Clomifen

Hei taas kaikki!

Lääkärillä tänään käyty ja jälleen munasarjat ja kohtu ultrattu (vasemmassa munasarjassa PCO selvä, oikea PCO-tyyppinen, kohdun limakalvo ohut) ja suunnitelmia jatkon suhteen tehty. Multa on kilpirauhasarvot jo aiemmin määritetty ja oli normaali, nyt vielä katotaan prolaktiini. Sain terolutit vuodon käynnistykseen ja clomifen-reseptin myös. Gyne oli sitä mieltä, että parempi kokeilla jo apuja, kuin vaan odottaa. Nyt kp 60 jälleen. Lisätutkimuksia kuten aukiolo ja siemennesteanalyysi tehdään keväämmällä tarvittaessa. Seurantaultrat sovittiin myös. Eli hyvää palvelua YTHS:ltä ja sain mielenrauhan monen asian suhteen. Nyt vaan sinne verikokeeseen ja sen jälkeen aloitan terot ja sitten aikanaan kp 3-7 clomit (1xpv 50 mg). Saa nähdä alkaako munasarjoissa näkyä/tuntua toimintaa!

Plussatuulia!
 
Moiks!
Elli kyseli, et teinkö aamupissasta testin, en tehny. vaan iltapäiväpissasta, mut viime pissasta oli kuitekin 3h aikaa.. et olishan sen pitäny riittää!

Tänään sain vihdoin verikoe tulokset ja olen ovuloinnut, mikä ihmetytti suuresti. Ei siis ole luottamista ainakaan wondwo ovistesteihin mun kohallani =(
No lääkäri sano ohjeeksi, että perjantaina teen vielä uuden raskaustestin ja mikäli vielä näyttää negaa ni sitte alotan 10pvn terolut kuurin, jolla saadaan menkat alkamaan...
On tässäki lääkitykset joka lähtöön !
No mut siis toiveita vielä on :heart: ja tissit on edelleen niin pirun kipiät, mikkä oli samalla tavalla ku esikoista oottaes!
Ellli, tsemppii kolmanteen kiertoon! kyl se siitä!! Jouluvauvaa toiveilleissa =)

NYt takaisin legojen rakentamiseen!
 
angel08 juu mäkin tikutin jotain kp9-18 mut ei minkäänlaista viivaa tullu. Kaikenlaisia oireita kyllä oli, mutta aloitin sillon kp16 luget, joten epäilin niiden saaneen aikaiseksi oireet. Mutta siis olet ovuloinut vaikka testi ei ole sitä näyttänyt. Eipä tunnu kauhean luotettavilta nuo testit. Mun testit on kotitestiltä.

Nyt vaan odotellaan alkaako menkat viikonloppuna kun tänään viimeiset luget otan. Ja jos alkaa, niinkuin luulen niin maanantaina sitten soitan ja kysyn jos olisi tulokset ovuloinnista jo valmiina.

Oletteko muuten tehnyt ovulaatiotestin aamupissasta vai vasta päivällä. Ohjeen mukaan pitää tehdä vasta päivällä, eikä aamupissasta... lukenut olen, että toiset taas tekee juuri aamulla?? :/
 
Sarzu, mä tein aina ovistestit aamupissasta. Tuntuu et nää on hiukan testiriippuvaisia nää säädökset! joku testi hyvinkin tarkka, toisessa ei taas mitään väliä niinkö ei ollu näissä wondon testeissäkää mitä mä kokeilin!

Mä en tiiä oonko tulos pöpiksi, mut mulla on vahva usko et olisin raskaana! Hitto, nään siitä jo uniakin ;) Tai sitten oon tulos hulluksi ja kuvittelen kaikki nää etomis, rinnan kipeys oireet =D
Voi voi.. No huome aamu olis sit viisaampi taas !! Plaah...
 
Täällä sitä ollaan ja RASKAANA !!
maanantaina kp32 näytti apteekin oma testi puhdasta negaa..
Lääkäri sano että testaa uudestaan perjantaina ja perjantain lähestyessä aloin olla varma positiivisesta oireiden takia! No aamupissasta tein testin ja haalea plussa, siis apteekin testillä. Iltapäivästä hain vielä clearBluen digitestin ja se näytti het että Raskaana! Ihmetytti vaan, et se ei kertonut niitä viikkoa, vaik sitä on tvssä mainostettu et näyttäis nekin! ;)
No varhaisultra varattu 4.3, joten sitte tietää lisää !!

Hirmuisen onnellisena, Hirmuisesti onnea myös teille !! :heart:
 
Onnea angel!

Mä muistelen kanssa että noissa ovistesteissä on eriohjeita päivän ajankohdasta. CBllä oli että voi tehä aamupissasta mutta kotitestiltä tilatuissa akoinaan oli että se hormooni jota testillä mitataan on matalin aamusin ni ne piti tehä iltapäivällä/illalla.
 
Heippa!

Mäkin päätin kirjoittaa, kun mullakin pian alkaa ensimmäinen clomikuuri. Taustaa: Esikoista ruvettiin yrittämään tammikuussa 2007. Sitte samana keväänä gyne totesi pco-tyyppiset munasarjat. Siitä lähti tutkimukset & hoidot (söin silloinkin clomeja). Kesäkuussa 2008 tein positiivisen raskaustestin ja tammikuussa 2009 syntyi pieni poika. Nyt aloittelemme kakkosen yritystä ja sain clomireseptin. Maaliskuun alkupuolella alan niitä syömään annoksella 1 tabletti kp 5-9. Samalla annoksella söin esikoista yrittäessä ja toimivat hyvin.

Onnea sinulle plussasta, Angel! Se on mahtava tunne, kun saa plussan testiin. Ei sitä voi sanoin kuvailla. Varsinkin jos yritystä on pidemmän aikaa. Mulla oli muuten kans tosi vahva tunne, että oon raskaana sillon ku odotin esikoista enkä ollu vielä tehny testiä. Se oikein yllätti, miten se tunne oli tosi vahva.

Sarzu Kyllä kaikki ovulaatiotestit, mitä mä oon käyttäny on pitäny tehdä päiväpissasta (klo 10-20). Jostain luin, että ovistestiä ei kannata tehdä aamupissasta, koska tulos ei välttämättä ole oikea. Itse tilasin David - merkkisiä ovistestejä (raskauskeiju.fi) ja noita käytin myös, kun esikkoa yritettiin. Hyviä ja halpoja. :)

Aloittaako täällä kukaan muu maaliskuun alussa clomeja? Mulla omien laskujen mukaan alkais uus kierto 4.-5.3 ja siitä clomit sitten 8.-9.3. Ootteko muuten laskenu sen päivän kp 1, kun menkat alkaa vai vasta seuraavan? Mulla oli se käsitys aiemmin, et kp 1 on se päivä kun menkat alkaa ja esikkoa yrittäessäkin aloitin clomit aina siis periaatteessa kp 4, jos ne nyt lasketaan niin, että kp 1 on vasta menkkojen alkamisen jälkeinen päivä. Hyvä ku ei vielä tämmöstä asiaa varmaksi tiedä. :D :ashamed:
 
Hei Diinu!
Mä alotan ekaa kertaa clomit nyt maaliskuun alussa, jos terolutit toimivat siis ja vuoto alkaa. Mä otan viimeisen terolutin ensi torstaina ja jos menee niin kuin viimeksi, vuoto alkanee juuri maaliskuun eka päivä, ja clomeja syön kp 3-7. Kp 1 on mun mielestä se ensimmäinen kunnon vuotopäivä. Eli ei vuodon alkamisen jälkeinen päivä. Kunnon vuodoksi ei lasketa tuhruttelua vaan ihan ehtaa veristä tavaraa. Mutta maaliskuussa siis jännäillään kumpikin! Minä lähinnä sitä toimiiko annostus mulla tai clomit ylipäätäänkään ollenkaan... Jännittää jo valmiiksi ihan hirveästi!
 
Ihan ensiksi, onnea angel tosi paljon, että sait positiivisen tuloksen. :D Ja Mahdotontako, onnea haamun johdosta. Toivottavasti kaikki onnistuisi jokaisella, ja ehkä vielä jokainen meistä tulisi raskaaksi, tavalla tai toisella..

Hmm.. Nyt tänään aamulla otin tästä minun Clomikierrostani (5-9) jo toisen tabletin. Eilen otin ensimmäisen ja keskiviikkona olisi 5:n tabletin vuoro. Onko kellään ollut mitään oireita tuon ensimmäisen Clomifen tabletin jälkeen? Esim. Väsymystä, ärtyneisyyttä, pientä pahoinvointia. Lauantai illalla minulla oli niin voimaton olo, mutta en tiedä että johtuiko se näistä tabuista. :(
Sitten toinen ongelma.. Meidän rakkaalla paikkakunnallamme neuvolalääkärimme ei kuulemma voi tehdä minulle sitä seurantaultraa, ja lähetteestä en myös tiedä. Onko ketään sellaista henkilöä täällä, kenelle ei olisi tehty sitä seurantaultraa Clomifen tablettien jälkeen? Onko sellaista seurantaa pakko edes tehdä? Olen kuullut, että siinä on monisikiöraskaus riskinä, mutta onko se todettu juttu? Meinasin vaan, että jos söisin pelkästään ne Clomifenit ja sitten alottaisin oviksen tikuttamisen? :/
Mitä mieltä olette?
 
Kirsikka Päästään sitten yhdessä jännäilemään ens kuussa. :D Noin mäkin sen kp 1 oon käsittäny. Eli mäkin nyt lasken siitä päivästä kun on se ensimmäinen kunnon vuotopäivä ja kyllä se mulla ainakin on heti se päivä millon menkat alkaa.

HeidZ666 Onko paikkakunnallasi ketään yksityistä lääkäriä joka voisi tehdä ultran? Ainahan se yksityinen tietysti maksaa... Mulla nimenomaan painotettiin silloin, kun esikkoa yrittäessä aloitin clomit, että on tärkeää käydä seurantaultrassa. Kun clomit aloittaa ekaa kertaa niin ei voi tietää miten kroppa niihin reagoi. Voi olla, että kehittyy vaikkapa 3-4 isoa follia jolloin monikkoraskauden riski on todella suuri. Tai sitten käy niin, ettei annos tehoa ja yhtään follia ei kehity. Eli suosittelen sitä seurantaultraa kyllä! Olen kyllä kuullut, ettei kaikki käy seurannassa, mutta itse en ainakaan mitään riskiä uskaltaisi ottaa.

Mahdotontako Onnea haamusta!
 
Oi ihanaa! Täällähän on mahtiuutisia! Paljon onnea angel!! :flower: :flower: :heart: :heart: Varovaiset onnitelut myös mahdotontako, toivotaan, että viiva vahvistuu!

Diinun tavoin kyllä suosittelen ultrassa käymistä sinulle Heidi. Ja miksei tietysti kaikille muillekin. Onhan se tärkeää nähdä, miten ne pillerit tehoaa jos tehoaa. On ihmeellistä ja jossain määrin vastuutontakin, että kaikille ei sitä määrätä.

Me saatiin clomit väestöliitosta, mutta kävin ultrassa täällä paikallisella yksityisellä lääkäriasemalla. Tulos oli juuri sellainen, kun clomeilla tavoitellaan, eli yksi iso 3cm folli ja yli viikkoa ennen, kun luomuna. Nyt mennään dpo 8 ja jännittää jo aikalailla tuo ensi viikoloppu.

Noista oireista: kirjasin ylös tällä ekalla clomikierrolla havaitsemiani oireita, osa todellisia ja osa ehkä kuvitteellisia
- selvää väsymystä. Sellaista, että silmiä kirvelee ja tekee mieli hengata silmät kiinni... ei välttämättä nukkua.
- kauhea jano. aina ja koko ajan (ja vastaavasti pissahätä ). Koko ajan kurkkua kuivaa ja tuntuu, että pakko ois jotain juoda
- palelu ja hikoilu. Tosin vain ajoittain, mutta kuitenkin sillain, että ensin käpertyy sohvalle viltin alle hytisemään ja sitten jossain vaiheessa yhtäkkiä puskee kauhean hien pintaan. Tullut yleensä illalla. Yöt oon onneksi saanut nukkua rauhassa
- järkyttävä määrä valkovuotoa. Tuntuu, että kaikki juotu vesimäärä valahtaa valkkarina pöksyyn ja on pakko pitää phs:aa koko ajan. Valkkari alkoi huomattavana vasta kp 6, jolloin tuli ihan sellainen suurehko keko kerralla. Sen jälkeen oli juoksevampaa.
- ajoittaista muniksien jomottelua, varsinkin kuurin alkupuolella oli jomotteleva ja turvonnut olo. Vähänkuin olis ollut jättimäinen pieru jonossa alavatsan kohdalla


Toivotaan kaikille menestyksekkäitä clomikiertoja!! :whistle: :whistle: :heart:
 
Täällä yksi uusi keskusteluun mukaan. Ensi kuussa pitäisi aloittaa ensimmäinen clomi-kuuri, mikäli tästä kierrosta ei tärppää. Tässä kuussa tukena ovat jo lugesteronit, joita otettu nyt 3kpl. Loppukierto siis menossa.
Pientä taustaa: Popsin pillereitä 14 vuotta putkeen ja viime syksynä jätetty pillerit pois. Oman endometrioosi epäilyn hankkiuduin jo tokasta luomukierrosta gynelle tutkimuksiin. Endoa ei ainakaan ultrassa löytynyt. Luomukierrot ovat ollet epäsäännöllisiä 27-46 välillä. Joka kierto ollut ihan erilainen, ovulaatiohäikkää on (ainakin pienissä määrin). Tässä meneillään olevassa kierrossa sain ovulaatiotestissä plussan kp 29. Ja nyt sitten käytetään siis loppukierto lugeja.
Onko kellään kokemusta, onko noin myöhässä tulevasti ovisplussasta edes mahdollista raskautua? Ovisplussan lisäksi minulla oli muitakin ovulaatio-oireita, mm. rinnat kipeät ja turvoneet ja pientä alavatsa kipua.

 
Heippaus :flower:

Eilisillan haamu muuttui tänä aamuna negaksi, joten menkkoja odotellessa..ihmeellistä, että eilen illalla tuli oikein vaaleanpunaistakin testiin kontrolliviivan viereen, mutta tänään ei mitään..Kummallista kai se sitten oli kiinnitysyritys?

PlussaOnnea kaikille! :flower: :heart:

Mahdotontako :heart:
Kp 30/29-30
 
Oikein paljon Onnea angel08!! :flower: Ja mahdotontako, toivotaan, että haamu vahvistuu. :hug:

HeidZ666 Mä olen syöny ensimmäisen clomikuurin, enkä käyny seurannassa. Asun pienellä paikkakunnalla ja yksityinen lääkäri sanoi, että voi käydä jos saan ajan niille päiville, mutta hyvin mahdollista ettei edes saa aikaa juuri niille päiville. Päätin siis olla menemättä. Tikutin itse ovista, mitä en löytänyt. Verikokeissa kävin maanantaina ja alkuviikosta pitäisi soitella onko ovista tapahtunut. Jos ei ole aloitan lääkärin ohjeen mukaan 2 clomia päivässä. Mut seuraavaan kiertoon aion kyllä käydä ultrassa, vaikka sit vähän kauempana. Haluan kuitenkin tietää, tapahtuuko tuolla alakerrassa mitään.

Viimeiset luget otin keskiviikkona ja edelleen odottelen menkkoja... Terojen jälkeen menkat alko säännöllisesti 3 päivää viimeisestä pilleristä. Raskaudesta en uskalla edes haaveilla... Pientä alavatsakipua on ollu niinkun aina ennen menkkojen alkua, mutta eipä näy tätiä vielä.

:heart:
 
Hei kaikille :wave:

Olen vähän taustalla seurannut teidän kirjoituksia täällä,mutta kirjoittelen tuolla inssin puolella yleensä...
Itselläni yksi inssi takana ja aloitin tänään uuden clomi-kuurin. Meilläkään ei omalla paikkakunnalla voi käydä ultrassa vaan meidän pitää ajaa lähimpään sairaalaan,jonne matkaa reilut 200km :whistle:

Ja onnea plussanneille :heart:
 
Paljon onnea Angel! :flower:
Mahdotontako :hug:

ihmetyttää kummastuttaa clomien syöjää tällä kertaa sellainen asia että onko kellään tullu mitään ongelmia munasarjoissa clomien syönnin seurauksena? ja millaset oireet? just lopetin kuurin eilen ja nyt on alavatsa ja alaselkä kipiä, ihan niinku menkat ois, juilii ja jomottaa.
 
Morjesta!

Tahtoo teidän mukaan keskustelemaan omista fiiliksistä. Olen jo reilun puolen vuoden ajan taustaillut ja lukenut keskusteluja ja ollut kaikkien onnistumisissa ja epäonnistumisissa mukana.

Hieman omaa taustaa: Ollaan lasta toivottu jo hieman yli vuosi, mutta suurimpana ongelmana on mun jättikierrot. Eli tammikuussa 2009 lopetin pillerit, jonka jälkeen menkat tuli kaks kertaa kierroilla 33pvä, mutta tuon jälkeen sainkin odotella yli 100 päivää. Sain syksyllä yhden vuodon vasta terojen avulla. Sain tuolloin vaan yhden terolut -kuurin, koska lääkäri uskoi sen tasaavan kierron, koska ultralla ja verikokeilla katsottuna kaiken pitäs olla normaalia, ainut "poikkeama" ohut limis. Tuosta syksyisestä vuodosta odotin kärsivällisesti vielä tammikuuhun seuraavia, mutta kun niitä ei kuulunut lääkäri määräsi terot ja clomit. Teroilla sain taas vuodon ja ekat clomit (3-7) oon ehtiny jo nappailla, nyt siis ekan clomikierron 12kp. Mulla ei ole tässä ekassa kierrossa seurantaultaa, mutta seuraavassa kierrossa on. (terot on sit jatkossa 15-24päivä)

Clomeista mulle ei tullu oikein mitään oireita, hieman silmiä kuivas ja olin ehkä aavistuksen väsyneempi (saattaapi olla kyllä mielikuvituksen tuotetta). Onks kellään muulla clomit auttanu ovulaatioon vaikka sivuoireta ei merkittävästi oo tullu? Ja mones kiertopäivä ootte oviksia bongaillu? Mä joillain halpis tikuilla testailen ja tähän mennessä sain yhtävahvan viivan kp10, ja nyt kp11 ja kp12(tänään) viiva on jo haalistumaan. Voiks se ovis olla noin aikaisin? Voi, noi tikut on musta ressavia, joutuu pissaa tikkuun ja siitä saa vaan enemmän päänvaivaa, ku en kuitenkaan osaa niitä tulkita... huoh. Mulla, ihan sama millon, ovista oon tikuttanu niin jonkun paksunen testiviiva siihen aina tulee.

Ja tärkeimpänä suuri onnitteluhali Angel08, kovasti jänskäsin puolestasi. Ja Mahdotontako, eikai testit näytä vääriä plussia kovin usein? toivotaan et se nega oli väärä. Peukut sulle pystyssä. Tsemppiä.

Kirsikka09, mäkin olen YTHS:n potilaana ja aina olen palvelusta tykänny. Ja suur kiitos lähes ilmaisille hinnoille. Käyt sä millä paikkakunnalla? Itse käyn tossa Töölön vastaanotolla.

Monilla täällä tuntuu olevan erilaisia apuja clomien seurana, mihin noi luget on tarkoitettu? Ainakin Terese oli just ne aloittanut. Ja Tereselle, mitä oon muualta kuullu niin myöhäiselläkin oviksella voi hyvin onnistua, kunhan vaan limakalvot on kunnossa. Näin siis vaan muualta kuulleena, itsellänihän ei tietenkään mitään kokemusta, kun ovulaatio ollu pitkään kadoksissa ja esikoista vielu yritellään...

Ja itse olen kahden viikon päästä 24 ja mies on 27.

Onnea ja jaksamista kaikille :flower:
 
Huomenia kaikille! :flower: :heart:

Tervetuloa uusille mukaan! :D

Lauantai iltana tekemäni liuskatesti oli raskauskeijun raskaustesti,ensimmäistä kertaa sitä käytin. Olin niin yllättynyt kun toinen vaaleanpunainen viiva ilmestyi kontrolliviivan viereen, vaikka oireitakin kuvitellusti ainakin oli ollut..kuvankin olisin siitä pystynyt ottamaan,mutten ottanut kun ajattelin, että eilisaamuna tulee sitten hieno toinen viiva myös, mutta niimpä ei käynyt. Toisessa pinossa karrottiin, että niin on joskus käynyt toisellekkin ihmiselle, minulle ei vaan koskaan ennen...no jatkossa olen varovaisempi, jos kahta viivaa syntyy!Pettynyt olin ensin, mutta eihän sille mitään mahda!

Nyt kaikki kuitenkin hyvin :D

Sarza minulle alkoi menkat eilen illalla aika myöhään,joten lasken tämän pvn kp 1:ksi,eli lauantai aamuna laitoin viimeisen lugen...mahtaakohan sinulla kuitenkin olla pieni tarrautunut kohtuun kiinni, oletko testannut??? Onnea testaukseen!! :flower: :heart:

Luget auttavat alkiota tarrautumaan kiinni,niin minulle kerrottu,en sitten tiedä, onko niin vai ei?
Minulle clomit aiheuttivat hirmusen kovat ovulaatiokivut, etten pystynyt kunnolla oikein kävelemään , yskiminenkin sattui,limoja tuli normaalin verren, mutta munasolun kypsymiskivut alkoivat vasta muutamaa päivää ennen irtoamista.

Plussia toivottelen kaikille!! :flower: :heart:

Keskiviikkona sitten eka clomi jälleen :D ,otatteko ne aamulla vai illalla?? Minä olen ottanut aamuisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helinä86:
Morjesta!







Monilla täällä tuntuu olevan erilaisia apuja clomien seurana, mihin noi luget on tarkoitettu? Ainakin Terese oli just ne aloittanut. Ja Tereselle, mitä oon muualta kuullu niin myöhäiselläkin oviksella voi hyvin onnistua, kunhan vaan limakalvot on kunnossa. Näin siis vaan muualta kuulleena, itsellänihän ei tietenkään mitään kokemusta, kun ovulaatio ollu pitkään kadoksissa ja esikoista vielu yritellään...
Mulle gyne kirjoitti lugesteronit pidentämään lutaaliaikaa (aika ovulaatiosta menkkoihin). Pitämään siis yllä keltarauhashormonia,jotta raskautuminen voisi paremmin onnistua.
 
Hei kaikki!

Tervetuloa Terese ja Helinä86!

Helinä86: opiskelen Tampereella, joten täällä käyn YTHS:lläkin. Onneksi on opiskelijallakin näin hyvät mahdollisuudet saada apua. Oon valmistumassa kesäksi ja oonkin miettinyt, että mihinkäs sitä sitten, jos sitä ennen ei tärppää. Mulla samanlaisia oireita ollut kuin sullakin: pillereitten jälkeen pari normaalia kiertoa ja sitten lähes satapäiväinen ja yhden terolut kuurin sain ja sen jälkeen se kierto taas venyi ja nyt sitten terolut viikon päästä ehkä jo clomit aloitan. Mullakin ovistesteihin tuli melkein aina jonkimoisia viivoja, muttei selvää plussaa. Mulla tosin ultrattu PCO (monirakkulaiset munasarjat), ja siinähän ovistestit voi näyttää melkeen plussaa useasti kun sitä lutenisoivaa hormonia saattaa erittyä koko ajan normaalia enemmän. Ollaan muuten samanikäisetkin, itse täytän 24 toukokuussa. :)

Mullakin (niinkuin Helinällä ) ultrattiin ohut limakalvo, ja pelkään hiukan mitä clomit tekee sille... Millä sitä kohdun limakalvoa sais paksummaksi? Onko jotain lääkettä jota otettais clomien kanssa yhtäaikaa?
 
Hei vaan kaikille!
Kyllä ne menkat nyt alko sit tänään. Soitin heti aamulla kontrolliultraa ja yritin saada sitä kp 12, mutta sain vaan kp 10. Toinen vaihtoehto olisi ollut kp 15? Mitä mieltä olette onko tuo 10 parempi kun 15?? Voisin vielä huomenna varmaan saada sitä vaihdettua... kierto on 27-30. tämä viiminen oli tuon 30

Ja siis toisen clomikierron aloitan keskiviikkona. Ekasta kierrosta en ovistesteillä saanu minkäänlaista viivaa... verikokeissa kävin ja kun tänään soitin tuloksista ei niitä ollu vielä... ja sanottiin, että voi menä tulokset loppuviikkoon. No päätin nyt sit kuitenkin, että aloitan keskiviikkona sen 2 clomia kun on se seuranta.

Lugestron on periaatteessa sama lääke kun terolut. Olisiko ero jotenkin niin, et luget on puhdasta keltarauhashormonia tai jotain.... mut vaikutuksen pitäis olla sama. Lugeja voi vaan siis käyttää niin ylä kun alakerrankin kautta. Mulla vaihdettiin terot lugeihin kun teroilla ihan loppukierrosta vielä tosi ohut limakalvo. Siihen ei kukaan olis kiinnittyny. Kokeillaan nyt saako lugeilla paksuutta lisää.

Clomit olen ottanut kanssa aamuisin. Ja sivuoireina clomeille mulla oli oikeestaan ainoastaan tunne/pieni kipu munsarjan kohdalla. Ei muuta. Saa nähdä mitä nyt sit kun otan 2 kerralla. =)
Täällä pikkupaikkakunnalla asuminen alkaa kyl rassaamaan. Nyt käyny vaan yksityisellä ja terveyskeskuksessa labroissa. Kamalaa säätöä. Jos tästä seuraavasta kierrosta ei nappaa sit pyydän kyl lähetettä eteenpäin. Maksaa jo tuo yksityisellä ravaaminen mukavasti... :kieh:

 

Yhteistyössä