Clomifem-hoidosta plussanneet!

Voih,peukkuako sitä imetään keskimmäisessä kuvassa? Lutusia ovat kyllä! :heart: =)

Mulla kans on käsien puuttuminen nyt iskeny kunnolla! Ennen vaan öisin vaivas,mutta nyt tuntuu tulevan näin koneella ollessakin : / ja tuo keskisormi! On sitten hankala vaiva,ei taitu kohta ollenkaan,jos se jää koukkuun yön aikana,siinä pysyy. sattuu niin samperisti kun koitat oikasta sen! Ilmeisesti nestettä nivelen välissä kun taitaa olla hieman paksumpi kun toinen.

Puuhakkaana menin sitten kukkapenkkejä kitkemään ja siirtelemään nuita kukkia penkistä toiseen kun oli niin nätti ilmakin,noh,nyt on selkä jumissa ja nilkat turvoksissa...sohvalle siis!

kaktuspiikki 33+3
 
mitäs lääkäri sano vauvattomalle?

Multa saatiin tänään istukkanäyte otettua. Onneks se on nyt ohi! Kolmisen viikkoa menee että saadaan tulokset.

Mä en muista että kädet olis ihan kauheesti puutunu esikoisen aikaan. Pitkän puhelun aikaan oli kyl jo tuskallista.

Aniit 13+0
 
ainiit
Miten ne ottaa sen näytteen? vatsanpeitteiden läpi vai? auts.

saikullehan se lääkäri sit mut pisti. pari vuoroa eli melkeen kaks viikkoo oon nyt pois, tukilastat yöks ja jos ei auta niin kortisonipiikit sitten rannekanaviin, hui.
Tää on kyl oikeesti tuskallista ja ikävää kun ei meinaa housuja saada puettua kun sormiin sattuu ja ne vääntyilee ihan miten vaan. ja kun olen ihminen joka on tottunu pärjäämään omillaan on äärimmäisen nöyryyttävää pyytää apua esim. leivän leikkaamiseen, pullon avaamiseen tms. mut ne ei vaan onnistu. oikeesti tuli ihan nöyeyytyksestä itku kun jouduin mieheltä apua pyytämään ja aamulla se oli leikannu mulle leivän viipaleiks ennenku lähti töihin... on mulla hyvä mies :heart:
Ja sit meinas lääkäri et ei sairaankuljettajan työhön toi käsien puutuminen vaikuta. A-H-A, no mä haluun nähä miten herra tohtori kirjottaa, kantaa, tutkii, ja pistää potilaita tunnottomilla sormilla. vetää nopeesti lääkkeet ruiskuun ja ylipäätään saa itsensä yöllä pukeissa autoon minuutissa kun ei pukeminen muutenkaan onnistu hetkessä ja pissalla pakko käydä ennen lähtöä... ei oikein mun mielestä toimi, mut se on vaan mun mielipide... :stick:

harmittaa vaan niin vietävästi ku muuten voin niin hyvin niin sit tää. onneks tää on sellanen juttu et haittaa vaan mua, lapset voi hyvin ja ne ei tästä onneks kärsi. se on pääasia. mut haluisin tienata vielä pienille muutaman roposen kun muuten vielä jaksaisin... kuitenki joudun kohta pois töistä. vihdoinkin kun se järjetön väsymyskin on vähän väistyny ja pesänrakennusvietti on päässyt valloilleen... koneessa pyörii iso läjä kirpparilta ostettuja/saatuja vaatteita :heart:
 
Viimeksi muokattu:
vauvaton josko se lääkäri oli niin kapeakatseinen että aatteli et sairaanKULJETTAJAn työ on pelkkää ajamista... Toivottavasti selviät nyt hyvin kotona. Yllättävän moneen sitä tarttis hyväkuntosia käsiä. :hug: Älä turhaan kanna huolta mistään. Mut toivon että vaiva helpottaa, vaikka pahaa pelkään että vasta synnytyksen jälkeen. Ja joo, vatsanpeitteitten läpi pistetään ja pitää olla ihan paikallaan. Olin kyllä ihan kokonaan jännittynyt, mut onneks oli tosi ihana henkilökunta. :)
 
Vauvaton, sun lääkärisi on ollut sarajassamme idiootti. Noita lääkäreitä vaan välillä on joiden mielestä ei jossain työssä tarvita jotain ruumiinosaa ollenkaan, tai ettei se vaikuta työkuntoon.

Aniit, hyvä että saivat näytteen otetuksi!

Itse en olekaan tähän ketjuun kirjoitellut aiemmin. Tuolla Clomittarissa olin ja nyt tammikuisten ketjuun ilmottautunut. Meillä on la 27.1. ja plussa siis tuli kolmannesta Clomi+Gonal-F+Pregnyl kierrosta.

Nyt menossa 13+4. nt-ultrassa kaikki loistavasti. Sen jälkeen alkoi vuotoa parin kolmen päivän ajan ja supistuksia. Ne menivät ohi ja mitään tulehduksia ei löydetty. Pari päivää onnellista odotusta ja nyt soittelin neuvolaan ja kinusin sykkeiden kuuntelun. Mulla on kotidoppler, jolla olen tosi hyvin (Ihmeen hyvin) kuullut komeat hevosen laukat pari viikkoa. Oikeastaan heti kun dopplerin laittaa mahalle. Nyt sitten menossa jo 5 päivä etten saa sykettä kuuluviin. Ensin otin rauhallisesti että on vain jossain piilossa, mutta nyt alkaa paniikki nousta. Joten toivottavasti neuvola löytää sykkeet tänään ja kaveri on vaan mun mahaläskien takana jemmassa.

Toivounelma 13+4 ja jäytävä pelko keskenmenosta
 
toivounelma toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:

Mullakin on pelko nostanut eilisen jälkeen päätään. Josko vauva nyt kuitenkin kärsi pistoksesta jotenkin. :( Mä en saa sydänääniä vieläkään kotona kuuluviin joten en voi ees siihen turvautua.
 
Neuvola kuulumisia rv 33+6
RR 146/101,valk.pissassa++,sokerit++,sf-mitta 32,lapsivettä paljon kätilön mielestä(käsukopelolla tunnusteli),viikko sitte ä-polin ultrassa kuiteskin normimäärä,poitsun syke 130.
Oli todella outo kätilö tällä kertaa,joku sijainen. Sydänääniä kuunteli tooosi pitkään vaikka hyvin löytyvät ja hyvin kuuluvat,mahaa silitteli ja hankasi niin paljo että ällötti,sanoi että aika iso alkaa jo olla ja tuumasi että diabeetikoillahan sitä lapsivettä on runsaasti yleensä. En sitten tiijä että veikkasko se että sitä vettä on paljon kun olen diabeetikko,vai käsikopelollako se tiesi. Ultrassa kuiteskin aina ollu normaali määrä! Onhan se tietty voinu lisiä. Kyseli tunnenko liikkeet hyvin kun hän ei tuntenut ollenkaan poitsun liikkeitä mahan päältä,jankutti vaan että kun vettä on niin paljon!! Mies kuiteskin eilen illalla tunsi liikkeet hyvin. Ihme täti...
Verenpaineesta oli kovin huolissaan ja korkeethan nuo nyt olikin. Sain kuiteskin mittarin kotiin (oman vei sisko joka kuulema tarvii enempi.) ja kotona paineet oli 128/83,eli ihan hyvät.
Uuden ajan sain taas 2 viikon päähän,tämä täti kyllä epäili etten ole sillon enää tulossa :O

Että semmosta,kaikin puolin ok reissu,oudosta neuvolatädistä huolimatta! :D

kaktuspiikki 33+6

Ai niin,tervetuloa toivounelma! Toivottavasti kaikki on hyvin,samoin aniitilla! päivittelen tuota listaa myöhemmin,nyt pitää saada jalat ylös.
 
Viimeksi muokattu:
Mies käski heittää dopplerin jokeen. Eli neuvolassa tätsy sai sykelukemat ruudulle, mutta aina vain ohimennen. Mutta lukemat oli 120-135 välissä joten eivät voineet olla mun, koska mun syke oli 50-60.

Neuvolantäti sanoi että on vaan niin vilkas ettei ehditä saada ääntä kuuluviin, mutta nuo lukemat todistaa että kaveri on hengissä kyllä.

Todennäköisintä on että kotidopplerkaan ei nyt saa ääniä kiinni, kun kaveri on hereillä ja ui vesipussisaan onnessaan edestakaisin. Mies nimittäin muisti että nt-ultrassa kätilö olisi sanonut että vetta on runsaasti ja lapsella reilusti tilaa liikkua. Silloinkin hän oli jo vilkas liikkeinen.

Eli summasummaarum - turha huoli - läskimakkarat ja vilkas lapsi aiheuttavat ongelman kuuluvuudessa.
 
toivounelma tervetuloa joukkoon.

kaktuspiikki sullahan outo kätilö oli :rolleyes: mä olisin varmaan marssinu ulos :p

ainiit onko siitä pistosta isoja riskejä vaaville? jos huolestuttaa mene näytille, mun mielestä se on ihan perusteltua.

joo siis toi lekuri oli outo. kuitenki se tietää mitä me tehdään, oon sen kanssa joutunu jonkin kerran yhteistyötä tekemään, mut joku ihme juttu siinä nyt oli "kai sun on jäätävä vähäks aikaa pois jos kerran koet epävarmuutta käsien kanssa" tyyliin sano ja sit lupas et voi pistää kortisonii mun rannekanaviin. joo kiitti ei, ehkä sen saa hoitaa joku joka tajuu jostain jotain. siis hyvin selitti vaivaa jne. ja toisteli kuinka se on ikävää mutta ei vaarallista jne. jotenki jäi fiilis et valitan turhasta.

poks 20+0 :heart:

 
vauvaton keskenmenoriski on puolen prosentin luokkaa. Mulla on tänään ollu välillä supistuksia ja aattelinki et jos huomenna soittasin sairaalaan tästä jos edelleen jatkuu.

toivounelma hyvä juttu! On noi kotidoplerit kyl niin kertakaikkiaan tuskanlisääjiä!

kaktuspiikki onpa hassu täti! Jännää että oot jo noin pitkällä, pian vauveli jo tulee maailmaan. :)

vauva haaveissa kuulumisiakin ois kiva lukea. :)

jenskille tsempit ultraan!

Aniit 13+1
 
Taitaa olla jo aika lähellä vauvelin tulo! Paineet pomppas taas vaikka ihan levossa oon ollu koko illan ja päähän koskee. jos oikein kovasti mietin niin taitaa kutittaa jalkapohjiakin...aamulla soitto äippäpolille,katotaan mitä ne tuumaa. Tympee jos vasten viikonloppua sinne joutuu,eihän siellä mtn tapahu kuiteskaan! Mutta parempihan se siellä valvonnassa kun kotona. Matkaa kuiteskin reilu sata KYSsille niin ei ihan viime tipassakaan kehtaa sinne lähtee ajelemaan.

hohhoijjaa.... : /
 
Heips pitkästä aikaa! :heart:

Kiva käyä lukemassa teiän kuulumisia, hengessä elellään mukana. :)
Meillä arki rullaa ihan kivasti. Vauva kasvaa tosi kovaa vauhtia ja pienimpiä vaatteita on saanu jo laittaa pois. Imetys onnistuu onneks tosi hyvin ja maitoa riittää. :) Poika painaa nyt jo lähes 5kg ja pituutta on 53,5cm. Ens viikolla on meillä ne juhlatkii eli vihkiminen ja pikkusen ristiäiset! Nimikii on jo onneks keksitty ja muutenkii kaikki järjestelyt tehty.

Yöt menee suht mukavasti pojan kanssa, nukkuu sellasis 3 tunnin pätkissä ja yleensä nukahtaa heti syötön jälkee uuestaa aika hyvin. Iltasin tuppaa vaa ilmavaivoja olemaan ja niitä se itkeskelee joskus aika kuuluvastikii.. : / Omat ongelmat toi myös ne d-vitamiinitipat, mitkä ei meinannu millää sattua pojalle ja aiheutti vaa lisää vatsakipuja. No nyt on menossa sellane maitohappobakteeria sisältävä Gefilus+D-tippa ja se taitaa sopia parhaiten. Pikku hiljaa siis edetään siinäkii vielä lopullisee annokseen (5 tippaa/vrk).

Meiän poitsuhan oli sillo muutaman päivän ikäsenä aika keltanen eli bilirubiinit koholla, mut valohoitoa ei onneks tarvittu. No se keltasuus hävis, mut nyt reilu viikko sitte se tuli takas. Oonkii käyttäny nyt poikaa pariikii otteesee verikokeissa ja tänää myös vatsan päältä ultrasivat sisäelimet, mut siellä kaikki ok. Viikon pääst taas uuet verikokeet, et nähää, mihi suuntaa se bilirubiini on menossa. Luultavasti tää johtuu vaan rintaruokinnasta eli on iha vaaratonta, mut hyvähä se on tutkia huolella, ettei mitää muuta oo. Lonkat ultrataan ens viikolla sen perätarjonnan takia, et sit selviää, pitääks niitä lastottaa. Toivottavast ei. Lääkäris ollaa saatu siis pikkase ravata, mut onneks ei mitää vakavampaa kuitenkaa oo ollu. Muuten arki luistaa iha mukavasti ja poitsu on tosi lutunen! :heart: Viel ensimmäistä hymyä ootellaan.. :rolleyes:

Hyvää loppu kesää teille ja koittakaaha kestää puutumisten ja turvotusten kanssa! Ilmat ei oo mitkää mainioimmat, mut toisaalta varmast paljo helpompaa olla raskaana, ku ei oo mitää 30 asteen helteitä nyt. :)

Vauvis ja Poitsu 5vk
 
Ihana kuulla kuulumisia Vauva Haaveissa ja toivottavasti ei poitsu tarvitse lastoitusta!

Kaktuspiikki toivottavasti vielä muutaman viikon saisi vauveli pysyä sisällä.

Toivounelma tervetuloa joukkoon!

Aniit onko supistukset jo lakanneet ja mitä lääkäri sanoi?

Tänään oli uusi ultra ja saatiin laskettu aika, 15.2, joten pähkinän koon mukaan olenkin jo 11+ 0 enkä 10+4. Oletteko te vaihtaneet laskutapanne lasketun ajan mukaan?

Kaikki oli ultrassa hyvin, kovasti siellä vatkasi käsiä ja jalkoja ja syke oli 173 mikä kuulosti hirmunopealta! Valittelin että on ollut heikko olo ja pyörryttänyt niin vietiin samantien verikokeisiin jotka olin aiemmin midwife hoidon kautta vasta saanut varattua rvk 13 tai nyt se olisi rvk 14. Hirveästi ne otti verta ja siellä sitten pökräsinkin paikan päällä yhtäkkiä.

Tulokset ja uusi tarkastus on vielä gynellä 6. päivä ja ellei ole jotain komplikaatiota niin sitten midwife hoitoon ainoastaan. Uskoisin että rauta arvoissa on jotain vikaa kun olen aina ollut aneeminen, mutta todella tyytyväinen että saatiin nuo verikokeet näin vähän aikaisemmin.

Hollannissa ja pähkinä 11+0 tai 10+4
 
Hollannissa tänään ei oo ollu supistuksia ja olo on ollu hyvä joten en soittanu mihkään. Mut jos niitä nyt vielä tulee niin sit soitan kun ei niitä ennen tota toimenpidettä oo ollu yhtään.

tais kaktuspiikki mennä sairaalareissulle..

Aniit 13+2
 
Ehei,kotona ollaan! :wave:

Eilen aamulla ei sitten ollu enää muita oireita kuin pääkipu,paineetki laski suht normaaliin,joten en viittiny soitella mihinkään,ei ne viikonloppuna ois mitään tehny kuitenkaan ja osastolla makuu kuulostaa aika turhauttavalta. Pääkipukin johtuu varmaan huonoista yöunista... Makoilin sitten eilisen päivän mökillä,isosiskon kovassa valvonnassa :D
Ei tässä enää muuta ole kun nilkat turvoksissa 24/7,mutta taitaa kuulua asiaan.
Ens torstaina on se äippäpoli taas,pitää siellä sanoo näistä oireista sitten,jos eivät ennemmin pahene. Tällä hetkellä vointi hyvä,ajattelinkin rueta pikkusen siivoomaan :saint:

kaktuspiikki 34+1!!! =)
 
  • Tykkää
Reactions: vauvaton ja Aniit
monet ootte jo niin pitkällä, hienoa! :) kaktuspiikillä on pian jännät paikat :p

Täällä vointi edelleen hyvä, välillä on etovaa oloa, yhtenä iltana olin varma, että oksu tulee, mutta ei onneksi. Vatsaa ei ole enää juurikaan nippaillut, pelottaa, että kaikki ei ole hyvin. Vaikka kovin on turhaa stressata. Kamalan väsynyt oon ollut ja tunne jatkuu edelleen, oon miettinyt, että meidän tulevaan kahden viikon lomaan asti yritän jaksaa ja sitten jos väsymys ei ole antanut periksi mietin saikkua.

Onko muut olleet alkuraskaudessa saikulla väsymyksen vuoksi?

Kovasti oon yrittänyt tsempata ruokavalion suhteen, terveellisesti oon aina syönyt, mutta haluaisin jättää kaikki herkut pois. Tuntuu vaan niin kovin vaikealta metujen lopettamisen jälkeen. :/

Ensi perjantaina olisi neuvola :)

minttu & kääpiö 7+3
 
minttu_89 mä voin sanoa että ei oireettomuus; se ettei mahassa tunnu miltää tarvitse tarkoittaa mitään huonoa. :D Mä itse skitsosin kyllä aika paljon noilla viikoilla ja pelkäsin uutta keskenmenoa. Mähän olen ollut koko raskauden lähes oireeton. vain pientä etovaa oloa, kerran polvistuin pytyn eteeen mutta en oksentanut. Ei juurikaan vatsanippailuja tai rintojen arkuutta. Silloin tällöin vaan. Ainoa vakituisempi oire mulla oli väsymys iltapäivisin. Se alkoi siinä klo 15 ja jatkuin johonkin 19 asti. En ollut sen vuoksi pois töistä, paitse ettei työpanos varmaan ollut sitä luokkaa kuin olisi voinut olla. Henkisesti olin ehkä poissa. Mähän kävin lapsettomuuspolilla heidän 'pakollisessa' ultrassa 7+2 ja sitten yksityisellä mielenrauhaultrassa 9+5 :) Koska en vain uskonut että kukaan on hengissä masussa. Mutta kyllä oli. Epäusko voi olla siis tosi vahva vaikka kaikki on hyvin.

Mäkin söin metuja 3 vuotta, mutta mulle ei vaikuttanut niiden pois jättäminen mitään. Tosin olen tämän saman ajan (vähän lyhyemmän) muuttanut ruokailutottumuksiani, koska laihdutin 12 kg vähän reilussa vuodessa. En ole jättänyt herkkuja pois, mutta mä yritän pitää herkuttelun kursissa. "karkkipäivä" on hyvä idea näin aikuisellakin. Ottaa päivän viikosta jolloin sallii itselleen herkuttelua ja päättää etukäteen millä herkuttelee. Ei siis osta kotia täyteen kaikkea mahdollista, vaan jotain tiettyä.

Mua vähän pelottaa painon nousu, paljonko mä lihon kun muutenkin ylipainoa on jo reilusti. Mulla tuli 8 ekan viikon aikana 2 kg ja sittemmin siitä on pudonnut pois 0,5-1 kg. Eli paino on noussut vain 1-1,5 kg. Olen ihan tyytyväinen. Mä en siis laihduta todellakaan, mutta mietin edelleen tarkkaan mitä syön. Mä pyrin siihen että koska mun MBI on yli 30 etten lihoisi kuin sen suositellun 7 kg. Mutta jos tulee enemmän niin sitten tulee.
Vauvamasua mä odotan kovasti. Nyt kun näyttää vain siltä että kesälomalla on vain syöty. Mutta varmaan näillä kiloilla masu ei näy kovin selkeästi niin pian kuin hoikilla näkyy. Se on vain karu totuus. Housukaupoille mun kyllä pitää lähteä. Vaikka periaatteessa housut mahtuu niin iltapäivästä ne puristaa ikävästi masua.

Toivounelma 14+0.
 
Kysymys clomifen-hoidosta.

Miksi on määrätty clomit? Itse olen menossa gynelle, koska yritystä takana jo reilu vuosi, ikää pian 38. En ole tikutellut ovista koskaan, nyt tilasin testit. Kierto heittelee 26-34 päivää. Miehen simpat ok. Progesteronit yms. labrat ollut ok.
 
Mulle määrättiin clomit sen takia kun en ovuloinu,eli munasolu ei irronnu. Meillä kans miehellä kaikki ok. Kierto oli kaikkea 28-74 päivän väliltä....
En silti saanu ovistikkuun plussaa,mutta ovulaatio oli silti jossain vaiheessa tapahtunu,koska tässä nyt ollaan! :D kaksi kiertoa kerkesin syyvä niitä,eli aika pian vaikutti mulla.
tsemppiä sinulle matkaan syystuuli74,jospa clomit auttas teitäkin!

kaktuspiikki 34+2,tuskanen olo jatkuu vaan...
 

Yhteistyössä