Clomifem-hoidosta plussanneet!

Heips! Täällä taas! Kone tuli huollosta ja nyt pitäs pelata!

Vointi on hyvä,masu kasvaa kovaa vauhtia! Nilkkoja hieman turvottaa kun jaloillaan oon paljon ollu,tapetoitiin olohuone uudestaan niin touhua on riittäny.
Torstaina äippäpoli käynti taas.

Nyt on hieman kiire,joten palailen illalla taas ajan kanssa! Mutta tänne siis kulluu hyvää!

kaktuspiikki ja tyyppi 30+2

heipä hei! Hiljaiseloa täälläkin. Väsymys pukkaa uudelleen näin viimeisille viikoille... Eikä tuo lämpö kyllä helpota oloa. Eilen makoilin hetken auringossa kun oli vähän viileämpi, tottakai maha sai kauniin punaisen värin. Nyt kutittaa ja kivistaa nahkaa koko ajan.. niin kuin ei muutenkin venyvä maha kutittaisi. ;D
Eilen oltiin kaveri pariskunnalla ja siellä oli 7kk poika. Häntä siinä sitten hoitelin et vanhemmat sai välillä hengähtää... kai se hoitovietti näyttää jostain selkärangasta tulevan kun kokoajan ollut sellainen olo ettei oikeen osaa pikkuisten kanssa olla. Nyt sujui oikein hyvin ja meillä oli hauskaa. Mutta hatun nosto niille kenellä ennestään yksi pieni vauva ja odottavat toista... ompas raskasta nostella ja telmiä tämän mahan kanssa.
Nyt oon saanut jo aloiteltua lastenhuoneen raivausta joka on ollut todellakin varastona. Kaapissa on puhtaat silitetyt lakanat ja pyyhkeet jo oottamassa, ens viikolla ois tarkoitus pestä kaikki pikkuisen vaatteet oottamaan... siitä se sitten etenee.. millää ei vaan malttais oottaa.
Nyt huomaa että mahayksiön tilavuus alkaa käytdä ahtaaksi. Jokaisen liikkeen tuntee ainakin muljauksena ja potkut (näin perätilassa) todella sattuu rakon ja kohdunsuun tienoille.. Viime yönäkin heräsin siihen että poitsulla oli potkutreenit menossa (ja tietenkin itsellä kiire vessaan). Hikka on ehkä hauskin katsoa kun se näkyy hytkymisenä masun päältä, sellasena säännöllisenä nytkähdyksenä. Meijän ujopiimä poitsu ei ole juuri potkuja antanut isälle tunnettavaks mutta hikkaa isäkin on päässyt seurailemaan. :)

Toivottavasti teillä alkaa tuo alkaraskauden väsymys ja pahoinvointi helpottaa pian. Itsellä se selpotti joskus viikoilla 10-12. Huomas vaan yht'äkkiä ettei kokoajan enään kuvotakkaan kaikki. Väsymykseen ei mun mielestä auta kun uni ja pieni liikunta ulkona. Itse en ollut kovin ahkera liikkuja mutta niinä päivinä kun jaksoin kävelylle lähteä niin olo oli paljon pirteämpi.

nyt viimeisiä vaiva juttuja hankkimaan... ja mansikoita.. :)
Aurinkoista päivää!!

Tinsq ja Kermit pieni sammakko prinssi 30+5

Äippäpoli kuulumisia..
Poitsun paino 1803g,oli nyt ottanu pienen pyrähdyksen,mutta ei onnes vielä liian iso viikkoihin nähden. Täytyy vaan pitää verensokerit kurissa,ei saa liian ylös nousta.
Mulla oli valkkarit pissassa odotetusti koholla,mutta ei ollu enää noussu,jopa hieman edellisestä laskenu. Turvotusta ei ollu,paitsi nyt hieman nilkoissa,kiitos tämän kuumuden ja automatkan!
kaikki oli poitsulla muutenkin ok,peukkua kovasti imeskeli,nyt nähtiin kikkelikin kunnolla! Eli on ihan 100% varma poika
Viikkoja vaan lisää,kohtahan se 32 on ylitetty niin sitten ei mitään isompiä hätiä enää ole,sen yli kuulema yritetään aina päästä vaikka päällään seisoen,mutta meillä ei nyt ole mitää hätää,joten eiköhän me mahollisimman pitkälle päästä! Kaikki toki riippuu minun olosta.

Sellasta,parin viikon päästä taas uudestaan!

kaktuspiikki ja poitsu 30+5

• Tykkää
Reactions: vauvaton ja Idylli
Poksista vaan!
Sen kunniaksi onkin koko päivä menny torkkuessa,syömään oon välillä raahautunu. Nyt kävi mies "potkimassa" ylös,lähti kauppaan ostamaan grillattavaa ja aiko tehä jotain vartaita,tympeetä kuulema yksin koko päivä hengailla
En tiijä mikä väsyttää näin kauheesti,yökin meni hyvin. Varmaan tämä helle sitten uuvuttaa ja oisko sitä ukkosta ilmassa,se on aina vaikuttanu oudosti minuun,oon tosi kärttynen ja päähän koskeen.

Nyt ei jaksa enempää,tulin vaan poksumaan!

kaktuspiikki ja tyyppi 31+0

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Minä myös tulin poksumaan 23+0 :heart:
Muuten ei mitään uutta. Närästys vähän alkanut vaivata, mutta muuten edelleen tosi hyvä vointi. Hemoglobiinikin oli noussut ja muutenkin neuvolassa oli kaikki kunnossa. Sain kelan laput, joten pääsen tilaamaan äitiyspakkauksen ja pohtimaan äitiysraha-asioita =)

idylli

• Tykkää
Reactions: kaktuspiikki
Jospas tulisin pitkästä aikaa vähän kertoilemaan taas kuulumisia. :)

Vauva-arki on alkanu meillä ihan kivasti ja poika on suht helppo tapaus. Ainoostaan iltasin alkaa kitinä ja joskus ihan suora huuto, mut oon päätelly, et se johtuu ilmavaivoista. Ne ku alkaa tavallisesti vauvoilla siinä 3 viikon iässä ja ajottuu ilta-aikaan. Sit ku poitsu saa rupsun tai röyhtäsyn ulos, ni helpottaa heti vähäks aikaa. D-vitamiinitipat alotettii siinä 2 viikon iässä ja nehä saattaa kans aiheuttaa vatsavaivoja. Vaihoinkii neuvolasta saadun Devitolin heti kättelyssä maitohappobakteeria sisältävää Gefilus+D:hen ku oon lukenu, et se vois olla vatsaystävällisempi sen maitohappobakteerin takia. Sit alotettii myös Disflatyl-tipat, mitkä pitäs auttaa ilmavaivoihi. No, vielä en oo kauheeta eroa huomannu, mut ei olla niitä käytettykää vasta ku muutama päivä.. Sit ku pojan saa nukahtamaa illalla joskus 10-11 aikoihi, ni se kyl nukkuu 3-4 tunnin pätkiäkii ja herää yöllä vaan syömää.

Päivät menee kivasti vaunulenkkeillen ja ystäviä tapaillen. :) Alku oli kyl aika hankala tunteitten suhteen.. Mun mieshä ei ollu isyyslomalla ku reilun viikon (yrittäjiä ku ollaan), ni se ku palas töihi takas, ni mulla oli just vaikein aika hormoonien suhteen. Siis ne raskauden tunnekuohut ei oo mitään verrattuna synnytyksen jälkeisiin! En osannu todellakaa kuvitellakaa, kui rikki sitä voi synnytyksen jälkee olla, noin niiku henkisesti. Kaikki se vastuu pelotti tosi paljo ja itsensä tuns heti huonoks äidiks jos vauva itki, eikä tienny mikä sil on hätänä. Tuli kyl päivisin ja öisin itkeskeltyä tosi paljo, mut onneks mies osas hyvi tukea ja kannustaa. Neuvolassa täst hormoonijutusta oli puhuttu jonkun verra, joten mies kyl ties, mist on kyse. Pelkäsin, et tota vaihetta kestää pari kuukautta, niiku toisilla voi hyvinkii kestää, mut onneks se on nyt jo menny ohi, ainakii toistaseks! :) Nyt oon jo paljo varmempi vauvan kanssa ja osaan jopa tulkita sen itkuja paremmi. :)

Imetys on onneks sujunu tosi hyvi ja maitoa riittää edelleen hyvi. Oon jopa pakkasee saanu pikkuse! :) Vauva on myös kasvanu hyvi. Viime neuvolassa noin viikko sitte oli tullu jo reilu 400g syntymäpainoon lisää ja pituutta 1,5cm. :) Poitsu kasvaa kyl kauheeta vauhtia ja vaatekoot vaihtuu hirmusta kyytiä. ;) Sektiosta oon muute selvinny tosi hyvi. Arpi on tosi siisti ja ajattelin jopa alottaa kevyet vatsalihasharjotukset joskus viikon päästä. Sit ois 4 viikkoa sektiosta ja saa alkaa kuntoilemaa pikkuse. Kauheen nopeesti on muute aika menny, ku johan meiän poika on huomenna 3 viikkoa!! :heart:

Käyn edellee lukemassa teiän kuulumisia päivittäin, vaik kirjottelu onkii kiireitten vuoks jääny. Tsemppiä jokaiselle! Sul ei kaktuspiikki enää taia kauaa olla jos ne meinaa jo joskus rv 32 leikata? Vai koitatteko mennä pitemmälle jos sun vointi vaa sen sallii? Toivottavast kaikki menis loppuu asti hyvin ja sokerit ja valkuaiset pysyis kurissa. :)

Vauvis ja Pikku-Poitsu huomenna 3vk

• Tykkää
Reactions: Aniit ja Idylli
Tervetuloa minttu_89! :wave:
Onnea plussasta! Toivotaan että pikkunen pysyy mukana!
Onko mones kyseessä,kun kirjotit että tällä kertaa?

Kukahan sitten haluaa hoitaa päivitykset kun minä jakaannun?

Ihanan sateinen ja hieman viileämpi ilma!! Kyllä tässä nyt taas jaksaa jotain touhutakkin!
Yö meni tosin ihan pyöriessä,kylet on ihan kipeet ja tuntu ettei mitenkään päin ole hyvä : /
kotona kaikki valmista poitsua varten,oisinkin ihan valmis jo synnyttämään! Pelot alkaa hiipiä persuksiin,pelottaa että jotakin menee pieleen vielä.
Pakko koittaa silti olla positiivisin mielin! Edes poitsun takia.

Mukavaa alkanutta viikkoa!

kaktuspiikki 31+2

• Tykkää
Reactions: Idylli ja Aniit
POKS!! 8+0!! On tämä vaan niin hienoa että näin pitkälle ollaan jo päästy!

Täällä on olo ollut ok. Huono olo on pahentunut ja olen tehnyt töitä pääasiassa kotoa sillä aamupahoinvointi jatkuu koko päivän ja vie niin voimat. Myös jatkuva vessassa ravaaminen saattaisi herättää epäilyksiä töissä. Kovasti olen miettinyt että missä vaiheessa minun pitäisi kertoa pomolleni tästä. Täällä Hollannissa äitiyslomaa ei tulekaan kuin 4 kuukautta, 1kk ennen laskettua aikaa ja 3kk jälkeen niin ei sen pomolle niin kova paikka pitäisi olla, mutta toisaalta äityisloman korvaajia ei harrasteta niin tulee paljon lisää töitä kolleegoilleni, joten en tiedä missä vaiheessa pitäisi kertoa....Onko teillä kokemuksia pomoille kertomisesta?

Minttu onneksi olkoon ja tervetuloa joukkoon!!! Kuinka pitkällä olet nyt ja milloin on lääkärin tapaaminen? Tarrasukkia joukkoon!

Vauva Haaveissa ihanaa kuulla sinun kuulumisia ja tuntuu siellä kaikki menevän hyvin!

Tinsq Kiitos tuosta ulkoilu vinkistä! Se tuntuu todella auttaneen pahimpaan vointiin. Sinulla tuntuu raskaus etenevän todella mukavasti!

Aniit Joo täällä Hollannissa on kaikki vähän erilaista. Raskautta ei nähdä sairastilana joten lääkärihoitoa ja -tapaamisia ei ole lainkaan ellei ole jotain ongelmia. 30% synnytyksistä tapahtuu kotona, mutta olen sen verran saanut selville että jos vaadin epiduraalin niin silloin en voi synnyttää kotona joten pyrin sitä käyttämään syynä että voin synnyttää sairaalassa.
Pitäisi vain löytää sairaala missä annetaan epiduraali 24h päivässä. Suurimmassa osassa sitä tarjotaan ainoastaan vastaanottoaikoina eli 7-19, ja synnytyksen ajoitus tuohon väliin saatta olla hieman haasteellista :p
Mielenkiinnolla odotan perjantaita jotta voimme ruveta etsimään "midwifea" ja näemme mitä tarkastuksia täällä tehdään verrattuna Suomeen....

Hollannissa Kuulostaapa hurjalta noi Hollannin käytännöt. Kyllä sitä vaan saa olla tyytyväinen Suomen järjestelmään. Tsemppiä sinne =)
Ai niin, mä kerroin pomolle "jo" rv12, kun se tiesi meidän lapsettomuusjutuista. Muuten olisin varman kertonut vasta paljon myöhemmin.

Mielenkiintoista lukea hollannissa kuulumisia!
Minä "jouduin" kertomaan pomolle jo rv6+ kun jouduin sairaslomalle tuhruvuodon takia. Katsoin parhaaksi kertoa itse vaikka olisihan se lukenut siinä sairaslomalapussakin. Ja olipahan helpompi sitten selvittää kaikki lääkärikäynnit kun tämän diabeteksen takia niitä on ollut kerran kuussa + neuvolat ja labrassa juoksut,nyt olenkin ollu saikulla kesäkuusta lähtien niin ei haittaa vaikka kahen viikon välein on äippäpolit. Tosin tympeetä nekin on tuon 110 kilsan matkan takia.
Jospa tässä ei tartteis enää monesti ajella sitä! :D

Tänään on 4+6. Ensimmäistä odotan. Sain huhtikuussa varhaisen keskenmenon ja tuntuu, ettei siitä oo vielä läheskään toipunu. Mutta mennään pikkuhiljaa. Lueskelen tässä tarkemmin muiden tietoja kun ehdin. Toivottavasti sais pysyä tällä palstalla. :)

Heippa!

Mintulle onnea plussasta!! :)

Tosi mielenkiintosta tosiaan lukea noita hollannin kuulumisia, ompa erillaista kun täällä.
Ihana kuulla että teillä on Vauvis lähtenyt arki rullaamaan :) Mun pitikin sitä kysellä että eikös sulla ollut sitä sormien ja käsien puutumista? Aattelin vaan kun nyt itsellä alkaa olla puutumiset aika voimakkaita sormissa ja ranteet tosi turvoksissa ja jäykät...Eivät kuitenkaan mitään sen kummempaa kiinnittäneet huomiota neuvolassa.
On: Tänään oli taas vihdoin neuvola käynti. Kaikki ok. Sain kehuja painosta, oli -100g edelliseen punnitukseen!! :) ja aikaa on vierähtänyt 4vkoa tässä välissä. Poitsu on vihdoin kääntynyt raivotarjontaan. Maha on iso, sf mitta on 31cm ja menee ylä käyrillä... sen sokerin takia saatiin vielä yksi ultra vkolla 38 jossa on paino arvio. :) sokerit on olleet oikeen mallillaan, ei mitään poikkeavaa. Vp on ok ja hb 120 vähän jopa noussut edelliseltä käynniltä. Olipas kerrankin positiivinen neuvola käynti. :)

Moikka!

En oo vähään aikaan taas kirjotellu, olo on ollut niin kamala etten vaan ole jaksanu. Pahoinvointi vaivaa lähinnä iltapäivisin ja iltaisin. Olo oli ihan ok tossa 10 viikon tienoilla mutta pahentui nyt yllättäen :( Vähän olen joutunut oksentelemaan, mutta vähemmän kuin esikoisesta. Silti pahoinvointi tuntuu olevan voimaakkaampaa ja pitkäkestoisempaa kuin esikoisesta. Työssä olo on ihan tuskaa, onneksi olin 2 viikkoa lomalla, se toi vähän voimia. Milloin teillä muilla loppui pahoinvointi? Eikö viikolla 12 pahimman pitäisi olla jo ohi?

Viime viikolla oltiin NT-ultrassa ja siellä kaikki näytti olevan hyvin :) Siellä tyyppi heilutteli käsiä ja jalkoja :D Laskettu aika siirtyi ja on nyt 18.1.2013 vaikka menkkojen mukaan pitäisi olla 25.1? En ymmärrä miten ovis on voinut aikaistua noin paljon :O

magda 12+4

Heips!

mulla kans puutuu kädet ja jalat tosi helposti. Toinen käsi varsinkin on ihan kauheen puutunu aamulla,yölläkin herätessä siihen aina sattuu. Toisesta kädestä on lisäksi keskisormi kangistunu,liikkuu napsahtamalla ja on myös aamusin tosi kipeä ja jäykkä.

Nilkat on ruennu kipeytymään kans,vaikka eivät aina ole turvoksissa. Samoten jalkoteriin sattuu kävellessä,neuvolan mukaan pitäs juoda enempi vettä,jaloissa kuulema tuntuu ekana jos juonu liian vähän.

Mulla pahoinvointi tais loppua joskus rv13-14,mutta sillon tällön sen jälkeenkin tuli oksennus. Onnes mulla ei kuitenkaan joka aamu ollu sitä pahoinvointia,muutaman kerran oksensin,mutta muuten oli ällö olo. Autossa istuminen oli pahinta. Toiset oksentaa koko raskauden ajan ja toiset pääsee helpommalla,yksilöllistä sekin.

Tsemppiä kaikille!

kaktuspiikki 31+3

Tinsq: Käsien puutuminen ja turvotus helpotti onneks heti synnytyksen jälkee ja nyt mahtuu jopa sormuskin sormeen. :) Sormenpäät on kyl viel vähä puutuneet, mut ei onneks enää pakottele yhtää, niiku raskausaikana eikä häiritse olemista mitenkään. Eli eiköhä sullakii helpota sit, ku beibin saat maalimaan. :)

Millä viikolla ootte käyny varhaisultrassa, jos ootte? Soitin äsken ajan ja ajanvaraustäti siellä laskeskeli, että ens viikon torstaina, että silloin vois olla hyvä, oon sillon siis rv 6+2? Näkyykö sillon mitään vielä ja varsinkin kuuluuko? Ei huvittaisi turhaan mennä liian aikasin, ja jos ei mitään oo niin odottaa, jännittää ja pelätä seuraavaa kertaa. :/ Ajattelin, että siirränkö aikaa suosista eteenpäin. Siellä oli kyllä tuttu gyne ja mieskin pääsisi mukaan kun molemmat tehdään kolmea vuoroa, niin muutenkin on niin hankalaa.

minttu mä oon esikoisesta käyny 6+4 ja kaikki näky. Nyt kävin ekan kerran 6+1 ja ei ollu alkioo näkyvissä. Siitä tasan viikko 7+1 niin näky jo alkio ja syke. Sinuna ehkä hetken odottaisin kuitenkin vaikka mieli tekeekin. Jos siellä ei näykään sillon vielä niin oot varmasti ihan hertsinä. :)

Mulla tänään 11+0. Tää luku tuntuu jo suurelta. :)

• Tykkää
Reactions: vauvaton
Minttu :Mulla silloin gyne sano että plussan jälkeen jos haluaa tulla alkuraskauden ultraan niin kannattaan tulla n. vkolla 8 silloin varmimmin näkyy jo syke ja alkio, ettei tule turhaa reissua ja joudu käymään useammin...

Soittelin uudestaan siitä ultra-ajasta, nyt oli toinen täti puhelimes, ja se sano, että no on kyllä aikasin, ei tuolloin mitään kuulu eikä välttämättä näykkään. Oli kuitenkin tosi huonosti aikoja kun lääkärit ei oo ilmottanut vielä heinäkuun lopun vastaanottoaikoja, joten soittelen ens viikolla uusiks. Pidin nyt kuitenkin ton ajan varuuksi, jos en muuta saa. Ompas turhauttavaa. No, eikö se tästä. :)

Täällä voidaan hyvin. :) Rintoja aristaa ja välillä vatsas tuntuu, toki välillä iskee paniikki, että koveneeko kipu ja meneekö kesken. Hirveetä haaveilua tämä elämä nyt on, tekis niin suunnitella elämää 9 kk:n päähän. :D

Mites te, jotka ootte päässy rv10 yli? Aniit? Magda? Muut? :) Joko vauvamasu näkyy? Mielenkiinnolla katsonu noita masukuvia kun ollaan lähös reissuun silloin kun olis menossa rv 13, että onko masu jo kasvanu. :D

minttu mä kävin 6+4 varhaisultrassa ja hyvin näkyi syke myös. Oli vaan liian pieni alkio että he olisivat pystyneet lasketun ajan arvioimaan siitä joten sen vuoksi meillä on nyt toinen ultra huomenna eli 8+4.

Joo täällä Hollannissa kaikki menee vähän eri lailla ja olen kuullut niin hirveästi ulkomaalaisilta kauhutarinoita että kovasti olen miettinyt pitäisikö tulla synnyttämään Suomeen. En vaan tiedä kuinka pian pääsisi sitten takasin Hollantiin ja kuinka vaikeaa olisi olla vanhempien luona heti synnytyksen jälkeen. :|

Ehkä kummallisin juttu mikä täällä on on se että synnytyksen jälkeen sinulle tulee kotiin kahden viikon ajan 8 tunniksi päivässä hoitaja! Hän sitten auttaa ja opettaa vauvan kanssa, siivoa talon, tekee ruoat, järjestää vieraille kahvitukset, leipoo yms. Kuulostaa aika mukavalta, mutta itseäni vähän kauhistuttaa ajatus vieraasta kotonani koko tuon ajan!!!

Onko teistä kukaan joutunut lentämään raskauden aikana? Minulle on tulossa työmatka jenkkeihin rvk 11 ja vähän pelottaa tuo matka kun lento aika on 8h ja olo ei ainakaan nyt ole parhain. Yhdellä ystävälläni oli kielletty lentäminen ennen rvk 12 sillä hän oli niin huonovointinen mutta en ole kuullut tästä muilta.

Neuvola kuulumiset rv 31+5!

Itellä paino noussu 550g/vko,rr 133/82,pissassa valkkarit ++,sokerit-,hmg 122,sf-mitta 29,poitsun syke 140,kovasti taas mylläs ja hikotteli! Oli mahtavan kuulosta! :heart:
Kaikki ihan ok,parin viikon päästä taas uuvestaan!

• Tykkää
Reactions: Idylli
Hienoa kuulla että kaikki oli kunnossa Kaktuspiikki!!!

Itsellä oli tänään toinen skannaus ja kaikki oli hyvin! oli viikkojensa mittainen, sydän löi kovaa ja jopa heilutti päätänsä. Nyt saatiin siitä vielä kuva mukaan myös...Kahden viikon päästä vielä uusi skannaus ja sitten saadaan varmempi laskettu aika. Kyllä olo helpotti taas kun sai vahvistuksen että kaikki on kunnossa. :)

Olemme miettineet pitäisikö hankkia tuommoinen koti-Dopleri? Onko täällä kukaan niitä käyttänyt ja onko se rauhoittanut mieltä vai enemmän hermostuttanut jos ei olekaan aina löytänyt sykettä?

Hollannissa ja pähkinä 8+4 :heart:

Yhteistyössä