisia, että oikeasti huomasin. Muilla kierroilla on tuntunut jotain epämääräistä, jonka sitten jälkikäteen oon yhdistänyt ovikseen. Sama on kyllä nyttenkin, vaikka tiedän, että jotain on justnytkohta tapahtumassa.

Mulla ei oo todettu pco:ta eikä sen lievempiäkään muotoja. Mulla on ainoastaan kierto venynyt ja sitä tasapainottamaan sain clomit. O-plussa on tullut mulle yhtenä päivänä (aiemmin kp 19-25) jos on tullut. Jos ei, niin olen vahvimman viivan ja peruslämmönnousun tulkinnut ovikseksi ja menkat on alkaneet siitä 14-15 pvnä.

Tänään on siis kp 14 ja kävin clomien seurantaultrassa. Oikeassa munasarjassa näkyi 30 mm folli, joka varmaan puhkeaa tässä tänään tai viimeistään huomenna, kuten eilinen o-plussakin ennusti. :D Ei siis havaittu hyperstimulaatiota, mitä hiukan pelkäsin. Lääkäri (joka siis ei ole varsinaisesti lapsettomuuslekuri, vaan yleinen gyne) piti ultran lopputulemaa eli clomien vastetta hyvänä. Tosin vasemmassa munasarjassa hän ei nähnyt juuri mitään elämää. Tiedä sitten onko se hyvä vai huono, kun oikeassa oli komea pallukka. :/

 
Kiitos vastauksista. Niin se elämäni ensimmäinen testi plussa ovistestillä pärähti perjantaina ja nyt on kaikkemme tehty että tämä kierto päättyisi vauvaan. Olin vain vähän hätäinen viikolla kun en tiennyt mitä odottaa. En vaan ole vielä keksinyt millä ihmeen ilmeellä maltan vielä kaksi viikkoa odottaa päätöstä tälle kierrolle. Luulisi että ei se 2 vuoden jälkeen pitkä aika ole, mutta en vaan haluaisi odottaa hetkeäkään enää!

Heidz666: minullekkin lääkäristä sanottiin että vasta se kunnon ensimmäinen vuoto päivä on kierron eka päivä ja sitä vielä varmisteli kun seuranta ultraa varasin että alkoihan varmasti kunnolla. Mullakin viime terolutien jäkeen meni 11 päivää kuukautisiin vaikka aiemmin alkoi päivän jälkeen.

Cladoceran niin se käsittääkseni pitää yleensä ollakkin että vain toisessa munasarjassa tapahtuu per kuukausi. Clomit voi monirakkula naisilla kypsytellä enemmänkin niitä rakkuloita joko samaan tai eri munasarjoihin. Onnea oviksen hyödyntämiseen teille!


 
Moikka Kaikille!

Onpas täällä ollu kivasti keskustelua =)
Mä oon täällä vähän huonossa hapessa viikonlopun olympiajuhlien jäljiltä.. huh =)

Mulla on tänään kp31, eli jos viime kiertoon vertaa ni menkat olis pitäny alkaa eilen.
Pientä toivoo kyl kieltämäti on, vaikka lääkäri oli toista mieltä.
mulla on50mg clomiannostus, tikutin ovista kp12-20, enkä sitä saanu. Kävin varuiksi kp26 verikokeissa ja tulokset tulee ti, sillä ainakin selviää ovuloinko.. uskon kyllä et nuo testit ei toimi mulla, ku pukkas koko tuon testailun prikulleen samanlaista hailakkaa viivaa...

Kysymys kuuluu teille joilla jo useampi klomikuuri takana, että onko kierto pysyny niillä säännöllisenä vai onko heittelyitä ollu? ennen clomeja, mullahan paukku kp40...
Mulla on ihan menkkaoireet, pirun kipiät tissit ja alavatsaa nippailee.. eli kyl ne sieltä voivat hyvin tulla! esikoisen odotuksesta ku en muistas ainakaa et olis ollu menkkatuntemuksia raskaana ollessaan. tiedä sitte =)

joku kysy et tietääkö joku 50mg annostuksella saanu seksikieltona, ni montakin. et kyl se annostus voi olla jollekin jo liikaa.

Sitte joku kysy follikkelien koosta ni mulla kp12 johtofollikkeli oli 12mm ja pari muuta 8mm. limakalvo 5mm. Lääkärin mielestä follikkelit liian pieniä, koska pitäs kasvaa just yli 30mm niin irtoavat (ovulaatio tapahtuu luonnollisesti) varmuudella!

Ei auta ku ootella... ja ehkä mä huomenna kyl sit jo teen raskaustestin, ni saa asian pois päiväjärjestyksestä ;)

Tsemppiä kaikille ja tulukaa kertokaan kuulumisia !!
 
Mukavaa Ystävänpäivää kaikille!

aspu ihana kuulla, että olet oviksen löytänyt. Antaa itsellekin toivoa. Toivotaan että tästä kierrosta nyt tärppäisi. :heart:

angel08 täällä peukut pystyssä, jotta plussa tulisi.

Itsellä menossa kp 22. Ovista tikutin kp 9-17, mutta ei edes hailakkaa viivaa. Ensimmäinen clomi kuuri siis takana. kp 16 aloitin luget. En sitten tiedä olisiko ovis tullut vielä tuon jälkeen tai tuliko, mutta huomenna verikoe joten eiköhän se siitä sitten selviä. Eikös se voi olla niin, että kun aloittaa luget ei ovis enää tapahdu?? Lääkärin ohje nyt kuitenkin oli lugejen aloituspäiväksi kp 16

No jos ei ovista ole tapahtunut seuraavaan kiertoon 2 clomia ja sit kontrolliultraan. Ja ehkä sit samalla saa selkeemmät ohjeet miten noita lugeja kannattais ottaa. Odotteleeko ovista vai ottaako tiettynä päivänä... ompa vaikeeta... :/
Tällä hetkellä raskauden mahdollisuus tuntuu niin kaukaiselta. Ovis plussa olisi jo lottovoitto... tuntuu sekin vaan niin mahdottomalta.

Paljon plussatuulia kaikille!! =)
 
Miltä Angelin raskaustesti näytti, toivottavasti positiivinen tulos!! :flower: :heart:

Miten teidän loppukiertolaisten aamulämmöt, minulla pompanneet nyt ylös 37 oli herätessä ja kipeä en ole....ja onko joitain oireita jollain?

Ihanaa alkavaa talviviikkoa kaikille!

Ja toivottavasti saat Sarzu hyviä tuloksia näytteestäsi! :flower:

mahdotontako kp 24/30 :heart:
 
Ja täti tuli tänään kylään. Otettiin tällä kertaa iloisin mielin vastaan ku uskottava kait se on että ovuloin, pääsi vaan ohi noista halpistesteistä tällä kertaa. Ja pitää kai seki tässä tajuta että vaikka kuinka joka päivä siihen tikkuun pissaa niin ei siitä raskaaksi tuu. Ollaan molemmissa edellisissä kierroissa onnistuttu näin jälkikäteen laskettuna missaamaan ovispäivä peittojen heiluttelussa. Mutta leuka rinnassa kohti uusia pettymyksia! ja tällä kertaa cb:n ovistestejä kaapissa ja tiedossa sekstailua joka päivä vähintään viikon ajan kierron keskellä. Mies kysy jo voiko käyttää stunttia... :LOL:

Angel08 Mulla 2 kuuria oikealla annostuksella takana ja aika tasanen kierto ku viimeksi 33 ja nyt 34 pv. Tulehan kertomaan mitä testi näytti =)

Paljon voimia, toivoa ja uskoa plussaamiseen jokaiselle!
 
Mahdotontako mulla alkukierron lämmöt 36,3-36,5 (yl. 36,3) ja loppukierron sitten 36,6-36,9 (yl. 36,8), kerran on ollut tuo 37,0. Olen kuullut, että jos kiinnittyminen tapahtuu (noin dpo7-8) niin sitten lämmöt nousee vielä 0,1-0,2 astetta. Pidetään peukut pystyssä b:)d

Ellille pahoittelut negasta :hug: Pää on hetken painuksissa, mutta sitten vaan reippaasti tulta päin! Nuo digitestit on kyllä ainakin täällä tosiaan hyväksi havaittu! Siitä vaan aloitatte pupuilut kp 15 ja jatkatte joka toinen päivä o-plussaan ja sitten vielä kerta kiellon päälle. Kyllä sen pitäisi riittää oikeaan ajoitukseen.

(toisaalta hyvä täällä neuvoa, kun noin 10 kiertoa on tollai toimittu vailla tulosta toistaiseksi :ashamed: mutta noin sen pitäisi toimia)

Mites angelin kävi??? :heart: :flower:
 
Mä olen aikaisemmin ihan urakalla mitannu aamulämpöjä muutaman kierron ja mulla on aamuisin heti herättyä( ei siis oikeesti sais käydä vessassa, heiluttaa kuumemittaria yms ja pitäisi olla muutama tunti sikeää unta takana) nähtävästi ollut alku kierron lämmöt 35.8-36.2 ja sitten loppukierrosta 36,4 ja siitä hieman ylöspäin. En vaan silloin syöny Clomeja sillon ja ne loppukierron lämmöt nousi vasta kp20-35 niin lääkäri epäili ettei kunnollista ovista mulla tapahdu lainkaan. Tänään oli 36,4, mutta nyt en alkukierrosta mitannut ollenkaan.

Miten te olette tehnyt liikunnan kanssa ovulaation jälkeisenä aikana? Mä vähän mietin viitinkö mennä treeneihin jos se vaikuttaa kiinnittymiseen kun ovis oli ilmeisesti lauantaina. ja treenit tiistaina ja perjantaina.

Muakin kiinnostaa angelin raskaustesti. Parin viikon päästä itsellä sama edessä. Mieskin jo kyseli saahan hän katsoa tuloksen ensimmäisenä. Voi olla että korkealta tiputaan kuun lopussa, mutta positiivisiakin asioita on nyt tapahtunut, kun saatiin se ensimmäinen ovis plussakin.

Toivottavasti Elli pääsette ovulaation jäljille! CB testit toimi mulla ilmeisesti juuri niinkuin pitikin eli perjantaina oli ovisplussa ja la sitä ei enään näkynyt. Oletan siis ovuloineeni pe-la.

 
apsu Samat piinapäivät meillä molemmilla siis! B) O-plussa (CB:lla) perjantaina ja ovis lauantaina. Mä en kyllä usko, että liikunta vois oikeesti vaikuttaa haitallisesti kiinnittymiseen... Ainakaan vielä tiistaina. Eikös kiinnittyminen tapahdu 7-8 päivää ovulaatiosta, eli siis la-su akselilla??

Mä ainakin aion mennä reteesti tanssitunnille tänään, keskiviikkona ja sunnuntaina ketkuttelemaan!
:D
 
Niinpäs nähtävästi onkin! Noh jännitetään sitten samaan aikaan muutaman viikon kuluttua lopputulosta.

Kaippa se sitten on ihan turvallsita mennä treeneihin, liikuntahan kuitenkin on muuten niiin hyvästä kun tuppaa olemaan tuo PCOS niin se diabetes riski kummittelee koko loppuelämän.

Mitäsköhän kaikkea rentouttavaa sitä tälle ajalle keksisi että olisi mahdollisimman kotoisat olot tuolla kohdussa siittiöille ja munasolulle ja sitten tietty alkiolle!
 
Hei mamasita!

Täällä taidat olla samassa seurassa varmaan kaikki haluavat raskautua ASAP, eli tervetuloa siis!

Teillä ei siis tutkittu muuten annettiin vain Clomit? Toivon mukaan auttaa teitä pian saamaan vauvan. Samaa toivon kaikille muillekkin!
 
Hei osaatteko auttaa... kuinka kauan verikokeen tuloksen saaminen kestää? Kävin tänään antamassa verikokeen mistä pitäisi nyt selvitä olenko ovuloinut vai en. Kysyin näytteen ottajalta kauan menee, että saan tuloksen. Vastasi, että 2 viikkoa, tätä ihmettelin suuresti ja korjasi, että "reilu viikko kuitenkin, luulisin". Tuli tunne, että ei tiennyt oikeasti mistä puhui. Labrasta lähdettyäni tajusin, että ei kokeesta ole mitään hyötyä, jos tuloksessa menee 2 viikkoa. Menkkojen pitäisi alkaa viikonloppuna joten kierron 3. päivä on alkuviikosta ja silloin pitäisi ottaa kaksi clomia jos ovulaatiota ei ole tapahtunut. Pakko yrittää huomenna soittaa ja kysellä meneekö tuloksessa todella niin kauan. :/
 
Eiköhän ne lääkärit mamasita tiiä mitä ovat tekemässä :). Ihmettelen vain kun toimintamallit on niin eroavia. Mulle vaan ei annettu clomeja ennen simppa- ja aukiolotutkimusta. Ja sitten kun ne oli suoritettua ja normaaliksi todettu, niin sain luvan aloittaa clomit vain jos saan ajan seuranta ultraan. Ekalla kerralla ei mitään tapahtunut ja tokalla kerralla sama juttu, piti eka saada ultra aika ja sitten vasta sai alottaa uuden annostuksen clomeja. Kaippa vaan jotkut ovat varovaisempia kuin toiset!

Minäkään en tiedä noita verikokeiden valmistumisia ja niitä olen miettinyt. Yritin kysellä voinko soittaa ja kysyä jostain kun keskiviikkona on juurikin tuo verikoe missä varmistetaan ovuloinko niin vastasivat vain että he kyllä soittelevat jos lukema on liika matala eli en ole ovuloinut.
 
Moiks !

Negaahan se raskaustesti näytti =(
Kyllä mä sen jotenkin sisimmissäni aavistin, mut tietty toiveet oli korkeella!
En antanut asian kuitenkaan alkaa harmittamaan, olishan se ollu ihme jos eka clomikierrosta tärppää eikä ovulaatiostakaa tietoa =(

Sarzu kyseli s-brog verikokeen tuloksien kestosta ni mä kävin verikokeissa tiistaina ja odottelen vastauksia saatavaksi huomenna eli viikko siinä menee. Tuo verikoe lähetetään Mendikseen Helsinkiin, joten luulis et sen tuloksen soittamalla saa jokapaikasta samaan aikaan eli viikossa! Oliko sulla niin, että et tikuttanut ovulaatiota? Mä tikutin kp 12-20 enkä saanu niillä minkään laista viivaa! =( Joten lääkärini oli sitä mieltä että tupla clomit (2tpl pvssä) alotetaan joka tapauksessa! Kasvaneet munasolutkin olivat niin pieniä..

Mulla edelleen jatkuu menkkakivut ja tissit kipeänä.. menkoista ei vaan tietoo!
Tuli mieleen sellainen et ku mulla oli se limakalvo vaan 5mm ni voiko clomit vaikuttaa niin, että menkat (se itse tavara) jäis kokokonaan tulematta, ku ei siellä oo mitään mikä vuotais.. ei kai? Söinhän mä viime kierrossakin kontroloimattoman clomikuurin ja sillo parinpäivän tuhruttelun jälkeen tuli normi vuoto (aina ollu niukka kuitenkin) Misä ne nyt sitte viipyy?? ärsyttävää!! Koska tämä täs kurjinta on, ku kierrot venyy.. eikä pääse alottaa uutta kiertoo uusin mielin =(

No huomenna selviää verikoe ja kai ne menkat kin sieltä tulee !

Tein muuten apteekin raskaustestin, eikös se oo luotettavimmasta päästä kuitenkin? (kp 32)

Tsemppiä hurjasti, teille jotka on loppukierrossa ja jännitys tiivistyy !!

Minä tällä palstalla aion pysyä vielä, ainakin toistaiseksi =)

Kiitos tuestanne !!
 
Pahoitteluni angel negasta!Mullahan se 50mg annostus ei saanut mitään aikaan. Ja nyt 100 mg sain CBllä ovisplussan.
Kierto niillä ekoilla klomeila oli taas ihan kunnon 50+ päivää. Eli kun ei ollu ovista ei kyllä kiertokaan ollu lähtenyt ilman teroja käyntiin :( .
Apteekin raskaustesti taitaa olla luotettavimmasta päästä niinkuin arvelit sinäkin.


 
Apsu.. Mistä se sitte voi johtuu, et eka clomikierrossa kp30 tuli menkat ja olin tuntevinani myös oviksen kp15 ?? ja nyt tää kierto heittää ihan häränpyllyä...
Mehän ei tossa ekakierrossa harrasteltu miehenkans, ku oltiin oviksen aikaan eri paikkakunnilla =(
Nyt on lähteny menkkakivut pois, tissit edelleen pirun kipiät ja tänään kp34.
Odottelen, josko tänään saisin sen ovulaatioverikokeeen tuloksen ja sitte soittelen omalle lääkärille..

Kyllähän tämä päästä ottaa, lähinnä just siks ku tietää että oma kroppa ei toimi oikein =(

Misä kaikki muut luuraa ? =)
 
Angel teitkö aamupissasta testin? toivottavasti ne menkat ei sieltä tuliskaan! :D minäkin soitin lekuriin että tutkivat tässä kierrossa verestä ovuloinko varmasti, kumma kun meiläpäin eivät ole tuota ennen ottaneet :( pyysin samalla prolaktiini testinki kun sitäkään ei oo koskaan otettu.

Tänään alko sitte kolmas clomikuuri ja toiveikkailla mielin. Aika moni on tällä palstalla plussannu just kolmannestakuurista. Ja tässä kuussa päästään kunnolla yrittäänkin kun ollaan samalla paikkakunnallaki, ei tarvi postimiestä käyttää ;) sanoin jo miehelle että olen päättänyt että tästä kierrosta tärppää niin saadaan jouluksi vauva, se varmaan kuskaa mut kohta johonki pöpilään.
 
angel, en osaa yhtään sanoa mistä johtuu, toki voit ovuloidakkin vaikka testeissä ei näkyisikään! syötkö siis tokaa kiertoa clomeja? ymmärsin jostain lukemastani että ensimmäistä. hienoahan se olisi jos sulla ei menkat alakkaan vaan raskaustesti ei vielä raskaustta näyttänyt! mulla ei clomit vaan 50mg mitään tehny.

voin sanoa että tänään v*taa. yksi läheisimmistä ystävistäni on toisen kerran jo raskaana meijän yrityksen aikana. tulee aika konkreettiseksi kauan tässä meijän projektissa on mennyt. hienoa heille, huonoa mun mielelle.

mulla kipristelee ja vaikka mitä muuta kohtu tällä hetkellä. ärsyttävää kun ei voi hetkeksikään unohtaa koko hommaa. tänään on sitten verikoe jossa tarkistetaan ovuloinko varmasti. Plaah kun on mieli mustana!



 

Yhteistyössä