Kovin tutultu kuulostaa HeidZ666 ja Elli82 teidän tilanne. Itselläni on myös monirakkulaiset munasarjat, tämä todettiin kättärillä, kun aikoinaan tutkimuksissa kävin. PCO:ta minulla ei ole ainakaan todettu tai sitten ei ole tutkittu. Aikoinaan söin myös e-pillereitä vajaa 10 vuotta ja niiden aikana kierto oli ns. normaali. Sen jälkeen sitten, kun ne lopetin, ei kierrosta ollut sitten enää tietoakaan. Minulle myös määrättiin terolutit, jotta kierto olisi normalisoitunut. Sen aikaa kun keltarauhashormoneita söin, muistaakseni kolmisen kuukautta, kuukautiset tulivat ajallaan, mutta heti kun terolutit loppuivat, ei myöskään kuukautisia kuulunut. Epäilin myös tuota, että ovuloinkohan ollenkaan, kun kiertojen pituudet venyivät. En ainakaan tunnistanut mitään ovulaatio-oireita. Vasta kun nuo clomit aloitin -09 loppuvuodesta, minulle selkisi mitä ovulaatio-oireet ovat. Olin tyytyväinen ylipäätään siihen, että ovuloin. Se kun ei minun tapauksessani koskaan ole ollut itsestäänselvyys. Olimme mieheni kanssa kuitenkin yrittäneet lasta ensin "luomusti" pari vuotta. Hänet tutkittiin myös. Hänessä ei kuitenkaan vikaa löydetty. Clomit kuitenkin antoivat mulle toivoa ja sain uutta intoa yrittämiseen. Tuntui jotenkin, että asiasta tuli konkreettisempi. Muistan myös nuo pettymykset, kun kuukautiset alkoivat ja en ollutkaan raskaana, niin kovasti kun jo toivoin lasta. Minulle yksityinen lääkäri sanoi, että ensimmäisestä kierrosta en välttämättä raskaaksi tule, mutta kunhan kierto clomeilla vakiintuu ja oikea annosmäärä mulle löydetään. Mulle clomeja määrättiin ensin kolmeksi kuukaudeksi ja sitten toiset kolme kuukautta, joiden ensimmäisestä tulin raskaaksi. (Sen jälkeen edessä olisikin ollut inseminaatiohoidot, kun ikääkin minulla alkaa jo olemaan).